Szevasz
Itt valami nem stimmel !!
Az adagoló tetején (esetleg hátsó oldalán) van egy leállító szelep, azon keresztül lehet leállítani az adagolót, úgymond "elzárni" az üzemanyagot, ott noncsen semmiféle gázolaj, és annak teljesen mindegy, hogy a tankban mennyi a gázolja !
A vákumszelep oldalán van egy kis fül, rendszerint STOP felirattal, ha az le van csapva, akkor zárt állapotban van, akkor áll le a motor, ha fel van engedveb (ez az alap állapot vékum nélkül, egy rugó húzza ebbe az állapotba), akkor adagol, ha megforgatjuk a motort !
A gyújtáskapcsoló kulcs által szabályozott vákumcsapja erre a szelepre adja rá, vagy szünteti meg a vákumot.
Ha netán eldugul a vákumcső, vagy elromlik a csap és nem zár, akkor folyamatos vákum lehet a leállító szelepn, ami kikapcsolt "0" állásban tartja az adagolót, és akkor hiába forgatjuk a motort, nincs befecskendezés !
Meg kell fújni a csövet szájjal, vagy benzinkúti kompresszorral egy pillanatra és az kimozdíthatja az esetleges dugót !
A vákum szivattyúnak szintén semmi köze a gázoljaszinthez, ott ritkított levegő, vagyis enhye vákum van, az a lényege, ezáltal működteti a különféle vákumszelepeket !
Az adagoló oldalán viszont van egy ÜZEMANYAG KÉZI PUMPA, no AZT kell pumpálni, ha kifogyott a tanból a gázolaj és újra töltöttük, vagy bármi egyéb okból (pl. szerelés) leürül, belevegősödik a gázolaj rendszer !!!
Az eredeti kézi pumpa csavaros tetejű, a csavart ki kell tekerni, ezéltal szabadon, fel-le mozgathatóvá válik a dugattyú, ekkor kell pumpálni, határozott lenyomásokkal !
Ha valahol levegőt szív az üzemanyag rendszer, akkor is bajok lehetnek a motor működésével !
Levegőt szívhat repedt cső miatt, rossz bilincs rögzítés miatt, illetve akkor is, ha a tankban levő tankszűrő el van dugulva !!
A tankszűrőt kompresszorral a csövet az üzemanyag folyási irányával megfúvatva ideiglenesen meg lehet pucolni !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979