Hirdetés
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Victoryus: Rapoo VT9Pro egér
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok! Idei Peugeot 308 támogatja az Android Auto-t? Tavalyi kiírás szerint csak a Carplayt. Köszi a segítséget!
-
Feketelaszlo
senior tag
Sok elektromos autóban van olyan töltőkapcsolás, ami adhat ki ilyen magas sípoló hangot, tehát lehet normális. De távdiagnosztizálni nem akarok - ha még garanciális, akkor a Citroen Magyarországot kéne megkeresni a problémával.
Amivel esetleg lehet szűkíteni a hibalehetőségek körét:
-Ha 230 V-on töltöd, akkor kipróbálni 400V-on, hogy ott is hallani-e, ha 3 fázist használsz akkor meg fordítva.
-A használt elektromos autók esetén előfordul, hogy az előző tulaj által elhagyott gyári töltőkábelt a kereskedő pótolja valami olcsó kínaival pótolja ki, tehát ha gyanús, hogy nem azon az áramerősségen tölt az autód, amin kéne neki (gyári adatnál jóval hosszabb töltési idő), akkor ennek a helyes működését is érdemes megvizsgálni. -
LanyUs
senior tag
Citroen Berlingo electric töltés közben kb. 10-15 percenként élesen sípoló hangot ad. Nagyon vékonyat, de nekem bántja a fülem. Ez normális töltéskor?
-
A214
aktív tag
válasz
molnarpeter #2840 üzenetére
A használati leírása szerint nem kell cserélni a hűtőfolyadékot.
Igaz ha már így belemixeltem más cuccost is nem ártana ,de ezt a telet most talán kibírja.
Megvettem volna hozzá a gyárit is. Csak milyet és hol?Olajcsere is már csak jövőre lesz.
Szervizben mennyiért cserélik a fagyállót?
-
gainwardgs
veterán
válasz
molnarpeter #2840 üzenetére
Inkább 3 év után ajánlott
-
A214
aktív tag
Köszi a segítséget.
Szerintem még a gyári löttyi van benne. Inkább világosbarna a színe.
Egy hónapja méretem be mínusz 35-40 körül volt.
AISIN azt írja minden fagyállóhoz hozzákeverhető. For all makes and all models .Dobozán is rajt van. [link]
Alublokkos motorhoz is használható . [link]Based on a Phosphated Organic Additive Technology (P-OAT), “AISIN Ultra Long Life Coolant" may be used with confidence in engines manufactured from cast iron, aluminium or combinations of the two metals, and in cooling systems made of aluminium or copper alloys. Full material compatibility is also tested and assured for all the rubber seals (water pump) and other elastomers found in the modem automotive cooling systems.
Csak azt nem értem ha foszfáttartalmú akkor hogyan? P-OAT
2 decit öntöttem bele .
Lehet, hogy a piros bárdi helpel jobban jártam volna vagy deszt vízzel. -
Feketelaszlo
senior tag
Erre nehéz válaszolni anélkül, hogy tudnánk, most milyen közeg van az autóban, de hosszú távra biztos nem ajánlott teljesen különböző adalékolású vegyszereket összefőzni. Végszükség esetén mindent össze lehet keverni, de akkor ajánlott a hűtőfolyadék cseréjét is előrehozni legalább a következő olajcseréig. Önmagában egy olyan foszfát tartalmú folyadék, mint ez az Aisin nem ajánlott a legtöbb európai autóba.
-
A214
aktív tag
Sziasztok,
Szerintetek benzines 2008 évjáratú Peugeot 207 1.4 VTi 70 KW motorba ebből beleönthetek, hogy max .szintig legyen a hűtővíz? Aisin ultra long life coolant
Kék színű fagyálló. -
Rick4
félisten
Ilyen motor- váltó van a 2014-es C4 Grand Picassomban, autóalkatrészekkel foglalkozom, körülnéztem vétel előtt, vállalható alternatíva mindkettő, a motor rengeteg modelben benne volt, sok gyíkja nincs, a váltóval ugyanez a helyzet, mindeféle gyártó pakolta bele a kocsikba, és nincs rossz híre. Nekem tetszik ahogy megy, 200 körül van vége, 120-140 között pályázva, pesten futkorászva, hazafelé akár sietősebben is haladva 5.7-es fogyival körül érek haza, ráérősen, országúton lehet akár 5 körül is. A betankolt- visszaszámolt megegyezik a kijelzett értékkel.
-
-
Rick4
félisten
Nézze meg még egyszer egy helyben állva, járó motornál, majd lámpát, fűtőventit, rádiót bekapcsolni, féket nyomni, és akkor változik/ esik-e még lejjebb, Ha igen, akkor csak a szokásos, a generátor feszszabályzójában lesz a bibi. Azért rámérnék az obd helyett járó motornál az akksisarukra egy multiméterrel.
-
Peugeot 308 1.6 THP-t. Benzines, 2014/10
Ennek még nem érintőképernyős, kijelzője van, hanem "hagyományos". Azt olvasom a doksijába, hogy ebből is van bluetooth kihangosítós, de az enyémben nincs olyan menüpont.
A kérdésem, hogy ebben is benne van a bluetooth kihangosító és szoftveresen előcsalható vagy csak másik központi egységgel lehetne megoldani?
-
szumoo
senior tag
válasz
Feketelaszlo #2828 üzenetére
Jogos, 1.4 lesz az az 1.3
.
Többi infót is köszi!Sz.
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem gyártott a PSA soha 1.3-as motort, bár ha gyártott volna biztos jó választás lenne.
Mondjuk ha nagyon sietős vagy, akkor a C3 biztos nem a te autód - különösebb szériahibáról nem tudok, de ha motor alapján kéne szortírozni, akkor benzinesből a legújabb 3 hengeres Puretech motorok (1.2 60 kW) vagy dieselből az 1.4 HDi. Felszereltség a nagyon fapadtól a Zenith tetős luxusig minden volt, de Magyarországon szerintem nem nagyon fogsz az utóbbiból találni. Nagyobb költségtétel ebben a korban még nem szabadna, hogy előforduljon ezeknél az autóknál - a 2010/11-es gyártásra volt kicsit több visszahívás (ABS, akku földkábel, Takata légzsák, szervókormány, stb.), de ha rendesen hordta a tulaj szervizbe az autót ezeket mind javították már az érintett példányokon.
-
Bozso68
őstag
Ha valaki még nem látta: éhes volt az oroszlán.
-
szumoo
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék kérni infókat a 2010-től gyártott (2. gen.) benzines C3-sokról.
Csak a szokásos mindennapokból, hogy mik a tapasztalatok, költségek, stb.
Ami már nekem is logikussá vált, hogy az 1,3-ast kell választani, hogy lehessen is haladni vmennyire.Előre is köszönöm a segítséget!
Sz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Rokon, C4 Picassoja (2011) üzem közben, csak 13.4v OBD szerint is. Hol keresse a hibát?
Előre is köszi. -
Newlachka
őstag
válasz
erik365 #2821 üzenetére
már kiderült,hogy van benne. egyik kollégám vett egy ilyet, és lefolytja a turbót,mert el van tömődve neki.
én nekifutásból azt ajánlottam neki,hogy nézze meg,hogy egyáltalán van-e benne adalék, illetve hogy jó magyar szokásra nincs-e valahogy áthidalva hogy ne jelezze a hibát. -
-steveke-
csendes tag
Sziasztok!
Úgy alakult hogy autó vásárlás előtt állok.
A kiszemelt egy Citroen c8 2005 2.2 hdi. Elvileg minden szervíz rendben stb stb. Tehát a leírtak alapján tuti vétel. Pénteken megyek megnézni, persze egy totál független szervízben átvizsgálás meg lesz. egy-kétt apróság érdekelne. Mire figyeljek oda nagyon? S a másik nekem nem tetszik a rádiója az cserélhető másikra? Illetve nagy szopás-e?
Köszönöm a válaszokat.
-
Newlachka
őstag
Sziasztok,
Láma kérdésem lenne, 206cc 1,6 HDI-ben van FAP folyadék tartály?
Valaki tudna valamit linkelni,hogy el tudjunk indulni vele kapcsolatban?
Köszi -
Vigneau
félisten
A 2012-től gyártott 1.4 VTi és 1.6 VTi motorokról van valakinek érdemi tapasztalata/infója? Ezek is - gondolom - a BMW-vel közösen fejlesztett Black Prince szériába tartoznak. Láncos, vagy már ismét szíjas vezérlést alkalmaznak ezekben a motorokban?
-
gboszi
senior tag
Sziasztok remélem tudtok segiteni, mert már teljesen el vagyok keseredve.
2006 Citroen C4 1.6 bKezdetek óta volt gondom a fogyasztással, ezért lett cserélve gyertya,trafó, szenzorok - jeladok, katalizátor stb. Eljutottam egy 10-11 (!) literes átlaghoz, azt mondták, ez ilyen. Ez van.
A következő most a problémám: Depollution system faulty
Dadogot, ömlött bele a benzin, a fogyasztás (amit kiirt) 25-30 liter. Szoftver szerint égés probléma, első jeladó szenzor hiba stb. LAMBDA szonda széthuz, már szebb az alapjárat. Cserélte, meg a MAP szenzort is cserélte. Hivott, hogy jó a kocsi, eltünt a hiba, nincs már check lámpa.
Elhoztam, s 200m után ugyan ez. Annyi, hogy szépen megy a kocsi, de 20-22 literes pillanatnyi fogyasztást ir, és ég a depollution system faulty.Ötlet, hogy merre menjek? Ki tud segiteni? Diag?
Köszönöm -
Teal'C
veterán
Sziasztok tudja valaki hogy Peugeot Partnen 2005 ben az utastérből hol lehet 1db kábellel áthaladni a motortérbe?
-
A214
aktív tag
válasz
Feketelaszlo #2809 üzenetére
Köszönöm.
-
Feketelaszlo
senior tag
El lehet térni, a gyártó értelemszerűen annak az olajcégnek a termékeit fogja ajánlani, amelyikkel szerződésben van. Viszont az olajfogyasztás más márkától sem valószínű, hogy el fog múlni - vagy ha mégis, az baj. Közvetlen befecskendezéses és egyéb modern motoroknál a normál üzem része bizonyos mértékű olajfogyasztás, mivel kenés és súrlódáscsökkentés terén a határokat feszegetik. Tehát ha nem gyanúsan nagy (2-3l/10.000 km) mennyiségben tűnik el az olaj, akkor nem kell emiatt aggódni, töltsd utána ha szükséges olajcserék közötti félidőben, de ez tervezési sajátosság, nem hiba. Azért tolja be a rendszer olyan helyekre is az olajat, ahol elég, hogy még kevesebb legyen a súrlódás, még jobb legyen a hűtés, s még jobb legyen a motor hatásfoka.
-
A214
aktív tag
válasz
proof88 #2807 üzenetére
Sziasztok,
Ezt az olajat próbálta már valaki Peugeot 207 1.4 16V VTi 95 LE motorba?
Az autó gyártási éve 2008.
A szervizkönyvbe TOTAL az ajánlott ettől el lehet térni?
Tudnilik csipegeti egy kicsit és próbálok most váltani. -
Vigneau
félisten
válasz
proof88 #2804 üzenetére
Nálam (Pug 208 1.4 HDi) a vízpumpa adta meg magát vezérlés cserét követően 6k km-el. Ott is hetente 7 dl vízveszteség volt az előjel. A csuda se gondolta volna, hogy ez romlik el, hanem inkább csőre gyanakodtam volna. Hiába, silány minőségű volt a pumpa, mint kiderült...
-
nOvOp
senior tag
válasz
proof88 #2804 üzenetére
Köszi a választ!
Nekem is az volt az első, hogy a hűtővizet megnéztem, de maxon volt. Viszont elég olajos volt a víz, gondolom a hengerfej miatt, de azt javították. Ezért is lett most kitisztítva a hűtővíz tartály. A vízfolyást illetve annak nyomát meg igazából nem is figyeltem eddig. Akkor most azt is figyelni fogom, de nem vettem észre, hogy a tartályban kevesebb víz lenne. Nekem, mint laikusnak, a ventilátor eltömődés, szennyeződés logikusnak látszódik, ezért is kérdeztem rá, hogy azt valóban moshatom-e illetve akár megoldás is lehet-e. Mondjuk fura, hogy a szerelő ezt nem csinálta meg, mondván, nincs slagja. Ha ez lenne a probléma, akkor viszont feleslegesen cserélte az ehhez tartozó alkatrészeket (bár neki egy fillérjébe sem került).
Lehet megcsinálom a mosást, de egy jó citroen szerelőt kell keresnem. -
proof88
addikt
Hali,
nem ereszt valahol a rendszer? Nem láttok valahol a motortérben folyadéknyomot? Esetleg kocsi alatt nem gyulik némi folyadék?
Hasonló problémám van nekem is 2006-os C4-gyel. Az történt, hogy augusztusban semmi gondom nem volt vele a nagy melegben, pedig ugye kánikula volt rendesen.
Szeptember elején mikor kicsit hűvösebb, esősebb idő lett, a reggeli lassú forgalomban egyszer csak bejelzett, hogy STOP!, állítsam le az autót mert a motornak extrém hőmérséklete van. Ekkor a vízhőmérsékletet mutató skála a kijelzőn villogott üres rublikákkal. Gondoltam valahogy kimegyek külső sávba és bekanyarodok mellékutcára ahol meg tudok állni, de fél perc múlva eltunt a hibajelzés, visszajött normálisan a hőmérsékleti skála ami 1-gyel mutatott többet a középállás felett csak, aztán visszament középállásba és leállt a venti is. Nem tudtam, hogy a jelzés előtt mit mutatott a skála. Mivel fél perc után elmúlt a jelzés, nem is álltam meg, mert úgy gondoltam hogy nem is biztos hogy valós volt a jelzés. Az út további részén nem is volt gond.
Megnéztük később a folyadékszinteket, olaj is és hűtővíz is rendben volt (hidegen néztük).
Na, utána visszajöttek a melegebb idők, 1 hónapig használtam ismét gond nélkül a kocsit, sosem jött elő ez a probléma, pedig próbáltam előhozni dugóban araszolással is, de nem jött elő. Gondoltam arra hogy nem kapcsol rendesen a hűtőventi időben, de mindig rendesen kapcsolt amikor én tesztelgettem. Azt is csináltam hogy direkt teligázasabb gyorsítgatások után megálltam, hogy kapcsolnia kelljen a ventinek, de mindig kapcsolás után kb fél-1 perccel már le is vitte a hőmérsékletet normál szintre ahogy kell.
Aztán most hogy szept végén vagy október elején megint lehűlt az ido kicsit, megint elojott a probléma. De úgy, hogy mindig olyankor jelezte a problémát, amikor reggel araszoltam a forgalom közepén és nem tudtam gyorsan félreállni, és mindig fél perc alatt el is múlt!
A problémára jellemző, hogy egy nap kb egyszer jön elő, reggel, ha egész éjszaka kint állt. Ha viszont egyszer előjön a probléma, akkor aznap már nem lehet újra előhozni, hiába szánom rá az időt. HIába hagyom állni órákig, ha délután elindítom, nem tudom előhozni a problémát megint.
Arra közben rájöttem, hogy a lassú fokozata is kapcsol a ventilátornak időben, majd ha kell a magas fokozat is, mégis hajlamos megtörténni az eset. Ezért gondoltam hogy nem ventilátor probléma.Múlt héten szomorúan vettem észre, hogy kb üres volt a hűtőfolyadék tartályom! Ez azért érdekes, mert amikor először előjött a probléma, akkor tökéletes szinten volt, hiszen direkt megnéztük! Ezért nem is gondoltam hogy ereszt valahol. Még augusztusban volt hogy némi folyadék volt a kocsi alatt, de azt hittem hogy az a klímahasználat utáni normális. Meg ugye, akkor nem is volt problémám.
De most hogy észrevettem hogy üres a tartály, féltem, hogy a motor eszi meg a vizet, elsétáltam kútra, vettem ioncserélt vizet meg fagyálló koncentrátumot, 1:1 arányban utántöltöttem, amig jó nem lett a szint a tartályban. Ez összesen kb 8 decit jelentett.
Kis kutakodással rájöttünk, hogy valóban ereszt az egyik cső, csak álló helyzetben nem tűnik fel, csak azt látod a motortérben, hogy néhol mintha vizes lenne. Sajnos olyan helyen ereszt, hogy felülről nézve nem látszik rendesen. Azonban magas fordulaton járatva tolja ki magából a vizet, ehhez persze meg kell kérned egy embert, hogy figyelje a motorteret miközben üres fokozatban nyomod a gázt, emeled a fordulatszámot, persze csak bemelegedett állapotban.
Infrás hőmérővel mérve a raditátort, 90 °C-os amikor a skála középállásban van, innen gondolom hogy még jó a hőelvezetése a rendszernek, nem sül meg a motor ... attól féltem, hogy túl sok levegő kerülhetett a rendszerbe, nem vezeti el a hőt a radiátorig, de ha a radiátor meleg, akkor sztem még nincs nagy gond.
Viszont mivel a túlmelegedés probléma először olyankor jött elő amikor a folyadékszint még jó volt, nem biztos hogy ez a probléma valódi oka. Egyelőre bejelentkeztem szervizbe hogy a szivárgást elháritsuk, addig pedig minden nap indulás előtt ránézek a tartályra és ha kell, utántöltök. A kocsit úgy használom, hogy kb 2500-ig pörgetem, hogy ne szórja el a vizet nagyon, nincs teligáz csak óvatos gyorsitás, hogy minél kevésbé melegedjen, és sokkal többet próbálok motorfékezni is.
Mostanában megint nem jön elő a STOP! felirat, a ventit kapcsolja néha kb 1 percre aztán visszaáll a hőmérséklet, nem kúszik fel a skála maxra. Félek csak azért nem jön elő a probléma, mert ismét enyhébb idő van.
Aztán lehet hogy tényleg összefügg a víz eresztésével a probléma ... ha valahol tud ereszteni, még az akár rendben lévő folyadékszint ellenére, a felforrósodó víz hatására emelkedő nyomás sosem lesz megfelelő, hiszen szivárog a rendszer ... tehát előbb fel tud forrni a víz, a belső kisebb nyomás hatására, mintha nem eresztene, nagy lenne a nyomás, később kezdene forrni a víz. Lehet már szeptember elején is ezért volt a probléma, hiába volt jó a folyadékszint.
Nálad nem ereszt sehol?
-
nOvOp
senior tag
Sziasztok!
Továbbra is problémám van a vízhőmérővel, sokszor bejelez. Egyik pillanatról a másikra, normál állásról felmegy teljesen maxra, majd egy rövid idő után (kb. 20 mp) visszaáll normálra. A hűtővíz teljesen fel van töltve. Viszont ha megy a klíma, akkor nem jelez be. Most ki lett mosva a hűtővíz tartály, fel lett töltve újra. Hőgomba, hőérzékelő, termosztát ki lett cserélve, teljesen újra. De most is ugyanaz a probléma. Még azt az ötletet kaptam, hogy elől a ventilátor, meg a klíma szűrőket slaggal mossam át. Mit gondoltok?
(C3, 2004., 1.4 benzin kv) -
nagyfejü
őstag
Sziasztok!
Valaki nem tudja hogy a 307 sw 2003 as hátsóajtó teleszkop hány Nm-es?????
Kérdeztem a fb csoportban is csak sajnos a faxkalap admin kizárt a csoportból mert szóvá tettem hogy meghazudtolt!!!!!!!!üdv
-
AXisBOLD
addikt
válasz
Feketelaszlo #2800 üzenetére
Szia,
köszönöm a hozzászólást.Voltam a "szerelőmnél", 5 éve hozzá viszem a vasat, megbízok benne.
~100-110k-t mondott Ő is, ha síkolni kell, illetve amit Te is írtál, hogy a tömítés elég gyenge, gyakorlatilag elég az évek során.Ok, azért még egyeztetek vele, hogy ne egyből a ~100k-s beavatkozás legyen az alap, vizsgálódjunk kicsit szétszedés után.
Sajnos november 8-ig várnom kell ezzel, addig a paripa sztenderden...
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- BESZÁMÍTÁS! Apple iMac 27" 2020 i7 128GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Egyedi ékszerdobozka
- Lenovo Tab M10 HD 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest