- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Yézi: 10 év
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- [Re:] Deezer - A francia Spotify?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
matt22
tag
Köszönöm a segítséget! Akkor megveszem és felrakom fixre, később láncbontóval leszedem a plusz külső szemet és felrakom az Aliról megrendelt masterlinkkel (ha egyszer ideér majd, mostanában eléggé bedugult a rendszer).
A láncbontók között a márkanéven kívül van érdemi különbség ami adott esetben a tízszeres árkülönbözetet indokolja?
-
big-J
őstag
Lancbonto + master link
Ha surgos valahonnan szerezdbe, aztan vegyel 10et innen (kevesebb mint 1 a boltbol)
[link]En az ilyen patentszemezessel annyit szivtam mar, kilog es zorog, ha nem log ki meg ott bomlik szet ahol ossze toldottad. Ha szet akarod szedni, akkor megint ki kellene csengess egy patentra, ezek hulyek.
Mindegyik gyartora felmegy a masterlink, ha a sebessegszam helyes. -
#80977664
törölt tag
válasz
Somatom #2894 üzenetére
Apám, kemény vagy!
Nyilván ha limitált a keret akkor más a helyzet. Olyan bringa nincs ami mindenhová ideális...
Nekem (még) normál túrához nem kell ebike, simán letekerem amit kell, jól is esik elfáradni benne. Szinte mindig gyerekkel megyünk, ő a szűk keresztmetszet (de már nem sokáig) és amúgy sem megszakadni akarunk hanem jólérezni magunkat.
Csapatni terepen egyedül szoktam, a lehető legminimálisabb plusz súllyal. Nekem elég az a táv amit a 630Wh akksi tud, sőt.
-
sanzi89
addikt
Láncbontóval kiszeded belőle a patentszem esetén felesleges fél szemet. Vagy ha nincs láncbontó, akkor lehet kókányolni egy nagyobb szeg+kalapács kombóval, esetleg egy normális satut még pluszba segítségül lehet hívni.
De ha magad szereled a bringát egynél többször, akkor vegyél egy normális láncbontót. -
matt22
tag
Segítsetek lécci mert teljesen fogalmatlan vagyok. Láncot szeretnék cserélni. Focus Jarifa 9 sebességes gépem van. A mostani lánc Shimano CN-HG53, 57 nagy szem van rajta , 58 kis szem + 1 patentszem. Gondolom akkor 116 szemes láncot kéne vennem, de ott akadtam el hogy ha az új lánc egyik vége nagy szem a másik meg kicsi, akkor hogy fogom patentszemmel felrakni?
-
Somatom
veterán
válasz
#80977664 #2893 üzenetére
Annyi lóvém nincs, hogy mindenre külön bringát tartsak. Ez A bringám. Most autóm sincs, csak bringával járok. Vettem egy brutál hátizsákot (BagaBoo Jumbo L). Ezzel járok piacra. Hazaviszek benne 2 fólia másfél literes ásványvizet.
Persze, terepezni nem vinném.
-
#80977664
törölt tag
válasz
Somatom #2888 üzenetére
Nekem 630 Wh-ás van, beépített akkus. Nyilván felhasználás kérdése de szerintem elég. Ha komolyabb terepen vagy eleve a táv felén eszi az akkut mert a másik felén hasítasz le komolyabb rásegítés nélkül... Szerintem totálban ~60-70 km terepen csukott szemmel kijön belőle, de addigra neked is eleged lesz az egészből!
Én például visszavettem a TRAIL fokozat rásegítéséből mert zavaróan sok volt, BOOST meg soha nem használom... azért valamit csináljak már én is mert anélkül semmi izgalom nincs benne! Már gondolkoztam azon is hogy a BOOST-ot átteszem TRAIL beállításokra , a TRAILnak meg adok köztes értéket a mostan ECO és TRAIL közé.
Nekem szórakozásra van az ebike, szinte csak terepre. Ha meg sokáig egyenesen kell mennem akkor ECO mód és kb olyan mint a normál bringa. Könnyebb terepre meg megyek a normál montival mert ebike-al az uncsi...
-
Lehet, hogy nem volt 5kg, de 4,5 biztosan. Nekem egy ponton olyan szinten elegem lett a nehéz táskából, hogy az is megfordult a fejemben, elengedem egy időre ezt az egész pedelec témát, veszek megint analógot. Úgy éreztem túl sok a kompromisszum számomra. Persze azért lehiggadva, 1 korsó sör mellett újragondolva, nem, nem ülnék vissza analóg montira mert dög unalom lenne az E-MTB után.
Viszont ezzel a hatótáv parával kezdenem kell valamit, ezért is váltam meg a Merida eone sixty-től, pedig amúgy nagyon imádtam. Most megy az agyalás mi legyen az utód, nagyjából 2M körül van a keret.
Nem szeretem ezeket a felső csőre tépőzárazható táskákat. De ez alá ajánlott fóliát tenni, különben lecsiszolja a fényezést.
-
big-J
őstag
https://m.alza.hu/sport/lezyne-energy-caddy-black-d4925438.htm
Nekem egy ilyenem van, igen kicsi es nem fenyes muanyag fajta, ennelkul egy nagysagrenddel nagyobb szarakodas menni valahova, gyakorlatilag a zsebeidet tudod kiuriteni bele + usb kabel es kis szerszam esetleg minipumpa.
Ha a gyakran hasznalt cuccok itt vannak, nem lesz gaz egy sok csatos hatizsak sem mert ritkan nyulsz hozza. -
big-J
őstag
5kg mar durva, jo minosegu zsakkal sem kenyelmes.
En varialtam csomot, legjobb zsakkal, ami 3 pantos parnazott, feszes, es medenced felett ul = legjobb eset, 3.5kg-ig jo mintha rajtad se lenne 4.5kg-ig turheto de nem elvezetes.
Szoval igen hirtelenul lesz tul sok, de ha alatta tudsz maradni, nem gaz.Legjobb eset, ha bike parkban van orzott helyseg ahol kajat vizet lepakolhatsz, oda a zsakkal egyutt a pot akksit is be lehet tenni. Ahhoz mondjuk tenyleg orzott kell, nem egy ures bodega de van ilyen.
-
válasz
Somatom #2887 üzenetére
Nem értettelek félre, tisztában vagyok vele, hogy mit bír egy 500-as akku. 2014 óta volt pár bringám ekkora akkuval.
Nekem spórolósba 50-70km. Azt nem mondom, hogy egy 500-as akkuval nem lehet elfáradni, vagy hogy ez kevés lenne, be lehet osztani nagyobb körre is, de az biztos, hogyha nem spórolsz a rásegítéssel, 30km körül vége van mint a botnak. Pláne úgy, hogy még az áttételen is módosítasz, és mondjuk felkerül előre a nagyobb lánckerék.
Azzal egyetértek, hogy az 500Wh nyújtotta táv, nagyon sok felhasználónak elég, aki viszont az analóg monti világából jött és úgy ül át pedelec-re, annak az 500Wh kevés lehet.
Én az első bosch pedelec-em már dupla akkuval vettem, pont ezért, mert kevés volt amit egy-el tudott, de rohadtul megutáltam már ezt a hátizsákban cipelek egy b@szott nehéz góliát elemet opciót.Épp ezért a hosszabb távokon ott spóroltam ahol csak tudtam és vittem a töltőt. Ezzel csak annyi a baj, hogy valahol kompromisszumokat kötsz és nem úgy használod a bicajt ahogy igazából tennéd, ami nem azt jelenti, hogy maxon végig motorozod az egész távot ha nagyobb az aksi, de nem spórolsz ott ahol amúgy csak kényszerből teszed.
A kisebb, könnyebb töltő kisebb teljesítményt is jelent, tehát lassabban tölt. Bosch-nál is van 3 féle töltő, compact, standard és fast. 600g, 800g, 1000g súllyal. És a 2A-es pont kétszer annyi idő alatt tölti fel mint a standard 4A.
Igen, most a napokban jelentették be a Shimano 630-as akkukat. Ideje volt, mert a Bosch már 625 vagy 1125-nél jár, a Brose-nál meg már vagy 2 éve 700 van. Hamarosan érkezik az E8100-as Shimano motor is.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2886 üzenetére
Most nézem, hogy van már 630 -as akku is.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2886 üzenetére
Sztem félreértettél. 30Km -t biztosan tud úgy, hogy trail -ben a teljesítmény mutató nem nagyon mozdul el a full -ról. Sztem ezt bőven sok kitekerni terepen.
Ami a töltőt illeti, tavaly a Shimano kijött vmi új töltővel, ami méretben és súlyban is jóval kevesebb, mint a régebbi. De, itthon még nem láttam. -
válasz
Somatom #2884 üzenetére
30km-re nekem nem kéne pedelec, de nyilván nem vagyunk egyformák.
Egyébként én is így voltam vele, hogy hosszabb körre vittem néha még egy akkut, kivitelezhető művelet, egy jó táskával. Viszont azt be kellett látnom, hogy még a viszonylag kompakt shimano BT-E8010 500Wh akku is elég kényelmetlen háton cipelve. 2,6kg plusz súly a táskába nagyon sok. Én így többet biztos, hogy nem fogok bringázni. Az egész ott bukik meg, hogy nagyobb túrára eleve több vizet, több cuccot vittem magammal amúgy is, na most ehhez még hozzájött az akku és volt a hátamon egy cirka 5 kilós hátizsák. Nem, ebből elég volt.
Olyan bringa kell amin van akkora akku ami nekem elég, tehát alapból 625-700Wh. Maximum a töltőt vagyok hajlandó magammal cipelni, ami azért 1kg alatti plusz súlyt jelent. Úgy is mindig meg szoktam állni egy nagyobb kajálásra, esetleg 1-2 sörre. 1 óra töltögetés nekem általában belefér. Az meg kb 25% az akkuba. Ha van egy 700wh-s akkud, 1 óra töltés után olyan mintha ott lenne veled a 2db 500-as. Csak éppen nem kell cipelni azt a ballasztot a hátadon.
De egyre inkább afelé hajlok, hogy olyan bringát veszek ami képes fogadni 2db akkut. Nyilván így veszítek valamennyit a technikásabb irányításból, mert kicsit orr nehézzé válhat a bicaj, de cserébe brutális kapacitásod lesz. 4. generációs Bosch esetében, lehetőség van néhány kerékpártípusnál arra, hogy a vázba rejtett 625Wh-s akku mellé, felcsattints még egy külső 500Wh-s váz akkut. Így kapsz 1125Wh-t amit a bringa cipel és nem te! Nem azt mondom, hogy mindig így mennék, de nagyobb túrákra szerintem ezerszer jobb megoldás, mint a hátadon cipelni.
Tipikusan ilyen bicajokat gyárt a Haibike, bár az kevésbé tetszik, viszont az Orbea Wild FS eléggé szimpatikus. -
StLui
veterán
válasz
Somatom #2884 üzenetére
Bikepark azért jó mert teljes szabadságot élvezel, semmit nem kell cipelned, csak a bringa és te. Ugyanez igaz terepezésen (nem autók által is járható földútra gondolok), minél kevesebb a cucc annál jobban érzed magad. Megduplázni egy aksival a magaddal cipelendő súlyt, azért nem egy nagy élmény, csak szükségmegoldás.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2883 üzenetére
30Km -t így is tud. Majd ha akkora terepezős körre megyek, akkor viszek még egy akkut.
-
-
Somatom
veterán
válasz
#80977664 #2881 üzenetére
Igen, a 35 még kipörgethető. A terep az egy érdekes téma. Úgy tudom, hogy ugyanez az áttétel van az analógokon. Akkor minek a 70Nm -es rásegítés? Múltkor másztam a HHH -n egy harcedzett montissal, aki nálam cirka 25 évvel fiatalabb és 40 kilóval könnyebb. Ő már tolta ott, ahol én még tekertem fölfelé a 38 -as tányérommal.
-
#80977664
törölt tag
-
-
#80977664
törölt tag
Nekem nem ilyen kijelzőm van, az nem mutatja...
Az USA beállítás 32-re nyilván nem gond mert arra is tervezték, ezért tettem rá még 10%-ot mert annyit el kell bírjon szerintem (és így könnyű korrigálnom a leolvasott sebességet is magamnak...) E fölé én TARTÓSAN nem megyek. Ha bármi megadja magát akkor gari nincs, márpedig hekkelés nélkül is előfordulhat ilyen...
-
Joshi
titán
-
Joshi
titán
Ma kipróbáltam mit bír a technika az ST Unlockerrel. Mit is mondhatnék, ez brutális. Még az E5000-es motorral is bőven használható. Próbaként mentem egy erőltetett menetet Győr egyetemtől (lapos) az aszfaltozott töltésen egészen Győrzámolyig a zsilipig. Az oda út google maps szerint 8.8km, amit 15 perc alatt tettem meg. Vissza 16perc volt. Brutál szélben és High rásegítéssel próbáltam a lehető leggyorsabban menni végig. Az átlagom 35.2km/h volt. Igen, átállítottam US régióra plusz levettem a kerék kerületét (azt hiszem kerületet jelent) méretét 2215-ről(ez volt az eredeti érték) 1700-ra. Viszi a brinyó a 40-et mint a taknyot.
Az aksi egy 504Wh-ás Shimano aksi, ami teljesen fel volt töltve mikor elindultam. Mire hazaértem megette High-on az aksi 1/3-át. Összesen ~25-30km-t mentem, mert ilyenkor amit ír a kijelző az már fals. Az első kerékre felrakok egy független sebességmérőt, hogy tudjam mennyi a valós sebesség és kilóméter.
-
#80977664
törölt tag
válasz
Somatom #2852 üzenetére
Na, megvettem az STUnlockert!
USA régióra áttéve, kerékméret 1500-ra levettem, próbáltam telóval megmérni meddig segít rá de 45 km/h körül visszavettem mert nem akartam elejteni...14.400 pénzt megér szerintem! Így már maximálisan ki tudom használni a gépet! Úgyis csak ritkán tolom 25 km/h fölé!
Még egy ebike lámpára lehet benevezek, legfeljebb rakok valami lapos kábelcsatornát a váz aljára és elvezetem. Nem szépségdíjas megoldás de praktikus! Lesz sebesség meg fény is!
-
#80977664
törölt tag
válasz
Runner_fxr #2833 üzenetére
Na, lekaptam a burkolatot, ott a világítás bekötése ahogy írtad. Rámértem és meglepetésemre 6V-ot ad, szóval hiába 36V-os a rendszer 6V-os lámpa kell. Menüből kapcsolható, szerintem rendben van. Érdekes, hogy kikapcsoláskor fokozatosan csökkenti a feszültséget, vagy 20 mp amire nnulla közelébe ér.
Mondjuk a vezetékelést nem tudm hogy tudnám szépen megoldani... a motort/akkut biztos nem berhelem ki, kívül meg nem szépségdíjas megoldás. Amúgy csak első lámpához kellene mert oda kell a fényerő, hátul elég a sima elemes.
-
#80977664
törölt tag
WALK: Shimano hajtáson benyomom a lefelé gombot álló helyzetben pár másodpercre, majd kiírja WALK. Ezután elengedem és újra nyomni kezdem folyamatosam, ekkor elindul. Ha lassúnak találod ahogy írták le kell váltani! Nekem már szinte futnom kellett utána úgy megindult, vagy 6km/h-val..
-
big-J
őstag
Walk assist pl arra jo, hogyha lepcson tolod fel legalabb a sajat sulyaba besegitsen.
-
Az a baj, hogy annyira elfáradtam a túrától (de baromi jó volt amúgy), hogy hülyeséget írtam
Szóval nem a HATÓTÁVOT mutatja duplán, hanem a megtett utat. 32km-es valós útvonalnak 64km lett a vége szerinte.
@Somatom: köszi, ezt kipróbálom, bár szerintem volt olyan eset hogy kisebben volt, sokat próbálgattam különféle helyzetekben.
@StLui: a sík terep csak példa volt, hogy ott tesztelve is kb. kimondható hogy nem működik, érezni egy nagyon kicsit hogy megmozdul, de csak néhány másodpercig tart, és kb. fél métert gurul nagyon lassan előre, aztán kikapcsol. Minimális emelkedőn pedig ennyi se történik. (A gombot folyamatosan nyomom persze.)
-
Csak kíváncsiság: szerintetek mi lehet a baja a bringának amit béreltem? Ma tűnt fel a következő: a trip computer kb. dupla hatótávot mutat a valóshoz képest, a walk assist szinte nem működik, leheletnyi sebességgel mozgatja a bringát sík terepen, kb. csoszogni lehet mellette. Illetve érezni, hogy beletolja ezt a kicsit kb. 2 másodpercig, majd kikapcsol, mintha elérte volna a max megengedett sebességet (4-5km/h?), persze a gombot folyamatosan nyomom. A kijelző közben 0-at mutat. Yamaha hajtás amúgy.
Egyébként ti mennyire használjátok ezt a walk assist dolgot (már akinek van)? Én a mai napig nem is tudtam, hogy létezik ilyen, és marhára örültem volna neki ha működik, mert egyszer sikerült olyan szituba keverednem, hogy nem tudtam megoldani. Sziklás, rohadt meredek emelkedő nagy gödrökkel, próbáltam mindent is, de miután kétszer is majdnem hanyattestem konkrétan (elemelkedett az első kerék), meg a bringa sem az enyém, így inkább jobb a békesség alapon feltoltam. Nem volt őszinte a mosolyom a végén, pláne hogy jó hosszú szakasz volt. Szóval itt nagyon jól jött volna a walk mode, de lehet hogy csak én vagyok puhány
-
Somatom
veterán
válasz
#80977664 #2859 üzenetére
Nem mondtam ilyet, de nekem csak azzal van tapasztalatom. Az a baj, hogy csak egyesével bökdösve lehet csökkenteni és 15xx -nél "körbefordul" a számláló. Úgyhogy az a legkisebb érték, amit meg lehet adni az alkalmazásban. Nálam ez cirka 1,4 -es szorzót jelent a gyári sebességmérő értékeire. 32x1,4=44,8Km/h.
-
#80977664
törölt tag
válasz
Somatom #2856 üzenetére
Az igen! 30km? Nem túl erős.... én csak ritkán akarnék 25 km/h fölé menni, inkább csak lehetőségnek lenne ott.
Nekem "KELLYS Re-Charge Li-ion internal 630Wh / capacity 17.5Ah" van, TRIAL üzemmódban (ami mindenre elég) is tud ~80km körül a gyári beállításokkal.Bőven elég bármire.
Az ST Unlocker csak bizonyos feltételek mellett tud unlockolni 32km/h fölé:
"Max Speed for each mode (works only for E8000 motor with E8000 display and with a firmware up to 4.3.2)"Na, nálam ez van:
motor SHIMANO STEPS E8000, 36V, 4.7.1 firmware
switch unit SHIMANO SW-E7000
computer display SHIMANO SC-E7000Szóval elvileg nem megy.
-
Somatom
veterán
válasz
#80977664 #2855 üzenetére
Az ST Unlocker -rel is menne több, de én nem akarok teljesítményt növelni. A 45Km/h az US régió (32Km/h)+ kerék kerület átállítás. Telós GPS -szel kontrolláltam a valós sebességet, mert a bringa órája ugyebár 32Km/h -t mutat. Egyébként sztem ez a motor kb. ennyit tud. Így is 30Km alatt meg tudom etetni vele az 504 -es akkut.
-
#80977664
törölt tag
-
cettlee
őstag
29es montira szeretnék még 1 kerékszettet aszfaltra ami slick. Ilyenkor szoktak arra is fogaskoszorut és tárcsákat rakni, vagy mindig átszerelgetik? Thickslick gumit néztem, az annyira nem csökkenti a hasmagasságot.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2846 üzenetére
Az kizárt, hogy az én fejem búbján egy ilyen legyen. Egy erős, pántos fejlámpa még csak-csak, de egy ilyen kazulátumot kizárólag a kormányon tűrnék meg.
-
Somatom
veterán
válasz
#80977664 #2844 üzenetére
Én még nem, de van olyan, aki cserélt már nekem (na jó, közben én is ott voltam).
Ha jól rémlik, akkor 38 -as ment fel. Nekem azért kellett, mert meg van hekkelve a bringa (átállítva USA régióra és elállítva a kerék kerület) és így a max. sebességhez az eredeti áttétellel már 100 fölötti pedálfordulat társult. Most tökéletes, símán ki tudom pörgetni a maximális rásegítési sebességet (cirka 45Km/h).
-
sheep
addikt
válasz
#80977664 #2849 üzenetére
Esetleg az ST unlocker nem elég a Shimanohoz? 30€, átállítod a régiót US-ra és 32km/h-ig engedi a rásegítést. Lehet hogy már változott azóta, de nemrég még ezt az infót olvastam a fórumokon.
@Runner fxr,
köszi az infót.
Viszont ha gyárilag fel van készítve a rendszer a nagyobb fogaskerékre (Pl. Yamaha vagy Brose elöl enged 2 fogaskereket is), akkor gondolom ki lehet cserélni elöl minden további nélkül, és nem kell félni a letiltástól? -
#80977664
törölt tag
válasz
Runner_fxr #2846 üzenetére
Igazad van, megnéztem rendesebben és tényleg a láncvilla a probléma. 34T helyett max 38T talán felmenne (+11,76%) talán még a rendszer is elfogadná hosszú távon is, de csak akkor látom értelmét ha kiiktatom a 25km/h limitet. E nélkül felesleges megbolygatni, úgy jó ahogy van!
Erdőben nyilván elég a 25 km/h limit de sokszor aszfalton közelítem meg az erdőt ott meg azért nem ártana kicsit magasabb sebesség. Nem 50 de azért ~35 körül.
Szoftveresen ki tudnám iktatni a limitet mindenféle szerelés nélkül csak pénzbe kerül. Nem is a pénzt sajnálom rá (~42e Ft) hanem a gépet nem akarom túlterhelni vele meg hát ha valami baleset lenne lehet okozna némi kellemetlenséget.
Szerinted érdemes?
-
Ezek a prémium pedelec rendszerek baromi okosak. Tele vannak szenzorral, mérnek rengeteg adatot, hogy tökéletesen a saját erődhöz igazítsák a rásegítést. Mérnek pedálfordulatot, nyomatékot, figyelik a váltáskor fellépő nyomatékváltozásokat stb. meg még a tököm tudja. Gyárilag felprogramozzák a motort egy adott konfigurációhoz, beállítják a szoftverben, hogy a motor az adott áttételhez a legoptimálisabb nyomatékot tudja nyújtani. hagynak rá egy kicsit 10% körül. De ha te jobban eltérsz, akkor az adott motor karakterisztika nem lesz optimális a megnövel vagy lecsökkentett áttételhez, ezért letilt a motor, mert érzékelni fogja. Ezt ne úgy képzeld el, hogy ráteszed a jelentősen módosított áttételt és tekersz két pedál fordulatot aztán letilt, hanem használat közben a szoftver dolgozik a háttérben, rögzíti az adatokat és egy bizonyos idő után fog letiltani, amikor érzi, hogy folyamatosan a gyáritól eltérő áttételen hajtod a bringát.
-
sheep
addikt
válasz
Runner_fxr #2846 üzenetére
Valamit nem igazán értek: ha mondjuk előre egy nagyobb fogaskereket raksz fel, akkor miért kellene a szoftvert átállítani? Az nem a kerék fordulatszámából számítja a sebességet? A nagyobb fogaskeréktől csak a pedálfordulat változik meg nem? Szóval hogyhogy letilt a motor?
-
válasz
#80977664 #2837 üzenetére
Teljesen mindegy, hogy mit tudsz állítani, ha túlzottan eltérsz a gyári áttételtől, akkor letilt a motor. A gyári programot nem tudod felül írni.
A láncvillába fog beleérni, nem felül.Somatom: Szerintem sisakon sem vészes. Ez egy Sigma Buster 2000 Lumen.
De van hozzá hosszabb kábel is és akkor az akku mehet a táskába vagy a vázra. Illetve teheted a lámpát a kormányra is, az akkut meg mondjuk a felső csőre rögzíted a gumi pántjával. Ez a lámpa sokkal erősebb mint a pedelec akkuhoz köthető. Sőt van ennél is jóval erősebb. Én biztos nem kötném rá a bringa aksira.
Pedelec akkura köthető lámpa kábelét mindenképpen belül kéne vezetni, esztétika és főleg szigetelés miatt is.
-
#80977664
törölt tag
válasz
Somatom #2839 üzenetére
Akkor ezek szerint te már cseréltél lánckereket nagyobbra? Pontosan milyet tettél fel ha nem titok? Miután átírtad a rendszerben a fogak számát működött rendesen minden? Rásegítés, sebesség kijelzés, stb.? Jobban tudtad a alacsonyabb fokozatokat is kihasználni hátul?
Megéri foglalkozni vele?
-
Somatom
veterán
Más a kijelző egység. 1db gomb van rajta. Nem tudom, hogy azzal hogyan lehetne lámpát kapcsolgatni. De, nekem amúgy is szimpatikusabb a külön kapcsoló. Én biztos nem fogok kábeleket húzogatni. Havonta csak max. két hetet vagyok otthon, amit nem szeretnék bringabűvöléssel tölteni. A másik két hétben van ideje a szakembernek arra, hogy foglalkozzon a bringámmal. Én csak használni szeretném.
-
Somatom
veterán
válasz
Runner_fxr #2833 üzenetére
Köszi az infót! Biztos nem fogok akkumulátort hordani a fejemen. Akkor inkább hordja a bringa. Úgy gondoltam, hogy kívül viszem el a kábelt (van szigszalagom és nem félek használni
). Majd akkor húznám (húzatnám) be, ha valamiért amúgy is ki kéne venni a motort.
-
Na, én is léptem ma egy kicsit előre (de csak kicsit): elmentem bérelni egy pedelecet. Sajnos csak össztelós volt (Haibike), de ez van, próbára jó (ezeket nem is nézegetem, mert a jók biztosan nem férnek bele a keretembe, csak ezért a "sajnos"). Hatalmas fun az egész, azt hiszem pont ezt kerestem (mármint nem erre a típusra gondolok, hanem erre a fajta mozgás/sportlehetőségre). Üröm az örömben hogy sikerült nekik egy Bosch töltőt adni a Yamaha rendszerhez, így most a helyett hogy holnap reggel nekivágnék a tervezett egész napos nagy teszt-túrának, vezethetek 2 órát a töltőért (nem, a bringával nem jó, mert aszfalt végig, és le is van merülve
). Remélem lesz valami kompenzáció...
Egy kérdés: nem volt még tárcsafékes bringám, így zéró tapasztalatom van ilyen téren, és ennél az első fék zörög kicsit nagy sebességnél, amikor óvatosan adagolom (konkrétan olyasmi ütemes ketyegő hangja van, mint a szabadonfutónak). Azért érdekel főképp, mert nem akarnék vele zakózni, ha netán valami komolyabb gondra utalna ez
Hidraulikus fék amúgy (TRP G-SPEC TRAIL S).
-
#80977664
törölt tag
válasz
Runner_fxr #2836 üzenetére
Ha leveszem a fenti láncvezetőt (becsípésgátlót?) akkor bármekkora befér. Talán elég ha megdöntöm.
A lánckerék nagyságát szoftveresen tudom állítani bluetooth-on keresztül, holnap megnézem mit fogad még el.
-
válasz
#80977664 #2835 üzenetére
Nem kell beírni semmit, kb 10-15% tolerancia van az áttételben, ha ezt túlléped akkor letilt. Ezt pedig csak a gyárban tudják átprogramozni, szerintem ehhez az SM-PCE1 is kevés. Elnézve ezt a képet, annak is örülhetsz ha a 38T elfér, bár én innen úgy látom, hogy erre nagyobb nem fog felmenni.
-
#80977664
törölt tag
válasz
Runner_fxr #2833 üzenetére
Köszi a tippet! Holnap megnézem mekkorát enged beírni a szoftver...
Esetleg tudnál ajánlani 38T lánckereket is?
A mostani így néz ki: [link] -
-
válasz
#80977664 #2832 üzenetére
38-ra tudod kicserélni, nagyobbat már szerintem nem engedne a szoftver, meg az is kérdéses, hogy elfér e a nagyobb tányér.
Somatom: Pedelec akkuról működő lámpa elsősorban trekking fícsőr. MTB-ra jóval nagyobb teljesítményűt szoktak felszerelni mint amilyenek ezek a pedelec kompartibilis lámpák általában. És külön aksival használják. Pl sisakra rögzítik, este erdőben ezek sokkal jobbak, mint mondjuk a kormányon világító. De MTB-ra is ráköthető, nagyjából mindegyik modern rendszer kompatibilis vele, vagy 5 évre visszamenőleg.
-
#80977664
törölt tag
Rákeresek... a tiédre ezt írja:
E-Bike Compatibility of Lezyne Hecto StVZO E50:
Shimano E8000, E8080, E6002, E6012Akkor elileg mennie kellene az enyémmel is.
motor: SHIMANO STEPS E8000, 36V
switch unit: SHIMANO SW-E7000
computer display: SHIMANO SC-E7000
akkumulátor: KELLYS Re-Charge Li-ion internal 630Wh / capacity 17.5AhMás.
Tesztelgettem és úgy érzem, hogy a váltót szinte mindig az 5-6 legkisebb fokozaton használom (azaz felét), még terepen is. TRAIL módban is bőven elég, nem tudok lejjebb váltani mert már így is szinte egykerékre akar állni. Hát még Boost-on. 34T lánckerék van elől, hátul 11-46T tizenegy fokozatban. Aszfalton meg 30-hoz is tekerni kell mint állat az áttétel miatt, hiába van a legkisebben...Lehet butaságot kérdezek, de nem lenne értelme kicserélni az első lánckereket mondjuk 40T-re? Csinálta már valaki? Így aszfalton kevesebbet kellene tekernem, terepen meg tudnám a nagyobb áttételeket is használni.
-
cettlee
őstag
hali!
vettem egy ilyet.
0km-es , sosem volt még pedelec-em.
25 kmh fölött jelentkezik egy fura rezonálo zörgő hang. Álló helyzetben stabilnak tünik, csavarok nem lazák, nem kotyog semmi, felemelt hátso kerékkel meghajtva nincs zörgés.
Probáltam másik első kerékkel, kikapcsolt motorral, kivett akksival, vázban futo kábelek rögzitésével. Tekeréshez sincs köze , mert lejtön gurulásnál is jelentkezik 25 kmh körül.
Miket nézzek még meg? Ilyen esetekre érvényes a garancia?(mert végülis minden müködik)köszönöm előre is
-
Bib
őstag
válasz
Somatom #2825 üzenetére
[link] Ilyenre is raktunk ha jól emlékszem e6100, ennél lehúzó szerszám is kellett ha jól rémlik a lánckerék felől kellett bekötni és aktiválni szervízben. Az e7000 nél a bal oldalról köthető be, e-tube-al aktiválható, be lehet állítani hogy az akku lemerüléséből mennyit tartalékoljon lámpára. Rásegítés megáll de a világítás működik még 5,10 stb. percig. Sajna külön gomb nincs a kapcsoláshoz, de a kijelzőről bekapcsolható viszont a menüt ugye csak álló helyzetben lehet elérni, ennyi a kényelmetlenség.
-
Somatom
veterán
Erre kíváncsi leszek. Ha hazamegyek, akkor rákérdezek a Concept Store -ban. Bár, eddig se nagyon tudtak válaszolni a kérdéseimre. Pl. arra, hogy mit szólna a gyári töltő, ha az autóban rádugnám a nem szinuszos 12/220 Voltos inverterre. Azt sem értem, hogy miért nincs autós töltő? Sztem lenne értelme.
-
Bib
őstag
Tákolni itt nem kell, a motornál csavaros csatlakozó van. Befűzni a vázba csak kézügyesség kérdése. Ha nem tud Bluetooth -t akkor aktiválni csak szervízben lehet a világítás engedélyezést. Csináltam 7 db-ot az uccsó 15 perc volt kb. Azért egy ilyen lámpa sokkal jobb mint egy akkus, úgyhogy harcold ki.
-
Utána megtaláltam én is, van mindegyiknél egy valamekkora árammal terhelhető sima DC tápkimenet a világításhoz, ennek a kiinduló pontja a motor környékén van, jellemzően Y leágazással a vezérlő csatijáról, ehhez a csatlakozók és a vezetékek persze opcionálisak. Ezek vagy elő vannak készítve, és be vannak fűzve a vázba hozzá a vezetékek előre-hátra, vagy nincsenek (általában nincsenek). Ha nincsenek, akkor vagy DIY tákolással lehet megoldani (kábel bontás, és kiállás kialakítása, befűzése), vagy meg kell venni a hivatalos kábelszettet. Decahtlonnál végül találtam a co.uk oldalon Brose szettet, de ha jól veszem ki, ott sem lehet ezt megrendelni, csak a helyi szervízárlista részeként listázza, azaz ha kéri valaki, akkor beépítik. 10 GBP/db az ára (szóval 20 GBP összesen), nem vészes, de gondolom ebben nincs benne a munkadíj.
Itthon nem tudom hogy megy, telefonon érdeklődtem, nem tudtak válaszolni, 3rdp akkus/ledes világítást ajánlottak, illetve az USB kimenetet mint tápforrást, de ha netán megveszem a bringát, akkor azért ütöm még ezt a vasat, ha itthon is be tudják építeni, van kábel, és nem árazzák túl, akkor szép megoldás lenne.
-
motown5l
senior tag
Erről lenne szó. Bosch active line motor.
-
Szinte minden displayen/remote-on látok világításkapcsoló gombot, ugyanakkor egyetlen bringát sem látok gyári világítással. Annak nem jártam után, hogy egyéb gyártóknál hogy megy a dolog, engem kifejezetten a Rockrider ST900 érdekel, és ezzel együtt a Brose ezen megoldása:
Hogy működnek ezek/ez pontosan? Gondolom nem a rajta levő USB csatin kapcsolgatja a tápot, az nagyon gagyi lenne. Hirtelen rákeresve can bus-os lámpákról találtam mindenféle okosságokat, amit már jobban értenék, csak ugye a Decathlonnál nincs ilyen, de pl. máshol se látok. Ez azt jelenti hogy vagy tákolok hozzá ilyet (esetleg szerezek gyári csatlakozókat arany áron valahonnét), vagy nézegetem a nem működőd kapcsolót miközben pl. a saját akkus akármilyen lámpám teszi a dolgát? Illetve ez azt is jelenti akkor, hogy a boltokban kapható bringák 9x%-án (értve ez alatt mindent, nem csak a Decathlont) ez a gomb soha a büdös életben nem fog csinálni semmit? Ez elég szomorúan hangzana. Ráadásul ha nincs gyári szett (és a Decathlonnál nincs, vagy csak én nem találom), akkor gondolom még a garit is bukom, ha magam akarnék valami Brose kompatibilis lámpát beépteni.
Szerk.: közben találtam pl. Haibike szettet Bosch rendszerhez, 500 EUR-ért, vicces.
-
Jó hát, úgy bármi lehet webkamera, ha veszel hozzá eszközt, a 30 éves hi8 kazettás is
Pont szembe jött ez a probléma a karantén elején, mert van egy ilyen gépem (munka miatt), és ugye a webcameket kifosztották mindenhol. Nekem csak a laptopomban van, az pedig kényelmesen pihen csukott tetővel a dokkolón. Körülnéztem itthon, mert van egy vagon jó fajta telefon, akciókamera, illetve a Sony. Hát rohadtul nem lehetett semmivel megoldani, hogy szabvány usb video device módban működjenek, pedig igazán nem kerülne semmibe a gyártóknak, sw kérdése az egész. Még csak azt sem mondanám, hogy nem erre való, hiszen akár profi streamet is csinálhatnék vele (persze nekem nem erre kellett), usb-c is van rajta, a sávszél adott, szerintem ennyi pénzért elfért volna. HDMI capture eszköz így max annak kellene csak, aki 4K raw-ban akar rögzíteni.
Mindegy, firstworld porblem
-
-
Gaborkik
tag
-
motown5l
senior tag
Udv mindenkinek! 2 honapja vásároltam egy e - kerékpárt. A motorja Bosch active line. Azt hiszem hogy egy 400 as akku van benne. Érdeklődnék ezzel kapcsolatban, hogy lehet e nagyobb kapacitású akkut vasarolni bele.
-
Ferdzsoo
addikt
Ez az uccsó hsz (Aurasync) most minden elméletet felborított bennem.
-
big-J
őstag
Valaki tud okosat mondani bringa szallito doboz ugyben?
Ahogy neztem, a puha dobozok csak jelzesertekuek, a kemenyekbol ha van szuperkonnyu(akar draga akar olcso), az osszenyomodik oldalaiban, mintha nem is lenne dobozban(valamiert kozepso merevito nem divat).
Evi 6-8 furgonos futar/autos(neadjiste repulos) szallitas lenne.
Pelda:
https://www.bike-discount.de/en/buy/b-w-bike-box-ii-615512 -
NvidiaRTX
őstag
Most megint vissza le fog ülni topic mert végül visszamondtam a rendelést.
DE nem lesz helyette másik sem.
Amennyit én használom a biciklimet ahhoz elég lenne egy TESCO-s 50k-s is.
Inkább beülök a kényelmes 6 millás kocsimba (5800km van benne) és szépen légkondizott keretek között elviszem a 650k-s drónomat oda ahová reptetni akarom.További szép napot embörök.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- alza vélemények - tapasztalatok
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Formula-1
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kuponkunyeráló
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Reklámblokkolók topikja
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- További aktív témák...
- Topping E30
- Nintendo Switch OLED 20.1.1 okosított Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.9.1, 3 hó garival
- Nintendo Switch OLED 20.1.1 + Android 15, 512GB MicroSD + okositott OLED Atmosphere 3 hó garanciával
- OnePlus Watch 2 okosóra makulátlan állapotban
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 6 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged