Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rák
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
válasz
Integra #2077 üzenetére
yeah, az elet apro oromei! tegnap jott upc-s bacsi es bekotott nekunk jol, azota van eurosport is, szal mosma nem kell lemaradjak a nagy menetekrol, lattam ezt az osszefoglalot. valszeg a heti egy alkalom tv-nezes igy mar meglesz
mondjuk a tobbi ezer csatornaval nemtom micsinajjak
esetleg, ha a fashiontv-n is nyomnanak motordivat-bemutatokat.
holnap mennek vegre idomok fenyezohoz, yeah! -
#70869248
törölt tag
válasz
Integra #2077 üzenetére
Látom Integra érdekel a MotoGp
Kicsit érdekes volt az idei év a 2004-es Hondával....és Burgess hiánya csúnyán megcsapkodta a fejlesztést.
Ha a Honda meccselni akar jövőre(a kiforott Yamahával(!)...és faxa motoron Vale szinte soha nem esik el) akkor sztem elsődleges gyári versenyzők:
- Biaggi
- Capirossi
....persze Loris marad a Duc.-nál, de sztem ők a legesélyesebb páros arra hogy zúzzanak.
Sete nagyon jó(...jó lett, régebben ezt nem így gondoltam), de még nem tudja hogyan kell Vb-t nyerni...pl. nem lehetnek hullámvölgyek(érzelmi..mentális..bmilyen).
Vb-t úgy kell nyerni ahogy Rossi csinálta-ja.
Most bele lehetne menni, hogy Max így-úgy...mentálisan nem mindíg van toppon, de nem lehet kihagyni, mert ha egyszer elsül Max agya, akkor radiroz nagyon...szinte bárkit.
Loris meg egy állat
mindkettő rámenős,..nagyon nem könnyű elmenni nekik, ha jó a sárkány.
..és sajnos még soha nem voltak egy csapatban.
itt egy kép a Motorinfóról, alapból ezért kerestem meg a topicot:
..nekem egy triál 240-es Apriliám van, meg egy Dr Big-em.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
jut eszembe, tegnap este a júrón nagy sbk ssp összefoglaló volt!!!
láttam ahogy vermeulen a felvezető körben egyszerűen átrepült 2-3 méter magasan a képernyőn és zakózott egyet a pályán kívül....
aztán felsegítették és az egyik motoros srác mögé felült és visszavitte a célegyenesbe, ahol átmászott a boxba és onnan indulva rapityára törve utolsónak a boxból indulva feljött a futam végére 6iknak... ami miatt megszívta az utsó két futamon az pedig pont egy nem eleget tesztelt HRC alkatrész voltez meg azt mutatja, milyen kegyetlen gyors a fejlődés és hogy milyen kevés a tesztelés az új alkatrészek között
-
VipeR-T
csendes tag
Tárcsafékzárral még arra kell vigyázni, hogy a kulcsnyílással kifelé tedd fel! Ha sikerül befelé állítva felpattintani, esetleg pont egy küllőnél, elég ciki. Mondjuk ki lehet nyitni, csak bosszús.
-
Integra
titán
idén még teszteli az V5-öst a vermeulen, a pedrosa és dovizioso.
a nagy káosz a következő HRC házánál. vicces
hayden két évre aláírt, vagyis a repsolnál van még egy üres hely.
állítólag mind bajadzsi mind gibi full factory bringát kap jövőre. ketten egy helyre (??).
valszeg maxi megy, mert sete ugyanakkor nagyon szereti a telefonicás csekkeket megkapni, aki a személyes szponzora is egyben és amúgy tényleg profi kapcsolatot ápolnak.
ám a repsol egy valag pénzt költött arra hogy övék legyen a privilégium a full factory motorokra.. vagyis akkor a telefonica hogy fog full spec bringákat kapni? lesz itt még móka kacagás...
könnyen lehet hogy vermeulen jövőre gp-ben indul, és feljön pedrosa is, dovizioso meg megkapja pedrosa bringáját -
Integra
titán
ez az idei motegi futamon volt:
Bővebben: link -
Integra
titán
Mi volt fontosabb – legyozni a Hondat vagy legyozni Gibernaut?
Nekem mindig fontosabb legyozni a versenyzot, legyozni Gibernaut, Biaggit vagy Capirossit. A mi sportunk harc a versenyzok kozott. Persze legyozni a Hondat nagy elvezet (a teremben nagy rohoges…), de en nem harcolok a Honda ellen a Yamahaval. En egy Yamaha versenyzo vagyok, Gibernau pedig egy Honda versenyzo de ha Gibernau Ducatival versenyezne vagy Biaggi egy masik motorrral versenyezne az nekem teljesen ugyanaz lenne.
Ebben a pillanatban ugy erzed magad mint Eddie Lawson vagy Giacomo Agostini?
Ugy gondolom minden versenyzo nagyon kulonbozo, most ugy erzem magam mint Valentino Rossi.
A kapcsolatod Gibernauval a jovoben lehet olyan mint Qatar elott volt?
Ugy gondolom az en szemelyes kapcsolatom Gibernauval nem tul fontos senkinek sem kiveve nekem es neki. Ami fontos az a sport, harc a palyan, normalisan mint peldaul ma: ''hard but normal''. Ez az ami mindenkinek fontos. A szemelyes kapcsolatunk az csak kettonk problemaja.
Gibernau nehez ellenfel volt iden?
Az utobbi ket evben Gibernau nagyon jol ment, es iden erosebb volt mint tavaly. Szerencses vagyok mert sok nagy bajnokkal csataztam kezdve Uedaval, Sakataval, aztan Capirossival es Haradaval 250-ben, Biaggival, Barrossal es ismet Capirossival az 500/MGP-ben es most Gibernauval. A vilag legjobb versenyzoivel harcoltam, de ha csak egy evet emelek ki – az ideit – akkor Gibernau volt kozuluk a legerosebb.
Mondanal valamit Pedrosarol, mert ma a negyedik helyevel o is vilagbajnok lett?
Perdosa egy nagyszeru tehetseg, o a No.1 250-ben es iden megnyerte a vilagbajnoksagot.
Miota januarban eloszor felultel a Yamahara mi volt a legnagyobb technikai fejlodes a motoron mostanaig?
Januarban az elso teszten az elso nap elso fele nagyon kemeny volt mert sokkal nehezebb volt a Yamahat vezetni mint a Hondat, de utana jobb lett az erzes. Jeremy szokta mondani hogy a motor az olyan mint egy szerszam ha valamit erzel, es van egy kerdesed akkor a kerdesre mindig van egy valasz is. Peldaul ha van valami gondod az elejevel, lehet allitani rajta. Ez nem alomszeru, ez matematika.
A legnagyobb fejlodes ugy gondolom az volt hogy a “Big Bang” blokkot hasznaltuk a masodik teszten Sepangban es nagyon jo volt vele vezetni a motort de emellett nagyon lassu is volt. Amikor megerkezett a masodik verzioja ennek a blokknak akkor fejlodtunk, gyorsak voltunk az egyenesekben es szinten jo volt a vezethetosege.
Szenzacios volt nezni az utolso kort, beszelj rola egy kicsit hogy amikor a vilagbajnoksag a kezedben volt miert valasztottad megis azt hogy belemesz egy fogadasba? Harom ''lead changes'' volt az utolso korben...
Az elejen ugy gondoltam hogy csak kovetem Setet mert nagyon jol ment es a palya nehany szakaszan gyorsabb volt mint en es azt mondtam ez eleg. De a futam fele utan lattam a kulonbseget a tablan – hogy Capirossi es Barros egyre jobban lemaradnak - es Sete gumijaik elkezdtek csuszni es volt nehany szakasz ahol mi gyorsabbak voltunk mint o. Nagyon szeretem ezt a palyat, nagyon szeretek itt versenyezni es a motor is nagyon jo erzest adott, es volt ket harom resz ahol gyorsabbak voltunk ezert ugy gondoltam, miert ne!
Amikor kidobtad a sisakodat a nezok koze az elso gondolatom az volt hogy ez az ebay –en lesz este. Van valami elkepzelesed hogy mennyit erhet?
Mar nagyon regota akartam sisakot adni a nezoknek es ez a legjobb hely a vilagon mert nagyon sok ember volt elottem – mint Mugelloban is iden – ugy gondoltam itt az ido, miert ne, es kidobtam kozejuk. Szep pillanat volt.
Megnyerted az elso futamot Welkomban es az esos futam Jerezben nem volt tul konnyu neked es az egesz szezonban Setevel csataztal. Mikor hitted azt eloszor hogy megnyerheted a vilagbajnoksagot? Melyik futamon vagy teszten erezted ugy eloszor hogy megvan?
Van nehany hely ahol sokkal lassabban megyunk mint Sete, Biaggi vagy Barros. De nekem a bajnoksag kulcspontja az a harom futam volt amit sorozatban megnyertunk: Mugello – Barcelona – Assen mert Sete nagyon jo formaban volt, fantasztikus idoket ment az edzeseken de kepesek voltunk legyozni ot a futamokon. Ez az ido volt az amikor komolyan elkezdtunk gondolkodni a vilagbajnoksagrol.
A szezon elejen mit gondoltal hol fogsz vegezni a Yamahaval?
Tudtuk hogy lehetseges jo jo eredmeny es vegezhetunk mondjuk az elso haromban, mert minden palyan gyorsak tudtunk lenni es ez fontos a bajnoksag szempontjabol. En sem hibazok sokat, az utolso harom evben a Hondaval futamon csak egyszer hibaztam, ezert ugy gondoltam a Yamahaval maximum kettot fogok es a top 3-ban vegezni lehetseges. De ahogy mar mondtam a szezon elejen ugy gondoltam nem lehetseges a bajnoksagert harcolni Gibernauval es Biaggival.
Szulovarosodban Tavulliaban biztos nagy orulet es hatalmas party van, hallottal errol valakitol valamit? Es mi volt az elso reakcio a csapatodtol?
Tavulliaban van egy mega screen ahol neztek a versenyt es mivel ott vasarnap reggel van nagy party-t csinalnak, sajnos mi most itt vagyunk... De azert jol szorakozunk itt ausztraliaban is.
A csapatom mindig nagyon csendes de ma biztos hogy egy kicsit bevadul kulonosen a Qatari hibazas utan. Jeremy nagyon ideges volt akkor az eredmeny miatt de ma mindenki nagyon relax lesz.
az utolsó kör, öveket becsatolni!!!
Bővebben: link -
TitiRii
senior tag
csak én nem találok
vagy valóban nincs kishazánkban gilera motor club?
hát milyen dolog ez kérem szépen !
mindgyárt alapítok egyett
vagy csináljunk külön PH motor clubbot is?:p
-
Integra
titán
''Troy Bayliss is in talks with Kawasaki for next season in the MotoGP championship and the Australian motorcycling star's management is set for further negotiations this weekend.''
-
TitiRii
senior tag
válasz
Integra #2069 üzenetére
pár dologban kiegészíteném:
A ferde fogazás egyrészt a zaj megszüntetésére, másrészt a nagyobb nyomaték elvisleéséhez kell(sokkal nagyob felületen adgya át miont egy vele azonos méretü egyenes fogazott fogaskerék)
a motorokon ugy van megoldva, hogy magukon a fogaskerekeken vannak ezek a bizonyos körömök, és ezeket mozgatyuk
tehát a mozgo fogaskerék mindig a tengelyhez van rögzitva(oldal riányba el tud csuszni) és a 2 oldalán talaálható másik fogaskerekekbe tud bele kapni a karmaival(amik nincsenek a tengelyhez fixen rögzítve,a hajtást magukban nem viszik át)
a mozgo fogaskerekek kivételével a többi folyamatosan össze van kapcsolva
ez az endurok,átlag motorosk váltójára vonatkozik, a sport motoroké valóban eltér még egy kicsit
lefelé váltásnál mindenféle képp ajánlot kuplungolni,ezáltal növelvea lánc a primer hajtás és eleve a motor élatartamát(nem hosszan csusztatni, csak egy pillanatra a váltás idejéig kiemelni) -
Integra
titán
na itt van pár írás a fórumból meg válaszok rá, lehet megfejteni a dolgot
első hsz:
ugydontottem, segitek eloszlatni a kuplung-valtas koruli problemakat, bar lehet hogy par embert meg jobban osszezavarok
szoval:
a sportmotorokban talalhato valtonak koze nincs egy auto valtojahoz.
a motorok valtojat ugy hivjak hogy tolokerekes - mas neven egyenes fogazasu - valto.
ezeket a valtokat rallyautokban hasznaljak.
tulajdonsagai:
nagyon kicsi mind meretre mind sulyra.
nincsenek szinkrongyuruk/nincs szinkornizalas (ahol 10ezres fordulatokrol beszelunk, ott egyszeruen fizikailag nem lehet szinkronvaltoval operalni).
kuplung nelkul oda-vissza tokeletesen hasznalhato, hiszen erre lett tervezve! (egyedul elindulaskor 1-hez kell a kuplung).
nem a fogaskerekek csusznak egymasba es hajtanak, hanem minden fogaskerek oldalan van 3 db 1/6 korivnyi ''fog''. ezek a fogak kapcsolodnak ossze.
menet kozben minden sebessegfokozat forog! fuggetlenul attol hogy hanyadik fokozatban vagy. igy gyakorlatilag az elindulas pillanatatol kezdve minden ami a valtoban van, szinkronban mozog egymassal. ez okozza azt hogy kuplung nelkul lehet valtani, ugyanis te nem csinalsz semmit, csak athuzod a hajtast egyik fokozatbol a masikba. az egesz valtoszerkezet ugyanugy forog tovabb, csak eppen nem az a fogaskerek kapja a hajtast, ergo mas lesz az attetel.
ezert hivjak a valtot egyenes fogazasunak.
mindig minden szinkronban mozog, igy nyugodtan lehet ide-oda huzogatni a sebessegfokozatokat.
motoros sajatossagok:
a tolokerekes valto az 1-es kivetelevel (oda elindulaskor kell kuplung) oda-vissza veszi gyonyoruen a sebessegeket.
motoroknal azert szoktak azt mondani hogy visszafele valtogatni tilos, mert ha nagyobb fordulaton (mondjuk 3e felett) dobsz vissza egy sebesseget, akkor a motorfek egyreszt jol megcincalja a lancodat, masreszt akar le is blokkolhat a hatso kerek tole. ezert ez veszelyes, ezert mondjak a motorosoknak hogy visszafele ne valts.
en speciel valtok visszafele is ha lusta vagyokde max 2500-as fordulatnal, ott mar az elozo tenyezok nem allnak fennt (92-es kawa zzr 500). pl ha jon a piros lampa siman vissza lehet dobalni a fokozatokat 6-tol 1-ig mindenfele varazslat nelkul.
elofordulhat, ha nagy fordulaton kuplunggal valtasz, hogy recseg a valto. ok: kuplungot behuztad, megszunt a szinkron a valtodban. nagy fordulaton gyorsulasnal valts kuplung nelkul.
motoron a kuplung nelkuli valtas nem roviditi a valto elettartamat, ugyanis ezek a valtok erre lettek tervezve.
gyakorlatilag minden sportosabb motor ami legalabb 9ezerig elforog, biztos hogy egyenes fogazasu valtoval van szerelve gyarilag.
ezt a legkonnyebben ugy tudod leellenorizni, hogy megfigyeled mennyi fordulatbeli kulonbseg van a fokozatok kozott. tolokerekes valtonal ez 500-700 fordulat kozott mozog. rendes valtonal ez akar 1500 is lehet. a kis fordulatkulonbseg oka, hogy igy valtasnal nem kell annyit valtoznia a motorfordulatnak -> konnyebb valtani es szinkronban tartani az egesz miskulanciat
masreszt ezt a valtot inkabb kvazi versenyhasznalatra talaltak ki (az elmeletet mindenkeppen), ezert sok fokozat-kis fordulatkulonbseg -> mindig az optimalis tartomanyban lehet tartani a motorfordulatot.
megfigyelheto hogy a tolokerekes valtok szinte mindig 6 fokozatuak.
regi motorok ugyeben annyit tudok nyilatkozni, hogy ismerosom 85-os evjaratu honda vt 250 -eseben szinten tolokerekes valto van.
a kuplung nelkuli valtas modjat elottem mar tobben leirtak helyesen, igy ehhez nem kivanok hozzafuzni semmit.
amennyiben valaki szerint hulyesegeket irtam, komolyan kerem javitson ki, en a legjobb tudasom szerint irtam ide informacioimat, tapasztalataimat.
válasz rá:
Hali!
Váltó ügyben alapvetően egyetértünk, de néhány dolgot én másképp tudok. Nem biztos, hogy jól, csak máshogy
Az egyenes fogazás nem azonos a tolókerékkel. Annyi az összefüggés, hogy ferde fogazást nem használnak tolókerekes váltóban, mert a ferde fogak miatt oldalerő is keletkezik, ami gázadásra/motorfékre kitolná a fogaskereket a fokozatból. Az egyenes fogazásnál oldalerő nincs, viszont ''sír'' a hajtómű, ha terhelik. Egyenes fogazású tolókerekes a ''utcai'' kocsik hátramenete - a hangját ismeritek.
Abban egyetértünk, hogy fogaskerékpárok állandóan össze vannak kapcsolva egymással, csak szabadon elforognak a tengelyen. Autó és motor közt abban van a különbség, ahogyan az egyes fokozatokat reteszelik a tengelyhez. Autón viszonylag sűrű körmös kapcsoló van. Ha nem azonos a fordulata, nincs esélyed egymásba tolni, recseg. Erre van a szinkrongyűrű. A szinkronizálást könnyíti, hogy a kocsikban száraz kuplung van, aminek kiemelt állapotban kicsi az átvitt nyomatéka, nem ''ragad'' az olaj. Motorban, ahogy említetted, ritka a reteszelés foga, akkor is be tud ugrani, ha nagyobb fordulatkülönbség van. Ezért lehet kuplung nélkül váltani.
A dolog másik része, hogy mi lesz ezzel a fordulatszám különbséggel, amikor ''odaér'' a retesz foga. Elnyeli a hajtás. Megcincálja a primer hajtást, kuplungot, váltót, láncot.
A cincálás ereje attól függ, hogy mekkora a fordulatszám különbség (magasabb fokozatok sürűbben vannak, ott kisebb) és mekkora a forgó tömeg (motor, kuplung) tehetetlenségi nyomatéka.
Motoron kicsi a forgó tömeg, a hajtás pedig nagy nyomatékra van méretezve, ezért elviseli az ilyen váltást.
Abban azonban biztos lehetsz, hogy ha a váltás idejét a felére csökkented, akkor a hajtóműben legalább kétszer akkora erők ébrednek, hogy a kerék és a motor fordulatszáma ismét összhangban kerüljön. Hogy ez kinek éri meg, mindenki döntse el maga.
újabb hsz:
A ferde fogazásnak pont az a lényege hogy a fogak kapcsolódása vagyis a váltás ''simább'' legyen és így a fogaskerekek élettartama is hosszabb mintha egyenes fogazású lenne. Mert nem ütésszerűen, hirtelen történik meg a fogazatkapcsolódás hanem ''lassabban''.
Bár az tényleg fönállhat hogy szétcsúszik a fogaskerék.
Nem tudtam hogy a motorokban tolókerekes váltó van. És azt sem hogy ezek egyenes fogazásúak.
újabb hsz:
Ha sűrün egymás mellett forog a (mondjuk) 6 fogaskerékpár (hiszen fix párok vannak) akkor hol van a +tolókerék'' ? Vagy körmös kerekek vannak? 3 db köröm 1/6-os osztásban? Akkor nincs sok hely a körmöknek,hiszen összekapcsolódáskor pont kitöltik a teljes ívet. Bocsi,nem akarok okoskodni,csak kicsit hüle vagyok,és nem vágom a dolgokat
Lehet,hgy nem idevágó a Simson váltója,mert az ''tolóékes'' váltó. Fix fogaskerékpárok forognak szorosan egymás mellett. Viszont az egyik tengely üreges,és egy dudoros tengelyt (tolóéket) mozgatunk benne váltáskor. Amelxik fogaskerék alá kerül a dudor,ott nyomódik ki a 3 golyó,és viszi át a hajtást az a fogaskerékpár.
Hasonló ehhez az említett váltó?
A ferdefogazásról meg olan emlékeim vannak,hgy a csendesebb futásuk miatt alkalmazzák. A hajtás átadása fokozatosan történik a fogak közt,ahogy belépnek a ferde fogak egymásba. Az egyenes fogazás meg teljes felületen 1xre csattan össze...
újabb hsz:
Ha már ekkora érdeklódés övezi a dolgot, és is utánanéztem: (ez autókra vonatkozik, de gondolom motoroknál is hasonló az elv)
Versenyeken a pálya szélén állva biztos hallottuk már a következo dolgokat : aszinkron váltó, egyenes fogazású váltó, tolókerekes váltó. Ez mind egy dolgot jelent, mindegyik elnevezés a váltó egy-egy tulajdonságából ered. Nincs szinkronizálva, a fogaskerekek egyenesen vannak ''vágva'', és tolókerekek kapcsolják a fokozatokat. Angol nyelven straight-cut, vagy dog-type gearbox-nak nevezik, ez utóbbi a kapcsolókörmök (tolókerekek) kinézetébol ered.
Hogy is muködik ez? Van két tengelyünk, az alsó kapja a hajtást, a felso pedig továbbítja azt. Van 12 fogaskerék, (ez 6 fogaskerék párt jelent, így lesz 6 áttételünk, ill. 5+1). (A képen valahonnan hiányzik egy fogaskerék, ami a hátramenethez kell, azt hiszem baloldalt középrol). A 3 kapcsolókerék a felso tengelyen lévo fogaskerekek között látható. Az alsó tengelyen a fogaskerekek fixek, a felson pedig szabadon forognak (ha mindhárom kapcsolókerék középen van), ez az üres fokozat. Az áttétel kapcsolásakor a kapcsolókerék beletolódik a fogaskerék oldalába, így az rákapcsolódik a felso tengelyre. Következo sebesség váltásakor ez átmegy a másik oldalán lévo fogaskerékbe, vagy középen marad, és egy másik megy oldalra.
Ez azért jó, mert nem kell használni a kuplungot, gyorsabban lehet váltani, másrészt (ami az N csoportos autóknál jól jön - régebben nem lehetett a váltót módosítani) ez jobban bírja a versenymotorok magasabb nyomatékát.
Az egyenes fogak miatt van a versenyautóknak az az érdekes visító hangja (hallottam már ''visítós'', ''sípolós'' váltónak is nevezni). Az utcai autók hátrameneti fokozata egyenesen vágott fogaskerékbol van, az kb. ugyanezt a hangot bocsájtja ki.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
nem árt meg neki mert teljesen más konstrukció mint az autkónál, itt könnyedén lehet a magas fordulatszám miatt szárazon kapcsolni.
de a gp motorokban ez az egész rendszer elektronikai gyújtásprogramozással is persze megvan spékelve az ideális váltás és égés és fordulatszám miatt.
valahol olvastam egy komolyabb elemzést a motorok váltójáról, ha megtalálom bekopizom -
Bagoly
senior tag
Én görögországban béreltem egy yamaha robogót (a régi honda cub ''ikertestvérét''), annál úgy volt megoldva, hogy volt váltó, de kuplung nem. Élveztem nagyon, bár engem a kuplung sem zavar. Én is úgy tudom, hogy a mai motorok többségének a felfelé váltás kuplung nélkül nem árt, a lefelé váltás viszont már igen.
[Szerkesztve] -
TitiRii
senior tag
nem tudom
simom kivételével egyik motoromon se hazsnáltam felfele kuplungot(csak gázt vezsem vissza)
mivel minden motor szekvenciális váltoval van elátva
99% uk szinkron gyürük nélkül
lefelé azért kuplungolgatok -
joe69
senior tag
motogp-s gepeken jol tudom hogy szekvencialis valto teljesit szolgalatot, vagyis nincs kuplung?
Ilyen szeriamotorra mikor kerul szerintetek?
Aktív témák
- Lords of the Fallen
- Politika
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Suzuki topik
- Amatőr csillagászat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- További aktív témák...
- TUF F15 FX506LU 15.6" FHD IPS i7-10870H GTX 1660 Ti 16GB 512GB NVMe + 2TB HDD magyar vbill gar
- Aerocool vs-92 Noctua ventikkel
- SONY BRAVIA 65 XH9096 FULL ARRAY ,VESA fali konzollal
- Samsung Galaxy A25 5G 6/128GB, Mgekímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával!
- Apple iPhone XR 128GB, Akku: 100%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Be Quiet! 650W
- Logitech MX Magyar Business Windows Edition HU Átalakítás és testreszabás / mx keys
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest