Szevasz
Nekem eddig kétszer égett el a gyertyám, egyszer mikor rosszak voltak a befecskendezők és próbálgattam beállítani !
Mentem pár menetet mentem intenzív gyorsítással és készen is volt nem is egy, hanem egyszerre két gyertya !!!
Ez ugye elektromos hibából eleve elképzelhetetlen, mivel akkor az egyik elég és a többi már nem fog, mert már megszakadt az áramkör és nem izzanak tovább !
Másodszor akkor égett el egy, mikor tartós 110-120-al, hosszan autópályán mentem vele és w124-es befecskendező csúcsok voltak benne, amik másképpen porlasztanak mint a w123-asok.
Mindegyik esetben teljesen épnek néztek ki a gyertyák, előszőr nem is értettem hogy mi a probléma !!
Ellenállás méréssel megállapítottam, hogy melyik gyertya nem vezet, azokat kiszedtem, majd néztem értetlenül, mert hibátlannak tűnt a szála, de csak nem vezetett, akárhogy is próbálgattam !
Aztán kis tisztítás után, közelről, nagyon alaposan nézegetve észrevettem a szál közepe felé egy nagyon vékony, kereszt irányú kis vágás szerű csíkot !
Csavarhúzóval befeszítettem a hurokba és a hurok a csíknál ketté nyílt !
A szakadás felülete szabálytalan törés szerű kinézetű volt, előszőr arra gyanakodtam, hogy selejtes a gyertya és azért olvadt el középen, de mivel nem egyszer forudlt elő így ez nem valószínű, ha csak nem valami szándékosan beépített gyenge pont, egy olvadó pont, ha túl magas hő éri, bár az anyag homogénnek néz ki.
Ezek beru gyertyák voltak.
A régi beru gyertyáim vezet mindegyik, egyik sem olvadt el, de a száluk felülete már nem sima felszínű, hanem gödrökkel, kráterekkel tarkított és vékonyabb, mint tőben, szóval abból már sok égett le.
Szerintem azok hőtűrőbb ötvözetből készültek, mert régen nem volt egy fényes állapotban a motor, kapott az mindent és mégsem olvadtak el, az újak pedig nagyon könnyen, ez azért minden anyag különbség.
Nekem relével eddig nem volt még problémám, asszem az eredeti van benne, legalábbis én még nem cseréltem.
Én is voltam villamosságinál is, de semmi érdemlegeset nem tudtak mobdani, én tudtam többet az izzítórendszerről !
Arra én is gyanakodtam, hogy a relé nem kapcsol ki, ízzik tovább a gyertya, és nem pusztán az akkuból táplált ízzitástól ég el, hanem attól, hogy a járó motorban a égéssel együtt már túl magas hőmérsékletre melegszik.
Ennek megállapítására azt tettem, hogy bekötöttem egy LEDet az izzítógyertyák felé menő vezetékre a reléhez és beépítettem a LEDet a műszerfalba.
Így mindíg látom, hogy indítás után lepkapcsolja e a relé a gyertyákat és eddgi még nem volt hiba, mindíg lekapcsolta.
Amúgy indítózás nélkül kb. 1,5 percig megy folyamatosan az izzítás, aztán mindenképpen lekapcsol a relé.
Természetesen én sem hajtom keményen hidegen a motort, a külső sávba fordulok és ott gyorsítok szolidan. A házunk udvarából kikergetnének, ha én ott akarnám bemelegíteni, de én sem szeretem, mikor ott füstölnek, azonnal érződik a lakásban is, így mihelyst már megy stabilan a motor (kb.0,5-1 perc), már megyek is lassan.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979