Egyszer még nagyon régen (2000-es évek eleje) az ilyen szétesik, másik böngészőben máshogy jelenik meg stb, problémát úgy oldottam meg (egy szépségszalon weboldala), hogy az egész oldal egy hatalmas egybefüggő kép volt, és a képnek voltak érzékeny, kattintható területei (tulajdonképpen a menü). Ez egy szögegyszerű de nagyon látványos weboldal volt (semmiféle webshop meg semmi nem volt mögötte, gyakorlatilag bemutatta a szalont és a szolgálattatásokat, meg ki volt írva hogy helyileg hol található a szalon). Nagyon szép volt, nagyon jó, látványos, pl a szalonról belső képnél ha a szolira kattintottál akkor szolis dolgok jöttek elő, ha a parfümös polcra, akkor azok stb. szép kézírás szerű betűkészlettel... volt egy komoly gyengéje : 800×600-ban és 1024×768ban nézett ki jól. De akkoriban ez nem volt jelentős probléma mert kb mindenki ezen két felbontás egyikén netezett.
hanem aztán átadáskor kitalálta a megrendelő, hogy de mi van ha valamit át akar írni? Mondtam neki, hogy akkor szól nekem mi változzon és én átírom (átrajzolom a képen) neki. (nyilván onnantól a képre nagyon kellett vigyázzak). Erre kidobta az agya, hogy neki ez így nem jó, mert ő akarja tudni szerkeszteni, meg hogy jajj egy kép az egész? Akkor ő nem fogja tudni kimásolgatni a szövegeket a saját weblapjáról (nem hogy örülne, hogy a konkurencia sem tudja azt a sok míves baromságot lekoppantani amit kitalált az oldalra). Szóval ezt az egészet dobjam ki ahogy van!
Eredmény : az eredeti megbeszélt összegnél kénytelen voltam 30%-al többet kérni, lévén sokszorosát dolgoztam vele mint terveztem. A fejlesztési idő a megbeszélt időhöz képest több mint duplájára nyúlt, és lett egy sokkal rondább, fapadosabb és egyszerűbb oldala. Na és szerkeszteni persze ugyanúgy nem tudta, mert hülye volt hozzá, hogy a HTML filebe bármit is átírjon, hiába mutattam meg neki többször is. De legalább akármikor másolgathatta a szöveget a weboldaláról.
Nem mellesleg neki volt az a hülyesége is, hogyha beírod a googlebe, hogy szépségszalon, akkor az ő szalonja és weblapja legyen az első találat a googleben. Na most elmondtam neki, hogy ez szerintem azért netto baromság, mert :
- egy lakótelepi kis üzletről van szó, ahová a legtávolabbról bejáró kuncsaft is 1km-nél nem lakik messzebb, és mellesleg háromnál több vendég be se nagyon fér
- mindez egy vidéki (nagy) városban
- ha pedig beírom hogy XY szépségszalon, akkor lám, az ő weboldala az első találat
Ő meg azt gondolta, hogy majd így lesz világ brand a kis cégéből, ha velem kemény 10 ezer ft-ét csináltat egy weblapot oszt hello' máris zakatol a világhír felé bármi extra befektetés nélkül.
Végül 2009 elején bezárt, de akkor már féléve nagyon masszívan veszteséges volt, szóval nem lett piac uralkodó brand.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...