- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
dik
őstag
Nem épp ez az, hogy a felsőt nem lehet betenni rendesen! A szakszervízben sem tudták megcsinálni csak betuszkolták gyűrödten ami nem jó. Itthon is csak egyszer bírtam nagy kínkeservesen egy aktív szenessel jól betenni amikor óvatosan a sarkait levágtam meg leragasztottam szigetelő szalaggal hátha jobban becsúszik a helyére.
Azt bánom kiszedtem bár volt benne kosz rendesen. B variáció nem teszek be semmit azt ott eszi meg a fene azt a szemetet...
Gondolom azért biztosan létezik rá valami módszetan amivel be lehet mind jól csak nem tudja nagyon senki...Sajnos. A lényeg aktív szenes merevebb a simánál így azzal esélyesebb a történet talán, talán, talán...
Gusztustalan egy mérnöki csoda. A régi Berlingónk egy csúcsgépvolt ehhez képest...
-
dik
őstag
Na ne csináld ennyire marha nem vagyok azért...
Az volt a kérdés a pollen szűrőt hogyan kell kicserélni szakszerűen, hogy be is férjen szépen a helyére. Ami a neten van videó rolla az egy kamu mert az életbe úgy nem megy be. Tehát pláne a felsőt hogyan kell betenni mert az alsó még csak sima ügy, de fölé a másikat!??? -
MC Pite
veterán
Ok, ha nem nézzük a bevonatot... Akkor más motorok alapanyaga jobb? (Az a pár népszerű már szívó motorként is felújíthatatlant pl ford 1.6 gondolom hagyjuk is inkább ki.)
A kicsibe (208) szívó van, szívócső befecskendezéssel, a nagy (C4 Spacetourer )meg ugye tgdi.
Hogy mennyit esznek? Ó, nagyon sokat, lásd aláírásom, tankolással mérve. Ez úgy, hogy nem sajnálom a fordulatot.
Ez a másik népszerű tévhit, hogy a motor alacsony fordulaton erőltetve fog keveset fogyasztani... Oké, odafigyelek a gépre, érdekel, és olvastam is arról amit eco tréningeken oktatnak. De pl az 1.2 VTi kb egy literrel eszik kevesebbet mint az 1.4 C3 evett, közben erősebb, vidámabb. A C4ST szintén fél litert tudegalábbbadni a gyengébb 1.6 XP-nak, de kb 1-1,5 liter lenne hasonló erőben lévő szívóhoz képest.A
downrightsizing jelen esetben nem azért van, mint régen a sportos motoroknál, hogy csak az erőt növeljük, és ahhoz kell a levegő. Tény, ha kivesszük a 130 lovat, eszik is úgy mint egy szívó motor hasonló kvalitással (2.0 szívó).
De a lényeg, hogy 98%ban részterhelésen megyünk, és innentől van előnye egy jó turbómotornak; meg a szélesebb terhelhetőségben (jelen esetben extra kicsi turbóval a lag eltüntetése és a kellemes karakter miatt). -
MC Pite
veterán
De hát leírtam.
'olak márka' + olaj választó, betölt a castrol/total/stb ilajválasztója. És OTT keresinki az ember. Annyira értelemszerű higy nagyon. A karbantartási terv lekérése is ajánlott ha nincs meg.Helyettem okosabbak összeírták (főleg a tudta e...részek) mit csinál az olaj, és mit (nem) csinál a kelleténél sűrűbb: [olajinfo]
hdanesz: Vezérléscsere, diózás, utána csak belevaló 2312-es olaj és egy fasza motord van, enyhén túlreagálják a népek.
Főleg hogy a pda egyre reszelgeti, és amikortól puretechnek hívják, ajánlottabb, nem jellemző a kokszosodás, nyúlás. -
MC Pite
veterán
Merthogy baromira nem ezt írtam
dv5rc engine oil helyett total olajválasztó, bepötyögöd az adatokat; és kidobja az ajánlott olajat - ha nincs karbantartási terved. Megkpaod hogy TotalEnergies QUARTZ INEO RCP 5W-30,
MANUFACTURER APPROVALS 1
Stellantis FPW9.55535/03
PSA B71 2290
PSA B71 2297
Via a close collaboration between the technical teams at Stellantis and
TotalEnergies Lubrifiants, the Quartz Ineo RCP 5W-30 is officially approved by Stellantis FPW9.55535/03. Recently introduced for the 1.5 BlueHDi (DV5R) diesel engines manufactured before February 2023.Érdekes, hogy már az enyémhez is mást ír, mint a karbantartási terv; amit ugye ne frissítenek visszamenőleg, ellenben a totál lubadvisor, ami még a 20 éves autóknál visszamenőleg is frissíti ha van adott motorba jobb olaj.
-
MC Pite
veterán
F E L E J T S Ü K E L A V I S Z K O Z I T Á S T ! ! !
Múltkor kikerestem, 27(!) féle 5W30as volt egy a total/elf honlapon. Eltérőek.
Karbantartási tervet(alvázszámra lekéred ha nincs meg) megnézed milyen gyártói jóváhagyásnak kell megfeleljen az olaj!
Ennyi.
Jelen esetben pl nejemébe (EB2 HMR) PSA B71.2010 vagy B71.2312.Nem yt, nem a szerelő, nem a szomszéd bácsi, nem a csillagok állása, nem viszkozitás, nem a bárdi meg unix randomkatalógus alapján, hanem a gyártó (ha 5 évnél nem régebbi az autó) vagy az olajgyártók ajánlása alapján (mindegyiknek van olajkeresője).
Total: https://totalenergies.hu/gepjarmuolajok/kenesi-terv-lubadvisor
Castrol: https://www.castrol.com/hu_hu/hungary/home/product-finder.html
Eneos: https://www.eneos-olaj.hu/autotipus-szerinti-kereses
Motul: https://www.motul.com/hu/hu/lubricantsÁltalánosan: google: 'olajmárka' olajválasztó vagy olajkereső
Higgyük már el, hogy eszerint tervezték a motort, azzal a legjobb a működés!
Ha van többféle viszkozitás adott gyártói jóváhagyással, általánosan igaz az, hogy a modernebb olajnak alacsonyabb viszkozitása van, ezek stabilabbak, jobb alapolajból készültek, érdemesebb azt választani.
Egyes gépkönyvekben le is írják, hogy azaz optimális, de még van egyéb megengedett, vagy 1(!) olajcsere erejéig megengedett.A japánok hülyeségét a környezeti hőmérséklettel hagyjuk, 30 éves marhaság még az ásványi olajok korából. -
FeZ...
aktív tag
"olajszűrő. Jó lenne tudni, hogy milyen kell bele, vagy mi lenne a legjobb. "
"- Üzemanyag szűrő?"Ha beszerezhető, akkor Purflux vagy akár a gyári (ami esélyes, hogy szintén Purflux). Esetleg Mann.
"Részecskeszűrő eltömődés ellenőrzése. Ez hogyan megy? "
Diagnosztikai műszerrel nézhető a nyomáskülönbség, abból következtethető (jó esetben) az eltömődés mértéke, és a diaggal még olvashatók egyéb értékek a FAP-hoz.
-
MC Pite
veterán
Nem teljesen értelek... Miért nem kéred le a karbantartási tervet? Akár a korábbi karbantartásokat?
"A My Peugeot app szerint ellenőrizni kell a hűtőfolyadék PH-t. " NEM mérjük, CSERÉLJÜK! (papíron 2 évente, de 4 évente nem árt; ABS tömb szelepeit kivezérelve!)Olaj: Karbantartási tervben (vagy total lubadvisor) szereplő gyártói jóváhagyású olaj (márka mindegy)
pl Stellantis FPW9.55535/03, PSA B71 2290, PSA B71 2297. nem a bárdi/unix/virágboltos/pékségnél nézzük meg, sajnos hasonlóan jól lövik be ezen a 4 helyen. -
dik
őstag
Hogyan néz ki ez a nyavajás csak hogy tudja vagy el sem tudom téveszteni?
Kontaktra gyanakszom én is mert olyan kaotikus az egész. Holnap alá mászok az aknába és meglesem. Ezt a hibát már mikor megvettük pár éve is csinálta csak nagyon nagyon ritkán most meg azt elharapózott elég agresszívan az elmúlt 1-2 hétben....Esetleg más tipp valaki hátha?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gaming notebook topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Formula-1
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- További aktív témák...
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- GENIUS vezetéknélküli, rózsaszín csajos egér
- Samsung Galaxy Watch 5 40mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest