- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #22597 üzenetére
Ez nekem is SYM-patikus! Emlékszem, amikor először találkoztunk, egy 125-ös
Sym-et hajtottál, és a törött kuplungos Maja mutatta (SpeedoHealerrel), mennyi a
végsebesség valójában. Régi szép idők: a vicc, hogy a vén kecske ma is itt parkol
a cégnél, kollégám úgy néz ki visszatért a bulizásból. (Vagy csak itt tárolja? LOL.)2009-2010 között egy SYM VS 150-em volt, egy fillért nem kellett ráköltenem...
Olajcsere persze megvolt, szervizben, de annyi. (Pöcc-röff, fasza kis masina volt.)
Előtte, amíg a jogsit csináltam egy Mio 50-nel jártam, az fájdalmasan gyenge volt,
de cserébe elvolt 2L alatti fogyasztással: jó, hát raktak rá vmi 4L-es tankot? 4T 50)Szerk: fogalmam sincs milyen blokk, nem saját?
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22598 üzenetére
Nekem is tetszik. Kérdés az alkatrész ellátás és a tartóssága, bár a szöveg szerint tesztmotorok 100ekm fölött futottak.
Kymco.at-n nézelődtem, ott is van pár 125-ös, ami tetszetős. Vajon mennyire nehéz/költséges egy új motort behozni? Úgy olvastam ÁFA fizetési kötelezettség is akad... Úgy már lehet, nagyon drága lenne (Honda árban nem szórakoznék külföldről)
szerk: Ez is tetszik. Kérdés, hogy kapható-e, vagy csak fent maradt.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
yodamastah
őstag
válasz Reaper #22596 üzenetére
Egy jó hálós kabi nagyot tud dobni 30 fok felett. 25 fokban már fázni szoktam benne a városban is. Estem is ilyenben kb 60al (spidi) és bár kiszakadt több helyen, elég jól megvédett. A könyökömön lett egy pici horzsolás, közben a dzseki úgy szétment hogy ki kellett dobni.
huszi.gyb
Az a 300az sym egész jónak tűnik azt kipróbálnám.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22595 üzenetére
Most úgy elborult az agyam, hogy elkezdtem nézegetni a gépeket...
1-1,3M közt vannak új, 125ccm 4T gépek.
Kymco Downtown 125 is tetszik, talán kényelmes is. Nem találtam márkakereskedést. Van? Weboldalon találtam elég jó áron, állítólag új (~1M)
A Gladius megmarad, akkor pedig fölösleges erős robogó. Tényleg városba kéne, 1-2 személlyel. 125ccm még mehet KFT-re is, akkor nettó áron meg lehet csípni. Az már elég jó szerintem... Nagyon agyalok.
Sym is tetszik, vajon milyen blokk lehet benne? Kymco/Kawa féle?[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Reaper
őstag
válasz -Mosquito- #22585 üzenetére
Köszi, fel is iratkoztam hozzájuk, talán sikerül a maradék augusztusi időpontot elcsípni, ráadásul nem is tűnik drágának.
csongi: Na én így nem mernék felülni rá
yodamastah: Fincsi lehet, mi ER6N-en tanultunk, na amikor a forgalomban mentünk vele 40 fokban kellemesen fűtött hozzá, nem annyira fáztunk mi sem
Ilyen hálós kabáton vagy protektoringen gondolkozom én is, de ebben a szezonban már csak kihúzom ezzel a dzsekivel, ha már jó pénzért megvettem: [link]Most bevittem még az ajánlott szíj cserére a szervizbe, lehet ma már kész is lesz
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Megérkezett Majához a feszültség szabályzó. Kicseréltem, egyből lett töltésem... DE!
- Hidegen nehezen indult, többszöri köszörülésre. Gázra befulladt, és még lassabban tekert.
- Alapjárat melegen alacsony volt, többször lefulladt (pl piros lámpa). Állítottam a gázbovdenen, hogy feszesebb legyen, ideiglenes megoldásnak jó volt.
- Ma reggel már sok köszörüléssel sem indult (majdnem lemerült a vadiúj akku, vagy 20 percen át próbálkoztam vele).Azt hiszem egy teletank 100-as benzin, és egy karburátor tisztítás + beállítás ráfér. Tudtok Óbuda környékén olyan embert, aki ért hozzá? Marcellel is beszélni fogok, de hozzá csak nyaralás után tudok elmenni, a héten pedig jó lenne még Majával járni.
Ma többször megfenyegettem az eladással is, agyalok jövő szezonra egy új robogó vásárlásán... Egyelőre még a pénz nincs meg rá, de ez semmiképpen sem tartható állapot.
www.dongosofor.hu
-
-
yodamastah
őstag
válasz csongi #22591 üzenetére
Nemár robogón nincs is meleg GSX-R-el toltam sokat kánikulában várost. Na azon meleg van. Gurulsz 20al az álló kocsik kösz, a blokk meg 100 fokos és ontja rád a meleget. Ehhez képest a robogó az kellemes hűvös
Legalább a hálós kabátot felveszem. Térdvédő se melegít olyan sokat. Van egy perforált nyári robogós cipőm, meg perforált rövid bőrkesztyű. 30 fok felett városban nyitott sisak (ez sokat dob). A térdvédőt szoktam elhagyni, de inkább lustaságból amikor ilyen 1-2km megyek csak.
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22588 üzenetére
[link] 79Usd
Viszont. Nem tudni, hogyan illeszkedik a jelenlegi rendszerbe, a mostani trafohoz/pickuphoz (bar elvlieg nem szabad gondnak lennie). A beallitasaval is el lehet molyolni, mire a gyari ertekeket elered, bar a gyari mukodo CDI elogyujtas lemasolas funkcio eleg egyszerunek tunik.
Ami miatt en tul nagy maceranak erzem, hogy sok ertelme nincs siman a gyari CDI-t kivaltani vele.Nekem pl amiatt kellene, mert nyitott kipuffom van, nem gyari hengerrel, karbival pedig jobban utana akarok menni a beallitasoknak, ami miatt picit a gyujtashoz is nyulnek. Ha nem lenne igy, akkor siman beleraknek egy gyari CDI-t(vagyis hagynam benne a jelenlegimet).
Szoval ez megint egy plusz olyan pontja lenne a motorodnak, amivel szoszolsz es ha valami gubanc van, akkor nehezebb lesz a hibakereses.
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22588 üzenetére
Ne vedd belepofázásnak (persze az), de írtad, hogy nem baj, ha a szar (volt) a
vas, ilyen korban az természetes, hogy fel kell újítani + ki kell cserélni ezt azt.
Eddig tiszta sor! A gond szerintem ott kezdődik, hogy HA beszart a CDI, nem
veszed meg 40K-ért olaszból az eredetit, hanem kezdesz kókányolni. Persze,
ebből simán kijöhet, hogy lesz olyan jó, mint a gyári, akár még jobb is! De hát
az is kijöhet belőle, hogy nem. Nagyon nem: lehet olcsó lesz, de szar. Tudom,
hogy teljesen hiteltelen tőlem az ilyen tanács, hiszen nekem is szanaszét van
tuningolva a motorom (főleg műszerek), de ha kéne hirtelen új CDI: nos vennék.És nem azért, mert nem tudnék valamit kókányolni (akár segítséggel), hanem,
mert igencsak zavarna, hogy miként a többi tuningom, új hibalehetőségeket (!)
gyártanék bele a motorba. És a megszűnő gyújtás a túra közepén nem vicces.
Nekem csak egy szar gyertyapipa okozta, de ahogy kihagyogatott, idegesített.Ma pl. rollerrel mentem volna dolgozni, megállt alattam. Nem tehetek róla, egy
ipari hulladék, küldik gariban hozzá a vezérlőt... Persze közben mókoltam egy
sajátot, és majdnem kiszaladt a fészerből a roller, amikor (meglepetésemre) a
program működni kezdett, és elindította a roller motorját. Szóval tudok én is
ilyen soros kommunikációs akármicsodákat programozni. De CDI-t (még) nem
csináltam, s nem is szeretném arra bízni, hogy haza jutok-e, hogy elírtam vmit
a kódban. Esetleg csak lefagy az egész, pl. vmi feszültség-/áram-tüske kiüti...Lásd még:
kulonbozo szelsoseges ertekek/korulmenyek kozott szoftveresen/hardveresenSzerk: nyogo 100x jobban ért az elektronikához nálam, így ha ő nem ajánlja, én
biztos hallgatnék rá. (AFR ügyben nem hallgattam: úgy jártam, ahogy jósolta.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #22587 üzenetére
Szia!
Engem érdekelne egy programozható vezérlő.
Tudod honnan lehet venni, vagy csináltatni?Szerencsére a madison előgyújtás szög/rpm görbéje megvan, csak rá kell tölteni az adatokat.
(Remélem nincs kiöntve gyantával vagy ilyesmi és akkor még javítható is és nem kell 40ezerért Olaszországból rendelni.)
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22586 üzenetére
Nem akarom elvenni a kedved, de szerintem az a ket pin amit te programozasra neztel az nem az lesz
Legalabb 4 kellene (de minimum 3 de az nagyon kutyauto, RX,RGND,TX,TGND), amivel soros protokollon keresztul hozzafersz a mikrovezerlohoz.En meg nem talalkoztam szimpla gyari gyujtassal(CDI-vel), ami programozhato lenne. Sorozatgyartasban iszonyatosan megdragitana a fejlesztesi es gyartasi koltsegeket, ugy hogy nem indokolt (tudnek meselni errol, boven van vele tapasztalat, hogy megy ez /BMW, Ford, Volvo szervo modulok es ABS-ek fejlesztese/).
Viszont...
Ha nagyon akarsz, akkor lehet talalni 20-24k korul programozhato DC CDI-t, amihez program is jar, illetve kepes lemasolni akar meglevo CDI elogyujtas "terkepet".A legyartasa meg tenyleg olcso. Ha az alkatresz koltseget nezem...A tobbi melot nem szamolom(aramkor tervezes, teszteles kulonbozo szelsoseges ertekek/korulmenyek kozott szoftveresen/hardveresen, mikrovezerlo/desktop alkalmazas megirasa). Alap DC CDI kb 3-4 ezerbol kihozhato(akar kinai DC CDI felokositasa), hozza az, hogy programozhato legyen + 1000-1200ft alkatresz koltseg. A tobbi az, amit pl en se szamolok magamnak. De nem irom le inkabb, hogy mennyi egy fejleszto orabere aki mikrokodot es desktop alkalmazast is fejleszt. En is csak szorakozasbol mokolok vele, mert nagyjabol mindegyik resze megy, de ha osszeadnam, nagyon nem erne meg
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Madison k400 gyujtasvezerlojehez keresek programot és kabel labkiosztast, amivel az elogyujtas értékeit fel lehet tölteni.
Az egyik kolegammal megbeszéltük, hogy lekoppintjuk a 40ezer forintos cdi-t. Egy rosszat szetfaragtam és úgy néz ki, hogy kb 5-6 ezerből megvan az alkatrész, csak program kellene hozzá. Tud valaki esetleg? -
-Mosquito-
őstag
-
Reaper
őstag
válasz -Mosquito- #22583 üzenetére
Na akkor örülök neki, hogy nem csak én élvezem rendesen a nyarat
Viszont ahogy nézem holnap-holnaputánra befutnak az első esők is. Kíváncsi leszek rá, még eddig nem volt "szerencsém" ilyen időhöz, szóval, ha láttok egy ezüst színű mozgó útakadályt, akkor az én leszek
Vezetéstechnikai tréninge szeretnék még részt venni, a hondásat néztem, de olyat akarnék, ahol sajáttal tudok menni, elvégre azt kéne tudnom terelgetni.
Akitől vettem azt mondta, hogy az onroadosoknak volt régen, de a honlapjukat nézve nem lesz mostanában.
Pedig rászánnám az időt és pénzt arra, hogy ne nulláról kezdjek mindent. -
Reaper
őstag
válasz lehella #22581 üzenetére
Ó, hát farmer az szóba se jött egyelőre, amúgy is csak hagyományosom van, nem motoros, de én is térdprotektorral felszerelve indulok el szinte mindenhova.
Kipróbáltam egyszer múlt héten csak dzseki + sisak, de egyelőre olyan volt, mintha csupaszon mennék, majd később tuti változik ez, de szerintem az még nem idén lesz -
lehella
senior tag
válasz Reaper #22580 üzenetére
Mostanában én sem vagyok képes farmert viselni, de még reggel se, a kényelem miatt. Tudom, tudom..
De a rövidgatya mindig térdprotektorral van, felül meg kabát, kesztyű. 20-30 perc a munkahely, sok dugóval, nehéz szaunázva végigmenni.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Reaper
őstag
válasz csongi #22577 üzenetére
Köszi, eddig (1 hét alatt) nagyon élvezem, autózás után átülni egy ilyenre és a forgalmon átsiklani elképesztően megnyugtató, bár ezt nyilván nem kell nektek magyarázni.
Szépen ugrik a kicsike, nekem a teljesítménye bőven elég, amikor először álltam lámpánál legelöl, akkor kicsit aggódtam, hogy mennyire akarnak átmenni majd rajtam az autósok, így kb full gázzal indultam. Utána rájöttem, hogy bőven elég oda a negyed-fél is.
Egy szíj csere van csak tervben, amikorra kapok időpontot a Karasnába, vétel előtt átnézték, nem találtak más problémát, reméljük így is marad.
A durva, hogy eredetvizsga megvolt kb fél óra alatt, úgy, hogy csak odaszóltam, hogy mikorra lenne időpont, mondták, hogy mikorra tudok odaérni. Valami csoda folytán az átíratáshoz is sikerült másnap reggelre időpontot foglalni (mikor megláttam, mintha unikornist látnék ).
Egyedül a 40 fokban veszem észre, hogy talán nem egészséges a full dzseki, kesztyű + térdprotektor, mikor hazaérek simán lehúzok fél liter vizet elsőre.
Ti protektoringben toljátok? Szinte alig látok valakit, aki nem rövidgatya, pólóban nyomná, nem csak robogón, de nagyobb motorokon is -
lehella
senior tag
válasz csongi #22577 üzenetére
Két éve mozaik utcáztam. Egy hónappal előre kértem időpontot, azt mondták nem adnak, elég egy héttel előre. Lejárat előtt egy héttel telóztam megint, 2 hét múlva lett volna időpont, ami már késő. Ja és 40 percig zenéltek a telefonban. Inkább kihagyom ezt. 4 éve jobban ment ez. Egyébként valahol olvastam hogy a mozaikban ezentúl csak szigorított vizsga van már.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
válasz lehella #22573 üzenetére
Ha rendben van a vas. Akkor menny el a közlekedés felügyelethez, és 4360Ft. Pont annyi ideig tart minta többi. Időpontot kérsz előre. Odamégy bejelentkezel, felveszik az adatokat, majd szólnak hogy told be a motort. A váz és motorszámot segítesz megkeresni, oszt kb ennyi. A végén, meg aláírod a papírt.
Csak oda viszem az összes motoromat.Reaper: Sok sikert hozzá, és élvezd sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Szpilu__25 #22572 üzenetére
A fizikája ugyanaz, csak itt nem te váltasz
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
lehella
senior tag
-
kcsa
veterán
válasz Szpilu__25 #22569 üzenetére
Egyetlen jármű sem tud konstans gyorsulni.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, szeretnék egy kicsit érdeklődni:
Most, hogy rendszeresen használom a gépet, kicsit gyorsulgattam is vele. Ami fura nekem:
0-80-ra 5,9mp fasza viszont utána 80-100km/h között90km/h 7,5mp 100km/h 9,7mp alatt éri el, szerintetek?,kicsit laposodik a gyorulás80km/h után.
Ami új és cseréltem a variátor oldalát,kupplung oldal még gyári(kivéve erősebb kontraszt rugó van benne)meg új szíj van benne.
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz -Mosquito- #22565 üzenetére
5500 volt, azért mentem volna a Fábiánhoz is. Sajnos már nem vizsgáztatnak motort. Kocsit majd megpróbálok ott pár hét múlva, elvileg az is hatósági áron megy náluk A budai autódoki mellett dolgozom, itt 11ezer. Holnapra van is időpont. kcsa solymáron ott 13ezer rémlik nekem
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
lehella
senior tag
Sziasztok, Budán van tippetek, hol lehet olcsón műszakiztatni motort? Két éve a Peugeot Fábiánnál csináltattam ~5000 körül, de már nem csinálnak motort
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
rstwingo
tag
válasz csongi #22556 üzenetére
Van tűszelep egy rahedli és úszó is, mikor magában vettem javító készletet a kicsi kinai 1 helyet 3 készletet küldőt
Kicseréltem mint írtam és indult is a moci, a gyári úszót meg azért tettem be, mert az nem kell állítgatni már, de megnéztem és amit vettem/kaptam úszókat azokat se kell állítgatni, mert a gyári beállítással jöttek
A fészket nem tudom kivenni, mert belesajtolt, meg új egyébként is, mivel ez az eset az új karbival történt, eddig bírta ezek szerint a gyárilag vele adott tűszelep
astro12 : Van rajta kis gumi sapka/kup a rosszan is rajta volt , csak a rosszan színtelen van/volt, az újonnan berakottnál és a többinél meg fekete ez a gumisapka
majd kiderül ez a kombó meddig bírja
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #22555 üzenetére
A fészkét ügyesen fel lehet csiszolni, polírozni, hogy zárjon a tűszelep. A tűszelepet is meg lehet dolgozni műszeresztergával, ha nem lehet kapni, vagy macerás beszerezni. Nem tudom, hogy nálad van-e a tűszelepen gyárilag kis gumisapka. Az le tud jönni, ha sokat bizgerálják. Észre se veszi az ember, csak utána nem zár.
-
rstwingo
tag
válasz rstwingo #22545 üzenetére
Az öröm eddig tartott
Ma reggel munkába menet a cégtől nem egészen 600m-re feladta a harcot, megállt.
Amit a helyszínen gyorsba láttam, hogy nyakig volt benzinnel és egyszerűen megfojtotta a sok üzemanyag
délután munka után szétszedtem a munkahelyen, mert ugye valahogy haza is kellene jutnom és a gyanúm beigazolódott, a sibert tűnél folyt kifele az üzemanyag, addig töltötte, állítottam még az úszón, de próbánál maradt minden ugyan ugy folyt
Hazaugrottam céges autóval, az összes úszóért és tűszelepért ami van hozzá még a régi úszót is a gyárit is összeszedtem, betettem egy másik tűszelepet, meg a gyári úszót, összetettem és pöccre indult is, járattam gázkart húzogattam, hogy hátha, de ugy néz ki megállt a nyakig folyás
Szépen haza is hozott, mintha semmi se történt volna, de vajon meddig -
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22552 üzenetére
Erre én is gondoltam.
Ha jól tudom, 1 mm2 keresztmetszetű és 1méter hosszúságú sodrott réz vezeték ellenállása 0.015 Ohm. Egy 25 centiméteres szakasz ellenállása 0.003 Ohm.
Ezt nem tudom kimérni. Az én multim egy alsó kategóriás, 15ezer forintos multiméter, 0.1 Ohm az alsó mérési tartománya. Ennél kisebb értéket ki se jelez. (Maxwell MX-25 304)Egyébként mi itt a lényeg, ha nagyon oxidos a sodrott rézvezeték, akkor nagyon lecsökken az ellenállása (nem érnek össze a rézszálak)?
Szerinted meg lehet valahogy oldani ezzel a műszerrel a mérést?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22550 üzenetére
Nem tudom hogy lehetne átnézni, csak akkor látom, hogy fekete, vagy zöld oxidos a rézfonat, ha elvágom. Pár sarut kicserélte, ott láttam hogy egy kicsit oxidos volt némelyik, de lekapartam róla és a sarut forrasztottam is. Olyan fekete kábellel nem találkoztam, de engem is szívatott már ilyesmi. Most belém ültetted a bogarat, hogy szedjem szét megint ezt a dögöt.
-
csongi
Topikgazda
válasz #50433536 #22549 üzenetére
Az a jo a hegyes videkbe, hogy csak felfele kell tolni. :).
Egyebkent a kabelek rendbe vannak a vason?
A csatlakozok kontaktja keves.
En jartam ugy, hogy a csatlakozo tiszta volt, de a vezetek meg total kesz fvolt. Fekete volt az egesz. Egy ilyen vezetek is szivathat. -
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #22547 üzenetére
Jól néz ki!
Én is szeretem, ha tiszta és ápolt a motor. Persze nem zavar, ha megkarcolom, de a lelakott, elhanyagolt robogókat rühellem, nem tudnék olyannal járni. -
rstwingo
tag
Fejlemény:
Reggel beraktam a CDI- t az új trafót,szétszettem a karbit ,kitakaritottam vagyis megfujkáltam a fuvókákat, járatokat,ebbe az ujba betettem a régiből a fő és alapjárati fuvókákat hátha alapon,állitottam még az uszon a keverék arányon
nem akarom elkiabálni (30km távon szépen ment ),de lehet most mindent eltaláltam kb ,mert nagyon megy
soķkal jobban pörög mint abban a 4 napban mig müködöt,pedig akkor is már böven elégedet voltam vele
Egyszóval kiváncsi leszek meddig lesz jókérdés: lehet azért megy jobban mert a CDI nem a 1998-2000-s hanem a 2001- s kiadásé és abban már frissithették a müködési értékeket,mint amiröl fentebb beszélgettetek
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #22542 üzenetére
Mindennapiba lehet használni, mint írtam, most nekem is az van rajta
De tévedés az hogy led van benne, glimmlámpa van benne és azon keresztül megy az áram és igy villog
Inkább az a kérdés meddig fogja bírni és mikor hall meg, mert akkor moci meg állszerintem hosszú járatra nem használnám nyugodt szívvel a tudat mikor adja meg magát mindig a fejembe motoszkálna vagy lenne pót gyertya is az embernél
Tesztelésre viszont kiváló
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Szerintetek a ledes gyertyapipa mindennapi használatra való, vagy csak tesztelésre? -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22540 üzenetére
Igen, már írtam Barbarának! Várom a választ.
A programozhatónál biztosan nincs jobb. Azért van a madison cdi-jén plusz két vezeték egy külön csatlakozóban, mert gondolom ott lehet pc-re kötni... érdekes lenne hozzá egy program usb-vel, vagy hasonló módon.
Azért nem rosszak ezek az utángyártottak sem. Csak gondoljunk bele, milyen jó, hogy van aki foglakozik ezekkel a motorokkal is. Pár év múlva már Olaszországból sem lehet cdi-t rendelni és akkor nem lesz más lehetőség. Van olyan is, amelyiknél állítani lehet az előgyújtást, de csak egy potival, neked kell kitapasztalni, hogy megy jobban, biztos láttad az oldalon.
Itt van: [link]
(Mostanában nem írja ki a linket, csak a mutatót... azért működik így is, de érdekes.)
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22539 üzenetére
Mivel én nem vagyok "mű-szaki", nekem ez nem sokat mond, de biztosan okos.
Csak azért másoltam be (megint), mert ha ilyen kell, akkor az utángyártott, ami
"mindenhez jó", meglehet, hogy annyira azért nem lesz tökéletes a Madisonhoz.
Ezt is érdemes mérlegelni, ha (az olcsósága miatt) ilyenben gondolkodsz...38852 Ft-ért írja ma az OEM parts. Egy kérdést megér a bp-i importőrnél is az ár.
Nyilván jól hangzik, ha az utángyártott féláron ugyanazt tudja. De valszeg nem.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22537 üzenetére
Na ilyet tuti nem fog tudni egy szimpla utangyartott CDI. "Racing" CDI-ken 2 potmeterrel allithato az elogyujtas altalaban fix fordulat tartomanyoknal, akozott probalja atmenettel allitani.
Egy ilyen valtozo elogyujtas gorbet maximum programozhato CDI-vel lehetne megcsinalni (ami felig osszepakolva mar itt hever nalam egy ideje a sajat motoromhoz ). Ez marha nagy segitseg ha van hozza abra, nekem pl annyit ir a motoromhoz gyarilag, hogy "15°B.T.D.C.at 2,250 rpm and 31°B.T.D.C.at 4,000 rpm".
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #22535 üzenetére
Pont ezt akartam meg szerkesztesben irni, csak kifutottam az idobol.
Szoval lehet hogy jol mukodik (valami hulyebiztos ertekre be van love az elogyujtas), de hogy nem a gyari elogyujtast fogja tudni az tuti. Emiatt kerdeses a tenylegesen "jobb" vagy egyaltalan gyari teljesitmeny.
A gyariak legtobbszor 2 elogyujtas erteket hasznalnak, egyik az egy alacsonyabb 2500-3000 RPM-ig majd afolott nagyobb elogyujtast.Az pedig mar szinten csak reszletkerdes, hogy a ketto kozotti atmenetet hogyan oldja meg (sokszor meg a gyariak is siman fix ertekkel, nem atmenettel).
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22533 üzenetére
A gerjesztotekercses gyujtasnal (legtobbszor 50cc-s 2T vagy regebbi 125-os vasakon fordul elo) a generator tekercseinel van meg egy kulonallo tekercs is.
Ez a tekercs allitja elo a 3-400V-ot ami feltolti a CDI-ben a kondenzatort, majd a gyujtasjelre kisuti a trafon keresztul.Nalad nincs gerjesztotekercs, maga a CDI allitja ello a trafo szamara szukseges gyujtofeszultseget.
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #22532 üzenetére
Végül ezt a dc cdi-t ajánlották, állítólag már próbálták ilyen motoron: [link]
Ismeri valaki esetleg?Azt írja, hogy "Kizárólagosan induktív jeladóval rendelkező motorokhoz, melyek nem rendelkeznek gerjesztő tekerccsel, vagy hibás a gerjesztő tekercsük" - itt a gerjesztő tekercsen a trafót érti?
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #22531 üzenetére
Köszi a gyors választ!
Találtam a Müller oldalán néhány utángyártott cdi-t. Írtam nekik, hogy az én motoromhoz mit ajánlanak, vagy tudják-e javítani a gyárit. Várom hogy írjanak.
Berakom a linket, hátha másnak is jól jön, mert némelyik gyári cdi igen borsos áron van:
[link][ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #50433536 #22528 üzenetére
Sokmindent nem fogsz tudni javitani a CDI-n Raadasul nagy a gyanum, hogy nem forrasztas hiba lesz ott a gond.
A linkelt szkoppal nagyjabol mar meg lehet meregetni alap dolgokat ami jarmuelektronikaban elofordul. Nem a leggyorsabb, kell egy jopar merest csinalni illetve bibelodni a beallitasokkal hogy ertelmezni tudd, mit latsz(foleg ha elotte meg soha nem foglalkoztal szkopos meresekkel).
Sebesseg jelado, gyujtas jelado, CDI kimenetet fogsz tudni meregeni vele, van egy ilyenem nekem is tartaleknak a tobbi mellet.
Ami fontos, hogy mindenkepp adapterrol hasznald vagy egy fesszabalyzoval 12V-os akksirol, mert 9V-os elemrol nem megy megbizhatoan, raadasul nagyon meriti es ugy tolodik el a referenciapont gyakorlatilag percek alatt. -
rstwingo
tag
válasz csongi #22524 üzenetére
egy kicsit én is erre gondoltam, így szereztem egy CDI-t és 1 másik eredeti trafót meg egy zsír új Lihai trafót, ami teljesen megegyezik a gyári trafóval, meg megyek az új gyertyáért is délután 4 után és veszek benzin szűrőt is mert nincs rajta és szerintem a tank soha nem volt tisztítva
-
#50433536
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Hi!
Tegnap végre újra megállt a madiosn, szerencsére pont otthon gyakoroltam a nyolcasokat. Így már megmérhettem a jeladót és a többi cuccot. A jeladó ellenállása nem változott, a trafóé sem, viszont a cdi-ről nem jön feszültség. A műszer nagy nullát mutat.. persze ehhez oszcilloszkóp kellene, de amikor jól megy a vas és leszedem a gyertyapipát hogy ne induljon be, akkor indítózáskor 0.3 voltot mérek, most pedig nullát. Lehet, hogy jön jel a trafóra, de nem elég a szikrához.Két dolgot szeretnék kérdezni.
A cdi-n segíthet, ha lebarkácsolom a burkolatát, leszenvedem azt a gumiszerű anyagot, amivel kiöntötték és újraforrasztom a lábakat? Vagy nem jellemző, inkább vegyek újat?
Mennyibe kerül egy olyan műszer, amivel a jelalakot is megnézhetem ellenőrzéshez, amivel a cdi-t tudom ellenőrizni? Egy ilyen jó lenne? https://www.vatera.hu/digitalis-szines-lcd-kijelzos-1-sugaras-hordozhato-oszcilloszkop-dso150-2796664319.html
Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Grillo #22522 üzenetére
Sógorom Gödön a P21 szervizbe vitte legutóbb a Madisont kormánycsapágy cserére. Allitolag egy fiatalabb tök rendes srác a szerelo, 12k-t kert el munkadijra, a csapagyat sogorom vitte. Teljesen korrektul megcsinalta, minden oda es ugy kerult vissza, ahogy gyarilag van es nem tort semmi. Bar szomoru, hogy mar ez kiemelkedo dolognak szamit
Egy kerdest meger, viszonylag kozel van hozzad.
-
rstwingo
tag
válasz csongi #22516 üzenetére
Vadonat új a karbi, kb egy hetes és eddig 4 napig ment is szépen semmi baja nem volt, minden alkalommal indult szépen és ment is, igy 4 nap után, reggel még semmi baja délután meg már játszotta a nem indulok elt
próbáltam már mindent, de néha olyat lő vissza hogy még a karbit is kilövi a gumicsonkból, igaz utána rendszerint felpörgősen be is indul
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
őstag
válasz #50433536 #22521 üzenetére
Én Dunakeszin lakom. Ha Aszalósék 4 hónap alatt jó munkát végeztek volna, nem lenne rossz szavam sem. Ha elkértek volna még X összeget, de nem kókányolva rakják össze, nem lenne egy rossz szavam sem.
De lassan, szarul dolgoztak, az összeg meg nem volt kiugró, de annyiért akár pár fémbilincs belefért volna. Akár.
2 hetente felhívtam őket, 1-2-szer jártam arra, benéztem, egy rossz szavam nem volt.És ők hivatalos Aprilia márkaszerviz voltak...
-
#50433536
törölt tag
válasz Grillo #22520 üzenetére
Egyre inkább érzem, hogy érdemes lenne motorszervizt nyitni... ahol minden rendesen meg van csinálva. Viszont senki sem kérdezheti meg, hogy mikorra lesz kész... kész lesz, amikor kész lesz.. és kerül amennyibe kerül... de akkor tíz évig csak az olajat és szűrőt kell cserélni benne. Vagy inkább mégsem... eszembe jutott egy sztori:
Erre mondta az egyik távoli ismerősöm, akinek Dunakeszin volt motorszervize, hogy az emberek nem akarnak fizetni semmiért. Mindenki azt akarja, hogy olcsón és gyorsan kész legyen. Pedig ilyen munka nem létezik. Ezért a szervizek nem is erőltetik a jó munkát, úgysem akarja megfizetni a kuncsaft. Mondott egy példát is...
- főtengely felújítás (hajtókar csere) 35ezer forint,
- plusz a motor szétszedése, összerakása 20ezer... a tulaj már húzza a száját...
- amikor mondja neki, hogy kell új tömítés készlet a blokkhoz 20ezerért, meg főtengelycsapágy 15ezerért meg szimmeringek... meg a lánc is meg van nyúlva és nem ér hozzá a láncfeszítő, akkor kiakad a tulaj és nem akar új tömítés készletet meg semmit.Viszont az előző tulaj sem akart és ezért pl nincs blokkközép tömítés. A fickó összerakta szilikonnal, mert a tulaj nem akart fizetni a tömítésekért, majd egy hónap múlva visszahallja, hogy ő milyen gány munkát végzett, kihagyta a tömítést és milyen igénytelen xar szerelő. A sokadik ilyen után abbahagyta a motorszerelést. Most Svédországban fényező egy kamiongyárban.
-
Grillo
őstag
válasz csongi #22519 üzenetére
Minden IS lehet. Ugye 2 éve épp hengertalptömítés miatt volt szerviz, meg akkor már lánc is, szelephézag és társai.
Ez tartott 4 hónapig, aztán mikor visszakaptam, akkor szépen sorban kiderült, hogy a bilincsek helyett sikerült kb. mindenhova műanyag szorítókat betákolniuk, én meg nem értettem, miért nincs alapjárat egy idő után, stb.
Ezért lenne jó most valami normális helyre elvinni. Nem is kell sietni, de ezt a szerelőnek nem mondom semmiképp.Még innen valaki ajánlotta a hódokat anno, majd oda valamikor még befutok, hátha.
-
Grillo
őstag
válasz csongi #22513 üzenetére
Amióta Aszalósék "megszerelték" melegszik, szerintem vagy a hőgomba, vagy a venti szar, vagy bármi. Aztán most a karbinál is folyik a benzin. Én meg az udvaron nem döntöm szét, mert egyedül nem akarok nekiállni. Meg akkor folyadékcserék (amiket akár én is tudnék, ha csak az volna), meg úgy általában átnézni.
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #22508 üzenetére
Sajna NEM jó, már tele a t.k.m ezzel a burgival
Most azt játssza, hogy nem indul egyik pillanatról a másikra, mintha nem lenne szikra
a gyertya benzines mikor kiveszem, ha nézem akkor nem ad szikrát, előveszem a másikat és azzal van szikra és beindul és tudok menni, de csak akkor, ha később mennék akkor már nem indul és ugyan azt játssza állandóan, ha gyertyát cserélek elindul
vettem ledes pipát,igy látom hogy mikor van szikra és van szinte állandóan, ezért nem értem a nem szikra adástegyszóval teljesen tanácstalan vagyok
-
#50433536
törölt tag
válasz Szpilu__25 #22510 üzenetére
Milyen verdát hajtasz? Fénykép? Ha már csili-vili.
[ Szerkesztve ]
-
Szpilu__25
tag
Én most végre járok a mocival. 😂Osszerakva csili Vili.
-
#50433536
törölt tag
Napok óta semmi... szóval mindenkinek jó a motorja?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22506 üzenetére
Persze, tudom... a benzint adagolja a levegőhöz... csak a megszokás, tudod...
Szóval szerintem a keverék képző csavart elég egyszerű beállítani, és utána már csak az alapjáratot kell 1500-ra belőni. Így jónak kell lennie, ha minden más is jó, mint benzinszint és fúvókák. Így ha mégis sokat eszik, akkor máshol van a baj.
Bár minden motor más egy kicsit, főleg a korból adódó kopások és elhasználódás, valamint az egyéni fejlesztgetések (pl vario) miatt, így néha szükség lehet a főfúvóka cseréjére is, de az már elég extrém eset.
A keverék képző csavart Te hogy szoktad beállítani?
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22504 üzenetére
Ne vedd kötekedésnek, lehet, félreérthetően fogalmaztam meg, de ezen a karbin
továbbra sincs levegő csavar. Szóval bocsánat, az alapjárati csavar alatt én az
éjjel a keverék csavart értettem amivel a habot állítod: a pillangószelep végállását
beállító csavar is lehetne névleg az alapjárati csavar. A manuál is csak arra tér ki.Alacsony az alapjárat? Tekerj rajta! Nekem 2013-ban pontosan ez volt. Dohogott,
mint egy chopper (1200-1300-on), kicsit tekertem rajta feljebb, jó lett. Látszólag...
Mertugye mi volt? Fuldoklott a benzinben, és erre ahelyett, hogy szegényítettem
volna a keverékcsavarral (amiről a manuál nagyban kussol!), adtam neki levegőt...Amikor a szerelő (akkor még nem baszott el semmit*) tekert a keverék csavaron,
rögtön felszaladt az alapjárat 1500-ról 3000-re, gyorsan tekerhette le. Na, azokkal
a beállításokkal evett nekem 8.6L-t 100-on a városban, és kormolt a kipuff 120-nál
is jól láthatóan kövér gázra. Szóval igen, egy nagyon eltekert keverékcsavar sokat
tud rontani a helyzeten... De akkor se levegő csavar, na! A motor felőli oldalon van.Beállítás után a fogyi lement 6L alá, de még a túrázó teszten is fél litert számított:
4.7->4.2 (nem egetrengető különbség, de azért ott is érezhető, városban 8.6->5.6,
már kegyetlen sokat számít, így jelentősen nőtt az egy tankkal megtehető km).Szerk: a szívócsonk a Restyling esetében nincs ragasztva, nem szövet erősítésű
az összekötő, hanem egy sima vastagabb gumi. De nem egy sima cső, mivel ott
a mélyedésekbe is passzolnia kell, ráadásul nem egyforma az átmérő a 2 oldalán.*: tévedés, elsőre egy kicsit túl szegényre vette a figurát, a motor nagyon durrogni
kezdett motorféken, és hirtelen gázra meg is csuklott. Hangyafasznyit még kellett
rajta tekerni, és akkor lett jó. (10 perc munka se volt az utánállítás, de adtam neki
egy ezrest, elvégre 4000 Ft/óra volt a tarifája, hülyének is megéri címszóval.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #22503 üzenetére
Indítás előtt pedig érdemes párszor körbe tekerni a főtengelyt, ha összeakad a szeleppel a dugattyú, azt határozottan érezni lehet. De ehhez több foggal odébb kell rakni a láncot (3-4).
És még egy személyes tapasztalat, ami engem megtréfált amikor a régi motoromat szereltem. A jelre állás ellenőrzése előtt mindig vissza kell rakni a láncfeszítőt, mert az kicsit billent a vezérműtengelyen és akkor látszik a valódi állása.
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22502 üzenetére
Hali!
A pillangószelepnek nem fix a végállása, mi ott állítjuk az alapjáratot. Az alapjárati csavarral szabályozzuk a végállását. Ha a levegő csavarral beállítjuk a keveréket és utána az alapjáratot, akkor az ott van ahol lennie kell.
A kis gumicucc a szívó oldalon, nekem is repedezett kívülről. Úgy látom az egy szövet erősítésű, több rétegű gumi henger, olyan mint a benzincsövek. A szívócsonkra ráragasztották gyárilag. Ha ott szívna falsot, azt szerintem már megtaláltad volna... biztos kipróbáltál pár módszert.
A vezérléssel kapcsolatban félre ne értsed, nem akarlak rábeszélni a szétszedésére, csak úgy éreztem az eddigiekből, hogy nem okozna neked semmi gondot. (Sok szervizre várást és pénzt spórolhatnál.)
A láncot pedig lakkfilccel jelöltem a fogaskerékhez. A lakkfilc csak akkor olajálló, ha fémtiszta felületre kenjük és van ideje megszáradni. Én sose vártam meg. Igazából felesleges is, mert a gyárban mindent megjelöltek, ami számít. Én is csak azért jelöltem meg, hogy lássam merre raktam odébb a láncot az eredetihez képest.
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #22502 üzenetére
Érdekes, hogy eléggé szereled a motort, de a vezérléshez nem nyúlsz...
Mi érdekeset látsz ebben? Egy rossz mozdulat, egy elbaszott beállítás, és GTK-ra lehet törni a motor belsejét:Azert ennyire nem dramai a helyzet. :).
Egy szelepdeknit es egy gyertyat te is le tudsz szerelni. :).
A gyujtas oldalon kiveszed a muanyag csavart, es a variatornal eltelred a motort, amig a gyujtas nincs jelen. Akkor jo ha fent a ket lanckerek is jelen vagy jel mellett van. Ennyi. Lefotozod az allapotot, es megnezzuk mi lehet a helyzet. :). -
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #22501 üzenetére
Van egy magyar fórum, ami manapság teljesen halott, ám annak idején írogattam én is oda, egy kis életet lehelve a hanyatló közösségbe, de ami sokkal fontosabb: rengeteg hozzászólást elolvastam. Többek közt szinte biztos vagyok benne, hogy ex-klubtag motorja van nálam, abban is, hogy szívott a magas fogyasztásával... Lényeg a lényeg, hogy onnan is ragadt rám infó + persze az idő: 6 éve lesz nálam!
Karbinál tudom, hogy annyira nem bonyolult, mérések szerint nem azon megy el a teljesítmény, mert az AFR pont hogy az erő felé mutat, épp a fogyasztás kárára. (Szerintem vagy fél litert meg lehetne spórolni úgy, hogy nem is megy rosszabbul!)
Viszont azzal vitatkoznék, hogy "csak 2 dolog"... Szvsz 3 lesz az, amin a dolgok múlhatnak: benzinszint, alapjárati csavar helyzete, és a pillangószelep végállása. Ezeket kéne visszaállítani oda, hogy durrogós legyen motorféken: na nem nagyon! Csak a maga megszokott vidám módján, amit újságírók is említettek már tesztben.
Fals levegő megint érdekes kérdés: be van repedezve a szívófalsni, de a gyár már nem gyártja, az importőr szerint meg keresett alkatrész, de nincs. IJB. Mondjuk most a roller miatt nem nagyon túrtam a netet motor témában, de amit tudtam, megtettem, méreteket levettem, kerestem, hátha más gyártmánnyal kompatibilis? Egyelőre eredménytelenül.
Érdekes, hogy eléggé szereled a motort, de a vezérléshez nem nyúlsz...
Mi érdekeset látsz ebben? Egy rossz mozdulat, egy elbaszott beállítás, és GTK-ra lehet törni a motor belsejét: dugattyú picit összekócolja a szelepeket, és kész. Azt már nem hiszem, hogy kifizetném. De legalábbis nem volna miből, szóval TK... Remélem így már érthetőbb, hogy miért nem nyúlok hozzá lelkesen. De persze megnézni megnézhetem (valamikor), egyszer vettem már le a szelepfedelet is, annyira nem para, csak le kell "kabátolni" hozzá elég rendesen. Amúgy egyszer már kérdeztem is, hogy mivel jelölted össze a vezérműláncot a fogaskerékkel? Valami olajálló filctoll? -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #22500 üzenetére
Köszi, tényleg írtad már... jól beleástad magad ebbe a motorba... én alig találok hozzá infót a manuálon kívül.
A karbin meg nem sok állítani való van, nem? Ha a fúvókák gyáriak és nincsenek kikopva/eltömődve a járatokkal együtt, akkor csak két dolgot lehet állítani. Benzinszintet és alapjárati levegőt. Ami eléggé befolyásolja a közép- és felső tartományt is, bárki bármit mond, így van és a gyertya "őzbarna" színét is itt lehet elérni, ha jó a benzinszint.
A levegőt elég könnyű beállítani, ha nincs fals levegő.
A benzinszintet pedig jól be lehet lőni egy-két próbálkozásra. De ha netán eltérünk tőle +/- 1 millimétert, akkor sincs nagy baj. A karbi bonyolult szerkezet, de nem precíziós. Nem kell és nem is lehet úgy beállítani, ahogy a nagy könyvben meg van írva, főleg hogy nem új darab egyik sem. Ha a legjobb tudásod szerint belőtted a karbit és mégsem megy úgy, mint régen, akkor máshol lehet a bibi. Bár a videód alapján elég jól megy, nem értem mit akarsz még. Ja, hogy régebben jobb volt. Meg kéne nézni, hogy azóta mi változás volt a gépen. Ja, írtad már, főtengely csere volt. A főtengely felújítás után az enyém jobb lett. Akkor a tiednél valami van... vezérlés, szelepek tömítettsége, dugattyú. Érdekes, hogy eléggé szereled a motort, de a vezérléshez nem nyúlsz... az én kezeim és ujjaim alig férnek be, mégis megcsinálom... nézzél már rá arra a vezérlésre, hogy amikor jelen van, hogy áll a vezérműtengely.Én 85-90 kg vagyok, évszaktól függően és elég jól muzsikál alattam a vas. Amíg meg nem áll, mint a cövek a makacs kisasszony. Én tolatja magát hegyen át...
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Suzuki topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Külpolitika
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest