- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Prince motor, de annak már javított verziója. A korai hamar kokszolódott és nyúlt a lánc. Nagyon fontos (közvetlen befecskendezéses motorja miatt pláne) a megfelelő minősítésű olaj bele (PSA B71.2312).
Ajánlott a vezérműlánc cseréje, és ha nem csak ilyen olaj került bele, akkor egy dióhéjszórásos motortisztítás is ajánlott.Zombien: A jelenség hasonlít a rossz kontakt miatt növő áremerősség/csökkenő feszültségre, ami néha tényleg a BSM (az a kültéri, BSI a benti) romló kontaktusát jelzi. Én üa szivattyúval jártam így, BSM csere (9,7V-ot mértem a szivattyúnál), majd fél évig ment.
Kiderült, hogy a BSM jó volt, de csak a kábelkötegenn lévő csatlakkzót szétszedve lehetett látni az oxidációt és égést, simán kintről belenézve nem.
Ez nem zárja ki a rossz szervót sem, de simán lehet emellett alulméretezett (azaz csak haladó autónál haaznált szervó) kontaktfelület is, vagy ez vágja agyon. -
Zombien
friss újonc
Sziasztok! Volna egy problémám, hátha találkozott már valaki hasonló hibával, a Citroenjén, vagy Peugeotján. Van egy 2012-es Citroen C3 Picassóm 1,6 HDI 92LE, és nemrég produkált egy olyat, kb két hete, hogy elment a szervókormány, amit ki is írt a kijelzőn, újraindítás után visszajött, és kb egy hétig minden rendben volt. Ezek után a mult héten megint csak minden előjel nélkül újra elment a szervó, de ismét újraindítás után visszajött. Majd másnap ismét elvette a szervót, de már többszöri újraindítás után sem adta vissza. Másnap már első indításkor azonnal dobta a nincs szervó figyelmeztetést, nem is mentem vele, majd másnap kiolvastam belőlle a hibát, és a P0606 hiba volt benne, ami a szervóra vonatkozik, ezért átvizsgáltam, és kontaktsprayel megfujkáltam a csatlakozókat, minden jónak nézet ki, nincs sérülés egyik részén sem a vezetékeknek. Beindításkor aztán volt újra szervó, de az utána megtett próbakörön, újra elment. Bevizsgáltattam az aksit, és az rendben van, mert olvastam, hogy az is okozhat ilyen jelenséget, és a rossz töltés is. Amit viszont tegnap felfedeztem, az megerősített abban, hogy a szervónak nincs baja, viszont vagy a BSI rakoncátlankodik, vagy a generátornak van valami baja. Ugyanis fel tettem tölteni az aksit, úgy, hogy a sarura tettem a töltő csipeszét, és miután feltöltött, nem töltött csak 12,8 V-al, aztán az utam végén, gondolom mert merült már az aksi, megint elment a szervó. Megint feltettem tölteni ugyanígy, és beindítás után ugyancsak 12,8-at töltött. Ekkor eszembe jutott, hogy mit művel, ha leveszem a sarut pár percre, és láss csodát miután visszatettem a sarut, és beindítottam, lett 14,3V töltés, és szervó is. Pár éve vettem koppintott Gyári diagnosztikát, és ott meg egy másik adat aggasztott, hogy ugyan azt mutatta, hogy 14,3-al tölt, de viszont a generátor gerjesztőfeszültség 0,0V, ami szerintem nem lehet jó adat, mert akkor nem lenne töltésem sem szerintem. Mi lehet szerintetek a hiba, generátor, vagy BSI hiba? Válaszotokat előre is köszönöm!
-
wolf64
tag
Jó kérdés . Annyit tudok róla amit írtam .Már évtizedek óta Opelom van . Ezt most újítottam nem ismerem , egyáltalán .
-
Rocky975
senior tag
válasz
Roland861010 #4540 üzenetére
Szia!
PSA csakis Jenachip,Szántó Jenő Tiszasas.
Én is oda vittem,nem bántam meg. -
wolf64
tag
1,6 THP 115 KW 156 LE 2014-ben gyártott és forgalomba helyezett .
[kép]
-
MC Pite
veterán
Igen, ott is írja, azt amit a total. "00W20 B71 2010 (C5) - 00W30 B71 2312 (C1C2)"
Minden gyártónál akadnak kényesebb, problémásabb szériák, itt is, nyilván.
Nyilván tud újat mondani egy szaki, csak tele a hócipőm hogy tele a face írni, olvasni és gondolkodni nem tudó egysej...emberrel. Nincs türelmem a nem is csoportosított és nem is kereshető karakterfolyamban megvárni amíg valaki normális is beír. 208 és Megane csoporthoz anno csatlakoztam (meg psa és renault adok veszekbe), de katasztrófa ami ott megy.
Wolf64: Elsőre nem ismerős egyik motorra sem. 1.6/2.0HDi vagy 1.6VTi/1.6THP? Elvileg utóbbiak láncosak ha jól rémlik.
Sőt, 2014nél az sem egyértelmű hogy I vagy II C4 Picasso. -
Roland861010
veterán
Helló,
A srácokat ismeri valaki ?
Elvileg kimondottan PSA motorokra van rá állva!
Psa tuning garage -
zsoltip
őstag
Sziasztok Fórumtársak.
Peugeot 208 2020, a műszerfal közepén, szélvédő alsó részén van egy pöcök.
Kíváncsiságtól vezérelve, sikerült olyan erővel megnyomni, hogy beesett.
Mire szolgál ez a bigyó? Mi a jelentősége? -
wolf64
tag
Sziasztok ! Nem rég vettem egy 2014-es gyártású c4 grand picassót PSA5F0210FJBU motorkóddal ( nem tudom meddig a kód .) 100 000 km-el , valós leellenőrizve . Minden tökéletes minden működik , csendes motor semmi furcsa zörej vagy zaj . Úgy tudom ez is láncos vezérlésű . Mikor kell vezérlést cserélni vagy ilyesmiket cserélni ? Van valami félnivalóm , Mire kell vigyáznom ?
-
sowi
őstag
válasz
MC Pite #4535 üzenetére
Belepsz a psa diagboxaba az interneten (feltéve ha van elofizetesed) és ott hozni fogja melyik motorba mit kell rakni, az hogy kihagyod a netes fórumokat (nyilván nem szentírás egyik sem) ahol rengeteg, a márkát ismerő, jó szerelő is van,
a te dolgod, de hogyha csak egy magyar példát kéne mondanom a papa szaki szerviz Gödöllőn akik szinte csak thp, vti motorokra szakosodtak szerintem azért jellemzően tudnak azért újat mondani meg akar neked is...én szeretem a psa termékeket de ismerjük be, van amikor nem jön össze nekik -
MC Pite
veterán
A gyári ajánlás sem egyértelmű, és jelenleg nem is válasz.
1, sokszor egy konkrét olajat írnak elő, speckó megjelölés nélkül
2, a barom hőmérsékletes diagrammal
3, sokszor tizenéve írták a könyvet
4, sokszor pontatlan, és/vagy nem tudja a juzer, melyik a jobb, melyik a (fél)ásványiPl psa autóknál mindig megnézem most mit ír a total hozzá, mert az összes autónkba (Picassok, C8, 206) már modernebbet javasol, mint az ezredfordulón vagy előtt íródott gépkönyvbe - és valóban, tényleg szertte pl az A5/B5 olajat a Picasso, ami nem is volt még 99-ben.
Most a 208ba is ott van kerek perec mi a gyárintöltésű olaj, de azt itthon nem kapni 2018 óta még mindig. Bár pl Suzukik 0W-16-osát se sok helyen... Érdekes, szlovákoknál már van mind, nem csak nyugatabbra.Ha valamit nem nézek meg, mert rengeteg butaság van ott, az a facebook csoportok; köszi.
Ez épp lehet felőlem kivétel, de katasztrófa amiket idáig ott láttam, az nlcafe meg a gyakorikérdések az nasa mérnökök kerekasztala ahhoz képest.
-
-
MC Pite
veterán
Milyen olajat raktatok bele; pontosan? Mert tipikusan félásványi olajos jelenségnek hangzik, és akkor a membrán és az olajlehúzó is játszhat az olajfogyasztásnál. Fantasztikus hogy sok cikkben is csak viszkozitást és esetleg márkát(?) írnak, hogy milyen olaj kell bele, éppen csak az ACEA szabvány és a gyártói előírás hiányzik
. A 'csak' synthetic, azaz félszintetikus, ásványi alapolajú kenőanyag mondjuk minden modern motort hazavág idővel. Ráadásul sokszor az autógyártó is idióta, mert sokszor hülyeséget is felsorolnak a könyvben, vagy nincs is leírva mi kellene bele.
A csattogó lánc (főleg az elején) az ilyen; olyan sűrűn kell ezeken láncot cserélni, mintha vezérműszíj lenne (BMW-knél is ugyanez a helyzet).
2006-2013 volt velük több gond, PSAnál 2014től szvsz élhető már a turbós is.
(Értsd: Sehol nem tudok hibátlan motorról, legyen Toyota, Mazda, VW, bármi - de EP6 meg a TSI is a kezdeti hibák után összeállt jól használhatóra, és a kényelem, erő és a kis fogyasztás sosem jár ingyen. Bár az iszákos gyenge motorok sem feltétlen megbízhatóbbak.) -
sowi
őstag
válasz
MC Pite #4530 üzenetére
volt 1.4 vti es 1.6 vti is, mind a ketto kb 140e km-ig birta, 10ezres olajcserevel, utana kezdett ugyanugy bedolni mind a ketto, olajnyomas hibak, csattogo lanc, vvt hibak, szelepszarszimering hibak, olajfogyasztas, az 1.2 puretech turbo mar jobb, de az is tud kokszosodni, ugyanugy mint barmelyik kozvetlen befecsis turbo
-
MC Pite
veterán
Ha tudsz erről egyéb konkrétumot linkelni, megköszönnénk. Nem nagyon találkoztam ezzel; főleg amennyiben megkapta a B71.2312-őt.
Korai változatoknál nyúlós lánc, foscsi olajjal már akár 100k-nál cserére szoruló vezérlésmódosító kerék (ez mondjuk sok másra is jellemző hasonló kondíciókkal). Szelepfedélnél is akadt olajszivárgás, vagy a benen található olajleválasztó membránja is okozhat olajfogyasztást, de nem túl sűrűn fordul elő (van amiknél sűrűbben, mégsem jegyzik típushibának).
Sokáig félásványi 40es olajjal kopó vezérműtengely és himbák is előfordultak (mint az ET3 és EP3nál is előfordult ez) - és kb ebben a magasságban találkoztam megnövekedett olajfogyasztással.
Majdnem minden a fos polajra vezethető vissza, és ilyen alapon sok tré motor van még, pl a Toyotánál is.
De simán benne van, hogy lemaradtam róla mikor utánajártam neten és PSA-s szerelőknél, úgyhogy hasznos lenne másnak is a topikbanÉrtem, akkor az 1.2 PureTech turbósban egy szar?
AXisBOLD: Verso vagy Avensis kombi? Előbbi kompakt egyterűnek szódával megy el, de nem egy liga a Picassoval, bár nem mindenkinek kell akkora csomi/bővíthetőség.
-
proof88
addikt
Facebookon valamelyik csoportban láttam a hétvégén, hogy tett valaki ilyen jégtől is óvó ponyvát az autóra.
Valami ilyesmi volt
Így keress rá gugliban hogy autóra ponyva jégeső ellen.
Viszont neki szakadt is a viharban, sőt a nagy jégdaraboktól ugyanúgy keletkeztek horpadások. Sejtésem, hogy kevesebb sérülése lett, mintha nem tette volna rá, viszont a csoportban megállapították hogy ez önmagában nem elég, úgyhogy már van aki inkább a ponyva alá néhány centi vastag szivacsot is rak hogy biztosan felfogja a jég becsapódását. -
Orionk
senior tag
Sziasztok,
Olyan autóvédő ponyvát keresnék Citroen C3-ra, ami a jégtől is védne.
Találkoztatok-e már ilyennel, vásároltatok-e már?
Tudnátok-e ajánlani helyet, boltot erre?
Köszönöm -
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #4524 üzenetére
Nem prince, hanem ezer éves alapokon nyugszik az 1.8. Az 1.6 VTI is inkább 1.6 VTi mint prince, mert utóbbi egy direkt befecskendezős turbós motor, előbbi pedig szívó közvetett befecskendezéses.
Cukik a szerelők ezzel a motor kérdéssel. Van két olyan csapat a környéken, akik láttak mér ilyenek közelről, és értekeztem velük motor terén is. Röviden: Egyik motort sem ajánlották, szódával az 1.6HDi-t. Pl a 208ba is. Na ne szórakozzunk... A HMR kódos feljavított 1.2 VTi (ami mpi) egyébként pont fasza, korábban (2015 előtt) a szíj málott, és egy korrekt motor, de mindenre csak húzták a szájukat (TU5JP4 kivételével, ami ezekben már nincs).
Ha nem bízol ezekben, vegyél mástMondanám, hogy oszd meg velünk is mi az ami az updatelt 1.6 VTi-től jobb, de nem akarok úgy tűnni mint aki kötözködik.
-
AXisBOLD
addikt
thx
wiki írja az 1.8 injection 16v-ot is, vagy az is prince?
#4507MC Pite: akkor az lesz az 1.8 . Biztos más már ez a prince (1.6 VTi), de PSA szalonos ismerős mondta, hogy Ő még mindig nem venné azzal, inkább a biztos diesel, de azt meg én nem szeretném.
#4520MC Pite: nagyon tetszik ez a gép, de ezzel a motorral se merem megvenni.
sajnos más típus/márka lesz a nyerő.
-
FeZ...
aktív tag
válasz
LilProphet90 #4522 üzenetére
Jó lenne tudni milyen kuplung ment bele.
A pedál keményedését leginkább a kuplung hibája okozza. Ritkán a bowden is, de azt meg főleg a nehéz kuplung "csinálja ki".
Az enyémbe Valeo-t tettem két éve, az még mindig elég puha. -
LilProphet90
senior tag
Sziasztok!
Peugeot Partner 2.0 HDI. Tavaly eltört a kuplungpedált és a bowdent összekötő műanyag cucc, csere után elment jó pár hónapot, majd kb 1 hónapja újra. Újbóli csere után már csak két hétig bírta, úgyhogy teljes kuplung- és bowdencsere lett belőle (a szerelő szerint a kinyomócsapágy okozta a gondot).
Csere után 1-200 kilométerrel ismét nagyon keménynek érzem a kuplungot, kicsit nyekereg is kinyomáskor, szakaszosan lehet csak lenyomni. Van valami ötletetek, mit lehetne még vele kezdeni, hogy ne hagyjon cserben az autópálya szélén?
Eddig baromi nagy szerencsém volt vele, mert itthon, illetve a szerelő előtti lefordulónál esett be a kuplung, de nem szeretném kísérteni a sorsot
Köszi!
-
MC Pite
veterán
Nem is igazán értem a kérdést; 100 oka lehet annak az ikonnak. Olyan helyre vidd, ahol Ladánál láttak újabb autót. Ha keresgél, a környékeden/megyében (bárhol legyen is az) valószínű találsz olyat, aki jobban ismeri a PSA típusokat, érdemes odavinni (minden autónál igaz).
Amit kiolvasol, pont...nem sokat ér. Meg az a szerelő se, aki csak arra hivatkozik.
-
Zolás
addikt
[link] Bethlen Gábor szervízének a címe, most beszéltem le vele egy időpontot bal hátsó abs jeladó cserére. Augusztus 10 előtt nem tud fogadni.
-
Orionk
senior tag
Sziasztok,
2010-es Citroen autónál egyre gyakrabban felvillan a sárga motor jelző ikon, ami hiba is lehet.
Van valamelyikőtöknek tapasztalata erről, hogy pl. hogyan érdemes nekifutni a kivizsgálásának? A hivatalos Citroen szervizben nagyon drága minden, oda nem szeretném vinni.
Köszönöm.Vagy bármi megoldást tudtok, hogy én magam is kiolvashassak valamit a fedélzeti komputerből, hogy mi lehet a hiba? Csak azért, hogy ellenőrizni tudjam, hogy tényleg a valós infót mondanák nekem a szerelők.
-
proof88
addikt
Egy jó kis első gen. 180 lovas szívóbenzin VTS-t kéne venni.
Néha szoktak árulni, de mivel már lálocsoltam sok pénzt a sima 140 lovas C4-emre, ezért marad ez ameddig marad, hogy kivegyem belőle a km-eket.
Vagy egy 3 literes C6-ot -
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #4502 üzenetére
Ez a Prince már nem az a Prince, nem kell tőle tartani, több lépcsőben javította a PSA, és úgy tudom 2014től számít jónak.
Az ősöreg 1.8 EW motorost én kihagynám. Volt 2000-es gyártású Picassomban, nem mai csirke (hanem kb 23 éves, XU tupírozás) - már a TU5JP4 is ügyesebb, modernebb jóval kevesebbet fogyasztó motor volt, ami alig 20 éves.
1.2 Puretech-el venném, ott valahol 2015-16 körül javították a szíj mállást ha jól rémlik, rá kell keresni. Ha korábbi, akkor egyből vezérléscsere, és olajteknőt le hogy el lehessen mosni.
Volt egyébként még 1.6 VTi(120 lovas), de elég ritka, és nem túl magas felszereltségűekből. -
Llew
senior tag
Árakat nem tudok, de az index fórum Citroen topikjában, meg fb-on is mindig Bethlen Gábort ajánlják. Remélem még aktuálisak az adatok.
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2014 C4 Picasso nagyon megtetszett.
Egyelőre csak benzinessel venném, de a THP és VTi (BMW prince?) miatt nem merem.Van ebből megbízható szívó benzines?
Az 1.8 injection 16v milyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Samsung Galaxy A14 5G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- iKing.Hu - Honor Magic 5 Pro 5G - Használt, újszerű állapotban, ajándék tokkal!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest