Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1051) pilóta válasza Mr K (#1046) üzenetére


pilóta
nagyúr

Igen, minél kisebb az autó, annál nagyobb arányú a különbség, ez így van.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1052) pilóta válasza Feketelaszlo (#1050) üzenetére


pilóta
nagyúr

Azért Európában is a Golf-Passat között van valahol az átlag, Indiában meg a Golf is nagy, USA-ban meg a Passat is kicsi. Ilyen ez.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1053) moha21 válasza D1Rect (#1048) üzenetére


moha21
addikt

Mondjuk ezt pont nem értem miért írod nekem, mikor deklaráltam az általad linkelt videóról ( amit egyébként nem ismertem ), hogy tökéletesen egyetértek az úr érvelésével.
Tehát azzal is, hogy igen lokálisan jobb lesz nekem is, globális szinten viszont nem.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1054) Mr K válasza Feketelaszlo (#1050) üzenetére


Mr K
senior tag

Az i3 tényleg elég könnyű, csak ennek ára van. Az alumínium alváz könnyű, csak kétszer annyi energiát igényel a feldolgozása (és a reciklálása). A szénszál erősítésű műanyag karosszéria meg pláne könnyű, csakhogy ezt már 20-szor annyi energia legyártani mint a préselt lemezt. Újrafeldolgozni pedig nem igazán lehet, egyelőre deponálják (elássák). Ha jól tudom.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1055) dabadab válasza stickermajom (#1047) üzenetére


dabadab
titán

egy alapvetően megosztó technológiáról

Szerintem azért csodálkozik, mert szerinte (meg mondjuk szerintem se) a villanyautó nem "alapvetően megosztó technológia".

DRM is theft

(#1056) Mr K válasza D1Rect (#1048) üzenetére


Mr K
senior tag

"Hogy miért jó neked az, ha nem jön az autóból füst és motorzaj."
Az teljesen jó, csak ezt ne hívjuk környezetvédelemnek. Ez puszta emberi önzés: a jómódú belvárosi polgár szeretne kicsit tovább élni, emiatt a saját környezetszennyezését exportálja szegényebb vagy elmaradottabb régiókba vagy országokba.

(Nem tudom, kell-e ezt még magyarázni, de hátha. Szóval tiltsuk ki a füstösöket, de azért a közelben ne legyen szénerőmű, nukleáris fűtőelem depó, kobalt vagy lítium bánya, akkumulátor gyár vagy újrahasznosító üzem, stb.)

Ezt még iderakom: A zéró kibocsátás mítosza

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1057) dabadab válasza Mr K (#1056) üzenetére


dabadab
titán

Az teljesen jó, csak ezt ne hívjuk környezetvédelemnek. Ez puszta emberi önzés: a jómódú belvárosi polgár szeretne kicsit tovább élni, emiatt a saját környezetszennyezését exportálja szegényebb vagy elmaradottabb régiókba vagy országokba.

Ez így konkrétan nem igaz, egyébként. Hova exportálja a villanyautó a fékport? Sehova.
Meg hát a környezetvédelem valójában az ember környezetének védelmét jelenti. Erről szól.

DRM is theft

(#1058) pilóta válasza Mr K (#1056) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem mondom, hogy rossz a logika, csak épp egy pillanatnyi helyzettel számol, és nem veszi figyelembe, hogy eléggé a megújulók felé tolódik el az energiamérleg, már most is jobb a villanyos környezetvédelmi szempontból Európában, de ez csak javulni fog, erre a gazdasági és a politikai szándék is elég határozottan megvan, és még Kínában is dolgoznak rajta.
Amúgy most építik az ITER-t, ki tudja, 20-30 év múlva még az is lehet, hogy nagyon sok nagyon olcsó áramunk lesz szennyezés mentesen...

Való igaz, hogy nem szeretne senki kobaltbányát a közelben, de olajkutat meg kilyukadó tartályhajót se nagyon...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1059) SaNyEe válasza stickermajom (#1047) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Mi a megosztó benne?
Tavaly októberben cseréltem le egy Chevrolet Epica 2.0 cr tdi autót egy Opel Amperára. Mivel üzemidejét 90 százalékban elektromos módban tölti, így gyorsan be is ikszelem, hogy elektromos autózom.

Nézzük:
- nincs savanyú kipufogógáz szag
- nincs kelletlen dpf regeneráció akár a város közepén akár dugóban (hello euro 6 temp D)
- nincs nyomi vibráció mindenféle fordulaton
- instant nyomaték 370Nm
- a felesleges mozgási energia egy részét visszatolja az akkuba kímélve a féket, energiát gyűjtve a következő gyorsításhoz.
- nekem az első botváltó nélküli .. váltó nélküli autóm és többet nem kívánom a kuplung 1 mutatványt Budapesten.

Technológia szintű hátránynak mit lehetne felhozni .. töltőhálózat hiányát lakótelepeken talán?

Én könnyen vagyok, kertesháznál ott figyel a 3*20A, ez sem érintene annyira. Nomeg az Amperát tudom tölteni 130kmh tempónál is 10-15KW teljesítménnyel, ha akarom (jellemzően nem) :D

Tech szempontjából mi a megosztó benne? Ezerszer szebb az egész működése, mint bármelyik belsőégésű erőlködés. Kereplő, szűk tartományban menő, mozgási energiát hővé fékező bódék tech szempontból. Ha már tech fórum.

Drága? Drága.
Zöld? Nem. A bém motorok emisszióját mennyivel kell osztani, hogy a 0km-es vacsiúj papírformát hozzák? S az sem épp hegyilevegő. Szval annál csakcsak zöldebb nem csak lokálisan, hanem globálisan is. Szigorúan valós körülmények között. Egy eAutó emisszióját az energiaforrása határozza meg az jó, mert abból nem vágja ki a szűrőberendezéseket a sarki Dezső ötvenért. Emellett talán valóban annyi az emissziója egy erőműnek, mint ami meg van adva, szemben a személyautókkal.

Lehet jönni azzal, hogy üzemmeleg motornál laborban nedc, wltp ciklus mérése alatt milyen jól teljesít a 0 üzemórás eur 5-6-6d autó, ha egy álmos reggelen 5-10 évesen 5-20 szorosát produkálja 1-2 összetevő alapján a normának, s mire beértél a munkahelyedre már majdnem olyan meleg a motor, hogy el lehessen végezni egy emissziómérést...

Francért írtam ide az első hsz-t :D

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#1060) Noukoum válasza moha21 (#1053) üzenetére


Noukoum
veterán

Továbbra sem láttam egyetlen egy tanulmányt sem ahol legalább megközelítené a villanyos kibocsátását.
Persze lehet úgy formálni egy tanulmányt, hogy az a saját (és más) érdekét szolgálja.
Csak néhány példa, mert látom ezek itt nem ismert dolgok.

Egy autót nem 150e km-ig használunk. Gyakori hiba, teljes mértékben baromság. Jóindulattal 300e km /átlagautó, és akkor keveset mondtam.

0 százalék megújuló energiával számolunk. Milyen jól hangzik, nem? Ez ráadásul a jövőben csak jobb lesz. Tehát minden egyes évvel zöldebb a villany. Ezt hívják fejlődésnek.

Elfelejtjük hogy a benzin sem a kúton terem. Nagyon gyakori, nyilván “csak véletlen”. Az a folyamat amivel neked a benzined lesz a kúton, az annyi co2 kibocsátásával jár amivel a villanyos elmegy sok száz kilométert. Jelenleg. Nem 30 év múlva, hanem most. Természetesen ez is évről évre javul.

Az sem árt ha egy méretosztályt nézünk, mert összelehet hasonlítani egy swiftet egy tesla modex x-szel csak minek.
És mondjuk az olajcseréről sem szabad megfeledkezni, arról nem is beszélve hogy mennyivel szervizigényesebb egy benzin/dízel autó. Na meg maradjunk a valóságnál, értem én hogy nagyon jól néz ki a 3,2literes katalógusadat, és persze tudom hogy a passat termeli a gázolajat de akkor is.

Ha ezeket az apró ám annál fontosabb szűrőket betartjuk akkor az fog kijönni hogy jelenleg egy átlagos elektromos és benzin /dízel autónál 20-40ezer kilométer alatt hozza vissza azt a co2 többletet amelyet a gyártás során az akkumulátor miatt kibocsátottunk. (Tényleg még az aksi is fejlődhet, ezt nem is mondtam.) Ezután a villany már abszolút co2 mentes, míg a benzin/dízel tovább szennyez..

Gondolkodjunk már könyörgöm, ennyire nehéz?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#1061) bambano válasza moha21 (#1041) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

jó lett volna, ha azt a hsz-t kontextusában értelmezed, nem kiragadva.
meg a többiek is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1062) moha21 válasza pilóta (#1058) üzenetére


moha21
addikt

Elárulom neked, hogy édesanyám gimnáziumi fizika könyvében is volt már Tokamak reaktor és azóta igencsak eltelt cikra 40 -50 év. És azóta sincs működő verzió. Tehát lehet dobálózni a 20-30 évvel csak közben meg kell oldani a jelenlegi energiakiszolgálást.

Az, hogy zöldült volna az meg egészen egyszerűen nem igaz, márcsak azért sem, mert a villamosenergia ( illetve más energia is ) felhasználás növekvő tendenciát mutat.
Az, hogy kirakatba kitesszük a napelemet ( ami egyébként nem is megújuló energia, hiszen a nap hidrogén készletei is fogynak ) attól nem leszünk zöldek, ha mellé építenünk kell az alaperőműveket amik jórészt széntüzelésűek.

(#1061) bambano: Nem piszkálni akartalak vele csak tovább akartak göngyölíteni a szálat.

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1063) moha21 válasza Noukoum (#1060) üzenetére


moha21
addikt

Értem, tehát a Mátrai erőmű nem bocsájt ki szennyezőanyagot. Rendben nincs több kérdésem. :R

(#1060) Noukoum: Egyáltalán mi a tököm az a zöld villany? :))

Írd le számszerűen, hogy melyik folyamat mennyi károsanyag kibocsájtással jár. Után futhatunk még egy kört.

"Az sem árt ha egy méretosztályt nézünk, mert összelehet hasonlítani egy swiftet egy tesla modex x-szel csak minek."

Hol tettem ilyet?

"és persze tudom hogy a passat termeli a gázolajat"

Én ezt nem tudtam, ha tudtam volna olyat veszek.

"jelenleg egy átlagos elektromos és benzin /dízel autónál 20-40ezer kilométer alatt hozza vissza azt a co2"

továbbra is várom a számadatot. Egyébként a CO2 az csak egy a sok közül az üvegházgázok listáján, ráadásul más környezeti terhelés is jelentkezik.

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1064) pilóta válasza moha21 (#1062) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ne haragudj, de ez így elég sületlenség. Most komolyan azzal számolsz, hogy a napenergia nem megújuló, mert évmilliárdok múlva kihuny a nap? Most ezt komolyan le bírtad írni?

Az, hogy zöldült volna az meg egész egyszerűen igaz, egy tény.
Vannak még széntüzelésű erőművek, de drasztikusan csökken a jelentőségük, még a Német ideiglenes növekedéssel együtt is.
Ráadásul a lakásépítések energiahatékonysága is nagyon sokat javul, ami bár lassú folyamat, de többet hoz, mint a közlekedés elektromosítása. Hamarosan már csak passzívházak épülhetnek Európában, ami nagyon sok CO2-t fog megtakarítani...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1065) Mr K válasza Noukoum (#1060) üzenetére


Mr K
senior tag

Én már a sokadik forrást linkelem, hogy közeleg az elektromos autós armageddon :) (#1056 legutóbb), és már komolyan egészen depi vagyok miatta. :DDD Nem lehetne, hogy másik oldalról is linkel valaki forrásokat? Mert ez így eléggé egyoldalú...

(#1062) moha21 "ami egyébként nem is megújuló energia, hiszen a nap hidrogén készletei is fogynak" - Huh, azért ez egy egészen picikét túlzás... ;]

[ Szerkesztve ]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#1066) moha21 válasza pilóta (#1064) üzenetére


moha21
addikt

Tényleg ? tény? Azért tény mert zöldnek hívjuk vagy miért?

"Ráadásul a lakásépítések energiahatékonysága is nagyon sokat javul, ami bár lassú folyamat, de többet hoz, mint a közlekedés elektromosítása. Hamarosan már csak passzívházak épülhetnek Európában, ami nagyon sok CO2-t fog megtakarítani..."

jaja, hamarosan 20-30 év tudjuk. Én meg felmegyek az ENST-e honlapjára és látom, hogy nő a fogyasztás. :)) érdmes a MAVIR honlapját is követni, mert ott is látszik, hogy minden évben rekordokat döntünk.

Hiába javul a házak szigetelése pl. Ha egyre több lesz belőlük, márpedig egyre több ember él a földön, akiknek egyre több energia kell.

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1067) moha21 válasza Noukoum (#1060) üzenetére


moha21
addikt

[link] tessék itt a kért link. volt már, ha olvasnád is amit más ír nem lenne ilyen gond. :-)

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1068) pilóta válasza moha21 (#1066) üzenetére


pilóta
nagyúr

Nem azért tény, mert zöldnek hívjuk, hanem mert ez történik, egy tény, ez a valóság.

Nem is értem, miért vitatkozunk ezen, elég egyértelmű ahhoz, hogy ne kelljen.

A passzívház meg nem 20-30 év, hanem 2021-től érvényes úgy tudom. Legalább egy ici-picit nézz már utána valaminek, mielőtt blőd hülyeségekkel belekötsz...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1069) moha21 válasza pilóta (#1068) üzenetére


moha21
addikt

Én azért vitatkozom ezen, mert én másképpen látom, hogy mi a zöld. ;)

Ami szerintem valóban zöld: Tömegközlekedés, biciklizés, az akármilyen autók jobb kihassználtsága ( értsd: ha 1 helyett 4 ember ül az autóban egyből közel4-szeres hatasfokkal dolgozunk )
Megfelelő hőszigetelés lakásban házon.
Autó esetén tudatos közlekedés ( nem hirtelen fékezés és gyorsulás, nem nagy végsebesség )
Műanyagot nem dobálom szét, nem használok boltban zacskót stb...

Tehát valami tudatosság és nem egy ilyen rózsaszín ködbe burkolt H.András hype csomag, aki egyébként kitűnő érzékkel lovagolta meg ezt is.

És igen el lett mondva, hogy vannak olyan helyzetek amikor valóban a legjobb választás az elektromos autó és vannak olyanok amikor meg nem. Ugyanez igaz a napelemre is és tökéletesen egyetértek ( márcsak szakmai oldalról is ), az audis ürgével, hogy a napelem beintegrálása a VER-be nem biztos , hogy a legjobb döntés.

(#1068) pilóta : Tényleg az őskorban is léteztek már passzív házak. Én idáig csak párezer lakást húztam fel, egyik sem volt passzív, de biztos nem egy helyre járunk és ez azért van.

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1070) pilóta válasza moha21 (#1069) üzenetére


pilóta
nagyúr

Párezer lakást felhúztál? Osztán azt hogyan sikerült? Ha a pár mondjuk csak kettő, és 40 éve csinálod (tehát 20 évesen kezdted és most vagy 60), akkor durván heti egy sikerült. Le a kalappal!... Se karácsony, se nyaralás már 40 éve, és még bírod! ;] Nem sokan mondhatják el ezt magukról a világon, becsléseim szerint veled együtt lehet vagy egy :D

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1071) stickermajom válasza SaNyEe (#1059) üzenetére


stickermajom
addikt

Azért megosztó, mert globálisan nem sok mindent old meg, ennek ellenére szép lassan lenyomják a torkunkon, ha kell büntetőadókkal. Mellette égetjük a lignitet mintha nem lenne holnap és atomerőműveket zárunk be mert most az a sátán, óriási konténerszállító hajókon ömlik az egy dolláros gagyi a világba Kínából, évente új ájfón, csidicsudi ruhák, kamionsorok az autópályákon az elborult fogyasztói társadalom kiszolgálására.
De a zöldség jegyében természetesen az elektromos autót is 3-5 évente cserélni kell, lásd holland import autók itthon.

[ Szerkesztve ]

(#1072) moha21 válasza pilóta (#1070) üzenetére


moha21
addikt

Valóban. Lehet, hogy a pár száz helyesebb lett volna. Miután szakági generálkivitelezés így ne úgy képzeld el, hogy én tettem be az utolsó téglát is. ;) Utolsó ilyen jellegű építkezésem a Váci úton a Metrodom volt. És itt "csak" 632 lakás van. De lakások mellett rengeteg irodaház, bevásárlócsarnok stb.. építkezésén részt vettem. ( nem téglát pakoltam ).

Szóval ha ez a gondod, szedhetek össze referenciamunkát, ha nem is lesz több ezer, a 2000 lakás biztosan meg van. :-)

De látszik benne vagy az iparban.

(#1071) stickermajom : Igen, nagyjából így.

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1073) pilóta válasza moha21 (#1072) üzenetére


pilóta
nagyúr

De mint fogalmat azért csak ismered a passzívházat? Ha már építőiparban dolgozol és nem láttál még olyat.
Biztosan azt is tudod, hogy hamarosan nem lehet mást építeni Európában. Ezen túl meg csak trollkodsz...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1074) SaNyEe válasza stickermajom (#1071) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Mindennek mi köze van a "megosztó technológiához" ???

Politikusok politikai nyereség reményében az anyjukat is eladják. Ha az hoz nyereséget lazán lefuttatnak erőműveket, plusz 2 százalék yaaay.

Fogyasztói társadalom újdonság? Nem. Amúgy a kifutott 5 éves autókat nem lökik ám le a tajgetoszról, meg az Epica se lett dízelolajba fürösztve és elégetve, hanem használja tovább az, aki valami még öregebbet passzolt el.
Persze ettől nem kell mindent lecserélni lépten nyomon, nem fenntartható ez már rég.

Cowspiracy megvan? Érdekes környezetvédelmi kitérő.

-- end of transmission --

(#1075) moha21 válasza pilóta (#1073) üzenetére


moha21
addikt

Aha, én tudom mit jelent a passzívház, meg az inteligens ház. ( Most van komplett épületautomatika projektem ).
Alapból pl. a gépészeti terv elvi hibás. Csinál olyat, hogy van a pincében hőközpont a 2 emeleten meg a kazánház. a hulladékhő hasznosítása a műszaki leírás szerint fontos dolog.

A valóság az, hogy a két helyiséget simán tudták volna egymás alá fölé tenni, de nem hanem elrakták marha messze. Így kb csak 10-szer annyi csövet kel behegeszteni , illetve a rajtuk fellépő hőveszteség több, mint amit megspórolnak vele. :))

Igen, természetesen a létesítményen lesz naperőmű is ( a tető ezzel van fedve ) és nem is kis méretű ~15.000 m^2, de nincs hozzá inverter, illetve elosztó sem kerül beépítésre.

Eközben toljuk bele a pénzt ezerrel és megy ész nélkül, természetesen szuperzöld és intelligens minden. :DD

És mielőtt megkapom dolgoztam külföldön is ( Svédország ).

[ Szerkesztve ]

Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.

(#1076) stickermajom válasza SaNyEe (#1074) üzenetére


stickermajom
addikt

Leírtam miért megosztó szerintem. Értelmezd, ha akarod.

(#1077) SaNyEe válasza stickermajom (#1076) üzenetére


SaNyEe
aktív tag

Ha ezt egy tanyáról vagy a falu sarkáról írod, és még nem volt nálad 1-2 hétig elektromos autó úgy megértem.

Sétálj egyet a nagykörúton vagy a hungárián aztán térjünk vissza arra, hogy nincs hozadéka és/vagy használtál egy elektromos autót tartósabban.

Lehet úgy is gondolkodni, hogy x@rjuk tele egymás tüdejét, mert az elmúlt 100 évben is így volt, csakhogy az nem visz előre.
Szerk: Igen tudom van kibocsátása, még mielőtt billentyűzetet ragadsz, leírtam korábban, nem akarom magam ismételni.

[ Szerkesztve ]

-- end of transmission --

(#1078) Feketelaszlo válasza pilóta (#1052) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Észak- és Dél-Európa átlagautója között lehet vagy 3-400 kilogramm különbség, s én nem hiszem, hogy az északiakat helyes etalonnak vagy követendő példának tekinteni. Sőt, pont ellenkezőleg.

(#1054) Mr K : A szénszál újrahasznosításra tudtommal azért nem volt technológia, mert nem volt mit ipari mennyiségben újrahasznosítani. Az első nagyobb méretű szénszál alkatrészek most érnek élettartamuk végére, innentől várható, hogy stabil kínálatra stabil feldolgózipar épül. Üvegszálra ez már működik, bedarálják és megy betonba szál-erősítenők, valami hasonló várható szénszállal is.

(#1073) pilóta : Ott beszéltek el egymás mellett, hogy az a "passzívház" szabvány amit az EU megkövetel főleg egy zöld-politikai marketing, semmi köze nincs az építészek által valóban passzívnak tekintett megoldásokhoz (ami nem azt jelenti, hogy még több aktív épületgépészetet szerelünk be, mert azzal legfeljebb azon építőipari cégek járnak jól, akik kilobbizták). Ha jól tudom már legalább 2 szervezet ad annál jóval szigorúbb tanúsítványokat amik "még passzívabbak".

(#1079) D1Rect válasza stickermajom (#1071) üzenetére


D1Rect
félisten

(#1080) stickermajom válasza SaNyEe (#1077) üzenetére


stickermajom
addikt

-

[ Szerkesztve ]

(#1081) plömplöm


plömplöm
őstag

és ezt várta oly' sok mindenki? :U

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1082) pilóta válasza plömplöm (#1081) üzenetére


pilóta
nagyúr

Mert mi a baj vele? Elég jókat ír még a Totalcar is róla, pedig őket nem lehet vádolni villany-elfogultsággal. A Villanyautósok teszterének még jobban tetszett...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1083) bambano válasza pilóta (#1082) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

azon kívül, hogy a szoftverével több baj volt, mint egy átlagos w10 patch kedden és ez valószínűleg így is maradt?
szinte semmi :P

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1084) pilóta válasza bambano (#1083) üzenetére


pilóta
nagyúr

Milyen bajokra gondolsz? Már ami nem "valószínűleg így is maradt", hanem amiről tudsz, hogy így is maradt? Elolvastad a linkelt tesztet, vagy bármelyiket, vagy csak a szokásos troll szint? Én elolvastam, és nem írnak szoftverhibáról. Pont azért késett ennyit, hogy kijavítsák, amit meg nem tudtak, azt majd később bele teszik (semmi fontos, kényelmi extra csak).

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1085) bambano válasza pilóta (#1084) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha szerinted ebben a tesztben nem írnak szoftverhibáról, akkor szemészeti ellátásra van szükséged.
azzal is tele volt a totálkár, hogy kihajították a szoftver divízió főnökét.

most arról nem beszélek, hogy a totálkáros tesztek meg a valóság között mikor mekkora differencia van...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1086) D1Rect válasza plömplöm (#1081) üzenetére


D1Rect
félisten

Én nem vártam, a sajtó várta, hogy majd jól megmutatják a buta amcsiknak, hogy kell autót gyártani.

(#1087) pilóta válasza bambano (#1085) üzenetére


pilóta
nagyúr

Idéznéd a szoftverhibás részt a tesztből? Léccilécci, ctrl-c ctrl-v elég lesz. Csak hogy tudjam, mit mutassak a reporvosnak a következő látásvizsgálatkor.
Igen, a fejlesztést elcseszték, nem kicsit, nagyon, de pont azért késett ennyit, mert ennyi kellett, hogy megoldják. A jelek szerint megoldották.
Mennyiben támasztja alá azt a légből kapott megállapításodat, hogy "valószínűleg így is maradt", hogy kirúgták a felelőst? Szvsz pont azt támasztja alá, hogy ő elcseszte, kerestek helyette valaki mást, aki meg megoldotta.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1088) bambano válasza pilóta (#1087) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

te például olvastad a saját #1084-es hozzászólásodat?
te magad írtad benne, hogy maradtak benne hibák.
az pedig, hogy kirúgták a felelőst, (egyébként nem, a vezetőt rúgták ki), nem úgy működik, hogy határidő előtti hajrában kirúgunk valakit, jön helyette új, és ő pikk-pakk megold mindent, mikor még kb. azt se tudja, hogy hol van a kávéautomata az emeleten.

a cikkben erősen panaszkodnak a fékre is, és más, kisebb hibákat is leírnak.

csak jelzem, hogy attól, hogy reporvossal menőzöl, vagyis azt hiszed, a reporvos emlegetése menő, még nem lett hihetőbb a hozzászólásod. ez jól megfelel a flamewar definíciójának.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1089) pilóta válasza bambano (#1088) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ja hogy nem tudod idézni. Rendben.

Azt írtad, hogy azon kívül, hogy a szoftverével több baj volt, mint egy átlagos w10 patch kedden és ez valószínűleg így is maradt?
A tesztek pont azt erősítik, hogy ez nem van így, mindegyik dícséri a szoftveres megoldásokat. Egy "hibát" említenek, amit én is írtam a 1084-ben, ami a világ kb. összes többi autójában benne sincs, hogy a szélvédőre vetíti majd a navi nyilait, oda, ahol az út van, amire kanyarodnál. Ezt a szoftverével több baj volt, mint egy átlagos w10 patch kedden és ez valószínűleg így is maradt? kategóriába sorolni legalábbis erős trollkodásnak érzem.
Ez pont nem szoftverhiba, hanem egy funkció, ami most nincs benne, de majd benne lesz, ha úgy érzik. Az autó működik szoftverhiba nélkül, sőt, elég jónak tűnik, elég sokat fogunk látni belőle az utakon a következő pár évben.

A személyeskedésre nem reagálnék.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1090) bambano válasza pilóta (#1089) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

miért ne tudnám idézni? csak felesleges, mert a te hsz-edben is benne van, tehát te is olvastad. vagy nem, de akkor ne tőlem kérdezd, hogy olvastam-e, amire reagálok.
"Csak hát a szoftverhez idő kell, a vírus sem használt neki. Most úgy tűnik, végre minden működik, ami meg nem, azt ráfrissítik, és kész.

"Viszont a fék, pontosabban a pedálérzet az ID3 leggyengébb pontja, vezettem már rosszabbat, de nem sokat." "ha finoman, mert először csak lelassult a faluban a sor, utána meg megtorpan, mert valaki balra akar fordulni, akkor szinte a padlóig tiporva is alig bírsz megállni egy ilyen banális szituban. "

pont a fék nem jó... rotfl. egy 1700 kilós autóban.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#1091) pilóta válasza bambano (#1090) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ja, hogy nem érted, mi a különbség a szoftverhiba és egy be nem került funkció között?
Így már világos.
A fék meg az elektromos autókon ilyen, szokni kell, a totalcaros teszter meg még nem szokta meg. Nyilván amikor először fékezett ABS-es autóban, akor is meglepődött, hogy visszarugdos a fékpedál. Nem baj, majd megszokja.
De egyébként ez tényleg gáz, a Mazda például meg tudta csinálni rendesebben, de ez se nagyon fér bele a "szoftverhiba" kategóriába...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1092) plömplöm válasza pilóta (#1082) üzenetére


plömplöm
őstag

hát, nemtom, oké, az oviig 200méterre elmegy így ülni, de 8számjegyű összegért már bőven lehet kapni olyan gékkocsit, amiben nem a "majom a köszörűkövön" az effekt. az egész, hogy egy passathoz hasonlítgatják, gyáhe... :D

"Egy Passat kombihoz mérve alig kisebb", hát, a zöld pedig sokkal kékebb, mint a fekete, végülis

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1093) pilóta válasza plömplöm (#1092) üzenetére


pilóta
nagyúr

Mert te hogy ülsz? Nem trollkodok, tényleg érdekel.
Videot láttam csak róla, ahol mutatták az ülést, de a kárpit anyagán kívül nem volt rá panasz, ránézésre nagyjából olyan, mint másik félmilliárd ülés az utakon....
Az hogy Passathoz hasonlítják tényleg vicc, de inkább csak a csomagtér miatt, az utastér majdnem akkora, a Golfnál jóval tágasabb. De amúgy meg Golf kategóriába sorolja a gyártó is, nincs azzal baj.

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1094) plömplöm válasza pilóta (#1093) üzenetére


plömplöm
őstag

nem magamra gondoltam, aki vezeti az autót, mert ahogy én ülök, nem ül úgy senki más :) , hanem pld az "anyós"ra, meg akik hátul ülnek. magasan van a talpuk, mert mégiscsak az autó aljában van a soksok akku, pedig volt egy olyan elképzelés, hogy ha nem egy nemilyennek tervezett dobozban kell megoldani, hanem lesz egy erre szabott doboz, akkor majd nem így lesz.aztán így lett, legalábbis a hátul ülő talpa és a zautó alja között rettenetes a távolság. vagy szíriába tervezték az autót, és az ott páncél...

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1095) pilóta válasza plömplöm (#1094) üzenetére


pilóta
nagyúr

Az akkupakk nyilván helyet foglal, de a tesztekben direkt kiemelik, hogy milyen kényelmes hátul, elég magasan van és elég hosszú az ülőlap is. Én nem hallottam erre panaszt. Egy kamionban meg még nagyobb a távolság az ülő talpa meg az autó alja között, de amikor én ültem kamionban, nagyon kényelmes volt...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1096) plömplöm válasza pilóta (#1095) üzenetére


plömplöm
őstag

sztem egy kamionban az talp alja és az ülőlap távolsága/magassága "picit" más dimenzió :) . ugye direkt nem érted, amit írok, ugye?

de mégy egyszer: ahová ezt az egérkamiont tervezték, azaz hogy 2-3száz km múlva ígyisúgyis meg fogsz állni :D , és akkor meg már ki is szállhatsz. 2-3 órát meg az ember kibír bárhogy. értemén.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#1097) pilóta válasza plömplöm (#1096) üzenetére


pilóta
nagyúr

A kamionos példát csak azért hoztam, hogy szemléltesse, nincs összefüggés az üléspozíció és a talp távolsága az autó aljától között. Egy SUV-ban is magasabban van ennél és ott sem gond ez, itt sem gond. Nincs semmi összefüggés, nem is értem, mit akarsz ezzel. A lényeg, hogy elég magasan van az ülülap a talp pozíciójától és az itt pont annyi, mint egy Golfnál.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1098) stickermajom válasza pilóta (#1095) üzenetére


stickermajom
addikt

Amúgy kifejezetten tetszik így elsőre. Megpatchelve, hőszivattyús fűtéssel és az 58kW-os akksival ha olyan 7 millió körül ki lehetne tolni a szalonból, akkor tökéletes második számú agglomeráció járó autó lehetne nekünk.

(#1099) pilóta válasza stickermajom (#1098) üzenetére


pilóta
nagyúr

Így van. A hőszivattyú tényleg gáz, hogy nem alap, abból lekoppinthatnák a Tesláét...

Újonnan sajna még támogatással se lesz 7 milla, de használtan pár év múlva simán. :D

De majd a Mk2 lesz ebből a tuti vétel 5 év múlva. Addig lesz rendes akksi is és olcsóbb is lesz.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#1100) ncc1701 válasza bambano (#1090) üzenetére


ncc1701
veterán

Nem az a baj, h te butaságot írsz, hanem inkább az, h a tesztelő is rutintalan. Az összes vellany kocsi ilyen, van egy határozott átmenet a generátoros visszatáplálós fék, és a valódi fék között. Megszokod, ha vezeted, nem dráma. Cserébe, mikor mondjuk 200ekm után kell féket cserélni, akkor viszont nincs panasz. Ügyes sofőr gyakorlatilag erős visszatáplálás mellett üzemi fék nélkül tud akár városban is közlekedni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.