Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Űrhajózás 2023 - Összefoglaló írás
- kilepoblog: Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Klaus Duran: Páramentesítők minősége
-
LOGOUT
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigbuda
aktív tag
Tudom nincs jósgömb, de mégis mit gondoltok, milyen hatással lesz a januári USA elnökbeiktatás a piacokra (USA, EU, egyéb régiók) rövid/közép/hosszú (1 hónap, 1-2 év, 5+ év) távon? Vagy lesz egyáltalán bármi mozgató hatása? (Egy részét a portfóliómnak probalnam időzíteni, aztán lehet semmi értelme...)
-
tototos
addikt
válasz
donat_sz #127452 üzenetére
Én még próbálom kihuzni a 2 éves időszakot náluk viszonylag költség mentesen, de lehet transzfer lesz. Én NYESZ helyett EPnel használom ki az adojovairast.
@Janusz: maga a szolgáltatást nem lőttek le csak saját dokumentumot nem tudsz hitelesiteni. Arra majd a DÁP lesz. Sajnos minden jó dolgot abba raknak át hogy használja a parasztja ha nem akar sokat szívni.
-
Blaymoira
tag
válasz
boost #127500 üzenetére
Mindent lehet csinálni a TBSZ-en, mindig, mint amit egy normál számlán. És végig adómentes a számla amennyiben kivárod a teljes idejét.
Csak a következőket nem lehet (+- néhány egyéb elem):
- nem lehet transzeferálni nem TBSZ-ről értékpapírt
- nem lehet pénzt kiutalni, hacsak nem töröd fel
- nem lehet tőkeáttételes megbízásokat csinálniEgyébként ez a kérdés mostanában elég gyakran előjön, ennyire rosszul van leírva mindenhol a TBSZ feltétele vagy miért jön elő ez a bizonytalanság?
-
boost
veterán
válasz
Steve_Brown #127497 üzenetére
Köszi, hogy biztos legyen, tehát TBSZ nulladik évben már tudok vásárolni is ETF-et, és akkor azt tudom vinni az első évre. Adómentes csak az első évtől lesz?
-
ArGab
őstag
válasz
seven7 #127485 üzenetére
Kipróbáltam, epapir-on belül tényleg működik még. De úgy látom itt is halálsoron van és októberben teljesen le fogják lőni.
Wn2tl: egyelőre nincs gond, epapir-on még van lehetőség a csatolmányok hitelesítésére. De október után majd kérdés lesz, hogyan lehet majd megtenni a bejelentést.
-
boost
veterán
Lighyear kérdésem lenne.
Van egy ilyen elképzelésem, hogy ha szeretnék idén TBSZ-t nyitni, akkor a friss 2025 Lightyear regisztrációval idén nem csak a pénzt tolom bele, de vásárolnék is, hiszen miért dobjuk el az idei évet semmittevéssel.
Lehet TBSZ-ben már idén is vásárolni, vagy csak tölteni rá?
Ha nem lehet vásárolni idén, akkor jó ötlet / koncepció, hogy nyitok idén Lightyear-t, rakok rá és vásárlok, majd én végén áttolom TBSZ-be?
Ha ez működik, akkor ilyenkor el kell adni és pénzre váltani, majd újravenni? Vagy hogyan működne az elképzelésem? Erről keveset olvastam.
-
ArGab
őstag
válasz
KIA Ceed #127490 üzenetére
Amit IBKR-en le tudsz tölteni az nem hitelesített, azt neked kell hitelesíteni.
tototos: egyrészt úgy látom azt csak későbbre ígérik, év második fele. De amúgy semmi kedvem DÁP-pal szórakozni, és minden alkalommal mikor telefont cserélek újra és újra kormányablakot látogatni emiatt. De ezen túllépve is ezt mégis ki találta ki, hogy majd minden aláírandó dokumentumot másolgasson át az ember telefonra, majd írja alá ott, aztán másolgassa vissza?
-
KIA Ceed
tag
válasz
ArGab #127484 üzenetére
LY fórumon is többen kérdezték, az volt a válasz, hogy hitelesített papírt kell feltölteni, de amit a LY adott felénk az hitelesített, nekem mint magánszemélynek már külön nem kellett mégegyszer hitelesíteni. Befogadták így tőlem e-papíron, bár jelezték, ha hibát találnak, majd értesítenek. Amit te akarsz feltölteni, az nem hitelesített a szolgáltató által?
-
szkorhetz
őstag
válasz
Steve_Brown #127483 üzenetére
Ez cafetérián felüli juttatás.
-
KIA Ceed
tag
válasz
yossarian14 #127375 üzenetére
Megkérdeztem a K&H értékpapír-t hivatalosan, hogy a TBSZ számlán tartott, de be nem fektetett deviza erősödése/árfolyamváltozása után is kell e adózni, ha az nem került befektetésre a TBSZ 2024 bontása esetén...
Kiváncsi leszek igaz lesz e, mert februárban adtam el Palantirt, 360-as USD árfolyamon és decemberig csak pihent az értékpapír számlán, amíg be nem toltam decemberben TBSZ-re, miközben 400-ig emelkedett. Ezt ugye látni fogom a tervezetben amit elkészít a NAV SZJA bevallás gyanánt azokról amiket tud és a KH-t tudni fogja. -
seven7
aktív tag
válasz
ArGab #127484 üzenetére
Kis kerülőúttal megy még az.
(Bár ebben az esetben amúgy is itt adnád le.)
"Ellátogatsz az https://epapir.gov.hu -ra kiválasztasz egy random címzettet/témacsoportot/ügytipust, írsz valami kamu tárgyat, szöveget, majd megnyomod a tovább a csatolmányokhoz gombot, feltöltöd a pdf-ed, megnyomod a hitelesítés gombot, majd a letöltés gombbal letöltöd az AVDH-s doksit utolsó lépésként a Levél törlése gombbal eldobod az egészet."
-
ArGab
őstag
Most nézem, hogy január elsejével megszűnt az AVDH hitelesítés. Tudja valaki, hogy most így hogy lehet bejelenteni majd NAV felé a külföldi TBSZ számlát, ha nem lehet hitelesíteni a csatolt dokumentumokat?
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
szkorhetz #127478 üzenetére
Nem tudom más helyeken hogy van de én pl egy szoftverben ki tudom válogatni hogy a kafit miként osztom el, melyik hónapban kérek mennyit mire. Na mivel az ÖNYP ugyan úgy adózik mintha KP-ban megkapnám ezért én inkább SZÉP kártyára kérem és akkor évi 2x1 hét nyaralás le is van belőle tudva belföldön.
-
kovaax
őstag
válasz
szkorhetz #127478 üzenetére
Ha a cég fizeti, akkor kénytelen vagy elfogadni. De magadnak nem éri meg, a többiek már leírták miért.
Nekem decemberben járt le a 10 év, és megszűntettem jól. Anno magamnak nyitottam, jobban utána kellett volna nézni előtte. Mondjuk pár éve 3 hónapig olyan cégnél voltam, akik ebbe adták a kafetériát, szóval jól beszoptam volna így is, de mindegy. Ebből lett ma TBSZ-2025.
-
Csabroncka
addikt
válasz
aujjobba #127475 üzenetére
Az adójóváírás fele vagy akár az egész tulajdonképpen költség és emellé még kapsz egy alapos kötöttséget is a befizetett tőkére.
A hozamok olyanok amilyenek, alapvetően nem agysebészet összehozni őket a normál piacról.
Engem a legjobban az zavar, hogy nem lehet deviza alapú portfóliót választani! Zolival korábban beszélgettünk, hogy elvileg a részvénytúlsúlyos portfóliók esetén a mögöttes tartalom deviza alapú, viszont valamit biztosan mókolnak vele, mert a portfóliók árfolyamértéke és a forintgyengülés között én nem láttam egyértelmű összefüggést.
Amit nagyjából figyeltem, hogy az OTP dinamikus nagyjából követi az S&P500 árfolyamát.
Megnézed az idei hozamokat csak a forintgyengülés hozott 10%-ot, ehhez képest az átlag teljesítmény tulajdonképpen a béka segge alatt a részvénytúlsúlyosakat kivéve.Az utolsó bekezdésedre a válasz, befizetsz 750ezret egy évben, vagy is 750+150=900e
Ebből az összegből (OTP) 35000 Ft alapból megy a működési költségre (-3,9%)
Innen indulunk, és még semmi nem történt, mert ugye a portfólió kezelést további költség terheli, tőkearányosan.
Ehhez képest még az Erste bef. számla is ingyen van.donat_sz: Kiszámoló Miki-nek ebben nagyon igaza van, nézz utána.
-
aujjobba
addikt
válasz
Steve_Brown #127477 üzenetére
A legkockázatvállalóbb portfólióknak is max a fele van részvényben.
-
szkorhetz
őstag
válasz
Steve_Brown #127477 üzenetére
24-ben 711 ezret fizetett be rá a cég (plusz ugye az bérként adózás), ebből 685 ezer jóváírásra került az Allianznál, a 90%-os részvényportfólió nagyjából 26%-ot hozott. Én értem, hogy lehetne jobb terméket venni, meg olcsóbban, de az átlagembernek sokkal elérhetőbb és egyszerűbb, mint a VWCE az IBKR-en, éves NAV bejelentéssel meg egyebekkel.
Az adójóváírást meg küldöm EP-re, amiből meg lakáshitelre kiveszem a visszatérítést. -
Steve_Brown
senior tag
válasz
donat_sz #127476 üzenetére
+ Van rá évi 150.000 adóvisszatérítés ami talán fedezi azt a költséget ami akár a befizetésből vonódik a "vészhelyzeti tartalék" javára és egyéb
f....sületlenségek.
+ Több a hozama mint az infláció a befizetett tőkédnek hosszú évtizedek alatt valószínűleg mintha nem csinálnál vele semmit.
+ Adómentes
- Folyamatos kötöttség, folyamatos kiadás, nem lehet szüneteltetni mert elcsúszol a hozamtól.
- 10 évig minden egyes forintodnak bent kell lenni és utána még a tőkére is adózól hogy kivehesd.
- Bármikor kiírhatják a történelemből és kérdéses hogy akkor a részvényben jegyzett portfóliók milyen árfolyamon fognak állni.
- Hagyják elinflálódni az adójóváírás mértékét.
- Akinek van lehetősége kiveszi belőle a pénzét így nő a működési költsége.
- A legkockázatvállalóbb portfólióknak is max a fele van részvényben.
- Nem te menedzseled.
- Ki vagy szolgáltatva egy pénztárnak, ő egy brókernek, akik külön külön is ki vannak szolgáltatva egy államnak (reméld hogy nem mind a magyarnak). -
donat_sz
senior tag
válasz
Csabroncka #127472 üzenetére
Szívesen olvasnám az érveket/ellenérveket!
@aujjuba, én is hasonlóképpen látom!
-
aujjobba
addikt
válasz
Csabroncka #127472 üzenetére
Az adojováírás dolog erdekes egyebkent, marmint mindig az a mondas, hogy a bent levo tokehez kepest elenyeszo az osszege.
De szerintem ez akkor lenne relevans, ha kizarolag mint penzeszkoz tekintenenk ra, pedig ha ugy nezzuk ebbol az osszegbol is befektetesi egyseg lesz vegul.
Kicsit sarkitva, befizetek 500k-t, de vegeredmenyben (bar idoben kicsit eltolva) ~600k ertekben vehetek befektetesi egyseget, tehat tobbet kapok, vagy olyan mintha diszkont aron vennem.
Aztan lehet hulyeseget beszelekMintha 500k-t fizetnek be IB-re, de valojaban 600k ertekben tudnek belole ETF-et venni.
-
aAron_
őstag
válasz
Steve_Brown #127455 üzenetére
"elvileg nem fogod verni utóbbival a "garbage bonddal" az inflációt"
Jelenleg ~2% az amerikai állampapír reálhozam, és erre még rájön a corporate junk spread.
-
hellan
csendes tag
válasz
Csabroncka #127472 üzenetére
Még csoda h az adóvisszatérítést nem vették el amúgy, de egyetértek. Nekem van ÖNYP, mert munkáltatóm fizette egy darabig, most csak életben tartom úgymond + igyekszem visszatérítés max összegét minden évben kimaxolni.
-
Csabroncka
addikt
-
kovaax
őstag
válasz
Steve_Brown #127466 üzenetére
1. Mert nem 5 évre vettem.
2. Mert van mellette egy rakás állampapírom is a MÁK-ban.
3. Van mellette még több részvény etf-ben (80%-a a teljes portfoliómnak ez).
4. Mert lusta portfoliót építek.
5. Mert egész más az amiről ő beszél, és amit én csinálok.
6. Stb..Szerk.:
Mert én okos vagyok, ti meg nem! -
SzGee
aktív tag
válasz
Steve_Brown #127466 üzenetére
Igen, csak dollárban
-
kovaax
őstag
válasz
Steve_Brown #127461 üzenetére
-
kovaax
őstag
válasz
donat_sz #127460 üzenetére
5 évre TBSZ-en bond nem jó ötlet a MÁK-hoz képest, mert míg a magyar lakossági papírok monoton mennek felfelé (nominálisan), bond etf-nél ez egyáltalán nem biztos, szóval max akkor tudsz valamit gurítani vele, ha konkrét kötvényeket veszel a TBSZ lejáratával egyező lejárattal, de ott meg sokszor mennyiségi megkötések vannak, amiket nem fogsz tudni káeurópai kisbüfiként megugrani. Szerintem.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
donat_sz #127460 üzenetére
A második bekezdésedhez annyit fűznék, hogy pontosan ezért nyomom a TBSZ-t ezerrel. De pontosan ezért mert a mostani nyugdíjrendszer nem fog működni nem nyomom az ÖNYP-t mert van más hely ahol magasabb hozamot tudok realizálni olcsóbban, aztán ha eléri az ÖNYP a 10 éves kort akkor a hozamát mindig betolom saját magába és így önnfentartóvá válik hiszen a kivett majd visszafizetett hozamhoz ugyan úgy jár az szja visszatérítés.
-
aujjobba
addikt
IB szerint a tavalyi TBSZ-em 25%-kal veri az S&P500-at (TWR, 1Y)
A Dashboard-rol indulva mar csak 15%-ot mond, de ott legalabb egyszerre indul a ket grafikon.
-
donat_sz
senior tag
válasz
Steve_Brown #127455 üzenetére
- 5 évre LY TBSZ-en bond jó gondolat!Ami nekem még mindig ellene szól, hogy a likviditás mennyire fontos?! biztos, hogy a 0.+5 év az ideális, mert ellenkező esetben jön az adózás és máris versenyképesebb lesz a MÁK.
- Hát szerintem mire én (4x) nyugdíjas leszek, már a mostani nyugdíjrendszer nem fog működni. Azt az életet, amit most egy diplomás nyugdíjas el tud érni már nem fogja tudni biztosítani a rendszer és ha még ettől is többet remélsz magadnak, akkor muszáj mellé vagyont képezni. Ha meg 2x éves volnék, akkor meg még inkább szükségét érezném ennek.
- Éppen ezért csak a NYESZ még egy 40 éves gyűjtési opció mellett is kérdéses, hogy elég lesz-e.
u.i. ha meg túl jól sikerül a megtakarítás még a FIRE és szóba jöhet
-
kovaax
őstag
válasz
Steve_Brown #127458 üzenetére
Lusta portfoliót építek, nem érdekel merre mennek, csak az esetek többségében ez a koreográfia: veszek valamit, és az erre elindul lefelé (minimálisan szokott általában, de akkor is vicces)...
-
donat_sz
senior tag
válasz
kovaax #127454 üzenetére
A leírtakkal tisztában vagyok, pont ezért is nem örülök a nagy aksi gyártó kapacitások kiépítésének idehaza.
Mert az se egy elhanyagolható szempont, ha nem közvetlenül a városban szennyez, ott ahol élsz.
Ettől függetlenül egy elektromos tud zöldebb lenni, főleg, ha megújulóval van töltve. Továbbá a gyártásból fakadó szennyezés mértéke az autó élettartamának tört része alatt megtörténik egy elektromos esetén, míg egy belsőégésűnél a teljes élettartam alatt "termelődik". Igen, az eladás után is, ami szintén egy jogos pont részedről! -
kovaax
őstag
On: Vettem XDEM + VDST -t, mindkettő el is indult lefelé! Lássátok!
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
donat_sz #127446 üzenetére
Hú rengeteg mindent felsoroltál.
Ha például rövidebb távon (pár év) gyűjtök valamire (autó, nagyobb külföldi út) azt nem TBSZ-en tenném, mert ott egy tőzsdei visszaesés nagyon fájna, főleg, ha e miatt korlátozottan tudnám célt megvalósítani. Ilyen esetben egyértelműen inkább MÁK-hoz vinném a pénzem.
Ezt jól gondolod. Mondjuk ha 5 év múlva tervezel kezdeni valamit a megtakarításoddal én akkor is LY TBSZ-t mondanék és arra vennék VDST-t esetleg global corporate bond-ot habár elvileg nem fogod verni utóbbival a "garbage bonddal" az inflációt, de legalább nem forintban van a pénzed.Ha viszont hosszabb távra (15-20 év) tervezek, mert nyugdíj biztosítása/kiegészítése a cél, akkor viszont már valós alternatíva számomra a TBSZ. Viszont itt válik aktuálissá, hogy mekkora éves befizetés mellett.
Nyugdíjra szerintem nem éri meg a TBSZ vagy csak abban az esetben ha FIRE a cél.Mindent egybe vetve, ha éves 1-1,2 millát szeretnék szigorúan nyugdíjra megtakarítani, akkor én a NYESZ-t és az ÖNYP-t kombinálnám, úgy hogy maximalizálom a NYESZ-t és próbálnám teljesíteni a 750e-t az ÖNYP esetén.
Most ez kicsit életviteli dolog de szerintem a NYESZ bőven elég ha még van 20 éved a nyugdíjig a plusz meg mehet mondjuk valamilyen önsegélyező/egészség pénztárba mert fontos lenne hogy meg is tudd élni a nyugdíjas kort.Én a huszas éveim elejét taposom TBH így elég nehéz erről nyilatkoznom. Bevallom nekem egy Prémiumos ÖNYP-m van és a minimum havi 11000 forintot tolom bele mert nem hiszem hogy egyáltalán létezni fog ez a konstrukció (vagy én még élni fogok) akkor amikor hozzáférhetek.
-
kovaax
őstag
válasz
donat_sz #127450 üzenetére
Elektromosra is csak a zöld gondolkodás miatt érné meg cserélni
Az elektromos is szennyez, csak nem a felhasználás helyén. Szóval erősen függ attól, hogy milyen árammal töltöd. Plusz vedd hozzá, hogy az aksigyártás sem valami környezetbarát történet. Ráadásul ha a régit eladod, az ugyanúgy szennyez tovább, csak nem nálad. A kocsi az az egyik olyan eszköz környezetvédelmi szempontból, amit addig kellene használni, amíg még működik. Meg gyakorlatilag minden mást is, mivel a szennyezés legalább 70%-a a gyártás során történik. Stb...
-
donat_sz
senior tag
válasz
tototos #127401 üzenetére
Az egyik NYESZ mellett megtartottuk a 2 TBSZ-t ezeken kisebb összeg van, ezen fut a future mellett a játszós QDVE. Itt minimum az ERSTE future végét megvárjuk és vagy marad diverzifikációs alternatíva vagy beszántjuk az egészet (a NYESZ -> TBSZ-re konvertálásával egyetemben). Idén év végéig még él a Futures.
-
aujjobba
addikt
válasz
tototos #127447 üzenetére
A nagyobb kiadast mar megléptük tavaly (kuplung keszlet volt viszonylag koltseges).
Akkor atnezte szaki, egy-egy szilent lassan cseres lesz, azt' annyi.
Rozsdara kertem nezzenek ra mennyire problemas (japanok szeretnek rohadni ennyi idosen), de azzal sincs kulonosebben gond.
Mas baja ezeknek nem szokott lenni (honda FR-V), azt hiszem az 1.7 benzines motor volt anno bajos, de mienk nem azzal van (1.8 benzin). -
donat_sz
senior tag
válasz
PredatorZoli #127442 üzenetére
+ aujjobba
+1 a megtartás mellett, ha nincs komolyabb baja.A 2. autó ("ovijárat"
is volt valamikor még) már betöltötte a 10-et de még nincs benne 100e km, benzinesre nem lenne mire logikusan értelme cserélni.. Elektromosra is csak a zöld gondolkodás miatt érné meg cserélni, de annak talán még nincs itt az ideje. Amíg a fő funkcióját, biztonságosan, megbízhatóan tudja, addig maradni fog.
-
aAron_
őstag
Lehet ezzel már a 2033/I kamatfordulójára készülnek.
TÁJÉKOZTATÁSKÖZLEMÉNY - 2029/N
"Az ÁKK Zrt. tájékoztatja a befektetőket, hogy a Kibocsátó a Nyilvános Ajánlattételben
meghirdetett értékesítés várható záró időpontját 2025. január 8. napjáról 2025.
január 31. napjára módosítja." -
tototos
addikt
válasz
aujjobba #127433 üzenetére
A kérdés mennyire ismered az adott típust várható e valamilyen nagyobb kiadás vele? Én azért szeretek idősebb kocsikat venni mert pontosan kalkulalhato a költsége a jól ismert tipusoknak. En 2020 óta csak Toyota Priust vettem ott tudtam milyen költség várható és nem ért meglepetés.
Én átnézetném hozzáértövel és ha azt mondja hogy jó a kocsi akkor maradhat. Az értékvesztes ebben a katban már nem jelentős szerintem. -
donat_sz
senior tag
válasz
boost #127323 üzenetére
+ Lisztok + Steve_Brown
Szerintem ez a milyen összegtől éri meg az IBKR / LY nem hiszem, hogy egyszerű nominális kérdés volna. Sokkal inkább milyen időtávra és milyen célból tenném megtakarításba a pénzt.
Ha például rövidebb távon (pár év) gyűjtök valamire (autó, nagyobb külföldi út) azt nem TBSZ-en tenném, mert ott egy tőzsdei visszaesés nagyon fájna, főleg, ha e miatt korlátozottan tudnám célt megvalósítani. Ilyen esetben egyértelműen inkább MÁK-hoz vinném a pénzem.
Ha viszont hosszabb távra (15-20 év) tervezek, mert nyugdíj biztosítása/kiegészítése a cél, akkor viszont már valós alternatíva számomra a TBSZ. Viszont itt válik aktuálissá, hogy mekkora éves befizetés mellett.
- Egyik nekem fontos pont, hogy 15-20 év alatt a TBSZ-eken évi egy millió esetén 15-20 millió befizetés jön össze és ezek remélhetőleg reál hozamot is hoznak így azért könnyen lehet ez nominálisan ennyi idő alatt akár 40-50 millió is. Ennyi pénzt én a LY-nél nem tartanék.
- Másik fontos pont, hogy éves 1-1,2 milliónál 2-2,5% költséged van. Ami azért elég sok. Itt számomra felmerül a kérdés, hogy nyugdíj esetében egy ÖNYP/NYESZ nem valós alternatíva-e?!
-/- ÖNYP-re (hangsúlyozom, hogy magas részvény arányos portfólió jöhet részemről csak szóba) 1 millió ft esetén a költséged lesz kb 2,8% (Allianz) de kapsz rá állami adókedvezményt is, ami már szerintem valós alternatíva ebben a befektetési értékben. Főleg, ha a (10 év letelte után) 3 évenként kivehető hozamok már egy jó eséllyel stabil opciót adhatnak egy TBSZ nyitására.
-/- NYESZ éves fél millióig szintén egy érdekes opció, hiszen itt S&P500-at tudunk akár venni, a tőzsdén történő ETF kereskedést meg lehet ismerni ennek segítségével és erre is lehet adóvisszatérítést kapni. ERSTE Future esetén két évig alacsony díjak mellett indulhatunk, de csak NYESZ esetén a költségek még mindig messze az IBKR költségek alatt vannak.
Mindent egybe vetve, ha éves 1-1,2 millát szeretnék szigorúan nyugdíjra megtakarítani, akkor én a NYESZ-t és az ÖNYP-t kombinálnám, úgy hogy maximalizálom a NYESZ-t és próbálnám teljesíteni a 750e-t az ÖNYP esetén. Nem mellesleg a megtakarítási képesség növelése lenne a következő nagy cél. Ha mondjuk 5 év utántól már elértem, hogy az összeg dupláját is be tudnám fektetni, akkor a NYESZ-t (ha még mindig szabad lesz) vagy konvertálnám TBSZ-re, esetleg diverzifikáció okán életben tartanám. Az ÖNYP-t pedig életben tartanám, hogy a hozamok kivétele majd segítse a megtakarítási képességemet, de már nem fizetnék oda tovább be és átállnék egy IBKR TBSZ-re. -
Pfiucska
aktív tag
válasz
vnorbi #127410 üzenetére
En csinaltam ezt 2 evig es nem tudom milyen 500ft meg tarsairol van szo, de en az erstes szamlamrol atvezettem ingyen a 20 ropit, majd par nap mulva eladva, visszavezettem, altalaban 19900-20050 ft kozott volt amit kaptam. Utana persze kartyas vasarlassal pedig kiszedtem
-
Lisztok
kezdő
Nyitottam egy értékpapírszámlát az Erstenel. Meglévő OTP folyószámláról utaltam rá 25 ezret, hogy megtudjam nyitni a TBSZ-t, de nem érkezett meg (eddig). Mennyi ennek az átfutási ideje, vagy elrontottam valamit?
-
PredatorZoli
Topikgazda
válasz
aujjobba #127433 üzenetére
Nekünk is hasonló korú autó van, csak jóval kevesebb km-el.
Szerintem régóta tartott autót, aminek nincs különösebb gondja, csak az életkora miatt nem érdemes eladni, mert annak garantáltan ismered a track recordját, tudod hogy vigyázva volt rá és meg lett kímélve.
Akkor érdemes cserélni szerintem amikor már érezni lehet hogy gazdasági totálkáros, vagyis 1-2 éven belül már az autó értékét rá kellene locsolni. -
aujjobba
addikt
válasz
JoinR #127435 üzenetére
Szigoruan vett ovijarat nincs, gyalog/roller/biciklivel mennek a kolykok, max. neha kell napkozben egyik kulonorarol a masikra atteleportalni valamelyiket.
Nincs masik auto, munkaba tomegkozlekedes, nyaralas es nagyszulolatogatas szokott elofordulni (200-300km tavolsagban vannak a nagyik).
Sokat all az auto, igy jon ki az evente 6-10e km, de amikor utazunk be kell ferjen mindenki teljes hadifelszerelessel, szoval kisauto nem megoldas, ket autot fenntartani is total feleslegesnek ereznem.Kulfold az talan iden lesz, bar naszutra is kimentunk a horvatokhoz az akkor 20 eves Mitsubishi-vel, vegulis csak egy izzo egett ki, es hazaerve mar nem volt alapjarat, de kibirta
-
Paxker315
addikt
válasz
Ádám16 #127431 üzenetére
Nem vagyunk egyenlők ebben. Nekem a fő elvárás: manuális váltó OFF, ha azzal van szerelve, az kizárási kritérium. Ami egyben elhozza, hogy olyan AT-vel kell venni autót, ami gondmentes és "statisztikailag nem szeret elromlani" (toyota hibrid rendszere pl). Elvárás még, hogy füldugóban vezetve 1 óra után ne zsibbadjon a fejem a zajtól, ezen meg elvérzik az előbb említett vonal - ha csak nem lexust veszel. Elvárás, hogy legyen dinamika, ne ragadj be vele főúton, amin. A régebbi hibridek szintén elvéreznek.
Tehát szempont. Olcsó fenntartás és szervizeltetés, megbízhatóság, dinamika és valamilyen szinten csendes beltér (füldugót használok, de áttör a környezet). Ami kizárásos, a manual váltó, utóbbi ha van, nem is nézem tovább a hirdetést. : ) Én úgy érzem, megtaláltam amivel elleszek még 2-3 évig, a szervizt gyk alkatrészárban meg tudom oldani, a fogyasztás teljesen baba 5 liter v alatti, és megbízom a technikában. Bár a minőségérzet&kivitelezés az nagyon gáz.. : ) Ja, hogy ez nem 3-6 havi bevételnek megfelelő összeg volt? Na és? Ha eladom, úgyis végső soron a fenntartási költségek lesznek jelentősebb tényezők, mint az újraeladhatóság. Így meg igazából "parkol benne" a pénzed, amit másra fordíthattál volna, de jó eséllyel nagyobb részben visszakapod később.
Gyűlölök autózni, szvl hagy legyen már annyi puffer a rendszerben, hogy nem olyannal szivatom magam, amit zsigeri szinten még jobban utálok. -
JoinR
őstag
válasz
Steve_Brown #127436 üzenetére
Attól függ, de jellemzően azok, amiket pl. a márkaszerviz se cserélne garanciaidőn belül, ha nem rendellenes kopásról van szó. Pl. akksi, féktárcsa, fékbetét, gumi, kipufogó, lengéscsillapító, szíj, szilent..
-
Lisztok
kezdő
válasz
Moleman #127432 üzenetére
Ugyan ez. Igaz én E90/92-őt akartam, meg is tudtam/tudnám venni, de rájöttem, hogy egyedül fenntartani kertes házat, amit közben újítok is, nem biztos hogy összeegyeztethető egy ilyen autó üzemeltetési költségeivel…. Legalábbis ezzel a fizuval, ami nekem van jelenleg…
-
JoinR
őstag
válasz
aujjobba #127433 üzenetére
Ha amúgy kiszolgálja az igényeid, szerintem akkor, amikor rendszeressé válik a nem kopóalkatrészek cseréje (- ez mondjuk fater Hondájánál 27 év és 300e km után következett be, szóval még van időd
).
Viszont attól is függ, hogy a megbízhatóság mennyire kritikus. Más az, ha kiesik az ovijárat és mellette van egy másik autó, vagy hogy munkaügyben kell külföldre ingázni. Esetleg egyedül, városban robbansz le, ahonnan ismerős hazahúz, vagy a nagycsaládi nyaralást kell külföldön félbeszakítani egy jó kis trélerezéssel. -
Moleman
addikt
-
aujjobba
addikt
Mikor gondoljatok ugy, hogy egy családi auto megérett a cserére?
17 eves a Honda, körbe van húzva, utve, itt-ott rozsdás, de megbízhatóan mukodik es van benne sok kényelmi extra.
Evente megyünk vele ugy 6-10ezer km-t osszesen, benyakal átlag 8-9 litert százon.
200e km van benne.Nem érezzük szükségét hogy levaltsuk, de nem tudom ez szerintetek zsugorisag, vagy reális elgondolás?
Neha bennem feljön az ötlet az újításra, de olyankor eszembe jut, hogy jol is megy, bele is férünk, kényelmes is, probléma sincs vele, ezert elhessegetem.
Meg aztan az is, hogy adjunk ki 5-10 milliót csak azert hogy egy masik típusú tárgy álljon itthon az idő nagy részében.
5 éve volt 2M az auto, most 1.5-2M kozott vannak hahun. -
Moleman
addikt
válasz
Lisztok #127428 üzenetére
+1.
Én 30+ éve ábrándozok hathengeres BMW-ről, most már meg is tudnék venni egyet 4-5 évesen, a költségeit is ki tudnám fizetni, de nem biztos, hogy felhőtlenül boldog lennék utána.
(Ennek ellenére be kéne vállalnom, a B58 után már a világon nem lesz még egy ilyen motor.
)
-
Hmmz
aktív tag
válasz
Ádám16 #127427 üzenetére
Kérdezd meg a kedvenc szerelődet mivel találkozik keveset, vagy népitéleten is lehet olvasgatni..
-
Ádám16
addikt
válasz
HussarF #127422 üzenetére
A Z-t elő kellett vennem emiatt, amit pont 2 hete raktam el...
Van egy A6 C5-öm is ősztől tavaszig időszakra, azt használtam október óta aktívan.Moleman: az autók nekem is a hobbim, de hobbi élményautóm van. Másik autónak egy olyat tartok most is, ami nagy és kényelmes, lazán el tudunk vele menni nyaralni hátfájdalmak nélkül, és munkába járni is nyugisan utazok tempomattal.
Nagyjából tudom, melyik típus lehet a következő autóm, de a konkrét generációt belőle még nagyon nem döntöttem el (5-10-15m is lehet a rászánt összeg e tekintetben), ezért is vagyok kíváncsi arra, hogy ha összvagyonhoz mérem, mi az, ami racionális.hellan: ahol én lakok, nincs ilyen gond. Az enyém is kint áll (az egyik), de nem verik körbe az autókat szerencsére, kulturált a lakóközeg az elmúlt 10 év alapján.
PredatorZoli:
-
aAron_
őstag
válasz
Ádám16 #127420 üzenetére
"Továbbra sincs elegendő tudásom ahhoz, hogy mást vegyek a VWCE-n kívül"
Van aki világ egyik legsikeresebb befektetőjeként, majdnem egy évszázados szakmai tapasztalattal a háta mögött is ezt tanácsolja (csak kis home bias-szel S&P500-at): Warren Buffett. Úgyhogy nem aggódnék emiatt, lehet csak elrontani lehet innen már.
Ilyen autó kérdésekről Kiszámolón volt cikk, az lehet támpont. Jövedelem is fontos szempont, nem csak a vagyon.
-
Moleman
addikt
válasz
Ádám16 #127420 üzenetére
A kiszámoló szerint 3-6 havi fizetés az ökölszabály, de ez természetesen függ a preferenciádtól és az igényeidtől.
Nekem az autó a hobbim is, ezért én eddig mindig 12 havi fizetésemből vettem autót, a következőre is kb ekkora keretet szánok, aztán legfeljebb mégis olcsóbban veszek majd, ha úgy alakul. -
Ádám16
addikt
Utoljára hagytam megszivatni magam az autómmal, 31-én trélerrel vittem a szerelőhöz, a főút közepén adta meg magát bármiféle előzmény nélkül.
Mindent megkapott mindig, mégsem volt hálás jószág, úgyhogy mennie kell.
Emiatt a megtakarításaimhoz lehet, hogy hozzá kell nyúlni. A PMÁP fordulóknál a legkevesebb infla +X% kamatot adókat eladom, autóvásárlás egy részéből, a többi megy VWCE-be.
Továbbra sincs elegendő tudásom ahhoz, hogy mást vegyek a VWCE-n kívül (nemrég kezdtem el IB-n venni), így 2025-ben is szerintem még csak azt fogok venni, illetve 3 havi túlélőpénz marad PMÁP-ban, vagy egyéb magyar állampapírban.
A kérdésem az az, hogy ti az összvagyonotok maximum hány százalékáért vennétek autót? Van erre valamiféle "racionális felső korlát"? -
kovaax
őstag
-
aujjobba
addikt
válasz
PredatorZoli #127412 üzenetére
A future 2 evre szol ha jol emlekszem, de ujra lehet inditani a 2 ev utan?
Ha a 2 ev dijmentesseg utan fizetni kell majd 3 evig (2024-es TBSZ), az kb. 36ezer lesz (tovabbra is havi egy ezressel szamolva, fene tudja mekkora lesz a portfolio erteke evek mulva). -
Moleman
addikt
válasz
tototos #127401 üzenetére
Ha van Erste folyószámlád, ingyen ki tudod utalni a pénzt, ha nincs, akkor az utalási költség miatt eddig 6 hónap után érte meg kiutalni (120k), az új díjjegyzékkel még nem számoltam ki.
Szerk.: Megnéztem, nem változott a kiutalás költsége, 111.111 Ft fölött éri meg kiutalni.
#127417 aujjobba
2 év után papíron 6 hónapot pihentetni kell és utána vagy újra jogosult rá. Volt olyan itt, akinek elengedték a 6 hónapot, folytatólagosan újra megkapta a kedvezményt 2 évre, de volt olyan is, akit elhajtottak. Az ügyintéző aznapi hangulatától függ. -
tototos
addikt
válasz
PredatorZoli #127412 üzenetére
1,5 millió forint a jelenlegi értéke. 5 év mulva szerintem találok neki helyet amire elköltjük. A feltörést kellene még kiszámolnom hogy mi van ha most kiveszem a pénzt és beszantom a teljes erste invesmentet.
@vnorbi: ersténél vezetem a bankszámlám lassan 20 éve így az utalás része ingyenes.
-
vnorbi
aktív tag
válasz
tototos #127411 üzenetére
Azzal számoltam, hogy 19900-ból el kell érni 20700 forintot (ez a 4%-kal növelt érték). Ez összesen 800 forint emelkedés, amiből 100 forint adómentes (a vásárlás költsége), a 700-ból meg levonnak 28% adót, így marad belőle 500.
Azzal lehet még optimalizálni, ha tudsz Erstés folyószámlát kapcsolni, ahonnan ingyen utalsz.
-
Gigicuci
senior tag
válasz
PredatorZoli #127409 üzenetére
Köszönöm a gyors választ.
Akkor a devizaváltási illeték fog főleg új költségelemként megjelenni, kíváncsi leszek hogyan érinti az eddig kedvezményes, azonnali áras devizaváltási lehetőséget amit pár bank biztosított itthon. -
vnorbi
aktív tag
válasz
tototos #127407 üzenetére
Ha 20 ezret befizetsz, akkor olyan 19400-at kapsz belőle vissza. Vagy bizonytalan ideig ott tartod, hogy kitermelje a vétel költségét és a kiutalás költségét. Ha 100 forint a vásárlás költsége, és 500 forint a kiutalás díja, akkor 4%-ot kell emelkednie az árfolyamnak, hogy nullán legyél.
Ha több havi vásárlást összevárva egyben utalsz ki, azzal javul a helyzet, 100 ezer forint kiutalása is 500 forint.
-
-
Gigicuci
senior tag
Az átutalások, postai befizetések, értékpapír tranzakciók után fizetendő tranzakciós illeték 0,3%-ról 0,45%-ra nőtt. Ráadásul az adó maximuma is megnőtt 10 ezer forintról 20 ezer forintra.
Szerintetek a tranzakciós illeték növekedése, amit most a lakosságra is áthárítanak a bankok január-februártól, érinti a pl. XETRA-n történő ETF vásárlást is a hazai brókereknél?
-
tototos
addikt
Sziasztok!
Van olyan aki még tart TBSZt az ersténél de már újat nem nyit? Nekem van egy 2024es és a future program miatt havi 20 ezret tervezek betenni sima értékpapír számlára. Van valami jó tipp hogyan lehetne ezt veszteség nélkül abszolvalni? Nem szeretném náluk halmozni a havi 20 ezer forintot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- EA Sports WRC '23
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Microsoft Excel topic
- A pornóóriások ellen indít vizsgálatot az EU
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- ÚJ !! MacBook Pro 14.2" INCH (M4 PRO - 2024) 14C / 20C / 24 GB / 1 TB / 100% AKKU - Magyar
- Crucial Ballistix Sport LT 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz
- Kingston NV3 1TB (SNV3S/1000G)
- Lenovo Thinkpad P15v Workstation Laptop -50% i7-10750H 6Magos 16/512 Intel UHD Graphics FHD IPS
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G / 8/ 256 GB / Gyári független / 12 Hó Garancia
- Maximális teljesítmény és biztonság, csak az ARCTIC mx-4-el! Adj új erőt a gépednek!
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest