Ez is csak azt bizonyítja, hogy milyen univerzálisak a w123-as dízelmotorok !
Amelyik üzemanyag olcsóbb, azzal járunk !
No viccet félretéve én is próbáltam már korábban télen egy kis benzin adagolását, úgy kb. 5%-ban a gázolajhoz és tényleg jobban, legalábbis kevésbé füstösen indult !
Én is abból indultam ki, hogy a benzin jó "gyújtós", a nehezen gyulladó gázolajnak segít begyulladni, mivel a benzin molekulák jóval hamarabb meggyulladnak, illetve egyáltalán meggyulladnak és ez már meggyújtja a gázolaj molekulákat is, tehát hideg indításkor segít méga kopott, kompresszió hiányos motoron is, hogy egyáltalán begyulladjon benne a gázolaj, aztán pedig abban segít, hogy ne legyen olyan nagy a gázolaj égési késedelme, amit ugyan előtöltés állítással részebn lehet korrigálni, de állandóan meg nem lehet állítgatni a motort hőmérsékletnek megfelelően.
E mellett jó oldó és hígítószer is természetesen, hidegben is könnyebben folyik vele a gázolaj.
Természetesen a jó motor beindul télen, nagy hidegben is, de az is csak jobban füstöl akkor, hát még a már gyengébb, kopottabb, a legjobb egy automata benzin keverő, adagoló lenne, külön benzin tartállyal, ami hideg motornál sok benzint keverbe a gázolajhoz, és ahogy melegszik a motor, egyre kevesebbet !
Így lehet, hogy abszolút füst mentes működést lehetne elérni, minden üzemi hőmérsékleten !
Ugye a nitro vegyületek egy része, nitro-metán (folyékony), vagy dinitrogén-oxid (gáz formáju) robbanó motorokban teljestímény növelő hatású, de valahol olvastam, hogy állítólag a nitro hígító (talán nitro-toluol) is ilyen hatással rendekezik, mert egyrészt segíti az égést a molekula bomlásakor keletkező, igen reaktív oxigén tartalmával, másrészt nagy térfogatnövekedéssel járó nitrogén gáz keletkezik a folyamat során, ami jelentős térfogat növekedést (a robbanómotor működési alapja), fokozott dugattyú mozgást jelent a motorban.
A dízelek égetését, a kormolás csökkentését szerintem hatásosan lehetne csökkenteni hasonló oxigéntartalmú, az üzemanyaghoz keverhető vegyületekkel, mivel így akkor is tudna az égés zajlani a hengerben, ha lokális oxigén hiány van, ami ugye a dízelek jellemzője és hibája, így sokkal hatákonyabb lenne az égés, és sokkal kevesebb lenne a korom képzés !
De persze biztosan nem találtam fel a spanyol viaszt, mert a titkos verseny üzemanyag keverékekben biztosan alkalmaznak ilyen vegyületeket, már csak meg kellene tudni, hogy mit (az említett ismerteken kívül) és hogy hogyan lehetne nagyobb mennyiségben, és relatíve olcsón hozzájutni !
Amerikában talán tankolható nitro-metán, de felénk nem tudok ilyenről.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979