Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proof88

    addikt

    válasz nOvOp #2803 üzenetére

    Hali,

    nem ereszt valahol a rendszer? Nem láttok valahol a motortérben folyadéknyomot? Esetleg kocsi alatt nem gyulik némi folyadék?

    Hasonló problémám van nekem is 2006-os C4-gyel. Az történt, hogy augusztusban semmi gondom nem volt vele a nagy melegben, pedig ugye kánikula volt rendesen.

    Szeptember elején mikor kicsit hűvösebb, esősebb idő lett, a reggeli lassú forgalomban egyszer csak bejelzett, hogy STOP!, állítsam le az autót mert a motornak extrém hőmérséklete van. Ekkor a vízhőmérsékletet mutató skála a kijelzőn villogott üres rublikákkal. Gondoltam valahogy kimegyek külső sávba és bekanyarodok mellékutcára ahol meg tudok állni, de fél perc múlva eltunt a hibajelzés, visszajött normálisan a hőmérsékleti skála ami 1-gyel mutatott többet a középállás felett csak, aztán visszament középállásba és leállt a venti is. Nem tudtam, hogy a jelzés előtt mit mutatott a skála. Mivel fél perc után elmúlt a jelzés, nem is álltam meg, mert úgy gondoltam hogy nem is biztos hogy valós volt a jelzés. Az út további részén nem is volt gond.

    Megnéztük később a folyadékszinteket, olaj is és hűtővíz is rendben volt (hidegen néztük).

    Na, utána visszajöttek a melegebb idők, 1 hónapig használtam ismét gond nélkül a kocsit, sosem jött elő ez a probléma, pedig próbáltam előhozni dugóban araszolással is, de nem jött elő. Gondoltam arra hogy nem kapcsol rendesen a hűtőventi időben, de mindig rendesen kapcsolt amikor én tesztelgettem. Azt is csináltam hogy direkt teligázasabb gyorsítgatások után megálltam, hogy kapcsolnia kelljen a ventinek, de mindig kapcsolás után kb fél-1 perccel már le is vitte a hőmérsékletet normál szintre ahogy kell.

    Aztán most hogy szept végén vagy október elején megint lehűlt az ido kicsit, megint elojott a probléma. De úgy, hogy mindig olyankor jelezte a problémát, amikor reggel araszoltam a forgalom közepén és nem tudtam gyorsan félreállni, és mindig fél perc alatt el is múlt!

    A problémára jellemző, hogy egy nap kb egyszer jön elő, reggel, ha egész éjszaka kint állt. Ha viszont egyszer előjön a probléma, akkor aznap már nem lehet újra előhozni, hiába szánom rá az időt. HIába hagyom állni órákig, ha délután elindítom, nem tudom előhozni a problémát megint.
    Arra közben rájöttem, hogy a lassú fokozata is kapcsol a ventilátornak időben, majd ha kell a magas fokozat is, mégis hajlamos megtörténni az eset. Ezért gondoltam hogy nem ventilátor probléma.

    Múlt héten szomorúan vettem észre, hogy kb üres volt a hűtőfolyadék tartályom! Ez azért érdekes, mert amikor először előjött a probléma, akkor tökéletes szinten volt, hiszen direkt megnéztük! Ezért nem is gondoltam hogy ereszt valahol. Még augusztusban volt hogy némi folyadék volt a kocsi alatt, de azt hittem hogy az a klímahasználat utáni normális. Meg ugye, akkor nem is volt problémám.

    De most hogy észrevettem hogy üres a tartály, féltem, hogy a motor eszi meg a vizet, elsétáltam kútra, vettem ioncserélt vizet meg fagyálló koncentrátumot, 1:1 arányban utántöltöttem, amig jó nem lett a szint a tartályban. Ez összesen kb 8 decit jelentett.

    Kis kutakodással rájöttünk, hogy valóban ereszt az egyik cső, csak álló helyzetben nem tűnik fel, csak azt látod a motortérben, hogy néhol mintha vizes lenne. Sajnos olyan helyen ereszt, hogy felülről nézve nem látszik rendesen. Azonban magas fordulaton járatva tolja ki magából a vizet, ehhez persze meg kell kérned egy embert, hogy figyelje a motorteret miközben üres fokozatban nyomod a gázt, emeled a fordulatszámot, persze csak bemelegedett állapotban.

    Infrás hőmérővel mérve a raditátort, 90 °C-os amikor a skála középállásban van, innen gondolom hogy még jó a hőelvezetése a rendszernek, nem sül meg a motor ... attól féltem, hogy túl sok levegő kerülhetett a rendszerbe, nem vezeti el a hőt a radiátorig, de ha a radiátor meleg, akkor sztem még nincs nagy gond.

    Viszont mivel a túlmelegedés probléma először olyankor jött elő amikor a folyadékszint még jó volt, nem biztos hogy ez a probléma valódi oka. Egyelőre bejelentkeztem szervizbe hogy a szivárgást elháritsuk, addig pedig minden nap indulás előtt ránézek a tartályra és ha kell, utántöltök. A kocsit úgy használom, hogy kb 2500-ig pörgetem, hogy ne szórja el a vizet nagyon, nincs teligáz csak óvatos gyorsitás, hogy minél kevésbé melegedjen, és sokkal többet próbálok motorfékezni is.

    Mostanában megint nem jön elő a STOP! felirat, a ventit kapcsolja néha kb 1 percre aztán visszaáll a hőmérséklet, nem kúszik fel a skála maxra. Félek csak azért nem jön elő a probléma, mert ismét enyhébb idő van.

    Aztán lehet hogy tényleg összefügg a víz eresztésével a probléma ... ha valahol tud ereszteni, még az akár rendben lévő folyadékszint ellenére, a felforrósodó víz hatására emelkedő nyomás sosem lesz megfelelő, hiszen szivárog a rendszer ... tehát előbb fel tud forrni a víz, a belső kisebb nyomás hatására, mintha nem eresztene, nagy lenne a nyomás, később kezdene forrni a víz. Lehet már szeptember elején is ezért volt a probléma, hiába volt jó a folyadékszint.

    Nálad nem ereszt sehol?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés