Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- leslieke: leslieke farmerzsebe
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- leslieke
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy épp most olvasom a SimHouse autoszimulátoros interjút és szóba került benne a Rift is.
Kiemelem a számodra fontos kulcsmondatot: "Segítségével a látótér kiszélesedik ..."
Ezt értsd úgy, hogy amúgy egy 3 monitoros rendszert használ a szimulátor. -
Teasüti
nagyúr
Emberek vagyunk. (Rossz értelemben.) Különbözőek ugyan, de emberek.
(Jó értelemben. Vagyis igazad van, oktalan a támadás mivolta.)Amúgy azt hittem azért vitatkozunk végeláthatatlan módon, mert bizonyosságot akarunk szerezni állításainkról.
Gondoltam az a célod, hogy számodra is emészthető formában igazoljuk a termék létjogosultságát.
Elvégre ezért ír az ember egy fórumra, hogy a nézeteiket osszák meg, ütköztessék.De a vége felé szerintem ez a vita kifulladt, nincs értelme folytatni. A semmiről diskurálunk.
-
Teasüti
nagyúr
Miért nem tudod értékelni megjelenítőként? Önmagában kijelzőként is odaver minden létező megoldásnak, kompromisszummentes 3D-vel. A fejmozgás érzékelése csak opció, nem kötelező. Miért csak játékban gondolkodsz? Monitort is leváltanám vele úgy, ahogy van. Egy sisak a számítógép asztalán monitor helyett. Akár.
A magadfajta fotelharcosok talán a Kinect-es játékokat sem értékelik...
Ti majd az értékelitek, ha a tarkótokba dugják a csatlakozót és a kényelmes fotelből kapcsolják rá az agyatokat a gépre?
Ugyan már...
Ahogy ezt írtad a Wall-E filmből ismeretes életmód jutott eszembe.
Nekünk többieknek fel sem merülnek ilyen kérdések, hogy vajon mennyire fáradhat el a nyakunk a használat alatt? Kit érdekel? Rajtad kívül senkit.Szerintem is itt zárjuk le. Mind ismerjük már a véleményedet. Nem értünk veled egyet. Innentől mindegy is.
-
Teasüti
nagyúr
Megint nettó hülyeségeket írsz.

De próbálj meg úgy megfordulni, hogy mindkét kezed a billentyűn. Elég fárasztó.
NEM A RIFT-EL FORDULSZ MEG!! Továbbra is egérrel, játékvezérlővel.
A Rift annyit tud, mint a nyakad a fejeddel. Nem nyakból fordulsz hátra te sem (jó esetben).
Miért olyan nehéz felfogni, hogy ez csak a POV elfordítására ad lehetőséget az aktuális orientációdhoz képest?!Többire nem válaszolok már tételesen, kicsúsztam a 15 percből és nincs kedvem újra begépelni fél oldalt. (Buta ph!)
-
Teasüti
nagyúr
Igen, meggyőz. Már a legeljén látszik, hogy az egymásra merőleges kereszteződésű két járda mindkét (távolabbi) végét belátja. Közvetlen közelről a kocsit teljes széltében belátja.
Nem kisebb a látómező, mint monitoron, legalább ugyanakkora. Ezt te nem látod? Vagy nem ugyanazt a videót nézzük?Halszem effekt nélkül lennék rá kíváncsi, de ehhez már látni kell élőben.
Neilszab mondott is egy jó kis összeget egy órás tesztre, hát 8000-ért inkább kihagyom és azt a pénzt beleteszem a Rift perselyembe (vagy fizetek egy napi jegyet egy kalandparkba). Sokkal értelmesebben is el lehet költeni ennyi pénzt, mint egy nyamvadt órányi játékra.
-
priti
addikt
Ha meg autós akkor meg ott vagy ahol eddig, hogy kéne egy fullos G27 támogatás, ami eddig is egy erős szűrő volt arra vonatkozóan, hogy milyen játékok jönnek szóba meg még a Rift-is még a tetejében. Ha mindkettő megvan és a Rift kijelzője se veszi le a FOV-ot akkor arra én is azt mondom, hogy királyság. Valami durvább szimulátornál, ahol ezer kapcsoló van egy repülő műszerfalán és a fél billentyűzet valami opció, szerintem horror, hogy nem látod a billentyűzetet.
-
Teasüti
nagyúr
Miért költene egy játékfejlesztő arra, hogy a Rift-nek jobb legyen?
Fordítva ülsz a lovon.
Nem nagy was ist das "támogatni" egy új megjelenítőt a grafikai motorban, a POV forgatás - point of view - eddig is adott volt bizonyos kategóriában (meg pár nem jellemző kategóriában is, mint egyes FPS-ek).
Azért nem ugyanaz, mint egy G27 támogatása, ami inkább egy sablon az elérhető beállításokra (ha vannak egyáltalán beállítások). De itt semmit nem kell finomhangolni, csak meg kell jeleníteni a Rift-re készült képet és kell egy POV visszacsatolás mozgásérzékeléssel. Ennyi.
Innentől meg hülyék lennének nem támogatni, mert ez lesz a trendi.
Eve Valkyrie sem játszhatatlan Rift nélkül, valószínűleg nélküle is egy jó játéknak ígérkezik. -
hunbi
tag
Aki ennyire fps és győzelem orientált az használjon crt monitort!
Engem vajmi kevéssé érdekel, hogy szitává lövik a seggem, ha közben amugy is a fülemben dobog a szivem, és folyik rajtam a verejték az izgalomtól... Merthogy engem az élmény érdekel amikor játszok és nem a score board! (? a valóságban ugyan látnád e a mesterlövészt?) -
Teasüti
nagyúr
Nem tartom én se lehetetlennek, hogy lemegy az a forgatókönyv, mint a Physix esetén.
Az eredeti terméktől is sokáig hangos volt a sajtó, aztán elkészülte után nVidia megvette, a többit meg tudjuk...
Remélni merem csak, hogy platform független lesz és nem köti magához egyik szereplő sem. -
neilszab
őstag
"...egyben van 100%-os támogatás, a többi 99% meg csak arra jó, hogy idegesítsen. Képzelem milyen faja lehet ha valami össze van foltozva utólag és mondjuk 80 fokot oldalra kell nézni a Riftel ahhoz, hogy a játékban oldalra nézzen, mert ha csak 70 fokra fordítod ki a nyakad akkor nem történik semmi... A riftnél 200%-osan igaz, hogy vagy nagyon pontosan megcsinálják a támogatást, vagy egy kalap xart ér az egész"
Marha jó fiktív elmélkedés mindez ez részedről, csak azt nem tudom, hogy milyen alapon jelent ki, hogy "egy kalap szart se ér az egész", ha nem láttad, nem próbáltad.

Pont hogy a Rift-nél különösen igaz, hogy ha csak részben van megoldva a támogatás, már az is annyit tud dobni a játékélményen, ami kárpótol a hiányosságokért. Az meg sztem mindenkinek nyilvánvaló, hogy teljes támogatottsággal rendelkező címek csak ez után fognak tudni kijönni, ahol is elsősorban a menürendszert és az irányítást kell majd újragondolni a fejlesztőknek. A fenti lista viszont erősen jelzni, hogy bőven van komoly érdeklődés a technológia iránt.
-
neilszab
őstag
Az az érzésem, hogy úgy hordasz össze egy rakás kis elméletet, hogy nem nézel utána a dolgoknak rendesen...

Támogatott játékok:
Battlefield 3, Batman - Arkham City, ARMA 2, CoD - Black Ops 1, Crysis 3, Deus Ex, Dirt3, Doom3, Skyrim, Far Cry 3, Euro Truck Simulator 2, Flight Simulator X, Grand Theft Auto IV, Half Life 2, Mass Effect 2, Assassins Creed 2, Metro 2033, iRacing, Maffia II, Minecraft, rFactor 2, Splinter Cell 3, Team Fortress 2, The Witcher, Tomb Raider Underword, War Thunder... és a lista napról, napra bővülÉn úgy látom jó pár nagy kiadó címei is szerepelnek a listában, mégis szerinted miért lett kiadva a tesztben is bemutatott fejlesztői verzió az alacsonyabb felbontással? Pontosan azért, hogy mire megérkezik a nagy felbontású boltban is kapható verzió, addigra már minden játékfejlesztő polcán legyen egy Rift és legyenek kész a tartalmak is hozzá.
A projekt pénzügyi és befektető hátterének is látom, hogy nem néztél utána, csak mondod a magadét.
A FOV-os és felbontásos témába meg már alig merek belemenni, elég sok játékóra van már mögöttem 1 monitoron, 3 monitoron és a Rift-tel is, és csak lesek, hogy milyen elméletek kerülnek leírásra ide a fórumba.

Ami biztos, hogy a Rift alap látószöge nagyobb, mint egy normál 16:9-es monitornak, de kisebb, mint egy 3 monitoros rendszernek. 3 monitort viszont nem tudsz egyszerre nézni, ahhoz is oda kell fordulnod, de ezt a Rift-ben is megteheted, sőt mindezt 360 fokban bármilyen irányba. A 3 monitoros rendszer egyedüli előnye, hogy szélső monitorokon (amiket nem látsz, csak érzékelsz) a periférikus látásod előbb kiszúrja a mozgást. (bár sztem ennél meg még előbb meghallod, ha közeleg vmi oldalról és egyből oda tudsz fordulni)
A felbontásnak viszont semmi köze a látószöghöz, egyedül ahhoz van köze, hogy a képernyőn megjelenő távoli pacák 2 vagy 4 pixelből fog állni. De ez nem befolyásolja sem az észlelés, sem az odafordulás sebességét. És az, hogy végül milyen felbontás lesz szükséges a Rift-ben a tökéletes kompromisszum nélküli játékélményhez, az szerintem még mindenkinek nyitott kérdés.
-
Teasüti
nagyúr
Bár annyi talán elmondható, hogy a topik lakók nagy része bizony abba a rétegbe tartozik, akik akkor is megvennék, ha nem terjed el és réteg cucc marad.
Ha a VR funkciók nem is támogatottak adott játékban, azért sokat lehet ezen segíteni a vga meghajtójával is, ha nem is kínál a driver univerzális megoldást. Szóval egyszerű megjelenítőként is inkább a Rift-re szavazok a monitor helyett.
Ha ezek mellé még megy a mozgás követés is, akkor az már csak hab a tortán.
De filmet is szívesebben néznék (ha egyedül vagyok) így, mint a "pici" tévén. (Na jó, talán a hangrendszert nem szívesen száműzném.
De komoly hangrendszer töredékéből kijön egy jó füles. ) -
Teasüti
nagyúr
Na, végre vmi értelmes beszéd, ezt adom.

Hype nélkül nem fog széles körben elterjedni, a hype mozgatja manapság szerintem a konzumer piacot. Lásd pl. Apple.
Technikai színvonal szintjén már adott a lehetőség és relatíve olcsó is már a gyártás.
Innentől már csak a mamutcégeken fog múlni, hogy mennyire terjed el.
Logikus lépés a játékipartól, hogy a kezdeti lelkesedés után azért kivárnak egy kicsit, mondjuk az első fecskék megérkezéséig. Csak az a kérdés mikor áll be a termék mögé egy ilyen vállalat. Elég lenne egy komoly versenyző és utána húzná magával a konkurenciát is (Xbox, PS, Valve).
Jah és akkor még csak a játékiparról beszéltünk.
Van benne potenciál, nem is kevés. Meglepne, ha mégis kipukkanna a lufi.(#284) Diopapa
Nem az a lényeg a mondandójából, hanem a bekerülési költsége a végfelhasználó pénztárcájához mérten.
Elméletileg olcsóbb lesz a Rift, mint 3 monitor. Más téren kár is hasonlítgatni. Csak hátrányai vannak a monitoroknak praktikus oldalról. -
Teasüti
nagyúr
Én világ életemben alacsony felbontáson játszottam, jelenleg is 1280-as monitorom van és a büdös életbe soha nem korlátozott semmiben a felbontás. (Sőt, könnyebb meghajtani.) Én is multiztam sokat FPS-el, mai napig elő-előkerül egy-két cím.
Mutass egy olyan játékot nekem, ahol fullHD alatt képtelen vagy célba venni az ellenséget!
Nem ismerek egy olyan játékot sem, ahol konkrétan pixelvadászat lenne, minden játékban legalább kurzor méretű karakterekkel találkoztam eddig legyen bármilyen távol is. Amelyik fegyver a játékban meg egyáltalán ellő olyan távolra, azon szokott lenni távcső is, szóval ennyit erről.
Az meg nem hat meg, hogy most a kilométerre lévő karakternek ki tudom-e venni az arcán a grimaszt, vagy nem. Pont le... nem érdekel.(#280) M@trixfan
Ami engem illet, ha tehetném, akkor kikapcsolnám az új játékokban a fókuszt. Engem iszonyúan irritál, hogy a játék megpróbálja irányítani a tekintetem. Biztos bennem van a hiba, engem a motion blur is zavar.
Nekem legyen tűéles a kép és betonstabil 60 fps vajsima mozgáshoz. A túlzott bemozdulás csak az alacsony fps-t próbálja elfedni, de részemről kb élvezhetetlenné tesz egy autós játékot. -
zsolt200
tag
A vertikális vonal azt akarja jelenteni hogy a piros kockában van a bal szemednek szánt kép, míg a zöldben a jobb szemnek szánt kép. Ha pedig az Oculust felveszed akkor ezt a 2-t ilyen szélesnek látod hozzávetőlegesen mint az eredeti kép. Tehát így már nem 4:3-as képarányról beszélünk.
-
pakriksz
őstag
Nem változik a képarány. Az a kijelző fizikai méreteivel változik.
Az OR kettévágott képével pedig csak a vízszintes felbontás feleződik egy szemre, de mivel 2 szemre fog menni egy-egy kicsit különböző kép, ezért lehet jobban is fog kinézni mint egy sima monitoron, főleg mert az optika elmossa a pixelek közötti hézagot, ami egy monitornál nem játszik.
Mellesleg ebben a legnagyobb dolog az hogy amerre fordítod a fejed arra néz a kamera, és marad a kijelző is a szemed előtt. Ilyet nem lehet csinálni egy monitorral. Ezzel folyamatosan pásztázni lehet a látóteret természetes módon, ha támogatja a játék, a mozgási irány megváltoztatása nélkül.
És jó dolog ha egy autószimulátorban látod a kanyar végét is, mert be tudsz nézni, na meg a egy repszimnél se rossz ha látod körülötted a dolgokat, nem nem csőlátással próbálsz nézelődni egy hulladék HAT switch pöckölgetésével, ami soha sem oda mozdítja a kamerát ahová éppen kéne, és van amikor túl hirtelen mozdul van amikor meg nem elég finom a mozgása
És az arma szerű játékokban sem rossz ha nem kell 50 méterenként megállni hogy körülnézz, hanem futás közben lehet keresni az ellent a horizonton.
Ezt tudom mert az OFP-vel (arma elődje) 4 évig multiztam, és elmondanám azt is hogy ez még egy 1024x768-as felbontáson hajtott CRT-vel volt, és bizony nem a felbontás volt a korlát abban hogy kit szúrok ki(és mivel akkoriban ez volt az általános mások is ilyen felbontással nyomták), és kit nem... mellesleg általános volt hogy ilyen felbontásokban is simán kiszúrják egymást az emberek zoom nélkül akár 1 km-re amikor az erdő szélén egy bokorból kilógva nézelődik.
És az OR egy szemre jutó 960x1080-as felbontása az annál az 1024-nél alig kisebb felbontású vízintesen, viszont a függőleges már jóval nagyobb. És ha azt veszem hogy a 2 szemre jutó kép összeadódik, mert tudod az ember látása az így működik...
Na meg a felhasználói verziónál a FullHD-t vésték kőbe, de a készítők írják hogy akár még nagyobb felbontás is előfordulhat(gondolom az lcd gyártóktól függ), valami 2544*1200-ról pletykálnak mostanában.
Viszont az tuti hogy a 3D FullHD is bőven eléggé megterhelő lesz a videokártyáknak... -
rudi
nagyúr
Figyi, szerintem nagyon nem vágod, miről van itt szó... olvasd el ezt a hozzászólásomat itt leírtam, mi a lényege a riftnek. Dióhéjban: kicsit belenyúl a játék motorjába, széthúzza a képet 110 fokosra. Ebből transzformálja azt a kulplaszerű felületre illő kettős panorámaképet, amit a monitoron látsz (és a Rift képernyőjén is megjelenik). Ebből a kupolás képből csinál a lencserendszer kvázi egy olyan síkbeli ablakot, amin 110 fokos látószögben látsz rá a játékra és ahogy fordítod a fejed, úgy fordul veled ez az ablak.
-
zsolt200
tag
Minél nagyobb a felbontás annál nagyobb részt látsz a pályából a képen, nő a látótered.
Ez oltári hülyeség. Mint már előttem is írták a látótered az a játékban előre beállított FOV-on múlik hogy mekkora. (FOV=Field Of View= Látómező) Van amelyik játékban lehet még állítani a menüben is, persze nem mindben, mert 1-2 játékot inkább fixálnak mert előjöhetnek grafikai bugok. A felbontás az a részletességet jelenti, pl. egy ember vagy fa vagy bármi más körvonalai mennyire simák, ha pedig távoli dogot nézel, akkor az a felbontás növelésével jobban kivehető. -
pakriksz
őstag
ilyen motor nemnagyon van, a moderneknél az optionsban lehet állítani, a régebbieknél config fájlt szerkesztve, néhánynál játék közben is. Kell is, mert a régi 4:3-ra készült játékok elég furán néznek ki a 16:9-es monitoron, oda ugyanis szélesebb látószög kell.
Egyébként pont az általad imádott multis ész nélküli lövöldözős fps-nél nem lesz gond, ugyanis oda még a 640x480 is elég lenne, mert annyira kicsi a pálya és olyan közelről lövik egymást, hogy még azon is jópártíz pixelnyi egy ellenfél. Egy arma szerű pixelvadászatnál már tényleg lehet a felbontás korlátozó, mert ott nem néhány métertől max 50 méterre lőnek egymásra, hanem néhány métertől akár kilométeres távolságra is.
Egyébként nem kell próbálgatni, oda van írva, 110 fokot kell beállítani vízszintes látószögnek. -
Teasüti
nagyúr
(Sóhajt...)
Lásd a videót újra! És most lásd a szerző videóban foglalt véleményezését is!
Dióhéjban: praktikusan a szélesebb látómező győzelmet hoz a szűk látómező felett.
Nem kell hozzá diploma...
Olyan széles látómezőt állítasz be, amilyen tetszik. Nyilván a játék oldali támogatás egy adott megjelenítési formára - hagyományos monitor, szélesvásznú monitor, 3D tv, Eyefinity, Occulus Rift - a játékfejlesztők által meghatározott "ajánlások", ha leegyszerűsítjük. Ez csak a játékfejlesztőkön múlik, hogy miként oldják meg az különböző megjelenítési formákból adódó játékélménybeli eltéréseket.
Aztán az ügyes játékos meg úgyis "úgy csal", ahogy tud.
Akár Eyefinity-vel mert megteheti, akár kézzel beállítja magának a látómező szélességét.De a lényeg, hogy amikor te a beállításokban kiválasztod a megjelenítődet és felbontását, akkor ahhoz a grafikai motorban társul egy FOV érték is, meg úgy általában optimalizációk a kijelzőhöz.
A felbontás meg úgy kapcsolódik a dologhoz, hogy a kijelződnek a natív felbontása véges és csak ennyi pixelre bontja fel a grafikai motor a látómező képét a játékban. Vagyis ha a fix számú pixeleid egy szűk látómezőt jelenítenek, meg akkor az részletesebb képet ad, mintha ugyanannyi pixellel egy nagyobb képet akarsz megjeleníteni - ott ugye elmosódnak a részletek, de ezt nem kell magyaráznom, te is tapasztaltad.
Fényképezés tökéletes példa: a megapixelek száma meg az objektív látószöge.
-
Teasüti
nagyúr
Ki nem szarja le, ha torz a kép? Megjeleníti a kijelző?? Igen.
A Rift-ben lévő lencsék "normalizálják" a képet? Igen.
Teccikérteni?! Kérem kapcsolja ki!Bónusz kérdés:
megnézted a videót? Kettő közül melyik a torz?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(Számítógépes grafika alapismeretek hiányoznak nálad. Nem para, csak azért a fél tudás veszélyes. Nem mondták még?) -
Teasüti
nagyúr
Azon múlik, hogy a felbontás milyen képarányt ad ki
Qrvára nem. Még mindig semmi köze a kettőnek egymáshoz megjelenítés szempontból.
Kirakhatsz te 4:3-as képet is 16:9-es monitorra.
És így kirakhatsz te 3 db 16:9-es vízszintes Eyefinity kombóra is egyetlen monitor képét is széthúzva, meg kirahatsz akár egy 360°-os panoráma képet is egyetlen 4:3-as monitorra is.
Értsd már meg, hogy nincs jelentősége a felbontásnak!Amiről te beszélsz az ez: nézelődjél!
Érdemes megfigyelni, hogy mindkét kép ugyanakkora felbontással és képaránnyal készült.a Rift félbevágja a panelt kvázi, tehát nem marad meg a képarány, mert te a két képet látod egynek és a két kép együtt adná ki a képarányt, de még abból is kitakar, tehát még a feléből is buksz.
Jah, hát előfordulhatnak holterek (amúgy honnan is tudod, láttad élőben?).
És akkor mi van? Lencsékkel még mindig olyanra torzítják, amilyenre tetszik.
Tudom, most akkor visszatérhetünk az eredeti problémádhoz, miszerint akkor meg kicsi a felbontás...
De úgy vélem minden érvedet megcáfoltuk. Innentől fogva értelmetlen vita. -
Teasüti
nagyúr
Alapvető fogalomzavarban vagy.
640x480-ban sem egy kulcslyuknyi területet látsz a játékból, ugyanakkora marad a látómező (azonos képarány esetén), csak nem lesz részletes. Egy összemosott olajfestmény lesz, ha még AA-t is raksz rá.Ez amit mondasz utoljára a 2D-s és/vagy izometrikus játékokban volt, mint pl. a Red Alert 1-2 és társai.
Ott tényleg többet láttál a játéktérből, ha nagyobb felbontásra kapcsoltál, éppen úgy, mint a Windows asztal felbontás esetén: minden kisebb lesz nagyobb felbontáson. De egyrészt ez régen volt és akkor sem volt törvényszerű tulajdonság (ahogy Windows-on szabadon változtatható a DPI), másrészt a példáidban szereplő játékok sajátossága, hogy fel sem merülhet ilyen probléma.(#254) priti
Olvasd el megint a cikket és essen már le végre a tantusz, hogy üveglencsékkel olyan képet csinálsz a kiejlzőn látottakból, amilyet akarsz. Kit érdekel a felezett kijelző képaránya?! Olyanra húzzák szét, amilyenre akarják.
(#256) priti
Ez itt barátom éppen az, amiről idáig hablatyoltunk. FOV.
Nem a felbontásból ered a szélesebb látómező. Semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Beállítástól függően széthúzható három monitorra egy monitor képe is (csak hogy értsd). -
de hát EKKORÁT LÁTSZ, amit ott lent, a szemléltető ábrán. NINCS kisebb, meg nagyobb rész, az EGÉSZET látod, amit egyébként az életben is látnál, csak a szélek felé a kijelző torzítva jeleníti meg, ezért hat furán lapos monitoron.
legalábbis nekem ez így jött le az első perctől. te úgy képzeled, hogy a szemüvegen belül is csak egy kis ablakon át nézed a világot, de valójában BENNE VAGY a világban. nincsen kis ablak.
-
tedd már meg, hogy ha ennyire érdekel ez a szemü, hogy alaposan utánaolvasol, tényleg érdekes. csak mert egyre több dolgot írsz, amiből csak az látszik, tipped sincs, mi ez az egész. vagy csak én nem értem, mit akarsz mondani.
itt egy kép, ami azt mutatja, mennyit kell "forogni" a látótér után, jelen állapotában. aztán tényleg ráhagyom már a többiekre, akiknek van kedve gyorstalpalót tartani neked arról, amiről olyan meggyőződéssel beszélsz.
meg azt sem értem, miért kellene dupla HD felbontás, meg miért feleződik a felbontás, ha csak fél szemmel nézed, mi takar ki mit? én azt hittem tényleg, hogy tudod miről beszélsz, de most nagyon úgy érzem, hogy csak leírod, ami éppen eszedbe jut, bármi is az.
-
rudi
nagyúr
Igazánól elég nevetségesek az érveid... Már ma a komplett hardverrel, forgalmazással, terméktámogatással 240 dolcsiba kerülő második generációs Nexus 7 tabletnek van 7"-on FullHD felbontású kijelzőpanelje, azt 100-as tételben szinte biztos, hogy 50-60 dollár alat be tudják szerezni a Rift gyártói. Így a mostani 215 ppi helyett máris 315 ppi-t kapsz.
Ha pedig a legalább 6-9 hónap múlva kereskedelni forgalomba kerülő Rift irányából nézed, akkor mérget merek rá venni, hogy két 4-5"-os Full HD kijelző is megfizethető áron beépíthető lesz. Legfelebb csinálnak egy sima Riftet 7"-on Full HD-vel 300 dolcsiért és egy HD verziót két 4"-os FullHD panellel (ez már 550 ppi lenne) 500 dolcsiért.
És, ha elszakadsz a földhözragadt jelenlegi gyártási kérdésektől, hogy az eszközben rejlő technológiát és trendeket figyeld, akkor feltűnik majd, hogy a Rift technológiája kvázi bármekkora felbontást lekezel (csak bírja számolni a PC/konzol), olyan panelt tesznek bele, ami éppen megvalósítható és megvásárolható a piacon. Egy éve ez 7"-on 1280x800 volt, ma 7"-on Full HD, egy év múlva akár 7"-on 4K is lehet, majd meglátjuk.
-
pakriksz
őstag
Monitorból úgy legalább 6 darab kéne hogy hasonló látóteret nyújtson mint az OR(ha 3d is kell akkor inkább 750k forint), az van legalább negyedmillió. Kb 200k-300k-nyi videokártya is kéne hozzá, és még mindig ott lenne a monitorok kávája, és az hogy ha hátrafordulsz, 90 fokban oldalra, akkor a szobát látod, ezen kívül óriási áramfogyasztás is jön ehhez.
Értsd már meg hogy a végleges OR-ben full hd vagy annál nagyobb felbontású kijelző lesz, csak a fejlesztői verzió 720p-s (és már ettől is mindenki elájul). A projektorok képminősége mellesleg rosszabb ennél, másrészt a látószöge is, na meg rohadt drágák.
-
neilszab
őstag
"Ő elképzelt valamit, azt hogy ül egy repcsiben és 360 fokban kap egy szimulált magas részletességű teret, amit megszokott a mai játékokban, pedig ez nem lehetséges a Rift-el"
Ööö, ez miért is nem fog összejönni?

Belerakják a megfelelő felbontású kijelzőt és kész, összejött. Ennyi. -
Diopapa
addikt
Kis mankó, mivel már leírták többször előttem, nem ismétlem, csak kivonatosan:
- Nem csak játékokban használható
-A végleges verziónak sokkal magasabb lesz a felbontása, ezen kár ugrálniA repszimes vonalhoz annyit, hogy nem képzelek semmit, trackiR-el, vagy freetrack-el régóta működik a dolog, csak monitoron, nem képzelek el semmit, ez a valóság, youtube-on számtalan videót találhatsz róla ha érdekel. Ismétlem, a felbontáson erőlködni felesleges, nem ilyen lesz a végleges termékben.
A doomban ragadást pedig arra írtam, hogy ma már vannak "fejmozgatós" fps-ek is, nem csak COD meg Doom létezik. -
Diopapa
addikt
"Hjólvan srácok. Vegyétek. Én már ehhez öreg vagyok úgy látszik. Messze nem izgultam fel eléggé. De sajna az én korosztályomnak van gempája. A felizgult diákok zömének egy büdös vasa sincs.
Na mindegy. Majd meglátjuk. A vak is aszonta. Szerintem ez most nagyon túl van lihegve."Nem értem, miért gondolod, hogy te vagy a nagy öreg, minden tudás kútfője?
Én pl 37 éves vagyok, szemüveges, szóval vannak fenntartásaim vele kapcsolatban, de pl egy War Thundert v. Arma 2/3-at szívesen megnéznék vele. Gondolom itt inkább arról van szó, hogy a DOOM-ba beragadt agyad nem tudja elképzelni, mekkora jóság lehet ez egy repülőgép/űrhajó szimulátornál. Nem vagyunk egyformák, fogadd el, hogy a cucc működik és van akinek tetszik is és használni is fogja, akármennyire is kapálózol ellene. -
BiP
nagyúr
Mit szedsz? Kérek én is belőle

Komolyra fordítva a szót: Nem értem, miért nem lehet helyén kezelni a dolgot. Olyan dolgokat vársz el tőle, amire (még) nem jó. Ez egy újgenerációs periféria első olyan képviselője, ami már használható és még megfizethető. Ha bejön az embereknek, fejlesztik tovább, esetleg beszáll több gyártó, fejlesztő, akkor fejlődni fog. És idővel sokkal jobb minőség érhető majd el.
Techikailag lehetne jobbat csinálni, mint ami a most kiadott fejlesztői példányokban van, (pl. 5,5"-on 2560x1440-es felbontású kijelzőt csinált az LG, 538ppi), viszont le kell szorítani az árat is.
Pl. pneumatikus szimulátor cockpit is először mondjuk a NASA-nak volt csillió pénzért, aztán egyszerűbb kivitelben megcsinálták a gazdag vevőknek csak simán drágáért, ma meg már otthon is megfizethető, akár headtrackinggel.
Szóval ez még csak az első fecske, kellenek a visszajelzések, és az idő, hogy még jobbakat csináljanak. Akkor majd meglehet az is, amit elvársz tőle. Ellenben az élményt a jelenlegi formájában is már tudja nyújtani.
Lásd tabletek: az elsők tök szarok/drágák voltak, mégis mindenki lelkes volt, ma meg már megfizethető áron kapsz 2-4magos fullHD-s cuccot. stb.Ez a Rift nem fogja holnaptól egycsapásra megváltoztatni a világot, de (ha megtetszik az embereknek), majd szépen lassan beszivároghat az életünkbe, mint a mobiltelefon, a tablet vagy az lcd tv. És akkor majd meg lehet nézni, hogy milyen felhasználási módok alakulnak ki, lassú evolúcióval. Lehet, hogy a consumer piacon megmarad játékcuccnak, de lehet, hogy ipari felhasználban meg Minority report-szerű cucc lesz. Ki tudja. De ez még jópár év. Addig viszont sok idő és rengeteg meló kell, ezért jó hír, hogy sok fejlesztő már most rákapott, már az első, "kezdetleges" példányra, és nem hamvába hal meg, mint anno a VFX-1. Most adottabbak a technikai feltételek, a fejlesztők és a vásárlók is nyitottabbak, több pénz is jut rá, több eséllyel indul.
-
neilszab
őstag
Továbbra sem értem mit pörögsz ennyit ezen felbontás témán... senki nem mondta hogy ilyen lesz a végleges felbontás és hogy ilyen felbontással kéne bárkinek is megvennie, vagy használnia majd a cuccot! Azt sem értem, hogy a felbontáson kívül mi más bajod van még az elképzeléssel?
A 360 fokban magad köré pakolt hajlított kijelző semmilyen méretben és felbontásban nem ad majd számodra természetes 3D hatású képet és nem fogsz térben/fejben "belekerülni" a történésekbe olyan szinten, mint a Rift-tel.
Most tényleg azon megy most a flame, hogy szerinted alacsony a felbontás és emiatt szar az egész?

Mert az első pontot szerintem mindenki itt helyben alá írja, viszont a másodikat bárki megcáfolja neked, aki már próbálta!
Illetve a hype, durranás, forradalom kérdést is teljesen felesleges boncolgatni, azt majd az idő úgy is eldönti
, viszont ami biztos, hogy a Rift egy igen határozott technológia lépést, vagy akár ugrást jelent a megjelenítők és a játékélmény terén a jelenleg széles körben elterjedt megoldásokhoz képest. -
hát a brutális felbontású kijelzőgömb tényleg izgalmas, csak átlagembernek egyelőre megfizethetetlen. ez meg itthon adóval együtt lesz kb. 90-100 ezer. én attól vagyok elájulva, amit most mutat, és amit ígér. nekem már ebben az állapotában azonnali vétel lenne, de szerintem még jövő karácsonyra sem biztos, hogy megjön a végleges.
szóval, amiről te beszélsz, az jó, de egy évtizedig még biztosan álom marad, ez meg kézzelfogható. és még egyszer, nem csak FPS-ek léteznek, éppen millió más célra is használható egy ilyen szemüveg. amihez nem kell fullHD-nál jobb felbontás. mert azt már tudja, most.
jó éjszakát!

-
D.Va
őstag
Aki atomkocka geek az VR nélkül is az... Nem kell hozzá a Rift, elég egy CRT monitor, egy golyós egér meg A kedvenc JÁTÉK ami odaköti. És elsősorban a játéktól lesz függő valaki nem pedig a perifériától amit a játékhoz használ...
Aki meg normális ember és társadalmi életet él és kimozdul, az VR mellett is ki fog mozdulni.
Én is hiába vagyok nagy kocka, de megőrülök ha nem tudok legalább hetente párszor kimenni a (valódi bitumen) kosárpályára. És ezen az se fog változtatni ha lesz saját VR-em..., akkor is ledobom a fejemről és kimegyek pörgetni a labdát...
-
nem biztos, hogy értem, mit akarsz pontosan ezzel. most is csak azt tudom, hogy szerinted ez nem hoz majd komoly változást, új utakat a számítástechnikában, meg egyáltalán, az életünkben, oké. szerintem pedig hoz.

pár dolog, amiről írsz, az majd később elválik. sok ember már most is monitor előtt tölti a fél életét, sokat nem oszt, vagy szoroz, hogy pár év múlva VR szemüvegben nem lép majd ki az utcára. az utazással kapcsolatban pedig annyi, hogy akinek most van pénze, az utazik, akinek nincs, az megnézi képeskönyvben a piramisokat, vagy google mapson. (én ott szoktam ilyen nevezetességeket nézni.
) akinek a jövőben lesz pénze, szintén inkább utazni fog, mintsem ezzel bohóckodjon. de a kevesebb pénzűek is kaphatnak majd egy nagyon jó élményt, ezzel.a többit, hogy ki nem hagyja majd "elszállni", meg hogy jön éppen ide a világot irányító elit, azt tényleg nem értem, de nem baj.
ez egy hardver, ami újszerű, és új távlatokat nyit. kézzelfogható, prototípusként is nagyon jól használható, és hatásos. én ennyit látok belőle egyelőre. a többi kiderül, ha fogható és vásárolható lesz. ha siker lesz - szerintem az lesz - átalakítja a világot. kb. úgy, ahogy a tapifonok pár éve. Jobsot is kiröhögte a Nokia, az iPhone bemutató utáni napokban. tudjuk, hol járnak most az okostelefonok, és hol jár a Nokia.
-
csak annyit érts meg, hogy az alapok már nem víziók, ez készen van. már csak finomítani kell rajta, meg minél több szoftvert, programot, bármit adni hozzá, mire kijön. előbbiért a cég felel, és tesz, a számtech ipar öregjeinek a támogatásával, utóbbit meg megoldja a szoftveripar, de nem csak a nagyok, hanem a kicsi garázscégek is, mindenki. erre a vonatra szerintem mindenki fel akar majd szállni, aki él és mozog ebben a bizniszben, kb. úgy képzelem, mint mostanában appot gyártan iPhone-ra, vagy Androidra. akinek nincs, az szinte nem is létezik.
ne értsd félre, nem arra várok, hogy jövő ilyenkor már csak Oculusszal nyomom majd, teljesen fotorealisztikus VR-ben, de maga az, hogy az ember belekerül a programba, annyira más, és új, hogy bőven elég lesz ahhoz, hogy hatalmas siker legyen.
úgy gondolom, hogy a home computerek (Commodore, satöbbi) tömeges elterjedése óta nem látott robbanás előtt áll a számtech világ. irtó izgalmas, és végre nem csak több év lemaradással figyelhetjük majd, ha jól olvastam, már magyarok is fejlesztenek rá. nem hiszem, hogy bármi rosszul sülhetne el.
-
nem mondasz nagyon rossz dolgokat, de szerintem alapvetően el vagy tévedve. mire ez megjelenik, még jobb lesz, mint most, és ha utánanézel, eddig BÁRKI feltette, hogy kipróbálja, leesett az álla. sorban állnak érte a fejlesztők, és igazából tényleg, mindenkit érdekel.
és most jön a lényeg: ez nem kifejezetten, vagy nem csak játékos cucc lesz majd. nem tudom, láttad-e a Naprendszert, meg pár csillagot bemutató videót. vagy a hullámvasutat. vagy akármi mást, ami nem játék. ez a szemüveg tényleg elhozza végre azt a virtuális valóságot, amiről eddig csak írtak, és beszéltek. ott lesz az iskolákban, a könyvtárakban, meg mindenkinél otthon. nem azért, hogy egy FPS-ben vadásszon vele pixelekre az ember, hanem azért, hogy elmenjem mondjuk sétálni a Holdra, vagy a Grand Canyonba. esetleg rémüldözni egy jót valami kísértetkastélyos interaktív programban.
a játékok, szimulátorok csak a hab a tortán, de ezt a cuccot nem csak a játékosok veszik majd. ha egyszer valaki kipróbálja - mert garantálom, hogy a megjelenéskor ott lesz minden műszaki plázában - akar majd egyet magának, meg a családnak is.
ezért lesz óriási siker, és ezért változtat majd meg mindent, ami eddig volt a számtech és szórakoztató híradástechnika világban. játékok, interaktív videók, természetfilmek, oktatófilmek, pornó, amit akarsz. minden lesz. elképzelni se tudod, mit hoz majd ez a holmi magával, és szerintem már most kezdjél el rá gyűjteni, mert úgyse maradsz majd ki belőle.
-
neilszab
őstag
Nem értem mit pörögsz ennyit ezen a felbontás témán. Ez a cucc jelenleg egy fejlesztői verzió, ami arra jó, hogy megnézd mit tud, várhatóan mire lesz majd még később képes és ezen felül már jelen pillanatába tökéletes arra, hogy app-okat fejlessz, vagy illessz hozzá, amik már most képesek ezzel kijelzővel teljesen átverni az agyadat. (én például sosem gondoltam, hogy az az érzés, mikor esel lefele és összeszorul a gyomrod, az csak látványon alapul, pedig de
)Ilyet azonban ne vegyen még senki otthonra, mert érdekességnek/kipróbálni nagyon jó, de jelen felbontás hosszútávon még kevés. Majd később érkezik hozzá a FULL HD verzió, ha az sem elég, akkor majd érkezik még jobb, amint megfizethető a technológia. De ettől még maga a konstrukció már most érdemben értékelhető.
-
pakriksz
őstag
nem keverjük, ez a támogatás már létezik. Az összes repülő szimulátor támogatja a trackIR-t(az ami a fejforgást és mozgást követi, Armában a fejforgáson kívül kihajolni lehet vele, repszimekben is lehet előre hátra oldalra mozogni a pilótafülkében) és az összes autószimulátor. Az OR ugyan az csak kijelzővel összeépítve, a képtorzítást az OR drivere végzi, a FOV pedig minden játékban állítható sok éve. A 3D üzemmód is minden játékban elérhető segédprogramokkal.
Egyedüli probléma azzel az oda lövünk ahova nézünk FPSeknél lesz, ahol csak kijelzőnek lesz használható, nézelődésre nem, bár nem nagy kunszt független fejmozgást csinálni.A sok éves IL2 sturmovikkal is simán menne/megy.
-
Ezzel szemben a valóság az, hogy az 1920 fölötti felbontást használók alig tesznek ki 1%-ot:[link]
2048 x 1152 0.11%
2560 x 1080 0.03%
2560 x 1418 0.00%
2560 x 1440 0.98% Ez az egyetlen amivel érdemes számolni, de ez sincs 1%.
2560 x 1600 0.15%
2880 x 1800 0.01%
3840 x 1024 0.00%
3840 x 1080 0.00%
5040 x 1050 0.01%
5760 x 1080 0.07%
5760 x 1200 0.01%
6048 x 1080 0.00%
Other 0.17%Steamen kívül valószínűleg még kevesebben vannak.
-
pakriksz
őstag
3db monitort nem akar mindenki venni, főleg hogy kb ugyan azt a látóteret hozza, csak sokkal drágábban, és csúnya kávákkal.
Ahogy már írták az Arma sorozat rég támogatja a fejmozgást(már az OFP is tudta ezt), és nagyon hasznos dolog is lenne, már ha nem egérrel meg egy átkapcsoló billentyűvel kéne irányítani, autószimulátoroknál nagyon jó dolog, be lehet nézni a kanyarba, visszapillantókba, repülőszimulátoroknál meg szinte egy megváltás lesz, hogy végre vége lesz a csőlátásnak. Végre természetes módon lehet nézelődni, közelhajolni a műszerfalhoz, kinézni oldalt a műszerfal mellett. TrackIR nagyon nem tudta ezt a természetes nézelődést visszaadni, a HAT switch pedig egy vicc.A szokásos népszerű agyatlan fps-ekben pedig nem pixelvadászat megy, hiszen az egész pálya kb 20x20 méteres általában pár méterről lövik egymást pofán ugrálva, na meg csak "sznájpör" lő el messzire, normál fegyver lövedéke eltűnik egy távolság után, hogy csak sznájpörrel lehessen olyan távolra lőni.
-
Diopapa
addikt
Azért ne túlozzunk.. ARMA 2-ben pl normálisan meg van oldva a fejmozgás, rohadt jó lenne hozzá a sisak, ugyan ez repülőgép szimeknél pl War Thunder (nem arcade módban
) lekezeli, hogy emeled/forgatod/döntöd a fejed, nagyon sokat ad a feelinghez, no meg könnyebb is úgy harcolni és akkor még nem beszéltem az űr lövöldékről pl X széria, jön majd a Star Citizen stb... -
BiP
nagyúr
Kicsit összevisszaság van, megpróbálom pontokba szedni:
- 3D tévé: Az embereknek a sima szemüveges 3D-vel is bajuk van, kényelmetlennek tartják, ez a megoldás helyette esélytelen lett volna. Most, hogy az emberek megszokták, hogy létezik 3D mozizás, akár otthon is, több eséllyel indul, de az átlag rétegnek ez sok. A "tech-buzik" számára viszont érdekes lehet, viszont sima mozizásra a fejkövetés felesleges, és a jelenlegi felbontás meg kevés. Nem erre való, arra ott vannak a Sony mozizós cuccai.-játék: gondolom itt Te hardcore FPS játékról írsz. Arra szintén kevésbé alkalmas szerintem, mert fárasztó, és nem hatékony, ahogy írod. Viszont ahogy a Wii esetében sem az Operation Flashpoint-tal meg ARMA-val dobálózunk, könnyed szórakozásra sikeres lehet.
Ahogy szimulátor esetén is. Ott az ember nem rángatja a fejét, mint egy FPS-nél, viszont a körülnézés nagyon hasznos. Itt lehet a legnagyobb piaca.
És garantáltan nem ugyanaz az élmény, mint amit 3db FullHD monitor tud nyújtani. Hiába szélesebb a látómező, nem ugyanaz.
A szemgolyó-követéses rész meg totál felesleges. Elvégre billentyűzetről is sokkal kényelmesebb autózni, mégis kormánnyal és pedállal fárasztják magukat a játékosok.
Szóval szimulátorra szerintem baromi jó lesz, még tovább fokozható az élmény.
(meg persze ipari felhasználásra (3d tervezés), kutatómunkához, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Jövedelem
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- Formula-1
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- DXRACER Prince L gamer szék
- Eladó Samsung Galaxy S22 Ultra 12/256GB / 12 hó jótállás
- Keresek Zebra TC20 TC21 vagy valamilyen hasonló kaliberű 1D és 2D vonalkódok olvasására alkalmas pda
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480 - i5-8G I 8GB I 256-512-1T SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest





És az újrajátszhatóság is elég kérdéses. 

De komoly hangrendszer töredékéből kijön egy jó füles. )

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



