Na épp ma jött meg a negyed éves biztosításom, miszerint 7.351 Ft B5-ben.
1 éves díj.: 29.404 Ft ( Generali )
Tételezzük fel hogy a biztosítást fizetem tovább jan. 1-én átlépek a köv bónszba, ami ugye rettenetes 5%-ot jelent. Ami 1470 Ft az én esetemben. Ennyivel lenne olcsóbb a következő évben, ami rohadtul nem igaz, mert 6-8% ot fog drágulni a következő évre ennek a biztosításnak az éves dijja. Kvázi köv évben, hiába van a bónusz ugrás, többet fogok fizetni. Tudom mert az elmúlt 2 évben is igy volt az Alliansnál.
Ellenben most ha kivonom 6 hónapra, akkor fél éves biztosítási díjtól esek el, azaz 14.702 Ft. Ebből levonom az 1800 Ft-os egyszeri illetéket amit az okmány irodának fizetek, és kész. Ráadásul, fél évig nem fizetem az önkormányzatnak a súlyadót, ami megint ha jól emlékszem 8.000 Ft félévente. Mindent összevetve 20K-t spóroltam. Ez nem elhanyagolható. Ráadásul semmit sem kell tennem, mert minden féle utánna járás nélkül visszahelyezik forgalomba. Ápr. 1-én ismét bemegyek a jelenlegi biztosítómhoz, és megkötöm a motorra ugyan azt a biztosítást, csak egy kedvezményesebb éves dijjal.
Ugyan ezt játszottam el a kocsival nemrég, annyi kivétellel hogy ott dijnemfizetés miatt szünt meg a biztosításom, mert el lett cseszve a csekk, nekem meg nem volt eszembe hogy fizetni kellene. Ott a B4.-em ugrott, és ugyan annál a biztosítónál megkötöttem a biztosítást, A00-ba 1.500Ft-al fizetek többet. Mikor megkérdeztem a biztosítós csajt, hogy ugyan kérem, akkor hogy jön ki a 20%, akkor egész egyszerűen megmondta hogy az egy régi biztosítás, és annak annyi az éves dijja, ennek meg ennyivel olcsóbb.
Azt is mondta hogy érdemes minden évebn újra kötni a biztosítást, még ha ugyan annál a biztosítónál is, mert biztos hogy olcsóbb lesz.
Ha nem lett volna ilyen szar idő, és nem lett volna ilyen korán vége a motoros időnek, akkor valószínüleg nem vonnám ki, meg eddig nem is foglalkoztam a gondolattal, mert nem számoltam utánna.
Ez az én számolásom, lehet van benne hiba. Aztán jó rácseszek, ha 3 hét múlva meg 25 fok lesz, mert biztosítás nélkül nem igen fogok motorozni, de akkor felakasztom az utánfutót a kocsira, és kimegyek vele pályázni.
Egyébként mióta voltam a Hringen, egy ilyen nagyon cseszteti a fantáziámat.... lehet eladnám a CBR-t és vennék egy ilyen pályára való gépet, és amit kifizetek évente biztosításra meg adóra, abból 2 pályanp meg is lenne, meg amit közúton elpöfögök, abból megint kijönne néhány pályanap, igy ha havonta 2X-3X kihutnék pályázni, az nagy király lenne. Többet ad a pálya jóval mint a közúti motorozás.
Mod: hú de sokat irtam...
[ Szerkesztve ]
**********