Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7501) KillHates válasza Bj Brooklyn (#7500) üzenetére


KillHates
nagyúr

Láttad a kocsit? Ott voltál mikor próbálták indítani?
(nagy mértékben szűkítené a kört, hogy miért nem indul)
A 3200-as benzintemető, a fogyasztásán kívül, egy kifogástalan motor. A benzinesek között az egyik legigénytelenebb. Erős, tehát megölni nehéz (főleg automata váltóval) viszont nem kap hőgutát mint a v8-asok (a v12-esekről nem is beszélve) tehát nem sok jóval kecsegtet, hogy pont ez az aggregát nem indul.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7502) Bj Brooklyn válasza KillHates (#7501) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

Nem, én nem láttam, csak egy ismerősöm hívott, hogy van egy ilyen lehetőség. Mondta, hogy régóta áll, de most el tudta érni a tulajt és elkérte az elérhetőségeit. Mikor hívtam, ő mondta, hogy nem indul az ismerősöm is ott volt, szerinte olyan, mintha az önindító adta volna meg magát, de mivel nem autószerelő így mondta, hogy sokat ne adjak a véleményére. Ezért kérdeztem, hogy mi lehet a baj, hogyha "köszörül" a kocsi, ahogy az eladó szavával éljek. Még annyi, hogy kb 3 éve lett a motor felújítva és a probléma előtt szépen tette a dolgát ( elvileg ).

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#7503) KillHates válasza Bj Brooklyn (#7502) üzenetére


KillHates
nagyúr

W140-es? És mennyit kérnének érte?

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7504) Batman2 válasza Bj Brooklyn (#7498) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Mondjuk pl. mert nem kap gyújtást a motor (tönkerement gyújtótrafó, rossz gyújtás elosztás, stb.),

vagy nem jó az AC (benzin) pumpája és nem kap üzemanyagot a motor, esetleg valami egyéb nem jó az üzemanyag rendszerben, pl. benzin befecskendezők (bár mindegyik egyszerre nemigen romlik el),

vagy pedig nem jó a motor vezérlő elektronika, akkor nem kap esetleg gyújtást sem és nem működnek a befecskendezők, mert nem kapnak jelet, nem nyitnak !

Szóval tág a kör, előszőr is meg kellene határozni, a motor indításkori hallgatózásából és viselkedésébőlm, hogy merre lehet a baj, ha ez alapján bármi lehet, akkor már mélyebben bele kell mászni, pontról pontra el kell kezdeni ellenőrizni az egyes részeket !
Pl. az SC után folyik e a benzin, ha bekapcsolod a gyújtást,
ha leveszed az egyik gyertya kébelt és beletéve egy gyertyát, azt megfelelően letestelve látsz e szikrát, van e gyújtás indítózás közben...

Sok sikert hozzá !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7505) Batman2 válasza Bj Brooklyn (#7502) üzenetére


Batman2
őstag

Az önindítót szerintem egyszerű kiszűrni, mert ha az teker, akkor hallatszik a hangja, ahogy forog, és ha a motort is tekeri, akkor pedig látszik a motor ékszíj tárcsáin, a generátoron, hogy azok is forognak !

Ha semmi sem forog, max az indítómotor magában, akkor ott a hiba !

Mindenképpen nézdd meg saját szemeddel, próbáld ki, aztán ha Te magad nem tudod eldönteni, írd le itt a fórumon, hogy mit tapasztaltál !

Azt sem árt megnézni, hogy az akkuban van e még elég energia az indításhoz !!!
Érdemes egy garantáltan jó, akár saját akkuval indítani, amiről tudod, hogy más járgányt indít, nem a járgány sajátjával !

De persze ettől még lehet áramellátási hiba is a járgány rendszerében (leszakadt vezeték, korrodált érintkezők) !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7506) Bj Brooklyn válasza Batman2 (#7504) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

Köszönöm a segítséget!!! :R Ezek alapján, már el merek indulni megnézni a járgányt. mindenféleképpen írok, hogy mi van, mert szeretnék "életet lehelni bele", ha lehet!

#7503 KillHates: Igen W140 L-es kivitel. Ez jó, kérdés még nem egyezkedtünk, hogy neki mennyi kellene és nekem menyit érne. De remélem hamarosan élőben is láthatom és akkor nekem is lesz egy pontos elképzelésem :DDD

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#7507) sasa83


sasa83
csendes tag

Üdv mindenkinek!!
A segítségeteket szeretném kérni!
Van egy jó állapotba lévő w123 Mercim 240D!
Olyan bajom van hogy nemrég csinálták az adagolómat és azóta igen hitványul megy az autó!!
Füstöl mint az állat meg nem úgy megy ahogy előtte!!
Hogyha nyomom neki elkezd picit rángatni de utána kisimul a járása egy bizonyos fordulatszám felett!! Alapjáraton jár az autó álló helybe és 2-perc múlva már kormos a beton a kipufogónál!! Annyira kokszol!! Tegnap voltam vele műszaki vizsgán de a környezetvédelmi plakett nemvolt egyszerű mire összehoztuk!! Tiszta füstvolt a vizsgabázis de végül meglett 45-per után!!Szegény autóm majdnem kiköpte a lelkét annyi padlógáz volt benne a mérés során! A szerelő aki levette az azt mondta hogy az adagoló jó helyen van!! De akkor kérdeztem hogy miért megy ilyen szarul, :) akkor azt mondta hogy az adagolós szarul csinálta meg az adagolót!!
Az adagolónak nemvolt különösebb baja csak annyi hogy szivárgott belőle a motorolaj!! Csak tömítéseket cserélt!!Utána beszéltem az adagolós csávóval az azt mondta hogy nem jó helyen áll az adagoló!!Szerintem is a szögekkel lesz baj hogy nem jó helyen áll!! Amikor odalépek neki kő kemény fekete füstöt húzok!! Véleményeket illetve ilyennel kapcsolatba tapasztalatot várnák!! :)

W123 240D 1978

(#7508) KillHates válasza Bj Brooklyn (#7506) üzenetére


KillHates
nagyúr

Hát nem lesz öröm a parkolás :D Nekem kb egy évig bírják a sarkok kopásnyomok nélkül. Aztán eldöntök néhány pakolóbabát, vagy mások jönnek nekem a parkolóházakban :U
3-4 évig húzom, aztán viszem fényeztetni a lökhárító borításokat.

A 140-eseket nagyon jól összerakták (főleg még az elején 92-94 között, aztán elkezdődött az "ócsítás" ott is) gyanítom, hogy a sok állástól az üzemanyag tankban lévő üzemanyag szivattyú adta be az unalmast, felételezem, hogy a vízzsákból visszakerülhetett valamennyi vízpára, vagy víz is a pumpába és télen a hidegben szétnyomott valamit a jég. (egy 2.6-ossal szerelt géppel járt így a barátom)

Nem annyira a belső teret kell nézni vételkor, mert egy komolyabb varázs-garázsolás csodákra képes a romokon is. A 140-esekben nem nagyon kopnak ki a dolgok, mert minden kb 3szorosan túlméretezett. Az enyémben 260 ezer km van és a fék meg a gázpedálja úgy néz ki mint egy 30-40 ezer km-t futott mai autóban. Magyarán egy szilikonozás után el lehetne adni újnak :D
Viszont a motortérben meglátszik az idő vasfoga, és az odafigyelés hiánya. A benzinesek jóval nagyobb hőt termelnek, mint az olajkályhák és ez eléggé megviseli a műanyag elemeket. A fő motorelektronika kábelt kell megnézni, a motor "után" keresd a ablak előtt fut végig egy bordázott csőben. A csövet (ha még van belőle :D) csípd az ujjaid közé és sodord meg, ha szétmállik, akkor megérett az átkábelezés. Ugyanilyen kábelköteg fut a motor alatt is, szerencsésebb esetben szárazon, nem szerencsés esetben a motorvédő lemezben megrekedt olajos sárban fekszik. Ami öröm az ürömben, hogy itt az olajsár egy kicsit szigetel :B Ha nem offroad-ozol majd a kocsival akkor érdemes ezt a lemezt leszerelned, így nyersz 10-15 fokot a hűtés hatásfokában ami főleg nyáron a M0-áson rekedve klímázás közben jön jól, így megúszod a hűtőcserét idő előtt. Sajnos pont ebben az időben lett divat a műanyag oldalú hűtők gyártása, ami akkor még gyerekcipőben járt; tehát így 15 év után hajlamos erre utat találni a kitágult vízgőz és nem a nyomáskiegyenlítő szelep irányában...
Amikor indítózol akkor nézd a műszerfalon a lámpákat mennyire pislognak; ha teljesen elalszanak akkor nincsen elég áram az akkuban és be-be dadoghat a computer, akkor meg kell nézni az immobiliser-t is, mert azt is képes elfelejteni ha sokat állt a vas ebben az esetben az ablakok végálláskapcsolója nem működik (azok adaptívek) ilyenkor az immo-t is meg kell tanítani ha nem az infrás van a kocsiban...
Szóval lesz cumi a 140-essel, de ha megérted a lelkivilágát, akkor nagyon lehet szeretni a komfortos tankot. :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7509) KillHates válasza sasa83 (#7507) üzenetére


KillHates
nagyúr

Vissza az adagolóshoz és batz-papucsot az arcába amíg meg nem csinálja! :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7510) Batman2 válasza sasa83 (#7507) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Az elmult időszakban többször cseréltem adagolót az autómon, amiután mindannyiszor be kelle persze állítani, így bőven volt lehetőségem megtapasztalni, mikor hogyan viselkedik !

Ha a befecskendezők rendben vanna (gondolom, mivel csak az adagoló volt levéve), akkor az adagoló befecskendezési szögépvel van szerintem a baj !
Nekem akkor kormolt rángatott, alig ment és nem volt alapjárta, mikor túl magas volt az befecskendezési szög (előtöltés), amikor pedig túl alacsony volt, akkor ugyan rendesen járt, de kékes fehér füstfelhőt eregetett !

Szóval én magasnak itélem, ami lehet mindössze 2 fok eltérés is !
Nekem pl. a gyéri 26 fokra feltéve az adagolót renesen kormolt a motor, és alig járt, 23 fok körülre tettem fel másodjára, akkor már jól metn, húzott is, csak hidegen kékes fehér füstfelhőt eregett és nehezen indult!
Azután megint állítottam rajta, picit vissza, olyan 24 fok lehet, így már sokkal jobban indul, nincs füstfelhő, csak egy kis szürkés hidegen, viszont érdeke, hogy azóta picit kevésbé húz.

Ha csak kicsi az eltérés (esetedben feltételezem), akkor elég az adagolót picit billenetni, ezt a motortól távolítod, akkor csökken az előbefecskendezési szög, kb. egy fél centit kell mozdítanod rajta !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7511) sasa83 válasza Batman2 (#7510) üzenetére


sasa83
csendes tag

Hali!
Köszönöm a segítséget!! Máma beszéltem egy szakműhellyel és jövőhéten megcsinálják!!
Csúcsokat is cseréltetek benne mert amik benne vannak már nemigazán jók!! Ez a műhely ahol voltam ma ott ránéztek géppel és az azt mutatta hogy 26-fokon van az adagoló és azért megy szarul!!Mondták hogy 24-fokra kell állítani!!De lehet hogy azért megpróbálom én belőni az adagolót és ők csak a csúcsokat tegyék be mert anyagilag már kezdek legatyásodni!!
Az előző helyen nem foglalkoznak velem mert akkor autószerelővel vetettem le és külön vittem el csak az adagolót és ők csak egymásra mutogatnak!! Ebbe már belefáradtam!! Kompressziót és veszteséget is akarok benne méretni mert szerintem már a motor kezd odalenni!! Télen indul azzal elvégre nincs bajom csak eszi most már az olajat!! De lehet csak szelepszár szimering lesz mert még a gyári van benne!! Még nemvolt cserélve soha!!
Köszönöm a segítséget!!
Üdv!

W123 240D 1978

(#7512) t.zsolti válasza sasa83 (#7511) üzenetére


t.zsolti
tag

a bosch amitől jól megy és keveset fogyaszt csak nekem hamar kifeküdtek ( 8000-10000km )
a magában szelepszár szimering részben oldja meg a problémádat , mivel nem csak az kopik el hanem a vezető, és főleg a kipufogó szelepé ( ezt úgy kell érteni hogy a gyári hézag 0.02 körül lehet és kikopik 0.15- 0.20 ra és akkora lessz a hézag hogy az olajat leszipkázza a motor ) ha jót akarsz gyüjtesz egy kis pénzt és megcsináltatod a hengerfejet és akkor már ha le van véve akkor bele lehet tekinteni mennyire kopott a hengerfal, mire készülj ( én ezeket megcsináltam és nem is eszi az olajat csak azért mert 5w/40-es van benne de ebből sem kell 1 lityinél több 10000 km-re, 10/40-es ből semmi nem fogyott

MB 123 3.0d

(#7513) sasa83 válasza t.zsolti (#7512) üzenetére


sasa83
csendes tag

Szia!!
Igen valószínűleg nálam is ez lesz mert van más gondom is a hengerfejjel!!
Olyat csinált hogy az egyik izzítógyertyám állandóan zárlatos lett, nagy nehezen megtaláltuk a hiba okát egy kis fémszilánk volt az elő kamrába ami néha zárlatot csinált!! Az nem lett meg hogy honnan tört le de szerintem az elő kamra darabja!! Arra gondolok hogy már szétégett az elő kamra!! Azért inkább majd levesszük és rendbe rakjuk normálisan! Én is bosch csúcsot rakatok bele már megvettem hozzá!! Remélem bírni fogja mert én ha megyek pestre akkor a pályán 140-nel döngetek végig!! Remélem nem megy hamar tönkre!!

W123 240D 1978

(#7514) t.zsolti válasza sasa83 (#7513) üzenetére


t.zsolti
tag

véletlenül nem hurkos gyertya van benne?
mert ha az elég a leeső része beleesik az előkamrába és ott nyüzsög amíg be nem szorul a lyukak valamelyikébe
amíg ilyen izzítógyertyáim voltak addig nekem is volt hasonló problémám de ez a motor felújítás előtt volt , azóta áttértem a párhuzamos izzításra és élvezem előnyét ( 5-10mp-es izzítás elég az 50-80 mp helyett, és ezek a leeső részek nem kerülnek a motorba )
azzal a tempóval étvágy ???

MB 123 3.0d

(#7515) Templomegere válasza t.zsolti (#7514) üzenetére


Templomegere
senior tag

10 liter nekem :D 220D

(#7516) KillHates válasza Templomegere (#7515) üzenetére


KillHates
nagyúr

Elég szomjas... :U

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7517) Templomegere válasza KillHates (#7516) üzenetére


Templomegere
senior tag

140-150 környékén melyik nem az ?

90-nél meg 6.8 l /100 km

(#7518) sasa83 válasza t.zsolti (#7514) üzenetére


sasa83
csendes tag

Szia!!
De igen hurkos gyertya van benne!! Csak az az érdekes hogy nekem is égett már szét gyertyám de még abba a hengerbe soha amelyik szívatott!! Azt a kis fémszilánkot kiszedtem és azóta jó!! Csak azt nem láttam hogy honnan tört ki!! Igen láttam már én is hogy ehhez a típushoz is lehet kapni az újfajta gyertyát!! Annak a berakása jár valami + átalakítással?? Relé vagy ilyesmi?? A relém az fél éves gyári új!! Sajnálnám kivenni!! Ennél a tempónál most fölment 8,5-re azért akarom a csúcsokat cseréltetni!! Előtte volt hogy megúsztam 8-alatt a fogyasztást! Városba 9,5 max:10-et eszik!!Hogyha leveszem a hengerfejet csavarokat érdemes cserélni újra??? Még az életbe nemvolt levéve tehát sok nyúlása nem lehet a húzgálástól a csavaroknak!

W123 240D 1978

(#7519) KillHates válasza Templomegere (#7517) üzenetére


KillHates
nagyúr

Eh... nem szóltam. :B
Szegény 220D Balatonig két hüvelyméretet kopik így :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7520) Templomegere válasza sasa83 (#7518) üzenetére


Templomegere
senior tag

csavarok maximális mérete meg van adva , ha annál hosszabbak lettek akkor csere .
felesleges a izzítók cseréje , persze ha napi használatban van a gép akkor miért ne , de ha a megőrzés a cél akkor én nem bántanám .

Ezekhez a mercikhez szerintem egyértelműen a soros izzítás illik , teljes retro érzés :)

fogyihoz annyit hogy a 240D áttétele kicsit jobb a 140-150 hez mint a 220D-jé :) így kell nézni azt a 10 litert :)

(#7521) Templomegere válasza KillHates (#7519) üzenetére


Templomegere
senior tag

soha :D

párszor végiggyűrte tp-bp-tp utat így, na meg gyula -tp (400km sztráda majdnem végig )

nincsen annak semmi baja és nem is lesz , mahle a bele mindennek :) igaz olajat max 5e km után eldobom belőle :)

(#7522) Akibooy


Akibooy
tag

Sziasztok!

Ha valakit esetleg érdekel:
Mercedes E300 gyári alufelni garnitúra, alig használt Hankook téligumi garnitúrával.

[link]

Akibooy felhasználónak 73 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!

(#7523) KillHates válasza Akibooy (#7522) üzenetére


KillHates
nagyúr

Ember! Ennyiért autót szoktunk venni... :D
Nagyon szép papucsok. :C

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7524) t.zsolti válasza sasa83 (#7518) üzenetére


t.zsolti
tag

és előtted esetleg? vagy nálad van mióta legyártották, vagy ez a hiba csak nemrég áll fenn?
a városi fogyi soknak tűnik, bár a lábad is lehet nehéz, bár az sem mindegy melyik város

MB 123 3.0d

(#7525) t.zsolti válasza KillHates (#7516) üzenetére


t.zsolti
tag

130-140-nél a 300d is elkér 9 körűl

MB 123 3.0d

(#7526) sasa83 válasza t.zsolti (#7524) üzenetére


sasa83
csendes tag

Hát az autó már nálunk van 20-éve a családba, de én hat éve használom!! Akkor csináltam meg és lett az enyém!! Azóta csak én használom!! Ez a probléma eddig soha nem állt fenn, és most meg is szűnt azzal hogy kiszedtem a szilánkot!! Amikor restauráltam 6-éve akkor cseréltem benne ki az izzító gyertyákat még bosch gyertyák voltak benne!! És bosch ment is vissza bele!!Nálunk előtte nemvolt benne gyertyacsere amióta nálunk volt!! Igen a 10-literhez hozzá tartozik hogy nekem a téli viszonyok közt többet eszik 1-literrel meg én padlóig nyomom a városba hogy haladjak!!Sajnos csak csillag garázsom van és reggel többet kell járatni is mire bemelegszik!!

W123 240D 1978

(#7527) t.zsolti válasza sasa83 (#7526) üzenetére


t.zsolti
tag

bérház előtt állsz vagy csak úgy nincs garázs de kertesben laksz, mert utólagosan lehet beszerelni előmelegítőt.

MB 123 3.0d

(#7528) Bj Brooklyn


Bj Brooklyn
aktív tag

Üdv Mindenkinek!

Sajnos most nem leszek W140-es tulaj, mert én csak januárban tudtam volna "lezongorázni" az egészet, a tulajnak meg karácsonyig kellene a pénz, és mint kiderült meg van hirdetve és egy bontós még ezen a héten megy érte és viszi. De azért korrekt volt a tulaj!

Még egyszer köszönök minden segítséget :R !!!

Bj

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#7529) KillHates válasza Bj Brooklyn (#7528) üzenetére


KillHates
nagyúr

Apicsába... De kár, pedig tudtam volna egy csomó okosságot mondani.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7530) Der Bosss válasza Bj Brooklyn (#7528) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Hozd el a bontóstól!!! ;]
Csak siess nekik nem idő szétszedni. :Y

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#7531) sasa83 válasza t.zsolti (#7527) üzenetére


sasa83
csendes tag

Igen hallottam már én is hogy lehet bele építeni előmelegítőt, csak az a baj hogy panelba vagyok és kellene egy 100-méteres hosszabbító hozzá!! Azzal meg nem sok kedvem van vacakolni!Az olajfogyással egyenlőre nem foglalkozom kihúzom tavaszig és akkor normálisan rendbe teszem a motorját!!

W123 240D 1978

(#7532) KillHates válasza t.zsolti (#7527) üzenetére


KillHates
nagyúr

Szia! Nem tudod, hogy a gyári gombához hol tudnék hozzájutni?

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7533) Batman2 válasza sasa83 (#7526) üzenetére


Batman2
őstag

Nekem Beru gyertyák voltak benne, a kopottságukból azokat is gyárinak itéltem ! :U
Amúgy nekem is hurkos rendszerem van.
Nekem eddig csak akkor égett el a szál, amikor a befecskendezők nem voltak megfelelőek.

Én sosem melegítem helyben, mihelyst jár rendesen a motor (kb. 1 perc) indulok is vele, legfeljebb igyekszem visszafogottan nyomni neki, bár elég nehéz, mivel a város közepén vagyunk és forgalmas főút van előttünk, sajna.
Hajtás közben gyorsabban melegszik a motor, mint helyben ketyegtetve !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7534) Bj Brooklyn válasza KillHates (#7529) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

Attól függetlenül várok minden információt, mert szeretnék egyet beszerezni. De már csak jövőre :DDD !!!

#7530 Der Bosss: Nem kérdeztem ki a bontós, de az biztos, hogy jobban nem jönnék ki a buliból, ha már másodkézből veszem meg vagy darabokban amit majd otthon összelegózom :DDD .

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#7535) Batman2 válasza Bj Brooklyn (#7534) üzenetére


Batman2
őstag

Ez biztos ! :K

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7536) sasa83 válasza Batman2 (#7533) üzenetére


sasa83
csendes tag

Igen elég érdekes nálam ez az izzítógyertya kérdés!! Az a helyzet hogy nálam mindig a 4-dik hengernél szokott elégni a gyertya!! Nem tudom egyébként mire vélni mert van hogy elmegyek 3000-km és semmi gondom, de volt olyan hogy a városba használtam elhiccent a gyertya beraktam az újat a helyére egy napot bírt utána annak is vége lett!! Utána megint raktam bele és azzal elmentem több mint fél évet!! Volt benne autópálya meg város is és semmi gondom nemvolt vele!!Nem tudom neked hogy néztek ki e gyertyáid amelyek szétégett de nekem a hurkos része szétnyílt kettőbe!!Mondjuk az is igaz hogy azóta csinálja amióta csúcsok lettek benne cserélve!! Én voltam vele villamosság szerelőnél is az azt mondta hogy a relé kampó és folyik a gyertyára az áram!! Én már akkor kételkedtem de mondom akkor az összes gyertyának szét kéne menni nem?? Ő azt mondta hogy nem attól szétéghet csak az első!! Akkor mondom csinálja meg!! Relét azt cserélt, bele kókányolt valami szart ami másfél percig izzított, jóvolt kb:5-hónapot, utána megint kezdődött minden az elejéről!! Utaná raktam bele vissza gyári új relét, de már azóta volt vele egyszer ismételten bajom!! Egy pesti út után hazaértem másnap reggel indulnák nincs izzítás!! Gyertya ki másik be azóta megint jó!! Igen az biztos igaz hogy menetközbe gyorsabban melegszik csak én is olyan cípőbe vagyok mint te hogyha elindulok akkor egyből forgalmas útra hajtok ki!! A nagy öregek azt mondták hogy diesel autót nem szabad hidegen hajtani!! Én se várom meg hogy teljesen üzemmeleg legyen!!

W123 240D 1978

(#7537) Der Bosss válasza Bj Brooklyn (#7534) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Nekem mindegy, nem én akarom megszerezni.... :U
Csak abból indultam ki, hogy sok merci bontó még pesten sincsen, és talán vele meg tudnék egyezni eltolt fizetésben, akár jövőre is, ha tetszik a verda. :K

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#7538) t.zsolti válasza KillHates (#7532) üzenetére


t.zsolti
tag

milyen gombáról van szó?

MB 123 3.0d

(#7539) KillHates válasza t.zsolti (#7538) üzenetére


KillHates
nagyúr

amit a blokkba kell becsavarni. Persze ilyenkor nem találok róla képet :W
úgy néz ki mint az olajnyomás mérő gomba, a blokk oldalán van egy kb 20-25 mm-es lyuk ami a víztérbe vezet (most egy csavar van benne) és oda kell becsavarni. Közvetlen 220V-ot kell adni neki, olyan 500W a teljesítménye és másfél-két óra alatt üzemmelegre melegíti a motort. Ha a 220V-os rendszert összekötöm egy akkutöltővel (hogy folyamatosan meglegyen a 12V) akkor a REST gombbal állófűtésként is működik és fűti az utasteret is.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7540) Batman2 válasza sasa83 (#7536) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Nekem eddig kétszer égett el a gyertyám, egyszer mikor rosszak voltak a befecskendezők és próbálgattam beállítani !
Mentem pár menetet mentem intenzív gyorsítással és készen is volt nem is egy, hanem egyszerre két gyertya !!! :Y
Ez ugye elektromos hibából eleve elképzelhetetlen, mivel akkor az egyik elég és a többi már nem fog, mert már megszakadt az áramkör és nem izzanak tovább !

Másodszor akkor égett el egy, mikor tartós 110-120-al, hosszan autópályán mentem vele és w124-es befecskendező csúcsok voltak benne, amik másképpen porlasztanak mint a w123-asok.

Mindegyik esetben teljesen épnek néztek ki a gyertyák, előszőr nem is értettem hogy mi a probléma !! :Y :(
Ellenállás méréssel megállapítottam, hogy melyik gyertya nem vezet, azokat kiszedtem, majd néztem értetlenül, mert hibátlannak tűnt a szála, de csak nem vezetett, akárhogy is próbálgattam ! :(
Aztán kis tisztítás után, közelről, nagyon alaposan nézegetve észrevettem a szál közepe felé egy nagyon vékony, kereszt irányú kis vágás szerű csíkot !
Csavarhúzóval befeszítettem a hurokba és a hurok a csíknál ketté nyílt !
A szakadás felülete szabálytalan törés szerű kinézetű volt, előszőr arra gyanakodtam, hogy selejtes a gyertya és azért olvadt el középen, de mivel nem egyszer forudlt elő így ez nem valószínű, ha csak nem valami szándékosan beépített gyenge pont, egy olvadó pont, ha túl magas hő éri, bár az anyag homogénnek néz ki.
Ezek beru gyertyák voltak.

A régi beru gyertyáim vezet mindegyik, egyik sem olvadt el, de a száluk felülete már nem sima felszínű, hanem gödrökkel, kráterekkel tarkított és vékonyabb, mint tőben, szóval abból már sok égett le.
Szerintem azok hőtűrőbb ötvözetből készültek, mert régen nem volt egy fényes állapotban a motor, kapott az mindent és mégsem olvadtak el, az újak pedig nagyon könnyen, ez azért minden anyag különbség.

Nekem relével eddig nem volt még problémám, asszem az eredeti van benne, legalábbis én még nem cseréltem.
Én is voltam villamosságinál is, de semmi érdemlegeset nem tudtak mobdani, én tudtam többet az izzítórendszerről ! :(
Arra én is gyanakodtam, hogy a relé nem kapcsol ki, ízzik tovább a gyertya, és nem pusztán az akkuból táplált ízzitástól ég el, hanem attól, hogy a járó motorban a égéssel együtt már túl magas hőmérsékletre melegszik.
Ennek megállapítására azt tettem, hogy bekötöttem egy LEDet az izzítógyertyák felé menő vezetékre a reléhez és beépítettem a LEDet a műszerfalba.
Így mindíg látom, hogy indítás után lepkapcsolja e a relé a gyertyákat és eddgi még nem volt hiba, mindíg lekapcsolta.
Amúgy indítózás nélkül kb. 1,5 percig megy folyamatosan az izzítás, aztán mindenképpen lekapcsol a relé.

Természetesen én sem hajtom keményen hidegen a motort, a külső sávba fordulok és ott gyorsítok szolidan. A házunk udvarából kikergetnének, ha én ott akarnám bemelegíteni, de én sem szeretem, mikor ott füstölnek, azonnal érződik a lakásban is, így mihelyst már megy stabilan a motor (kb.0,5-1 perc), már megyek is lassan.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7541) Batman2 válasza KillHates (#7539) üzenetére


Batman2
őstag

Ez valami gyári felszerelés már a járgányodban (w124) ?? :F

Már nem a melegítőre gondoltam, az a w123-asokba is tehető, hanem a vezérlés, ami az utasteret is felfűti, gondolom, a szellőző vetit is hajtja hozzá ? :F

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7542) KillHates válasza Batman2 (#7541) üzenetére


KillHates
nagyúr

3890 ccm-es Unimog motor egy W140-esben.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7543) Batman2 válasza KillHates (#7542) üzenetére


Batman2
őstag

Gyárilag ilyen, vagy átszerelt ? :U

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7544) KillHates válasza Batman2 (#7543) üzenetére


KillHates
nagyúr

Természetesen átbütykölt. A 3000-esnek (első szériás W140-es volt) eltört a főtengelye 7 éve, egy hideg reggelen :B. Az 1100 üzemórás (kb 10-15.000 km-es autónak felel meg) Unimog motor olcsóbb volt mint az új főtengely. :U
Csontra ugyanaz mint a 3500-as sorhatos, csupán a hengerfej lefogatása más, és kb 2x akkora alacsony fordulatú KKK munkagép turbó van a fickós Garret helyett rajta. Meg minden mechanikus és vákuumos rajta, semmi puccos elektronika.
És atom kormolás ha taposom neki :D Nem valami fürge; a 180 pacival a 2.5 tonna, de a 470 Nm azért legalább alacsony fordulatról küldi neki ;]

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7545) Batman2 válasza KillHates (#7544) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Eltört a főtengely ?? :Y :F
Még ha hideg is van reggel, el nem tudom képzelni, mit lehetett vele tenni, hogy eltört a főtengely !! :(
Netán törött volt valamelyik henger gyűrűje és beszorult a hideg motorba ? :U
Nem néztetetek bele a régi motorba, mi lehetett a törés oka ? :F

Az biztos, hogy a váz tömege igen nagy, azt még nagy erővel sem lehet olyan fürgén meglendíteni, mint egy 900kg- kis autót, ide kell a nyomaték ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7546) KillHates válasza Batman2 (#7545) üzenetére


KillHates
nagyúr

Hali! Anyaghibás volt. Tipushibája volt az első szériás W140 300D-nek. Aztán gyorsan cserélték is anno a 350 TD-ra a modellben a motort.

Hát igen elég tohonyácska, de kárpótol a jó fogyasztás (6-10 liter között), meg elmegy bármivel :B, és a biztonság. Sajnos már sokat vesztett a varázsából, de még mindig elcsodálkoznak azok akik először ülnek bálnába, hogy milyen széles. Az utastér hosszáról ez nem mondható el :U rövidebb mint a céges Astra :W

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7547) Batman2 válasza KillHates (#7546) üzenetére


Batman2
őstag

Az fantasztikus fogyasztás, pláne ekkora dögtől !!! :Y
Az én 2000-es w123-as dízelem is 7-8 liter körül eszik, pedig könnyebb és sokkal kisebb a motorja, persze korszerűtlenebb és a motor erőlködik, mert túl gyenge a vázhoz, ez egészen biztosan plusz fogyasztást jelent ! :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7548) KillHates válasza Batman2 (#7547) üzenetére


KillHates
nagyúr

Igazság szerint örül a kis 4 literes, hogy nem a 4 tonnás utcaseprőt kell húzni. És kis étvággyal hálálja meg. Viszont a szíjfeszítő csillapítót szereti enni. :D

Sajnos az Unimog motoron nincsen a klímának helye (illetve gyárilag a kihajtáson van) amit a W140-be nem tudtunk belegányolni. Úgyhogy ez az ára a takarékos "luxusnak" :B

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7549) sasa83


sasa83
csendes tag

Sziasztok!!
Érdeklődnék hogy nyelestengely csapágy cserével volt e már dolga valakinek??
Nekem pénteken beállítják az adagolót, csúcsokat, hétvégén pedig megcsinálnám a csapágycserét!! Lehúzó nélkül kilehet venni a csapágyat??Vagy hogy lehet kierőszakolni??
A váltót tudtommal nem kell szétszedni, előről hozzá lehet férni ha igaz! Csak egy csapágyfedőlap van rajta, tudtommal azt kell levenni!! Gondolom ott lesz valami szimering az lejöhet sérülésmentesen vagy vegyek azért újat?? A váltóolaj nem folyik belőle!!

W123 240D 1978

(#7550) t.zsolti válasza KillHates (#7539) üzenetére


t.zsolti
tag

na akkor kezdjük ujra ,
az olajnyomást nem gomba méri, az olajszűrőház alján van csatlakozója és a nyomás közvetlenül a műszerfalba szerelt nyomásmérőhöz kapcsolódik ( ha nem húzod meg a csatlakozót a lábadra folyik az olaj)
amire te gondolsz az a majdnem a kipufogó alatt van, 19-es imbusz kell hozzá ( de lehet hogy inkább hidegvágó ) már ha kijön vele, mivel a méret 2", meg érik a víztérben vagy 30 éve.
vettem egyet ami olyan mint egy bojler fűtőbetét ( 600W ) egy saját menetes házban, bedugod a hálózatba és kész, más kapcsoló ezen nincs

MB 123 3.0d

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.