- droidic: A Coffee Lake titkos nyolcmagos processzora – CC150
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Samsung Galaxy S24 FE - tapasztalatok
- Argos: PH!arckép
- weiss: Pant* rant
- sziku69: Szólánc.
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- borg25: Kórházi beszámoló
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
skoda12
aktív tag
válasz
FeniX- #17889 üzenetére
Outsourcing multi cégnél levő középvezetőtől tudom, hogy hasonló problémák miatt nem dolgoznak már magyar piacra. Ha egy ekkora cég bicskája beletörik, akkor nem kell meglepődni, hogy az ismerősöd is így jár.
Nem tudsz mit csinálni a nagyon problémás ügyfelekkel. Lehet nekik magyarázni mit hogyan kéne, de az az igazság, hogy náluk van a pénz és ha ők nem értenek egyet az ismerősöddel, akkor odébb állnak.
Vannak magyar cégek, akik ellavíroznak az itthoni piacon, de ahhoz akkora normális bejáratott ügyfélkör kell, hogy nyugodtan el tudják engedni a problémásakat.
-
nevemfel
senior tag
válasz
FeniX- #17889 üzenetére
A fejlesztők többsége általában nem jó sem ügyfélmenedzsmentben, sem az ügyfelekkel való kommunikációban, sem jogi kérdésekben, és nehezen tudnak technikai dolgokat egyszerűen, a köznapi ember által érthető-értelmezhető módon elmagyarázni. Ez van, nem érthet mindenki mindenhez.
Ha továbbra is egyedül akarja ezt csinálni, akkor sajnos ezeket a dolgokat meg kell tanulnia, nincs mese. Belenézhet pár agilis-fejlesztős anyagba, amikből esetleg képet kaphat arról, hogy a menet közbeni változásokat hogyan lehet kezelni. A rugalmasság egyértelműen piaci előny, viszont ha valaki túlzásba viszi, akkor könnyen ráfizethet, úgyhogy ez félig-meddig művészet, hogy mennyi változtatás, mekkora rugalmasság engedhető meg, hogy mindkét fél jól járjon.
Esetleg megteheti azt, hogy felvesz rá alkalmazottat, olyat, aki képben van a projektmenedzsmenttel, az ügyféllel való bánásmódról. Közvetítőn keresztül is dolgozhat, ahol ezeket a terheket leveszik a válláról. Elmehet alkalmazottnak egy céghez, ahol fejlesztőként koncentrálhat a technikai dolgokra. Más opció nemigen jut eszembe. A saját céges élet sajnos ilyen problémákkal jár.
-
martonx
veterán
válasz
FeniX- #17889 üzenetére
Ez szimpla ügyfélkezelési probléma, nincs köze ahhoz, hogy az ügyfél magyar-e vagy külföldi.
Az ismerősöd nem tud bánni az ügyfelekkel és/vagy annyira rá van szorulva a pénzre, hogy rögtön ugrik mindenkinek mindenre, ezzel elkapatva az ügyfeleit.
Le kell szarni, hogy mit csinál a megrendelő dacára a szerződésnek, megegyezésnek, hiszen azért van szerződés, megegyezés, mert az a programozót is védi, nem csak a megrendelőt.
Ha le van írva, hogy milyen rendelkezésre állással dolgozik valaki és milyen módon fogadja el a support ügyeket, akkor ez van.
Persze ettől még lehet próbálkozni éjszakai telefonhívásokkal, meg mindenféle fenyegetőzésekkel, de a szerződés/megegyezés kimondja, amit kimond, ahhoz mindkét félnek tartania kell magát.No persze a dolognak lehet olyan olvasata is, hogy ismerősöd annyira szarul dolgozik, és annyira ótvar hibák jönnek elő a kódban, ami a megrendelő részéről elviselhetetlen, és mondjuk egy péntek délután felfedezett (netán előtte 10 percel kiélesített) hiba annyira durva, hogy nem várhat a hétfői javításig, mert addig X milliós bevételtől esik el a megrendelő a programozó hibájából.
Ha rendre ilyenek miatt jönnek a soron kívüli hívások, akkor meg azt tanácsolom az ismerősödnek, hogy ne erőltesse, ami nem megy, ne legyen programozó, menjen el inkább asztalosnak. -
Drizzt
nagyúr
válasz
FeniX- #17889 üzenetére
Egyszeru a helyzet latszolag, megvalositani annal nehezebb, ha nincs az ember hozzaszokva: meg kell tanulni nemet mondani. Talan ott kezdodik az egesz, hogy egyaltalan miert reagal az ilyen jellegu megkeresesekre. Ha beleirja a szerzodesbe, hogy milyen formaban lehet megkeresni, milyen keretek kozott, akkor tartsa magat a dologhoz, ignoralja a telefonhivasokat. Nyilvan ez potencialisan ugyfel veszteseggel jar, de ilyen ugyfelet elveszteni valoszinuleg tobbet er, mint megtartani.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- L13 Yoga Gen4 13.3" FHD+ IPS érintő Ryzen 7 PRO 7730U 16GB 256GB NVMe IR kam aktív toll gar
- Samsung Galaxy S22 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Elite x2 1012 G2 Touch 2-in-1 LTE/4G Win10 Tablet billentyűzettel/Notebook, üzletből, garanciával
- Nitro AN515-57 15.6" QHD IPS i7-11800H RTX 3070 16GB 500GB NVMe gar
- Csere-Beszámítás! Playstation 5 Slim Edition + Joystick állomás! CFI-2016
- BESZÁMÍTÁS! LG UltraGear 27GL850-B 144Hz QHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest