Nem gondolok bele. Még öcsém is meglepődött F3 után, amikor elvitte egy kis gurigára.
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
(#14701) ferkoboy válasza bajnokpityu (#14699) üzenetére
Nem gondolok bele. Még öcsém is meglepődött F3 után, amikor elvitte egy kis gurigára.
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
szakmai kerdes kovetkezik:
a motoromban 15w50-es olaj van shell vsx full shyntetic.elozo gazdaja ezt toltotte bele iden marciusban. kaptam hozza egy negyed flakont ebbol.a gondom az,h mar utana keleltt tolteni az olajnak,es most mar elfogyott.ket napja ujra kivillant a lampa,es surgosen kellett cselekednem.le shell kut,veszek bele ugyanolyat.a gond az,h csak 10w40-es volt.ebbol toltottem kb 2 decit beleje. okozhat gondot a kulonbozo viszkozitas? iden mar nem akarok olajat cserelni,de jovore kap fincsi 20w40-es asvanyit.
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
kedvelem a menetszelet na!
-= No way back from Here =-
sztem nagy para nem lehet belőle,
de sehol sem javasolják az eljárást
szal next time csak egyformát!
[ Szerkesztve ]
-= No way back from Here =-
2000km az olajcsereperiodus
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
Igazából a CR 250-t sem tudom kihasználni,hazudnék ha azt állítanám,hogy igen....
De elolvasva amiket leírtál marad még mindíg az álom kategória nekem az Aprilia
mindenfelekepp egyformat akartam,csak nem lehetett kapni a piros jelzo meg mar vilagitott. a kutas annyit mondott,h mivel egy a gyarto,egy az adalek,csak a viszkozitas mas,ne mlehet gond,max tobbet eszik belole. a kerdeem inkabb az,h merjem-e igy hasznalni iden.jovore ugyis uj olajat kap.az tuti.
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
hasznald nyugodtan. csak igy meg tobbet fog enni. es sztem legyen mindig max-on, ne vard meg mig a szintjelzo bepislog.
nalam akkor szokott vilagitani, amikor mar elfarad kicsit az olaj (periodus 3/4-etol kb) es nincs maxon.
a 15w50-es nem rossz sztem, 20w40-et mar reg nem lattam de en is mindenkeppen asvanyit javasolnek.
picit sok azert ha mar tobb mint 2 decit megevett, nem?
Egy negyed flakon, + 2 deci az, ha jól olvasom...
Bár attól függ mennyit ment azóta vele... 1000 km-re nem sok az.
Nekem 1000Km-re kivetítve 1 Liter megvolt simán, bár én nem kíméltem.
[ Szerkesztve ]
**********
Ha külföldről hozok be egy motort, pontosan milyen költségtételekkel kell számolnom? (addig jutottam el, hogy regadó...)
Ezt természetesen te tudod,igazából férresikeredett ez a gép nem való az enduró kategóriában,hanem a Supermotoban jó.
Mondom ezt én aki csak hobbiból ment vele,egy komolyabb tudású ember biztos nem ezt állítaná.
Kicsikét nehezebb a többinél a V2 végett,ugratás leérkezésekór érződik,nagyobbat üt,bár nem teljesen volt hozzáállítva az én tömegemhez.
Az futóműve tényleg nagyon jó és a súlypontja is.
De azért az 1hengeresnél nehezebb,igaz ha olyan könnyű lenne mint azok akkor még jobban kezelhetetlen lenne,kell a súly ehez a vadállathoz blokkhoz.
Visszagondolva jó hogy eladtam,mert én is költöttem rá rendesen,vitte a pénzt keményen.
Azért ha tudod próbáld ki,ami az enyém volt Kecskeméten a Yamahánál van kirakva.
RXV550
Jó ez kicsikét már bitangabb mint a gyári mert dúrvább progis és versenyáttétel van rajta.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
terepen en is kicsit tulzasnak erzem ezt a blokkot, de az az igazsag ha olyan motort akarsz amire nem kell kolteni akkor az ne lesz az a vegytiszta supermoto amit pl. krosszmotorokbol epitenek, dehat valamit valamiert
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
**********
ezek az öreg vasak szipkázzák az olajat
[ Szerkesztve ]
-= No way back from Here =-
Most mit izélsz? Csak jó az étvágyuk. No meg emellett a változatos étrend hívei. Hol egy kis benzin, hol egy kis olaj.
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
ne mondd meselj meg!
foleg a yamahak, amik mar ujonnan is
lehet h feca nagyon hajtja, pedig azt hinnem, egyelore finoman kuldi
ferko: nedumajj, majdnem 2t uzemet is tudnak! 40lityibol lehet abszolvalni egy horvaciat (csak oda) es ahhoz 1l olaj az 1:40-es keverek
[ Szerkesztve ]
Hát pl a mostani gépemet lecsökkenteni tömegben,minden féle feleslegtől megszabadítani.
Rá egy nyitott dobot meg egy kissebb első áttételt,mert pályára nem kell nagy végsebesség azt kész is a jó kis pályamoci.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
azert az meg ugy is messze van egy hc sm 100-110 kilo koruli tomegetol de a ktm az majdnem univerzalis mar az smc es lc4 szeriaval
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
Nem hinném hogy messze lenne,mert a Factori Replica is csak 113kg és az SMC 660-as.
Nézd ezt meg,érdemes. állítólag jó sokat ki lehet pakolni a gépből ami tök felesleg és nem is olyan könnyű.
Az enyém takólva 140kg.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#14720) bajnokpityu válasza ferkoboy (#14701) üzenetére
igen,de F3nak még F2nél is rosszabb féke van.mármint F2esen nekem kemény fékcső volt,amivel F3assal meg mentem meg puha.szal nem egyértelműen rosszabb,de hogy fényévekkel nem jobb,az tuti.
én modern sportmotorról beszélek.szal minimum F4
[ Szerkesztve ]
eladó Kawasaki j300 robogó
Cseréld le... Netről rendeljél Q8-at, az nagyon jó olaj. Nem biztos, hogy a 15w50 a legjobb a motorodba. Ami még ajánlott, az a Selenia, meg a Igol.
Két döntésed lehet. Vagy használod így, és télre benne hagyod az olajat, vagy lecseréled most, még használod amíg jó idő van, télre friss olajjal rakod el (ajánlott), tavasszal meg még vele egy 1000et, aztán megint csere.
az első olcsóbb, a második jobb.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Én 40 lityiből szerintem megfordulnék max 45
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Persu: Nem tudod véletlenül Visontán a Go-kart pályára fel lehet menni motorral is? Mintha Te lettél volna már ott motorozni az Mz-vel. Vagy nem jól emlékszem?
7végén fel akarunk menni go-kartozni, de én motorral mennék ha fel lehet menni a pályára.
**********
Én meg nem veszek észre fogyást 4-4.5ezer km-en. Pedig pörög. Sokszor percekig 12-13ezer felett.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
fel lehet, egy csomo supermotos jar oda
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
azthittem lc4ed van, az smc nem szarazon 146 kilo?
Anytime, anywhere, any war ... if the price is right
De az HONDA!
**********
132 versenykészen,140 megtankolva.
A sima LC4 146kiló,tele tankal meg 155.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
igen ha vennék csak olyat ami:
-könnyű
-olcsó fenntartani
-megbízható
-egyszerű
amiket írtál mind szép és jó cangák ,csak épp nem olcsó őket fenntartani, gondolok itt arra hogy pl a nevemen egy 400ccm vagy nagyobb bringa évi 34.000 local creditbe fáj, erre jön a teljesítmény adó amit öreg motornál túl lehet élni, és a fogyasztás
na most reálisan számolva akkor tehát
-max 350ccm így a kötelező évi 8.000 local creditre csökken
-max 25kw (így Ak jogsival is vezethető ami majdnem fele a nagy A nak) azaz 50.000 local credit és ráadásul a teljesítmény adó is jóval olcsóbb
-max 4L/100km ami 300ft os benzin árnál 1200ft/100 km
-lég-olajhűtés, 1 henger 1 vezérműtengely, max 140km önsúly
ez szerintem a magamfajta sóhereknek fenntartható, könnyen kezelhető, jól motorozható, suzuki dr350- eket nézegettem igy találtam a betát, mert ha már motor legyen egyszer egy új is, de aztán végül is egy choper lett belőle mert erre tudok cuccolni, asszony is eljön velem, na meg ez fért bele a büdzsébe újonnan
de ha a számoknál maradunk számoljunk kicsit:
pl a Norwestem kontra suzuki dr 350(azért nem a béta hogy passzoljon az évjárat)
jogsi korlátlan nagy A:90.000 Ak: 50.000 (nem naprakész én 2 éve csináltam meg mert nagyon baszogattak már érte itthon akkor ezek voltak a legolcsóbb árak allescuzamen)
nordi éves kötelező: 34.000 Béta 8.000
teljesítmény adó: 37kw*120ft 4400ft 22kw*120 2640ft
átlagos fogyasztás évi 8.000km átlag futással számolva mai üzemanyag áron:
nordi 6.2L/100 km =6,2*300Ft 1860FT*80 = 148.800
Dr350(vagy beta) 4l/100km =4*300ft =1200ft*80 =96.000
az esetleges alkatrész költségeket nem számolom most, de ügyebár a nagyobb motor több alkatrész bonyolultabb megoldások(vízhűtés pl) nagyobb meghibásodási lehetőség.
mivel mind a 2vel mentem tudom viszonyítani a kettőt. a beta gyengébb kb 20 lóerővel, és kb 30 kilóval könnyebb, mégis gyorsulásban nem sokkal maradt alul, kezelhetőségre sokkal jobb volt és a kanyarokban iszonyatosan jó volt a tapadás az irányíthatóság, ha lett volna benne még nafta akkor húztam volna neki, bár a nordit így is lenyomta ott ahol sok volt az íves kanyar, nordi viszont kitört mindig a kanyarok végén. na de ha mindenki magába néz többségünk közlekedik a motorokkal nem csak a szerpentineket rója és akkor beszéljenek a számok:
nordi éves üzemeltetési költség:
187200 ft, és ha nincs jogsink hozzá az első évben 277200 ft ha mindenből átmegyünk
ha elvonatkoztatunk kicsit a norditól kb ilyen paraméterekkel bír minden 500-600ccm-es supermotó manapság (KW-KG-L/100km) tehát nagyjából kb mindegyikre igaz.
mig ha a kisebbet válaszuk évente:
106640 ft to kell kötelezően ráfordítanunk, ha nincs jogsink az első évben 156640 ft ot
ezért döntöttem én is ugy főleg hogy lecserélem a nordit, mert városban ingázni 60% ban kisebb is ugyan olyan jó ha nem jobb a kisebb súly miatt(szerintem jobb, ez a tapasztalatom) a maradék 35% ban mikor túrázok akkor bár jobb lenen a nagyobb de a kisebb is teljesen használható hiszen a beta pl vígan ment 140km/h val a nordi se tud sokkal többet, és lásuk be nem is nagyon baj, mivel ha ettől is gyorsabban megyek rosszkor rossz helyen az manapság nagyon sokba fájhat
a maradék 5% ban mikor kanyargunk akkor gyakorlatilag ugyan ott van a 2, bár a beta lassabban jön ki a kanyarból és az egyenesekben nem tud annyira felgyorsulni, de a kanyarban nagyobb tempót tudtam vele tartani igy nem is kellet annyit fékezgetnem a kanyarok előtt, sajna csak haverom jött a nordimmal utánam így nem tudom magamhoz mérni de ha versenyeztem volna magammal sztem kb egyszerre vagy max picit előbb ért volna a célba a nordi, na de a betát meg jobban tudtam dönteni és valahogy jobban is élveztem
a számokra vissza térve ezen ismeretek alapján hogy gyakorlatilag a kötelező költségek majdnem a fele (80560ft olcsóbb) az alig "rosszabb" motorénak részemről csak is ilyesmiben gondolkodok a közeljövőben.
és sorry a mega kommentért csak kifejtettem azt a gondolat menetet amit anno magamban játszottam le hogy miért veszek kisebb motort
Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.
Én ennyire nem foglalkozom ezekkel a dolgokkal,olyan mocit szerettem volna venni ami tetszik kinézetre meg teljesítményre is.
Persze az nekem is szempont volt hogy ne kelljel állandóan szervízbe hordani a karbantartások végett.
Ez mellett még a könnyedséget tartottam szem elött és a jó útfekvést.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
(#14731) Topiccsendőr válasza Boci_83 (#14723) üzenetére
Én Gyöngyös, Kecskemét, meg Kakucs, Euroringen voltam. Azt nemtom, hogy hogy kell...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#14732) Topiccsendőr válasza #25954560 (#14716) üzenetére
Gyárekek! illesztések, semmi más. Több hőt kibír legalább a blokk. Persze a régieknél inkább kopottság.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
(#14733) #25954560 válasza Topiccsendőr (#14732) üzenetére
persze.
meg asszem mar irtam vmikor h tavolrol remlik olyasmi (es alltam mar olyan mellett, aki hallotta h ) h tervezesnel a kopo megoldas helyett a blokkban olajfogyaszto megoldast hasznaltak. tehat csokkenteni tudtak a kopast, cserebe olaj fogy. semmi konkret reszletet nem tudok es konnyen lehet h ez csak urban legend, a yamahasok ezzel vedekeznek de otletnek nem rossz.
1000km alatt kb 4 deci. azt mondtak amig nem eri el az 1lityot,addig nincs gond amikor 7 ezer fole porgetem,ad egy kis kojtot,de amugy se hidegen,se melegen nem fustol.kizarolag,mikor megtepem neki,akkor is eppenhogy. mivel ero bosegesen van benne(alapjarat is van,odahuzom,mozdul,szoval semmi panasz),ha gond is van,max a szimmeringekkel lehet...
amugy az nem baj,h most ebbo ltobbet eszik,nem erdekel.jovore ugyis le lesz cserelve, a lenyeg nekem,h ezt a szezont birja ki ezzel az olajjal. meg sztem mivel szintetikus van benne,azert is szereti csipegetni.asvanyi surubb,nem hiszem,h abbol megenne ennyit...
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
pontosan en is igy hallottam, es szamitasod is helytallo. jelenleg 1059km-t mentem vele
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
olvasd el a legelso hozzaszolast,abban reszletesen le van irva a menete,es arai.szamolj jo sok penzzel
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
hallottam ilyen 1000km/1lityo sztorikat, de en meg lennek rettenve akkora olajfogyasztastol. mondom ezt ket yamaha utan.
na ja,de mi lenne,ha 2T lenne?akkor mennyi olajat eszik?
mod: ertsd,azert vettem 4T-t,h ne kelljen csak penzint beleraknom.erre tessek,a 4T is olajjal megy
amugy erdekes modon a 250-es FZR-em egy csepp olajat se evett az asvanyibol,miutan felujitottam. de az meg a vizet ette
[ Szerkesztve ]
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
szegyellem,de nem birom ki,h neha oda ne csavarjam neki.imadom a dob hangjat. altalaban 1-es 2-esben szoktam,igy a sebesseghatarokat nagyjabol be tudom tartani.varosban ritkan kapcsolok fel 3-as fole.
nem azt modnom,h megszoktam a gepet,de annyira kezes,h hajlando elhitetni ezt velem.szinte mar ra kell szolnom magamra,h ne merzed te meg annyira. vicces,h ezt mondom,de a korom elorehaladtaval(kemeny 27 ev) mar nekem se szamit olyan sokat a sebessege.viszont a hangja nelkul nem tudok meglenni. azert meg vmelyest szamit,de mar vegig tudok menni 50km-t anelkul,h 100km/h fole menne a mutato. mostansag inkabb a tajban gyonyorkodom,mikozben motorozgatok
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
az elso lesz,mert most rendbe akarom szedni magam anyagilag.most kaptam masodallast,szoval alakulok.jovore meg meg nem tudom,h milyen olajat veszek,azt tudom,h 20W40-est koruli kell nekem. de mivel ez ritka,ezert 15W50-es lesz sztem benne.az elozo gazdaja is ezt rakott,a kis FZR-embe is ez van.es ugy veszem eszre,h szeretik. bar egyertelmu,h asvanyi kel lbele. a Q8-rol,meg a selenia,igolrol meg nem sokat hallottam.oszinten szolva csak toled a markan meg nem gondolkoztam,de lehet kiprobalom.
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
ezt mar vartam
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
20w50 viszont eleg elterjedt, az sem rossz alternativa a 20w40-re
[ Szerkesztve ]
hja,es meg surubb is.megnezem magamnak ezt a Q8-at,hatha van ilyen viszkozitasu belole
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
yo az, hidd el... szerintem vágod, hogy biztosan nem rakok szart a gépbe
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Igazad is van! Nem 2T, csak ez kell neki az "olajozott" működéshez.
Amugy 20W50 Valvoline? Tudom páran nem szeretik, de nem lehet rossz, api-jaso minősítései megvannak. Nekem meg még maradt belőle majd egy literem. Ha igényled, felajánlom. Ugyemlékszem rész-szintetikus.
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
fzr-em nem szerette. nem lett tole csendes es nehezebb volt a valtas.
De ez haccázas, az meg mindjárt más...
Persze csak tipp volt, életben nem etettem FZR-el Valvoline-t igy nem is nyilatkozom érdemben. Hyo-ba nem volt rossz. Jo kis lég-olajhűtéses blokk.
A 20W50 olyan volt majdnem mint a méz.
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
meg anno a frecciamba probaltam a valvolinet. ha ol emlexem,v a kis FZRbe?meg ne mmondom.a lenyeg,h nem szerette a motor.a valto zajos volt tole,meg nem is volt olyankonnyed a valtas. az elf szintetikusban szinten csalodtam,a repsol asvanyi viszont bejott. most kiprobalo ma Q8-at,ha kapok jo aron asvanyit beloe surun.de ez mar nem az iden lesz. amugy a shell vsx nem jon be.a valto szinten zajos es nem pontos tole
Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
A valvoline télleg jó olaj. Legalábbis valamire biztosan jó, de hogy motorba még egyszer soha, az még biztosabb. 3300ért vettem literjét, én barom elhoztam veszprémi boltból bicajjal... Egyszer meg csak hipp-hopp elment az olajnyomás, úgy felhígult. 10w40. Volt benne talán 1500km.
feca: az ásványi sűrűbb. hidegen. üzemmelegen már folyósabb mint a szinti. ezt azért tudjad
[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Neked már elment mindennel az olajnyomásod Testvír. Castrol, Valvoline,...
Nem az olajpumpáddal van neked gondod?
Sűrűbb olajat 15w vagy 20w sokkal jobban felkapja az olajpumpa, s azzal nagyobb is lesz az olajnyomás.
Ettől függetlenül nem a Valvoline-t védem én, félre ne értsd!
Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!