Hirdetés
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Corleone33 #293 üzenetére
Nem tudom van/lesz gyereked, nyugodj meg hogy az általad említett erőszak, mint pedagógiai módszer neked is 198X lesz a fejedbe, és egyszer-egyszer át is megy a megvalósulásba.
Nem az agyonverni nadrágszíj stb. szinten de lesz ilyen.Második érved egyszerűen marhaság
nekem Édesapám dohányzott és alkoholista volt, én ennek ellenére 20 éves korom után szoktam rá a cigire (akkori barátnőm által) valamint a mai napig antialkoholista vagyok. Pedig Fatert élete utolsó 50 éve alatt ritkán láttam józanon sőt kigyerekkoromba én ittam le néha a söre habját. Mai napig szeretem is a sört, van olyan év hogy akár 2 pohárral is leküldök!Persze a család nyomása avagy példaértéke nem elhanyagolható, de nem is mindig 100%-ba követendő egy gyereknek.
Kirívó és ismert példa, kőgazdag szülők jómódú csemetéi akik szórakozásból sírgyalázással és vandalizmussal múlatták az időt. Egy szülőtől se látták ezt sose, és lám mégis..
Ellenpélda, lecsúszott (erkölcsileg anyagilag) szülők gyereke simán normális, megállja a helyét és támogatja sóher szüleit. -
Corleone33
senior tag
mert mint tudjuk az erőszak mindig is eredményes pedagógiai nevelési módszer volt, ugye?
Ha be kell majdhogynem fenyíteni egy gyereket, ott a probléma hátterében más áll véleményem szerint. Ahogy mondanám: a gyerek a szülő/környezete 'végterméke'
Ha egy gyerek cigis családban nőtt fel és a haverjai körében is azt látja a normaként és elfogadottnak, annak hiába fogod elmesélni a tüdőrák veszélyeit.
-
Nem teljesen beszélünk egyről.
"Ilyen tiszteletlenséget hogy nevelsz ki a gyerekből simogatással?" - ez bizony helyzetleírás, azt írja le a sorok között, hogy az iskolában alkalmazott módszerek teljesen alkalmatlanok a helyzet megváltoztatására. Tudom, a nadrágszíjjal verés se lenne megoldás, de nem erről volt szó. Ez csak annyit jelent, h "gáz van". A problémákat meg nem kéne a szőnyeg alá söpörni.
""Ha a tanár próbál kezdeményezni valamit, akkor a felső vezetés bekussoltatja, viseld el és kész."
Ez egy általánosságban, teljesen érvényes helyzetleírás?" - Magyarországon ez elég általános, igaz, kb a gyerekfegyelmezés érintett legkevésbbé. Vannak persze "egyenlőbbek", ha az állampártban elég jó helyen állsz, bármit megtehetsz.
""állati szintű, genetikailag fejletlenebb lényekkel..."Ezzel sincs semmi baj?" - de, ezt már a problémás befejezéshez sorolom, jogos, nem bekezdés-szinten kellett volna elválasztani a részeket
-
dabadab
titán
válasz
CounterBoci #270 üzenetére
"Azért irigyellek, hogy nincs olyan téma a PH!-n, amihez nem értesz"
Ezt olyankor szoktam megkapni, amikor idehozom azoknak az álláspontját, akik tényleg a téma szakértői, ezzel foglalkoznak, viszont ez az álláspont nem vág össze azokéval, akik csak hallomásból ismerik az adott témát.
Ha már burokban élés: te hány évet töltöttél azzal, hogy zsákfalvakban élő cigányokat tanítottál eredményesen? Merthogy valójában azokkal van vitád, akik ezt csinálják.
-
dabadab
titán
válasz
t72killer #268 üzenetére
"Az utolsó bekezdés kivételével a helyzetet írta le, amivel semmi baj nincs!"
Biztos, hogy ugyanarról beszélünk?
"Ilyen tiszteletlenséget hogy nevelsz ki a gyerekből simogatással?"
Ez helyzetleírás?
"Ha a tanár próbál kezdeményezni valamit, akkor a felső vezetés bekussoltatja, viseld el és kész."
Ez egy általánosságban, teljesen érvényes helyzetleírás?
"állati szintű, genetikailag fejletlenebb lényekkel..."
Ezzel sincs semmi baj?
-
voyager4.4
senior tag
A mai formájában én sem támogatom a "tornaórát" fhejj még így leírni is rossz érzés.
Nekem így felnőtt fejjel kellett rájönnöm, hogy tulajdonképpen szeretek sportolni és nagyon béna se vagyok benne. Ez az oktatási rendszernek nem sikerült.
Persze azoknál a torna tanároknál akikkel dolgom volt sport = foci. -
-
A szülő rabosításának megvan a helye, a részeges disznó (disznóktól elnézést kérek...), aki kocsmából hazamenet rutin elveri bottal a gyereket rács mögé való. A gyerek meg olyan messze tőle, amennyire csak lehet, valszleg egy lepusztultabb magyar intézetben is jobb dolga lenne/kevesebb sérülés érné.
Az egyszeri tasli nyilván nem hatóságokra tartozó ügy.
-
-
Elbeszélünk egymás mellett, nem a kohászati nagyhatalom volt a témánk hanem a munkaruha.
" a jövő generációit a kreativitásra, az önálló feladatmegoldásra "
Igen ezak a mostanság hangzatos szlogenek. Legyen kreítív, de nem tud 2+2 összeadni, nem tud értelmesen olvasni, és mivel nincs tornaóra, nem tud 18 métert kocogva futni. Szép jövőképet vizionálszSzámtalan ismerősöm gyerekei, nem kicsik hanem a 15-16 éves korosztály megfordult nálam, nyitott vagyok mindenre, a kapu sincs sose kulcsra zárva nálam a mai napig.
És az általad említett szlogenek dacára én tanítottam meg őket egy szöget beverni, az autó és az otto motor működési elvét, varrógéppel varrni, egy leszállt ajtót beállítani, egy csöpögő csapot megjavítani, stb.stb, a saját fiamat aki a Pataky István Híradásipari és Informatikai Szakgimnáziumba járt, én tanítottam meg az elektronika és a számítástechnika alapjaira,
Hol a kreativitás? Hol a problémamegoldó képesség? Önálló feladatmegoldás? Ezekre hogy lenne képes ha nincsenek alapok, és ezeket az alapokat az iskola adja (adná) meg, de szerinted az iskola mint intézmény, ahogy eddig működött nem kell, nem jó. Akkor hogyan gondolod, hogy tovább?Isnerősöm tanárnő, a Waldorf rendszerű iskolába próbálkozott taníani, 1 év múlva fejvesztetten menekült, nem én mondtam, az Ő szavait idézném: Hülyéket nevelünk az életre 8 évig. Biztosan kreatív lesz a gyerek, meg tud formarajzolni, meg furulyázni és fazekaskorongon köcsögöt csinálni, de egy rakás fa meg 50 doboz gyufa mellett megfagy, annyira kreatív és önálló problémamegoldó szerencsétlen.
Mindegy nem ragozom tovább de valami nagyon nem jó irányba megy,
valamint várom válaszod a kreatív és jó problémamegoldó generáció ügyében.
Akik állítólag az általad említett szlogeneket tudják, ennek ellenére életképtelenek.Szerk,
a Floyd nagyon jóó! Szeretem, az egész filmet többször megnéztem.
Senki ne akarja nekem bemagyarázni hogy Pink normális, mert nem az, enyhe skizofrén beütése mellett valami más agybaja is van, de egy művész sose lehet 100-as, akkor elvész a varázsa.
Gyerekkorába verték, azért ilyen.Bocs nem hagyhattam ki, topictéma.
-
válasz
tordaitibi #282 üzenetére
Erre szoktam azt mondani, hogy hagyni kell átlépni a határt és a pofáraesés sokkal hatékonyabban fogja megtanítni, mint bármilyen prédikálás ("liberális" nézőpont) vagy verés ("konzervatív" nézőpont). A legjobb tanító maga a természet.
-
válasz
t72killer #276 üzenetére
Egy szóval sem állítottam hogy a gyereknek nem lehet igaza.
De az igaza van/direkt feszegeti a határait az nagyon nem ugyanaz.A gyerek, pontosan a szó értelméből kifolyólag tudatlan, tapasztalatlan. És mivel ezeket szeretné, nem is tudatosan de kiküszöbölni, ezért kíváncsi is. Mindenre ami körülötte van. Arra is kíváncsi, meddig lehet a környezetét ingerelni. És a kisgyerek még nem tudatosan, de a nagyobbacska már pontosan tudja, érzi a határokat. Ennek ellenére megpróbálja átlépni, mert kíváncsi mi lesz akkor. Néhány fékező momentum hatására lassan beáll az egyensúly. De vannak akaratosabb típusok is, és itt a szülőnél bizony elfogy a cérna néha.
Ismét hülye példa, kisgyerek, forró kályha. 154x elhúzhatod mellőle, egy pillanatra nem figyelsz és megfogja. Az életbe többet nem fogja megpróbálni. 1 megfelelő pillanatban olyan információt kapott, hogy megtanulta, a 154 kérés szép szó eredménytelen volt. A kerekasztal melletti "Édes fiam, ne menj közel a kályhához mert megégeted a kezed" erdménytelen volt.
A pofont is ilyenhez tudnám hasonlítani. -
bambano
titán
válasz
Vakegérke #280 üzenetére
anno nekünk kétféle mozgási lehetőségünk volt:
1. tornaóra, ahol mindenféle torna-elméleti meg atlétikai dolgokat kellett csinálni. például 14 éves fiúknak spárgázni, szekrényt ugrani, meg ilyenek.
2. napközi: ahol kihajtottak minket az udvarra és fociztunk vagy két órát.ebből a másodiknak van értelme, akár minden nap, az elsőnek, szerintem, semmi.
-
bambano
titán
válasz
tordaitibi #275 üzenetére
merugye nálunk fényes jövő előtt állnak a bányászok is, meg a kohászok is.
hiszen nemcsak bányászati nagyhatalom vagyunk, hanem energia nagyhatalom is, folyton ki kell hajigálni a felesleges energiahordozókat, mert túl sok van belőlük.ja nem.
meg kellene végre érteni, hogy a jövő generációit a kreativitásra, az önálló feladatmegoldásra és még pár hasonló skillre kellene ránevelni. de még véletlenül sem arra, amit ebben jósoltak (2 perc 20 másodperctől, de érdemes az egészet megnézni
). ez itt már nincs. finító. timeout. ha ezt akarod erőltetni, a diákok úgy elhúznak nyugatra, hogy a kondenzcsíkjukat se fogod látni soha többet.
a munkaruha majd akkor következik, ha a diák úgy döntött, hogy ott akar dolgozni. és ha felelősségteljesen nevelted, magától fel fogja venni.
tornaóra meg egyáltalán ne legyen.
-
válasz
t72killer #273 üzenetére
2 dologról van szó megint szerintem. Az egyik, h van-e jobb módszer a pofonnál és az mikor működik. A másik, h van-e erkölcsi alapja az államnak kriminalizálni a szülői pofont (vagyis legyen-e rá jogalapja).
Mindkettöről lehet vitatkozni. Utóbbival kapcsolatban viszont szerintem az a gond, hogy gyorsabban változik a társadalom, mint ahogy azt sokan követni tudják. Évezredekig a szükő fenyíthette a gyerekét tetileg és a legtöbb kultúrában ma is (tudom, mindenkit nézzünk le!). A liberalizmusnak ez a mai formája elnyomó és biz. értelemben fasiszta.Amúgy az alkoholista vagy egyéb szenvedélybeteg, valamint az egyedülhagyott és kétségbeesett, pszichológiai roncs szülők szokták hülyére verni a gyereküket. A néhány havonta és nem teljes erőből kiosztott fenékreverésben és szájracsapásban sokan pozitívumot látnak és nem a testi adottságokkal való visszaélést.
-
válasz
tordaitibi #275 üzenetére
Ha nem vájkálunk, akkor semmilyen következtetést nem vonhatunk le arról, hogy a gyerek hogy viselkedik. Az egészséges gyerekek 99%-a úgy fog viselkedni, ahogy nevelték (a szülők és a környezet). Tehát ha rosszul viselkedik, akkor el lett rontva - pláne egy 7-8éves. Ennyit általánosságban, ha meg ki akarod deríteni, hogy kinek volt igaza, ahhoz bizony "vájlálni kell".
És igen képzeld, a gyereknek is lehet igaza, és ha igaza van, akkor nem pofon jár érte attól a "szülőtől", akinek 20év múlva az ágytálat fogja hordani (akkor is, ha nem akarja, lásd kötelező szülőtartás).
-
válasz
t72killer #273 üzenetére
A "megunta" az gyanítom nem 0,1 másodperc alatt következett be, igen hosszú előzményei voltak.
Csak az 1 pofon következményeit írtam le, úgy érzem nem a család magánletébe vájkálás a feladatunk hanem megdöbbentem a gyerek jogain, amivel él is. Úgy él a jogaival, hogy közbe nem tudja a rá vonatkzó normákat, vagyis nagyon jól tudja, csak nem gyakorolja, direkt.
Tudod mit, én azt mondom ha ennyire ismeri a jogait, akkor legyen tisztába a kötelességeivel is, ha ez a kettő egálba jön, akkor értekezhetünk a pofon jogos-nem jogos mivoltáról.De akkor a pofon el se csattant volna.Bambano,
"például jó volt az, hogy egyen-állampolgárt képzett egyenköpenyben?"Abszolút félreértettél. Ha Te bányász, kohász, vegyianyagokkal dolgozó, avagy bankár, bíró, ügyvéd vagy, amikor bemész a munkahelyedre, a trikópólódba és rövidnadrágba csinálod?
Vagy felveszed az oda illő, és nem hülységből kitalált munkaruhát, ami lehet talár, öltöny, azbesztruha.
Tudom hülye hasonlat, de nem tudom máshogyan példázni.
Akkor szerinted a tornaórán se legyen tornaruha, az már ugye egyenöltözet, aminek egyenes következménye egy egyenhülye, elbutult társadalom? Lehet futkározni, úszni lovagolni télikabátba, kisestélyibe, mert ugye szabad ország, szabad nép.
Érdekes, a drágább sportoknál az egyenruha nem zavar? A divatos lovaglást se csinálják klottgatyába, hanem a méregdrága lovasöltözetbe. Ja, mert sikk és drága, lehet felvágni. De érdekes, egyenruha, egykaptafára készül mind, ez nem baj..? Ettől még nem lesz minden lovagló egyen-lovas, mert lovaglóruhába megy lovagolni. -
bambano
titán
válasz
tordaitibi #272 üzenetére
a fő tévedés a hsz-edben (több másik mellett) az a feltételezés, hogy ahogy a te gyerekkorodban volt, az jól volt úgy.
hát nem.
például jó volt az, hogy egyen-állampolgárt képzett egyenköpenyben?
ilyen apróságokról most ne beszéljünk, hogy öreg katona sosem szivat senkit, az a gumik dolga.
-
válasz
tordaitibi #272 üzenetére
" a nagyobbik gyerek 7-8 éves, a kisebb 3 és a nagy állandóan nyűzza a kicsit. Anyjuk megunta,"
Itt van a gond, miért nem akkor szoktatta le a gyereket a "kicsi nyúzásáról", amikor azt elkezdte? Nem évek múltán kell "megunni" és akkor kapkodni, hanem időben cselekedni.
-
Most bukkantam rá a topicok eme gyöngyszemére.
Engedelmetekkel pár sort, csak úgy ami jön hozzábiggyesztenék.
Hosszú lesz.Én is kaptam kokit pofonokat a suliba.
Egyetlenegyszer panaszoltam el apámnak, ő adta a másikat, mert a tanárnak biztos igaza volt.
Faterom jópárszor vert el gyerekkoromba úgy istenigazából, és mindannyiszor jogosan.
Katonakoromba kopaszként szétszívattak az öregek, ennek ellenére én mikor öreg katona lettem, nem adtam ezt tovább, nem szopattam az űjoncokat. A gyerekkori verések dacára csendes, békés ember vagyok, ergo az hülyeség hogy amit kaptál, azt adod tovább. Pl. fater alkoholista volt (csendes fajta de mindennap berúgott), énnekem az éves szeszfogyasztásom nulla.
Mikor a suliba bunyó volt és tépett köpenybe, fél szárú mackónadrágba mentem haza, a fél fülem a zsebembe, fater nem rohant az iskolába, jajjj Istenem feljelentem, ügyvédet ide, beperelem az iskolát. Annyit kérdezett, megvédted magad? Igen Apa. És ezzel le volt tudva.Ha intőt vittem haza, nem rohantak be megverni a tanárt, inkább engem.
És ma minden fordíítva van, a gyerek szent sérthetetlen, ergo nevelhetetlen is ezért.Apropó köpeny, igen az a szép kék. Tudjátok, nagyon is megvolt az értelme, amikor beléptünk az iskolába, mindenki olyan egyforma lett, nem az Iphone meg Nike ruha tette az embert, hanem a tudása.
Most menjetek el egy általános iskolába, 7-8. osztályba nézzetek körül. Fiúcskák (mert azok, nyiszlett emberpalánták, de az egójuk már az egekbe) izompólóba, tépett farmerba, fülbevaló-piercing, a lánykák minibe magassarkúba kisminkelve. 12 évesen.
Kell ez, ugye a tudás házába így kell bemenni, nem alázattal és tudásszomjjal?
És EZT a szülő elnézi, sőt támogatja. A majom reklámok már itt is megtették hatásukat. Légy önmagad, te vagy a fontos, tedd azt amit akarsz stb. Igen, ez igaz, de nem mindig mindenhol és mindenáron.Amikor nekem lett a 2 fiam, az utcánkba minden gyerek mindenkihez berohangált játszani és fel voltunk hatalmazva hogy nyugodtan csapjunk a más gyereke fenekére is ha elhatalmasodik rajtuk a rosszalkodás. Itt se kellett se ügyvéd se bíró se közjegyző, ez énszerintem természetes.
Miko r4-5 kisgyerek is el tud vadulni rendesen, valami nyájelméletet követve lesznek egyre rakoncátlanabbak és hangosabbak, akkor 20 gyerek az osztályba?Most pedig,
Apró szösszenet a szembeszomszédból, a nagyobbik gyerek 7-8 éves, a kisebb 3 és a nagy állandóan nyűzza a kicsit. Anyjuk megunta, lekent egy pofont a nagynak.
És itt nekem eszem-fa...szom megáll, jelen pillanatba mindennapos vendég náluk a rendőr, a gyámügy, az anyát lerabosították (szó szerint, fénykép, ujjlenyomat, ha mégegy pofon lesz, lecsukják) MIVAN????
Ja, a két gyámügyes nő, olyan 30 év körüliek, egyiknek sincs saját gyereke. És ŐK ítélkeznek??
Azóta a ngyobbik gyerek 100X rosszabb, az anyja pofájába röhög és ordítja: üssél meg. elvisznek a rendőrök. Nagyszerű. Demokrácia, az van.Jártatok szülői értekezletre? Én nagyon sokat.
Azok a szülők a leghangosabbak az iskolába, akik otthon a semmit nem foglalkoznak a gyerekükkel, leragasztják a gyereket a tv és a játékok elé, és ezzel ők eleget tettek szülői kötelességüknek.
Ezek a szülők ráhárítják a nevelés oroszlánrészét az iskolára, viszont a jogot és az eszközöket nem adják meg hozzá, akkor ne is várjanak el semmit.Az iskola lassan még a minősítési, osztályozási jogát is elveszti, nem lesz egyes, intő, buktatás, nem lehet fegyelmezni, így akkor hogyan? Ennek szép következménye, a középiskolás generáció harmada makogva, szövegértési problémákkal küzdve olvas. Csak így tovább.
Két fiam talán párszor kapott tőlem verést, pofont. Érdekes hogy a mai napig nagyon jó a viszonyunk, szeretnek és tisztelnek. Nem akarnak leszúrni, mert elkalapáltam őket 20 évvel ezelőtt.
Kb. ennyi, még tudnám folytatni. Aki ezen is átrágja magát, netán még értelmezi is, annak köszönöm.
-
Az közel se mondom, hogy a magyar oktatási rendszer jó... Egy ideális rendszerben ezt tenném. Az marad a suliban, aki kezdeni akar magával valamit. Esetleg úgy kéne megoldani az oktatást, hogy lennének olyan iskolák, ahol "3-as feletti magatartással" lehet bent maradni és lenne a maradék. A 3as magatartásba nem fér bele az, hogy trágárul visszaszól a tanárnak, óra menetét akadályozza, ismételten nem engedelmeskedik az utasításoknak.
Amikor/ahol én voltam még gyerek, az ilyen össz-suli szinten 1% alatt volt, ergo egy megyéből simán össze lehetett volna gyűjteni a problémásakat és szakszerűen foglalkozni velük. Hogy most mi a helyzet, nem tudom, de kétlem, hogy 10% feletti lenne az igazán necces elemek száma. Ráadásul ha működne egy ilyen rendszer, az a "rosszak" értelmesebb részére elrettentő hatású lenne. Tudom, utópia...
-
-
Az utolsó bekezdés kivételével a helyzetet írta le, amivel semmi baj nincs! Már ahhoz is pedagógusprofesszornak kell lennie valakinek, hogy beszámolhasson arról, amit látott? Más kérdés, hogy a zárás elég meredekre sikeredett, és sehogy se tudom értelmezni.
Javaslatot nem láttam a HSZ-ben arra, hogy a helyzetet úgy kell megoldani, h a szájaló diákokat kerékbetörjék. Egy jobb iskolából simán kirúgnám illetlen viselkedésért. Persze más kérdés, hogy mi legyen a rosszabb iskolával, ahova az ilyeneket gyűjteném.
-
válasz
Kalandor #260 üzenetére
Ilyet tényleg jó lenne itthon csinálni! DE: az állam nem fogja, és így a tanárok sem, erre mérget vehetünk. Az értelmes és tenniakaró emberek sajnos rég elkerülik a Parlamentet. Szóval civil kezdeményezés kellene, olyan lobbierővel, amely tud erre támagatást szerezni, akár az államtól, akár az EU-tól.
Úgy látom, mintha az EU számára ez a probléma (kisebbségek integrációja) nem élvezne olyan nagy prioritást. Ha mégis, akkor a menekülteké a főszerep, nem az évszázados problémáké. -
dabadab
titán
válasz
CounterBoci #264 üzenetére
Már megint megjött valaki, akkor ugyan soha nem foglalkozott a témával, de sokkal jobban ért hozzá, mint az, aki konkrétan ezzel foglalkozik és vannak eredményei is. Tök jó.
-
Vakegérke
félisten
válasz
CounterBoci #264 üzenetére
Hú, mit zúdítottál a fejedre...
-
CounterBoci
senior tag
Párom tanár. Múltkor mentem érte a sulihoz, kiszálltam, járkáltam a bejárat előtt, mikor az egyik ablakból jó hangosan elkezdett beszélgetni két kis takony, hogy ez meg ki, (mármint én) és a másik megállapította jó hangosan, hogy biztos valami csöves geci. Tudniillik munkásruhában voltam. Ilyen tiszteletlenséget hogy nevelsz ki a gyerekből simogatással? És még ezek magyarok voltak. Cigányék simán lekurvaanyázzák a tanárokat, mert tudják, hogy semmi következménye. Ha a tanár próbál kezdeményezni valamit, akkor a felső vezetés bekussoltatja, viseld el és kész. Sőt, még külön tréningekre kell járni a tanároknak cigány iskolában, hogy miért olyan rosszak a tanulmányi eredmények állati szintű, genetikailag fejletlenebb lényekkel...
Pesti burokban élő Bambano és társaihoz pedig csak gratulálni tudok, terjesztitek itt a liberális baromságot.
-
Arpee78
senior tag
válasz
voyager4.4 #259 üzenetére
Miért no comment? Nem kellene hinni a kormány.hu-nak? Na ja, van egy ilyen hír is.
-
válasz
#56573440 #250 üzenetére
Ez bólogatósan evidensen hangzik, csak a tények mást mondanak. Volt nem is olyan rég több helyen is ilyen tömeges bentlakásos iskoláztatás (Kanada, Ausztrália, stb.) és borzalmasak lettek az eredmények.
Minden gyereknek családban a helye, különben tönkreteszed a gyereket. Erővel nem tudsz integrálni senkit sem, csak pénzzel, iszonyat sok pénzzel, elhivatott szakértőkkel és jövőképpel. Gyakorlati példákért a skandináv országokhoz lehet fordulni és bizonyos esetekben a modern Kanadához. Kötődésmentesség, gyökértelenség -> drogok, alkohol, öngyilkosság, gyilkosság, CSBE.
Lehet mondani, hogy nekünk nincs ennyi pénzünk, de az a vicc, hogy van, mert ugyanúgy elkölti az ország a felzárkóztatáshoz szükséges pénzt, csak börtönökre, gazdasági versenyképtelenségre és így tovább. A leszakadóknak se jó és a többieknek se jó.
Nyáron Fresnoban voltam, ahol egy olyan lánynál laktam, aki ilyen felzárkóztatással foglalkozik. Fresno egy full reménytelen város, ami hiába néz ki úgy elsőre mint a többi város, konkrétan háborúban áll saját magával, egyszerűen fel van osztva. Sok gyerek a bandákban nő fel, nekik az a jövőkép, hogy gang leaderek lesznek. Alternatív jövőképet kell nekik adni, hogy lehetsz optikus is vagy akár csak egy benzinkutas. Néha sikerül, főleg akkor, ha a gang member szülőknek is "hozzájárulnak". De ha egyszer a gyerek internalizálta az alternatív jövőképet, akkor csodák történnek. Ez a csaj azt mondta, hogy ő évente kb. 5-6 gyereket tud szó szerint "konvertálni", ami angolul jobban jön ki, mert az áttérésre is ezt mondják, márpedig szinte vallásosan kell hinniük a gyerekeknek ebben. A többi gyerek megy a levesbe. Viszont a megváltozott gyerekek gyakran a családjukat is megváltoztatják!
-
Arpee78
senior tag
válasz
#56573440 #257 üzenetére
"Csak ilyen méretben kéne még vagy 500..." Ez nagyon sok pénzbe kerülne és a dolog jellege miatt szinte csak közpénzből lehetne finanszírozni. Tehát az adófizetőknek több adót kellene fizetni vagy a közpénzek jelenlegi elosztásán kell igazítani, kevesebb egészségügyre, hadseregre, nyugdíjakra stb.
Szerintem az oktatás az egyetlen terület, ahonnan valóban lehetne forrást elvonni, lehet kiakadni. Ha a tananyag legkevésbé hasznos harmadát kiszórják, azzal felszabadul a tanári társadalom harmada, őket átkonvertálni valódi pedagógusokká, szoc munkásokká, stb.
Egyébként egy kevés változás elindult: link, 400 milliárd tényleg sok pénz, meglátjuk mire lesz elég.
-
#56573440
törölt tag
" Ott van pl. az Igazgyöngy alapítvány"
Soha nem mondtam, hogy nincs olyan segítő szervezet, ami foglalkozik a hátrányos helyzetű gyerekekkel. Olyanból viszont egy sincs, ami országos szinten a szociális és gyerekvédelmi rendszerrel együttműködve hatékonyan tudna fellépni a meglévő problémával szemben. Az említett alapítvány munkája nemes. Csak ilyen méretben kéne még vagy 500...
" előbb még arról volt szó, hogy hajítsuk ki őket mindenestül az iskolarendszerből"
Se előbb se utóbb nem volt szó erről.
-
dabadab
titán
válasz
#56573440 #248 üzenetére
"Mint látod, sokat nem tehetsz"
Ez nem igaz. Ott van pl. az Igazgyöngy alapítvány, akik tényleg kb. a létező leghátrányosabb helyzetű gyerekekkel és fiatalokkal foglalkoznak és ők tudnak eredményeket felmutatni (mellesleg úgy, hogy nem verik őket, hogy visszakanyarodjak az eredeti témára).
"Nem azt mondom hogy zárjuk őket az alföldön karanténba, hanem azt, hogy esetleg lehetne olyan szakképzést indítani, ami testhezállóbb, a jövőben használhatóbb, bevételt is biztosító lenne. Egy ilyen problémás gyereknél az érettségi megszerzése nem az."
Nem tudom, hogy hogy jött ide az érettségi, az előbb még arról volt szó, hogy hajítsuk ki őket mindenestül az iskolarendszerből - a helyzet meg az, hogy a tényleg problémások gimnáziumnak a közelébe se jutnak.
-
Ahogy mondod, alapvető változásokra volna szükség, rengeteg energiára, odafigyelésre, időre és türelemre van szükség, hogy egy kvázi félbűnöző gyerek gondolkodásmódját megváltoztassuk. Márpedig ez lenne a cél, a látszólagos fegyelem vasököllel történő fenntartása csak addig működik, amíg az ököl jelen van. Ha kimegy az osztályból, akkor gyulladnak a cigik, "megverődnek" a gyengébbek.
Sajnos erre a tömeges oktatási rendszer alkamatlan. A magyar nagyon, de amiket nyugaton láttam, annak többségétől se voltam elájulva.
Amúgy aki javíthat a gyereke és az őt elviselő tanár sorsán, az a szülő, aki felismeri a problémát és megpróbál több időt szakítani a gyerekére, esetleg szakemberbe invesztál. Sajnos "BandavezérDzsonik" apukája-anyukája is nagyon sokszor a gyerekéhez hasonlóan kriminális eset...
-
válasz
Corleone33 #241 üzenetére
Oké, lehetek én a gonosztevő, de mit lehet kezdeni egy olyan környezetben, ahol a diák ellenségként kezeli a tanárt? Persze azért adnék még egy esélyt az egésznek úgy, hogy alapvetően megváltozatjuk az oktatást egy emberibbre, ahol a tanulás szeretetére és nem a másodfokú egyenlet megoldoképletére (stb, stb) tanítanak. Na ha akkor sem megy, akkor tényleg bezárhatjuk a közoktatást, mint sikertelen kísérletet.
-
#56573440
törölt tag
Pesten a környékünkön azért tesznek vesznek főleg így ősszel. Sok a zöld terület, gyűlik a lehullott levél. Verekedés csak akkor van, ha jön a "szondás ember". Ott nemrég a "veztő" jelezte, hogy ne is fáradjon, inkább fújja meg magának az összeset, mert ha itt elkezdi cseszegetni az embereket mindenkit haza kell küldeni. A szondás se akarta megfújni nagyon
-
-
#56573440
törölt tag
Nincs ebben csoda. Sokszor csak akkor jut el az üzenet megfelelő helyre, ha a befogadó oldal ingerküszöbét is sikerül átlépni. Ha ez kell tőlem nem függ.
"Sokaknál nincs is otthon íróasztal, és a tanulásnak semmilyen kultúrája nincs a széles családban."
Nem a gyereknél kéne kezdeni a motiválást, hanem a szülőnek kéne megértenie, hogy ez az ő érdeke is. Mármint hogy a gyerek tanuljon, és jó jegyeket szerezzen. Csak ugye a hosszú ideje mély szegénységben élő réteg eleve terhelt jellemzően olyan problémákkal, mint az alkohol, a drog, a családon belüli -valós- erőszak, nem az a himihumi atyai pofon ami itt előjött, és ezen a "telepen" lévő kortársak se segítenek. Ugye nem egyszer foglalkoztak a herbál és egyéb gyorsan ölő szerek terjedésével az ilyen helyeken... Nem kicsit űberpara...
Én simán mondanám azt, hogy egy felvételi, és kiemelni a családból ha ezt választják ők, kvázi bentlakásos iskola címen. Ahol kicsit több hangsúlyt lehetne fektetni a viselkedésproblémákra pl, szakemberekkel akár. Mert a tanár lehet penge matek fizika szakos, nem pszichológus. Nem kötelezően, nem alanyi jogon, és nem következmények nélkül. Ha nem tud beilleszkedni, azt tolja mint amit otthon látott, nincs igény másra, nos akkor eltanácsolás aztán go. Ha meg penge, akkor szépen kiemelni.
Tudom, ez így gecin hangzik. Azt is értem, hogy a célcsoport egy jelentős része egy rasszhoz tartozik, és ennek megfelelően akár rasszista is lehetek, csak épp nem vagyok. Van egy valós probléma, amire nem az a megoldás, hogy ugyan úgy kezeljük őket mint mindenki mást, mert ott valaki szívni fog miatta, és az igazságtalanságot szül.
Szerintem biztosítani kéne annak aki akar, hogy tudjon, és ne a család, ne az osztálytársak, és ne a környezete úgy alapvetően legyen a szűk keresztmetszet.
Szerintem.
-
válasz
#56573440 #248 üzenetére
(OFF)Csak felvettem a megfelelő hangnemet a megfelelő topikhoz. Itt nem lehet úgy mondani semmit, hogy ne minősíts valakit.(/OFF)
Ma is tanultam egy új kommunikációs fogást!De nagyon érdekelne, hogy hogy lehetne felzárkóztatni ilyeneket.
Csoda által. Egyéb megoldás engem is érdekelne! Sokaknál nincs is otthon íróasztal, és a tanulásnak semmilyen kultúrája nincs a széles családban...már most többet keresnek emberek egy rendes szakmával, mint bármelyik bölcsész.
Ez mikor nem volt így?
De abban maximálisan egyetértek, hogy meg lehetne és kellene tanítani őket dolgozni.
Volt kollégám "szabadalma", hogy a segélyt ahhoz kötné, hogy reggel 8-ra jelenjen meg a segélyezett felnőtt valahol, ahol akár még dolgozni sem kellene, de du. 4-ig ott tartanák, hogy a gyerek lássa, hogy a szülő reggel elmegy és du. ér haza. Munkahely igazolásával ez alól lehetne mentesülni. -
#56573440
törölt tag
válasz
Corleone33 #239 üzenetére
"Nem ment a matek illetve fizika, de még se húztam vissza az egész osztályt
"
Akkor ez hogy jön ide? Nem azt mondtam, hogy bárki aki bármilyen minimális orvosilag is igazolható problémával küzd az húzzon a kisegítőbe, hanem az, aki visszahúzza az osztályt, aki miatt nem lehet rendesen oktatni, akinek jól láthatóan helye nincs ott, annak biztosítsunk már egy megfelelőbb platformot, ahol kiteljesedhet. Nem kell orvosnak lenni, vagy egyetemre járni, normális szakmát is lehet szerzeni, ami fizet is. Ebbne pedig nincs szégyen.Leírod hogy te nem az említett kategória vagy de magadra vetted. De miért?
"ahol a diákoknak nincs meg a szocializálási képességük és még inkább le fognak csúszni."
És az iskolában kell a szocializálást elkezdeni.... Sőt egyetemen lehetne külön szak erre. Persze alanyi jogon.
"azt pedig már no komment amikor pl egyes diákok pl csak a bőrszínűk miatt kerülnek kisegítő osztályba és nem a képességeik miatt."
Az pedig, hogy ilyet nem is írtam, nos no komment.
"Amúgy te alapvetően ki is vagy hogy effektíve gyerekeket leszardarabozol? mert picit bicskanyitogató ez a fajta stílus."
Ha visszanézel láthatod, hogy nem ezt a stílust képviselem. Csak felvettem a megfelelő hangnemet a megfelelő topikhoz. Itt nem lehet úgy mondani semmit, hogy ne minősíts valakit. Akkor?
dabadab
"Mondjuk azért, hogy ez az egész problémahalmaz ne termelődjön újra?..."
Mint látod, sokat nem tehetsz. Mert ha az óra közepén letolja a gatyáját a lurkó, random időközönként percekig kukorékol, vagy kidobja 5 percenként valakinek a munkafüzetét az ablakon, azzal nem teheted meg, hogy egy megfelelő osztályban megfelelő keretek között oktasd. Mert valaki fel fog hördülni, hogy hol itt az egyenlőség. Termelődni fog újra és újra. Sajnos. De nagyon érdekelne, hogy hogy lehetne felzárkóztatni ilyeneket.
"Miért, te inkább annak a költségeit szeretnéd fizetni, amikor ezek a gyerekek aztán a társadalom szélére vagy azon kívül kerülve teljesen nyilvánvaló pálya mentén bűnözővé válnak?"
Nem. Csak rengeteg olyan munka van, amit el lehetne szakképzéssel is végezni. Nem azt mondom hogy zárjuk őket az alföldön karanténba, hanem azt, hogy esetleg lehetne olyan szakképzést indítani, ami testhezállóbb, a jövőben használhatóbb, bevételt is biztosító lenne. Egy ilyen problémás gyereknél az érettségi megszerzése nem az.
Figyelj. Több olyan emberrel is összehozott az élet, akik nem a kitűnő érettségire, meg a diplomára mentek, mert gyerekként -is- problémásak voltak, nem szerettek és nem is akartak tanulni. Pl a klímaszerelőm speciel pont jó családból a telibeszarom kategóriát súrolva élt annak ellenére, hogy megfelelő nevelést és hátteret kapott.... Elküldték szakközépbe, klímás lett, télen keres annyit mint én, nyáron nagyságrenddel többet. Ezzel szerintem semmi baj nincs. Ahogy víz-gáz-hűtő-mosógép etc szerelő is mindig kell, és már most többet keresnek emberek egy rendes szakmával, mint bármelyik bölcsész.
-
Corleone33
senior tag
Ez így van, és hozzáteszem ez csak egy kis tényező a nagyobb dologban
Ha beleszámolunk olyan költségeket mint pl tankönyvek ára (főleg egyetem esetén), BKV/utazás, kaja, stb, vagy ha pl a csemete csak önköltségesre jut be, nem nehéz látni hogy a nehezebb anyagi helyzetben levők miért csúsznak le. Ha pedig fel kell venni diákhitelt, azzal pluszbónuszként még több évre el is adósodnak
A központi forráselvonás ugyanúgy probléma, de nem az egyedüli és önmagában csak tűzoltás lenne.
-
-
Ringman
félisten
válasz
Corleone33 #243 üzenetére
forráskivonás esetén elég nehéz lenne az eredményeken javítani
-
Corleone33
senior tag
sajnos ez már egy jó ideje így van, szegénysorban felnövő diákok, szorgalmuktól és tudásoktól teljesen független az esetek jórészében sajnos sose képesek kitörni a társadalmi helyzetükből és feljebb jutni, és a jelenlegi politikai rendszernek szemmel láthatóan nem is áll érdekében hogy ezen egyenlőségeket megszüntessék.
-
Ringman
félisten
topikhoz kapcsolódó elemzés:
a magyar diákok az OECD-átlaghoz képest gyenge problémamegoldó képességei mellett van még lesújtó tanulsága a felmérésnek: a vizsgált országok közül Magyarországon befolyásolja leginkább az iskolai teljesítményt a tanulók társadalmi-gazdasági státusza. -
Corleone33
senior tag
és aztán ott tartanánk mint most, amikor az igen okos parlamenti megmondóembereknek köszönhetően míg a továbbtanulni nem vágyóknak LEGALÁBB az érettségi megvolt, ehelyett most rengeteg diákot kirugdosnak a nagybetűs életbe, nulla képzettséggel, akiket aztán majd az adóforintjainkból eltarthatunk mert mérget vehetsz rá, hogy a munkapiac nem fogja tudni őket felszívni, max mennek ki közmunkásnak éhenhalni.
Ez aztán rohadtul jó megoldás mindenkinek, ugye? azért remélem te is érzed, hogy miért szükséges rossz ezeket a diákokat legalább a gimi befejezéséig benntartani az iskolarendszerben, bár hadd tegyem hozzá, hogy az érettségi se ér sokat piacképesség terén.
néha ezeket a kommenteket elolvasva már csak azon lepődöm meg hogy Taigetoszról esetlegesen még nem akarjátok ezeket lelökni pluszban
-
dabadab
titán
válasz
#56573440 #230 üzenetére
"Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni..."
Lehet, szerintem én sem mondtam ezzel ellenkezőt (nyilván van vita az elkülönítés meg az integrálás hasznáról meg az elvi szinten túl nagyon sok függ a konkrét helyzettől is, de ez tisztán szakmai kérdés, amibe nem akarnék beleszólni a partvonalról).
"Persze kívülről mutogathatsz hogy oldja meg a rendszer, hogy a generációk óta nem dolgozó, melyszegeny család legifjabb mr beleszarok tagja az otthonról hozott mintákkal teszi egyedül pokollá 30 másik gyerek életét, de igazából minek?"
Mondjuk azért, hogy ez az egész problémahalmaz ne termelődjön újra?...
"Persze jatszahtjuk tovább a szociálisan hipererzekenyeket, csak lehet egy kérésem? Finanszirozd inkább te. "
Miért, te inkább annak a költségeit szeretnéd fizetni, amikor ezek a gyerekek aztán a társadalom szélére vagy azon kívül kerülve teljesen nyilvánvaló pálya mentén bűnözővé válnak?
"Csinálj még pár felzárkóztatási programot, hátha az volt a gond, hogy kevés pénzt kaptak...."
Mondjuk nulla fillérből elég nehéz felzárkóztató programot csinálni, nem?
-
Corleone33
senior tag
válasz
#56573440 #230 üzenetére
nem tudom, én autizmussal küzdök de normál osztályban sikerült elvégeznem gimnáziumot és kitűnőre végeztem el érettségit. Nem ment a matek illetve fizika, de még se húztam vissza az egész osztályt
Ha azt hiszed hogy azzal megoldasz egy problémát, hogy effektíve külön gyépés/szellemi fogyatékos osztályokat teremtesz, akkor ki kell ábrándítsalak: nem hatékony módszer SEMMIRE, max annyiban hogy teremtesz effektíve egy olyan csoportot, ahol a diákoknak nincs meg a szocializálási képességük és még inkább le fognak csúszni. azt pedig már no komment amikor pl egyes diákok pl csak a bőrszínűk miatt kerülnek kisegítő osztályba és nem a képességeik miatt.
"Jah mert küzdeni kelljen hogy a szardarabot, aki visszahuzza az egész osztályt azt elrugdosd érettségire, vagy szar tanár vagy"
Amúgy te alapvetően ki is vagy hogy effektíve gyerekeket leszardarabozol? mert picit bicskanyitogató ez a fajta stílus.
-
-
-
-
válasz
#56573440 #230 üzenetére
"Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni... " - egyelőre ott tartunk, hogy a konkrét értelmi fogyatékosokat is a normál osztályokba akarja bezsúfolni a kormányzat
Fején találtad a szöget, a minőségi oktatás pénzbe kerül. Hol itt a baj, én úgy hallottam, Magyarország jobban teljesít
?
-
#56573440
törölt tag
Jah mert küzdeni kelljen hogy a szardarabot, aki visszahuzza az egész osztályt azt elrugdosd érettségire, vagy szar tanár vagy. Szerintem meg a speciális igényű diákokat speciális csoportokban kéne kezelni... Ha lehet emelt matek csoport...
Persze kívülről mutogathatsz hogy oldja meg a rendszer, hogy a generációk óta nem dolgozó, melyszegeny család legifjabb mr beleszarok tagja az otthonról hozott mintákkal teszi egyedül pokollá 30 másik gyerek életét, de igazából minek?
Persze jatszahtjuk tovább a szociálisan hipererzekenyeket, csak lehet egy kérésem? Finanszirozd inkább te. Csinálj még pár felzárkóztatási programot, hátha az volt a gond, hogy kevés pénzt kaptak....
-
-
Miért ne szabadna leírni a valóságot?
A valóság az, hogy az iskola az nem csak oktatási intézmény, hanem gyermekmegőrző, emiatt a tanár szerepe nem egyértelmű. Pont emiatt van ez a helyzet, mert kötelező mindenkit benntartani a rendszerben. Ha rajtam múlna, én az első alkalommal kiraknám azokat, akik nem akarnak tanulni.
-
bakgab
csendes tag
Valóban, a poroszos felállásra nincs fogadókészség, de ez miért lenne gond? Hallgató - ez sokat elmond az értő füleknek. Kipróbálható a mentor tanár szerep, nem mindenkinek működik, de nyilván azzal főz az ember, amije van. Akinek az eszköztára az erőszak, az viszont alkalmatlan.
Persze, kevés a tanár és nem látszik, hogy vonzóvá válna a pálya... igaz... de ettől még ne jöjjenek a kokizó urak és az alázó, lelki terrorista hölgyek, nem hiszem, hogy ez az oktatás, nevelés útja. Orvosból is egyre kevesebb van, ettől még nem akarhattok sarlatánokat és kuruzslókat a rendelőkbe.
A tanárnak nincs ideje... mire is? Hogy neveljen? Mivel töltse az idejét, az anyag leadásával? Megint propagandaízű lesz gondolom, de nem véletlenül lett KNT a KOT-ből. -
-
qwertly
addikt
Az a szomorú,hogy már csak idő kérdése és nem lesz tanár mert ki az a hülye aki bohócot csinál magából.Akkor meg azért meg majd a jajgatás,hogy nincsen aki tanítson.Nagyon propaganda ízűnek tartom,hogy a tanár a személyiségével nevel.Meg változott a világ erre már a tanárnak nincsen ideje a hallgatók részéről meg egyre kisebb rá az igény.
-
Vladi
nagyúr
Kár, hogy ide nem szabad leírni a valóságot.
Amit ajánlok: Ballagjatok el Nyíradonyba és álljatok meg pár percre a helyi egyik iskola mellett. Tanulságos...
-
válasz
#20749568 #217 üzenetére
"az életfogytig tartó magány rosszabb." - egy Brazil vagy Magyar börtönben biztosan, egy norvégban csuda tudja. Akkor meg mi értelme kínozni őket? A halálbüntetéssel nem azt mondtam, hogy középkori módszerekkel húzzák karóba a delikvenst (még ha bizonyos vadbarmok meg is érdemelnék), hanem a modern, fájdalommentes módszerekkel intézzék a dolgot.
Az állam azt is elvárja a polgáraitól, hogy ne vegyék el a másik tulajdonát, mégis elveszi az állampolgárok tulajdonát alkalmasint, nem?
Apropó, a "lealacsonyodunk a bűnöző szintjére" -témához tartozik pl az önvédelem, akkoris lealacsonyodsz a bűnöző szintjére, ha a feleségedre+gyerekeidre késsel támadót lelövöd, nem? Sőt! rosszabb vagy nála, mert ő így effektíve ő el se követte a bűntényt, te pedig megölted...
-
válasz
#20749568 #214 üzenetére
miért mennék le az ő szintjére? Nem 80 ártatlant mészárolok le ok nélkül, csak egy db tömeggyilkost iktatok ki a rendszerből. Vagy akkor a bűncselekményekért ne járjon büntetés?
Ki mondta azt, hogy az anyós bemondására akasszuk fel a tyúktolvajokat? Két-három körös ellenőrzéssel, szigorúbb bizonyítási kényszer mellett igenis megengedhetőnek tartom az ilyen csúcs-vadállatok eltakarítását. Nem a halálbüntetés léte miatt magas a bűnözés egyes amerikai államokban...
#215: "a saját pénzéből kötelezném a kárának helyreállításában" - Természetesen, ez (+némi közmunka pl a helyi ablakosnál!) lenne a "büntetés" rész! Ezenkívül, hogy 2év múlva ne hozzák be megint törés-zúzás miatt, hanem inkább vmi GDP-termelő tevékenységet folytasson, kelleni fog az a pszichológus. Itt nem egy Lipótmezőre gondolok, hanem valami civilizált rehabilitációs intézményre, ami megpróbálja rávezetni a tagot, hogy érdemes normális emberként élni.
-
szaszyka
senior tag
válasz
t72killer #207 üzenetére
Breivik témában nem nyilatkozok, de az ablakot betörő futballhuligánt nem pszihológushoz küldeném, hanem a saját pénzéből kötelezném a kárának helyreállításában, természetesen aktívan közreműködve a munkálatokban, pluszban még a nyakába is varrnék pl egy bölcsődének, vagy egyéb szociális intézménynek a felújítására. Elég, ha csak 2-3 ablakot vesz, ha már azt tört be. Utána lehet elgondolkodna a cselekedetein, ha saját zsebén érzi az okozott kárt. Ha valami gazdag csemete, akkor pedig kőkeményen dolgozza le a kárt!
-
-
szaszyka
senior tag
válasz
#20749568 #206 üzenetére
Értem, csak az sosem fér a fejembe, hogy amikor az emberek alapból elítélik az erőszakot, az agressziót, sokszor képesek lennének embertársaikat megkínozni, elpusztítani az örök kárhozatra sújtani (Sokszor állatvédőknél tapasztalható ez, hogy az állatkínzót élve megnyúznák. Értem én, hogy bűnt követett el, de akkor egy önmagát liberálisnak, haladó gondolkodásúnak tartó ember ne menjen már le primitív állatba, és akarja a legfőbb bűnt elkövetni, amit ember elkövethet!). Na ez az igazi szegénységi bizonyítvány!!!
-
válasz
szaszyka #205 üzenetére
Van némi különbség a 18 éven felüli, elszámoltatható felnőtt között, aki anyagi megfontolásból a legaljasabb dolgokat műveli és a kevéséves, fejlődésben lévő gyerkőc között
.
Amúgy igen, ha erőforrásokat akarnánk arra költeni, hogy bűnözőket visszahozzunk a társadalomba, akkor a beszéd, partnernek tekintés a megoldás - ettől függetlenül a személyes véleményem az, hogy aki egy bizonyos határt átlép (maradandó testi/lelki károsodást okoz többszörösen, előre megfontolt szándékból), az nem érdemel újabb esélyt a társadalomtól.
Konkrét példa az enyhébb esetre: egy fiatal futballhuligánt hogy "kezelnél", aki annyit csinált, h bezúzott pár ablakot? Lecsukás nehézfiúk között, napi veréssel, vagy ráeresztesz pár pszichológust, hogy neveljék ki és legyen belőle dolgozó-adózó ember?
A durvább eset meg mondjuk Breivik, akit tényleg nem kéne az adófizetők pénzén etetni...
-
Mindig van durvább:
Na az ilyen elkövetőjével (és annak főnökével!) szemben tényleg nem sajnálnám a fizikai fenyítést, úgy közel-keleti módra
Valószínű elég hamar eszébe jutna az oltóanyag neve is.
-
válasz
voyager4.4 #101 üzenetére
Uhh, basszus.
Remélem egyszer sikerül feldolgoznod.
-
válasz
t72killer #200 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek!
A valóban indokolható esetek ritkák, és ritka dolgot kutatni is nehezebb: nagyobb felkészültséget és több munkát igényel.
Amellett meg biz. határokon belül a szülőre kell bízni ennek megítélését. Ezek a határok nem ölelhetnek körbe 0 területet szerintm.Én ebben látom a vita megoldásának kulcsát.
"Vajon miért érzik konzervatív értékrendű emberek borzasztó leegyszerűsítőnek ezeket a morális ítéleteket? És vajon miért tartják liberális baloldaliak erkölcstelennek a konzervatívokat, amikor ők nem hajlandóak ebben az egyszerű koordinátarendszerben látni a világot?Haidt tézise
Ezeket a kérdéseket kutatta Jonathan Haidt amerikai szociálpszichológus, és rendkívül izgalmas eredményekre jutott. Haidt New York-i liberális értelmiségiként azt érezte, a moralitás általa ismert (és vallott) baloldali koordinátái elégtelenek az emberi erkölcs gyökereinek megértéséhez. Van a moralitásnak olyan dimenziója (talán több is), ami számára és liberális, baloldali kollégái és barátai számára idegen, de az emberek jelentős hányada számára nem az, sőt, meghatározó jelentőséggel bír a jó és a rossz közötti különbségtételben."
-
bakgab
csendes tag
A napi óraszámot valóban le kell adni, és az nem kevés. Viszont, ha meggondoljuk, a másik oldalról a gyereknek is megvan a napi óraszáma, ami szintén megterhelő lehet.
A konfliktuskezelés sokféle módon működik, legkevésbé pofonokkal, veréssel. Illetve van rosszabb is, ha nem foglalkozunk a problémákkal.
Vannak problémás osztályok és egyre több a problémás gyerek is. Sok iskolában pedig akad segítség is, iskolapszichológus, pedagógiai asszisztens és nem szégyen más tanárhoz fordulni sem.
A tanár a személyiségével is nevel. Mire nevel vajon, aki időnként lenyom egy taslit? Hogy az erősebb eb szaporodik? Vagy, hogy megnőhetsz még gyermek és visszaadhatod? Tekintélye lesz a kokiosztónak vagy csak félnek tőle?
Nem mindenki való pedagógusnak, az biztos, de nyilván nem kötelező ezt a hivatást választani.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Mai második tanárbűnözéses hír: Felfüggesztettet kapott egy diákokat verő somogyi...
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DUNE médialejátszók topicja
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- BestBuy ruhás topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Futtasd helyben a Qwen3-at: ingyenes nagy nyelvi modellek az Alibaba konyhájából
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest