- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Mikrotik routerekkel foglalkozó téma. Mikrotik router típusok, hardverek, router beállítások, programozás (scriptek írása), frissítés, és minden Mikrotik routerrel kapcsolatos beszélgetés helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dni
őstag
Sziasztok,
Teljesen kezdő vagyok a MikroTik routerek konfigurálásában, de szeretnék fejlődni.
Társasházi lakásban élek, Telekom Gigabites optikai internetem van, A MikroTik hap AX3 routeremen a legfrissebb 7.18.2 firmwarel fut. A Quick Set módot használtam az internet és a WiFi beállításához elvégzéséhez. A kábeles kapcsolat stabil, 900+ Mbps sebességet kapok le- és feltöltésre. Az 5GHz WiFi viszont bizonyos esetekben elég lassú, pl előfordul, hogy képek és videók nagyon lassan töltődnek be Redditen (tudom nem kellene Redditezni) , de ha telón átváltok mobil 4G-re sokkal gyorsabb minden. WiFi-n kb. 250-300Mbit-et mérek fel-le töltésre 4ms-es pinggel, több eszközöm is (MacBook M1 Pro, M2 Air. iPhone 12, iPhone 15 Pro, HP laptop Intel AX211 WiFi kártyával), még akkor is, ha egy méterre állok a routertől. A 2.4GHz sáv pedig jóval lassabb, de azt csak okosotthon eszközök használják már.
Arra gyanakszom, hogy az alapértelmezett WiFi beállítások nem ideálisak. Tudnátok javaslatot adni, hogy melyik csatornát érdemes használni (automatikus vagy manuális, társasházi környezetben)? TX power beállítások módosítása? Egyéb finomhangolás (802.11ax beállítások, csatorna szélesség, stb.)?
Szívesen vennék bármilyen tippet, tanácsot, ami javíthatja a WiFi sebességet, stabilitást.Előre is köszönöm a segítséget!