Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- LordAthis: Mission: Imposible? - Együtt 1333 és 1600 MHz, ECC/Non-ECC
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D@reeo: Pi-hole és a Telekom Sagemcom F@st 5670 DNS beállítása
- WireGuard VPN a mindennapokra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Miért költene egy játékfejlesztő arra, hogy a Rift-nek jobb legyen?
Fordítva ülsz a lovon.
Nem nagy was ist das "támogatni" egy új megjelenítőt a grafikai motorban, a POV forgatás - point of view - eddig is adott volt bizonyos kategóriában (meg pár nem jellemző kategóriában is, mint egyes FPS-ek).
Azért nem ugyanaz, mint egy G27 támogatása, ami inkább egy sablon az elérhető beállításokra (ha vannak egyáltalán beállítások). De itt semmit nem kell finomhangolni, csak meg kell jeleníteni a Rift-re készült képet és kell egy POV visszacsatolás mozgásérzékeléssel. Ennyi.
Innentől meg hülyék lennének nem támogatni, mert ez lesz a trendi.
Eve Valkyrie sem játszhatatlan Rift nélkül, valószínűleg nélküle is egy jó játéknak ígérkezik. -
hunbi
tag
Aki ennyire fps és győzelem orientált az használjon crt monitort!
Engem vajmi kevéssé érdekel, hogy szitává lövik a seggem, ha közben amugy is a fülemben dobog a szivem, és folyik rajtam a verejték az izgalomtól... Merthogy engem az élmény érdekel amikor játszok és nem a score board! (? a valóságban ugyan látnád e a mesterlövészt?) -
priti
addikt
Szerintem ehhez (dolcsiban) százmilliós nagyságrendű dobbantás kell és nem is egy. Ahogy egy filmbe, úgy ebbe is nagy pénzeket kéne beletenni, méghozzá előre. Ahogy a filmhez több híres színész úgy ehhez is kéne először is egy nagy és népszerű cím. Kell csinálni rá egy legalább pár órás játékidejű "műsort" ezzel a népszerű címmel ami tényleg 100%-os támogatással fut végig. Ami erre van megírva az utolsó bitig, mondjuk "GTA VR" és ezt szépen szétszeletelni. Az elejét bedobni csalinak. Azt mondani, hogy az első órára benevezhetsz olcsón , azaz mondjuk a játék x szintjéig eljuthatsz akárhányszor mondjuk 20 rongyért és ehhez kapsz Riftet, azaz árukapcsolással adni nyomott áron a Riftet és ahogy a konzolon úgy itt is a játék árán szedni vissza a hardver árának is egy részét. Addig csűrni csavarni, amíg valahogy ki nem jöhetne az üzleti modellben az, hogy a játékhoz kapod ajándékba, különben egy-két kis cím kevés hozzá, hogy robbanás legyen nagyot meg esélytelen csinálni szűk rétegnek. Csak ez óriási gempa. Egy nagy címből több millió darabot megvesznek napok alatt és aki ekkora lóvét tud virítani hogy ennyit legyárt kvázi hitelbe, készletre meg még a műsort is megfinanszírozza hozzá az magasról leszarja a techdemót, annak eredmények kellenek. Ha tényleg olyan a rift, hogy befosol vele a játékban, akkor üzletileg kivitelezhető, mert mindenki azonnal rákattanna és vinné online vásárolva a játék folytatását háromszoros áron is, mert lenyomna bármilyen mozit. Ne vicceljünk, van aki többet fizet a Diablo RMAH-jában egy fegyverért, mint a játék ára és mit kap a pénzéért? Semmit. Ez így működhetne, de ekkora pénzt beletenni nem sokan tudnak a világon, de ha valaki beletenné és a cucc tényleg jó, na úgy lehetne robbanás belőle. Így igen. Viszont amikor csak egy techdemós cucc van az élből csak egy szűk réteghez jut el, egy szűkebb réteget érdekel és egy mégszűkebb réteg veszi meg. Szűk rétegnek nagy pénzből nem éri meg műsort csinálni, nincs belőle nagy cím. Kizárt. "Egy nagy címet egy kicsit jobb vele játszani", de te tegyél le érte gempát. Háhht így mindenki a különbséget fogja nézni, azaz a támogatás minőségét ami nyilván remek lesz a sok konzolport fospisztolyon. Halott ügy. Miért költene egy játékfejlesztő arra, hogy a Rift-nek jobb legyen? Már azon is gondolkozik, hogy kijöjjön e egyáltalán PC-re. Ők megvannak nélküle. Nézd meg mekkorát kaszált a Blizzard a Diablo3-al. Szarik ő rá, hogy a Rift milyen amíg így tud keresni.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
neilszab
#292
üzenetére
Mondjuk abban van vmi, hogy 3rd party extrák támogatása sok esetben elég silány.
Egy-két techdemón kívül ritkán szokott jó lenni. Pl. ott van az X-Fi X-ram, két játékról tudok, ami támogatja.
Pedig aztán nem kevés ember gépében van/volt X-Fi hangkártya.
Persze ez a hardver rétegcucc maradt, ahogy följebb fogalmaztak.
G27 is rétegcucc.Elég fontos kérdés, hogy Rift mennyire lesz tömegtermék. Ha nem, akkor nem lesz jó támogatás sem.
-
Teasüti
nagyúr
Nem tartom én se lehetetlennek, hogy lemegy az a forgatókönyv, mint a Physix esetén.
Az eredeti terméktől is sokáig hangos volt a sajtó, aztán elkészülte után nVidia megvette, a többit meg tudjuk...
Remélni merem csak, hogy platform független lesz és nem köti magához egyik szereplő sem. -
neilszab
őstag
"...egyben van 100%-os támogatás, a többi 99% meg csak arra jó, hogy idegesítsen. Képzelem milyen faja lehet ha valami össze van foltozva utólag és mondjuk 80 fokot oldalra kell nézni a Riftel ahhoz, hogy a játékban oldalra nézzen, mert ha csak 70 fokra fordítod ki a nyakad akkor nem történik semmi... A riftnél 200%-osan igaz, hogy vagy nagyon pontosan megcsinálják a támogatást, vagy egy kalap xart ér az egész"
Marha jó fiktív elmélkedés mindez ez részedről, csak azt nem tudom, hogy milyen alapon jelent ki, hogy "egy kalap szart se ér az egész", ha nem láttad, nem próbáltad.

Pont hogy a Rift-nél különösen igaz, hogy ha csak részben van megoldva a támogatás, már az is annyit tud dobni a játékélményen, ami kárpótol a hiányosságokért. Az meg sztem mindenkinek nyilvánvaló, hogy teljes támogatottsággal rendelkező címek csak ez után fognak tudni kijönni, ahol is elsősorban a menürendszert és az irányítást kell majd újragondolni a fejlesztőknek. A fenti lista viszont erősen jelzni, hogy bőven van komoly érdeklődés a technológia iránt.
-
priti
addikt
válasz
neilszab
#290
üzenetére
Én csak offban leírtam, hogy mire számítok. A támogatott játékok lista egy nagy nulla az én olvasatomban, ha egyik játék sem támogatásra készül. Én sem tegnap használtam gépet először. Ha a G27-et elkezdem jobbra meg balra tekerni és a játékban történik valami, akkor a vonatkozó játék megjelenik a "támogatott játékok" listában. Ha a jobb meg a bal között van egy megölhetetlen dead zone, ami miatt élvezhetetlen kormányozni akkor is "támogatott", ha nincs kuplung akkor is "támogatott", ha nincs "H" váltó akkor is támogatott, ha semmit nem lehet állítani a pedállokon akkor is "támogatott" és sorolhatnám ergó semmit nem jelent, mert a támogatás nem jelenti azt, hogy jó is. Az nekem nem támogatás, hogy megnyomom a gázpedált 2mm-re és padlógázzal indul a vas, eltekerem a kormányt 3 centire és nem történik semmi majd a 10. centinél megmozdul a kerék, megnyomom a féket 80%-ig és nem semmit nem lassul a kocsi aztán 100%-nál meg blokkol a kerék egy olyan autóban ami ABS nélkül az életben nem létezett és sorolhatnám bármeddig, mert a "támogatott" játékok közül 100-ból egyben használható ki minden funkció, azaz egyben van 100%-os támogatás, a többi 99% meg csak arra jó, hogy idegesítsen. Képzelem milyen faja lehet ha valami össze van foltozva utólag és mondjuk 80 fokot oldalra kell nézni a Riftel ahhoz, hogy a játékban oldalra nézzen, mert ha csak 70 fokra fordítod ki a nyakad akkor nem történik semmi, vagy elkezdi a saját lábát nézni csak mert éppen csíp egy szúnyog és reflexből mozdítottam pár fokot a fejemen amikor lecsaptam a combomon. A riftnél 200%-osan igaz, hogy vagy nagyon pontosan megcsinálják a támogatást, vagy egy kalap xart ér az egész és ha egy végtelenül egyszerű kormány+pedál szettet nem sikerül csak 100-ból egyszer támogatni normálisan akkor biztos majd egy ilyen Rift fog 100%-os támogatást kapni, már megjelent játékokhoz meg főleg. GTA4 mint támogatott játék? Na azon külön felröhögtem. Hagyjuk már.
-
neilszab
őstag
Az az érzésem, hogy úgy hordasz össze egy rakás kis elméletet, hogy nem nézel utána a dolgoknak rendesen...

Támogatott játékok:
Battlefield 3, Batman - Arkham City, ARMA 2, CoD - Black Ops 1, Crysis 3, Deus Ex, Dirt3, Doom3, Skyrim, Far Cry 3, Euro Truck Simulator 2, Flight Simulator X, Grand Theft Auto IV, Half Life 2, Mass Effect 2, Assassins Creed 2, Metro 2033, iRacing, Maffia II, Minecraft, rFactor 2, Splinter Cell 3, Team Fortress 2, The Witcher, Tomb Raider Underword, War Thunder... és a lista napról, napra bővülÉn úgy látom jó pár nagy kiadó címei is szerepelnek a listában, mégis szerinted miért lett kiadva a tesztben is bemutatott fejlesztői verzió az alacsonyabb felbontással? Pontosan azért, hogy mire megérkezik a nagy felbontású boltban is kapható verzió, addigra már minden játékfejlesztő polcán legyen egy Rift és legyenek kész a tartalmak is hozzá.
A projekt pénzügyi és befektető hátterének is látom, hogy nem néztél utána, csak mondod a magadét.
A FOV-os és felbontásos témába meg már alig merek belemenni, elég sok játékóra van már mögöttem 1 monitoron, 3 monitoron és a Rift-tel is, és csak lesek, hogy milyen elméletek kerülnek leírásra ide a fórumba.

Ami biztos, hogy a Rift alap látószöge nagyobb, mint egy normál 16:9-es monitornak, de kisebb, mint egy 3 monitoros rendszernek. 3 monitort viszont nem tudsz egyszerre nézni, ahhoz is oda kell fordulnod, de ezt a Rift-ben is megteheted, sőt mindezt 360 fokban bármilyen irányba. A 3 monitoros rendszer egyedüli előnye, hogy szélső monitorokon (amiket nem látsz, csak érzékelsz) a periférikus látásod előbb kiszúrja a mozgást. (bár sztem ennél meg még előbb meghallod, ha közeleg vmi oldalról és egyből oda tudsz fordulni)
A felbontásnak viszont semmi köze a látószöghöz, egyedül ahhoz van köze, hogy a képernyőn megjelenő távoli pacák 2 vagy 4 pixelből fog állni. De ez nem befolyásolja sem az észlelés, sem az odafordulás sebességét. És az, hogy végül milyen felbontás lesz szükséges a Rift-ben a tökéletes kompromisszum nélküli játékélményhez, az szerintem még mindenkinek nyitott kérdés.
-
M@trixfan
addikt
Priti:
Ez már majdnem olyan mint ha szintetikus tesztben néznénk valamit. Létezhet olyan eset amikor jól jön, de az esetek több mint 90%-ában kihasználatlan, sőt káros oldalra pillantani. Azt el is felejtettem mondani, hogy egyik gyártónál sem lehet beállítani a monitorok szögét, emiatt gyakorlatilag pocsék megoldás alapból a helytelen perspektíva miatt. Engem kifejezetten zavar még youtube demók közben is, nemhogy játék közben.
Teasüti:
A pszeudó mélységélesség a játékokban engem is halálba idegesít, ahol lehet teljesen kikapcsolom. A természetes észlelésed miatt ügy is előáll az ember látásában a megfelelő mértékben. Ez sajnos elég gyakori a mostani játékokban. VR esetében teljesen másról van szó. Ott a fókusz és a mélység ott lenne mindig ahol az agy várná, ehhez kell a térbeli tekintetkövetés. Az egy igazi szimulációja lenne a valóságnak és pont emiatt az ember nem venné észre, csak természetes lenne a 3D. Enélkül semmilyen 3D hatás nem lesz tökéletes. Ha jól emlékszem a Riftben végtelen fókusztáv van.
-
priti
addikt
Szerintem a számunkra legjobb forgatókönyv az, hogy most pár nagyobb arc biztosítja a fejlesztőket a támogatásról, úgy értem tipikus lelkesítő porhintés, egyszerű duma, hogy lenyomják a gálya melót csórik valami világcégről álmodozva szinte ingyen, aztán amikor már szoftver és hardver oldalon is minden majdnem teljesen kiforrott, a lelkes gyors követő user-ek szépen agyon is tesztelik otthon teljesen ingyen az első darabokat és már csak azért nem tökéletes, mert kellene a történetbe egy kis gempa akár a specifikumok tökéletesítéséhez akár reklámhoz, akár a tömeggyártáshoz vagy a "műsor"-hoz, bármihez akkor egyszercsak megjelenik mondjuk az "NV/AMD VR MASK" meg a "Sony Matrix" vagy az Isten tudja milyen nevet találnak ki és jönnek a nagy című játéksorozatok következő részei, a jól bevált konzervek beépített 100%-os támogatssal a nagy cégek megoldásainak (amik közül kell vásárolni szerintem), az Oculus Rift csapata meg majd szopakodik, hogy valahogy használhatóvá tegye a cuccát az új játékokkal, amik szándékosan úgy vannak "legyártva" hogy két kézzel rángassák a hosszú cicit a srácok folyamatosan minden pecsnél. Mivel én kb. erre tippelek így a Rift-et tuti nem veszem meg. Ha bejön és tényleg akkora üzlet lesz, akkor a nagyokat nem lehet kihagyni a buliból. Hiába védetik le vagy csinálnak bármit, ebből vagy a nagy játékguruk kaszálnak, vagy megy a levesbe, ahogy a többi és ha így lesz sem ez lesz az első nagy vízió, amiből nem lesz semmi. Tudom most jön, hogy ne legyek ilyen negatív és az olyan érvek, hogy "de az oktatásban is milyen jó lenne", na persze csak ott nincs lóvé meg ember aki melózni akar azzal, hogy a tananyagot átültesse rá. Rohadt egy világ van. Itt a COD-al lehet kaszálni meg a Diablo-val. Nem hiszem hogy elkezdenének keménykedni az ötletgazdák. Ezeket a srácokat addig pakolgatják a copóágra (miután áltatták őket és szépen felvették a hiteleket és benne vannak a szarban), hogy a végén fillérekért is eladják a céget, szóval ha ven eszük be fognak térdelni az ominózus pillanatban.
-
Teasüti
nagyúr
Bár annyi talán elmondható, hogy a topik lakók nagy része bizony abba a rétegbe tartozik, akik akkor is megvennék, ha nem terjed el és réteg cucc marad.
Ha a VR funkciók nem is támogatottak adott játékban, azért sokat lehet ezen segíteni a vga meghajtójával is, ha nem is kínál a driver univerzális megoldást. Szóval egyszerű megjelenítőként is inkább a Rift-re szavazok a monitor helyett.
Ha ezek mellé még megy a mozgás követés is, akkor az már csak hab a tortán.
De filmet is szívesebben néznék (ha egyedül vagyok) így, mint a "pici" tévén. (Na jó, talán a hangrendszert nem szívesen száműzném.
De komoly hangrendszer töredékéből kijön egy jó füles. ) -
Teasüti
nagyúr
Na, végre vmi értelmes beszéd, ezt adom.

Hype nélkül nem fog széles körben elterjedni, a hype mozgatja manapság szerintem a konzumer piacot. Lásd pl. Apple.
Technikai színvonal szintjén már adott a lehetőség és relatíve olcsó is már a gyártás.
Innentől már csak a mamutcégeken fog múlni, hogy mennyire terjed el.
Logikus lépés a játékipartól, hogy a kezdeti lelkesedés után azért kivárnak egy kicsit, mondjuk az első fecskék megérkezéséig. Csak az a kérdés mikor áll be a termék mögé egy ilyen vállalat. Elég lenne egy komoly versenyző és utána húzná magával a konkurenciát is (Xbox, PS, Valve).
Jah és akkor még csak a játékiparról beszéltünk.
Van benne potenciál, nem is kevés. Meglepne, ha mégis kipukkanna a lufi.(#284) Diopapa
Nem az a lényeg a mondandójából, hanem a bekerülési költsége a végfelhasználó pénztárcájához mérten.
Elméletileg olcsóbb lesz a Rift, mint 3 monitor. Más téren kár is hasonlítgatni. Csak hátrányai vannak a monitoroknak praktikus oldalról. -
Diopapa
addikt
Elképesztő, hogy még mindig a 3 monitoros megoldáshoz hasonlítja...

-
priti
addikt
Van az egésznek egy gyakorlati oldala. Aki leteszi az asztalra a zsetont az valamiben ezt élvezni akarja. Kell neki a "műsor" hozzá. Aki egyáltalán extra zsetont tesz le, az ezt az extra zsetont le tudja tenni a többi megoldásért is. Ne felejtsük el, hogy ma már 3 db monitor is olcsó. (Ha azt mondjuk, hogy a 300 dolcsi az nekünk is olcsó.) A játékok a távoli szerverhez történő csatlakozásról szólnak, különben warez van, tehát arról is fognak szólni. Tiltják a szoftver piszkálását, kidob miatta a szerver vagy csak visszaállítja egy standard értékre lásd maxFPS például. Elveszik a lehetőségeket a user-től és mindenki egy kész konzervet kap egyenlő esélyek elve dumával. Ez a konzerv ennek a cuccnak nem ehető.
Neki külön támogatás kell. A lényeg, hogy az egész szoftveriparnak is van egy tehetetlensége, mert mindenki tömegre fejleszt és rengeteg idő, amíg valami tömegesen elterjed. Ebben a környezetben még akkor sem könnyű valamivel elindulni ha tökéletes, de ez így csak teljes támogatás mellett lehetne versenyben, mert csak az új inger a bejövős, képminőségben nincs partiban, de erre az álomtámogatásra vajnyi esélyt sem látok. Ha javítani akarunk a kép minőségén egy jobb panellel máris nagyon drága, akkor meg már csak az ára miatt is rétegcucc marad. A 3D is egy új élmény volt annó és a mai napig alig kapsz jegyet az IMAX-be egy jobb filmre, de mégsem tolja otthon mindenki a 3D-t, sőt. Abban nincs vita közöttünk, hogy ha nyílik egy játékterem ilyen sityakokkal, akkor az megélhet, ha időröl időre tud adni a sityakra "új műsort" és lehet én is benézek egy órára, de a 300 dodós álomár mellett sem veszem meg, ha amúgy meg nincs rá semmi, a konzerv az meg csak féljó, (mondjuk bele tudok nézni a kanyarba, amíg egyszer a cockpit mellett nem felejtem a földön és rá nem lépek, mert helye az nincs) szóval ott tartottam, hogy a 300 dodós álomár (amiből lehet hogy nem lesz semmi) meg a képminőség meg a támogatottság meg úgy ez az egész hájp, ami már abban kipukkan, hogy egy infós weblap ír róla, de a nagy (a piacot meghatározó) cégek meg sehol (?) az egész körül engem nem győzött meg, ezért mondtam, hogy én szkeptikus vagyok. Aztán elkezdtünk azon rugózni, hogy szerintem miért gyengébb a képminőség. Ne legyen igazam és 2 év múlva ilyenkor az Auchan adja 5 rongyért vagy egy 15k-s játékhoz ajándékba, háhht adja Isten, mit bánom én, de ez így nekem csak pár belelkesedett ember rajongásának tűnik, aki erősen túlspirázza a szerepét, mert bazira nem rajta múlik. -
Teasüti
nagyúr
Én világ életemben alacsony felbontáson játszottam, jelenleg is 1280-as monitorom van és a büdös életbe soha nem korlátozott semmiben a felbontás. (Sőt, könnyebb meghajtani.) Én is multiztam sokat FPS-el, mai napig elő-előkerül egy-két cím.
Mutass egy olyan játékot nekem, ahol fullHD alatt képtelen vagy célba venni az ellenséget!
Nem ismerek egy olyan játékot sem, ahol konkrétan pixelvadászat lenne, minden játékban legalább kurzor méretű karakterekkel találkoztam eddig legyen bármilyen távol is. Amelyik fegyver a játékban meg egyáltalán ellő olyan távolra, azon szokott lenni távcső is, szóval ennyit erről.
Az meg nem hat meg, hogy most a kilométerre lévő karakternek ki tudom-e venni az arcán a grimaszt, vagy nem. Pont le... nem érdekel.(#280) M@trixfan
Ami engem illet, ha tehetném, akkor kikapcsolnám az új játékokban a fókuszt. Engem iszonyúan irritál, hogy a játék megpróbálja irányítani a tekintetem. Biztos bennem van a hiba, engem a motion blur is zavar.
Nekem legyen tűéles a kép és betonstabil 60 fps vajsima mozgáshoz. A túlzott bemozdulás csak az alacsony fps-t próbálja elfedni, de részemről kb élvezhetetlenné tesz egy autós játékot. -
priti
addikt
válasz
M@trixfan
#280
üzenetére
Amit írsz az FPS-ről az igaz pici pályán, vagy ha mindenki mindenki ellen van. De ha bekempelsz egy távcsövessel valahová fedezni a csapatot, mert ez a szerep jutott rád egy bazinagy pályán, akkor szükséged van magas felbontásra, mert távol vagy mindenkitől a pálya szélén valami magaslaton meg piszok hasznos a széles látótér is, mert bárhonnan érnek hozzád túl közel észre kell vedd hogy feléd tartanak, mert nincs aki fedezzen és mindig van egy-két magányos felderítő. Más az, hogy leveszed a csövet a szemedről egy pillanatra és körbe is néztél, majd vissza a csövet és az eredeti célon vagy, vagy kénytelen vagy fegyóval körülnézni és elveszíteni a célt, majd a csőben újra megkeresni ami annál tovább tart minél távolibb, de ha gyorsan mozog el is veszítetted és szvsz, marad a para, hogy hová lett. Szóval a "semmi hozzáadott értéke nincs" kijeletésed azért nem egészen igaz. Ha az első tiszta célt le is szeded nem sok esélyed lesz, csapatban kell tolni és azt és akkor kel leszedni amikor és akit kell, de ehhez tudni kell, hogy hol van.
-
M@trixfan
addikt
Pár dolog eszembe jutott ezzel kapcsolatban, nem linkelném hozzászólásokhoz, általánosan kapcsolódik az érintett témákhoz.
A tekintet követése nem lenne hülyeség. Ugyanis minden eddigi 3D megoldásból hiányzik a fókusz követése. VR esetében a szemtengely távolsága egyénileg kalibrálható, egy mellékhatás ki is esett. A másik fáradást okozó dolog a filmeknél a fókusz vezetése. VR-nél nagyon kéne a realitáshoz a fókuszkövetés. Ráadásul lehetne adaptívan renderelni az éleslátás helyehének megfelelően.
Nagyon szeretem az fps játékokat, olykor online is játszom. Gyakorlatilag semmi hozzáadott értéke nincs a több monitor alkalmazásának. A látóterét az ember nagyon erősen az iranyzékhoz igazítja, egyszerűen értelmetlen dolog oldalra nézni. Eleve a fegyverrel kell körbenézni, nincs idő odafordulni a középső képernyővel. Nem is beszélve arról, hogy amíg az ember oldalra néz pont a leggyorsabban leteagálhtó irányt hagyja figyelmen kívül. Az is elég ha véletlenül az a rossz pillanatban pillantunk le a billentyűzetre, máris leszedtek.
A látószög kapcsán annyit muszáj megjegyezni, hogy nem az latszik a Riftben mint ami a monitoron van. Ez az egyik nagy húzása a cuccnak, lehet egyszerűsíteni az optikát. A monitoron látható kép az optikához igazítottan kompenzált.
-
priti
addikt
válasz
zsolt200
#278
üzenetére
háhht ez tényleg nem kerek. Ha egymásra van ültetve és egy polarizált szemcsi dobja szét az oké, mert akkor mindkét kép a teljes panelen van a panel képarányával megegyező képarányban. Ha egymás mellett van a két kép, akkor mindkét kép a panel arányától eltérő képarányú lesz és hogy ebből hogy lesz a végén más képarány az nekem nem kerek.
Ennyi erővel a 16:9-es 3D képet se 16:9-nek látom szemüvegben akkor, nemtom ebbe még sosem gondoltam bele, de attól még nem értem hogy jön ez ide...Mindegy hagyjuk csába. Szép lesz, jó lesz, isteni lesz, imádni fogjuk. Ennyi.
-
zsolt200
tag
A vertikális vonal azt akarja jelenteni hogy a piros kockában van a bal szemednek szánt kép, míg a zöldben a jobb szemnek szánt kép. Ha pedig az Oculust felveszed akkor ezt a 2-t ilyen szélesnek látod hozzávetőlegesen mint az eredeti kép. Tehát így már nem 4:3-as képarányról beszélünk.
-
priti
addikt
válasz
zsolt200
#274
üzenetére
Ezt értem hogy nem egy polarizált szemüveg választja szét a két képet, ami egymásra van ültetve, hanem az egyik szemeddel egyszerűen nem látod a másiknak szánt képet.
Ezt a szemléltetést, amit most te linkeltél tényleg nem értem, hogy itt most a vertikális vonal mit akar jelenteni.
-
pakriksz
őstag
Nem változik a képarány. Az a kijelző fizikai méreteivel változik.
Az OR kettévágott képével pedig csak a vízszintes felbontás feleződik egy szemre, de mivel 2 szemre fog menni egy-egy kicsit különböző kép, ezért lehet jobban is fog kinézni mint egy sima monitoron, főleg mert az optika elmossa a pixelek közötti hézagot, ami egy monitornál nem játszik.
Mellesleg ebben a legnagyobb dolog az hogy amerre fordítod a fejed arra néz a kamera, és marad a kijelző is a szemed előtt. Ilyet nem lehet csinálni egy monitorral. Ezzel folyamatosan pásztázni lehet a látóteret természetes módon, ha támogatja a játék, a mozgási irány megváltoztatása nélkül.
És jó dolog ha egy autószimulátorban látod a kanyar végét is, mert be tudsz nézni, na meg a egy repszimnél se rossz ha látod körülötted a dolgokat, nem nem csőlátással próbálsz nézelődni egy hulladék HAT switch pöckölgetésével, ami soha sem oda mozdítja a kamerát ahová éppen kéne, és van amikor túl hirtelen mozdul van amikor meg nem elég finom a mozgása
És az arma szerű játékokban sem rossz ha nem kell 50 méterenként megállni hogy körülnézz, hanem futás közben lehet keresni az ellent a horizonton.
Ezt tudom mert az OFP-vel (arma elődje) 4 évig multiztam, és elmondanám azt is hogy ez még egy 1024x768-as felbontáson hajtott CRT-vel volt, és bizony nem a felbontás volt a korlát abban hogy kit szúrok ki(és mivel akkoriban ez volt az általános mások is ilyen felbontással nyomták), és kit nem... mellesleg általános volt hogy ilyen felbontásokban is simán kiszúrják egymást az emberek zoom nélkül akár 1 km-re amikor az erdő szélén egy bokorból kilógva nézelődik.
És az OR egy szemre jutó 960x1080-as felbontása az annál az 1024-nél alig kisebb felbontású vízintesen, viszont a függőleges már jóval nagyobb. És ha azt veszem hogy a 2 szemre jutó kép összeadódik, mert tudod az ember látása az így működik...
Na meg a felhasználói verziónál a FullHD-t vésték kőbe, de a készítők írják hogy akár még nagyobb felbontás is előfordulhat(gondolom az lcd gyártóktól függ), valami 2544*1200-ról pletykálnak mostanában.
Viszont az tuti hogy a 3D FullHD is bőven eléggé megterhelő lesz a videokártyáknak... -
priti
addikt
válasz
pakriksz
#267
üzenetére
Folyamatosan a szoftveres FOV-val oltotok.
4:3-as kép - számold meg az utcaköveket
ugyanaz a kép 16:9-be, számold meg a köveket
A FOV felbontástól függetlenül nem értelmezhető, ha érdekel a kép minősége. Ha kép minőségének elrontását (amikor a kép felbontása nem egyezik a panel natív felbontásával, sőt még a panel felbontásának arányával sem) optikával kijavítod attól a felbontás nem nő. Tök elbeszélünk egymás mellett.
-
priti
addikt
válasz
zsolt200
#268
üzenetére
Nem oltári nagy hülyeség, mert a felbontás növelésével nő az oszlopok száma azonos sor mellett, tehát változik a képarány, ezért torzításmentesen nő a FOV. Te a képarány megtartására gondolsz, de azzal nem tudsz operálni, mert egy 16:9-es panelt vágsz kvázi ketté és neked a felén kell tudni megélni. Én nem az optikán rugózom ami nyilván zseniális ötlet, hanem azon, hogy maga a panel x db pixelt tartalmaz a vonatkozó területen, ahol a képet meg kell jeleníteni.
Ezen az x db pixelen a megszokott képminőség mellett kisebb látóteret érhetsz el. Ha 4:3-as arányra mész rá, akkor a panel egy szemre jutó felbontásának megint egy részét eldobod mert egy akkora képet fogsz széthúzni a panel felén, amekkora 4:3-as arányú felbontás elfér ott a panel natívjának keretei között és attól nem lesz nagyobb felbontás, hogy a vonatkozó 4:3 arányú felbontást széthúzod a panel felére és a panel 50%-án jeleníted meg, ami egyébként natívban nem 4:3 arányú felbontás lenne. Ha lencsével, vagy bármilyen optikával korrigálsz, hogy azt a júzer ne lássa széthúzottnak a nem 4:3-as területen megjelenített 4:3-as képet attól a felbontás nagyobb nem lesz. Ha belenyúlsz a szoftveres FOV-ba attól a panelen több pixel nem lesz. Szóval rohadtúl kéne egy magas felbontású panel és az emlegetett FullHD panel egyáltalán nem olyan hű de jó ide, inkább a fejlesztői példányban lévő a nagyon gyenge és a FullHD lehetne a belépő szint, ami alatt foglalkozni se kéne az egésszel.(#269) rudi
Jó ez a cucc, csak necces még. Nagyon necces. Szerintem.
-
rudi
nagyúr
Figyi, szerintem nagyon nem vágod, miről van itt szó... olvasd el ezt a hozzászólásomat itt leírtam, mi a lényege a riftnek. Dióhéjban: kicsit belenyúl a játék motorjába, széthúzza a képet 110 fokosra. Ebből transzformálja azt a kulplaszerű felületre illő kettős panorámaképet, amit a monitoron látsz (és a Rift képernyőjén is megjelenik). Ebből a kupolás képből csinál a lencserendszer kvázi egy olyan síkbeli ablakot, amin 110 fokos látószögben látsz rá a játékra és ahogy fordítod a fejed, úgy fordul veled ez az ablak.
-
zsolt200
tag
Minél nagyobb a felbontás annál nagyobb részt látsz a pályából a képen, nő a látótered.
Ez oltári hülyeség. Mint már előttem is írták a látótered az a játékban előre beállított FOV-on múlik hogy mekkora. (FOV=Field Of View= Látómező) Van amelyik játékban lehet még állítani a menüben is, persze nem mindben, mert 1-2 játékot inkább fixálnak mert előjöhetnek grafikai bugok. A felbontás az a részletességet jelenti, pl. egy ember vagy fa vagy bármi más körvonalai mennyire simák, ha pedig távoli dogot nézel, akkor az a felbontás növelésével jobban kivehető. -
pakriksz
őstag
ilyen motor nemnagyon van, a moderneknél az optionsban lehet állítani, a régebbieknél config fájlt szerkesztve, néhánynál játék közben is. Kell is, mert a régi 4:3-ra készült játékok elég furán néznek ki a 16:9-es monitoron, oda ugyanis szélesebb látószög kell.
Egyébként pont az általad imádott multis ész nélküli lövöldözős fps-nél nem lesz gond, ugyanis oda még a 640x480 is elég lenne, mert annyira kicsi a pálya és olyan közelről lövik egymást, hogy még azon is jópártíz pixelnyi egy ellenfél. Egy arma szerű pixelvadászatnál már tényleg lehet a felbontás korlátozó, mert ott nem néhány métertől max 50 méterre lőnek egymásra, hanem néhány métertől akár kilométeres távolságra is.
Egyébként nem kell próbálgatni, oda van írva, 110 fokot kell beállítani vízszintes látószögnek. -
priti
addikt
Azt megnézem, hogy te arra a fél panelnyi felbontásra feltolod a FOV-ot és látsz is valamit azon a részletességen egy távolni valamiből, sőt még el is találod, azt újra megnézem hányan tudják állítani egy pillanat alatt minden játékban és ebből hányan akarnak minden egyes játéknál ezzel szopakodni megkeresve a még élvezhetőt, mert onnan hogy belenyúlsz lövésed nincs csak kábéra bepróbálkozol hátha jobb lesz, aztán nem jó, kilépsz átírod, visszalépsz. Azért fizetni, hogy beállhassak kvázi fejlesztőnek... ááá
Végülis ugynarról beszélünk, csak te azt mondod, hogy nem hagyod meg a "gyárit", hanem átírod, de az nem véletlenül van annyin, sőt meg merem kockáztatni, hogy lesz olyan motor, aminél esélyed nem lesz belenyúlni. -
Teasüti
nagyúr
Fényképezés tökéletes példa: a megapixelek száma meg az objektív látószöge.
Súgok: semmilyen összefüggés nincs.Itt olvashatsz összefüggésről, mert azért van némi kapcsolat a kettő között a játékokban, miszerint a felbontás alapján skálázódik a FOV is egyes (főleg régi) címeknél, de ez közel sem törvényszerű.
Wiki oldalon is írják, hogy a pixel alapú skálázódás utoljára a millenniumi RTS játékokra volt jellemző. -
Teasüti
nagyúr
(Sóhajt...)
Lásd a videót újra! És most lásd a szerző videóban foglalt véleményezését is!
Dióhéjban: praktikusan a szélesebb látómező győzelmet hoz a szűk látómező felett.
Nem kell hozzá diploma...
Olyan széles látómezőt állítasz be, amilyen tetszik. Nyilván a játék oldali támogatás egy adott megjelenítési formára - hagyományos monitor, szélesvásznú monitor, 3D tv, Eyefinity, Occulus Rift - a játékfejlesztők által meghatározott "ajánlások", ha leegyszerűsítjük. Ez csak a játékfejlesztőkön múlik, hogy miként oldják meg az különböző megjelenítési formákból adódó játékélménybeli eltéréseket.
Aztán az ügyes játékos meg úgyis "úgy csal", ahogy tud.
Akár Eyefinity-vel mert megteheti, akár kézzel beállítja magának a látómező szélességét.De a lényeg, hogy amikor te a beállításokban kiválasztod a megjelenítődet és felbontását, akkor ahhoz a grafikai motorban társul egy FOV érték is, meg úgy általában optimalizációk a kijelzőhöz.
A felbontás meg úgy kapcsolódik a dologhoz, hogy a kijelződnek a natív felbontása véges és csak ennyi pixelre bontja fel a grafikai motor a látómező képét a játékban. Vagyis ha a fix számú pixeleid egy szűk látómezőt jelenítenek, meg akkor az részletesebb képet ad, mintha ugyanannyi pixellel egy nagyobb képet akarsz megjeleníteni - ott ugye elmosódnak a részletek, de ezt nem kell magyaráznom, te is tapasztaltad.
Fényképezés tökéletes példa: a megapixelek száma meg az objektív látószöge.
-
Teasüti
nagyúr
Ki nem szarja le, ha torz a kép? Megjeleníti a kijelző?? Igen.
A Rift-ben lévő lencsék "normalizálják" a képet? Igen.
Teccikérteni?! Kérem kapcsolja ki!Bónusz kérdés:
megnézted a videót? Kettő közül melyik a torz?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(Számítógépes grafika alapismeretek hiányoznak nálad. Nem para, csak azért a fél tudás veszélyes. Nem mondták még?) -
Teasüti
nagyúr
Azon múlik, hogy a felbontás milyen képarányt ad ki
Qrvára nem. Még mindig semmi köze a kettőnek egymáshoz megjelenítés szempontból.
Kirakhatsz te 4:3-as képet is 16:9-es monitorra.
És így kirakhatsz te 3 db 16:9-es vízszintes Eyefinity kombóra is egyetlen monitor képét is széthúzva, meg kirahatsz akár egy 360°-os panoráma képet is egyetlen 4:3-as monitorra is.
Értsd már meg, hogy nincs jelentősége a felbontásnak!Amiről te beszélsz az ez: nézelődjél!
Érdemes megfigyelni, hogy mindkét kép ugyanakkora felbontással és képaránnyal készült.a Rift félbevágja a panelt kvázi, tehát nem marad meg a képarány, mert te a két képet látod egynek és a két kép együtt adná ki a képarányt, de még abból is kitakar, tehát még a feléből is buksz.
Jah, hát előfordulhatnak holterek (amúgy honnan is tudod, láttad élőben?).
És akkor mi van? Lencsékkel még mindig olyanra torzítják, amilyenre tetszik.
Tudom, most akkor visszatérhetünk az eredeti problémádhoz, miszerint akkor meg kicsi a felbontás...
De úgy vélem minden érvedet megcáfoltuk. Innentől fogva értelmetlen vita. -
priti
addikt
Azon múlik, hogy a felbontás milyen képarányt ad ki és a Rift félbevágja a panelt kvázi, tehát nem marad meg a képarány, mert te a két képet látod egynek és a két kép együtt adná ki a képarányt, de még abból is kitakar, tehát még a feléből is buksz. Nemtom másképp mondani.
-
Teasüti
nagyúr
Alapvető fogalomzavarban vagy.
640x480-ban sem egy kulcslyuknyi területet látsz a játékból, ugyanakkora marad a látómező (azonos képarány esetén), csak nem lesz részletes. Egy összemosott olajfestmény lesz, ha még AA-t is raksz rá.Ez amit mondasz utoljára a 2D-s és/vagy izometrikus játékokban volt, mint pl. a Red Alert 1-2 és társai.
Ott tényleg többet láttál a játéktérből, ha nagyobb felbontásra kapcsoltál, éppen úgy, mint a Windows asztal felbontás esetén: minden kisebb lesz nagyobb felbontáson. De egyrészt ez régen volt és akkor sem volt törvényszerű tulajdonság (ahogy Windows-on szabadon változtatható a DPI), másrészt a példáidban szereplő játékok sajátossága, hogy fel sem merülhet ilyen probléma.(#254) priti
Olvasd el megint a cikket és essen már le végre a tantusz, hogy üveglencsékkel olyan képet csinálsz a kiejlzőn látottakból, amilyet akarsz. Kit érdekel a felezett kijelző képaránya?! Olyanra húzzák szét, amilyenre akarják.
(#256) priti
Ez itt barátom éppen az, amiről idáig hablatyoltunk. FOV.
Nem a felbontásból ered a szélesebb látómező. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Beállítástól függően széthúzható három monitorra egy monitor képe is (csak hogy értsd). -
-
de hát EKKORÁT LÁTSZ, amit ott lent, a szemléltető ábrán. NINCS kisebb, meg nagyobb rész, az EGÉSZET látod, amit egyébként az életben is látnál, csak a szélek felé a kijelző torzítva jeleníti meg, ezért hat furán lapos monitoron.
legalábbis nekem ez így jött le az első perctől. te úgy képzeled, hogy a szemüvegen belül is csak egy kis ablakon át nézed a világot, de valójában BENNE VAGY a világban. nincsen kis ablak.
-
priti
addikt
[link] Ebből rakja össze az agyad az egyetlen képet amit látsz. A látótérnek semmi köze a szemedhez, nem arról van szó. Arról van szó, hogy a játékban a pályából mekkora részt látsz egy képen anélkül, hogy megmozdulnál. Minél nagyobb a felbontás annál nagyobb részt látsz a pályából a képen, nő a látótered.
-
tedd már meg, hogy ha ennyire érdekel ez a szemü, hogy alaposan utánaolvasol, tényleg érdekes. csak mert egyre több dolgot írsz, amiből csak az látszik, tipped sincs, mi ez az egész. vagy csak én nem értem, mit akarsz mondani.
itt egy kép, ami azt mutatja, mennyit kell "forogni" a látótér után, jelen állapotában. aztán tényleg ráhagyom már a többiekre, akiknek van kedve gyorstalpalót tartani neked arról, amiről olyan meggyőződéssel beszélsz.
meg azt sem értem, miért kellene dupla HD felbontás, meg miért feleződik a felbontás, ha csak fél szemmel nézed, mi takar ki mit? én azt hittem tényleg, hogy tudod miről beszélsz, de most nagyon úgy érzem, hogy csak leírod, ami éppen eszedbe jut, bármi is az.
-
priti
addikt
side by side 3d, ahol egy kijelzőn hagyják a két képet. Két kijelzőt nem biztos hogy lehetne egymáshoz elég közel tenni ráadásul úgy, hogy strapabíró legyen, de lehet, hogy meg tudják majd oldani, nemtom.
A jelenlegi szisztémában tehát a FullHD kétszeresét tudó kis kijelzővel lenne értelme nyitni, mert ugye képenként még elveszítesz a felbontásból, mert nem két négyzetet látsz egyrészt, másrészt a két kép között is kitakar, szóval messze nem a kijelző 50%-át látod az egyik szemeddel, tehát ha a FullHD kétszeresét tudná a benne lévő kijelző a Rift még akkor sem lenne FullHD-s.
Ha beleteszik a FullHD-s kijelzőt tehát már több lesz a sor egy szemed előtt, azaz lesz egy már kvázi álló kép és nem fekvő, mert olyan érzésed lesz, mintha letakartad volna egy 16:9-es monitor több mint felét, akkor már csak többet kell majd forogni a látótér után futkosva, de legalább már olyasmit fogsz látni, amit megszoktál, de ez még mindig nem, messze nem lesz olyan, hogy ne érezd érvágásnak egy játékban szerintem.
Én még ilyen kicsi kijelzőben a FullHD kétszeresét tudót nem láttam, olcsót meg főleg nem. Ha már tudja nyomni az LG, akkor kezd érdekes lenni a buli. -
rudi
nagyúr
Igazánól elég nevetségesek az érveid... Már ma a komplett hardverrel, forgalmazással, terméktámogatással 240 dolcsiba kerülő második generációs Nexus 7 tabletnek van 7"-on FullHD felbontású kijelzőpanelje, azt 100-as tételben szinte biztos, hogy 50-60 dollár alat be tudják szerezni a Rift gyártói. Így a mostani 215 ppi helyett máris 315 ppi-t kapsz.
Ha pedig a legalább 6-9 hónap múlva kereskedelni forgalomba kerülő Rift irányából nézed, akkor mérget merek rá venni, hogy két 4-5"-os Full HD kijelző is megfizethető áron beépíthető lesz. Legfelebb csinálnak egy sima Riftet 7"-on Full HD-vel 300 dolcsiért és egy HD verziót két 4"-os FullHD panellel (ez már 550 ppi lenne) 500 dolcsiért.
És, ha elszakadsz a földhözragadt jelenlegi gyártási kérdésektől, hogy az eszközben rejlő technológiát és trendeket figyeld, akkor feltűnik majd, hogy a Rift technológiája kvázi bármekkora felbontást lekezel (csak bírja számolni a PC/konzol), olyan panelt tesznek bele, ami éppen megvalósítható és megvásárolható a piacon. Egy éve ez 7"-on 1280x800 volt, ma 7"-on Full HD, egy év múlva akár 7"-on 4K is lehet, majd meglátjuk.
-
válasz
pakriksz
#234
üzenetére
"Értsd már meg hogy a végleges OR-ben full hd vagy annál nagyobb felbontású kijelző lesz, csak a fejlesztői verzió 720p-s (és már ettől is mindenki elájul)."
Sőt valószínűleg kerül bele egy 3. mozgásérzékelő és valamiféle tracking is.
(ugye jelenleg semmilyen tracking nincs a fejlesztői verzióban) -
pakriksz
őstag
Monitorból úgy legalább 6 darab kéne hogy hasonló látóteret nyújtson mint az OR(ha 3d is kell akkor inkább 750k forint), az van legalább negyedmillió. Kb 200k-300k-nyi videokártya is kéne hozzá, és még mindig ott lenne a monitorok kávája, és az hogy ha hátrafordulsz, 90 fokban oldalra, akkor a szobát látod, ezen kívül óriási áramfogyasztás is jön ehhez.
Értsd már meg hogy a végleges OR-ben full hd vagy annál nagyobb felbontású kijelző lesz, csak a fejlesztői verzió 720p-s (és már ettől is mindenki elájul). A projektorok képminősége mellesleg rosszabb ennél, másrészt a látószöge is, na meg rohadt drágák.
-
zsolt200
tag
válasz
neilszab
#231
üzenetére
Az meg a másik hogy elképzelni sem kell, csak felmenni youtubra és beírni a kulcsszavakat: Oculus Flight. Ennyi. Már ezek is nagyon szépen néznek ki az alacsonyabb felbontás mellett is. Igen és ki kell hangsúlyozni hogy, nem ezek a videók még nem a végleges Oculussal készültek, csak a fejlesztői devkitekkel és ennél nagyobb lesz a felbontás, ennél szebb lesz! Szerintem itt le is lehet zárni a felbontás témát egészen addig míg hivatalosan be nem jelentik a végleges specifikációkat.
-
neilszab
őstag
"Ő elképzelt valamit, azt hogy ül egy repcsiben és 360 fokban kap egy szimulált magas részletességű teret, amit megszokott a mai játékokban, pedig ez nem lehetséges a Rift-el"
Ööö, ez miért is nem fog összejönni?

Belerakják a megfelelő felbontású kijelzőt és kész, összejött. Ennyi. -
Diopapa
addikt
Kis mankó, mivel már leírták többször előttem, nem ismétlem, csak kivonatosan:
- Nem csak játékokban használható
-A végleges verziónak sokkal magasabb lesz a felbontása, ezen kár ugrálniA repszimes vonalhoz annyit, hogy nem képzelek semmit, trackiR-el, vagy freetrack-el régóta működik a dolog, csak monitoron, nem képzelek el semmit, ez a valóság, youtube-on számtalan videót találhatsz róla ha érdekel. Ismétlem, a felbontáson erőlködni felesleges, nem ilyen lesz a végleges termékben.
A doomban ragadást pedig arra írtam, hogy ma már vannak "fejmozgatós" fps-ek is, nem csak COD meg Doom létezik. -
priti
addikt
Azt szépen hozod, hogy ahhoz, hogy legyen valamiből valami rengeteg zseton kell. Ha azt mondja a NASA vagy a hadsereg vagy akármi, hogy teszek rá hányan veszik meg. Én ezt kifejlesztem magamnak és annyi pénzt öntök bele amennyit kell, mert nekem bármennyi van rá, akkor lesz valami. Ha megveszi töbmillió ember az okosmobilt, akkor fejlődni fog a kijelzője is stb. Ha piaci vállalkozás alapon marad, akkor az első fecskéből is rengeteget el kell tudni adni. A Rift tud valamit, amit más nem, de ettől még el kell tudni adni valahogy azzal, ami van és egy hullámvasút ehhez azért kevés. Egy dolog megnézni a demo-t az üzletben és elájulni a 3D TV-től és megint egy dolog otthon beletenni a filmet csalódni vagy nem csalódni aztán keresni hozzá a következő filmet, ami meg nincs és eladni.
Én nem elképzelem a Doom-ba ragadt agyammal, ahogy megkaptam pár hsz-el odébb, hanem tudom, mert kipróbáltam, hogy alacsonyabb felbontáson szinte minden játékom élvezhetetlen volt, mert letettem 800x600-ra a felbontást, mert annyi volt a natívja a projektornak, ami éppen nálam volt. Nem volt szarabb 3 méteres képátlóval tolni, mint FullHD TV-n, a filmek is jók voltak. De akkor is egyedül az autós játék maradt élvezhető, de bármi más amihez nagy látótér és részletesség kell ment a levesbe. Ergó ha én azt látom, amit 800x600-ban látni a mai játékokból, akkor tökmindegy melyik támogatja. Nagyon finoman szólva nem lesz az igazi. Egyedi rá kitalált cucc kell hozzá, ergó rengeteg gempa kell hozzá az meg nincs.
A srác azt hiszi, hogy én a Doom-ba ragadt agyammal kardoskodom ellene, pedig nekem úgyanúgy bejönne. Ő elképzelt valamit, azt hogy ül egy repcsiben és 360 fokban kap egy szimulált magas részletességű teret, amit megszokott a mai játékokban, pedig ez nem lehetséges a Rift-el. Itt azt lehet, hogy rámenni az izgalomban tartásra, kelteni az új ingereket ezerrel és egyfolytában, mint egy hullámvasút, de a mai játékokra ráépülve ez nem fog összejönni, a játékipar meg a konzolról szól, nem a Rift-ről. Ha eladják az MS-nek vagy a Sony-nak, meg jön a hír az új kijelzőről, akkor elkezdek lelkesedni úgy mint ti. Esetleg. Addig meg maradok szkeptikus. -
Diopapa
addikt
Azért vannak ott tárgyi tévedések vastagon. Pl 3 monitorral sem fog akkora előnyt kapni pl egy normális repszimben, mint egy trackiR-el vagy ezzel a vr sisakkal. Mivel a műszerfal//kaszni elég sok mindent kitakar, időnként igen is forgatni kell a fejet plusz akár megemelkedni az ülésben, amit POV-os joystickkel baromi körülményes és lassú megtenni. (tapasztalat) Persze a third person pittyputty lövöldéknél tök nyolc...
-
zsolt200
tag
Még ezt meg kell mutatnom! Nézzétek meg! Aztán nem linkelgetek: http://www.youtube.com/watch?v=WYG7xGFByJ8
Adhatnák majd úgy kiegnek az Oculus mellé ezt az Omnit, mint xboxhoz a kinectet!
-
-
zsolt200
tag
Találtam egy vidit hogy Egyenlőre mi másra tudják játékon kívül használni az Oculust: http://www.youtube.com/watch?v=raRFdVki-xQ
-
Espla
aktív tag
Valaki nyithatna egy Oculus Rift topikot, aminek fejlécébe FAQ-szerűen az eddig infók kerülnének.
-
Diopapa
addikt
"Hjólvan srácok. Vegyétek. Én már ehhez öreg vagyok úgy látszik. Messze nem izgultam fel eléggé. De sajna az én korosztályomnak van gempája. A felizgult diákok zömének egy büdös vasa sincs.
Na mindegy. Majd meglátjuk. A vak is aszonta. Szerintem ez most nagyon túl van lihegve."Nem értem, miért gondolod, hogy te vagy a nagy öreg, minden tudás kútfője?
Én pl 37 éves vagyok, szemüveges, szóval vannak fenntartásaim vele kapcsolatban, de pl egy War Thundert v. Arma 2/3-at szívesen megnéznék vele. Gondolom itt inkább arról van szó, hogy a DOOM-ba beragadt agyad nem tudja elképzelni, mekkora jóság lehet ez egy repülőgép/űrhajó szimulátornál. Nem vagyunk egyformák, fogadd el, hogy a cucc működik és van akinek tetszik is és használni is fogja, akármennyire is kapálózol ellene. -
BiP
nagyúr
Mit szedsz? Kérek én is belőle

Komolyra fordítva a szót: Nem értem, miért nem lehet helyén kezelni a dolgot. Olyan dolgokat vársz el tőle, amire (még) nem jó. Ez egy újgenerációs periféria első olyan képviselője, ami már használható és még megfizethető. Ha bejön az embereknek, fejlesztik tovább, esetleg beszáll több gyártó, fejlesztő, akkor fejlődni fog. És idővel sokkal jobb minőség érhető majd el.
Techikailag lehetne jobbat csinálni, mint ami a most kiadott fejlesztői példányokban van, (pl. 5,5"-on 2560x1440-es felbontású kijelzőt csinált az LG, 538ppi), viszont le kell szorítani az árat is.
Pl. pneumatikus szimulátor cockpit is először mondjuk a NASA-nak volt csillió pénzért, aztán egyszerűbb kivitelben megcsinálták a gazdag vevőknek csak simán drágáért, ma meg már otthon is megfizethető, akár headtrackinggel.
Szóval ez még csak az első fecske, kellenek a visszajelzések, és az idő, hogy még jobbakat csináljanak. Akkor majd meglehet az is, amit elvársz tőle. Ellenben az élményt a jelenlegi formájában is már tudja nyújtani.
Lásd tabletek: az elsők tök szarok/drágák voltak, mégis mindenki lelkes volt, ma meg már megfizethető áron kapsz 2-4magos fullHD-s cuccot. stb.Ez a Rift nem fogja holnaptól egycsapásra megváltoztatni a világot, de (ha megtetszik az embereknek), majd szépen lassan beszivároghat az életünkbe, mint a mobiltelefon, a tablet vagy az lcd tv. És akkor majd meg lehet nézni, hogy milyen felhasználási módok alakulnak ki, lassú evolúcióval. Lehet, hogy a consumer piacon megmarad játékcuccnak, de lehet, hogy ipari felhasználban meg Minority report-szerű cucc lesz. Ki tudja. De ez még jópár év. Addig viszont sok idő és rengeteg meló kell, ezért jó hír, hogy sok fejlesztő már most rákapott, már az első, "kezdetleges" példányra, és nem hamvába hal meg, mint anno a VFX-1. Most adottabbak a technikai feltételek, a fejlesztők és a vásárlók is nyitottabbak, több pénz is jut rá, több eséllyel indul.
-
neilszab
őstag
Továbbra sem értem mit pörögsz ennyit ezen felbontás témán... senki nem mondta hogy ilyen lesz a végleges felbontás és hogy ilyen felbontással kéne bárkinek is megvennie, vagy használnia majd a cuccot! Azt sem értem, hogy a felbontáson kívül mi más bajod van még az elképzeléssel?
A 360 fokban magad köré pakolt hajlított kijelző semmilyen méretben és felbontásban nem ad majd számodra természetes 3D hatású képet és nem fogsz térben/fejben "belekerülni" a történésekbe olyan szinten, mint a Rift-tel.
Most tényleg azon megy most a flame, hogy szerinted alacsony a felbontás és emiatt szar az egész?

Mert az első pontot szerintem mindenki itt helyben alá írja, viszont a másodikat bárki megcáfolja neked, aki már próbálta!
Illetve a hype, durranás, forradalom kérdést is teljesen felesleges boncolgatni, azt majd az idő úgy is eldönti
, viszont ami biztos, hogy a Rift egy igen határozott technológia lépést, vagy akár ugrást jelent a megjelenítők és a játékélmény terén a jelenleg széles körben elterjedt megoldásokhoz képest. -
subset
senior tag
Zsííír cucc

Kíváncsian várom a folytatást ! -
hát a brutális felbontású kijelzőgömb tényleg izgalmas, csak átlagembernek egyelőre megfizethetetlen. ez meg itthon adóval együtt lesz kb. 90-100 ezer. én attól vagyok elájulva, amit most mutat, és amit ígér. nekem már ebben az állapotában azonnali vétel lenne, de szerintem még jövő karácsonyra sem biztos, hogy megjön a végleges.
szóval, amiről te beszélsz, az jó, de egy évtizedig még biztosan álom marad, ez meg kézzelfogható. és még egyszer, nem csak FPS-ek léteznek, éppen millió más célra is használható egy ilyen szemüveg. amihez nem kell fullHD-nál jobb felbontás. mert azt már tudja, most.
jó éjszakát!

-
priti
addikt
Szerintem egy brutális felbontású hajlított képernyő, pontosabban több egymás mellett, amikből akár körbepakolhatod magad teljesen (akár beliftezhetsz egy kijelzőgömbbe ha akarsz és állhatsz a belsejében) legalább ennyire izgalmas, mert teljesen valósághű tűéles képet ad bármerre nézel. Csak grafikus teljesítmény kérdése, mert létezik, de te pont egy ilyen gagyi felbontású nem létező fejlesztési eredményben bízó cucctól ájulsz el, csak mert a szemed elé teszi a kijelzőt, azt a kijelzőt, amiből még nem sikerült elég részletes képet adót legyártani. Ugyanúgy megvannak a korlátok meg még hozzá pár, a vonatkozó mozdulatokat ugyanúgy lehet inputként kezelni akkor is, ha egy statikus kijelző tőled x távolságra van és nem a szemed előtt. A 3D csak egymástól eltolt síkokból áll a holoképig. Állat, de a VR-hez azért kevés. Izgi ez a mozog a fejemmel a cucc történet, oké, értem én. El lehet választani egymástól a két képet, lehet vele 3D-t tolni, de a képminőség hatalmas érvágás egy vizuális megjelenítésről szóló cuccnál. Az a lelke az egésznek, hogy milyen képet ad és szar minőségű a képe.
A projektálás is átalakíthatná a világot. Lassan a fejed tetején elfér egy full HD ledlézer projektor, ami 12 méteres képátlót vetít, ha akarod. Az nem izgi? Amúgy lehet hogy a végén nem is kijelző lesz ebben sem, csak egy lap, amire vetít majd egy beépített mini széles látószögű ledprojektor 1cm-ről a szemöldöködtől a szemed elé egy képet aztán csók. Ha bármi lenne, ami megvalósíthatná kicsiben a részletességet értesz, bármi, akkor oké lehetne, de nincs. Álom van, álmodozás, meg egy alap cucc, ami még az elérhető felbontásnál is gyengébb felbontás mellett működik. -
D.Va
őstag
Aki atomkocka geek az VR nélkül is az... Nem kell hozzá a Rift, elég egy CRT monitor, egy golyós egér meg A kedvenc JÁTÉK ami odaköti. És elsősorban a játéktól lesz függő valaki nem pedig a perifériától amit a játékhoz használ...
Aki meg normális ember és társadalmi életet él és kimozdul, az VR mellett is ki fog mozdulni.
Én is hiába vagyok nagy kocka, de megőrülök ha nem tudok legalább hetente párszor kimenni a (valódi bitumen) kosárpályára. És ezen az se fog változtatni ha lesz saját VR-em..., akkor is ledobom a fejemről és kimegyek pörgetni a labdát...
-
nem biztos, hogy értem, mit akarsz pontosan ezzel. most is csak azt tudom, hogy szerinted ez nem hoz majd komoly változást, új utakat a számítástechnikában, meg egyáltalán, az életünkben, oké. szerintem pedig hoz.

pár dolog, amiről írsz, az majd később elválik. sok ember már most is monitor előtt tölti a fél életét, sokat nem oszt, vagy szoroz, hogy pár év múlva VR szemüvegben nem lép majd ki az utcára. az utazással kapcsolatban pedig annyi, hogy akinek most van pénze, az utazik, akinek nincs, az megnézi képeskönyvben a piramisokat, vagy google mapson. (én ott szoktam ilyen nevezetességeket nézni.
) akinek a jövőben lesz pénze, szintén inkább utazni fog, mintsem ezzel bohóckodjon. de a kevesebb pénzűek is kaphatnak majd egy nagyon jó élményt, ezzel.a többit, hogy ki nem hagyja majd "elszállni", meg hogy jön éppen ide a világot irányító elit, azt tényleg nem értem, de nem baj.
ez egy hardver, ami újszerű, és új távlatokat nyit. kézzelfogható, prototípusként is nagyon jól használható, és hatásos. én ennyit látok belőle egyelőre. a többi kiderül, ha fogható és vásárolható lesz. ha siker lesz - szerintem az lesz - átalakítja a világot. kb. úgy, ahogy a tapifonok pár éve. Jobsot is kiröhögte a Nokia, az iPhone bemutató utáni napokban. tudjuk, hol járnak most az okostelefonok, és hol jár a Nokia.
-
priti
addikt
Sokfélék vagyunk. Egy szociológust nem lelkesít ám a VR, hogy mégtovább csökkenjen a társaságban eltöltött idő, a pszichológust, hogy mégtorzabb **ggfejek legyenek, az addiktológust, hogy mégtöbb szenvedélybeteg legyen, mert erre rögtön rámegy a drogpiac is, hogy ezt kapd be mellé és akkor milyen király lesz...
Még ha minden szárnyalna is sokkal komplexebb ez a dolog egy "izgalmas számtech újítás"-nál, szóval nem fogják hagyni elszállni még akkor sem ha lenne rá mód, de a jelenlegi technológiai fejlettség mellett a vonatkozó árkategóriában ez még nagyon gyenge szerintem. Nem lesz robbanás, max pukkanás. Szerinted melyik ország akarná, hogy ne menj oda és költsd el a lóvéd túristaként csak virtuálisan nézzél körül egy szoftverben? Erre nincs felkészülve semmi és senki. Az nem úy megy, hogy álmodunk egyet aztán kész is.
Egyrészt van egy szisztémánk ami lehetőséget képez (azaz árat) valamire. Adott egy technológiai fejlettségi szint, ami korlátok közé szorítja az egészet pl. a kijelző felbontása és adott egy arrogáns, a világot és a gyártást irányító elit aki eldönti, hogy mi hogy lesz, mert átlátja, hogy az általa irányított társadalom milyen szinten primitív, mert egyébként megdöbbentően az. Nézd csak meg alaposan egy átlagos ember fogyasztói döntéseit, hogy mi mekkora prioritást kap az életkeresetében. Szóval nyugi van. Nem kell túlspirázni. Nem robban semmi. Örüljünk, ha a seggünket nem lövik szét. Lehet programozgatni, jól szórakozni, de ebből a "belelkesítő előadás után átszellemülten várjuk a techrobbanást" történetből én már kinőttem. -
csak annyit érts meg, hogy az alapok már nem víziók, ez készen van. már csak finomítani kell rajta, meg minél több szoftvert, programot, bármit adni hozzá, mire kijön. előbbiért a cég felel, és tesz, a számtech ipar öregjeinek a támogatásával, utóbbit meg megoldja a szoftveripar, de nem csak a nagyok, hanem a kicsi garázscégek is, mindenki. erre a vonatra szerintem mindenki fel akar majd szállni, aki él és mozog ebben a bizniszben, kb. úgy képzelem, mint mostanában appot gyártan iPhone-ra, vagy Androidra. akinek nincs, az szinte nem is létezik.
ne értsd félre, nem arra várok, hogy jövő ilyenkor már csak Oculusszal nyomom majd, teljesen fotorealisztikus VR-ben, de maga az, hogy az ember belekerül a programba, annyira más, és új, hogy bőven elég lesz ahhoz, hogy hatalmas siker legyen.
úgy gondolom, hogy a home computerek (Commodore, satöbbi) tömeges elterjedése óta nem látott robbanás előtt áll a számtech világ. irtó izgalmas, és végre nem csak több év lemaradással figyelhetjük majd, ha jól olvastam, már magyarok is fejlesztenek rá. nem hiszem, hogy bármi rosszul sülhetne el.
-
priti
addikt
Ezek a nagy víziók... Jó lenne, csak én már nagyon nagyon nehezen lelkesedem így fel egy fejlesztés láttán. A mozgásérzékelős kamera mellett már teljesen bill és egérmentes oprendszerek látványvideója volt érintőképernyővel meg "hadonászós" vezérléssel a fejlesztés alatt és állat módon nézett ki. Tom Cruse tolja már az Oblivion-ban az új Windows10-et, okés csak... érted... ehhez képest lett belőle egy elektronikus bébisintér amit a lusta szülők imádnak is, tehát el lehet adni, csak egy picit nagyobbat álmodtak, amikor fejlesztették.
Elképzelni, hogy mire lehet használni. Gondolod, hogy nekem nincsenek ötleteim? Szerinted nem jönne be egy digitalizált többrétegű nyák tervét nézni, a levegőben forgatva lekapdosni a rétegeket meg egyrétegűre kiteríteni levegőben forgatni meg mittomén. Le se feküdnék egy hétig. -
D.Va
őstag
Igen... haverom is lehurrogta hogy biztos szar lesz meg befuccsol... erre mondtam neki hogy most erre tényleg mindenki rámozdult, és mindenki oda van érte aki próbálta...
Meg hát haladni kell a korral... 50 év múlva sem valószínű hogy még mindig 20 colos monitorok előtt fogunk játszani... persze biztos lesz az is, de tuti hogy lesz valami más teljesen új dolog amire most még senki sem gondolt...
Én tuti veszek egy Oculust, ha nem jön be max eladom...
-
nem mondasz nagyon rossz dolgokat, de szerintem alapvetően el vagy tévedve. mire ez megjelenik, még jobb lesz, mint most, és ha utánanézel, eddig BÁRKI feltette, hogy kipróbálja, leesett az álla. sorban állnak érte a fejlesztők, és igazából tényleg, mindenkit érdekel.
és most jön a lényeg: ez nem kifejezetten, vagy nem csak játékos cucc lesz majd. nem tudom, láttad-e a Naprendszert, meg pár csillagot bemutató videót. vagy a hullámvasutat. vagy akármi mást, ami nem játék. ez a szemüveg tényleg elhozza végre azt a virtuális valóságot, amiről eddig csak írtak, és beszéltek. ott lesz az iskolákban, a könyvtárakban, meg mindenkinél otthon. nem azért, hogy egy FPS-ben vadásszon vele pixelekre az ember, hanem azért, hogy elmenjem mondjuk sétálni a Holdra, vagy a Grand Canyonba. esetleg rémüldözni egy jót valami kísértetkastélyos interaktív programban.
a játékok, szimulátorok csak a hab a tortán, de ezt a cuccot nem csak a játékosok veszik majd. ha egyszer valaki kipróbálja - mert garantálom, hogy a megjelenéskor ott lesz minden műszaki plázában - akar majd egyet magának, meg a családnak is.
ezért lesz óriási siker, és ezért változtat majd meg mindent, ami eddig volt a számtech és szórakoztató híradástechnika világban. játékok, interaktív videók, természetfilmek, oktatófilmek, pornó, amit akarsz. minden lesz. elképzelni se tudod, mit hoz majd ez a holmi magával, és szerintem már most kezdjél el rá gyűjteni, mert úgyse maradsz majd ki belőle.
-
priti
addikt
Igazából felesleges hasonlót keresni. A 194. hsz-ed is kétélű fegyver ha úgy vesszük, mert perpill az Oculus Rift 0%-on áll, ergó az 1% az nagyon sok. Gondolom van egy pár millió felhasználójuk, szóval az 1% nem kevés egyébként sem.
A szoftveresek meg gyarló módon a tömegnek fejlesztenek. Ha AMD vagy NV termék lenne a cucc még azt mondanám, hogy sanszos, hogy lesz rá egy izmos cím de így hogy nem volt a video előtt meg alatt százszor egy bazinagy logo kicsit neccesnek érzem. Ha károgósra veszem a "támogatott játékok" kb. úgy néznek majd ki, hogy egy opcióját tudja kezelni a cuccnak a gém, ami csak éppen nem semmi és aztán ezzel ki is fújt a lista hármnegyede és akkor a maradék pár az ilyen majdnem jó és marad egy amiben meg tényleg király, meg pár ilyen instant lövölde, ami marha élvezetes, mert a sisakra lett kitalálva csak nem a ma megszokott nagy címek grafikáját hozza, hanem ilyen... hát tudod "szuper, csak nem erre gondoltunk" kategória. A mozgáskövetés kamerával történet se lángolt akkorát, mint amekkorát füstölt XBOX-on, pedig egy MS-ről beszélünk, nem valami garázscégről. Kinect Adventures 3 éves korhatárral és akkor örüljünk meg hasonlók. Persze, szuper, örülök, érted.
De mondom ne legyen igazam. Nekem is bejön amúgy az ötlet, csak én szkeptikus vagyok és meggyőződésem, hogy van is rá okom, hogy az legyek. -
D.Va
őstag
Azért nem mondanám hogy billentyűzetről könnyebb autózni... NFS-t persze igen, csak egy példa: Richard Burns Rally... billentyűzettel vicc az egész...
De személyes tapasztalat hogy még egy szimpla Dirt3 is százszor jobb G27-el mint bill-el...
__
A szemgolyó követés sztem totál felesleges... egyetlen értelmét látom: Depth of field. Oda fókuszáljon a kép élesen ahova a tekintet irányul... de ez már tényleg túlzás...
-
priti
addikt
válasz
neilszab
#199
üzenetére
Hjólvan srácok. Vegyétek. Én már ehhez öreg vagyok úgy látszik. Messze nem izgultam fel eléggé. De sajna az én korosztályomnak van gempája. A felizgult diákok zömének egy büdös vasa sincs.
Na mindegy. Majd meglátjuk. A vak is aszonta. Szerintem ez most nagyon túl van lihegve.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Kivégezheti a kisebb VGA-gyártókat az NVIDIA döntése
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xbox Series X|S
- Okos Otthon / Smart Home
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Félszáz terabájtos HDD-k előtt nyitotta ki az ajtót a Seagate
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- XENYX Q802 keverő, softbox, greenbox, capture card, mikrofon
- Xiaomi Redmi Note 14 5G
- Eladó felújított DeepCool / Ryzen 5 5600 / 3060-Ti / 16gb ram / számítógép
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Blue Titanium -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, 100% Akksi, MS4120
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3534
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V15-IWL: i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
És az újrajátszhatóság is elég kérdéses. 



De komoly hangrendszer töredékéből kijön egy jó füles. )



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)







