Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VikMorroHun

    őstag

    válasz cog777 #20384 üzenetére

    Thor (Pirate Software) videóit érdemes nézegetni, remek tippeket ad játékfejlesztéshez. Volt olyan (naná, hogy most nem találom), ahol szépen elmagyarázta, hogy nem a legnehezebb résszel kell kezdeni, és nem is kell mindent elsőre tudnia a játéknak. Elég lépcsőzetesen haladni (most elkészítem a játékteret, aztán a mozgást rajta, aztán interakciót, stb.).

  • dabadab

    titán

    válasz cog777 #20384 üzenetére

    A visitor pattern erős túlgondolása a problémának :)

    Alapvetően nincs szükséged arra, hogy különböző típusú objektum legyen minden mező, simán lehetnek ugyanabban az osztályban (esetleg ugyanannak az ősosztálynak a leszármazottai, de így elsőre még csak ezt se erőltetném, öröklődésre meglepően ritkán van szükség a valós életben).
    Hogy konkrétabb implementációs ötletek is legyenek:
    A mezőkhöz tartozó lehetséges akciókat (felfedezés, harc, táborozás, mittomén) beraknám egy enumba és a mezőknek lenne egy getActions() metódusa, ami visszaadja a lehetséges dolgokat egy listában meg egy doAction(action) ahol megadod, hogy mit akarsz csinálni és azt elvégzi.

    A tárgyaknak csinálnak egy saját osztályt (a lehetséges tárgyak listájából meg megint egy enumot) meg egy konténert hozzá mondjuk Inventory néven és mind a mezőknek, mind a játékost reprezentáló objektumnak lenne egy-egy Inventoryja, ilyen list(), fput(), get() függvényekkel meg esetleg itt lehet a mindenféle effekteket is megcsinálni (pl getHeat(), ami összeszámolja, hogy a fáklya ad +1 meleget, a Staff of Fire ad +10-et, a játékosra varázsolt Icestorm of Kartak spell (ami lehet a játékos vagy a mező inventoryjában mint amolyan rejtett item) meg -20-at).

    A craftinghoz meg csinálhatsz egy Recipe class-t, amiben benne van egy lista, hogy miből mennyi kell meg egy másik lista, hogy ebből mi és mennyi keletkezik, meg egy Crafter classt, aminek adsz egy Recipe listet meg egy Inventoryt és olyan metódusai vannak, hogy getPossibleRecipes(), doRecipe() meg ilyenek.

    Na ezt az egeszet megfejelve ugy hogy le lehessen menteni az allast es visszatolteni.

    Google serialization (meg azon belül is JSON) :)

    Ja és emvy javaslata a hex helyett négyzetekről tényleg nagyon megfontolásra érdemes (főleg, hogy ha a négyzetes működik már, akkor annak átalakítása hexesre valószínűleg nem lesz túl nagy meló)

  • coco2

    őstag

    válasz cog777 #20384 üzenetére

    >A cel hogy modern, megvalositas szempontjabol hatekony programozasi algoritmusokat es programming pattern-eket hasznaljak.

    Ez valami iskola dolog lehet. Konkretizálni kellene, mit szeretnél. Iskolai beadandót gyártani, vagy karbantartható kódot. Ami szemre kényelmes, és karbantartható, az nem fog tetszeni a tankönyvnek. Vagy-vagy.

    >nagy if else ag

    Szétszeded egyszem if-ekre. Else-eket pedig nem használsz. Egyszer próbáld ki.

    >kijusson a terkeprol

    X-Y-Z koordinátában rálép az exit mezőre.

    >interakciot lehet csinalni

    X-Y-Z koordinátán vannak tárgyak, bennük regisztrált interakciók, player koordinátára lép, felkínálod neki, és vagy választ, vagy tovább lép.

    >birtokba venni

    Csinálsz player inventory-t.

    >interakciot hogy lehet leprogramozni

    Ha player is es item is X-Y-Z koordinátán van, akkor elérhető a tárgyakban regisztrált akció, egyébként meg nem. Pollozol, és frissíted az állapotot minden elmozdulásnál. Ha a tárgyak egy helyen vannak, programozol olyat, hogy "látják" egymást, és akkor extra akciókat kínálsz fel.

    >menteni az allast es visszatolteni

    Game állapotot és / vagy player profile-t sorosítasz, mented, töltöd.

    >verzio upgradet is tuleljen

    Mentés / töltéshez api version-t használsz, amit beleraksz a sorosításba, és fejlesztésnél egy ideig még meghagyod a támogatást előző verziók betöltésére (menteni már csak új formátumot használsz).

    >Kb itt akadtam el.

    Vagy inkább ott, hogy mindent azonnal akarsz. Az elején hagyd a grafikus motorokat és társaikat, és írj egy szöveges kalandjátékot. Közösségi terepen a "mud"-ok szerintem mind a mai napig léteznek, mégha elhagyatottak is. Keress egyet, írj nekik, dolgozz össze a csapattal kicsit, és belerázódsz a játék gyártás alapjaiba.

    Hehh, az Elveszett Világ még mindig megvan.

Új hozzászólás Aktív témák