Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#555) Vesa válasza -vitya- (#554) üzenetére


Vesa
veterán

Csak kifelejted, hogy a használtpiac nem pont így működik. Ott nem tudjuk, hogy az előző tulajdonos hogyan használta az autót. Dízelben is lehet venni használtat, ami még kimegy a világból is, mert az első tualjdonos nem hajtotta szét, de lehet venni olyat is, ami többszázezres költséggel indul a vételt követően, mert széthajtották. A lényeg itt az, hogy a használautóval kockázatot veszünk.

Namost, tekintettel az akku árakra, ez a rizikó az elektromosnál nagyságrendeket ugrik. Ahogy egy telefonban is kitolható az akku élettartama felelős használattal és töltögetéssel, úgy egy autóban is. De sajnos a fordítottja is igaz, és a 4 éves telefont simán kukázni lehet az akkuja miatt.

Simán lehet, hogy ez nem lesz probléma és 8évesen is lesznek vevők jó áron az elektromos autókra, de számomra ez egy ingoványos talaj. Bár egy dízelnél sem kevés kiadással jár, ha belenyúl az ember, ez még mindig eltörpül ahhoz képest, ha egy elektromossal fürdik be valaki, mert 2-3-szoros kiadást jelent egy döglődő akku. Én igazából erről beszélek és ez az, amit még nem látunk.

Ahogy a dízelnél kiderültek a szervizelési költségek, úgy lett egyre kevéssé kelendő a használtpiacon, mert senki nem akar horror árakat költeni egy öreg csotrogányra. Eleinte ott sem volt ez gond, kellett egy kis idő, míg ez kiderült. Igyekszem előre gondolkodni a tapasztalatok alapján és majd csak akkor foglalkozni elektromossal, ha:
1. újonnan is értelmes áron lesz megvehető
2. ha nem lesz gond használtan venni, mert biztosan eladható lesz nagyobb bukés nélkül

[ Szerkesztve ]

A tudomány a valóság költészete!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.