Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
chemand
aktív tag
jilian
Rokonnak adtam el kedvezményesen, 400-ért. (Nem mérvadó az ár.)Neked is Spectral-od van ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
jilian
addikt
válasz chemand #3351 üzenetére
Igen csak nekem zöldben, épp tegnap ápolgattam.
És ez is annyira tetszik a mai napig, hogy szerintem el sem adom majd, inkább üljön rá majd a gyerek vagy az asszony.
Le akartam cserélni egy ebike-ra de aztán inkább a kecóra költöttem a lóvét.Talán majd jövőre sikerül nekem is egyre ráülnöm mint tulajdonos..
Próbálom nem követni a híreket, hogy ne fájjon a szívem de elég kevés sikerrel.
Most már egy kicsit optimistán nézem a dolgokat, jövőre lesz 1-2 jobb változás / újítás ebben a kategóriában..... -
chemand
aktív tag
Az enyém is zöld (volt). Nem gondoltam volna, hogy ennyire fog hiányozni. Páromnak nem kellett (van neki egy egyszerűbb), fiam meg még csak 11 éves és neki is van a méretének megfelelő. A garázsban pedig nincs több hely 5 bicajnak (nekem van még egy cross trekking), meg a pénz is kell az elektromosba. Egyelőre várakozó állásponton vagyok, várom az új bicajokat.
Változás (fejlesztésre gondolok) szerintem minden évben lesz valami, ezért nem fogok (meg nem is tudok ) várni. Ha megfelelőt találok, megrendelem.[ Szerkesztve ]
-
chemand
aktív tag
big-J:
Azt gondoltam a családi tekerésekhez megtartom, meg görgőre szoktam tenni télen.Ma nagyon nem megy a válasz gombra kattintás, bocs.
Nézegetem a Canyon-okat...., hiába.. márkahű lettem kicsit. érdekes, hogy most M-es méretet ajánl a Spectral-ból is és a Neuron-ból is. A 2017-es modellek esetében L-es volt a nekem ajánlott méret és az jó is lett.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Runner_fxr:
Érdekes jelenséget tapasztaltam. Tegnap másodszor fordult elő, hogy nem töltődött fel az akkum. Első alkalommal kontakthibára gondoltam, de a tegnapinál határozottan emlékeztem, hogy rendesen rádugtam a csatlakozót. Ma, amikor hazajöttem a tekerésből, megint akku ki, töltő. De, azt vettem észre, hogy nem az a led villog az akkun, ami a pillanatnyi állapothoz tartozik, hanem az első led ég, 2., 3. sötét és a negyedik villog. Pár óra múlva ránéztem, de nem töltött. Csatlakozó ki/be és akkor már normálisan jelezte a töltést. Mi lehetett ez? Hővédelem? Hegyen lakok, tehát az utolsó pár Km -en full terhelésen megy a rendszer. Éreztem is, hogy meleg az akku, de azért forró nem volt.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #3361 üzenetére
Kivéve. Nem tudom, hogy mitől lehetne kontakthiba. Száraz, hűvös helyen van, a gumifedelet mindíg zárom, esőt mostanában nem kapott, a töltő az első nap óta nem mozdult a helyéről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Lemaitre
tag
Szia! Aliról rendeltem mindent jóformán [Nyeregcső] , Lengyen raktárból elég gyors a kiszállítás 30.-án rendeltem és holnap már kézbesítik is . [Sisak] pedig ebből lenne a 11-es színű nekem ez jött be így képről, ajándékba jár hozzá szemüveg illetve kesztyű és valami sál is, viszont a kiszállítás az 1 hónap, ez is megérkezik a héten nekem, lehet hogy holnap vagy holnapután, ha gondolod leírom milyen és utána rendelsz te is
Brolex
-
StLui
veterán
-
axlfsi
veterán
válasz Lemaitre #3363 üzenetére
Mindenképpen érdekelne, hogy mik a tapasztalataid... Nekem pl. sisakra mindenki azt mondta eddig, hogy vásárlás előtt lehetőleg boltban nézzem meg, próbáljam ki, mert nagyon sok különbségek vannak sisak és sisak között, ráadásul a fejméret (vagyis; -forma) is más-más, ami miatt nagyon nem mindegy és egyszerűen vannak olyanok, melyek hiába tetszenek, nem illeszkednének jól a fejre és ezáltal nem lenne kényelmes, sem pedig biztonságos (?)
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
Bafang 750W motor és 52V 23Ah-s akku kombóval esetleg van tag közöttünk?
Tapasztalatok érdekelnének, hogy a tippelő órának vajon mennyire lehet hinni (volt ma útközben, amikor megálltam egy pihenőre és a RANGE mezőben tippelt nekem - emlekeim szerint - 266km-t talán (?)). -> ezt pl. nem is értem, hogy most miert nem mutat ott semmit......de leginkább az érdekelne, hogy vajon mennyire lehet számolni az eddig kivett (7309mAh) szuflával, ha figyelembe veszem, hogy az akkupakk nettó 23Ah? Tehát azt vajon mind ki is lehet nyerni az akkuból - kvázi - kb. még háromszor ennyit kivehetek az akkuból, ha a felhasználási terület és szokásaim az eddigieknek megfelelően alakul?
...csak mert kicsit sokallom (1196Wh ide vagy oda...)Szerintetek?
UI.: persze, tudom én, a puding próbája az evés és be is vállalnám, hogy akárhol lemerül nekem útközben és hazatekerek, csak, hogy legyen egy releváns tesztem és infóm, viszont két nap múlva munkába tekernék majd (kb 35km, relatíve sík terepen) és kellemetlen lenne, ha akkor merülne le, ezért próbálok infót és tapasztalatot gyűjteni.
UI2.: Az eddig megtett útra a TRIP a mérvadó, mert az első 20km-t egy masik akksival tettem még meg és utana cseréltem a nagyobbra (azóta pedig direkt nem nulláztam)
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
big-J
őstag
Kezzel szettorik.
6x haladja meg a hatart az eredetihez kepest.
De ha minden hungarocell neked, akkor ennyi erovel minden banan puha, vedd meg a lebarnabb maradekokat.
[ Szerkesztve ]
-
szitaati
aktív tag
Helló!
Nekem 750W Bafang 48V 15Ah akksival. Kb. 12 Ah-t tudok az akkuból kivenni a BMS applikációja szerint. Ez azért van, mert a Bafang csak kb. 3V-ig engedi merülni a cellákat, vagyis 39-40 V körül kikapcsol. (Eleinte csak egy-egy pillanatra, aztán ezek a leállások egyre hosszabbak) A cellák kapacitása meg 2,5 V-ig merítve van megadva mindenhol, tehát itt már bukunk egy kicsit a gyakorlatban az elmélethez képest.
Ez a cap-out fogalmam sincs micsoda, de nekem nagyon alacsony értékeket ír. Kb. 1400 mAh-t írt akkor, mikor a BMS szerint már 5 Ah-t kivettem az akksiból.
Amiből ki lehet indulni, az a feszültség: 52V névleges feszültségű pakkod van, vagyis 14 cella van benne sorban. Teljesen feltöltve 14x4,2=58,8V a feszültséged, a cellánkénti 3V-nál (amikor kezd kikapcsolgatni) pedig 42V. Tehát azt érdemes figyelned, hogy mennyi a feszültséged, és mondjuk megnézed, hogy 10 km-en mennyivel csökken.
Pl. nálam 10 km a melóhely, oda-vissza 20. Ennek a fele emelkedő, nem is lightos, én ritkán megyek 30-nál lassabban, sík terepen 35-36, lejtőn 40-45 általában, emelkedőn 28 körül. Ilyen felhasználás mellett ez a kb. 12 Ah (a fentiek miatt) 70 km-re elegendő. Ja, 125 kg vagyok, gondolom ez se mindegy.
Remélem tudtam támpontot adni (a 46V-al nem indulnék el, hacsak nem töltöd fel melóban).
Az egyébként érdekelne, hogy ez a 70 km jónak/rossznak számít-e, mert a pakkkot én raktam össze, elég low budget és még csak most töltöm másodszor, tehát nincs viszonyítási alapom. Köszi, ha valaki segít ebben."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
Lemaitre
tag
Hát ez az első videó szerintem teljesen nonszensz, így én is akármilyen full face sisakot adsz széttöröm neked. Teljesen más a helyzet ha a sisakba beletett volna valami labdát ami a fejedet szimbolizálja mintha rajtad lenne. szerintem az nem azért tört el mert gyenge, hanem a műanyagot túlfeszítette amikor rá állt illetve rúgott és az miatt tört el, de ha benne lett volna a labda (vagy a fejed) már nem tudott volna annyira megfeszülni mert távtartóként viselkedett volna.
Brolex
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3373 üzenetére
Köszi az infókat, szem előtt tartom és viszek magammal töltőt (habár, amíg nem merül le, nem szerettem volna tölteni, annak pedig az esélye, hogy oda- vagy hazaérve fog lemerülni, nem sok esélye van, szóval szívni fogok, mert útközben ér utol a vég - ezt már könyvelem ).
Egyébkén benéztem a dolgokat; nem 52V-os a pakk, csak 48V (feltöltve olyan 52+V körül van - ez tévesztett meg!). ... emlékeim szerint 52-53V volt teljesen feltöltve (azaz, ez mégis csak 48V-os szett).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3376 üzenetére
Igen-igen, azon is van (48V fölé nem js tudom állítani,...)
A grafikus ikon illetve a százalékos kijelző ér valamit? ... Inkább a feszültséget kövessem figyelemmel, igaz?
A kérdés már csak az, hogy mennyire lineáris a merülés...
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Bib
őstag
Ki mondta,hogy építkezési ?
Te írtad: "hungarocell egy muanyagburokban." És most is azt mondom, hogy mindegyik olyan, én meg linkeltem a zöld banánom ami hungarocell aluvázas műanyagban és nem 10 dodo hanem 26000 Ft volt. Bele lehet magyarázni sok mindent, meg banánozni, meg kötekedni . -
StLui
veterán
de a srác 18 usd körül vesz egy sisakot, szemüveget, sálat, kesztyűt, egy 10eFt-os dechatlonos is megfelel biztonságilag, max nem olyan szép, kényelmes, jól szellőző, de egy 1-2 eFt-osban én sem bíznék. A te 26 eFt-os sisakod is nyilván jó minőség védelmi szempontból. De eddig úgy tűnt te az 1-2 eFt-ost véded.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
big-J
őstag
Te irtal nekem, nem en neked. Tovabbi jo okoskodast, meg barna bananokat.
-
Bib
őstag
Dehogy védem, akkor nekem is olyanom lenne, lehet az papírból van. Egyedül az anyagösszetétel miatti banánoskodás cseszett fel amolyan ősi ph-s okoskodás miatt. Pedig az illető csak 3 évvel jött később nálam, gondolom ő sem gyerek már. Itt mindenki leszól mindent ami más mint ami az övé. A saját biztonságáért és egészségért meg mindenki maga felelős.
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3386 üzenetére
Köszönöm kérdésed... Ma ugye még merítettem (szerettem volna teljesen, de végülis nem jött össze).
Ott tartok, hogy most üresjáratban bekapcsolva 43.xV-ot mutat, de amikor erőteljesen meghajtottam hazafelé, 8-9-es sebességben, 45-50km/h környékén volt olyan, hogy az akkujelző lement egészen "pirosba" 40-41V körülre...
Egyébként 180 megtett kilométernél tartok,...Szerintem bevállalom, hogy holnap hazafelé (ha nem szakad le rám az ég alja), még ezzel jövök haza (35km kb), aztán legfeljebb, ha lemerülne, hát úgy jártam...
Csak kijön még ebből 35km, ha óvatosba veszem ki belőle a szuflát és egyenesen járok, aszfalton...˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
...de eddig én megtettem vele 180km-t(!) és ugy tartok vele ott most, ahol.
Ha valós is az a 25%, amit a battery bar sejtet,, akkor az 45km lenne...Hát nem tudom,... Lehet elengedem mégis ezt a "kifulladásig" tesztet és még reggelig töltőre teszem - biztos, ami ziher!
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
szitaati
aktív tag
Nem tudom pontosan, hogy milyen a felépítése az akksidnak, de mondtad, hogy 23 Ah-s. Úgy saccolom, hogy 8p13s konfig lehet 2900 mAh-s cellákból, vagyis 8 párhuzamosan, 13 sorban. (szép méretes példány lehet, küldenél róla képet? Érdekelne, hogy mekkora és hogy néz ki.)
Amikor meghajtottad 45-50-el és közben 3V-ot esett a fesz, olyankor a motorod olyan 22-23 A-t vesz ki az akksiból (én legalábbis még sose láttam a BMS appjában e fölötti max. áramot, pedig én is megszoktam eképpen hajtani). Nekem ilyenkor már csak 10-15 km-t bír és nem agyonhajtva. Így a vége felé hamarabb merül. Remélem lighosabban hajtva kibírod az utat."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3391 üzenetére
Végül reggel esős időt mondtak és nem akartam kockáztatni, hogy elázva és késve érek be, ezért felraktam a vonatra, majd Pesten már csak egy keveset kellett tekernem,...de őszintén szólva, biztos kibírna velem még 30-50km-t (ahogy én használom; sokszor csak alig huszonpár wattig terhelve...), de már nem akartam kockáztatni, így feldugtam töltőre (egyébként sem lenne igazán releváns, mert pár töltési ciklus kell ezeknek a 18650-eseknek (is), mire beáll a valós, kivehető kapacitás).
Itt vettem le és tettem töltőre:
Két kérdésem azért csak lenne:
1. Mi ez a sokat emlegetett BMS alkalmazás?
2. A sok, üresen maradt információkat soha nem is fogja már mutatni az óra? (Vajon azért, mert épített az akkupakk és nem kvázi "gyári", vagy miért?)
- pl. a RANGE-re tippelt még nekem két napja egy távot, de azóta most egy ideje már ismét nem mutat ott semmit,... Ahogy nagyon sok egyéb mezőnél sem).UI: teszek fel nemsokára pár fotót a bringáról (nem kicsi az akku, ez tény, sőt, extra felárért, az én döntésem volt, hogy akkor már, ha lúd, legyen kövér és legyen a nagyobb akku - amit végülis nem bántam meg, mert az a kevés plusz súly vs. +40% kapacitás, ...nem rossz. Nagy távra is bátran el lehet vele indulni, bármikor).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
szitaati
aktív tag
BMS: battery management system. Egy áramkör az akkupakkban, ami figyeli, nehogy túlzottan lemerítsd (kinyírja) túltöltsd (szintén) az akkut, meg jó esetben a párhuzamos callák közti feszültség-kiegyenlítést (balanszírozás) végez. Na ebből kb. duplaáron lehet venni olyat, amihez bluetooth-on tud csatlakozni egy android applikáció, és tudod monitorozni, hogy mi a stájsz az akksiddal.
Mivel a Bafang menüje nekem is üresen hagy egy csomó mindent (nem tudom mi kellene hozzá, hogy minden flottul menjen, lehet töltés közben nem kellene kivenni az akksit a helyéről, fogalmam sincs. Valaki, aki régebb óta használ Bafangot segíthetne ebben. ) ezért én a BMS-em applikációjából lesem a kapacitást. Meg vissza tudom nézni utólag, hogy az út alatt mikor mekkora áramot vettem ki az akksiból és mennyit esett ennek hatására a cellafesz (csinál ilyen szép kis grafikont)."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3391 üzenetére
Íme a bringa, rajta a (valóban nem kicsi) 23Ah-s akkupakk (Sanyo 18650-esekkel állítólag, de nem én csináltam, nem is néztem még bele...).
Ha jól értem, ez a BMS motyó opcionális es vagy beépíti az ember vagy sem?🤔
Szerk.: OK, utánaolvastam kicsit. Ez nem Bafang specifikus dolog. Vagy beépíti valaki vagy nem (szerintem nekem nincs... sőt).
Esetleg linkelnéd nekem, hogy Te milyet építettél be pontosan? Kíváncsi lennék rá... Köszi!
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
big-J
őstag
Bms alkalmazasuk csak olyan akksiinak van, amikben bluetooth modulos okos bms van. Errol valoszinuleg tudnal, mert véletlenül nem szoktak be építeni mivel drágább mint egy sima bms. Ha van a tiedbe akkor az akksi hirdeteseben nagyban írnia kellene hogy bluetooth bms/app stb.
-
axlfsi
veterán
Jaja, nincsen, szinte biztos ... azóta megnéztem pár videót és olvastam pár véleményt róla ... a fene sem tudja; jó dolog, jó dolog, de ugyanakkor hibaforrás is ugyebár. Legalábbis azt látom, hogy sokan szándékosan nem használják...
Mi a véleményed a bringáról?
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
big-J
őstag
Hulye az aki szandenkosan nem hasznal bt bmst sima helyett. A bt bms is meghibasodik meg a sima bms is. Csak a bt bms-rol eszreveszed, hogy vagy nem tudsz csatlakozni/sipakol az appba, vagy hulyeseget ir az appba.
Olyan van hogy bms-t nem hasznalnak, na az mas. Ott csak balansz zsinorok lognak ki az akksibol, gyakorlatilag a bms munkajat egy okosabb tolto vegzi, de en ugy latom hogy csak atteszik a komplexitast valahova mashova.
Jol nez ki. Ha sikerult megoldanod, hogy neki tamaszkodjon az akksi a vaznak, az igen jo, stabilabb lesz. De valami kicsit puhabbat tegyel a ketto koze ne vigye le a festeket. A vezetekeket alul jobb elvezetni, nem akadsz bele es jobban nez ki. Meg a gyorskotozo vegek brutal horzsolasokat tudnak eredmenyezni.
-
szitaati
aktív tag
Nagyon szép bringa! ;-)
Ali-n keress rá, hogy smart bms, vagy bms bluetooth.
Egyébként ugyanilyen akkuházam van nekem is. Viszont ezek a smart bmsek nagyobbak, nem fért el a dedikált helyén, elfoglalt még két akkucellányi helyet. Meg ami nekem még talány, de mindegyik akkuháznál erre panaszkodnak, hogy hogyan lehet normálisan elvezetni a vezetékeket, konkrétan a nagyáramúakra gondolok, 25 A-nek azért már kell legalább 4es de inkább 6os vezeték (ilyen van a bmsre is forrasztva gyárilag). Ezeket alig lehet bepasszírozni, igazán hagyhatnának neki helyet. Na mindegy,ez neked nem is érdekes."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3399 üzenetére
Köszönöm!
... közben kiderült, hogy mégiscsak van benne BMS (habár nem bt ), mert rákérdeztem és kaptam fotót az akkupakkról...
Hát, bízzunk a legjobbakban. Engem inkább jobban izgat, hogy a töltő (papíron 3A-s) nincs olyan nehéz, mint egy tábla csoki (10dkgr)... Őszíntén szólva, szívem szerint valamilyen komolyabb töltőt vennék hozzá,...Van tippetek töltőre? Az sem baj, ha 4A-t vagy akár többet is tud (habár, fogalmam sincs, a BMS mekkora áramerősséggel tölt legfeljebb...). Hja, 48V-os akkupakkhoz...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Még javulhat az Arrow Lake-S platform teljesítménye
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szabályosan kilőtt az AMD asztali piaci részesedése
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Már 70 millióan nézik a Netflix reklámos csomagját
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I7 6700K / GTX 1070 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- HP ProDesk 400 G5 Mini PC, I5-9500T, 8GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 10, WIFI, SZÁMLA, GARANCIA
- Apple Iphone 13 PRO MAX/Sierra Blue/256GB/KÁRTYAFÜGGETLEN/AKKU 88%/Patika állapot
- Csere-Beszámítás! Gamer PC! I3 10105F / GTX 1070Ti 8GB / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- SAMSUNG FLIP3 8GB/128GB FEKETE, ÜZLETBŐL, GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest