Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #949 üzenetére
Néha én is pár napig hanyagolom a fórumot - jót tesz az idegrendszernek
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
csongi
Topikgazda
Magara a hengerfej tomites kipurcanasara gondolok, az hogy milyen jele van az mas kerdes. Attol fugg melyik resze enged at. Olaj-viz vagy karoster- viz.
Sajnos ezek a kintrol behozott 10 eves koruli vasak magkaptak az elettol rendesen, egy kivetel lehet , ha vetel utan vagy elott szet teriti az emeber es cserel vagy felujit benne mindent amit kell. Akkor nem lesz meglepi. Amugy folyamatos lesz a hiba, vagy ez vagy az.Mindegy milyen a tomites, sikoltatni javasolt, legalabbis egy ellenorzes mindig javasolt. Egyhengeres robeszoknal altalaban fem lemez a hengerfej tomites. Tobb hengeresnel hiaba vastagabb a tomites a deformalodast nem veszi fel az sem, csak ideig-oraig. A felfekvesi felulet az felfekvesi felulet, mindegy motor vagy auto.
-
kcsa
veterán
"Teljesen altalanos hiba a hengerfej pakolas csere mert atdolgozik a vizterbe, es melegiti, de annak oka van es amig azt meg nem fejti es ki nem javitja, folyamatos lesz a tomites cserelgetese es sokba faj."
Mármint arra gondolsz, hogy hiba csak a tömítés cseréje? Ha így van, ezzel egyetértek. Ha a hengerfej-tömítéstől melegszik a víz, annak más jele is van: vízgőzös kipufogógáz és/vagy habzó olajos hűtőfolyadék, aminek emelkedik a szintje. De csak melegedést okozzon? Azt furcsállom
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
csongi
Topikgazda
A szelephezagnak semmi koze az olajfpgyasztashoz. Az teljesitmenyhez annal inkabb. A szelepszar szimering viszont beleszol az olaj fogyasztasba.
Merd meg a kompresziot es jobban be lehet hatarolni a hibat.
Ha 28 ezret mutat az ora akkor inkabb a duplaja van benne, es hasznalttol fuggoen bizony el lehet koptatni a motort ennyi ido km alatt
Ha jo a kompressziod akkor lehet egy mosast csinalni utanna olaj csere es egy olaj adalekkal probalkozni. Idot lehet vele nyerni valamennyit. Lehet hogy eveket is sikerul, de lehet semmit nem er csak a felujitas. Puding probaja az eves.Vizmelegedes. Teljesen altalanos hiba a hengerfej pakolas csere mert atdolgozik a vizterbe, es melegiti, de annak oka van es amig azt meg nem fejti es ki nem javitja, folyamatos lesz a tomites cserelgetese es sokba faj.
Olyan ez mint a betegseg. Magas a vernyomasom, szedem a gyogyszert, de az ellen nem teszek semmit amiert magas, pl tulsuly pia napi doboz cigi atb
Szoval kell az ok amiert pakolast kell cserleni.
8 oras munkaert 35-40 ezret elkerni haat boven bejon az elet
Szaros lemez tomites 8-10k.Eszem faszom megall.Nem a penzt sajnalom tole, de nah sirni sem kell, hogy nem eri meg meg rafizeteses a vallalkozas.[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Szerintem van benne több is akár
A szűrőt nem én tettem fel, tavaly sprayvel fújtam, most márkaszerviz volt a "tettes" és tavaly ők tanácsolták, hogy motorolajjal kenjem be. Innen gyanítom, hogy idén is ez a módszerük.
Zavarni annyira nem zavar, ellenőrizgetem, töltögetek is utána, csak két dolgot nem szeretnék:
1. valami komolyabb probléma legyen a háttérben, melynek ezek az első jelei és megelőzhetném (bár mivel nem értek robogókhoz, autókhoz is csak hobby szinten, így azt sem tudom, hogy mi lehet az a komolyabb baj)2. menet közben otthagyjon valahol, mert a szállítás meg az ilyenkor szokásos egyéb költségekből már egy fél generál is kijöhetne. Legalábbis gyanítom
De valószínűleg túlreagálom, nem kéne vele foglalkozni, csak olyan vagyok, hogy ha van valamim, akkor az legyen műszakilag top.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
SzlobiG
félisten
válasz longwild #941 üzenetére
Ja hát ha van benne 50k körül akkor már érthető az olaj fogyi.
Annyira csak nem olajoztad meg a szűrőt hogy folyik belőle.
Amúgy ha annyira zavar akkor meg kell bontani másképp nem fog kiderulni mi a gond kár találgatni. Én a helyedbe viszont még nem bontanam meg csak ha növekszik a fogyasztás.
-
longwild
aktív tag
Ki tudja, hogy mennyi van benne? De az órája bő 28e-ret mutat....
Igen azt néztem emlékezetből, most tettem fel képet is ma reggel róla és a légszűrőház alján a kis üvegcsében annyi olaj van amennyi. Bár nem tudom, hogy az a motorból jön vissza vagy esetleg az olajos módszerrel feltett légszűrőtől van. Elmúlt pár hét távlatában konstansnak tűnik az ottani trutyi. Hétvégén lehet, szétszedem a légszűrőházat.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
SzlobiG
félisten
válasz longwild #939 üzenetére
Hát azt nem igen fogod látni gondolom gumi tömítés van a szelepfedélnél azt meg nem veszed észre hogy levolt véve vagy nem.
Mennyi km is van benne most?
A 250-es yamaha blokkok még többet is szoktak enni és simán mennek csak ugye legyen után töltve. Általában azoknál kopott henger+ dugó páros szokott a gond lenni.
Ha jól olvastam a légszűrő házat nézted. Ha az tocsog a trugyiba akkor nagy az esélye az olajlehúzó gyűrűnek.
-
longwild
aktív tag
Elvileg nincs egy éve, azaz kb 9-10e km-rel ezelőtt a szelephézag. Persze én elhittem, mert azt mondták. Látszódik az valahogy, ha állították/nem állították? Pl gyári tömítőpasztát keressek, ne keressek ilyesmi?
Olajlehúzó, de csongi fülembe tette a darazsat, lehet, hogy csak kokszos, ami _talán_ orvosolható lenne szétszedés nélkül.
Az ok, hogy többel is eljárnak, főleg a levegős meg boxer meg nemtudom milyen gépek. De ez egy egyhengeres kicsi motor, ennek is ok az ennyi olajfogyasztás?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #927 üzenetére
Akkor most már én is hozzászólnék: maga a csati/jeladó kicserélése gondolom volt vagy 30 perc. A többi időt ők is keresgéléssel töltötték. Ez az, amit nem szabadna egy-az-egyben áthárítani a vevőre. Elvégre azért szerelők, azért van elvileg szakmai minősítésük és azért van tapasztalatuk, típusismeretük hogy ezeket mielőbb, vagy azonnal megmondják. A szakértelmet kifizetjük a nem kevés óradíjban, de a próbálkozásokat, hümmögéseket, fejvakarásokat ne már...
Volt ilyen esetem autóval márkaszervizben is. Olajcserére munkaórában 1,5 órát akartak kiszámlázni, úgy, hogy végig ott voltam és az egész nem volt 40 perc az érkezésemtől... Az indok az volt, hogy ez a gyári normaideje az olajcserének. A madarak a túloldalon laknak... Persze hagyhattam volna a fenébe és akkor a teljes motorgenerálnál én is jöhettem volna a srácok, nem fizetek 15 órát, mert a gyári normaidő 6 óra... C'est la vie...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
SirKero
őstag
válasz -Mosquito- #927 üzenetére
Ez az ár azért engem is meglepett
Tavasszal az enyémen volt egy teljes átvizsgálás szezonra + hajtásszíj csere 1.db. ülésnyitó 1.db. rögzítő fék bowden csere olajcsere légszűrő tisztítás kormánymarkolat csere. Anyag+munkadíj számlával garanciával 56 000 HUF. Semmi ismeretség vagy csók. Egyszerűen az utcáról ( na jó Burgman fórumról ) bemenve.
Ehhez képest egy jeladó csatlakozó csere munkadíjáért elkérni 37E forintotMost olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #934 üzenetére
Mit látok? Tényleg nem tudom miért gondolod hogy támadásnak szántam, erős off, smileyval a végén. Az én helyesírásom sem hibátlan, de az igekötős dologtól sírnom kell
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #931 üzenetére
Örülök hogy lejött a mondanivalóm lényege. Meg a smiley a végén
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #897 üzenetére
Olyan nem jöhet szóba, hogy ECU/MIU bekaksizott kicsit? Csak mert márkaszervizben nekem épp egy ilyet hoztak fel példának, miszerint annak az 500-asnak is volt alapjárati problémája (egyébként pedig pöcc röff és jó volt) és a MIU cseréje oldotta meg. A hibás alkatrészt még mutogatták is, a tulaj otthagyta nekik, ők meg etalonként kezelik...
Mondjuk valami miatt kicsit máskor, kicsit máshogy fecskendeztet be a computer? Nagyon elvetemült kérdés?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #927 üzenetére
A magas árat abszolút megértem, addig, amíg kapok erről számlát - ezt mondjuk nem tettem hozzá. Márkakereskedésben jellemzően van számla, és garancia a munkára, máshol ez - fogalmazzunk finoman - nem annyira igaz.
50k munkadíjat autóra fizettem, amikor komplett vezérlés, vízpumpa, hengerfejtömítés csere volt - és ezt egy kulturált helyen. (ebben munkadíj, hűtőfolyadék és pár apró segédanyag volt benne, a főbb alkatrészeket én vittem)
(aki pedig nem tudja hogy az igekötőt egybeírjuk az igével ha előtte áll, az megérdemli hogy 36k-t fizessen )
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mosquito-
őstag
Min csodálkozol.. Te mennyiért szerelnél?
Idézet a Cbf fórumról..
Meg van a hiba Szallerbeck szerelői meg oldották, szét rohadt a jeladó csatlakozója, munkadíj óránként 9e ft 4 órát számoltak fel így lett a munkadíj 36eft, jeladó új ára 37e ft, (bontóból rendeltem egyet 10e ftért) így 46e ft lett a vége.
Haverom nem tudta feltenni a túraplexit... Félt,hogy eltöri.. Irány a Karasna 1óra és 6eft betették.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #922 üzenetére
Hengerfej-tömítéstől melegedne? Azért ez érdekes. Az ár is
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Something_
őstag
Újabb fejlemények motor felmelegedés ügyében.
Most hívott a szerelő, hogy átmosta a hűtőt, megnézte a vízpumpát, kiszedte a termosztátot és még így is melegedik.
Hengerfej-tömítést kell cserélni és garantáltan jó lesz. 40-50e-et mondott, de még a pontos árral visszaszól.Alakul ez a nap.
-
-
kcsa
veterán
válasz longwild #919 üzenetére
Amondó vagyok kár így nézegetni az olajfogyást utólag .
Csinálj egy szűz olajcserét - kifolyatva ahogy kell, új szűrő felrak. Feltöltöd maxra, pár percig járatod, egy-két órát hagyod pihenni, majd újra megnézed az olajszintet, és utánatöltesz (ilyenkor szinte biztos hogy kell még). Ezek után figyeld hogy fogy-e (ha esetleg nem így csinálnád )
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
longwild
aktív tag
Bizony. 3dl, 1,2l a teljes fullra kicsöpögtetett feltöltési mennyiség. Azaz 2500km alatt 25%. Tisztában vagyok vele, hogy nem jó jel
Azonban mondhatni analfabéta vagyok a robik motorjaihoz, így ha tudtok, adjatok tippeket. A vidd el a márkaszervizbe nem játszik
Érdemes lehet motortisztító olajjal átjáratni? Milyen fajtával? Azt hiszem, Te használtál is ilyet...
Milyen egyéb megoldás jöhet még szóba?kcsa: válasz első mondatomban kieg: az 1l feltöltést a szervizek szokták mondani/könyv írja, mert középsztenderen engedik le az olajat és nem várnak sokat. Én sokat várok és ki is döntöm a motorból, így bele megy 1,2l.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Nos tehát olajfogyasztás témakör. Valahol ugye elment majd 9e km alatt néhány dl.
Ami szomorúbb, hogy a túra előtti, idei 2500km végére beöntöttem 3dl-t, azaz a helyzet romlását vélem felfedezni. Vagy csak figyelmetlen voltam előző szezonban, de nem emlékszem, hogy többet töltöttem volna rá.
Szóval íme a képek:
[link]A kipufogóról nincs képem, az szépséges fekete.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz Something_ #914 üzenetére
Elidegenítési tilalom nem csak hitel okán lehet a járművön (persze ez a leggyakoribb eset). Igazából nagyon csúnya pofonokba lehet belefutni ilyen vásárlással - mintha TC-n is lett volna hasonló esetről egy cikk pár éve.
Hogy miért van rajta elidegenítési tilalom, azt a tulajnak kell tudnia, és intéznie a levételt - ehhez jellemzően új forgalmit sem adnak, egy szimpla bejegyzés a rendszerben. Kötelezően nem kell forgalmit cserélni, hiszen hitel esetén a hitelt felvevő személy nevén van a gépjármű.
Ha pedig beleírták a forgalmiba (régebben megtették) akkor új forgalmival is jár, de ekkor már nyilván törlésre került az elidegenítési tilalom.
Dühönghetsz, de az eladó hibája, nem a rendszeré Amikor nekem lejárt a hitel, első dolgom volt bemenni, és ezt elintézni.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Something_
őstag
Mekkora vicc, nem tudtam átíratni a motort
Előző tulaj hitelre vette, 2 éve lejárt a hitel. Szóval törzskönyv és a forgalmi is az ő nevén van.
Beballagok az ocsmányirodába minden papírral, erre asszondják, hogy nem tudják átírni, mert az eladó nem jelentette ki az okmányirodából, hogy lejárt/kifizette a hitelt.
Vicc kategória. Én vagyok a vevő, ellenőrzöm, hogy a tulaj nevén van a törzskönyv és a forgalmi, mi mást tehetek még? Szánalom kategória.
Csak akkor kapja meg az ember a törzskönyvet/forgalmit, hogyha kifizette a hitelt, nem? Mármint előtte a bank nevén van. Akkor meg miről beszélünk?
Jah, hogy 2300 ft az illeték, amellyel kijelentik az okmányirodából.Nem volt még hitelem, remélem sosem lesz. Hitelnél a forgalmi is a bank/hitelező nevén van? Ha jól emlékszem, akkor igen. Lejár a hitel, akkor az ocsmányiroda csináltat új forgalmit, nem? Hát akkor meg?
-
longwild
aktív tag
Egész jó kis túra volt a hosszú hétvége alatt. Leszámítva a tegnapi visszautat, amikor a Balaton északi partján erős, viharos északi szél fújt. Egyenesen haladtam, mégis döntött motorral. Szerintem a bal oldali majrécsíkot el is tüntettem :p
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-Mosquito-
őstag
válasz AndrewTdi #900 üzenetére
Persze,és 121Km/h-nál le is szakad..
El ne hidd már,simán használhatod a végsebességig. Kérj egy olyat amire a min. 120Km/h-van írva..
Ez olyan mint a MAX. 5-10Kg terhelhetőség... Némelyik motornál nem kell komolyan venni.Brogi:
Vigyelek feldobozolva 2.. km/h felett? Nagyon buli..
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
balazs1011
aktív tag
-
csongi
Topikgazda
válasz balazs1011 #905 üzenetére
Vagy csak te hiszed bogy fos es le huzod sajat motorod, olasz at kell elni ezt a temperamentumot
-
balazs1011
aktív tag
Nagyon nagy kár hogy messze vagyunk egymástól.
De lehet hogy én reagálom nagyon is túl a dolgot???
Bele kellene sz@rnom az egészbe és addig hajtani míg szét nem esik!!!
Csak szeretem ha van valamim az patentűl működjön.
A korábban felsorolt motorok közül mind jó állapotú volt mint motorikusan, mint esztétikailag,
és egyiknek sem volt tekergetve az órája!!!!!
Használatból eredő egy-két karc persze volt rajtuk.
Mindegyikkel bárhová el mertem volna indulni,de ezzel lehet hogy elgondolkodnék.Még egyszer:Vízmennyiség a hűtőben megfelelőszinten van,nem fogy ,nem nő ,nem olajos
tehát a hengerfej jó.
Töltés megfelelő.
Injektor nem pisil,hanem porlaszt.
Hengerfejen és a motorblokkon olajfolyás és egyéb foltok nincsenek.
Lehet hogy le kellene zárnom ezt a témát,bor jólesett hogy ennyien próbálnak segíteni,
Lehet hogy végül is nincs semmi baja a motornak csak én képzelem be.
Ha nagyon megunom akkor úgy is megy a piacra,csak az a baj ha az új tulaj ezt a sok kommentet
végigolvassa ,kiderül hogy egy fos motorom van???---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
-
csongi
Topikgazda
válasz AndrewTdi #900 üzenetére
Ha van szelvedelem, akkor nem gaz a nagyobb sebesseg.
Ugyan az a doboz nekem 120 at kenyelmesen birja, es volt 150 is. De baratomnal, a Motoguzin 160 nal leszakadt mknt a szar. Nulla szelvedelme volt.Bogyi: valoban nem mindegy. De ha hengerfejes akkor megeszi a vizet vagy forralja vagy az olajhabos feheres trutymo lesz, vagy a viz lesz olajos.
Ha valamelyik jelen van akkor lehet gyanuzni hengerfejre.
-
csongi
Topikgazda
Sorba haladva.
Kcsa: Olyan nincs hogy a szeleptanyerrol lerakodo koksz bekerul a motorba, ott nincs bent szelep vagy ilyesmi . Legfeljebb koksz paranyi szemcsek, de akkor baj van a motorral. 1cm darab meg lehetettlen. Koksz alatt olajsar vagy ilyesmire gondolhatnak. Berakodva pl dekni illesztesnel szimering ajkakknal. Ezeket oldhatja fel a mosas, vagy az olajlehuzo gyuru is be tud rakodni, es igy nem tud nekifeszulni a henger falanak.
A tobbi tomites szimering cserelheto ha a mosas utan szivargas eszlelheto. Egyebkent is a tomito anyagnak kell tomiteni nem koksznak olajsarnakInjektor: Alapbol, nem mukodes kozben fog bejutni az olajba a benzin, hiszen akkor elegeti, es ha annyi jut a hengerbe hogy az olajba is jelen van, akkor az rendesen uzemanyag felhasznalasnovekesessel jar, de a meleg motorba bejuto uzemanyag ha cseppen is parolog es nehezen tudodm elkepzelni hogy akkor follyon be.
A hiba maga az hogy nem zar tokeletesen es nem tarja meg anxomast, vagyis leallitas utan az uzemanxag a fejbol es a csobol bkerul a he gerbe lefolyik a falaon es szepen beszivarog az olajterbe. Varosi hashnalatnal hamarabb jele van, a suri leallitas es inditas miatt.
Olajszint: meleg motornal meleg olajnal esosem lesz pontos az olaj szint. Legalabbis el fog terni a hideg allapottol, a meleg hatasara az olaj terfogata megno, es egy 2liter koruli olajhasznalatu blokknal mar egy pici valtozas is lathato a nivon.
Pontos olajszint lefolyt hideg allvanyon allo motornal kell nezni.
1mm szint elteres nem mervado, en is tul rinyaltam ezt. Most is ellenorzom rendszeresen de mi dig ugyan ott, vagyis a kis garasba, mindig ott es ugyan ugy all a motor, es az olajszint allando. Elotte mindig mindenutt neztem, hulyeseg volt, sosem volt ugyan ott, eby picit masik iranyba billen, es maris agyalhat az ember most mi van?Remeges: A robogo ilyen, hajlamos a beszitalasra, ezt szokni kell. Leteznek kormany csillapitok, ezek sokat javitanak. Lehet az aprilia csillapitot is be lehet tenni. Talan a spiermax ami nem ilyen teszt nyertes a vaza.
Toltes rwndben van.
Feszultseget pedig z injektor fejnel tudsz merni.
Ha hideg inditas utan a fordulat csokken asszem 1200rpm korulire akkor nem megy a dusito, szepen leall.[ Szerkesztve ]
-
válasz AndrewTdi #900 üzenetére
Nem illik 180-at menni ha ilyen koffered van, de ez az én magán véleményem. Várd meg a többieket is.
balazs1011
Szerintem nálad komoly probléma van. A hengerfej, és tömítése gyanús. Olyan mintha meg lett volna hajtva valami turbóval, és az Al átég. Ez hülyeség, de mitől nőne az olaj. Ha pedig nő nem mindegy, hogy víz vs benya.
Mivel a hőmérsékleted rossz, így víz lesz. Ebből jön a hengerfej, és a tömítés. Keress egy profit. Ehhez nem kell PC.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- iPhone topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Elemlámpa, zseblámpa
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- AGM H Max - faék strapakivitelben
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Liftor Active fekete, szövet + háló ÚJ BONTATLAN
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest