Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Digitális Állampolgárság Program
- Bambanő háza tája
- Építkezünk 6. rész (2024)
- Arctic MX-4 vs. Arctic MX-6. Melyik a jobb?
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kopogyi
csendes tag
Szia! Melóba jarashoz bőven elég egy beepitett szet. Montizni nem ajánlanám.
Nekem trekking kerékpárba egy Tongsheng TSDZ2 350 W kozepmotor van beepitve. Eddig 2500 km-ért mentem vele problémamentesen.
Ara akkuval együtt kb 200.000 Ft. Magadnak be tudod építeni.
Vegsebessege akár 45 km/óra is lehet, be tudod állítani a kijelzőn, de gyárilag 25 a megengedett. Nyomatekszenzoros.
Érdemes agyvaltot használni, a hátsó fogaskerék egy lanccseret bír ki.
Nekem 530 wh akksim van, ezzel kB. 100 kmert tudok megtenni, sík úton. Emelkedők, szél csökkenti a távot.
Ha kérdésed van, írj. -
Runner_fxr
Ármester
Aszfalt használatra teljesen jó lehet az átalakító szett. Viszont olyan bringát nem érdemes átalakítani ami nagyon régi/bizonytalan műszaki állapotú. Kell egy stabil alap, utána mehet rá az átalakító szett.
Bib: Nem találkoztam ilyennel, bár az E7000-et nem annyira ismerem. Első körben vedd ki a hátsó kereket, ha úgy lehet forgatni a hajtást, akkor a hátsó keréknél van a gubanc, pl a kazetta test meghibásodása miatt, ez a kisebbik baj, könnyen orvosolható. Ha a hátsó kerék kivétele után sem forog a hajtás, akkor az a nagyobbik baj, a középmotorral nem tudsz mit kezdeni, azt csak gariztatni tudod a shimano-nál.
[ Szerkesztve ]
-
sheep
addikt
Hát igazából nekem sok tapasztalatom nincs vele, de én pont az általad említett okok miatt nem vennék már ilyen motorral szerelt bringát. Amúgy biztosan jó motor, erős, de inkább montiba való (szerintem).Ilyen szempontból az összes többi motorral jobban jársz. Pl. a Brose is jó, a Decathlonos bringákban is az van.
[ Szerkesztve ]
9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , HP Reverb G2
-
matt22
tag
Korábbi generációs tapasztalatom nincs de a gen 4 Bosch szükség esetén teljesen vállalható kikapcsolt motorral is. Nyilván nagyobb pár kilóval az önsúly mint egy analóg bicajnál, ezért célszerű úgy beosztani az aksit hogy hazafelé is maradjon egy kis szufla a minimális rásegítéshez, de ha totál lemerülsz akkor is simán tudsz tekerni motor nélkül, tehát nem kell megszakadni akkor sem.
-
Somatom
veterán
Erre Runner fogja tudni a pontos választ, de biztos vagyok benne, hogy ez nem így van. Én csak 4 fognyit változtattam az első tányéron, de így is "látványos" a különbség. A régi Bosch első lánckereket 1:1 -ben hajtva használhatatlan lenne a bringa. Biztos vagyok benne, hogy azoknál nem 1:1 -ben tekered a lánckereket, hanem egy belső áttételen keresztül. Tehát, többet forog az első lánckerék, mint a pedál. Gondolom, ez okozza a nagyobb "fal" érzést, amikor megszűnik a rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az fizikai képtelenség lenne. Átlagos ember sztem 100 fölé nem tudja vinni a csapásszámot. Próbáltam sík úton "tuningolva", az eredeti áttétellel (34:11, azaz, a módosítási érték 3,09). 30Km/h fölött már durva volt a csapásszám. Ezért lett lecserélve az első tányér 38 -ra. Ránézésre az a Bosch első lánckerék nincs több 25 fogasnál. Ha maradunk a 3,09 -es értéknél, akkor direktben hajtva a pedált, a használható pedálfordulathoz hátul 8 fogas lánckerék kellene.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Bib
őstag
Leírom neked , mert van bosch cx motorosom, meg shimano e 7000 motorral is ebike-om. Ugyanolyan pedálfordulat kell kb azonos fokozatban, azonos teljesítményhez. Rásegítés nélkül mindegyiket szar tekerni, de tény hogy a kis lánckerekes bosch-t egy kicsit nehezebb. Viszont nekem erőben, karakterisztikában mégis jobban bejön a bosch, igaz ez papíron is erősebb, annak ellenére hogy a hatótávja is jobb. A shimanot viszont telefonoddal könnyedén konfigurálhatod egy nagyon eco üzemmódra is akár, amivel a sima bicaj érzést is elérheted.
-
Somatom
veterán
A Shimanot az "alapprogram" keretein belül (értsd: szabályosan) is lehet konfigolni. Az egyes fokozatokban változtathatod a max. rásegítés mértékét. Pl. hogy ECO =50%, Trail=70%, BOOST=100% helyett, ECO=30% legyen. Akkor nagyobb ugrás lesz ECO és TRAIL között, viszont az ECO akkukímélőbb lesz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
Igen, a gen 2 cx-nek nagyobb az ellenállása mint az új 4. generációsnak. Én úgy tudom, hogy a gen 2-ben egy 2,4x-es szorzó van, ami azt jelenti, hogy pl egy 15 fogas kis Bosch lánckerék 36-os tányérnak felel meg. Az új 4. generációs cx-ből kikerült ez a belső áttétel, ezért tudott a motor jelentősen kisebb és könnyebb lenni, viszont így kellett rá a nagyobb lánctányér. A kisebb 15-16-17-es lánckerék azért is hátrányos, mert sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve mint egy nagyobb 32-34-38 stb méret. Ezáltal nagyon gyorsan kopik, számtalan esetben találkoztam olyannal, hogy egy alig megnyúlt lánc cseréje után már darált a kis lánckeréken az új lánc. Illetve a régi motor tömítése sem túl jó, a csapágya pár ezer km után szarrá tud menni és olyan zajos lesz mint egy rozsdás monoblokk egy 20 éves terkkingbe, amibe beletettek 50 ezer km-t. Ez a probléma főként MTB kerékpárokat érint, mert azokat koszosabb körülmények között használnak. Az új motornak elvileg javítottak a tömítésén is. Bár erre vonatkozóan nincs tapasztalatom. Az biztos, hogy a gen 4 cx-et sokkal könnyebb kikapcsolva tekerni mint a régit. És a kisebb mérete miatt jobbak a vázak is és a nagyobb lánckerék tartósabb is mint a kicsi. Ma már nem sok indok szól egy gen 2 cx mellett, megszolgálta a magáét, eljárt felette az idő, 2014 óta a piacon van! Egy Shimano E8000 klasszissal jobb választás, vagy egy gen 4 CX is. Ha nem annyira sürgős a vásárlás, esetleg várj egy kicsit, elvileg most nyáron fogják bejelenteni a legújabb Shimano pedelec rendszert, E8100 lesz a neve, legalább is én így hallottam, nyomatékban is 80Nm körül lesz, a mostani 70-et tud. Karakterben a Bosch egyébként egy agresszív motor, erőteljesebb mint a Shimano, a Shimano kerékpárosabb érzet. A Brose sem rossz cucc, de ott meg a belső szíjhajtás elég érzékeny, max 10 ezer km és cserélni kell benne a szíjat, de simán lehet, hogy hamarabb is.
Somatom: 625-os akku a Bosch gen 4-hez van, Shimano-nak 630-as az új. A vázba rejtett 504-es helyére nem megy be a 630-as, de úgy tudom, hogy a vázra szerelhető külső aksi esetén (ilyen van ugye neked is) felmegy a 630-as külső akksi.
-
Runner_fxr
Ármester
Cross trekkinget csak akkor vegyél ha egyáltalán nem mész terepre. Ez alatt az erdei terepet értem, nem egy sima földutat. Cross bicaj alapvetően aszfaltra való, hiába van a nevében a cross. MTB-ot vennék ha nem kell csomagtartó meg pálcás sárvédő.
Megbízható a Yamaha, PW-SE azért érezhetően gyengébb mint egy Bosch CX vagy E8000, de nem rossz az se. Yamahában a PW-X/X2 a durva.
-
sheep
addikt
Én kipróbáltam a Yamaha PW-SE-t (Haibike Sduro Hardnine 2019) rásegítés nélkül és semmi különös ellenállást nem éreztem. Inkább csak a bringa plusz súlyát, de azt meg mindegyiknél érzed.
Számomra teljesen elég volt az a max rásegítés is amit adott.[ Szerkesztve ]
9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , HP Reverb G2
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem Augusztus környéke lesz a bejelentés. Ezzel egyidőben pár bringáról is lerántják a leplet. Szeptemberben már tudsz venni bringát E8100-al. Bár valószínűleg először csak néhány csúcsmodell érkezik, mire a középkategóriába is leszivárog az új Shimano rendszer az még kicsit odébb van.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nem tudsz rá biztosítást kötni. Ha 25 felett tud, akkor nem kerékpár, tehát a kerékpáros biztosítás nem vonatkozik rá. Közúti forgalomban kötelező felelősségbiztosítás kéne rá. Ilyet viszont azért nem tudsz kötni, mert nincs megfelelő, hivatalos kategóriabesorolása (pl. SM).
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
StLui
veterán
183, és M-es bringát vettem 2016 őszén, mint első összteleszkópos enduró. Előtte egy sima monitm és trekkingem volt. Addig mindenki azt írta, hogy ha a két méret között vagyok fully-ból a kisebbet kell vennem. Megvettem onnantól mindenki "leh.lyézet", hogy miért kicsit vettem XL is élhető, de szerintem az már nagy kicsit, bár lehet típus, márka függő. A 183 cm sok helyen az M felső határa, és az L alsó határa.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
" Mindenki azt mondta, hogy M"
Nekem is, majd miután megvettem mindenki leh..lyézett, hogy miért nem L, azóta L van. Nemrég nőtte ki a fiam az M-est, mielőtt eladtuk visszaültem rá párszor hátha mégis azt tartom meg, de nagyon picinek éreztem.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
axlfsi
veterán
Igy van! Enyhe túlzás volt nyilvan, mert azért a pénzért már egy korrekt Cube vagy egyéb, akár fully is kapható... Na igen, HA kapható... Eddig sem volt egyszerű, de pl az egyik fb csoportból egy srác (pedig akkor még korona sem volt) tavaly(!) szeptember óta vár az előlegezett Cube-ra(!) Tavaly szeptember... Most, hogy beütött a világvége és sokan a nyaralás pénzt (is) pl bringára költik, illetve a gyárak is leálltak (pl Focus-ékat tudom konkrétan, de nyilvan a többi is itt-ott), szinte semmi kínálat, csak ami megmaradt, ami kb. a két véglet; (nekem)méregdrága 2+ MFT vagy 1MFT alatt, de azok valahogy nem jöttek be.
Egyébként egy két eves Focus Whistlerem van, amit nagyon szeretek, úgyhogy így jött az isteni sugallat, hogy meg-Bafangosítom 😎
Remélem nem bánom meg...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Janaboy
veterán
Csak nem értem az okát, azért már egy ideje visszaindult a termelés vagy van ahol le se állt, az igény meg nem csökkent a kerékpárokra, szóval elég idióták, ha ezt választották.
Ez a Dema mennyire jó minőség amúgy?
Én személy szerint egy Kellys e-carson 70-est néztem, az vajon milyen lehet? vagy van jobb abban az árban? ~750kJanaboy
-
szitaati
aktív tag
A rosszkutyáról azt gondolom, hogy annyiért nem is lehet rossz, de én biztos nem fizetnék fél misit valamiért, ami 25 km/ó-nál azt mondja, hogy kukk.
Ha van egy meglévő, jó kerékpárod és nem zavar a külső kábelezés, akkor érdemesebb egy 750W-os Bafang BBS02 kit + akku ráépítése szerintem (azért a 750W-os, mert annyira kevés a különbség árban az 500-as meg a 250W-os és e között, hogy nem éri meg a kisebb teljesítményűt venni). Valóban nincs benne nyomatékszenzor ami az első 20-30 km-en fura, aztán megszokod, hogy mikor milyen fokozaton érdemes használni és kész. Onnantól csak mosolyogsz.
Vagy ha ragaszkodsz a "bicikiszerűbb élményhez", akkor ott van a TSDZ2H (Tongsheng), az állítólag picit gyengébb a Bafang-nál, cserébe nyomatékszenzoros.
Mindkét kínai kitnél ki tudod venni a sebességlimitet, illetve programozhatod is őket, ha a gyári beállítás nem felelne meg (persze ehhez kell venni kábelt pár ezer Ft-ért).
Mindegyiknél van kopó alkatrész (a Bafangnál 4-5 éve még a motorvezérlő áramkör volt a gyenge pont, de az újak állítólag már jók, a TSDZ2H-nál meg egy fogaskerék a gyenge pont - kb. 3-4 eFt-ért bármikor rendelhető. Mindkét cucchoz mindenféle alkatrészt lehet kapni normális áron és van egy csomó anyag a neten, hogy hogyan kell őket cserélni. Nekem ez sokkal szimpibb, mint a Bosch-nál a kizrólag Bosch szervíz nyúlhat hozzá a motorhoz hozáállás (ahol a köszönés is 5000.-)"Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
axlfsi
veterán
A Bosch hackkel csak ovatosan; nem tudom hany fele modszer van es melyiknel volt ez a sztori, de mar van precedens, hogy (allitolag) vegleg letiltott a motor. A sztori roviden annyi, hogy ki volt utve a 25km/h limit, majd egyszercsak letiltott a rasegites es 300km-n keresztul be sem kapcsolt, ... aztan megint jo volt egy darabig, majd ismet tiltott es allitolag a harmadik ilyennel vegleg letilt (es a szerviz sem segit rajtad).
Egy ebikeshopos eladotol hallottam (ha hazudott, akkor en is...).Szerk.: ja, es azt is mondta, hogy az ujabb rendszereiket mar at sem lehet vagni, ugy csinaljak meg (es ez most nem tudom, hogy mar a gen4-re vonatkozik-e vagy majd egy jovobelire ... annyira nem erdekelt).
Bafang4prezident![ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Semmi extra. Egyszeruen nem kell kijatszani semmit, mert a menubol egyszeruen allithato. Azt hiszem, a gyari beallitas ugy van, hogy a 9 sebessegi fokozat a 25km/h -ig bezarolag oszlik el, de azt "ket kattintassal", menubol, a bringan (akar instant, fel perc alatt) atkonfigolhato, hogy az a 9 fokozat, milyen felso sebesseghatarig tarto rasegitesig ossza szet. Nekem most 50re van allitva (habar egy stabil, massziv, eros jo bringam van, de nem is kellene tobb... elvileg a legfelso hatar a 99+, azaz, kvazi vegtelen).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
big-J
őstag
En a bafangommal mindig vissza valtottam. Ha legerosebb fokozaton van, az alacsony sebessegtol indulas nyirni fogja a muanyag fogas kereket ami benne van.
A legjobb megszokni hogy amikozben megallsz, hacsak nem veszmegallast csinalsz, kozben szepen vissza valtasz kettot.
-
szitaati
aktív tag
-
ttrap
tag
A fékszenzor nem a kijelzőbe megy, hanem a motorból kijövő 1T4 EB-Bus kábelre, amin elvileg 4 csatlakozó van, a kijelző, a két fékszenzor és a gázkar csatlakozója. Közvetlenül a motorból van egy további csatlakozási pont a váltószenzornak. Legalább is a BBS02 szettemnél így van. A gyári szettnél nem tudom hogy megvan-e minden csatlakozás.
-
ttrap
tag
Akkor neked nem is fékszenzor, hanem váltószenzor kellene, ami a váltás ideje alatt megszakítja a motor működést. Ehhez jó lenne tudni, hogy konkrétan milyen motor is van a járgányban. A Bafang Max és Ultra rendszereknél elvileg van a motor csatlakozó dobozában váltószenzor csatlakozás. Bafang Maxdrive manual részlet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Amikor megvettem az első gen 2 cx-es bringámat, 2014-ben, nekem is baromira tetszett, ódákat zengett mindenki (többek közt én is) arról a motorról. Akkor az jónak számított, (baromi erős volt, még mai szemmel is az) nem is csoda, hiszen legtöbb ember agymotorról vagy sima analógról ült a gen 2 cx-re, ezekhez képest meg persze, hogy jó volt, egy sár nehéz 3kg-os agymotoros kerék ezerszer lomhább kikapcsolva. Akkor nekem sem tűnt vészesnek az ellenállása, síkon el lehetett hajtani kikapcsolva is. Bár azért éreztem, hogy 25 felett nehézkes, de elvoltam vele. Aztán jöttek a többiek szép lassan, Yamaha, Brose, Shimano, aztán gen 3/gen4 Bosch, ezek után pedig már nagyon érezhető volt a gen 2 elavultsága és nehézkes tekerhetősége, mára pedig egy nagy, nehézkes, elavult krumpli lett.
Szoftver update egy csomó volt, de ezeknek a belső ellenállásra nem lehet hatása, mivel az hardveres, felépítéséből adódok, hogy van ellenállás, ezen egy másik szoftver nem tud változtatni. Ami értelmes update az egy plusz tömítés a hajtás oldal felől, hogy ne tudjon olyan könnyen beázni. Én azt gondolom, hogy azok akik a gen 2 cx-et kikapcsolva könnyen tekerhetőnek titulálják, nem ültek még nagyon más pedelec-en, maximum agymotoroson. Gen 3 volt az új active line és active line plus. CX-ből gen 2 majd gen 4 volt/van.[ Szerkesztve ]
-
axlfsi
veterán
Igen, Performance CX a gen2 es utana a gen4 mar ....
Szerintem a legnagyobb baj a regi rendszerekkel nem is, hogy nehez tekerni, mert nincs akkora brutal ellenallasa, ha nincs rasegites (szerk.: najo, sok konkurensnel mar sokkal jobb, akar pl. a Bafang, ahol zero(!)), hanem a brutal kicsi elso lanctanyer...
Ezert sokkal jobb mar az uj generacio(k).
Szerintem... de lehet nem egyformak a preferenciak. Mindenkinek maga kell eldontenie...
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BONTATLAN SAMSUNG ZFlip6 világoskék 512GB/12GB, HIVATALOS 3 ÉV GAROS, ÜZLETBŐL,
- Dell Latitude 5289 2in1, 12,5"FHD Érintőkijelző, I5-7300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla,
- Apple Watch S10 ESIM 46mm Jet Black ML
- ROG Zephyrus G14 GA401QM 14" QHD IPS Ryzen 9 5900HS RTX 3060 16GB 512GB magyar vbill gar
- SAPPHIRE NITRO+ RX 5700 XT 8G GDDR6
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest