Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: HDD működési idő rekord 29766 nap :)
- gerner1
- Luck Dragon: Utazásra tervezve – Anker Zolo gallium-nitrid töltő
- iRiver: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
- sziku69: Szólánc.
- joghurt: frenda dsttöytoi
- Steven: Miért váltottam TV-ről projektorra?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
-
-
Somatom
veterán
Oda max. egy pici szerszámos férne el a nyereg alá. Egyébként sincs akkora nyeregcsőtáska. Egy 34 literes Bagaboo Jumbo L -lel járok a piacra. A 24 dobozos tálca sör beleesik.
-
Somatom
veterán
Nekem mondod? Én is a Meridát használom a városban és imádom, de ettől még nem ideális a városi használatra. Mármint nem úgy, ahogy én, hanem úgy, ahogy az emberek általában használnak egy bringát a városban.
Pl. piacozáshoz is csak a hátizsák játszik, mert csomi nem nagyon szerelhető dropperes fully -ra. Egy trekking sokkal jobban pakolható. -
baluka
tag
válasz
Runner_fxr #4631 üzenetére
Könnyebb össztömeg? Az én bringám 24,8 kg, a te Meridád 23,13 kg, szóval tényleg van különbség, cca 1,65 kg.
Ez adódik a motorból (M600 3,9 kg vs EP8 2,6 kg) és persze a nagyob akksiból (780 Wh vs 630 Wh).
-
baluka
tag
válasz
Somatom #4630 üzenetére
Fully-n is van érteleme a 25 km/h--t meghaladó sebességnek, képzeld el a szitut: terepezel egy jót, ahol tényleg nem kell 25-nél gyorsabban menned, kiérsz a terperől olyan részre ahol épített utakon tudsz menni és ezen utak végén újabb jó kis terepezés vár rád, olyankor jól tud esni hogy nincs 25-ös korlátozás...
Saját konkrét példa: Sokszor feltekerek a Szent-Mihály hegyre, konkrétan a Hegyes-tetőn lévő Julianus kilátóhoz, ilyenkor autóval viszem a bringát Zebegényre, leparkolok a Duna parton, innen bringával fel a hegytetőre, majd a csúcsról lejtmenet Nagymarosra, onnan az autóhoz vissza már a parti aszfaltozott kerékpárúton tekerek, jój jön ott a nagyobb sebesség...
-
Kroni1
veterán
És nagyon biztonságos is, bár az 25-el méginkább az..
Ma reggel soroksári út, buszsáv ahol a tábla szerint a bringás is mehet: Egy nő már 1km-t a buszsávban közlekedik autóval a lekanyarodása előtt és dudál az ott szabályosan tekerőnek, hogy nem fér el tőle.. (mivel a két sáv állt ugyebár) A pirosnál a srác jelzi, hogy neki ott szabad mennie, de a buszsávban közlekedő nő továbbra is mutatja hogy nem fér el. Bár nem tudom hova gondolta h le kéne még húzódni a bringásnak a sáv széléről, és azt sem hogy miből gondolja úgy hogy a dugó miatt neki szabad végig buszsávot használnia, de felment bennem a pumpa rendesen.
-
big-J
őstag
válasz
Somatom #4633 üzenetére
Kinek mi sracok, kinek mi.
Ha nem tudok poccintesre kiemelni/elkaparni, en nem elvezem. Azt pedig meg lehet oldani 25-35 kilobol is, nem kell 120kg-os, ami ha radesik, palacsinta leszel.
[a bal oldali kar egy regenerativ fek, szep hangja van]
Ha nincs gazkar, akkor inkabb sima bringan megyek. -
-
big-J
őstag
válasz
Somatom #4630 üzenetére
"Teljes teljesítményen elkapar, vagy hanyatt vág."
Ez igaz, de csak rasegites eseten. Ha gazkar van rajta sokkal nagyobb skalan tud mozogni a testtartasod/sulypontod, es igy teljesen masfajta terepeken lehet menni, teljesen mas sebesseggel. Bar az emlitett cangan ha jol lattam nincs gazkar, de opcionak ramenne.
En gazkar nelkul tuti nem vennek ilyen bafangot (volt mar bafangom), egyszerulen tul kicsi az intervallum ahol jobb a gyarinal es ki tudod hasznalni az extra erot, hogy megerje.
-
Igazán a fene tudja, meg is érheti meg nem is. A teljesítménye, felszereltsége alapján megérheti, de én is feleslegesnek tartom ezt a motor teljesítményt egy kerékpáron. Inkább legyen kisebb, könnyebb és kicsit gyengébb a motor, de cserébe esztétikusabb lesz a végeredmény illetve könnyebb az össztömeg. Biztos nem cserélném le az ep8-at egy ilyenre, de ízlések és pofonok.
-
Somatom
veterán
Felhasználási módtól függ. Utcán jó az erős, korlátozás nélküli motor. Viszont, oda a trekking az ideális. Egy fully montin terepre teljesen fölösleges a pedelec kategória fölötti teljesítmény. Terepen inkább a középső fokozatot használom. Teljes teljesítményen elkapar, vagy hanyatt vág.
-
torrrent
aktív tag
-
-vitya-
őstag
És az utolsó két nap történései
Szlovén túra 6-7 napok -
-vitya-
őstag
És még egy nap, szlovén túra, 5. nap
-
-vitya-
őstag
Lassan haladok a túra élménybeszámolójával, de itt egy újabb nap...
Szlovén bicikli túra, 4. nap -
big-J
őstag
válasz
gyendre2 #4600 üzenetére
En mindenre GUB aluminium tartot hasznalok, aliexpress-en talan ebayen is megvan. Szilikon tok kell a telora nyilvanvaloan kulonben nincs rajta jo fogasa, viszont ugy tokeletes, amikor siman mesz nem remeg a telo, amikor karamboloztam ugy hogy fejjel lefele kerult a canga, csak siman kijott a tartobol a telefon, szilikon tokostol, es nem hajlitotta felbe a telot. Szoval pont jo.
-
baluka
tag
Már hogy lenne ennyiért ilyen paraméterű/felszereltségű márkás gép?! Nézd csak meg mit linkeltem a 4610-es hozzászólásomban...
Röviden, tömören: full carbon, össztelós, 120 nm nyomatékú és 500 W leadására képes, 25 km/h korlátozás nélküli "márkás" e-bike paramétereknek még az általam linkelt Haibike és M1 modellek is csak részben felelnek meg...
Szívesen veszem ha küldesz linket egy konkrét "márkás" modellre ami ezeket a feltételeket teljesíti...
Segítek:
Az induló ára 8999.- Eur...
28,9 kg, a nagyobb akksival 31,6 kg...
Az enyém 24,8 kg...
-
StLui
veterán
Váltás persze, hogy nem DH-s, hiszen a motor miatt kitekerhető ez a geo is. Én csak akkor venném ha rendszeresen járnék extrém terepre, még a bikepark sem jó, mert ott van lift, és idén teszteltem, azért sokkal jobb volt az analóggal menni lefelél (egy hétig voltunk, első és utolsó nap mentem analóggal, közte végig ebike-kal, az analóg egy trail bringa, ebike egy enduro, és mégis az analóg volt élvezetesebb)
-
baluka
tag
Érdekes átgondolni és utánanézni, hogy ezért az 5200-5300 Euroért mit tud venni az ember az ismert és eltrjedt gyártóktól ha nem is ugyanolyan, de legalábbis hasonló paraméterekkel:
Első tétel legyen most a motor, mint egy e-bike lelke, itt ugyebár szűrni kell a találatokat a 120nm-re (az enyémben lévő Bafang M600 tudniillik 120 nm), 25 km/h-s korlátozás nélkül, a leadott wattokat most figyelmen kívül hagyom, ennél fogva nem marad más mint a TQ mint motorgyártó...
TQ motorral csak a Haibike dolgozik a Flyon modellcsládjánál és az M1 Sporttechnik...
A linkekhez nem kell túl sok kommentár...
-
baluka
tag
Szval az árról néhány szó:
Váz+motor+akksi+szállítás Kínából megállt 2200 Euronál, ez ugyebár a végösszeg stabil része, ezt nincs módunkban befolyásolni...
Innen elindulva már mindenki annyit költ alkatrészekre amennyit a pénztárcája megenged, jómagam nem a legolcsóbb kategóriából választottam az egyik alkatrészt sem, egyedül a villánál volt részemről tudatos spórolás, mivel úgy voltam vele hogy a jelenlegi túrázási szokásaimnak megfelel a RockShox alsó középkategóriája is, a későbbiek során ha sikerül kifognom valahol jó árban egy ZEB-et seperc a csere...Amint látjátok, a kormányszár+kormány+lánckerék mind Renthal, ez a márka a felsőkategóriát képviseli ennek megfelelő árakkal, csak ez a 3 tétel cca 230 Euro volt...
Ezeket simán ki lehet váltani más márkák olcsóbb termékeivel és máris meg lehet takarítani minmum egy százast de akár többet is
Ugyanez érvényes a Shigura (Shimano karok + Magura féktest) fékekre, másik példaként ott a nyereg ami magában 140 Euro, szval van mozgástér bőven az árat lefele mozdítani...
A lényeg: 5200 Euro rémlik mint végösszeg, ennél semmiképp sem volt kevesebb, ha pontosan tételenként összeszámolnám akkor asszem még egy százas rájönne...
-
Kroni1
veterán
Gratulálok én is, nem tudom minőségben hogy viszonyul egy gyártó által megálmodotthoz, de egy ilyenre talán sokaknak jobb is felülni mint egy gyárira, legalábbis én mindig élvezem és szeretem, ha valamit magam csináltam..
Az árára én is kiváncsi lennék, tudom az alkatrészek külön beszerezve drágábbak is jóval mint egyben, úgyhogy ha jól sejtem ez komolyabb összeg mire összeállt.
-
baluka
tag
Szóval, az alkatrészek:
Rugóstag: Rock Shox Super Deluxe RCT DebonAir 210x55 LL1
Villa: Rock Shox Revelation RC DebonAir Boost 27.5 2021 150 mm 1.5 tapered 15x110 46 offset
Kormányszár: Renthal Apex 31,8 50 mm
Kormány: RENTHAL FATBAR Lite V2 760mm AluGold
Markolat: Ergon GA3
Nyereg: Ergon SM E-Mountain Core Prime Men M/L
Nyeregcső: RaceFace Turbine R 125 mm
Fékek: Magura MT5 eSTOP
Fékbetétek: Magura 8.S
Fékkarok: Shimano Saint
Féktárcsák: Magura MDR-P CL 203 mm
Váltókar: Shimano XTR SL-M9000
Hátsó váltó: Shimano XT Shadow Plus RD-M8000 11
Fogaskoszorú: SunRace MX9X 11-speed XD Cassette 10-46
Lánc: Sram 1130
Lánckerék: Renthal 1XR Gold 38T
Pedálok: Shimano Deore XT PD-M8140
Kerékszett: DT Swiss XM 1700 Spline® 30 CL Boost 27.5"
Gumik: Maxxis Minion DHF -
baluka
tag
Többször megvitattuk már itt a fórum keretein belül, hogy járható út-e egy saját építésű, top minőségű e-bike összehozása, magyarul saját alkatrészekből lépésről lépésre felépített gép összerakása. Hangsúlyozom, nem átépítő szettről beszélek, hanem egy dedikált, középmotoros gépről ami felveszi a versenyt a nagy gyártók csúcsomdelljeivel is akár.
Anno megegyezett a véleménye mindenkinek, köztük nekem is abban, hogy ez járhatatlan út, legjobb esetben is csak nagy komprimusszumok árán lehetne elérni érdemleges eredményt.
Aztán idén tavasszal szembejött a neten ez a videó:illetve ehhez szorosan kapcsolódva egy másik:
Rögtön szeget ütött e fejembe Rob projektje, hiszen őt aztán igazán nem lehet elfogultsággal, részehajlással vádolni, ezáltal kizártnak tartottam hogy a Dengfu által szponzorált marketinghúzásról van szó, éppen ezért úgy döntöttem, belevágok magam is...
Augusztus elején megrendeltem Kínából a vázat S ill. 15-ös méretben, hozzá a Bafang M600-as motort és a 780 Wh-s akksit. Nagyjából egy hónapos szállítási időt ígértek, ezalatt különböző (zömében német) webshopokból fokozatosan beszereztem az összes szükséges alkatrészt, alkamazkodva a közismerten hervasztó helyzethez a raktárkészleteket/választékot illetően...
A festéssel - ellentétben Robbal - nem szórakoztam, a gyári matt fekete tökéletesen megfelelt, egyébként a Dengfu a rendelésnél felkínál több alternatív lakkozást is, sőt, egyéni színkódokat is akceptál.
A szállítás meglepetésemre gyorsabb volt mint ígérték, augusztus utolsó hetében megjött Kínából minden, neki lehetett fogni az összerakásnak.
Az eredmény magáért beszél, a gép nagyon király lett, a 120 nm-t asszem nem kell magyarázni...
Az alkatrészek listájával még jövök később!
-
FERA88
tag
Sziasztok! Kinek mi a véleménye a Haibike Dwnhll 10 2021-es változatáról?
itt egy kis videó róla:
https://www.youtube.com/watch?v=7TBiHqEU0rM&ab_channel=TARYAE-Bikes
nagy vonalakban:
Váz: Haibike,DWNHLL,Aluminium 6061,200mm
Villa: RockShox BOXXER Select RC,AIR,200mm
Rugós tag: RockShox SUPER DELUXE ULTIMATE DH,AIR
Hajtómű: Haibike Components,The Crank+++, 38T
Hátsó váltó: SRAM NX
Kazetta: SRAM PG1130,11–42T
Váltókar: SRAM NX
Fékek: MAGURA MT7 4 dugattyús hidraulikus tárcsafék + 203/203mm
Kerekek: HAIBIKE agyak + ALEXRIMS Supra Alu 25mm szegecselt(erősített) felnik + MAXXIS ASSEGAI DD 27.5x2.5 külsők
Középmotor: Yamaha,PW-X2 System,250W,80 Nm,25 km/h
Akku: Yamaha,Integrált,500Wh Li-Ion
Kijelző: Yamaha,Side Switch,1.7" LCD,7 functions
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 2540p 12.1" 1280 x 800 Dual Core i5 540M (2.53 GHz) 4GB RAM 60GB SSD +240GB HDD
- Komplett simrig eladó (igény esetén PC-vel is akár)
- EarFun Air Pro 4 TWS Kék bontott szinte új fülhallgató 2év garanciával eladó
- Obsbot Tail Air webkamera PTZ
- AUDEZE Maxwell Wireless Gaming Headset - PlayStation
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest