Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    válasz bucsupeti #8881 üzenetére

    Ez az első és egyetlen müködő progim eddig. gondolom a kinézet és a megvalósitás miatt is fogjátok a fejeteket,de eddig ez legalább müködik
    #include <stdio.h>
    #include <iostream.h>
    #include <math.h>

    int main(void)
    {
    double G; //suly (N)
    double m; //tömeg (kg)
    double A; //szárny felület
    double Ay; //y irányu felület (m2)
    double Ax; //x irányu felület (m2)
    double V; //sebesség (km/h)
    double V1; //sebesség (m/s)
    double b; //fesztávolság (m)
    double Tf; //felületi terhelés (kg/m2)
    double B1; //oldalviszony
    double a; //szárnymélység (m)
    double a1; //szárnymélység(mm)
    double Cy=0.4; //felhajtoerö tényezö
    double Fy; //felhajtoerö (N)
    double Fx; //légellenállás (N)
    double Cx=0.04 ; //légellenállási tényezö
    double Fxi; //indukállt ellenállás (N)
    double Cxi; //indukállt ellenállási tényezö
    double w; //merülösebesség (m/s)
    double w1; //merülösebesség (m/s)
    long Re; //reinolds szám
    double Esz; //emelkedési szám
    double Ro=0.125; //légsürüség (kg/m3)
    double g=9.81; //nehézségi gyorsulás (m/s2)
    double E; //sikloszám
    double S; //siloszög1 radianban
    double S1; //sikloszög1 fokban
    double Vt; //tényleges sebesseg km/h
    double V2; //tényleges sebesseg m/s
    double Eosz ; //összes elenallas
    double Tny; //torlonyomás
    double r; //fordulosugár
    double Pm; //motorteljesitmény
    double alfa; //állásszog
    double ax; //x irányu szárnymélység m
    double ay; //y irányu szárnymélység m
    double rad; //a fok megadasa radianba
    double Vp; //pillanatnyi sebesseg km/h
    double Tsz; //teljesitmeny szugseglet LE
    double Tsz1; //teljesitmeny szugseglet LE
    double Psz; //toloero szugseglet kg
    double Cyt; //tényleges felhajtoero tenyezo
    double N; //tulterheles
    double Nford; //fordulo tulterheles
    double Cr; //eredoero tenyezo
    double Vs; //siklasi sebesseg m/s
    double Vs1; //siklasi sebesseg km/h
    double Vem1; //emelkedesi sebesseg km/h
    double Vem; //emelkedesi sebesseg m/s
    double rad1; //emelkedesi szog radianba
    double alfa1; //emelkedesi szog fokba
    double Al; //legkeresztmetszet
    double Q; //legterfogat
    double Pi=3.141492654;
    double Vp1;
    double Vle; //leszallosebesseg (m/s)
    double Vle1; //leszallosebesseg (km/h)
    double rad2; // bedontesi szog rad
    double alfa2; // bedontesi szog fok
    double Rf; //fordulosugar
    double tf; //fordulasi ido (s)
    double tf1; //fordulasi ido (min)
    double Vy; //fuggoleges sebesseg (m/s)
    double Vy1; //fuggoleges sebesseg (km/h)






    cout<<"Adja meg a kiindulo adatokat!"<<endl;
    cout<<"Szarnyfelulet (m2) :";
    cin>>A;
    cout<<"Geptomeg (kg) :";
    cin>>m;
    cout<<"Fesztavolsag (m) :";
    cin>>b;
    cout<<"sebesseg (km/h) :";
    cin>>V;
    cout<<"allasszog(fok) :";
    cin>>alfa;
    cout<<"emelkedesi szog(fok) :";
    cin>>alfa1;
    cout<<"bedontesi szog (fok) :";
    cin>>alfa2;
    G=m/g;
    V1=V/3.6;
    rad=alfa*0.017453292;
    rad1=(alfa1*0.017453292)+rad;
    rad2=alfa2*0.017453292;
    Tf=m/A;
    cout<<" A feluleti terheles :"<<Tf<<" kg/m2"<<endl;
    B1=(pow(b,2 ))/A;
    cout<<" Az oldalviszony :"<<B1<<endl;
    a=b/B1;
    a1=a*1000;
    cout<<" A szarny melyseg :"<<a<<" m"<<endl;
    //Cy=(2/Ro)*Tf*(1/pow(V1,2));
    //cout<<" A felhajtoero tenyezo :"<<Cy<<endl;
    Vp=sqrt((2*Tf)/(Ro*Cy));
    cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<Vp<<" m/s"<<endl;
    Vp1=pow(V1,2);
    Vt=4*(sqrt((m/A)*(1/Cy)));
    V2=Vt*3.6;
    cout<<" A vizszintes repuleshez szugseges sebesseg :"<<V2<<" km/h"<<endl;
    Al=(pow(b,2)*Pi)/4;
    cout<<" A legkeresztmetszet :"<<Al<<" m2"<<endl;
    Q=Al*V1;
    cout<<" A legterfogat :"<<Q<<" m3"<<endl;
    ay=a*(cos(rad));
    cout<<" Az ay erteke :"<<ay<<" m"<<endl;
    Ay=b*ay;
    cout<<" Az y iranyu felulet :"<<Ay<<" m2"<<endl;
    Fy=(Cy*Ro*Vp1)/2*Ay;
    cout<<" A tenyleges felhajtoero :"<<Fy<<" N"<<endl;
    Re=70*V1*a1;
    cout<<" A reinolds szam :"<<Re<<endl;
    w=Cy/(Pi*B1)*V1;
    cout<<" A merulosebesseg 1 :"<<w<<" m/s"<<endl;
    w1=m/(Ro*Q);
    cout<<" A merulosebesseg 2 :"<<w1<<" m/s"<<endl;
    //Cx=(w/Vp)*Cy;
    //cout<<" A legellenallasi tenyezo :"<<Cx<<endl;
    ax=a*(sin(rad));
    cout<<" Az ax erteke :"<<ax<<" m"<<endl;
    Ax=b*ax;
    cout<<" Az x iranyu felulet :"<<Ax<<" m2"<<endl;
    Fx=Cx*((Ro*(pow(V1,2)))/2)*Ax;
    cout<<" A legellenallas :"<<Fx<<" N"<<endl;
    E=Cy/Cx;
    cout<<" A sikloszam :"<<E<<endl;
    Psz=m/E;
    cout<<" A szugseges toloero :"<<Psz<<" kg"<<endl;
    Tsz=(Psz*V1)/75 ;
    cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz<<" LE"<<endl;
    Tsz1=(m/E*sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))/75;
    cout<<" A szugseges motor teljesitmeny :"<<Tsz1<<" LE"<<endl;
    Esz=pow(Cy,3 )/pow(Cx,2 );
    cout<<" Az emelkedesi szam :"<<Esz<<endl;
    S=w/V1;
    S1=S/0.017453292;
    cout<<" A sikloszog 1 :"<<S1<<" fok"<<endl;
    Cxi=pow(Cy,2)/(Pi*B1) ;
    cout<<" Az indukalt ellenallasi tenyezo:"<<Cxi<<endl;
    Fxi=Cxi *((Ro*(pow(V1,2)))/2)*A;
    cout<<" Az indukallt ellenallas :"<<Fxi<<" N"<<endl;
    Eosz=Fxi+Fx;
    cout<<" Az osszes ellenallas :"<<Eosz<<" N"<<endl;
    N=(Cy*A*Ro*Vp1)/(2*m);
    cout<<" A pillanatnyi elerheto vizszintes tulterheles:"<<N<<" g"<<endl;
    Cr=sqrt(pow(Cy,2)+pow(Cx,2));
    Vs=sqrt(2*m/(Cr*Ro*A));
    Vs1=Vs*3.6;
    cout<<" A siklasi sebesseg :"<<Vs1<<" km/h"<<endl;
    Vem= (sqrt(2*m/(Cy*Ro*A)))*(sqrt( cos(rad1)));
    Vem1=Vem*3.6;
    cout<<" Az elemelkedesi sebesseg :"<<Vem1<<" km/h"<<endl;
    Vle=0.94*Vem;
    Vle1=Vle*3.6;
    cout<<" A leszallo sebesseg :"<<Vle1<<" km/h"<<endl;
    Rf=(2*m)/(9.8*Cy*A*Ro*(sin(rad2)));
    cout<<" A fordulosugar :"<<Rf<<" m"<<endl;
    tf=0.64*(V1/tan(rad2));
    tf1=tf/60;
    cout<<" A fordulasi ido :"<<tf<<" s = "<<tf1<<"min"<<endl;
    Nford=0.75*sqrt(V1/Vp);
    cout<<" A fordulo tulterheles :"<<Nford<<"g"<<endl;
    Vy=V1*sin(rad1);
    Vy1=Vy*3.6;
    cout<<" A fuggoleges sebesseg :"<<Vy<<"m/s = "<<Vy1<<"km/h"<<endl;
    //Sv=Vmax/Vmin;
    // cout<<" A sebesseg viszony :"<<Sv<<endl;








    cin>>"oké";
    return 0;
    }

    A shaderes vonatkozást nem nagyon értem a 3d játékoknál, eddig azt csak fény és részecske és textura vonatkozásában hallottam, de hogy egy 3d modellhez köze lenne azt annira nem.
    3d modellezésben jobban otthon vagyok 3dsmaxban tudok egyszerübb modelleket csinálni. és azt gondoltam, egy abban elkészitett terepre egy modellt egyszerübb lehetne megjeleniteni és hogy ugy mozogjon ahogy én a program által kiszámoltatom. Repülös témában jobban otthon vagyok igy ahhoz kapcsolódna a dolog.

Új hozzászólás Aktív témák