Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3051) Somatom válasza Bib (#3050) üzenetére


Somatom
veterán

Azért azt tegyük hozzá, hogy Shimanoból van még ettől feljebb (E8000).

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3052) Kroni1 válasza Bib (#3050) üzenetére


Kroni1
veterán

Köszi ez hasznos infó. Az Active line sorozattól már a bosch úgy tudom szabadonfutós és jóval egyszerűbb, ezt elvileg már nem nehezebb tekerni csak a nagyobb súly miatt...

Jól hangzik a shimano féle custom, de sztem az alap programok is elegendőek nekem.

:R

(#3053) Bib válasza Somatom (#3051) üzenetére


Bib
őstag

Nekem olyanom nincs, nem is az volt a kérdés. De igaz van olyan és az cx erő szintje.

(#3054) Somatom válasza Kroni1 (#3052) üzenetére


Somatom
veterán

A Shimanot az "alapprogram" keretein belül (értsd: szabályosan) is lehet konfigolni. Az egyes fokozatokban változtathatod a max. rásegítés mértékét. Pl. hogy ECO =50%, Trail=70%, BOOST=100% helyett, ECO=30% legyen. Akkor nagyobb ugrás lesz ECO és TRAIL között, viszont az ECO akkukímélőbb lesz.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3055) Runner_fxr válasza Kroni1 (#3040) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Igen, a gen 2 cx-nek nagyobb az ellenállása mint az új 4. generációsnak. Én úgy tudom, hogy a gen 2-ben egy 2,4x-es szorzó van, ami azt jelenti, hogy pl egy 15 fogas kis Bosch lánckerék 36-os tányérnak felel meg. Az új 4. generációs cx-ből kikerült ez a belső áttétel, ezért tudott a motor jelentősen kisebb és könnyebb lenni, viszont így kellett rá a nagyobb lánctányér. A kisebb 15-16-17-es lánckerék azért is hátrányos, mert sokkal nagyobb terhelésnek van kitéve mint egy nagyobb 32-34-38 stb méret. Ezáltal nagyon gyorsan kopik, számtalan esetben találkoztam olyannal, hogy egy alig megnyúlt lánc cseréje után már darált a kis lánckeréken az új lánc. Illetve a régi motor tömítése sem túl jó, a csapágya pár ezer km után szarrá tud menni és olyan zajos lesz mint egy rozsdás monoblokk egy 20 éves terkkingbe, amibe beletettek 50 ezer km-t. Ez a probléma főként MTB kerékpárokat érint, mert azokat koszosabb körülmények között használnak. Az új motornak elvileg javítottak a tömítésén is. Bár erre vonatkozóan nincs tapasztalatom. Az biztos, hogy a gen 4 cx-et sokkal könnyebb kikapcsolva tekerni mint a régit. És a kisebb mérete miatt jobbak a vázak is és a nagyobb lánckerék tartósabb is mint a kicsi. Ma már nem sok indok szól egy gen 2 cx mellett, megszolgálta a magáét, eljárt felette az idő, 2014 óta a piacon van! Egy Shimano E8000 klasszissal jobb választás, vagy egy gen 4 CX is. Ha nem annyira sürgős a vásárlás, esetleg várj egy kicsit, elvileg most nyáron fogják bejelenteni a legújabb Shimano pedelec rendszert, E8100 lesz a neve, legalább is én így hallottam, nyomatékban is 80Nm körül lesz, a mostani 70-et tud. Karakterben a Bosch egyébként egy agresszív motor, erőteljesebb mint a Shimano, a Shimano kerékpárosabb érzet. A Brose sem rossz cucc, de ott meg a belső szíjhajtás elég érzékeny, max 10 ezer km és cserélni kell benne a szíjat, de simán lehet, hogy hamarabb is.

Somatom: 625-os akku a Bosch gen 4-hez van, Shimano-nak 630-as az új. A vázba rejtett 504-es helyére nem megy be a 630-as, de úgy tudom, hogy a vázra szerelhető külső aksi esetén (ilyen van ugye neked is) felmegy a 630-as külső akksi.

(#3056) Somatom válasza Runner_fxr (#3055) üzenetére


Somatom
veterán

Igen, én is úgy olvastam, hogy a külső akkus verzió csereszabatos. A kérdés az, hogy mit szólna a szoftver ahhoz, ha váltogatnám a két akkut.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3057) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

Sziasztok!

Szeretnék vásárolni egy kerékpárt, de mivel elég dimbes-dombos helyen lakom, ezért megfordult a fejemben, hogy olyat veszek, amelyben van elektromos rásegítés.

Heti 3-4 alkalommal használnám 1-2 órára. Reggeli bevásárlás, vagy gyerekkel kirándulás. A Cube touring egy szimpatikus darab. Ehhez hasonló elektromos rásegítéssel rendelkezőt tudnátok ajánlani?
Illetve utólag rá lehet építtetni akksit+hajtást? Talán ez lenne a legjobb számomra, ha van ilyen lehetőség.

A gyári elektromosok között is elég nagy a szórás. Pl. itt van ez ami szerintem egy noname termék 300-ért, nem tudom eldönteni róla, hogy megérné-e. Hasonlót lehet kapni egy másik sportboltban is, de ennek a minőségét sem ismerem.

Első sorban 300 000 Ft alatt keresnék - ha van erre lehetőség - mert nagyobb összeget csak azután ruháznék be, hogy ha bejön a dolog és több időt tudok kétkeréken tölteni.

Segítségeteket előre is köszönöm!

(#3058) big-J válasza qpakcovboy (#3057) üzenetére


big-J
őstag

Ha az ar problema, elso soron hasznaltan nezz korbe mindig.

(#3059) Gömbike válasza qpakcovboy (#3057) üzenetére


Gömbike
senior tag

Ne az ár legyen a választóvíz!

Az is fontos persze, de én egy alap belépő szintű városi biciklire az újkori árának majdnem felét költöttem rá, hogy egyáltalán tudjam normálisan használni.

Vannak szaküzletek, ahol ki lehet próbálni őket.

Alap biciklit ne!!!!

Akinek két bekezdésnél több van a memóriában, az látja a szomorú jelent.

(#3060) qpakcovboy


qpakcovboy
őstag

A használttól tartok, mert gondlom nem csak az újkori ár magas, hanem a javítási költségek is.

Ez még szimpatikus lehet. Mit gondoltok róla?

(#3061) big-J válasza qpakcovboy (#3060) üzenetére


big-J
őstag

Nem total karosat akarsz venni, amit javitani kellene, hanem olyat amit alig(1000-2000km) hasznaltak de toredek aron(-50%) adnak. Vannak peldak de keresni kell.

(#3062) Kroni1 válasza Runner_fxr (#3055) üzenetére


Kroni1
veterán

Köszi a részletes infót!

Elkapkodni nem akarom, ezért már egy ideje nézegetem a fórumokat, teszteket, YT videókat, én is úgy érzem lehet h várnom kéne még kicsit.

A hétvégi pilisi túrán sok e-bike-ot láttam, irígykedve néztem a montisokat a trekkingemről, és ugyan eddig is valami Cross-trekkingben gondolkodtam, de bevallom egyre inkább hajlok a montik felé. (igaz csak koca terepes lennék a némi terepmotoros rutinommal és a 115 kilómmal) Árban kb ITT lenne a max amit rászánnék.

A Yamaha (konkrétan a PW-SE) motorokról mi a vélemény? Ahogy nézem a Haibike-ok jórészét egy ideje azzal szerelik, és jókat is olvastam róla..

[ Szerkesztve ]

(#3063) Somatom


Somatom
veterán

Runner_fxr:
Van vmi trükkös nehézség a hátsó telóm ki/be szerelésekor? Agyf...t kapok a Bergusontól. Az nekik nem jó, hogy náluk hagyom a bringát, amíg gályázok, mert nem tudják tárolni. Én meg nem fogok hazaszaladni Németországból, amikor ők füttyentenek. Az jutott eszembe, hogy elviszem nekik a telót, mielőtt kimegyek. Azt csak tudják tárolni.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3064) Runner_fxr válasza Somatom (#3063) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Nincs különösebb trükk, torx 30-40-es csavarok tartják alul felül. A felső befogási ponton van még 2db hézagoló is, azokra figyelj, nehogy elguruljon amikor kiveszed a tagot. Visszaszerelésnél egy kis zsír kell, menetrögzítő a csavarokra, és pontosan a ráírt nyomatékra kell húzni. Amikor tag nélkül a váz teljesen összeül, béleld ki egy ronggyal hogy ne a fém a fémre üljön.

[ Szerkesztve ]

(#3065) Somatom válasza Runner_fxr (#3064) üzenetére


Somatom
veterán

Köszi! Remélem, hogy belemennek garivesztés nélkül!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3066) Joshi válasza Somatom (#3065) üzenetére


Joshi
titán

Miért nem viteted oda egy ismerősöddel vagy barátoddal?

(#3067) Somatom válasza Joshi (#3066) üzenetére


Somatom
veterán

Mert a barátaim nem az ellenségeim. Nem akarok velük kib...ni. Ha nem lenne garis a bringa, akkor eszembe nem jutna odavinni. Ne tudd meg, hogy milyen tortúra minden alkalom! Legutóbb 45 percet vártam arra, hogy szóba álljon velem egy szervízes. Akkor kaptam a mai időpontot. Pontosan megjelentem, erre közölték, hogy nincs szabad pad. Felfújták a telót és most itt sétálgatok Óbudán, mert várjuk, hogy leeresszen. Fogalmam sincs, hogy mi lesz, ha nem ereszt le. De, ezt akkor is meg lehetett volna csinálni, amikor egy hete ott voltam. Közben azt mondja az ember, hogy ő próbál rugalmas lenni. Téééényleeeg??? Basszus! Vettem 1,2 -ért egy bringát, ami most beszart. Az lenne a minimum, hogy sűrű elnézést kérnek az okozott kellemetlenségért. Örüljenek, hogy nem azért hőbörgök, hogy a szezonban mostazonnalcsináljákmegnekem, hanem kapnak két hetet, hogy nyugodtan dolgozzanak rajta. Még én kérjek szivességet a barátaimtól, hogy alkalmazkodjak a szervíz igényeihez? Nemáááá!

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3068) Joshi válasza Somatom (#3067) üzenetére


Joshi
titán

A részleteket eddig nem ismertem, de én arra gondoltam hogy ha visszamész Németországba előtte leadod gariba. Hogy a szervizes mit mond azzal ne foglalkozz. Ha elromlott be kell venniük, aztán esetleg megkérsz valakit aki elhozza. Szerintem ez nem bonyolult.

(#3069) Somatom válasza Joshi (#3068) üzenetére


Somatom
veterán

Egyszerűbb odavinni a telót.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3070) StLui válasza Somatom (#3067) üzenetére


StLui
veterán

A sokak által kedvelt osztrák boltba (itthon hasonlóan járt a barátom a hátsó tag problémájával, neki is leeresztett) odavitte, mondták neki sétáljon egy órát és jöjjön vissza, kicserélték és kész

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#3071) big-J válasza Somatom (#3067) üzenetére


big-J
őstag

Ilyenek miatt nem ragaszkodom az uj dolgokhoz. Fele ami tonkremegy kopo alkatresz masik fele meg gyakran annyi problema hogy ha er valamennyit az idod lehet olcsobb magad megoldani.

[ Szerkesztve ]

(#3072) Somatom válasza StLui (#3070) üzenetére


Somatom
veterán

Na, ez itt nem így működik. Ha én kiveszem, az nem jó nekik. Sőt, nem is biztos, hogy garanciális, mert ugyebár "a használat során bekövetkező kopások miatti javításokra, cserékre nem vonatkozik a garancia". Há` mondom, ember! 52 éves vagyok, 1100Km van a bringában, amiből cirka 50Km volt olyan, ami halványan megközelítette azt az igénybevételt, amire ezt a bringát tervezték.
Most ott tartunk, hogy kedden isoraz, bringa lead, kiszedik a telót és elviszik vizsgálgatni, bármit is jelentsen ez. Még vmi futár rendelésről, meg költségről is magyarázott az ember, de erre már inkább nem is figyeltem.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3073) Kroni1 válasza Somatom (#3072) üzenetére


Kroni1
veterán

Hát asszem itt se fogok vásárolni...

Más: a lectric ebikes-ról illetve a sondors-ról már hallottatok?!

Egyik haverom hívta fel rá a figyelmemet, aki a Bosch-nál az ebike motorok feljesztésével foglalkozik. Agymotorosak, de azt mondja elég komoly technika van bennük, és 900-1000$ körüli áron nem gyenge amit tudnak! Azt hiszem melóbajárósnak tökéletes lenne, még az irodába is fel lehetne vinni tölteni.. :)
Sajnos ahogy látom európába a lectric nem szállít, a sondors meg csak a drágát, de azt is csak szeptembertől. Bár ha a 27% meg a hazai órási haszonrés rájön akkor már nem is olyan jó az ára.

Nagyon remélem h rohamosan terjedni fog ez a közlekedési mód, ha végre lejebb tudják szorítani az árakat!

[ Szerkesztve ]

(#3074) Somatom


Somatom
veterán

Ma megtapasztaltam, hogy milyen veszélyes a 25 -ös korlátozás. Eddig a tempóra koncentrálva elsuhantam mindenki mellett. Ma hazafelé egy keskeny szakaszon beszorultam egy bringa mögé. Később meg már nem is akartam megelőzni. A fele útra nem is emlékszem, annyira elvonta a figyelmemet a látvány. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3075) big-J válasza Somatom (#3074) üzenetére


big-J
őstag

Egy kezzel telefonnal kellett volna videozni. :D

(#3076) Joshi válasza Somatom (#3074) üzenetére


Joshi
titán

"A fele útra nem is emlékszem, annyira elvonta a figyelmemet a látvány."
Valami ilyesmi volt? :DDD

(#3077) Somatom válasza Joshi (#3076) üzenetére


Somatom
veterán

Ilyesmi. Brutál csajszik tekeregnek a városban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#3078) sompetike


sompetike
aktív tag

Ma kész lett a Ghost ebike-om(motort cseréltek benne) :DD hát ez a Bicaj egy álom,dombra felfelé fülig érő szájjal tekertem fel,nagyon más érzés ilyen rásegitéssel tekerni,már most bánom,hogy nem vettem hamarább ebike-ot.

n450-n1610i-e318-e628-e688-n3210-e10-e20-e28-er310-et65-sm35-sme45-n3650-n6220-mv360-n6230-n6230i-mitacmio a701-n5630xm-n8-NEXUS 4-mate7-Honor 7 Samsung Note7-S7edge-Huawei MATE 10 PRO-Samsung Note10–Iphone 13PM

(#3079) Runner_fxr válasza Kroni1 (#3062) üzenetére


Runner_fxr
Ármester

Cross trekkinget csak akkor vegyél ha egyáltalán nem mész terepre. Ez alatt az erdei terepet értem, nem egy sima földutat. Cross bicaj alapvetően aszfaltra való, hiába van a nevében a cross. MTB-ot vennék ha nem kell csomagtartó meg pálcás sárvédő.

Megbízható a Yamaha, PW-SE azért érezhetően gyengébb mint egy Bosch CX vagy E8000, de nem rossz az se. Yamahában a PW-X/X2 a durva.

(#3080) Kroni1 válasza Runner_fxr (#3079) üzenetére


Kroni1
veterán

Köszi!

Igen, én is inkább a monti felé hajlok mindenképp, amilyen az utak minősége az alapján az aszfalton/bringaúton sem árt néha egy ballonosabb gumi és vmi jobb teló.. :)

Sztem bőven elég lesz nekem az SE is, az (Active Line Plus 50Nm motorja is szimpatikus) ami fontosabb szempont nálam, hogy ne legyen olyan ellenállása mint a CX motoroknak ha nincs bekapcsolva, mert sík úton néha rásegítés nélkül is használnám.. Ha jól tudom PW-X-nek is volt még némi ellenállása, nem tudom az SE ebből a szempontból már jobb e, de úgy rémlik, hogy igen.

(#3081) cettlee válasza Kroni1 (#3080) üzenetére


cettlee
őstag

nekem performance line van 63 nm-el, ennek is olyan ellenállása van hogy sik terepen még csakcsak de emelkedőn esélytelen rásegités nélkül felmenni. ez normális?

(#3082) sheep válasza Kroni1 (#3080) üzenetére


sheep
addikt

Én kipróbáltam a Yamaha PW-SE-t (Haibike Sduro Hardnine 2019) rásegítés nélkül és semmi különös ellenállást nem éreztem. Inkább csak a bringa plusz súlyát, de azt meg mindegyiknél érzed.
Számomra teljesen elég volt az a max rásegítés is amit adott.

[ Szerkesztve ]

MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR

(#3083) Kroni1 válasza cettlee (#3081) üzenetére


Kroni1
veterán

Igen normális, mert azoknál még nem volt szabadonfutó, neked kellett hajtani a rendszert. Ezt a gen3 active line és plus tipusokban már kiküszöbölték és a gen4 perf család is ilyen lesz..

(#3084) Kroni1 válasza sheep (#3082) üzenetére


Kroni1
veterán

Na én is pont vmi ahhoz hasonló bringát néztem ki magamnak, valamikor elmegyek majd megnézni, remélem ki tudom majd próbálni...

[ Szerkesztve ]

(#3085) StLui válasza cettlee (#3081) üzenetére


StLui
veterán

Ebből már a 19-esnek ellenállás "nélküli"-nek kéne lennie, régebbi nem

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#3086) janakbacsi


janakbacsi
őstag

Végre sikerült felszerelnem a 750 wattos bafang motort a bringámra. Akinek van ilyen az meg tudná mondani, hogy a kijelzőn kell e mókolni valamit? Vagy ezek nincsenek lekorlátozva 25 km/órára?

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#3087) big-J válasza janakbacsi (#3086) üzenetére


big-J
őstag

Eladotol fugg. Probald ki, amugy a probalgatast edemes eloszor a kerekkel a levegobe csinalni.

[ Szerkesztve ]

(#3088) ttrap válasza janakbacsi (#3086) üzenetére


ttrap
tag

Az én 750es Bafangom felszerelését is tegnap fejeztem be. Meg volt a 25 km/h korlátozás, ami pin megadás után módosítható, a rásegítési szintek száma 5 lépésesre volt állítva, azt állítottam még 9-re hogy finomabban állíthassam a rásegítést. A kerékátmérőt kell esetleg a bringához igazítani, hogy a sebesség a valós értéket adja. Nálam 26-os volt alapból beállítva, de 28-as trekkingre szereltem ezért állítani kellett, meg az idő lett még beállítva. Ennyit mókoltam a kijelzőn (P850C).
Első tapasztalatom az, hogy elég erőszakosan lódul meg induláskor a motor, de már megrendeltem a programozó kábelt és majd finomítok a vezérlésen.

[ Szerkesztve ]

(#3089) cettlee válasza StLui (#3085) üzenetére


cettlee
őstag

most vettem 1 honapja, de 2018as gyártás. ezek szerint gen 2

(#3090) Dr.FantastiK válasza ttrap (#3088) üzenetére


Dr.FantastiK
őstag

'' Első tapasztalatom az, hogy elég erőszakosan lódul meg induláskor a motor, de .. ''

mert ez 750 Wattos , nem holmi gyengus Bosch !! . . ami ha olyanja van , fogja oszt Letilt ! ? !! :DDD :DDD (milliok-er-t )). ;]

[ Szerkesztve ]

Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!

(#3091) janakbacsi válasza ttrap (#3088) üzenetére


janakbacsi
őstag

nekem van kábelem, oda tudom adni ha kéred. más. az akku pakk oldalán sajnos van egy repedés. mit csináljak? tölthetem ettől függetlenül? írjak nekik, hogy küldjenek másikat? vagy kérjek vissza valamennyi pénzt? mennyi lehet ilyen esetben reális? 80 usd?
kipróbáltam sík terepen, 9-esre állítva, teljes gázzal, pedálozás nélkül 42 km/óra fölé nem ment a sebesség.

[ Szerkesztve ]

"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."

(#3092) big-J válasza janakbacsi (#3091) üzenetére


big-J
őstag

https://m.aliexpress.com/item/32891133082.html [link]

Hailong case, beirod keresobe, aztan megkeresed azonos tipus, mert ezen a neven van 8 varians. Neked eleg csak a fedelet kicserelni, ahhoz nem kell forrasztani.

Amugy en szetszednem megnezni hogy belul tortente valami. Razasra semmilyen iranybol nem szabad kotyogni semminek.

Ezek mas sebesseggel mennek uresen, meg tele. Ha 50% osan mentel 42el, akkor 90%al lesz 46, bedolve meg 50, ha pedalozol meg megtobb.

[ Szerkesztve ]

(#3093) ttrap válasza janakbacsi (#3091) üzenetére


ttrap
tag

Köszönöm a felajánlást a kábelre, de már úton van a megrendelt kábelem.

A képen az inkább csak úgy tűnik, mintha a fedél lenne rosszul összeillesztve. Csatlakozom big-J véleményéhez, hogy meg kellene nézni belül rendben van-e minden. Ha a belseje rendben, az újra összerakással lehet hogy rendesen össze lehetne illeszteni.

Én nem is szereltem fel a gázkart, nekem egyelőre elég a rásegítés. Tegnap tekertem egy kis próbakört, 6-osnál még nem állítottam többre de így is 40km/h körül hasítottam a városban. Munkába járáshoz így bőven elég lesz.

(#3094) aticcs válasza ttrap (#3093) üzenetére


aticcs
csendes tag

Szia, én is gondolkodom egy Bafang 750W-os rendelésén. Melyik eladótól rendelted? Mennyi idő alatt érkezett meg?

Atis

(#3095) big-J válasza aticcs (#3094) üzenetére


big-J
őstag

Szerintem egy kicsit bovebben jo otlet leirni, mert bafang arul 750w-os kozep meg hubot is, azokbol is sokfelet.

(#3096) StLui


StLui
veterán

Runner_fxr: Erről a Commencial Meta Power 29 Essential-ról mondanál vélemyént így adatok alapján? (pl ár-érték arány, néztem a komolyabbat is, signature, de annak szerintem nincs számomra akkora haszna mint amennyivel drágább)

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#3097) aticcs válasza big-J (#3095) üzenetére


aticcs
csendes tag

Középmotorra gondoltam.

Atis

(#3098) ttrap válasza aticcs (#3094) üzenetére


ttrap
tag

Aliexpress Greenenergy Electric Bike Store. [link] Én még tudtam tőlük lengyel raktárból rendelni, de most ahogy látom inaktív a lengyel és német raktár. A kínai meg nem tudom mennyire tax-free. Amúgy kb. 2 hónap után volt nálam.

(#3099) aticcs válasza ttrap (#3098) üzenetére


aticcs
csendes tag

Köszi!
Jó hosszú volt a szállítási idő.

Atis

(#3100) cettlee


cettlee
őstag

hali!
elöjött valami nyikorgó hang.
A pedált lecseréltem egy fémre de nem hozott változást. Bosch perf line motor. mit probáljak? tekerék közben elég zavaró.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.