- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
Hello.
Az új P508-asról mi az ált. vélemény? Azon kívül hogy mocsok drága
Vagy még túl korai a kérdés?
-
Milka 78
nagyúr
Üdv Urak!
Szert tettem egy 2015.01-ik havi C-Elysee 1.6 hdi, kocsikára. Picit át kellett alakítanom, hogy feküdjön nekem, de lassan kész lesz. Kapott egy Musketier ültető szettet, 18-as MOMO felniket, 205/35-ös robbantott gumikkal, K&N sport légszűrőt, körbe fóliát, Xenon és ledes égőket, meg némi zenét a gyári recsegők helyett, ja meg kapott egy kínai , obd-s hud-ot a hecc kedvéért ami egész jól muzsikál. Szerdán megy szoftver frissítésre némi plusz lóerő végett és kap egy szolidabb sportrendszert, de lassan a végére érek.
Kb itt tartok most...
Maga az autó nincs túlgondolva, sima egyszerű, fapados járgány, sok sok műanyag, de még is egész komfortosan érzem benne magam. Viszont a kormány kerék nekem lehetetlenül nagy és "magas", de mivel sportkormányos autóból ültem át aminek kifejezetten alacsonyan volt a kormány csúcspontja, biztos az én megszokásommal van a baj. Mondjuk e téren az utcsó kiadású Peugeot-ok kis kormányát el tudnám viselni...
A váltót sajna nagyon rövidnek érzem, marhára kéne bele egy 6-ik sebesség, de városba és országúton elég dinamikusan lehet vele haladni még a 93 lóval is. Városban/külső kerületek/kis távokra 6 liter körül szokott fogyasztani ami a nagy pacskerek és a nehéz lábam miatt szerintem lemenne ez még 5.5 liter körülire is, de e téren elégedett vagyok, mert a 3 hengeres, 1.2vti mocis C-Elysee-vel én rendere 8 liter fölött álltam meg és még haladni sem tudtam vele.
Aki ilyen vagy P301-es kocsit vett vesz az nézzen rá a géptető (az első lámpák vonalában), csomitető és a 4 ajtó belső falcára (alul a "szigetelés" fölött), mert 2-3-4 évesen kb porrá szoktak rohadni a szigetelő és az üregvédő teljes hiányi miatt. Volt 3db 2014 év végi és 2015 év eleji (plusz az enyém), de most találtunk 1db 2016-ost is, de fene se nézte át az összes flottás kocsit...minden esetre nem egyedi eset. Nálam is Citroen gariba 1 géptető+4 ajtó csere volt (a csomitető jövő tavasszal jön majd csak nem akartuk túlfeszíteni a húrt), mivel a két lemez közti rohadást a tudomány mai állása szerint nem lehet javítani.
A hátsó lámpát meg közelről ne nagyon sokkoljátok vízborotvával, mert irgalmatlanul beázik. Nekem kb 1 deci víz ment bele amiből csak némi párát lehetett látni a lámpa tetején. Szétszedésnél derült ki, hogy 3 hét alatt a komplett alsó sor (piros rész) rész érintkezői korrodáltak és a lámpa kb menthetetlenül algás lett. Mint kiderült ez ismert típushiba és nem garanciális probléma, legalább is az 1+1 év garin túl nem az (még nekem se, pedig én psa/márkaszervízes vagyok). A beázás a lámpa foncsor hátsó tömítésénél szokott beázni és van egy állító csavar is rajta amit egy szivacs darabnak kéne szigetelnie, de azt nem teszi, úgy hogy csak óvatosan.
-
ngaba
aktív tag
Sziasztok!
Az autós topicban már kérdeztem, csak most találtam erre a specializálódott topicra.
Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy 2008 körüli 1.6 benzinesben a Peugeot 307 kombi vagy a 308 kombi a megbízhatóbb?
Azt olvastam a neten, hogy a ráncfelvarrt 307 már megbízhatónak tekinthető, főleg a motorja. A 307 mellett szól még, hogy külsőre nekem jobban bejön, és olcsóbb. A 308 mellett pedig az, hogy a cikkek szerint modernebb és tágasabb; de az 1.6 vti Prince motor necces lehet, nem ajánlott (bár kevésbé bajos, mint a THP).
Köszönök minden választ.
-
Feketelaszlo
senior tag
Wastegate szelep kapcsolója elég gyakran "kopik ki" minden hasonló konstrukciójú motornál. Néha hangja is van, kattan/csörög egy adott fordulaton - nem tudja megtartani abban az állásban, amiben az elektronika szeretné. Nem tudom ismerősöd erre gondolt-e vákum alatt, de leírás alapján az erőtlenség eléggé turbó problémának hangzik - az is lehet, hogy nincs közvetlen köze a vezérlés cseréhez.
A vízhőmérséklet miatt nem aggódnék egyelőre, ha csak nem extrém tartományokban ingadozik. -
Peugeot 308 1.6 THP 2014-es.
2 hónapja cserélték a vezérmű elemeit, láncot, kerekeket.
A hétvégi úton az indulás után 80 km-rel elment az ereje. Szépen elmegy tempomattal, de nem ugrik, gyorsul úgy. A hegyen vissza kell váltani és úgy szól a motor, mintha túl alacsony fordulaton járatnám, morog, de a kijelzőn írja, hogy váltsak fel. Nincs többletfogyasztás, csak a vezetési élmény rosszabb és nem lehet rá számítani pl. előzésnél.
Van valakinek ötlete mi lehet a gond?
Hibajelzés nincs.Egy ismerős eltűnő vákuumról beszélt.
Két nap múlva, visszaindulva minden jó és 20 km-rel arrébb megint kezdi.
És még egy: Araszolás dugóban és a vízhőmérséklet lefelé megy. Ha felgyorsulok visszaemelkedik.
-
válasz
molnarpeter #3353 üzenetére
Hat van olyan ahol kb 4 ev alatt van 4 eredetvizsgan... A muszaki 2 evre szol de megis evente van ujabb eredet vizsga... Megnezest meger minden.. De probalom elkerulni a tul hasznalt 12k km utan vagyonkoltest.. 1 en most probalok tulleni es nezni masikat. Valoszonuleg igazak a nemet vonalt eroltetok, de sok mas kozvatlen pelda is van hogy a franciak se dragabbak ev/ft fentartas alapjan.
-
Plusz tanacsra lenne szuksegem... Nezek mo i forgalombahelyezest es tobb esetben is azt latom hogy 5-6 tulaj van 1 autonal. Erre van valami frappans magyarazat vagy ez nem olyan ujkeletu dolog?
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
Peugeot 206
a kormány felső részét (úgy 11-1 óra között) sajnos megette az idő meg az UV.
a cserét elkerülve, létezik valami egyszerűbb felújítás, spray, bármi amit pl rákenve nem foszlik tovább?
az esztétika másodlagos, csak az zavar, hogy a kormány darabjai folyton a tenyeremben maradnak. -
erik365
senior tag
válasz
Zola007 #3348 üzenetére
Ha valaki vigyázott rá akkor nincs vele gond, erő is van benne ha jól rémlik 138 ló.
Ez a motor már Fap-os, kettőstömegűs. Tudomásom szerint ezek teljesen jó motorok, ha nincs bennük egy föld-hold távolság.
Saját részre szívesen vennék 2.0 hdi-t, ha mennék legalább napi 2x20km-ert. -
Zola007
veterán
válasz
molnarpeter #3343 üzenetére
facelift mikor volt pontosan (hónapra) ,tudja valaki?
2004-es 2.0 HDi dízellel érdemes foglalkozni?
-
válasz
MC Pite #3344 üzenetére
Faceliftest nem talaltam ami megbizhato lenne hirdetes alapjan. 1.6 dizeles elso tulajos amit jonak tunik. Illetve benzinesbol 1.8. 2.0 1 1 db. Benzinesbol 1.6 amit nezesre alkalmas. Hat azert megkerdezem mindenhol milyen olajat milyen idokozonkent csereltek. Link vagy valami leiras tenyleg nincs gyari adatokkal kb mit milyen km kozonkent kell cserelni pl a szervo olaj, vezermuszij.. Esetleg fek. Ok a futomu utaktol is fugg de gondolom 150-200k nem birnak azok se.
-
MC Pite
veterán
válasz
Fail3D! #3342 üzenetére
Találj egy változatot először.
Cserélj MINDEN folyadékot és szűrőt, max a szervo olaj maradhat, tuti ezeket elhanyagolták (és olajból itthon olcsóbb vackot kapott).
Vezérlés (vízpumpával, hosszbordással), vagy gertyát, vagy injektortömítést (plusz izzítókat kiszedni hogy ne rohadjon be), illetve 5éves kor felett a gumikat is érdemes cserélni.
Minden mást igény szerint. -
Ez. Behalas mennyire jellemzo? Vagy ev km re vetitve lehet valami alltalanosagot mondani?. Megnezem egy 2000-t holnap, azert az erezhetoen nyomatekosabb az adatok alapjan. Az 1.6 dizelesobel lattam olyat aminek tavaly csereltek a vezermuszijat szamlaval igazoltan.. Az is erdekes lehet.. Cdak jo lenne gyari adatokat talalni kb ok mit mondanak mit,mikor kellene cserelni stb.
-
Udv! Peugeot 407 vasarlason gondolkozom. Nehany tippet kernek, mert neten sajnos nem talalok tul sok infot( a 202 oldalas leirasban sem).. Pl szerviz intervallumok a kulonbozo alkatreszekre ami legalabb gyartoi ajanlas lenne( a motoroljat ne vegyem figyelembe...
de a 160-220k kozotti km hasznalt autoknal jo lenne tudnom kb mire szamithatok. Benzinesbol. 1.8 2.0 dizelbol 1.6 2.0 mechnikus valtoval szerelt erdekel. Azt olvastam milyen hibak tudnak elofordulni. Ha jol olvastam hutessel lehetnek gondok meg a kijelzovel.. Bar remelem ezek cserejen mar tul van a gazdaja... Egyebb amire erdemes figyelni? Amit probalok higy magyar 1 v 2 tulajdonossal rendelkezo legyen es lehetoleg minnel tobb bizonylat a szervizekrol. Mas egyeb tanacsot is szivesen fogadok, mire figyeljek vasarlaskor. Gondolom 1 szakszerviz latogatas, hibakod kiolvasas az kotelezo minden esetben.
-
hiena68
csendes tag
Sziasztok.
Citroen C Elysee H7 izzó csere, tudna valaki segíteni?
Ezelőtt xsara-m volt, annál ilyen rugós rögzítés volt.
De itt semmi ilyesmit nem találok. Csatlakozót lehuzom és vakarom a fejem, hogyan tovább?
Csak ki kell húzni az izzót, vagy mi?
Nem igazán mertem rángatni.
Biztos van valakinek tapasztalata kérem segítsetek. Ne menjek már egy izzó csere miatt szervízbe!!
Köszi -
válasz
Zola007 #3331 üzenetére
C5 miatt anno agyaltam melyik legyen, és a 2.0 HDI helyett a 2.2 (200LE) javasolták, hogy megbízhatóbb darab. Mondjuk nem tudom a 407 milyen súlyos darab, a C5 1.9 tonna, ehhez kb ez a 200 lóerő a normál motor érzésre.
Kompakttal gondolom arra céloz feleslegesen ne vegyél nagyobb autót, bár nálam mióta ez a nagyobb dög van sokkal nyugodtabb az élet az úton
-
Zola007
veterán
válasz
molnarpeter #3327 üzenetére
ezt a kompakt kategóriát mire érted?
dízelre utaltam a 6-os váltóval, amiket néztem Fiat Bravo 1.9 és 407-es 2.0 azokban 6 gang volt -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zola007 #3325 üzenetére
Nem feltétlen van szükség a 6-os váltóra, VAG esetén is pl. sokszor ugyanannyit forognak legnagyobb fokozatban. Persze kivitel függvénye, ott is a BlueMotion, Greenline, vagy épp sportosabb csúcsmodellek kaptak inkább hosszú váltót (1.9 TDI esetén nagy hagyománya van az ASD kódú váltónak például a hosszú áttétel miatt, miközben csak 5 fokozatú).
Mondjuk ha már itt tartunk, én talán maradnék inkább a kompakt kategóriában
-
Zola007
veterán
válasz
kalmanchris #3324 üzenetére
köszi, azóta már megrágtam (bár másik topikban még mindig van aki ajánlja az Astrat 1.4-el pályára
)
Suzuki 1.3 140-nél 3900-at forog, Golf IV 1.6 is 3700 körül.
Az a motorzaj nekem már sok (lehet hogy másnak még simám belefér)Próbálok 6 sebességest nézni, ezért is kerültek képbe a 407-esek
Benzinesből mit ajánlanál?
-
kalmanchris
tag
válasz
Zola007 #3313 üzenetére
Pályára ne egynégyet vegyél. 1.6 16v a xsarában 140-nél forgott 3800 körül, c4 ugyanezzel a motorral emlékeim szerint rövidebb 5.-et kapott, tehát többet forog.
Vehetsz egy olcsó 1.6 hdi 110-est, aztán megbízható szerelőnél egy láncvezető, vezérlés, kettőstömegű, olajok, szűrők cseréje és sokáig jó lesz, ha a turbo jó. Ez olyan 3, de inkább 400 ezres meló.
Vagy veszed a benzinest, mindent kicseréltetsz rajta egy százasból és hallgatod ahogy kimegy a világból pályatempón 3500-on duruzsolva. -
whited
addikt
válasz
molnarpeter #3316 üzenetére
2.0 HDI 90Le az mentes mindentől szinte
-
kalmanchris
tag
https://youtu.be/lTrESdEzOwk
-
Zola007
veterán
válasz
molnarpeter #3316 üzenetére
dieselt nem vennék, kb. 2 évig lenne meg, ha mégis felülök vele a sz.pórollerre, akkor nagy költség, ami sose hozza vissza az árát
-
Zolás
addikt
válasz
molnarpeter #3316 üzenetére
Ez tetszik belülről, azok nem. Plusz nagyfalu mellett lakom, ha neadjisten mégis kitiltják a dízelt, kb semmire se használhatom.
-
molnarpeter
nagyúr
Ha nem 1-2 km-es utak, vagy DPF/FAP nélküli kivitel lenne (ha volt olyan az elején, nem tudom sajnos), egy 2.0 HDI szerintem vállalható. Csak meg kell nézni rendesen, jó állapotban legyen a részecskeszűrő és az injektorok, stb. Vagy valami konszern Sharan/Alhambra/Galaxy, ott volt többféle benzines.
-
Zolás
addikt
-
Zola007
veterán
Nézegetem a C4-eket
2006-2007 körül
5 ajtós
1.4 - 1.6 Comfort és Collection felszereltséggelMire érdemes ezeknél figyelni megtekintéskor?
1.4 mennyit forog, fogyaszt és zajos autópályán? (140 óra szerint) -
RobZX
újonc
kalmanchris: egy alapos alapjárati motor tisztítás tervben van, mert elég nagy ott a dzsuva. Sőt ha úgy van, akkor csere.
MC Pite: elnézést azt nem írtam valóban, hogy hol. Egyébként BP vagy vonzáskörzetében. Sajnos nyöszörög már kb. 1 hete, szerencsére még nem terpeszt, ezért is akarom megnézetni.
-
MC Pite
veterán
Racskolbalazs: Nem az olajok rosszak, az autószerelő oktatás, mindenbe 10w40, max 5w40es sűrű instabil löttyöt raknak... Ahelyett pl amit a castrol.de ajánlana (nem a magyar oldal, az melegégövi országba sorol minket) vagy amiblegalább a könyv szerint ajánlott (ne adj isten antizenéves gépkönyvnél frisebb infót is lehet nézni, vagy tudni mit jelentenek a jelölések).
RobZX: Kishazánk melyik felén? Vagy ha nem jelölted meg, akkor Bp? Ott Sabjánék, Kom-Egomba Auto Vargasz.
Ha nem nyikorogba híd, azaz jó, akkor a Csapágyat kell kicserélni, nem megvárni amíg tönkreb..a a féltengelyt. Ha már meg lett várva a nyikorgás és a terpesztés, híd csere. -
RobZX
újonc
Sziasztok! Tud valaki esetleg megbízható, hozzáértő Citroen szerelőt, aki régebbi típussal is foglalkozik? Konkrétan egy 1993-as ZX-ről lenne szó. Hátsó hidat meg kellene nézni, illetve az alapjárat ingadozással kellene valamit kezdeni. Köszönöm előre is.
-
Uzmany
őstag
válasz
racskobalazs #3306 üzenetére
A garázs, az megoldás. De Bp-en is rengeteg nyest van.
-
Uzmany
őstag
válasz
racskobalazs #3302 üzenetére
Szia!
Kb egy hónapja vettem egy 207 cc-t. Szintén 1,6 120ps.
Eddig minden jó, nagyon megszerettem.
Viszont egyre felhivnám a figyelmed. A nyestek nagyon szeretik. A szigetelést a tűzfalon már az első éjjel nagyon csúnyán szétrágta. Szerencsére eddig kábelekhez stb nem nyúlt. Minden éjjel meglátogatja, reggel látom a nyomait.Pedig nagyon alaposan le lett mosva a motor, tele van a motortér különféle wc illatosítóval, nyestriasztó golyóval.
Tettem bele k&k m2500 ultrahangos nyestriasztót, mindig
másik helyen parkolok, és eddig semmi nem használt. -
MC Pite
veterán
válasz
racskobalazs #3302 üzenetére
1.6 120 Le?
CC specifikus ismereteim nincsenek, de az alapok nem nyűgösek, vállalhatóak. A CC specifikus alkatrészek viszont ritkák.
Kicsit bemattult lámpákkal és női tulajtól nem várok sok jót; karbantartásra nem valószínű hogy sok figyelmet fordított. De külföldi volt, úgyhogy legalább nem fos olajjal használták idáig (majd az itthoni szerelők megadják neki a 40es félszintetikus vackot, a városozással együtt fasza kis kokszosodás lesz; bár nem olyan vészes mint a közvetlen befecskendezéses tesójánál). -
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Elég rövidke kérdés, de:
Első autónak mennyire érné meg egy Pegout 207 CC? Nézegetem egy ideje, viszonlyag olcsón adják már használtan (<1m, 120k km, képek alapján jó állaputú).
Tapasztalatok? Fent tartási költség? Főleg városi használatra / néha ilyen pár száz km-es utakra.
Előre is köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Yettel topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- ÁRCSÖKKENTÉS Jura Impressa C5 fehér kávégép eladó
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- Xiaomi 13T Pro 12/512GB, Kártyafüggetlen, Kijelző enyhén beégve, Garanciával
- Samsung Galaxy A12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus X570 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB FRACTAL DESIGN Meshify 2 650W
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest