Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • martonx

    veterán

    válasz skoda12 #17900 üzenetére

    Engedjük már el ezt a magyar ügyfél szar dolgot. Nagyobb cégek azért nem dolgoznak magyar piacra, mert a magyar ügyféllel is ugyanannyi gond és baj van, mint egy nyugatival, csak éppen töredék pénze van cserébe. Ergo anyagi okokból fordulnak nyugati ügyfelek felé, nem pedig azért, mert átlag magyar ügyfél hülyébb lenne az átlag nyugati ügyfélnél.
    Főállásomban egyszerre dolgozok magyar ügyféllel is, és egy másik projekten külföldi ügyféllel is. Egyik sem problémásabb a másiknál. Csak míg a magyarnak meg kell részletesen magyarázni (jelzem ezzel önmagában nincs baj, hogy megkérdezi, és el is fogadja a választ), hogy miért kerül havi 120-130 EUR nettóba a hostingja, addig a külföldi meg se kérdezi, hogy miért számlázunk ki havi 2000 EUR-t hostingra (miközben alig van terhelés a szerveren, és valójában megoldjuk kevesebből, mint a magyar ügyfél hostingját...). Cserébe a nyugati ügyfélnek kismillió egyéb nyűgje van, mégis mindenki boldog, hogy de jó ügyfél. ;]
    Ezzel csak szemléltetni akartam, hogy miért szeretnek a cégek inkább nyugati ügyfélnek dolgozni.
    Mellékállásban egyéni vállalkozóként két magyar ügyfélnek dolgozok (az egyik bérel tőlem egy webshop rendszert, a másik pedig az egyik állami múzeum). Semmi baj nincs velük, tök korrekt ügyfelek. Jelzem idáig eljutni azért nem volt könnyű, és tényleg ki kell szórni a "minden kéne tegnapra, de miért nincs ingyen?" megkereséseket.

Új hozzászólás Aktív témák