- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
Új hozzászólás Aktív témák
-
yle_greg
aktív tag
-
yle_greg
aktív tag
Nevetni fogsz, én simán Aliexpresszen vettem a bicajt, mert ott ha bármi gebasz van, tutira visszakapom a pénzem.
Az erejéről annyit, hogy Kecskének neveztem el, mert felvisz meg a háztetőre is, természetesen az 500W -os üzemmódban. Hegymenetben a kisebb (20 versus 28 collos) kerék előnyben van a nyomaték miatt.
Itt írtam róla beköszönőt: https://prohardver.hu/tema/re_elektromos_rasegitesu_kerekparok/hsz_7300-7300.html -
yle_greg
aktív tag
PVY Z20 Pro bicajom van, 300 ezer forint alatt vettem. Egy toltessel cirka 50 km a hatotav, ezt vegyes terepen, foldut, aszfalt, es dombos terepen hozta. Van hozza egy pot akksim, igy nem para. Nezd meg a honlapjukat, van olyan ami gyarilag tartalmazza a range extendert. Tartossagrol nem tudok nyilatkozni, mert nekem cirka 500 km van benne, ez neked tiz nap.. :-)
-
Luissimo
veterán
-
DigitXT
félisten
Én mindenféle kétkerekűekkel kapcsolatban találkoztam vele (virtuálisan),
le vagyok döbbenve.Annak ellenére, hogy személyesen nem ismertem.
Szerk: roller topikban friss HSZ, az avatarjával, felkapom a fejem, de nem,
más írt. Gondolom komoly, mert viccnek durva lenne: nyugodjék békében! -
Ijk
nagyúr
Mondjuk én pont azt várom tőle hogy nyakig beöltözök és nem úgy mint rendes bringán hogy az első km-en befagy a seggem, aztán 3-4-nél elkezdek izzadni és jön a játszadozás mennyit húzzak le a zipzárokon hogy még ne fázzak meg de ne is szakadjon rólam a víz (úgyis leiizadok egyébként).
-
hdman
őstag
Dehogy, ez az első ebikeom
Nem akartam nagyon túllőni, nem szeretek bicajozni, az elmúlt 10 évben kb 200 km-t tekertem egy sima Kalkhoff bicajjal.
Ilyet vettem újan, [link] 3 hét alatt 100 km-t mentem vele
1500 euro volt.
Én inkább elektromos rollerrel járkáltam eddig, ott végigjártam a szamárlétrát az olcsótól a 1,5+M gépig, de tetszik az ebike világ is, nem kizárt, hogy a jövő évet valami komolyabb géppel kezdem, PL a Cube Stereo Hybrid Race nagyon tetszik
Szerk: múlt szombaton az asszony is belépett a klubba, neki is tetszik nagyon, igy már élvezi a tekerést
-
Igazából jelenleg nem feltétlen annyira drágák az s-pedelec-ek - bár ehhez az is hozzátartozik, hogy a jóárú modellek jellemzően 21-es vagy 22-es modellévből jönnek, és 22-es gyártásúak. A követelmények nagy része pipálva out of the box, kell hozzá kötelező biztosítás (5-8e/év) és egy épkézláb bukó (40e alatt megúsztam) - szóval nem dráma.
A szabályozás tényleg katyvasz - a bringaúton 30 a korlátozás (tudtommal Európában jellemzően szintén), úgyhogy a 25-ös korlát a pedelec-ekre elég logikátlan. 32-es limit mellett lehetne szép kényelmesen 30 körül menni.
-
trialboj
őstag
Akkor már csak egy kérdés, WTF ez az s-pedelec, még sosem hallottam róla. Montikat is gyártanak ilyen limittel? Vagy ez csak melóba járós városba rohangálásra van? Mert ha megvan a technológia és nem olvad el a motor meg az aksi, akkor igazán lehetne 30 a montis korlát is, hogy lehessen közlekedni azokkal a batárokkal az erdőig.
Felületes keresésem során csak ilyen futurisztikus városi bringákat találtam, egy db ebike sem esett az s-pedelec kategóriába, kár. -
trialboj
őstag
Románia
De ti most komolyan arról beszéltek hogy egy szutyok 25-re korlátozott ebikal nem szabad bringaúton menni, ezért a közúton tekertek és az autósoknak böki a csőrét? Nem értem mi ez a szabályozás, eleve a legtöbb ebikot, igaz nem hajtottam olyan sokat, sokkal nehezebb offban tekerni mint akár egy enduro analogot, tehát én lazábban tolom 30-al mint bármely nem hekkelt villanybringás, tehát nekem muszáj a bringaúton közlekedni, aki meg csak 25 el tud tekerni annak hivatalosan a közúton kellene tekernie?
Azt azért én is adom, hogy senki nem tudja belőni autóból hogy ki alatt milyen bringa van, amíg utol nem éri, és le nem lassít arra a tempóra.
Én sokat siránkozom hogy itt milyen szinten le vagyunk maradva, de remélem majd he eljön a fejlődés, egyből oda ugrunk ahol a hollandok vannak, és nem kell végig szenvedni ezt a komédiát ami odaát mehet.
-
Igen, a tuningolt bringára az 5-ösön kívül igaz mindegyik pont - amikor én vettem, akkor nem volt drámaian drágább az s-pedelec, mint egy hasonló felszerltségű sima, úgyhogy a tuningot elég gyorsan elvetettem.
Az autósok nagy részének a kerékpáros szabályokról sincs lövése - múltkor Fót és Mogyoród között egy teherautós állt neki üvöltözni, hogy miért megyek az úton. Ezek után azt, hogy megértsék, mi az az s-pedelec, egy több évtizedes szociális projektnek gondolom
És igen, ha gyalogos / kerékpáros út mellett megyek az úton, akkor általában 5 autóból 1 rámdudál. Ez különösen vicces olyan helyeken, ahol az úton is 40-es korlátozás van, és úgy dudál rám az öklét rázva, hogy közben 50%-kal túllépi a rá vonatkozó korlátot, miközben én teljesen szabályosan közlekedek, 39.9 km/h sebességgel#6685 dugo_:
autósok által autósoknak írt szabályokat tartalmazIgen, ebben sok igazság van, de ettől még a KRESZ az érvényes szabály, amihez azért nem árt, ha próbálja magát tartani az ember. Különben anarchia...
-
Általában 1-es rásegítéssel használom ( nagy akksi és középmotor miatt 0-án jóval nehezebb,mint sima biciklivel), csak dombon felfelé teszem rövid ideig 2-3-asba. Amíg a 38T volt fenn gyakorlatilag csak 9-es (legkisebb) fokozaton jadználtam, nagyon ritkán váltottam. Most 38T 44T csere után kb a 7es felel meg, a korábbi 9-esnek. Sík terepen 25km/h felett van még egy 8-as 25-30km/h és egy 9-es 30 felett. Varosban jóvolt a 38T, de bicikli úton túrazgatva sokkal jobb 44T-vel sz MTF 6.2 .
-
Köszönöm a tippet kipróbáltam volna 32-ig (USA szabvány), nekem nyomatékszenzoros, ott nem működik szerintem ez a hack. De most hogy a 38T->44T első lánckerék csere meg volt, jóval gyorsabban tudok menni ha akarok, igaz 25 felett emberi erővel
Korábban írtam - probléma miatt- egy Eleglide City crosser-ről, ott simán át lehet állítani 32Km/h.ra de nem sok haszna van, mivel elöl ugyan 42T-van, hátul viszont nem elég kicsi (legegyszerűbb 7 fokozatú Shimano) a legkisebb, így 25 km/h felett nagyon gyorsan kell tekerni. Hátsó motor miatt bajosabb lenne a hátsó fogaskerék csere, egyszerűbb ott is a 4x104-es első lánckerék csere nagyobbra.
-
Köszönöm ők írták meg nekem e-mailban hogy a gyári motorokkal nem megy a leltölthető szoftver, csak az utólag szerelhető motorokkal. Gond hogy Zalaegerszegen lakom, macera lenne felvinni a biciklit, egyelőre nem hackeltetem.
Viszont első lánckerék sokkal egyszerűbben cserélhető, mint gondoltam, szabvány 4x104-es felfogatású felmegy, nem kell levenni a meghajtást. (Ha minden igaz Shimano TL-UN74-s vagy UN66 kellene a levételhez) M400-hoz max 44T-t javasolnak. Flybike oldalán hibásan van írva, hogy a MTF 6.2 42t-ssel jön, de nem így van, 38T van rajta, úgy hogy a 44T érezhető különbség.
-
-
-
Somatom
veterán
Pont erről van szó. Miért keresnek unlockot? 25 -nél csak a rásegítést veszi el. Attól még lehet gyorsabban tekerni. Ezt írja sxxorp. Sztem meg pontosan azért akarják unlockolni, mert ők sem erőből akarják a 25 -ös korlátot túltekerni. Pláne nem munkába jövet/menet. Nem a 25 fölött menés igényét tartom életszerűtlennek, hanem az erőből túltekerést egy nem sportcélra vásárolt bringán.
-
Skylukos
tag
A pedál szenzoros pedelecem-ről leveszem a láncot akkor segédmotoros kerékpár lesz belöle? Mert ugye igy nincs emberi erővel hajtás, viszont a motor szépen viszi a kerékpárt, tehát ugyan az valasul meg mint a gázkarral!Másik észrevételem szerint, a kis gyerekek körében divatos csak elektromos meghajtással működő "lábbal hajtós" autókkal mi a helyzet, azokhoz is jogsi kell a törvény szerint?Vicc ez az egész törvény értelmezés, nem?Egy két kerekű jármű 25km/h alatti sebességgel, 300watt alatti teljesìtménnyel miért minűsül segédmotornak azért mert gázkar van rajta?
-
axlfsi
veterán
Igen, a vege szerintem is az lesz, hogy egyszeruen a nem gyari mokolasokat kizarjak es kesz. Ez a legegyszerubb... ahogy sajnos (amugy ertheto okokbol kifolyolag) ezekre biztositast sem lehet kotni, hiszen nem egy konrket brand/marka/modell, hanem egy valamilyen (nekem pl. Focus Whistler), ami kapott egy 'home-made motorizalast' ...
A vege az lesz, hogy csak erdei vagy terepbringazashoz teszem fel az akkut, varosban meg nelkule ... szerencse, hogy igazabol nincs kulonsebb belso ellenallasa a kozepmoptoros Bafangnak es akku nelkul is elfogadhato a hasznalata a kerekparnak, nem kell visszaallitani.
-
Somatom
veterán
De, az enyém nem barkács, hanem gyári Pedelec. Kívülről semmilyen módosítás sincs, csak szoftveresen van mókolva. Át van állítva USA régióra, ahol 20 mérföld (32Km/h) a jogi (le)szabályzás. Valamint, a kerék kerülete van a legkisebbre állítva. Így jön ki, hogy amikor óra szerint 32 -nél leáll a rásegítés, az valójában 45.
-
A Decathlon leírása alapján ugyan az a 42Nm-es motor van mindkét bringában.
#4089 huszar90
1 év alatt sok minden változott, döcögősebb gyártás és megnövekedett igények. Inkább annak örülj ha hozzájutsz a kiszemelt bringához, idén lesznek itt még érdekes dolgok a kerékpár piacon. Mire beköszönt a kerékpárszezon, alig lesz értékelhető készlet. Ami elérhető lesz, az pedig még magasabb áron. -
Sajna csak annyi tapasztalatom van amit fent írtam.Az időjárás nem kedvez, és megfelelő ruházatom sincs, valamint hatalmas a sár erre. Persze nyilván pont jó lenne erre is, de egyelőre a bringa sincs felkészítve rá, az 1 órás erdei csapatás után úgy nézett ki mintha a tenger fenekéről hozták volna fel, és ehhez pl. bejöttek ilyen problémák is, hogy téliesítve van a kerti csap... Meg aztán annyira nem volt vicces pl. csúszni a sárban a szakadék felé
Úgyhogy az első 1 hét után elengedtem kicsit a dolgot. Majd ha jobb idő lesz, közben szép lassan megveszem a dolgokat is (megfelelő ruha, cipő, sisak, sárvédő, stb..)
Most amúgy saját tuning elektronikát tervezek/építek, egyik se tetszik ami a piacon van (nem csak az áruk miatt), ez jókis téli program
-
Azt kellene megtudni, hogy ha amúgy megfelel a rendelet szerinti műszaki feltételeknek (azért van pár, nem csak a hajtáson múlik), akkor támogatják e úgy, hogy nincs rajta a listán. Én elengedtem az egészet, amikor kiderült, hogy az E-ST 900 nem felel meg, szóval azóta nem követem, de akkor még csak kereskedői lista volta, terméklista nem. Az azóta született, és nem tudom, hogy ez most egy ajánlást jelent e csak a kereskedők részéről, vagy netán ezek kifejezetten "auditált" bringák (azaz a kereskedő leadta róla az adatlapot/igazolásokat, az ITM elfogadta), és mást nem lehet választani.
Én megkérdezném az ITM-et, az a biztos.
-
Nem sajnos, túl széles a gumija. Felhívtam az ITM-et, azt mondták be fogják kérni az adatlapot a Decathlontól, ha nem felel meg a feltételeknek, visszadobják. Felhívtam a Decathlont, ők meg azt közölték, hogy fix adatlapok vannak, ezeket leadják. Ennek már kb. 1 hónapja, most újra ránéztem, úgy látom be is zárult a kör teljesen, már fix terméklista van leadva az egyes kereskedőknél, a Decathlon egyedül az Rockrider E-ST500 -at adta le.
Mondjuk valahol jogos, ez a pályázat a munkába járásos pedelecezést támogatná, a 900-as Decathlonos gép pedig nem annyira ingázóbringa
Hogy az 500-as mitől az, azt ne kérdezd viszont...
-
A használt sokkal jobb irány, de arra azért érdemes figyelni, hogy legyen rá némi hivatalos gari, mert ha pont alattad szarik be a motor vagy az akku, az sokba lesz. Illetve egy diagnosztika mindenképp kéne a vétel előtt. Ezen felül ugyan úgy át kell nézni mindenét mint bármely más használt bringának. Lehet jó vételeket kifogni, de észnél kell azért lenni. Főleg mert ezek még használtan sem kis összegek.
E8000 jó cucc, egy hátránya van, amint kicsit jobban felmelegszik, elkezdni visszavenni a teljesítményét. Nem katasztrófa, de azért érezhetően tud gyengülni, persze még úgy is elég arra hogy jókat bringázz. Lehet talán ebből a szempontból inkább Bosch gen 4-et vagy majd EP8-at választanék. Illetve ott a Brose, amivel bár sok gond volt az elmúlt években, de most javítottak rajta és már 4 év gari van a motorokra, legalább is a Specinél így van.
Joshi: Pontosan miben is beszéltem félre? Mert, hogy Te félrebeszélsz azt szerintem mindenki láthatta, de hogy én miben?
"A lényeg, hogy nagyjából millánál kezdődnek a minőségibb e-bikeok."
Ez az állításod hamis, többször linkeltem is rá a cáfolatot, de valahogy nem reagáltál rá, csak ismételgetted, hogy milla alatt nincs minőségi e-bike. Pedig van, 650-700-ért is, és akkor még az állami támogatást nem is vettem hozzá. -
200-300 ezer körül csak is használtan kapsz olyan fully-t ami épkézláb minőséget és stabil alapot jelenthet. Persze azt alaposan át kell nézni a vétel előtt és nem árt ha olyan nézi át aki tudja is, hogy mit kell nézni egy használt bringán. Ha újat szeretnél, akkor 2000 euro környéke az alja, ez jelenlegi árfolyamon nagyjából 700 ezer ft-ot jelent.
Például: [link]Ha a véleményemre vagy kíváncsi, szerintem felejtsd el ezt az egész koncepciót. Az átalakító szettek mindaddig jól tudnak működni amíg nem terep bringázás a cél. Persze léteznek jól megépített darabok, de az ezekbe ölt pénz mennyiség bőven lesz annyi mintha besétálnál egy szaküzletbe és megvennél egy új gyári 250W-os össztelós e-bike-ot. Építeni terepezős e-bike-ot akkor érdemes ha neked a gyári, szabvány 250W-os teljesítménynél jelentősen több kell. Tehát kvázi terepmotorozás a cél, nem bringázás. Persze ez esetben is lehet jobban jársz egy gyári építéssel, de itt mondjuk megértem azt aki pénzt és időt nem sajnálva építésbe kezd.
Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy egy gyárilag analóg bicajnak készült MTB-ba nem kalkulálták bele azokat a plusz terheléseket amivel a középmotor, az akku súlya és a megnövekedett nyomaték jár. Tehát borítékolható, hogy akár 1-2 éven belül vagy hamarabb is megjelenhetnek rajta repedések. Főleg úgy, hogy Te is 115 kiló vagy. Egy E-MTB-nak a váza sokkal erősebb mint az analóg verziónak, jóval vastagabb csöveket használnak, a fejcső falvastagsága is számottevően nagyobb, itt ugye a súly nem annyira szempont, de erősnek kell lennie. Aztán abban is biztos lehetsz, hogy az utólag ráépített szett nem is tud olyan stabil lenni, főleg a középmotor. Egy erre tervezett vázba atom stabilan rögzül a motor. Egy épített nyekereghet, recseghet sokkal nagyobb eséllyel. Aztán ott van a hasmagassága, az E-MTB középmotorra van tervezve, míg az analóg nem, ezért ha ráépíted a középmotort sokkal alacsonyabban lesz a "monoblokk ház" mint kéne. Ez ugye annyit jelent, hogy sokkal könnyebben odavered a pedált vagy a bringa alját. A terepező képességei érezhetően csökkennek. És lehetetlen lesz esztétikusra megcsinálni, főleg az aksi elhelyezése miatt. Inkább nézz egy használt, gyári E-Fully-t. Rengeteg nyűgtől kíméled meg magad. Aztán ha mégis megépíted és rájössz, hogy ez így tényleg nem az igazi, kinek adod el? Nem annyira piacképesek ezek az épített torzszülöttek. Ha el is tudod adni, rengeteg bukóval. Szerintem engedd el.Egyébként ha már építeni akarnék, szerintem azt tényleg a nulláról kéne, tehát a vázat is. Ehhez meg azért igen komoly műhely kell és nem kicsit kell érteni hozzá.
-
-
StLui
veterán
semmi értelme terepre az extra erőnek, már a normál bringákon is kezelhetetlen a boost fokozat egy rechnikás, sziklás emelkedőn.
Melóba, járni, és hogy síkon legyen 45-ig ráegítés annak van értelme, de ehhez sem kell extra erő, mert enékül értelmetlen egy átlagembernek cipelni a motort, úgyis túllépi a 25-ös korlátot. Mondjuk még ha valakinek eü gondja van, és, vagy sok az emelkedő akkor is jó a 25 is. (mondjuk ha bafngos cucc jó, ahogy most utólag olvasom, akkor mást értünk terep alatt valószínűleg) -
Somatom
veterán
Hááát.... Sztem az erős túlzás. Én is motorozok. Ne a motorból indulj ki, ez egész más dimenzió! Az enyém gyárilag pedelec (250W/70Nm, Shimano) és terepen vissza kell vegyem a rásegítést, mert vagy elkapar, vagy hanyatt vág. Szvsz. ettől erősebb nem jelentene előnyt, viszont a súlytöbblete komoly hátrány lenne.
-
-
mzso
veterán
" de szerintem nem a divat miatt, hanem mert így is viszik mint a cukrot! "
Hát de a divat miatt viszik mint a cukrot.
"Hogy a magyarok nagyrésze a nyugat-európai átlagtól eltérően miért nem tud megvenni pár hónap spórolással egy 7-8M ft-os motort vagy egy 1-2M ft-os ebike-ot, arról már nem a gyártók tehetnek szerintem.."
Ah amúgy nem teszi jobbá, hogy mások meg tudják fizetni. Ők is ugyanannyival vannak lehúzva.
Csak ők többől többet költenek el. Amíg végül a vagyon 90+%-a a nagy cégeknél köt ki onnan meg a milliárdosokhoz vándorol.
Amíg a legalján munkások (pl magyarország nagy része) akik ténylegesen elkészítik a biciklit vagy bármilyen terméket ebből a vagyonból filléreket kapnak csak és lehetőségük sem lesz soha onnan kimozdulni. Modern rabszolgaság.... -
Joshi
titán
Nem tudom mennyire "gagyi" egy Suzuki motor, de ha megnézel egy Suzuki GSX-S750-et és mondjuk egy Haibike XDURO Nduro 10.0 (2020) akkor érdekesen szemléli az ember, hogy most mi van? Egyébként mindkét termék 3 milla sőt a Haibike még drágább is.
Félre ne értsetek nem akarok a témán lovagolni, egyszerűen csak a legtöbb ember furcsán néz az ilyen árak mellett.
Az alsó képen csak egy kib@...ott bicikli van.
-
Somatom
veterán
Az egy teljesen más story, hogy Te mennyiért fogsz ki egy használtat. Én nem is a tiedről nyilatkoztam. Linkeltél egy cikket, abban van egy bringa és annak az új ára. Én azt véleményeztem, hasonlítottam össze egy magasabb tudású és felszereltségű bringa akkori új árával.
-
Somatom
veterán
Nem érted a lényeget. Amit Runner linkelt, az egy fully Enduro, ami 19Kg. Az valóban innovatív fejlesztés, mert ez a kategória jelenleg 22Kg körül van. Egy 19Kg -os merev bringában nincs semmi, totál átlagos súly. Ehhez képest, amit linkeltél, az drága. Egyszerűen nincs benne az a technika, ami indokolná azt az árat. Ennek semmi köze ahhoz, hogy az enyém milyen hiper-szuper, vagy hogy én nagyon fényes csávó lennék, mert itteni ajánlásra elmentem egy bótba és megvettem egy ott árult bringát.
-
20kg-os súly valóban nem egy nagy erény egy merev villás cross trekking esetében. Idővel persze minden fejlesztés csúszik egyre lejjebb. Ami az árakat illeti, valóban mocskos módon elszálltak. Tény, hogy maguk a bringák rengeteg fejlesztést tartalmaznak, de az szerintem sem normális, hogy 3-4 millió is lehet egy kerékpár a csúcs kategóriában. És ha megnézed ez abszolút nem az ebike miatt van, egy profi analóg országúti vagy profi analóg monti is ugyan ez az árszint, abban még csak akku meg motor sincs!
Ebben se motor, se aksi (jó a váltás elektromos) és még is 4 millió: [link]
Merev vázas monti, elektromos váltással 3,3 millió: [link]
Össztelós monti, elektromos váltással 3,5 millió: [link]
Azért ennyi, mert ennyiért is megveszik, sőt, általában előbb elfogynak mint, hogy a kereslet alábbhagyna. Amíg ez megy, üzletileg nem lenne logikus lépés jelentősen árakat csökkenteni.
Az persze irreális elvárás lenne, hogy mondjuk egy millió alá csússzanak be a csúcs gépek, de úgy gondolom, hogy 1,5-2 milliónál nem kerülhetne többe a csúcs kategória, 1 millióért már minden igényt kielégítő felső-közép kategóriának kéne lennie. E helyett kb pont a duplája az ár. A belépő kategóriák még a legreálisabbak árban, de nyilván azokon is van némi extra haszon a gyártónak. -
Somatom
veterán
Linkeltél egy cikket, arra reagáltam. Az enyémnek a gyári súlya 22Kg. Ha kihagyjuk a hátsó felfüggesztést, a rugóstagot, a pluszos kerekeket, az első telót, a +100Wh -s akkut, a droppert, akkor bőven 19Kg alá kerülünk, úgyhogy nem tudom, hogy mi ebben a Skoda bringában az innováció. Ezek az alkatrészek nem csak súlyban, hanem árban is jelentős tételek és akkor még nem említettem az SLX és a Deore váltó, valamint a fékek közti különbséget. A Merida váz meg örök garis, szóval nem hinném, hogy gagyibb lenne, mint a Skodáé. Ehhez képest, az enyém csak 50 rugóval volt drágább újonnan, mint a cikkben szereplő Skoda. Szóval, azt vágom, hogy nem kell mindenkinek fully, csak azt nem, hogy egy merev trekking gépért miért fizetné ki egy drágább kategóriájú fully árát.
-
Somatom
veterán
Az hagyján, hogy nem fully, de úgy látom, hogy elöl is merev. Így nem kunszt súlyt spórolni. Az 1,130 -as ár meg egy vicc. A cikk 2018 -as. Az én bringám is 2018 -as. 1,170 volt. Fully, dropper, 203 -as tárcsák, a legerősebb Shimano, pluszos kerekek/gumik, 11 -es váltó, 504Wh -s akku. Ha vki drágán vesz egy bringát csak azért, mert Porcshe, azt még megértem. Na, de egy Skoda? Nemááá! Még viccnek is rossz. Akkor inkább legyen Zaporozsec! Abban legalább van humor.
-
WunderKinder
aktív tag
Szerintem a Tongsheng-et nem tudod vastagabb falú karbon vázba beépíteni, nagyon közel van a motorburkolat a vázhoz kívülről. Nekem még a vékony gyári bowdenrögzítőt is le kellett vágnom az alu vázról, pedig csak kb 3mm magas volt.
Egyébként sokan felrakták úgyis, hogy a hátsó rögzítőt nem szerelték fel, csak akkor előre kell forgatni és elöl rá kell támasztani az alsó vázcsőre. Lehet hogy a karbon ezt nem tolerálná annyira. -
Dr.FantastiK
őstag
ha KMC -re esne a valasztasod ne vegyel olyat ami agyon van konnyitve , mert ezek mar ubergyorsan gyengulnek / kopnak el , es kurva dragak is !
inkabb egy shimano :
SHIMANO [CN-HG95] XT HG-X MTB [10s] LÁNC ,,
vagy ha 11-re kell akkor :
SHIMANO [CN-HG701] HG-X11 - ULTEGRA/XT MTB/ROAD/E-BIKE [11s] LÁNC - QUICK-LINK PATENTSZEMMEL [126 szemes] [ICNHG70111126Q]
ajalom.
-
vtechun
veterán
hogyan nézed sonoff switch-csel?
Nekem Tuya okoskonnektorjaim vannak, azok szoftvere elvileg tud olyat, hogy fogyasztás alapján lehet automatizmust létrehozni, pl. hogy kapcsoljon le, ha x watt fölé emelkedik/csökken a fogyasztás, stb. Tehát, amikor 80%-hoz ér, akkor egész biztosan visszább veszi a töltési sebességet is, azaz lehet automatizmust kötni hozzá.
-
big-J
őstag
Most latom. Ja direkt van es minden ertelmes elektromos rendszer igy oldja meg. Azert van, mert egy csomo kihasznalatlan akksi teljesitmenyt hagyna a vezerlo ha ott kapcsolna le, ahonnan szamitva mar nem kepes eleget adni a padlogazhoz.
Szoval eppen forditva, ha nem lenne ilyen rendszer, akkor kapcsolna le az akksid (igy a bafang is) amikor most visszavesz a teljesitmenybol.Ha erdekel a matek: 48v akksi vedelmi szintje 37v, padlogazkori feszultseg eses 5v. Felgaz felszultseg es 2.5v.
Ha nincs telejsitmeny elvevo rendszer, ha 37+5=42v-ra ernel, es gazt nyomsz, lekapcsolna az akksi.
Ha van telejsitmeny elevo rendszer, 37+2.5=39.5v-ig engedi lemenni.
Igy haza tudsz menni az utolso egyenesben. -
szitaati
aktív tag
Én úgy tapasztalom, hogy kb. ugyanannyi amperrel segít rá, csak az akksi vége felé már jó 10 V-tal kevesebb feszültség párosul az ugyanannyi amperhez, vagyis az összteljesítmény csökken (mondjuk 15A-es rásegítésnél a 10 V különbség már 150W, ami nem kevés).
Más mit tapasztalt? -
Dr.FantastiK
őstag
'' De munkábajáráshoz, visszafogott használatra igenis lehetnek elegendőek ezek szerintem, ''
nem er annyi penzt mint amennyit kernek erte, ez a Lenyeg, ez nem fika !
garancia ,, ?? ,, Lasd a SOMATOM kollega ugyintezesi kálváriáját ! rogton elmegy a kedved a Garanciátol !!
-
gergo5991
őstag
nem szeretnék távgyógyitani, elkopottnak / annyira elkopottnak nem látszik, lehet egy váltó állitás segitene rajta, bár saját tapasztalataim alapján ha erős terhelésre ugrik a lánc akkor vagy a lánc vagy a kazetta kopott / nyullott meg, mert ugyebár terheléskor teljesen felfeszik a lánc a kazettán lévő fogra, és ott a váltónak annyi befolyása nincs rá, akkor lenne a váltó gyanús ha menet közben is végig zakatolna / surlódna és próbálni ugrálni le vagy fel. Hanyas fokozatban csinálja ezt amúgy?
-
gergo5991
őstag
milyen bicajról van szó amúgy? a hátósó kazetta amit irtál, túra bicajokra szokták szerelni, nem pedig mtb-re, főleg nem ebike-ra. 80nm-es terheléshez azért minőségibb lánc és kazetta kéne. Na meg felhasználástól is függ, gondolok itt arra hogy nem a legkisebb fogaskereken kéne dombon feltekerni mondván az ebike ugyis helyettem teker, úgyanugy mind az autóval. ha 5ösben 2000el megy fel a dombon ajánlott 4esbe vagy 3masba tenni a sebességet, magasabb fordulat, kevesebb terheléssel.
-
big-J
őstag
Ket esetben csuszkal
Ha minden kopott (nagyon)
Ha az elso fogas, hatso fogas, lanc harmasabol egy vagy ket resztvevo sokkal jobban kopott mint a tobbiSzoval nem tuti hogy az uj lanc megoldana, sot.
Ami eszi a lancokat, az nem a motor, hanem a lanc nem kenese. 1 hetente vagy minden harmadik turan ha kened (szaraz idojarasra valo olajjal) , hosszu eletu lesz egy olcso lanc is, ha nem fogalakozol vele, akkor vehetsz akarmilyen dragat rovid eletu lesz.
-
Atos23
senior tag
Köszi az infót! Bízom benne, hogy Michelin belső és a Schwalbe külső jó páros lesz. Most találtam a szekrényben egy zsír új Smart Sam párat, feldobom azt egyelőre.
Általában egy középen elvágott belsőt be szoktam fűzni a külső és a belső közé a régi bringáimon, lehet, hogy ezt most is megteszem. Bár a kendácsolás az ebike-on messze áll tőlem. :D
-
axlfsi
veterán
Igen, Performance CX a gen2 es utana a gen4 mar ....
Szerintem a legnagyobb baj a regi rendszerekkel nem is, hogy nehez tekerni, mert nincs akkora brutal ellenallasa, ha nincs rasegites (szerk.: najo, sok konkurensnel mar sokkal jobb, akar pl. a Bafang, ahol zero(!)), hanem a brutal kicsi elso lanctanyer...
Ezert sokkal jobb mar az uj generacio(k).
Szerintem... de lehet nem egyformak a preferenciak. Mindenkinek maga kell eldontenie...
-
Amikor megvettem az első gen 2 cx-es bringámat, 2014-ben, nekem is baromira tetszett, ódákat zengett mindenki (többek közt én is) arról a motorról. Akkor az jónak számított, (baromi erős volt, még mai szemmel is az) nem is csoda, hiszen legtöbb ember agymotorról vagy sima analógról ült a gen 2 cx-re, ezekhez képest meg persze, hogy jó volt, egy sár nehéz 3kg-os agymotoros kerék ezerszer lomhább kikapcsolva. Akkor nekem sem tűnt vészesnek az ellenállása, síkon el lehetett hajtani kikapcsolva is. Bár azért éreztem, hogy 25 felett nehézkes, de elvoltam vele. Aztán jöttek a többiek szép lassan, Yamaha, Brose, Shimano, aztán gen 3/gen4 Bosch, ezek után pedig már nagyon érezhető volt a gen 2 elavultsága és nehézkes tekerhetősége, mára pedig egy nagy, nehézkes, elavult krumpli lett.
Szoftver update egy csomó volt, de ezeknek a belső ellenállásra nem lehet hatása, mivel az hardveres, felépítéséből adódok, hogy van ellenállás, ezen egy másik szoftver nem tud változtatni. Ami értelmes update az egy plusz tömítés a hajtás oldal felől, hogy ne tudjon olyan könnyen beázni. Én azt gondolom, hogy azok akik a gen 2 cx-et kikapcsolva könnyen tekerhetőnek titulálják, nem ültek még nagyon más pedelec-en, maximum agymotoroson. Gen 3 volt az új active line és active line plus. CX-ből gen 2 majd gen 4 volt/van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max Blue Titanium Használt, szép állapot
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Apple iPad Mini 16GB / normál állapotban / 12 hónap jótállással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest