Talán azért szedi ízekre mindenki a belinkelt influencereidet, mert tesztnek álcázva mímelnek szakmailag értékelhetetlen maszatolást. Az összes félti a tyúkszaros kis partnerségét a gyártókkal, így igazi tesztek helyett 15 percig pofáznak a kamerába "impressions" körmondatokat, alávágva néhány B-rollt és bármilyen tesztre kapott gépről kihoznak egy patikamérlegen kimért verditktet, hogy hiába vannak vele bajok, hiába kiforratlan, hiába minden negatívum, attól még így is jó. Le is húzom, meg nem is.
Aztán meg te is belebocsátkozol abba az érvbe, hogy Manny Ortiz profi fotós. Tegyük félre, hogy ő profi fotós (abban az értelemben biztosan, hogy ismert név a picsagatyás csajfotók bizniszében, ez tény), de feltehetem azt a kérdést, hogy egyébként jó újságíró-e? Vagy azt, hogy képes-e saját kútfőből letesztelni szakmailag kikezdhetetlen módon egy fényképezőgépet? Ő maga is elismeri, hogy erre alkalmatlan, több videójában is kiemelte, hogy ő csak a saját meglátásait tudja prezentálni arról, hogy a saját felhasználási szokásaival mennyire kompatibilis egy keze ügyébe került felszerelés. Legalább őszinte, ezért nem is bántom, de akkor ne legyen egy szakmai fórumon pár általa kamerába mondott impresszió hivatkozási alap.
Az pedig iszonyú probléma a Youtube influencerek körében, hogy függenek a gyártóktól, hiszen a tartalomgyártásból élnek, így nem veszhetnek össze azokkal, akik elviszik őket a világ másik végére egy gyönyörű szigetre sajtószafarira vagy akiktől már megjelenés előtt megkapják pár nappal a tesztgépeket, hogy a hivatalos sajtópremier percében már élesítsék Youtube-on a "first impressions" videóikat. Ez hoz nekik kattintást, nem pedig az, ha a bemutató után 1 héttel kapják meg, akkor az már lefutott kör, hogy ki robbantott bankot kattintás számban. Ha pedig szponzorokat akarnak, ahhoz ez az egyetlen (de legalábbis leghangsúlyosabb) mérce.
Ezért viszket itt pár ember tenyere amikor influencerek bemondásaira kell valamit elhinni. Ami nem jelenti, hogy nincs igazuk... csak hát a helyén kell kezelni az ilyesmit.