- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Lenry: Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
- Tomasz72: Ventilátor upgrade
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gurulunk, WAZE?!
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
Ezt elfelejtettem linkelni: smallluxGPU
Ez is úgy működik, de algoritmikailag valahogy megoptimalizálva. Ez egy bizonyos -- több elterjedt 3D-animációs programcsomag rendererjeként alkalmazható -- LuxRender "kódmag-kivonata", aminek egyes legszámításigényesebb részeit már átírták OpenCL-re. Valamilyen előnye bizonyára van, a gyorsabb módszerekkel szemben... Pl. a videóban olyan minőségű és élethűségű animációk vannak, amit én máshol még nem láttam...(#4) mrgg: Ma már nem biztos, hogy menne... Jópár éve már csak kisebb mikrokontrollereket programozom, szintén ASM-ben, de nincs benne sok matek. (Legutóbb úgy 5 éve kellett egy kicsit C-ben melóznom, PC-n.) Szóval, csak nosztalgiából elevenítettem fel...
(A "még ha csak egy gömb+talaj+ég is" semmi esetre sem Lenox munkáját minősítette -- én sem éppen egy nap alatt írtam meg a sajátomat --, hanem arra vonatkozott, hogy ez kevesebb számítás igényel, mint ha sok-sok poligonból állna. De így sem semmi, hogy ilyen 60 fps-ekkel fut!)
mrgg: OpenCL driver fent van? Gondolom, az ahhoz is kell, hogy CPU-n fusson. Vagy nem, Lenox?
-
dezz
nagyúr
Ezt nézted már?: smallpt
Van már OpenCL port is: SmallptCPU/GPU
Érdekessége, hogy nem visszafelé követi a fényt, hanem a lámpától indítja a sugarakat.Így kicsit lassú, de úgy 10 óra alatt
meglehetősen élethű eredményt ad.
Talán ennek továbbfejlesztése a SmallLuxGPU v1.5 (OpenCL). YouTube
(Érdemes 720p-ben nézni!)ps. egyébként már az AMD-től is tölthető olyan videokártyadriver-csomag, amiben benne van az OpenCL driver is.
-
dezz
nagyúr
Radeon HD5750 Passive (700 MHz GPU/1150 MHz mem): ~40 fps
De lehet, hogy procilimit van (Athlon64@2.5 GHz), mert az 100%-on megy közben.Real-time ray-tracing (még ha csak egy gömb+talaj+ég is), és 0 hozzászólás? Hát hogy van ez?
Nem teszed be aláírásba? Pl.: "OpenCL real-time ray-tracing - blogom - eredményeket várunk a topikban!", vagy ilyesmi.
Nagyon komoly ez az egész... Fél-egy-két TFLOPS at hand... Nem olyan rég szuperszámítógépek tudtak ennyit... Meg néztem pár forrást az AMD developer csomagban... Ezzel akár hobbiból is össze lehet hozni érdekes dolgokat...!
(Kár, hogy a mai fiatalok többsége csak játszik egész nap... Régebben azért jobban kiéltük a kreativitást...)
Apropó, '87 körül én is írtam egy ilyen gömbös ray-tracert, de nem ám C-ben, hanem 68k FPU ASM-ben (A500+030+882
), úgy akkori mércével egész gyors volt, néhány gömbbel pár perc alatt végzett -- 320x256-ban.
Ja, előbb tudott textúrákat, mint az akkori ismert ray-tracerek. Animokat is tudtam menteni vele, a klubban ("Csoki") kicsit néztek, hogy ezt meg mivel csináltam... Valahol itt eszi az enyészet egy 3.5"-es floppyn... 24 éve... Basszus! (Azért most engem nem úgy kell elképzelni, mint egy ősz aggastyánt, tizenéves koromban csináltam, meg rajtam amúgy is kevésbé fog az idő.
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest