Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7951) ördög 124


ördög 124
csendes tag

Sziasztok. mit szoltok hozzá turbositom a 200D-met? Már minden megvan hozzá csak az idöm kevés. Találtam egy céget ami komplett rendszert kinál és a 72-böl 94 lovat csinál. A motoron nemkell semmit alakitani,csak a kipufogot . Esetleg valaki csinált már hasonlot?

w124 200D

(#7952) Mintcar válasza Batman2 (#7950) üzenetére


Mintcar
tag

Holnap megnézem neked.

Milyen hibát gyanítasz, és mi a hibajelenség a hengerfejjel kapcsolatban??

A generátoron nekem is a nagy csapágy égett szét. De én cseréltem a kicsit is, ha már szét kellet szedni. Csak a kíváncsiság kedvéért, milyen csapágyat tettél fel? Mert gyárilag 1 Z-s csapágyat( csak az egyik oldala zárt) tettek, mert külön zsírzó kamrát alakítottak ki a csapágynak hosszabb élettartam miatt. Nekem az SKF boltban 2Z-set adtak, lebeszéltek az 1z-ről.

w123 200D 1.1millió km+

(#7953) Batman2 válasza ördög 124 (#7951) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én is gondolkodtam már többszőr rajta, hogy jó lenne a 200D-re egy turbótöltő, vagy legalább egy kompresszor, hogy könnyítsük a feltöltését a hengereknek és ezáltal könnyebben, fürgébben gyorsulhasson !

Maga az alap átalakítás egyszerű, kell egy turbótöltő, a turbótöltőhöz és a hengerfejhez is passzoló leömlő, illetve kipufogó csonk, majd a kupufogó illesztése, a lefúvató szelep működtetésésének a megoldása és kész.

Ha nem adagolok plusz üzemanyagot, akkor nem lesz hatalmas teljesítmény növekedés, viszont a beadagolt normál mennyiségű üzemanyag rendesebben égne el gyorsításkor, mivel némi nyomással menne a levegő a hengerbe, nem pedig enyhe vákum létrehozása árán, szívva.
Ekkor szerintem még nem kellene nagy átalakítás, a jelenlegi blokk is elviselné a némileg eltérő működés esetleges kevés plusz hőjét, rendben levő hűtőrendszer mellett.

Ha viszont jelentős plusz teljesítményt szeretnél nyerni belőle, akkor már szükséges a plusz üzemanyag is, ami miatt viszont jelentős plusz hő is keletkezik, amit el kell vezetni, továbbá az alkatrészeknek ki kell bírni !
Azt nem tudom, hogy az eredeti, vagy azzal csereszabatos alkatrészek mennyi plusz hőt bírnak ki,
de az biztos, hogy a plusz hőelvezetés csak kis részben oldható meg.

1. A vízhűtés oldaláról annyit tudsz tenni, hogy beteszel nagyobb hűtőt, ami biztosítja, hogy a blokkban erőteljesebben melegedő garantáltan lehüljön.

2. A turbós modellekben viszont olajhűtés is van, ami két részből áll:
a. a teljes motoroljat hűtő radiátorból és
b. a dugattyú alját hűtő olajfecskendőből

Az olaj hűtő radiátor rendszert még ki is tudnád alakítani, mivel egy olajhítővel rendelkező motor olajszűrő házát átszerelve meg lesznek a szükséges csatlakozások és a termosztát is benne, már csak csatlakoztatni kell a radiátort.
A dugattyú fenék hűtő olajfecskendőt viszont aligha hiszem, hogy be tudnád, vagy tudnák egy olyan motorba építeni, amiben eredetileg nem volt.

A megnövekedett hőterhelés miatt a dugattyúk és a szelepek (különösen a kupufogó) könnyen beéghetnek, károsodhatnak !

Legalábbis ez a helyzet a w123-asnál, de szerintem hasonló lehet a w124-esnél is.

Nem tudom, hogyan oldja meg ezeket a problémákat ez a cég, nagyon kíváncsi leszek rá.

Sok sikeret hozzá !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7954) Batman2 válasza Mintcar (#7952) üzenetére


Batman2
őstag

Ugye hideg induláskor döcög.
Ez azt jelenti, hogy rendes izzítás után indul ugyan azonnal a motor, de pár fordulat megtétele után el kezdd rendszertelenül köhögni, mint amikor benzinesnél ki-ki hagy a gyújtás, vagyis ki marad egy-egy ütem.
Ezt csinálja kb. 1-2 percig, ritkuló sűrűséggel.

Adagoló, poralsztók cserélve voltak, többszőr is, izzítás működik, nem gyári Beru ugyan, de attól még bizonyára fűt eleget, azzal nem lehet baj, maradnak a szelepek és a vezérlés.
A felújítás előtt pontosan ugyanilyen döcögős indulása volt.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7955) Batman2


Batman2
őstag

Még a vezérlésre tudnék gondolni a szelepek kívül, de azt meg jó múltkorában ellenőriztem.
Összenéztem a vezérműtengely fogaskerék jelzését és a fötengely jelzését.
A vez. tengelyt 0-ra állítva a főtengely fok tárcsán valami 2 fok volt a differencia, asszem 8 fokig megengedett.

Üzemen kívül van egy kis lötyögése a láncnak, mivel a láncfeszítő nem feszít, és gondolom egész addig nem teszi, míg nincsen olajnyomás, de ez mgé nem jelenti azt, hogy elmegy a vezérlés, mivel nem ugrik át a lánc a fogaskeréken, meg akkor már régen be sem indulna.
Tehát a vezérléssel szerintem nem lehet gond.

Vagy van esetleg még valami eltérési lehetőség, vagy vizsgálati módszer ezen kívül ? :U

Az a jelenség nem fér még mindíg a fejembe, hogy mikor előszőr vettük le az adagolót vizsgáltatni, majd tettük vissza, akkor 3-4 indítás erejéig szinte tökéletesen indult a motor, pedig akkor is ilyen hűvös időszak volt (-3 fok körül), mint most. Csak egészen minimális bizonytalansága volt az elején. Aztán szépen hamar leromlott és megint jött ez a zötyögés, robbanás kimaradás.

Vajon mi változott akkor ?
Az adagoló feltételével valahogy a vezrélés is változott volna ?

Nem hiszem, hogy az adagoló beállítása lenne annyira érzékeny, hogy lehelletnyit odébb már ennyire rossz legye, pláne, mivel már több adagolót és számtalaszor próbáltam, mindeféle beállításban és egyikben sem sikerült produkálni azt az állapotot. :(

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7956) Mintcar válasza Batman2 (#7954) üzenetére


Mintcar
tag

Szerintem inkább üzemanyag rendszerben kell a hibát keresned. A porlasztók szinte a létező összes motorhiba jelenséget képesek produkálni. A tapasztalatim szerint teljesen mindegy hogy milyen porlasztó csúcsot teszel a járgányba, egy darabig okés, aztán folyamatosan romlik a teljesítmény, és indítási gondok kezdenek jelentkezni, mindenféle színű füst stb. stb. aztán már csak 4 hengerből talán kettő megy csak normálisan. Ez volt a felújított motorommal is. Ha jól emlékszem T.egér is két garnitúra porlasztó csúcsot áldozott fel a motoromon a jó ügy érdekében. A két hónapos motor döcögve indult, kopogott, füstölt mint mint az állat. A 3. magasnyomású csövem ki is durrant, a harmadik porlasztó csúcs nagyon durván szét volt égve. Na én akkor kitekertem a másik 3 porlasztót és bedobtam a garázs sarkába, a négy csővel együtt.

Lassan másfél éve van bent, négy indiai felújított komplett Bosch porlasztó DN0SD220-as porlasztó csúcsokkal, új csövekkel. Kb. 8 ezer km van most bennük. Ezek sem az igaziak, de sokkal de sokkal jobban üzemel a motor ezekkel a porlasztókkal. Pár hete vizsgáltattam be a porlasztókat az egyik legrégebbi Bosch diesel rendszerekkel foglalkozó céggel, és tökéletesek. Nagyon könnyen indul, és a teljesítmény is remek, bár van egy kis füstje. Azért finoman közölték hogy gyári állapotot ezektől a porlasztóktól sem lehet várni. De nem romlott a porlasztók állapota az új állapotukhoz képest!!!

T.egér!!! Nagyon megdicsérték a motort :))

Bár nem kértem, álltotiak az élőtöltésen is. 17,2 volt az előtöltés amit most 15,5-re állítottak. És valóban még jobb lett a teljesítménye, és a fogyasztás lement most 7 literre.

Ha áll egy hétig a szekér, nekem is indítás után egyet egyet döccen, de napi használat mellett nem csinálja. Én ezt a porlasztóknak tudom be.

w123 200D 1.1millió km+

(#7957) Batman2 válasza Mintcar (#7956) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Ez mind igaz lehet, amit írsz, valóban nagyon érzékeny pontja ezeknek a motoroknak a porlasztók minősége, állapota, főként a hidegindítás során !

Nálam viszont annyiban nem érthető a helyzet, mivel a felújítás óta már 4 garnitúra porlasztó járt a motorban (1 széria régi csúcsokkal, 3x pedig új csúcsokkal, két különböző ház garniturában) és mindíg produkálja ezt a jelenséget, legfejebb jobban, vagy kevésbé. A régi porlasztókban talán régi bosch csúcsok voltak, azok némelyike már csak féloldalasan porlasztott, és becsöpögött, vagy pisilt. Vacakult indult velük a motor, de bemelegedve így is egész jól futott, és 8l körüli fogyasztást produkált 90-es tempó körül.

Az újabb széria az T.egértől volt, szintén felújított indiai bosch, házastól, kompletten. Próba padon nagyon szépen porlasztottak, nem volt csöpögésük sem, a hiba gyakoriságuk elhanyagolható volt. Betettük, ezekkel is döcögve indult, még nyáron is, azon szinte semmit sem változtatott, és előszőr nem is ment vele kirobbanóan jobban mint ezzel a kivénhedt szériával, csak csendesebb, kulturáltabb hangú volt. Vagy 500 kilóméter megtétele után kezdtem érezni, hogy egyre jobban húz a motor és egyre csendesebb, szép, susógó, gyorsításkor halk süvítő hangja lett, minthacsak valami turbótöltő dolgozott volna benne !
Úgy gyorsult mint a rakéta, élvezet volt vele menni, nem ismertem rá !
Olyan 7,2-7,5 körül evett általában.
Viszont sajnos nem tartott sokáig ez a jó állapot, kb 7000km megtétele után egyszercsak hírtelen eszméletlen döcögve kezdett járni, mintha egy hengere nem ment volna, és csattogott, füstölt, alig tudtam vele a szerelőhöz elmenni, mert 0 volt a húzása.
Kiderült, hogy 1 porlasztó az olyan 40-50 bar körül már nyitott és mint a kinyitott csap, egyszerűen bepisilte az üzemanyagot, kettő 60 bar körül nyitott, azok is becsöpögtek és durván porlasztottak, egy volt csak ami 90 bar környékén mozgott és nagyjából jól porlasztott !! :Y
7000km alatt totál elkoptak. :(

Aztuán egy szerelő tanácsára járt benne egy szett w124-es csúcs (Denso, 261-es). Én előszőr a belevalónak hitt 220-asokat vettem. A szerelő már az elején mondta, hogy ezek nem elég jó minőségűek, nagyon nehéz őket beállítani. Valóban hosszas próbálkozás után sikerült egyet próbaképpen nagyjából hibátlanra beállítani, a másik 3-ast csak kiváncsiságból megnézte, egy alapbeállítással.
A jól beállított is nagyon gyakran hibázott, és becsöpögött, illetve előtörtek belőle oldal sugarak.
Rábeszélt a w124-es csúcsokra, így visszamentem a bolba, felárral kicseréltettem mind a 4-et, majd vissza a szerelőhöz. Az elsőt betette a házba egy nagyjábóli alátétezéssel és elsőre szinte tökéletesen porlasztott, pedig még csak 100bar volt a nyító nyomás. Majd beállította mindet, valóban alig kellett próbálkozni, csak a nyomást kellett beállítani, amúgy eleve szépen porlasztott.
Tapasztalat:
A motor nagyon csendesen üzemelt velük, viszont ezekkel is rosszul indult. Bemelegedve semmi füst, és igen kicsi fogyasztás !
Erdélyben, álllandó, gyakran padlógázas hegyre mászás mellett is csak 7-7,2 literes fogyasztást produkált, állandó 90-95-ös tempó mellett pedig 6,7 körül. hosszan 60-80-as tempóval haladva 5,5-6 liter kürül evett.
Az előtöltéssel variáltam kicsit, mert hallatszott azért, hogy nem teljesen stimmel, és iszonyúan lomha volt kezdetben, illetve próbálkoztam, hátha a hidegindulás is javul. Nehezen tudtam beállítani jóra, mert még igen nagy fokoknál is teljesen csendes volt a motor, nem lehetett erős, kopogós csörgésre bírni, mint normálisan, ha magas az előtöltés, csak nem húzott, ha rosszul volt beállítva.
Viszont sajnos az érezhető lomhábbsága mellett volt még egy nagyobb baja is. Történetenesen az, mikor előszőr (és utoljára) mentem vele autópályán, tartós 110 és néha 120-al, elégetett egy ízzító gyertyát !! :Y :(
Ez előtt sohasem volt ilyen, még a rossz állapotú befecskendezővel, rosszul beállított adagolóval sem.

A következő próbálkozás 4 darab, talán indiai bosch volt, egy kis boltból a szerelő által megszerezve, mondván, hogy kedvezményes volt, mert már régóta állt neki ott a polcon.
Betették a a régi házakba, majd nyomás beállítás nélkül be a motorba, pedig volt próbapadjuk és meg is nézték a porlasztási képet, ami ugyan szép volt, csak éppen 150bar körül nyitott a porlasztó ! :Y
Betették így a motorba, mert másnapra nekem kellett az autó.
Megtettük vele az utat, autópályán, 100-110-el, a max 125-volt, amit bírt vele.
Egy hatalmas szépséghibája volt, hogy mikor alapjáraton ment a motor, akkor majd kiugrott a motortérből és iszonyatosan csattogott. Ezt csinálta egy adott fordulatig, majd hírtelen helyre billent a motor és szépen, csendesen húzott, de milhelyst egy adott érték alá esett a fordulat, azonnal megint ugrált és csattogott, mintha nem járt volna az egyik hengere. Úgy kellett vele végig közlekedjek, hogy pörgessem a motort minden fokozatban, hogy ne kezdjen egy csattogni. Még az elején reméltem, hogy az út során majd kicsit becsiszolódik és elhagyja a hibát, de ez nem történt meg.
Az út után aztán vissza a szerelőhöz, ki a porlasztókat, majd elvitték egy adagolóshoz.
Azok ugyan beállították, de azt mondták, hogy ők ezt nem tennék be a motorba, mert annyira rossz minőségűek. Végül én is ezt mondtam. Meg azt is a szerelőnek, hogy akkor vigye vissza a csúcsokat, ahonnan vette és kérem vissza az árát !
Erre már hárított, hogy ő nem akarja a boltoshoz vissza vinni, mert nem akarja, hogy csorba essen a hírnevén...
Ekkor már sejtettem, hogy valami nem tiszta ebben az üzletben.
Végül megkerestem a boltot és én vittem vissza a csúcsokat. Kiderült, hogy a szerelő egyezkedett valamit a boltossal, de miután én elmagyaráztam a boltosnak a helyzetet, visszaadta a pénzt és buzgón "dícsérte" a felmenőit a szerelőnek, és ajánlotta, hogy hozzá többet nem menjen semmiért !
Visszakerültek megint a régi, félsánta porlasztók.

Ezután jöttek a Denso 220-as csúcsok, amit már nem bíztam szerelőre. Időt nem kímélve, tökéletesre akartam öket beállítani, ezért T.zsoltival ketten, az ő saját tesztpadján álltunk neki. Egy nap ráment, de kihoztunk mindent, amit ki lehetett a négy csúcsból és házból.
Sokat kellett velük vacakolni, hogy jó legyen a nyomás és szépen porlasszanak, ne legyen becsöpögés, kitörő oldal sugár, jópárszor szét- össze kellett rakni őket.
A házak illeszkedő felszíneit is tükörre és síkba políroztam, hogy garantáltan jól illeszkedjenek, zárjanak.
Késő dálutánra elkészültek a porlasztók, betettük, kipróbáltuk, semmi folyás nagyon jók !
A korábbi, szerelő által összerakott házakkal többszőr volt problémám, hogy szivárogtak, sőt folytak, vissza is kellett menni velük, ezekkel pedig azóta sincsen semmi baj !
Azóta is ezek vannak benne, még most is jó a motor hangja, jól húz, szépen jár bemelegedve, de rosszul indul és rosszul indult kezdettől fogva ezzel a szériával is ! :U :U

Az adagoló is közben már a 3. a járgányon, a 150baros, rossz porlasztókkal megkínzott már rég le lett cserélve, de a hideg indulásán semmi változás ! :U :(

Ami még régi a motorban, az maga a hengerfej, benne az előkamrák és részben a szelepek, bár mindegyik után lett marva, az ülések köszörülve, a kipuffantó szelepek pedig cserélve is újra.

Az előkamrákban megvannak ugyan a gömbök, de hogy mennyire jók, épek, az nem látszik jól, esetleg még azzal lehet baj, és akkor hiába teszek bele tökéletes porlasztót, nem fog jól indulni,
de persze szelep hiba esetén sem.

Két lehetséges továbblépést láttam, egyik, hogy veszek egy másik, még elfogadható állapotú hengerfejet és kipróbálom azzal, ha abban van a hiba, akkor ki kell derüljön,
vagy pedig a mostanit veszem le és viszem el egy gépmühelybe átnézetni, elsősorban a szelepek tekintetében, hogy zárnak e rendesen.

Elnézést a hosszas hozzászólásért, de szükséges voolt, hogy átlátsdd a helyzetemet.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7958) krisztian200


krisztian200
újonc

Üdvözlök Mindenkit!

Láttam sok okosság van itt a fórumon, gondoltam itt biztos kapok tanácsokat illetve segítséget.

W123 200D!

A mostani hidegekbe nagyon nehezen indul. A régi hurkos izzításom van, amiről azt hallottam, hogy nem valami hatékony, meg olvasgattam a hozzászólásokat amiből kiderült, hogy 90mp is kell neki a megfelelő hőfokhoz. Nekem a relé 20 mp-nél már kikapcsol körülbelül. Gyanítom, hogy már mókolva volt a rendszer. Ma vettem bele az újabb típusú izzítót 9v és izzítótestes nem szálas. Első kérdés így még látatlanba: 12V-os feszültséget mennyire bírja ez, vagy 9 V körül kapja a reléből a feszültséget? (még nem mértem rá). Továbbá porlasztókat is cserélném, mert hidegen nagyon egyenletlenül jár és szürkés füstje is van hidegen melegen.

Ki mit tanácsol alkatrész, beállítás és szerelés szinten. Tapasztalatokat véleményeket várok.
Előre is köszönöm.
Szép Estét Urak!

(#7959) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Sziasztok!

Rég írtam ide, de folyamatosan olvaslak titeket. Azért írok, mert belefutottam egy ritkaságba, gondoltam megosztom veletek, mert szinte ingyen van: [link]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7960) Batman2 válasza Mintcar (#7956) üzenetére


Batman2
őstag

Az előtöltés nem mindegy, hogy milyen módon van mérve.

A gyári érték tudtommal 26 fok (többi motornál 24), én ezt találtam több helyen is, szerintem ez a statikus érték (üzemen kívülvizsgálva, kézzel átforgatva).

A dinamikus érték pedig 17-18 fok körül lehet, asszem a stroboszkópos mérőkészülékek esetében ittenkörülre kell állítani (üzem közben vizsgálva).

Nekem a gyakorlatban 23-24 fok körüli beállítással volt jó többnyire (kézzel áthajtva, vizuálisan vizsgálva).

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7961) Batman2 válasza krisztian200 (#7958) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A 9V feszültségű, hurkos rendszer átépítésére szolgáló (retrofit) gyertyák tudtommal közvetlenül köthetők a hurkos rendszer eredeti izzítóreléjére.
Az izzítórelében valszeg van valami sönt ellenállás szerűség, aminek a segítségével méri a gyertyák áramfelvételét és a hőmérséklet jellel együtt határozza meg, mennyi ideig szükséges az izzítás !
Viszont ezen az elleálláson is fesz. esés van, így a hurkos rendszer gyertyái előtéttekkel együtt is 10,5-11V-ra vannak tudtommal tervezve.

Maguk a hurkos gyertyák névlegesen 0,9V-osak, de üzemi körülmények között 1-1,1V-ot lehet raktuk mérni, a gyertyák+előtéteken pedig 10,5-10,7V körül, így erről a feszültségről minden további nélkül üzemelhetnek a 9V-os gyertyák.

Az izzító relé normális működés esetén csak a jelzőfényt kapcsolja ki, ha elégnek ítélte az izzítást az indításhoz, de nem kapcsolja le a gyertyákat, azok folyamatosan ízzanak tovább, míg be nem indítottuk a motort, sőt, indítózás alatt is folyamatos az izzítás !
Ha kb, 1,5perc (90 másodperc) alatt nem történt indítás, akkor kapcsolja csak le a relé a gyertyákat.

A befecskendező csere biztosan nem árt, ha meleg motornál is szürkés füst tapasztalható, akkor esélyes, hogy szükésges is, de a nehéz hideg indulásnak nem feltétlen csak ez lehet az oka.
Lehet még szelep gond is, már nem zárnak rendesen, vagy csak nem jól vannak beállítva, vagy már kevés, illetve egyenetlen a kompresszió a hengerekben !
Mondanám, hogy Denso DN0SD220-as csúcsokat vegyél a járgányodba, de német merci klubosok szerint pedig a DN0SD1510-es kell bele, ők Monarkot használnak és ajánlanak.
Én még csak az előbbit próbáltam, hideg indulási problémám nekem is van, de a jól beállított, üzemmeleg motor nagyon jól megy a 220-as csúcsokkal.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7962) Batman2 válasza !Overdose! (#7959) üzenetére


Batman2
őstag

Ez tényleg nagyon jó ár, már persze, ha valóban hibátlan szerkezetileg,
egy kis pucolással helyre lehetne hozni, vagy akár újra lakkozással !

Sajnos nekem még más problémáim vannak, mintsem hogy extrákat vegyek, fontosabb lenne, hogy végre rendesen induljon a motorom. :(

Apropo, nem tudsz véletlen még használható állapotú, jutányos árú
200D hengerfejet, amit nem csak nehezéknek jó ? :U

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7963) Batman2 válasza krisztian200 (#7958) üzenetére


Batman2
őstag

Izzítók hatásfokáról még annyit, hogy a régi hurkosok 50W körüli teljesítményt produkálnak a hengrbe, míg a 9V-os, toll formájúak olyan 150W kürül !!
A hurkosoknál a többi megy a levegőbe.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7964) krisztian200


krisztian200
újonc

Igen! A hétvégén kicseréltem az izzítást. Sokkal jobb, 8-10 órát áll kint, izzítok 30-40mp-t majd 2-3-t fordul és indul is. Szépen jár. Szelep hangot hallok, amióta bejött ez a hideg. Kezdjek hézag ellenőrzéssel, majd kompresszió és a végén csúcs?

(#7965) Mintcar válasza Batman2 (#7962) üzenetére


Mintcar
tag

Én kitudlak segíteni egy remek állapotú 240D hengerfejjel. Csak annak kéne utánajárni hogy fel lehet-e tenni a 200D blokkra! Én egyértelműen nem tudtam kideríti sajnos. De ha esetleg rámenne szívesen odaadom. Egy elő kamra, és a menetes karikák hiányoznak róla. Amúgy egy igen alapos tisztításra van csak szüksége.

Egy bontóban azt mondták bármelyik 4 hengeres hfejet rá lehet tenni bármelyik 4 hengeres blokkra. De máshol azt mondták a 200D hfej rámehet a 240D blokkra, de fordítva nem. Na én ott feladtam.

w123 200D 1.1millió km+

(#7966) Batman2 válasza Mintcar (#7965) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Köszi a felajánlást, de én is úgy gondolom, hogy a 240D nem jó a 200D-re, mivel túl lóg a hengerfej égéstér kiképzése a 200D hengerfuratain, könnyen lehet, hogy a hengerfej tömítés sem tudja rendesen tömíteni.
Viszont fordítva sem biztos hogy jó lenne a dolog, ha más nem, azért mindenképpen, mert kisebb szelep nyílásai lennének a motornak, mint ami a 240D-nek kellene, így nem csak energiaveszteség lesz, hanem szerintem melegebb is lesz az égésétér, könnyen szétéghet a nem kellő ventiláció miatt.

Még gondolkodom a témán. Lehet szétnézek bontóban, csak itt felénk a keleti fertájon nincsen rendes bontó, csak zsiványok, akik a hulladékot adják aranyárban, Üröm meg nekem messze van. :(

Eszméletlen csúnyán indul a motor, most mióta ilyen hidegek vannak. Ugyan még a gyenge forgáts ellenére is harap hamar, de után hosszú ideig (kb. 40fokig) csörög, csattog, ki-ki hagy és rosszul húz.
Aztán rendbe jön, kisimul a járása, elcsendesedik és húz. :U :(

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7967) Mintcar válasza Batman2 (#7966) üzenetére


Mintcar
tag

Amikor én jártam Ürömön kb. 2 éve szinte semmi sem volt 123-hoz. Ha véletlen bekerül egy bontásra érdemes példány, azonnal széthordják. Amúgy csak ócskavas van ott is, legalábbis a 123-hoz. Ahhoz valami isteni szerencse kell hogy használható alkatrészre bukkanjon az ember.

w123 200D 1.1millió km+

(#7968) Templomegere válasza Mintcar (#7967) üzenetére


Templomegere
senior tag

Bármelyik hengerfejet ráteheted bármelyik blokkra . Ami cserére szorulhat az a előkamra , izzítógyertya .

(#7969) Mintcar válasza Templomegere (#7968) üzenetére


Mintcar
tag

Mi a helyzet a nagy bordóval? :)

w123 200D 1.1millió km+

(#7970) Batman2 válasza Templomegere (#7968) üzenetére


Batman2
őstag

Más motorhoz más előkamra kell ? :U

Mert akkor nem sok értelmét látom nagy fáradtsággal kiszedni átcserélni egy 240-es hengerfejben az előkamrákat 200-ra, inkább 200-as hengerfej kell.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7971) Templomegere válasza Batman2 (#7970) üzenetére


Templomegere
senior tag

mi abban a nagy fáradtság? 4 csavar , és egy kihúzó :)))

(#7972) Templomegere válasza Mintcar (#7969) üzenetére


Templomegere
senior tag

Köszöni szépen megvan , pihen a garázsban :)))

(#7973) Mintcar válasza Templomegere (#7972) üzenetére


Mintcar
tag

Jaaaj de jó dolga van :D

w123 200D 1.1millió km+

(#7974) Templomegere válasza Mintcar (#7973) üzenetére


Templomegere
senior tag

luxusmerci
:DD

(#7975) Batman2


Batman2
őstag

Békés karácsonyi ünnepeket és Boldog Új Évet mindenkinek és minden öreg járgánynak ! :K

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7976) Mintcar válasza Batman2 (#7975) üzenetére


Mintcar
tag

Gázolajban, és sikerekben gazdag új évet mindenkinek!! :)

w123 200D 1.1millió km+

(#7977) sasa83


sasa83
csendes tag

Sziasztok!!
Rég írtam már ide, de most olyan problémába ütköztem amiről szeretném ki kérni a ti véleményeteket is!!
Hurkos izzításom van a gépen, a tűzfaltól számított második gyertyám lezárlatosodott, lezárta az áramkört!!
Az a probléma meg is oldódott nagy nehezen egy fémszilánkot szedtem ki az elő kamrából ami néha le testelte a gyertyát!! De előtte még volt egy kis kaland mert a legelső gyertya szétpukkant!! Azóta olyan kemény fémes kopogása van a motornak!!!! Jártam már szerelőnél nem egynél, a hiba megállapítása mindenütt egy volt a gyertya vége beleesett a hengerbe!!! Mondom én is arra gondoltam!! De az a kérdés hogy mit lehet ilyenkor csinálni?? Több verziót is mondtak!! Az egyik hogy ki kell venni a porlasztókat és tekertetni a motort és van rá 5% esély hogy kiköpi!!! A másik helyen azt mondták hogy motor szét dugattyú kampó meg hasonló dolgok mert biztos hogy a dugattyú tetejébe állt bele a gyertya darabja!! Azzal én is tisztába vagyok hogy így nem igazán lehet sok mindent csinálni a motor szétszedése nélkül!! Csak meg szeretnélek titeket kérdezni erre a problémára nincs-e valami praktika amit hallottatok? Igazából erre a manőverre olyan árat kaptam mind két helyen hogy leültem!! Nem tudom mit csináljak!! Nagy ügy levenni a hengerfejet?? Én látni láttam már hengerfej levételt de még sose csináltam! szerszán nem gond meg tudom oldani! Neki merjek állni egyedül a szétszerelésnek??
Véleményeket tapasztalatokat várok!!
Előre is köszi!!
Sziasztok!

W123 240D 1978

(#7978) Batman2 válasza sasa83 (#7977) üzenetére


Batman2
őstag

Sezvasz

Mivel ezek előkamrás motorok, így a gyertya maradéka csak az előkamrába eshet bele, a hengerbe már csak akkor, ha egészen apró darabkára tört, mivel pici lukak vannak az előkamra végén (2,6-3mm) !
Tehát elvileg csak az előkamrában kpoghat a darab, amit leginkább az előkamra kiszerelésével lehetne orvosolni !

A befecskendező nélküli járatásnak is lehet értelme, esetleg tényleg kipköpheti a darabot, de akkor ne hajoljl a motorm fölé !!!

Tehát előszőr ezt javasolnám, ha nem jártál sikerrel, akkor az előkamra kiszedését !

Ahhoz viszont spéci szerszám kell.

Üdv. Batman2

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7979) sasa83 válasza Batman2 (#7978) üzenetére


sasa83
csendes tag

Szia!
Köszönöm az ötletet szerintem először megpróbálom a csúcsok kivételét, majd elválik hogy mi lesz! Én is azt kérdeztem először hogy a hengerbe is be tud esni a gyertya darabja és mondták hogy igen! Ha olyan kis méretű a darab! Csak egy dolgot nem értek hogy egy ilyen kis darab hogy tud ilyen kemény hangot adni! Olyan a hangja az autónak mintha géppuskával lövöldöznének menet közbe!! 40-a max sebesség attól jobban nem hajtom mert elviselhetetlen hangja van még a fülkébe is! Alapjáraton viszont alig lehet hallani valamit csak egy nagyon finom kis kopogást!! alapjáraton a motor is szépen jár de menet közbe mintha nem lenne meg az a teljesítmény ami előtte volt!! Néha egy kicsit beszaggat meg ilyenek! Egyenlőre köszönöm a segítséget majd beszámolok mire jutottam!!
Szia!

W123 240D 1978

(#7980) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Sziasztok! A következő problémával találtam szembe magam ma. Az izzítást jelző sárga lámpa miután kialudt a kulcs elfordítása után egy kattanást hallottam, majd elment a feszültség. A sarut levettem, visszaraktam, újra próbálkoztam, de ugyan ezt a problémát tapasztaltam. Szerintetek mi lehet a probléma? Lehet hogy az izzító trafó zárlata okozza a problémát? Ja, egy 123 - as 200d ről van szó.

(#7981) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Most látom, hogy hülyeséget írtam, mert az nem trafó, hanem relé. :D Egyébként az izzító relé a motortérben van, és párhuzamos izzítású a járgány. Üdv

(#7982) Batman2 válasza Balazs831 (#7980) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

No először is tegyünk helyre kicsit a dolgokat !
A benzinesekben van trafó, mégpedig gyújtó trafó, a dízelekben pedig izzító relé van !

A problémát pedig nem teljesen értem, pontosan hol érted, hogy el megy az áram ?? :F

Az természetes hogy az izzító relé lekapcsol miután eleget izzított.
Igaz, ez rendszerint nem csak addig szokott történni, ameddig a jelzés tart, hanem még tovább is zajlik az izzítás egy darabig, illetve amíg nem indítunk.
A 23-asban hideg indításnál olyan 18-22 másodperc, míg az izzítás visszajelző kialszik, és kb. 1,5 perc mlva kapcsol csak le a relé fizikailag, ha addig nem történt indítás.

De amúgy a járgány beindul rendesen, csak van ez a kattanás, vagy hideg indítási gond is van ? :F

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7983) Batman2 válasza sasa83 (#7979) üzenetére


Batman2
őstag

Lehet, már megsérült valami a motorban és azért ad ilyen csúnya hangot, és nem magának a kis darabnak a csapódása üzem közben, ami még mindig benne van a motorban !
Pl. megsérült az előkamrában a gömb, ami szétcsapja a gázolaj sugarat, vagy még inkább megsérült a befecskendező tű, és nincs megfelelő porlasztás ! :U

A kifúvatást megpróbálhatod, és ha van másik porlasztód, akkor tekerd be azt, aztán összeszerelve újra meg kell hallgatni a motor járását, ha akkor is ugyanúgy kopog, akkor le kell venni a hengerfejet is és alaposan szemügyre kell venni az égésteret és a szelep széleket, nincs e valami komolyabb sérülés valahol !
Szerintem az izzítószál szétégésének már eleve valami porlasztási gond lehetett az oka.

Nekem szerencsémre mindig csak szétpattant a szál, de nem esett ki belőle semmi darab.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7984) Batman2 válasza Balazs831 (#7981) üzenetére


Batman2
őstag

Látom, korrigáltad magad! :K

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7985) Balazs831 válasza Batman2 (#7984) üzenetére


Balazs831
csendes tag

Először is bocsi, mert látom pontatlanul fogalmaztam. :) Tehát az izzítást követően nem indult az autó. Amikor indítózni szerettem volna csak egy kattanás hallatszott, és kialudt még az utastér világítás is. A saru levétele, és visszarakása után ismét volt utastér világítás, és a tompítottat is fel tudtam kapcsolni, indulni viszont nem sikerült. Lehet, hogy az indító áram kevés volt már, az önindító megforgatásához? Az akksi egyébként a garázsban állt egy hónapot, de 2 hetente felraktam a töltőre. A töltő maximális töltöttséget mutatott, mielőtt beraktam a kocsiba. A pontatlan fogalmazásokért még egyszer bocsi, ezeket a műszaki dolgokat most tanulgatom idős szerelő ismerősömtől. Én abba a kategóriába tartozom, akinek gyerekkori vágya volt egy 123 .- as, de az autó szereléshez sajnos nem sok közöm van :) Viszont az alatt a 3 év alatt mióta a gép nálam van, sokat tanultam. Hali!

(#7986) sasa83 válasza Batman2 (#7983) üzenetére


sasa83
csendes tag

Szia!!
Jövőhéten tudok majd foglalkozni az autómmal, majd elvélik mire jutok!! Ha nem megy a dolog akkor elviszem valahova!! Arra egyébként és is gondoltam hogy esetleg valamelyik szelep sérült meg, ezt mondtam is amikor mutattam szakembernek az autót, de ő azt mondta hogy biztos hogy nem mert akkor nem lenne normális alapjárat se!! De máma visszatért a zárlat is a tűzfaltól számított második gyertyánál sajnos!! Abba az elő kamrába biztos hogy szét van törve valami és ott van egy szilánk! Majd ha kint lesznek a csúcsok akkor elválik hogy mit látok!! Ezt az elő kamra kiszedő szerszámot is kérdeztem de az nemigazán van itt a környékbe!! Nekem is ment már szét az az első gyertyám de még így nem jártam!! Viszont az után már érdeklődtem én is hogy az mitől lehet, de nekem azt mondták hogy az kizárt hogy a csúcs teszi tönkre!!! Ott valami más baj van!! Mondom jól van!! Hála istennek nem szokott sűrűn előfordulni! Köszönöm a tanácsokat, majd beszámolok mire jutottam!!
Boldog Újévet Kívánok Mindenkinek!!!
Sziasztok!

W123 240D 1978

(#7987) sasa83 válasza Balazs831 (#7985) üzenetére


sasa83
csendes tag

Szia!! Hasonló gondom már nekem is volt, nekem az aksi lett zárlatos!!! Néha csak katogtatta az önindítót de néha elkapta!! Persze nem biztos hogy nálad is az a gond!! Én először önindítóra gondoltam de nem az volt a baja hanem akkumlátor! Ha van másik akksid én azt próbálnám meg először átcserélni és megnézni hogy van-e változás!!
Szia!!

W123 240D 1978

(#7988) t.zsolti válasza sasa83 (#7986) üzenetére


t.zsolti
tag

" Ezt az elő kamra kiszedő szerszámot is kérdeztem de az nemigazán van itt a környékbe!! "
ezzel rendelkezem.

MB 123 3.0d

(#7989) Batman2 válasza Balazs831 (#7985) üzenetére


Batman2
őstag

Az indítási kísérlet után nem tér vissza a világítás, az autó áramellátása ? :F

Attól, mert az indítót nem tudja forgatni, még utána a lámpáknak működniük kellene !
Az akku saruk vajon kellőképpen meg vannak szorítva, érintkeznek az akku ólom tuskójával rendesen ?

Nem tudok semmi olyan biztosítékról autóban, ami túlterhelés után lekapcsol és csak egy áramtalanítás tán kapcsolna vissza.
Nézd végig az összes kontaktust az akku és az indítómotor között !
Ha csak egy kattanás hallható az indítási kísérlet során, az is kérdés, hogy egyáltalán működik e az indítómotor mágneskapcsolója.

Ha tudod, próbáld meg másik akkuval is az indítást.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7990) Batman2 válasza sasa83 (#7986) üzenetére


Batman2
őstag

A rosszul, rossz helyre porlasztott gázolja az égése során igenis el tudja olvasztani a gyertya szálát !
Elektromos hibától nem jellemző, hogy szétmenjen a gyertya, csak ha egy-két gyertya zárlatba kerül, vagy egy-két előtét ellenállás átkötődik és a gyertya nagyobb feszültséget (ezáltal áramot is) kap a kelleténél.
Attól sem megy tönkre, ha 1,5 percen keresztül folyamatosan izzik, de a motor nem jár.
Attól mehet még tönkre, ha járó motor közben is izzik valamiért, mert így már mag haladhatja az előkamra léghőmérséklete a gyertya szálának olvadáspontját.
Ezért kötöttem be magamnak egy kontroll LEDet az izzító vezetékre, hogy lássam, mikor kapnak áramot a gyertyák, de sosincs ilyen hiba, legalábbis nálam.

Az előkamrában levő fém maradék okozhat zárlatot a gyertya szálában, amitől az tönkremegy.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7991) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Hali mindenkinek!

Az akksi okozta a problémát, valószínű a lerakódott iszap zárlatot csinált. A szomszéd ruszki akksitöltőjével megpezsegettem egy kicsit, és láss csodát első izzításra indult az autó. :DD Nagyon örültem neki, mert most nagyon nem szeretnék 30 - at kifizetni egy új akksiért. Még egy kérdés: Nektek a kesztyűtartó fedél záródik normálisan? Nekem sajnos csak komoly harc árán záródik. :) Szép napot Nektek, ja és BOLDOG ÚJÉVET!

(#7992) Batman2 válasza Balazs831 (#7991) üzenetére


Batman2
őstag

Azért én abban az akkuban már nem bíznék, pláne a mostani, hideg, téli, fagyos időkben, amikor nagy energia szükséges a dízel autók indításához !
Szerintem inkább ruházz be egy újba, még ha olcsóbbat is veszel.

Nekem rendben záródik a kesztyűtartó, a világítás kapcsoló gomb sem támaszt ki.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7993) Mintcar


Mintcar
tag

Sziasztok!

Egy kis segítségre, tanácsra lenne szükségem! Ma egy kisebb csattanás jött a kuplungból és a pedál beesett. 1-esben gurultam vele hazáig. A hibakeresést javítást csak pénteken fogom elkezdeni, de addig szívesen begyűjtenék néhány tanácsot, véleményt hogy merre is kezdjem a hibakeresést, és mi okozhatta a pedál beesését.

w123 200D 1.1millió km+

(#7994) Batman2 válasza Mintcar (#7993) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Annyit tudok a kuplungról, hogy hidraulikus áttétellel működik, vagyis a pedál egy adóhenger dugattyút nyom, ami a fékfolyadékot használja erőátviteli eszközként. Ezt egy féncső közvetíti a sebváltó oldalán elhelyezett vevőhengerhez, ahonnan már mechanikusan megy a mozgás tovább a kuplung kiemeléséhez !
Arra gondolnék, hogy eldirrant a fémcső, vagy a csatlakozása, vagy valamelyik henger dugattyúja átszakadt és nem tudja nyomni a folyadékot, és a fékfolyadék szintet sem árt ellenőrizni a fékfolyadék tartályban !
Ha ott lecsökkent a szint jelentősen, akkor elfolyt, szétment valamelyik cső,
ha megvan a szint, akkor dugattyúra gondolnék, ha ez mind rendben van akkor pedig a sebváltón belüli kuplung kiemelő villa és a hozzá tartozó rudazatnál csattanhatott szét valami.

Nekem szerencsére még nem volt hasonló problémám, csak annyi, hogy eltört a fékfolyadék tartálytól az adóhengerhez menő gumicső, és elfolyt, ráadásul az utastérbe a jó kis korrodáló fékfolyadék !
De ettől még nem szünt meg hírtelen a kuplung működése.
Ezen felül nyekeregni szokott, mikor egyesben, vagy akár magasabb fokozatban is csúsztatom, de fog, csak egyenetlenül, rángat induláskor, viszont, ha nagyobb terhet viszek, akár utánfutóval, vagy csak tele az autó, akkor nem nyekereg és kevesebbet is ugrál, és utána is egy darabig sokkal jobb, szinte újszerűen működik.
Lehet, olajosodik a felülete, ami leég róla, ha nagy a terhelés és egy darabig utána egyenletesen fog.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7995) Batman2 válasza Balazs831 (#7991) üzenetére


Batman2
őstag

A "pezsgetéstől" ráadásul mégjobban szétesnek a lemezek, és még nagyobb lesz a lerakódás, az iszap a cellák alján, ami hatalmas önkisülést okoz, hamar indítóképtelen lesz az akku !

Normális töltés esetén el kell kerülni a cellák pezsgését, ezért is határozták meg az ólom-savas akkuk töltőfeszültségét maximum 14,4V-ban, mert ez a buborékképződési határfeszültség.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7996) Mintcar válasza Batman2 (#7994) üzenetére


Mintcar
tag

Meglett a hiba! A fő kuplung munkahenger nyomó rúdja tört ketté. Szép lesz majd kicserélni.

w123 200D 1.1millió km+

(#7997) Mintcar válasza Batman2 (#7957) üzenetére


Mintcar
tag

Nekem most 4 indiai felújított komplett Bosch porlasztó van bent a szekérben. Gyönyörűen indul velük a motor, még a legnagyobb hidegben is, de kicserélem őket. Igazából nem tudok rosszat mondani rájuk, de valahogy mégsem vagyok megelégedve a teljesítménnyel és úgy érzem jobban füstről velük a szekér mint kéne. Nem rég bemérték egy Bosch szervizben és az mondták rájuk hogy tökéletesek, legalábbis az új állapotukhoz képest nincs változás.

Sikerült beszereznem 4 Monark komplett porlasztót. Már ránézésre sokkal gusztusosabbak (határozottabbak), mint az indiai Boschok. Kb. két hét múlva tudom a cserét majd megcsinálni. Én azok ellenére is amit leírtál, a porlasztókra gyanakszom. Nekem is volt 7-8 porlasztócsúcs csere az 5 év alatt mióta nálam van a szekér de a döcögés mindig megmaradt, hol erősebben hol gyengébben. Még most is 1-1-et döccen, ha hosszú ideig 6-7-8 napig nincs beindítva, de napi használat mellet ezekkel a porlasztókkal abszolút nincs döccenés, és a fogyasztás is remek.

Na, azt akarom kihozni ebből hogy lepostáznám neked a 4 indiai porlasztót és nézd meg hogy indul a szekér velük. Így ki tudnád szűrni legalább a porlasztóidat a döcögős indulás miatt. Én is kíváncsi lennék az eredményre.

w123 200D 1.1millió km+

(#7998) #34633984


#34633984
törölt tag

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
Mostanában azt vettem észre hogy az önindítónak az alsó nagyobbik csavarja vörös izzásig felmelegszik
Nem tudja valaki hogy mi lehet a gond?
A neten találtam egy képet az önindítóról ahol bejelöltem hogy melyik csavar is az ami melegszik

Előre is köszönöm a segítséget :)

[ Szerkesztve ]

(#7999) t.zsolti válasza #34633984 (#7998) üzenetére


t.zsolti
tag

kontakt hiba a csavarnál,
menetzárlat, állórész/forgórész, szénkefe, esetleg csapágyas és azért vesz fel több A-ert
de a leszedést nem úszod meg , onnantól jobban fog látszani a hiba ( remélem )

MB 123 3.0d

(#8000) Batman2 válasza #34633984 (#7998) üzenetére


Batman2
őstag

Vagy zárlatos az indítómotorod, képtelen forogni és ezért hatalmas áramot vesz fel,
vagy laza az érintkezés a mágneskapcsoló csavarja és a kábelsarus alátét között,
vagy pedig elégett az érintkezője a mégneskapcslónak belül és már csak laza kontaktust tud létrehozni, (bár esezetben szerintem mindkét csavaja bemelegedne).

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.