Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- jakra: Retro gyujtemenyem (cloud synced for safety...)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- potyautas: Levél gyermekemnek
- Luck Dragon: MárkaLánc
-
LOGOUT

Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Outsourcing multi cégnél levő középvezetőtől tudom, hogy hasonló problémák miatt nem dolgoznak már magyar piacra. Ha egy ekkora cég bicskája beletörik, akkor nem kell meglepődni, hogy az ismerősöd is így jár.
Nem tudsz mit csinálni a nagyon problémás ügyfelekkel. Lehet nekik magyarázni mit hogyan kéne, de az az igazság, hogy náluk van a pénz és ha ők nem értenek egyet az ismerősöddel, akkor odébb állnak.
Vannak magyar cégek, akik ellavíroznak az itthoni piacon, de ahhoz akkora normális bejáratott ügyfélkör kell, hogy nyugodtan el tudják engedni a problémásakat.
-
nevemfel
senior tag
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
A fejlesztők többsége általában nem jó sem ügyfélmenedzsmentben, sem az ügyfelekkel való kommunikációban, sem jogi kérdésekben, és nehezen tudnak technikai dolgokat egyszerűen, a köznapi ember által érthető-értelmezhető módon elmagyarázni. Ez van, nem érthet mindenki mindenhez.
Ha továbbra is egyedül akarja ezt csinálni, akkor sajnos ezeket a dolgokat meg kell tanulnia, nincs mese. Belenézhet pár agilis-fejlesztős anyagba, amikből esetleg képet kaphat arról, hogy a menet közbeni változásokat hogyan lehet kezelni. A rugalmasság egyértelműen piaci előny, viszont ha valaki túlzásba viszi, akkor könnyen ráfizethet, úgyhogy ez félig-meddig művészet, hogy mennyi változtatás, mekkora rugalmasság engedhető meg, hogy mindkét fél jól járjon.
Esetleg megteheti azt, hogy felvesz rá alkalmazottat, olyat, aki képben van a projektmenedzsmenttel, az ügyféllel való bánásmódról. Közvetítőn keresztül is dolgozhat, ahol ezeket a terheket leveszik a válláról. Elmehet alkalmazottnak egy céghez, ahol fejlesztőként koncentrálhat a technikai dolgokra. Más opció nemigen jut eszembe. A saját céges élet sajnos ilyen problémákkal jár.
-
martonx
veterán
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Ez szimpla ügyfélkezelési probléma, nincs köze ahhoz, hogy az ügyfél magyar-e vagy külföldi.
Az ismerősöd nem tud bánni az ügyfelekkel és/vagy annyira rá van szorulva a pénzre, hogy rögtön ugrik mindenkinek mindenre, ezzel elkapatva az ügyfeleit.
Le kell szarni, hogy mit csinál a megrendelő dacára a szerződésnek, megegyezésnek, hiszen azért van szerződés, megegyezés, mert az a programozót is védi, nem csak a megrendelőt.
Ha le van írva, hogy milyen rendelkezésre állással dolgozik valaki és milyen módon fogadja el a support ügyeket, akkor ez van.
Persze ettől még lehet próbálkozni éjszakai telefonhívásokkal, meg mindenféle fenyegetőzésekkel, de a szerződés/megegyezés kimondja, amit kimond, ahhoz mindkét félnek tartania kell magát.No persze a dolognak lehet olyan olvasata is, hogy ismerősöd annyira szarul dolgozik, és annyira ótvar hibák jönnek elő a kódban, ami a megrendelő részéről elviselhetetlen, és mondjuk egy péntek délután felfedezett (netán előtte 10 percel kiélesített) hiba annyira durva, hogy nem várhat a hétfői javításig, mert addig X milliós bevételtől esik el a megrendelő a programozó hibájából.
Ha rendre ilyenek miatt jönnek a soron kívüli hívások, akkor meg azt tanácsolom az ismerősödnek, hogy ne erőltesse, ami nem megy, ne legyen programozó, menjen el inkább asztalosnak. -
Drizzt
nagyúr
válasz
FeniX-
#17889
üzenetére
Egyszeru a helyzet latszolag, megvalositani annal nehezebb, ha nincs az ember hozzaszokva: meg kell tanulni nemet mondani. Talan ott kezdodik az egesz, hogy egyaltalan miert reagal az ilyen jellegu megkeresesekre. Ha beleirja a szerzodesbe, hogy milyen formaban lehet megkeresni, milyen keretek kozott, akkor tartsa magat a dologhoz, ignoralja a telefonhivasokat. Nyilvan ez potencialisan ugyfel veszteseggel jar, de ilyen ugyfelet elveszteni valoszinuleg tobbet er, mint megtartani.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- World of Tanks - MMO
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Házimozi belépő szinten
- Villanyszerelés
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
- Lenovo T14S Thinkpad FHD IPS i5-1135G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Graphics Win11 Pro Garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- iPhone 15 Pro Max emelt kapacitású 4770mAh diagnosztizálható akkumulátor, +ajándék ragasztó
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3853, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



