Hirdetés

2024. június 20., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:35:44

LOGOUT.hu

A topik a PayPal használatához kapcsolódó kérdésekkel foglalkozik.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42351) mazda83 válasza V/ (#42350) üzenetére


mazda83
csendes tag

Köszi. :))

(#42352) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

Sziasztok!

Egy nagyobb összeget kellene utalnom PayPal-on keresztül euróba, és elég hülyén váltja, nem lehet valamit beállítani hogy napi átlag árfolyamon tudjam elküldeni, ne jóval felette?

[ Szerkesztve ]

(#42353) V/ válasza B-L-A-C-K (#42352) üzenetére


V/
Topikgazda

Gondolom PayPal pénzküldést akarod használni. Adj hozzá bankkártyát és akkor a bankod váltási árfolyam lesz használva ha a kártya lesz a pénzforrás, de a küldés előtt neked kell ezt beállítani, mert csak vásárlásnál van az automatikus banki váltás, bővebben az Összefoglaló, 6. PayPal pénzküldés másnak vásárlás ellenértékeként vagy barátnak, családtagnak pénzküldés leírás végén a 4. Még egy kiegészítés a deviza konverzióhoz.

(#42354) B-L-A-C-K válasza V/ (#42353) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Király, 4-es pontot nem néztem csak, ez volt az, nagyon löszi.

(#42355) DonThomasino


DonThomasino
veterán

Vettem valamit egy külföldi webshopban.
Két fizetési lehetőség, kártya és paypal.
Kiválasztottam a paypalt, meg volt a belépés és az SMS es azonosítás.
A banktól viszont nem jött sms, ránézek a paypalban és pendingben van a fizetés.
Ez most mi ?
Azt hittem úgy fog működni mint az ebay en, hogy azonnal levonja.

Ez egy átmeneti hitelesítési zárolás, melynek segítségével ellenőrizzük, hogy a fizetési módhoz tartozó számlán biztosan rendelkezésre áll-e a kifizetés teljesítéséhez szükséges összeg. A fizetési módhoz tartozó számlát akkor fogjuk megterhelni, ha XXX  teljesíti a megrendelést.

Vissza tudom törölni és kifizetni kártyával ?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#42356) DonThomasino válasza DonThomasino (#42355) üzenetére


DonThomasino
veterán

Közben mail ben még jött egy ilyen ami már nem teljesen ugyanaz a szöveg.

A pénzt akkor utaljuk át, ha a kereskedő feldolgozza a kifizetést. Először, a többi fizetési forrás előtt, a PayPal-számláján található pénzt használjuk.

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#42357) V/ válasza DonThomasino (#42355) üzenetére


V/
Topikgazda

Van ilyen hogy a fizetést el kell fogadnia a kereskedőnek.
Volt a PayPal egyenlegen annyi pénz ami elegendő a vásárláshoz? Mert ha igen akkor onna szedi le, ha nem a bankkártya van beállítva elsődleges fizetési forrásnak. Ezt az egyenlegek kezelésénél, ahol a konverzió számoló is van ott lehet alul állítani.

(#42358) DonThomasino válasza V/ (#42357) üzenetére


DonThomasino
veterán

Nem volt felhasználható egyenleg.
Mivel ez a kereskedőnek gondolom időbe tellik,
így később csak a pénz megérkezése után adja fel a csomagot?
Szóval így lasabban fog menni a dolog mint ha kártyával fizettem volna ?

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#42359) V/ válasza DonThomasino (#42358) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem, mert most is kártyával fizettél, de inkább legyen lassabb a feldolgozás és legyen egy +vásárlási védelmed.
Célszerű lenne jelezned hogy ott a pénz a PayPal fiókjában csak el kellene fogadnia, mert van aki rosszul állítja be a PayPal fizetési módszerét, kliensét.
A kereskedőtől megkaptad a vásárlás visszaigazolását?

[ Szerkesztve ]

(#42360) DonThomasino válasza V/ (#42359) üzenetére


DonThomasino
veterán

Igen, szerintem az rendben lesz.
Ami még nem tiszta a váltás, itt most tök mindegy, hogy
kártya vagy paypal ?

[ Szerkesztve ]

" I'm going to make him an offer he can't refuse."

(#42361) V/ válasza DonThomasino (#42360) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha a PayPal-on be van állítva hogy vásárláskor ne ők váltsák a devizát akkor az marad, ha küldöd a pénzt akkor kell neked állítani.

(#42362) #LittleG


#LittleG
csendes tag

Sziasztok!

Nem tudom, hogy volt-e másnak is hasonló problémája, de talán itt többre fogok jutni, mint a PayPal-nál :( :(

Évek óta használok PayPal fiókot, főleg ebay-es vásárlások lebonyolítására, de többször vettem már számítógépes játékot is ezen keresztül.

December 17.-én kezdődött az én fiaskóm, amikor is este kaptam egy email üzenetet, hogy 2 nagyobb összegű tranzakció ment végbe, a pénz pedig levonásra is került a kártyámról, pedig én nem vettem semmit. Mivel a fiókhoz más nem férhetett hozzá, ezért egyből felmerült a fióklopás gyanúja. Szerettem volna megnézni a PayPal fiókomat, hogy lássam a vásárlási részleteket, de meglepő módon a bejelentezés nem sikerült: a fiókom teljes törlésre került, mert a rendszer még az email címemet sem ismerte fel.

Ezt követően óvintézkedésként azonnal letiltottam a bankos ügyfélszolgálaton keresztül a kártyámat. Az, hogy hogyan és miként törte fel valaki a PayPal fiókot, ne kérdezzétek, mert ötletem sincs. A probléma sajnos már megtörtént, tehát mostmár nem az okot akarom feltárni, hanem az ellopott pénzt visszaszerezni.

Másnap írtam is a paypal ügyfélszolgálatnak egy e-mail címen keresztül (service@intl.paypal.com). A levélben próbáltam utána járni, hogy mi miatt lett lezárva a fiókom. Ők nemsokára jöttek is a számomra sokkoló válasszal, hogy sajnálják, amiért ÉN megszüntettem a saját PayPal fiókomat. Volt még benne némi sablonszöveg a formalitás kedvéért, de a levél lényegi része ez.

Ezzel tehát sokra nem mentem. Úgy döntöttem, hogy valahogy kapcsolatba lépek velük az angol nyelvű online vitarendezési központban. Ez az ötlet szép és jó volt, a bibi csak az, hogy kvázi minden ügyfélszolgálos szolgáltatáshoz be kell jelentkezni a PayPal fiókba.

Költői kérdés: Hogy kérjek segítséget a fiókom feloldása érdekében, ha ehhez előbb be kell, hogy lépjek a (már nem létező) fiókomba?

Egy alternatív megoldásnak találtam ki azt, hogy nyitok egy új fiókot ugyan azzan a névvel, címmel, csak most épp kártyaadatok nélkül. Célom az volt, hogy ezzel az új fiókkal elérjem az ügyfélszolgálatot a régi fiókom feloldása érdekében.

Ez persze megint nem jött be, az első 2-3 üzenet a vitarendezési központban azzal telt, hogy ők mindig leráztak, mondván, hogy a probléma nem ezt a fiókot érinti, és lépjek be a (már nem létező) fiókommal a probléma megoldása érdekében. Hát köszönöm...

Végül írtam egy egész oldalas költeményt, ahol újra elmondtam a sztorit nekik tisztázás gyanánt. Úgy tűnik, hogy hatott a dolog, mert végre felajánlották a Live Chat szolgáltatást, ahol fiók nélkül is tudok velük beszélni. Az ügyintéző azt ígérte, hogy itt megoldást fognak találni a problémára és a régi fiókot vissza fogják tudni állítani. Ez volt az elmélet. A gyakorlat aztán egész más volt.

Az ügyintéző gyorsan (kb 30 mp) alatt jelentkezett is a chaten, ahol elregéltem neki a problémát. Legnagyobb örömömre azt írta, miután megadtam a nevem, hogy "ismer" engem, a kollégák már korábban tudatták vele, hogy itt fogok kopogtatni. Nahát ez nagyszerű! Működik a céges kommunikáció. Vagy mégsem. Kérdezte a jelenlegi lokációmat, én rávágtam, hogy Hungary, ő erre pedig le is csapott és közölte velem, hogy én jelenleg az US ügyfélszolgálattal beszélek, és hogy vegyem fel a kapcsolatot a saját országom ügyfélszolgálatával, mert neki nincs hozzáférése a magyarországi fiókokhoz.

Itt már éreztem, hogy ennek erős lerázás szaga van, ezért még mielőtt bontja a kapcsolatot, kértem tőle elérhetőséget a magyarországi ügyfélszolgálathoz. Zárójelben jegyzem meg, hogy a diskurzus alatt én lecsekkoltam a "magyar" paypal weboldalt, ahol az összes ügyfélszolgálattal kapcsolatos link azonnal átirányít az angol nyelvű (talán pont az US) ügyfélszolgálathoz. Tehát nagyon úgy tűnik, hogy semmiféle magyar ügyfélszolgálat nem létezik.

Az ügyintéző maga is rájött, hogy gondok lesznek a magyar ügyfélszolgálattal, ezért mondta, hogy e-mail címet sajnos nem tud megadni (milyen meglepő...), ellenben adott egy nagyon nem magyarnak tűnő telefonszámot, ami szerinte az én kedves hazám ügyfélszolgálatához kapcsolódik.

Telefonszám: 00353 1 436 9111

A sztori tehát jelenleg itt ér véget, legalábbis a PayPalos vonalon. Ugyanis mint kiderült, a kártyámról ellopott pénz a Steam-nél landolt, tehát velük is felvettem a kapcsolatot, és közöltem a problémát. Ott sokkal talpraesettebbek voltak az ügyintézők, 2 levélváltás után be is azonosították az általam bediktált tranzakcióazonosító alapján a tolvaj Steam fiókját, amit azonnal le is tiltottak. A pénzvisszatérítésre jogosultnak találtak engem, azonban azt írta a kedves hölgy, hogy a PayPal MÁR ELINDÍTOTT egy visszatérítési műveletet, ráadásul az én MÁR NEM LÉTEZŐ fiókomra (ahonnan mellesleg el se tudtam volna indítani a pénzvisszatérítést), ezért az ő kezük már meg van kötve.

A pénzvisszatérítés elvileg már dec. 20-a óta tart, tehát biztos, hogy valami hiba van, mert se a pénzemet, se a fiókomat nem kaptam még vissza, ellenben lassan minden türelmemet elvesztem.

A kérdésem tehát az lenne, hogy Ti mit javasolnátok? Mit tennétek a helyemben? Hogyan lehetne végre megoldást találni? Kivel és hogyan kéne felvennem a kapcsolatot?

Sajnos nagyon tehetetlenül érzem magam, egyik ügyintéző passzol a másikhoz, egymásnak szögesen ellentmondó dolgokra kérnek, próbálnak lerázni, és bombázni a sablom dumáikkal. A segítő szándékot viszont eddig csak 1 ügyintézőnél tapasztaltam a lassan 1 tucatnyiból. Szomorú, hogy egy ilyen nagy cég, mint a PayPal, ilyeneket tesz meg az ügyfelükkel, aki ráadásul már évek óta használja a szolgáltatásukat.

Persze az is lehet, hogy csak én vagyok ilyen balszerencsés, másnak lehet, hogy korrekt módon intézik a problémáit, de nálam ez eddig nem sikerült...

A segítségeteket előre is köszönöm! ;)

Jobb egy jó terv ma, mint egy kiváló terv holnap! ;)

(#42363) DarkChild


DarkChild
senior tag

Sziasztok!

A következő lenne a problémám, amelynek megoldásában ha tudnátok segíteni, annak nagyon örülnék :)
Rendszeresen előfizettem korábban a Freepik Premium szolgáltatásra, melynek díját havonta ismétlődő automatikus levonással beszedték a Paypal számlámról. Majd amikor nem volt már szükségem a Freepik Premiumra, töröltem a Paypalon az automatikus levonást.
Nemrég ismét szerettem volna előfizetni, viszont a Freepik nem tudta levonni a havidíjat, így nem sikerült a Premium hozzáférést aktiválni. Írtam nekik és ezt válaszolták: "We're sorry to inform you that so far the payment has been declined by Paypal. We can only suggest you to contact Paypal to ask them to accept the charge."

Na most én semmilyen elérhetőséget nem találtam a Paypal oldalán, ahová a fenti problémával lehetne fordulni. A Resolution Centerben is csak olyan tranzakciókat lehet megreklamálni, amelyek sikeresen végrehajtódtak, de mivel a Freepik által indított mindig sikertelen lesz, így meg sem jelenik ebben a listában. Próbáltam Paypalon újra-aktiválni a korábban érvénytelenített havi beszedést, de persze azt már nem lehetséges.

Minden más rendszeres paypalos tranzakció sikeresen levonásra kerül a kártyámról, egyedül a Freepik nem megy. A kártyám is megerősített státuszú, azzal sem lehet gond. Próbáltam pénzt átutalni a Paypalos belső egyenlegemre, hogy abból vonják le a díjat, de ez a próbálkozás is sikertelen volt.

Van valakinek valami használható tippje, hogy mit tehetnék még annak érdekében, hogy működjön ez a sz*r...? :((

Előre is nagyon köszönöm!

(#42364) V/ válasza #LittleG (#42362) üzenetére


V/
Topikgazda

Volt sms vagy hitelesítő alkalmazás a belépési védelemként aktiválva?
Ha nem volt, akkor egyszerűen ellopták az azonosítóidat, beléptek, megváltoztatták az e-mail címet, vásároltak és kezdeményezték a fiók lezárását. Ez utóbbi nem vonható vissza és technikailag nem is állítják vissza fiókot. Ezt ne is várd.

Az EU-s PayPal, amelyhez a magyar fiókok is tartoznak telefonos ügyfélszolgálata Írországban van azért kaptál ír telefonszámot, de van magyar szám is, viszont a COVID miatt nagyon-nagyon korlátozott az elérhetőség és inkább visszahívást vagy pedig a munkanapokon bejelentkezés nélkül is is elérhető chat a célszerű. Mindenhol, írásban és szóban angol a kapcsolattartási nyelv. És nincs magyar vagy magyar nyelvű ügyfélszolgálat.

Mivel kártyával fizettél ezért a pénz visszaszedés, visszatérítése megoldható a fiók nélkül is, mert a pénzt visszatudják utalni arra a bankszámlára amelyhez tartozik a bankkártya. De ez nem azonnali utalás ilyen problémás szituációban lehet 14 munkanap is. Ha elhiszed amit Steam írt akkor ez folyamatban van és megkapod a pénzed.

Mivel a fiókoddal történt a vásárlás és nehéz bizonyítani hogy nem te kezdeményezted, azért a nem engedélyezett vásárlás lerendezése csak 50 %-os sikerű lehet.

Mindenesetre ha pontosítani szeretnél még a PayPal-al vna rá lehetőséged akkor az új fiókoddal vagy azzal a chat-el amit megtalálsz az Összefoglaló, Tippek az egyszerűbb PayPal használathoz 9. Belépési telefonszám azonosítási és telefonszám változási probléma megoldás 2. pontjaként

(#42365) V/ válasza DarkChild (#42363) üzenetére


V/
Topikgazda

Ha törölsz egy rendszeres levonást azt már nem lehet újból aktiválni, ezen a Freepik oldalon amit írsz egy új rendszeres előfizetést kell indítani. Onnantól működni fog.
Az hogy ez Freepik PayPal fizetési kliense miként van beállítva és egy új premium előfizetést vagy hosszabbítást miért nem engedte kifizetni azt velük kellene tisztázni, lehet hogy új fiókkal lehetséges?

[ Szerkesztve ]

(#42366) DarkChild válasza V/ (#42365) üzenetére


DarkChild
senior tag

Sajnos a Freepik ügyfélszolgálattal semmire sem jutottam, írtam nekik, hogy reseteljék már a fizetési módom és inkább fizetnék bankkártyával. Visszaírt a droid, hogy rendben, resetelte. Megnéztem az oldalon, természetesen semmi nem változott, ugyanúgy a Paypalról próbálta leemelni a havidíjat a rendszerük - természetesen sikertelenül.
Valószínűleg az lesz, hogy csinálok egy másik fiókot, nem küszködök a meglévővel tovább :U

(#42367) andreas49


andreas49
senior tag

Sziasztok,
Kaptam ma egy visszatérítést. melyet szerettem volna átutalni a Mo.-i bankszámlámra.
A bankszámla csatolásnál a kép szerinti üzenetet kaptam. A bankszámla nem virtuális.

A háromszor 8 jegyű számot adtam meg kötőjel nélkül. Mi lehet a hiba? Segítséget köszi előre is

HONOR Magic5 Pro - Huawei P30 Pro 8/128 GB - Xiaomi MI Note 10 Pro - Huawei Mate 10 Pro

(#42368) V/ válasza andreas49 (#42367) üzenetére


V/
Topikgazda

Ékezetet ha kiveszed a névből? És nem kártya alszámla, hanem a fő számla valamint eddig nem volt még ez hozzáadva a PayPal fiókhoz, esetleg egy másikhoz.
A névnél egyébként a magyar névsorrendként adja fel magyar fiók esetén, így amit látok az nem helyes.
Most kipróbáltam simán hozzá tudtam adni a CIB bankszámlát privát üzentben elküldöm a képeket róla.

[ Szerkesztve ]

(#42369) ImACeltic


ImACeltic
őstag

Sziasztok!

Rendeltem egy terméket a Bookmall könyváruházból, ahol Paypal-al fizettem, azonban a tranzakció már 4 napja függőben van. Sosem tartott még ennyi ideig, szinte rögtön kész szokott lenni. Mi lehet itt a probléma? Paypal oldalán van vagy a Bookmall oldalán?

Ez van odaírva megjegyzésként a tranzakciónál:

"Ez egy átmeneti hitelesítési zárolás, melynek segítségével ellenőrizzük, hogy a fizetési módhoz tartozó számlán biztosan rendelkezésre áll-e a kifizetés teljesítéséhez szükséges összeg. A fizetési módhoz tartozó számlát akkor fogjuk megterhelni, ha Nyilas Team Kft teljesíti a megrendelést."

Szerk.: A termék már tegnap megérkezett.

[ Szerkesztve ]

Gamer(PS5, PC), sport fan.

(#42370) V/ válasza ImACeltic (#42369) üzenetére


V/
Topikgazda

Elméletben a cégnek el kell fogadnia a fizetést. Annyit megtehetnél hogy jelzed nekik hogy te ezt látod, nézzenek már rá a PayPal fiókjukra.

(#42371) kirusz1 válasza V/ (#42316) üzenetére


kirusz1
őstag

Köszönöm a segítséget :R

(#42372) kirusz1 válasza kirusz1 (#42371) üzenetére


kirusz1
őstag

Sajnos hivni akarnak.nem tudok angolul :F

(#42373) V/ válasza kirusz1 (#42372) üzenetére


V/
Topikgazda

Ismerős aki tolmácsolna? A chat meg most nem működik ahol írásban tudnád intézni, majd munkanap 09:30-tól, ami csak január 4. lesz

(#42374) kirusz1 válasza V/ (#42373) üzenetére


kirusz1
őstag

Azt irta hivnak 24-48 óra mulva.de chaten irták.kérték nevem mailcimem utolsó 4 jegyét a bankkártyának.majd irták kényes adatokat kell kérdezni amit telefonon tudják csak :F

[ Szerkesztve ]

(#42375) V/ válasza kirusz1 (#42374) üzenetére


V/
Topikgazda

Nézd felveszed aztán majd kiderül hogy meg tudjátok-e beszélni. Angolul a számok és betűk amit tagolva mondasz, mert az azonosításhoz kérdeznek az általad megadott adatokból.

(#42376) nagyonjjo


nagyonjjo
tag

Boldog új évet kívánok!
Csináltam paypal fiókot.
Elküldtem barátként pénzt,az elment gond nélkül.
Azóta kétszer vettem ebayen,mindkettőt függőbe rakta paypal(szöveg szerint,hogy eladó elfogadja)legalábbis másodikat.Mert elsőt pár óra után visszaküldte eladó szerint én szakítottam meg fizetést.
Ebayen folyamatosan pending van fizetésre mindkét vételnél.
Valaki találkozott ilyennel?

(#42377) s4tch


s4tch
veterán

Sziasztok,

úgy látom, nem vagyok egyedül ezzel a problémával:
[Sorry, we can't link your bank account right now]

Van némi pénz a paypal egyenlegemen, euróban. Nyilván a paypal pocsékul vált (a legrosszabb Budapest Bank árfolyamhoz képest ~17 ezer Ft-ot buknék), úgyhogy gyorsan regisztráltam egy transferwise számlát - amit most nem tudok hozzáadni a paypal fiókomhoz. Valakinek sikerült ezt a problémát megoldani, vagy nyeljek egy nagyot, és vállaljam be a gyenge paypal árfolyamot, és lépjek túl az egészen?

(#42378) V/ válasza s4tch (#42377) üzenetére


V/
Topikgazda

Legutolsó információ, amit én nem tudok megerősíteni, mert TW számla már régebb óta hozzá van rendelve, hogy működik az ami az Összefoglalóban a 15. PayPal $ egyenlegről TransferWise $-os bankszámlára pénz kiutalás kezdeti lépései leírásban van.
De gondold át hogy a Budapest Bank deviza vételi árfolyamához viszonyítva és a TW árfolyam a következő alapján megéri-e vagy nem is lesz nagyon sok veszteséged.
2020.decembertől díja van az USA $-os számlára való kiküldésnek! (Díjszabás A3.2.1. Átutalás közvetlenül egyesült államokbeli bankszámlára 3,00%) tehát a TW számlára kiutalt pénzből lejön a 3%.

A számla hozzáadás ott is leakadhat ha már van egy számla hozzárendelve és ez a második lenne, van egy biztonsági blokkolás és ez nem csak TW számla esetén van így, azt kérni kell feloldani.

(#42379) hr2


hr2
őstag

üdv.
Az előbb fizettem paypal-al, de azt írja, hogy függőben lévő fizetés.
Így még nem jártam mi a gond? Mit lehet tenni?

(#42380) V/ válasza hr2 (#42379) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem miattad van függőben, hanem ott akinek fizettél van valami. Valami ilyesmi szöveget írnak is. nem kell csinálni semmit, írhatsz az üzletnek hogy kifizetted, de munkaszüneti nap van, nem valószínű reakció. A vásárláési tételsorban ott van és gondolom onnan is kaptál valamit ahol fizettél. Bár ha OTP-s kártyával fizettél akkor náluk van valami gond az Internetes fizetésekkel és ezért is lehet függőben.

[ Szerkesztve ]

(#42381) sajtos365 válasza hr2 (#42379) üzenetére


sajtos365
tag

Ma fizettem és nekem is ezt írta, pár perc múlva jött a Paypaltól a push a fizetésről és valóban sikeres lett.

(#42382) bajtokarpi


bajtokarpi
senior tag

Sziasztok!

Paypal belépésnél hitelesítés szükséges ablak jött fel, ami nem is lenne probléma, viszont már a tel.számom más, mint amit anno paypalra beállítottam (sajnos nem írtam át). Sms-t szeretne küldeni, viszont mivel az a telefonszám már nem él, így ez probléma. Mi ilyenkor a teendő?

Köszönöm

battletag: bossi#2666

(#42383) V/ válasza bajtokarpi (#42382) üzenetére


V/
Topikgazda

Összefoglaló, Tippek az egyszerűbb PayPal használathoz, 9. Belépési telefonszám azonosítási és telefonszám változási probléma megoldása
Az ünnep és hétvége miatt szerintem hétfőn várható érdemi dolog.

(#42384) s4tch válasza V/ (#42378) üzenetére


s4tch
veterán

Válaszolt a support. Zsákutca: nem lehet tw $ vagy € számlát regisztrálnom, és a paypal árfolyammal muszáj számolni. Azt írták, hogy 5% körüli költséggel kell számolni hasonló átváltás esetében. Rablás.

Régebben lehetett a bank árfolyammal váltani nem csak vásárlás, hanem hasonló tranzakció esetén is. 17e Ft a veszteségem a banki árfolyamhoz képest, lenyeltem a békát. Többet nem használok paypalt eladáshoz.

(#42385) V/ válasza s4tch (#42384) üzenetére


V/
Topikgazda

Köszi a visszajelzést akkor újból kiveszem a leírást, mert téves információt osztottak meg.
Magyar fióknál egyébként is csak a $-os jött volna szóba.
Az egyenlegről való pénzkiutaltatás magyar fiók esetén mindig automatikus váltással PayPal árfolyammal történt és történik. Ezt nem lehetett változtatni.
Csak ha van bankkártya kapcsolva, akkor lehet vásárlásnál automatikusra állítva, pénz küldésnél meg manuálisan állítva banki, kártyakibocsájtói váltással küldeni.
Nem egészen értem azt az 5 %-ot, ha kiküldesz 1000 €-ot akkor 349 986 Ft-t lesz belőle, aminél 1 EUR = 349,9863 HUF
A BB meg 360,96 Ft-ot ad 1 €-ért, bár ez csak az ottani számlára érkező pénz esetén van és nem tudom hogy van-e nekik fix váltási költségük, de ha nincs akkor 1000 €-nál 360960 Ft lenne a számládon, 10974 Ft-al több, viszont a BB alapszámlánál ( több számlánál is ennyi) van egy ilyen tétel Deviza jóváírás 2109 Ft, így akkor csak 8865 Ft-al kevesebb, ami 358,85 Ft/ 1 €-os árfolyam

Akkor jobban jársz ha elvásárolod.
Vagy keresel olyan ismerőst akinek €-os a PayPal fiókja és van bankszámla hozzáadva, mert akkor ha regisztrálsz Transferwise-re és aktiválod az €-os számlát, a pénz átküldöd neki, ő kimozgatja az €-os bankszámlájára és onnan átutalja a TW €-os számlaszámodra és így lehet legkisebb veszteséges az utalás.

[ Szerkesztve ]

(#42386) s4tch válasza V/ (#42385) üzenetére


s4tch
veterán

Nem fogok 400 rongyot elvásárolni, hogy megspóroljak ~13 ezret. (Nem 17e, korábban valamit benéztem.) Vélhetően utóbbi lesz a megoldás, már felvettem a kapcsolatot egy cimborámmal, aki szerencsésebb országban lakik. Megoldjuk.

https://www.paypal.com/ms/webapps/mpp/paypal-fees

If your transaction requires a currency conversion, we will use a retail exchange rate (the wholesale cost of foreign currency as denominated by an outside financial institution) plus a conversion service charge of 4.5%.

Hát, nem 5%, ahogy az ügyfélszolgálat írja, hanem 4,5%. Mindenesetre kbsztt drága.

Az 5%-ot ne a BB vételiből (ahol már szerepel a bank marzsa), hanem valami középárfolyamból vezesd le. Nem tudom, a paypalnál mi az irányadó, mindenesetre az MNB tegnapi árfolyama 365,13, annak a 95,5%-a 348,6991, az meg már közel van a paypal-féle árfolyamhoz. A BB-nél 360,96 a tegnap déli vételi, 364,61 a közép, ez gyakorlatilag kerek 1%-os különbség, ennek a duplája egy teljesen reális, 2% körüli marzs. Ha ennyi lenne a paypalé is, egy szavam nem lenne. Mégsem 4,5%, hogy kenjék a hajukra.

Tizeniksz éve használom a paypalt, és a nyakamat tenném rá, hogy régebben lehetett hasonló tranzakcióknál is választani a banki átváltást. Nekem ez a 4,5% konkrétan rablás kategória, amit legközelebb nem vagyok hajlandó benyelni, és a vevőmre sem fogom áthárítani. Marad a paypal a vásárlásokra, eladásokhoz meg keresek más megoldást. Köszi a segítséget.

(#42387) pictigjis válasza s4tch (#42386) üzenetére


pictigjis
senior tag

a paypal nagyon durvan maga alatt vagja a fat az ennyire szar arfolyamokkal. utoljara 10 eve adtam el barmit paypal-fizetessel, soha tobbe nem is fogok

(#42388) V/ válasza s4tch (#42386) üzenetére


V/
Topikgazda

Ez nem egészen az, de ellenőrizheted, ha egyenlegen váltanád át forintra akkor kiírja ha van költsége, mielőtt végig vinnéd a folyamatot.
Ha EU-ne belüli személynek küldöd személyes tranzakcióval akkor az €-t küldve és €-ban fogadva nincs veszteség.
Én 2009 óta használom és biztosan tudom hogy soha nem lehetett az egyenlegről történő kiutalásnál nekünk más banki árfolyammal elszámoltatni.
Kezdetektől ez volt a megfogalmazás:
Csak olyan pénznemben vezetett finanszírozási forrásra (például bankszámla vagy kártya) kérheti a leemelést, amely megegyezik számlája eredeti nyitó pénznemével vagy a tartózkodási helye szerinti országban a PayPal által támogatott más pénznemmel.
Csak számlája nyitó pénznemében kérhet átutalást PayPal-egyenlegéről, kivéve ha a PayPal egyéb módon rendelkezik. (Itt magyar fióknál lehet $-t USA $-számlára küldeni, ennek lett most díja)
Ha más pénznemben tartott PayPal-egyenleget szeretne átutalni, akkor át kell váltania a pénznemet a számla nyitó pénznemére különben az átutalás időpontjában lesz Önnek átváltva.Tranzakciós átváltási árfolyamunkat alkalmazzuk.
Ha te váltod át egyenlegen az €-ot forintra és a forintod küldöd ki akkor én úgy láttam hogy hogy + díj felszámolva.
Ha esetleg megnéznéd és megosztanád hogy még mindig így van akkor azt megköszönném.

[ Szerkesztve ]

(#42389) V/


V/
Topikgazda

Köszönettel venném, ha kulturált hozzászólásokat lehetne olvasni!
A jóérzést zavaró, vulgáris szavakat legyetek szíves hanyagolni. ÁSZF III. Moderáció. 10.1 pont.
Értem én, hogy ez a megszokott beszéd stílus, de muszáj ezt használni itt is? Azt nem tudom megváltoztatni akinek ez a természetes, de a többieknek miért kell ezt olvasni?
Gondolom ez nem olyan nagy kérés, csak egy nyilvános fórumon mutatjuk be magunkat a hozzászólásainkkal.

(#42390) bajtokarpi válasza V/ (#42383) üzenetére


bajtokarpi
senior tag

Szia!
Köszönöm szépen. Na megint jó nagy galibát okoztam magamnak :-(.

battletag: bossi#2666

(#42391) s4tch válasza V/ (#42388) üzenetére


s4tch
veterán

Én 2005 óta használom, és úgy emlékszem, utaltam magamnak euróban, amit a bank váltott. Mindenesetre elengedtem a témát, most ez van, ebből hozzuk ki a maximumot.

"Ha te váltod át egyenlegen az €-ot forintra és a forintod küldöd ki akkor én úgy láttam hogy hogy + díj felszámolva.
Ha esetleg megnéznéd és megosztanád hogy még mindig így van akkor azt megköszönném."

Persze, hogy van, ezzel nincs is gond, a költség nagysága az erős.

Itt az egyenlegem:

Itt nyilván lehet az átutalást és a konvertálást választani. Ha a konvertálást választod:

Illetve az utalás:

Ezt vesd össze a bb deviza vételi árfolyamával. Szóval leginkább megkérem cimborámat, hogy ügyködjük ki a kis pénzemet a paypal markai közül.

(#42392) V/ válasza s4tch (#42391) üzenetére


V/
Topikgazda

Köszi, az árfolyam tartalmazza a a költségüket, ha az lenne az 4,5%, akkor az árfolyamuk amiből kiindulnak az 365,74 Ft.
A BB esetén ez kb. 2,6% költség.
Összevetettem a BB árfolyammal, ami a fix költséggel 358,85 Ft. Így 420583 és a 410194 közti a különbség, a 10389 Ft.
Természetes hogy ha megoldható más személy bevonásával akkor azt kell tenni, ennyit nem kell veszni hagyni.
Ekkora összegek fogadása esetén célszerű bankszámlára kérni a pénzt és a PayPal-t kihagyni, a Transferwise tökéletesen jó erre.

(#42393) s4tch válasza V/ (#42392) üzenetére


s4tch
veterán

Reverben adtam el hangszereket, ott a paypal az alapértelmezett. A reverbnek is van saját fizetési szisztémája, de bonyolult az azonosítás, és a refund & return policyt is ki kell alakítani. A könnyebb végét fogtam meg a paypallal, és ez lett a vége.

Mindegy, cimborával megoldjuk. További jó topikozást!

(#42394) shadow1901


shadow1901
aktív tag

Üdv!
Verification failed oldal fogad bejelentkezés után, mi a teendő? Telefon a supportnak? Jelszó cser(ék)e nem segített. Semmit nem látok az oldalból, nagy nehezen a community help részt tudom csak megnézni. Magát a PP oldalát nem. Így nem tudom felvenni a kapcsolatot a beépített biorobottal.
Illetve ha ebayen rendezném a maradék tranzakciómat, nem fogadja el, mintha rá sem nyomnék a fizetés gombra.
Többlépcsősöm nem volt megadva.

Kérdezz, bármit meg lehet oldani! | Inkább privátot írjatok!

(#42395) V/ válasza shadow1901 (#42394) üzenetére


V/
Topikgazda

Két féle problémát említesz.
Amikor fizetnél az nem OTP-s kártya? 01.01-től változott a kártyás fizetési rendszerük, néhány dolgot be kellett állítani, frissíteni hogy működjön.
Ha nincs belépési védelmed aktíválva akkor kapni fogod ezt a hitelesítési témát random, ami sms vagy telefonhívás. Vagy egy felugró ablakos captcha, bár ez jön belépési védelem esetén is.
Böngésző vagy mobill app?
A jelszócsere jóváhagyó üzentet megkaptad? De nem kellett volna cserélni.
Böngésző esetén felugró ablak engedélyezve kell hogy legyen.
Töröld a PayPal és eBay sütiket, böngésző gyorsítótárat és a böngészőt újra indítva itt próbálj meg belépni.
Ha nem a megszokott helyen használod vagy a hálózati kapcsolat nyilvános akkor böngészőtől függően privát ablak vagy inkognitó ablak legyen használva.
Mobil app esetén szintén az app gyorsítótár törlése, esetleg eltávolítás ás újbóli telepítés.
Belépés nélkül is fel lehet venni velük a kapcsolatot, bővebben az Összefoglaló

Tippek az egyszerűbb PayPal használathoz, 9. Belépési telefonszám azonosítási és telefonszám változási probléma megoldás

[ Szerkesztve ]

(#42396) shadow1901 válasza V/ (#42395) üzenetére


shadow1901
aktív tag

Nem OTP. MKB
Előtte be voltam lépve.
Nem random kapom, hanem azóta egyfolytában! [link] Amit előtte dobált skippeltem :D Ezt nem tudom.
Komplett süti törlés még akkor megvolt. Csak böngészőben használom. Privát is ugyan azt dobja.
Lépéseknél az 5. nincs!! Ott csináltam 3x új jelszót....
10+ fizetés volt elindítva, ~13, 10-ig jó volt, 3 is csipogott a telón, de sikertelenként. Azóta nem hajlandó belépni. Nem 2 probléma, mert elkezdi ott is a logint, csak eltűnik, gondolom rájön ugyan az mint a PP oldalán, aztán kártyás fizetést választhatom csak. Bankban zárolva van a 10 motyó összege. Dingdong már fel is adta őket....

[ Szerkesztve ]

Kérdezz, bármit meg lehet oldani! | Inkább privátot írjatok!

(#42397) V/ válasza shadow1901 (#42396) üzenetére


V/
Topikgazda

Bejeltkezési és fizetési probléma amire gondoltam.
Lemaradt a belépési link akkor küldöm.
Most is megnéztem ott az 5. lépésnél az üzenetes ikon ha az a link van használva kiindulásként ami a tippnél van. Nálam Chrome és Firefox esetén is ott van.
Böngésző problémád lehet, mert kell egy felugró ablakban egy ilyen:

[ Szerkesztve ]

(#42398) kammler


kammler
senior tag

Heló!

Namost akkor. Igaz-e az, hogy ha rendszeres fizetek szolgáltatásokért (nálam HBO, Netflix paypal-al), akkor nem fog kelleni ez az erős ügyfél azonosítás? szépen levonja, mint eddig?Neten keresgéltem, de mindegy hagyjuk is. Másik kérdés, gondolom, ha ettől függetlenül fizetek valamit, egy egyszeri alkalommal pl. akkor a kártyakibocsátó bank szól, hogy azonosítsam magam, nem a paypal. Voltak már itt valakinek január 1 után valamilyen tranzakciója? Működik minden?

(#42399) V/ válasza kammler (#42398) üzenetére


V/
Topikgazda

Nem kell ez a +azonosítás és nem is működik itt. A PayPal fizetés egy kicsit másként megy, ami rendszeres levonás azt a pénzt küldeni fogják rendesen.
Fizettem PayPal-on keresztül többször is, de semmi újabb jóváhagyás nem volt mint eddig.

Nagyon nem mélyednék bele de:
A számláján található összes pénz jogi értelemben „elektronikus pénznek” minősül, amelyet a teljes Európai Gazdasági Térségben online fizetőeszközként fogadnak el.
Elektronikus pénz feltöltéséhez vagy átutalás a számlájáról való fogadásához finanszírozási forrást használhat a jelen felhasználói megállapodásban foglaltak szerint.
Finanszírozási forrásként a PayPal-számlájához hitelkártyát, bankkártyát, feltöltőkártyát (ahol elérhető), bankszámlát vagy PayPal Credit szolgáltatást (ahol elérhető) társíthat.

Nagyon egyszerűsítve ez lényegében az hogy rajtuk keresztül a fizetés nem bankkártyás fizetés, hanem elektronikus pénz elköltése, továbbítása. Amikor használva van a kártya elektronikus pénzcserére akkor az nem vásárlás a PayPal-tól.

[ Szerkesztve ]

(#42400) kammler


kammler
senior tag

Na, csak kiturkáltam:
"A 2021.01.01. előtt megadott ismétlődő bankkártyás fizetési megbízások esetén nincs változás, az ismétlődő fizetések esetén nincs szükség erős ügyfél-hitelesítésre."

"A 2021.01.01. után megadott új ismétlődő bankkártyás fizetések esetén a megbízás megadásakor (első alkalommal) szükséges az erős ügyfél-hitelesítés, a további fizetések esetén azonban nem."

Útvonal

Fórumok  »  Gazdaság, jog  »  PayPal (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.