Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7651) Batman2 válasza lapa (#7649) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Így már világosabb a dolog ! :)

Oldd meg a töltő csatlakozást valahogy így: [link]

Itt a teljes cikk: [link]

A járgányod generátora hány amperes ?? :U

Ha kellően nagy teljesítményű, akkor az duplán segít a rendszeren, egyrészt mert alacsonyabb fordulaton és rövidebb idő alatt is többet tölt vissza az akkuba, mint egy kisebb, másrészt mert jobban terheli a motort, és ezáltal több hulladék hő keletkezik, segíti annak bemelegedését !! :K

Ha már 220-hoz hozzáférsz, a hely viszont nem fűtött, ahol áll a járgány, akkor tudnám javasolni a cikkben leírt fűtést, vagy reparáld meg az állófűtésedet, ha az a motor blokkot is felfűti !
Így izzítás is jóval kevesebb kell utána és kisebb az indítás alatt felvett áram is !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7652) lapa válasza Batman2 (#7651) üzenetére


lapa
veterán

ebben márpedig a normál 55a generátor van.

nézegettem még egyszer a bosch szervízben, de 80a és afelett már ezek a likacsos kütyük voltak, azt meg nem szívesen raknám egy ilyen autóba. aztán lehet, hogy feleslegesen parázom, de a mostani zárt típusún is elég hosszú levegőző cső van, mert jóval alatta van a 60 centi gázlómagasságnak...

ha valaki mégis tud ennél nagyobb zártat, írja már be legyen szíves. toljak egy képet róla, vagy megvan milyen? amin fémlapátok vannak elöl.

szóval vagy ugyanilyen zárt rendszerűben kéne egy nagyobb, vagy likacsosat tenni valahová fentre helyette. nagyjából eddig jutottam. néztem korábban olyan generátorokat, amikről élből lehet hegeszteni is, csak marha drágák (2000 eur).

egyébként szerintem nem fér be nagyobb akksi, 460 mm a szélessége a konzolnak. ennél a 110-esnél nem találtam nagyobbat, de ha van megköszönök egy linket.

(#7653) lapa válasza lapa (#7652) üzenetére


lapa
veterán

ja, az állófűtést (tt-v egy can adapterrel) kivágom és rakatok bele egy békebeli dw50-et. ez a digitál cucc szívás, nem ilyen egyszerű autóba való.

(#7654) t.zsolti válasza lapa (#7649) üzenetére


t.zsolti
tag

és a párhuzamos aksikhoz töltéskiegyenlítő is szükséges . tizenezerért.
egy barátom fuvaros cégnél dolgozott és ott cseréltek aksikat, a régiekhez nem kellett az ujjakhoz már igen

MB 123 3.0d

(#7655) Batman2 válasza lapa (#7652) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Az tény, hogy 100-as, 110-esnél biztosan nem tehető bele nagyobb, ha a szokványos tálca és hely áll rendelkezésre.

Szerintem egy 95-100Ah-ással jól meg lehet lenni, akkor is, ha többször indítasz, vagy nagyobb a kezdeti fogyasztás (indításkor), de utána mindenképpen töltés kell, bármilyen akkut teszel be, méghozza annál több, minél nagyobb kapacitású az akkud, hogy önfenntartó legyen a rendszer, vagy különben mindenképpen rendszeresen tölteni kell az akkut külső forrásból !

Én keveset használom az autómat, néha csak városban megyek rövidebb utat, ahogy írtam is már, egy 95Ah-ás akkum van, és az alap 55A-es generátor, de önfenntartó a rendszer, ennek ellenére nem kell rátöltenem, mindösszesen annyit szoktam tenni, hogy évente egyszer, november-decemberben feltöltöm maxra egy töltővel és kész ! :K

Így biztosan bírja a -10 alatti indításokat is és garantáltan be sem fagy.

Két akkut párhuzamosan kötve használni szerintem csak akkor problémás, mikor már korosodnak, vagy ha valamelyik cellazárlatos lesz, mert akkor az a másikat is tönkreteszi ! :U
Lehet éppen a két akkut szimplán, fixen összekötve együtt használni, de szerintem bizotsabb lenne, ha üzemen kívül a két akku el lenne választva egymástól, tehát valami kapcsolóval izolálva lenne.
Erre éppen jó lenne az a kapcsoló, amit néztél !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7656) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Sziasztok!

Itt találjátok az ígért Zender katalógust: [link]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7657) Batman2 válasza !Overdose! (#7656) üzenetére


Batman2
őstag

Köszi, átböngészem ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7658) Batman2 válasza !Overdose! (#7656) üzenetére


Batman2
őstag

Node hogyan tudom letölteni teljes egészszében ?? :F

Ha a képre rák kanttintok és hozza nagyobban, akkor is csak 59Kb-os, kicsi felbontású fájlt ment le, és nem a teljes felbontású, 539Kb-osat ! :U
A teljes albumot egyben meg végképp fogalmam sincsen, hogyan tudnám letölteni !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7659) !Overdose! válasza Batman2 (#7658) üzenetére


!Overdose!
őstag

Azt nem tudom, hogy egyben le lehet-e tölteni, de egyesével igen.

Ha megnyitod az egyik képet, akkor ott lesz felül egy letöltés gomb. Azon belül pedig a fotó letöltése. Így már a teljes méretű képet tudod menteni.

Ha van jobb ötlet, hogy hova tudnám feltölteni, akkor szívesen veszem.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7660) Batman2 válasza !Overdose! (#7659) üzenetére


Batman2
őstag

Esetleg ezekkel lehetne próbálkozni: [link]
De van még egy rakás hasonló oldal (free storage, free storage space, vagy free file hosting kulcsszavakkal) !
Én egyszer használtam már egy ilyen oldalt, csak nem jut eszembe a neve, de valóban működött, asszem 1 hétig tárolta a feltöltött fájlt.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7661) Duck001


Duck001
tag

sziasztok!
ismét kérdésem lenne valaki tapasztalt már olyat hogy elindulásnál 1-esben olyan mintha rángatna a difi? mi okozhatja ezt szerintetek? csak egyesben csinálja amikor elindulok
w124-es a bringa 2.0 szívó D

(#7662) Templomegere válasza Duck001 (#7661) üzenetére


Templomegere
senior tag

kuplung

(#7663) Duck001 válasza Templomegere (#7662) üzenetére


Duck001
tag

:F kuplung miatt rángatna a difi? de az nem csúszik meg semmi "gond" nincs vele!

(#7664) Templomegere válasza Duck001 (#7663) üzenetére


Templomegere
senior tag

kérdeztél én válaszoltam , arról nem volt szó hogy meg is kellene magyarázni :)

kuplung miatt remeg be az egész , w123-asnál is gyakran előfordul , általában olaj kerül a érintkező felületekre .

(#7665) Alkalmas válasza Duck001 (#7661) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Szia!

A kuplung főhengerétől is lehet. Nekem is csinálta, kuplungcsere után is. Kicseréltem a kuplung hidraulikát (fő+munkahenger) és elmúlt. Kb. 30 ezer után újrakezdte, azóta nem érdekel :)
Amúgy a rángatás tipikus 124-es betegség.

(#7666) Batman2 válasza !Overdose! (#7659) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

No, nem sikerült egyikre sem feltöltened ? :U
Úgy csak sokkal könnyebb lenne leszedni.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7667) Batman2 válasza Duck001 (#7661) üzenetére


Batman2
őstag

Ha kicsit csúsztok, magasabb motorfordulatszám mellett, akkor nekem is csinálja !
Úgy szoktam elindulni, hogy a motor gyak alapjáraton ketyeg, csak egészen minimális gázt nyomok neki és kompenzálom folyamatosan a fordulatszám esést gázadással, ahogy felveszi a terhelést, utána nyomok csak több gázt.
Emiatt kicsit lassú az álló helyzetből való alindulásom, de hát nem versenyre készülök.

Plusz elmellett már egy jó ideje nyikorog is ha csúsztatom a kulupngot, elsősorban egyesben, de képes produkálni a többi fokozatban is, ha kicsit eröltetetem.

Gondolom, egyenetlenül fog és csúszik is már a kuplungom.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7668) Batman2 válasza Alkalmas (#7665) üzenetére


Batman2
őstag

Netán levegős lenne a henger és nem nyomná eléggé ki, vagy éppenhogy mindíg kicsit kinyomva tartaná a kuplungot ?? :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7669) Batman2 válasza Duck001 (#7663) üzenetére


Batman2
őstag

Jah és nálam már ki van cserélve a kardáncsapágy, mivel már el volt szakadva a gumi ágya, de ennek ellenére képes berázkódni a rendszer, szóval tényleg valszeg a kuplung lehet ilyenkor a bűnös !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7670) Alkalmas válasza Batman2 (#7668) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Passzolom a kérdést, de szerintem visszaenged egy kicsit ha nagyobb terhelést kap. Amit írtál is, hogy nagyobb gázzal indulásnál csinálja, kicsinél meg nem. Egy nagy mercis csóka (18 volt neki :) )mondta, hogy cseréljem ki a főhengert és elmúlik. De az okát ő se tudta. A szerelők akiket megkérdeztem azt mondták ettől nem lehet :). Ez egy 124-es X akta.
Csak az a baj, hogy egy idő múlva újrakezdi a rángatást. Nálam kb. 30 ezer után jött elő újra az indulásnál a remegés, hátramenetben meg mindig is meg volt. Bár ebben szerepe lehet az egészségesen szétkopott hajtásláncnak is, mert a sok kis kotyogás összeadódik. Az enyém is csak akkor nem rángat váltáskor ha én vezetem, mert én már automatikusan nyomom a gázt neki mielőtt teljesen kiengedem a kuplungot.

Át kell alakítani automatára és megoldódik a probléma. Viszont lesz helyette ugyanannyi :).

(#7671) Batman2 válasza Alkalmas (#7670) üzenetére


Batman2
őstag

Sőt, több .... :D ;)

Szevasz

A kuplung téma az automatában tényleg teljesen más, mert ott valami hidraulikus megoldás és asszem maga a benne levő hidraulika olaj az ami átviszi a hajtást a két, egymással biz. távolságban levő bordázott, vagy lamellázott tárcsa között, tehát itt nincsen elkopás, mert az olaj a "kopó" alkatrész, a tárcsák nem hiszem hogy megkopjanak a használat során.
A vezérlése viszont sokkal bonyolultabb, legalábbis a 123-aban vákum szabályoz sokmindent, ahol számos ponton lehet tömítetlenség és azáltal hibás működés, meg még biztosan van más hibaforrás is, annyira nem értek hozzá !

Ezen túl az üzemeltetési költsége is többm, mint a manuálnak, mert sokkal több olaj kell bele, igencsak gyakrabban kell cserélni, szűrő is kell bele, ami szintén nem kétfillér.

Nekem a motorfelújítás óta rosszabb a kuplungom, gondolom, hogy a motor ki-be szerelésekor összemaszatolhatták egy kis olajjal a kuplungot és attól csúszik gyakran.
Mondjuk amúgysem friss példány már, szóval már a rugók is meggyengülhettek benne, bár ha már egyszer összekapcsolt akkor a max tempónál sem hallok nyekergést, csúszásra utaló jeleket, csak manőverezéskor, amikor indulni kell, lassan és nem egyszer enyhe emelkedőn, akkor nagyon nyekereg, visít !
Az is lehet, hogy a motor főtengely hátsó szimmeringje is eregeti már az olajat és az "keni" folyamatosan a kuplungot, mivel az elsőt már eleresztette magát korábban, azt már cserélni kellett, node azt láttam, hogy ontja az olajat, a hátsót nem látom ! :U :(

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7672) Batman2 válasza Alkalmas (#7670) üzenetére


Batman2
őstag

Mondjuk elvileg nem igen levegősödhetnek be a kuplung munkahengerek, mert függőlegesen felfelé van a rendszer a fékfolyadék tartály felé, szóval az esetlegesen valahogyan belekerült levegőt szerintem kidolgozná, de ki tudja, lehet mégis kerül bele és benne is ragad, lehet időnkint légteleníteni kellene,
vagy pedig a dugattyú kopik el ennyi idő alatt és nem megfelelően végzi már a kiemelést, nem tudom. :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7673) Alkalmas válasza Batman2 (#7672) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Nem tudom, ezek a munkahengerek csodákra képesek. :) Én még egyszer ki nem szedem a főhengert, mert visszarakni orbitális cumi. Ketten felváltva vagy 2 órát feküdtünk a lábtérben, mire visszaraktuk a csavarokat.

Az automatában nincs kuplung. Viszont van sok-sok vákumcső legalábbis 124-ben, 123-asét még nem láttam. Amúgy tartósabb mint a kézi, csak időnként olajat kell benne cserélni (bár azt a kéziben is), meg kiméli a motort és a hajtásláncot is.

(#7674) muriati


muriati
újonc

Szasztok Skacok!
Van vkinek tippje, miért nem áll le a motor ,ha leveszem a gyújtást (w140 350td)? :(( A gyújtáskapcsoló lehet a ludas, mivel gyújtás ráadásakor nem mindig gyúltak ki a kontroll lámpák, vagy vmi relé szart be?
Segííítséég! :O
Please!

W140 350 BÁLNA

(#7675) Batman2 válasza muriati (#7674) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A w123-as esetében az ilyen jelenséget az okozza, hogy a vákumcső eldugult, vagy méginkább sérült, szökik valahol a vákum és az adagoló vákumleállítója nem tud működni !

De hogy ez egy bálnánál hogy van, azt nem tudom, nézdd meg, hogy megy e az adagolódhoz vákumcső, ha nem akkor valóban lehet a gyújtáskapcsoló kontakt hibája.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7676) Batman2 válasza Alkalmas (#7673) üzenetére


Batman2
őstag

Valami tengely kapcsolás csak kell benne legyen, mert elvégre N-be, vagy P-be téve le lehet kapcsolni a hajtást, csak D-ben hajt !
Ha más nem, akkor valami elktromágneses csatolás.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7677) WunderKinder válasza Batman2 (#7676) üzenetére


WunderKinder
tag

Végülis kuplung van a bolygóműben, de passzolom a kérdést. Pedig valaha tanultam ezeket, de nem emlékszem rá sajnos.

(#7678) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Sziasztok! Van egy csodás 123 - as 200D - m. A következő dolgokat vettem észre mostanában vele kapcsolatban. A hűtővíz hőmérséklete nem akar 60 fok fölé menni, illetve úgy érzem a teljesítmény is jelentősen csökkent. A vas lomhább lett, és a 110 - et is alig viszi. A vízhőfok esetében úgy gondolom a termosztát lehet a ludas, de ettől még nem kéne visszaesni a teljesítménynek. A motor egyébként több hét állás után is pöcre indul hidegben is, az olajnyomás sem megy 2 Bar alá a motor bemelegedése után sem. Szerintetek mi lehet a probléma? Talán eldugult a tankban lévő szűrő? Esetleg az előtöltéssel, vagy a kuplunggal lehet gond? A válaszotokat előre is köszönöm!

(#7679) t.zsolti válasza Balazs831 (#7678) üzenetére


t.zsolti
tag

a hűtővízre megadtad a választ ,2-3000 a termosztát.
a másik üzemanyag ellátás probléma lehet ,szűrőcsere elsőre, aztán a csővek tisztítása, tankszűrő ,

MB 123 3.0d

(#7680) Balazs831 válasza t.zsolti (#7679) üzenetére


Balazs831
csendes tag

Köszi a választ. Időközben szerencsére sikerült rájönni a probléma okára. A gázrudazatnál van egy kis műanyag bisz-basz, az adta meg magát. Pillanatragasztóval visszaerősítettem, azóta az öreg ismét a régi. :D Lecseréltem a gázolaj előszűrőt is, tele volt olajsárral. Azóta kb 60 km - t mentem, de már ismét van benne némi dzsuva. Még tavasszal kikapom a tankot valamikor. Valószínű, hogy az eltelt 28 év alatt ezt még senki nem tette meg.

(#7681) Batman2 válasza Balazs831 (#7678) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Termosztát csere az mindenképpen kell !

Az üzemanyag szűrők cseréjét én is javasolnám, és ha már úgyis szétszeded az üzemanyag vezetéket (előszűrő miatt), akkor fujjál bele visszafelé levegőt addig, amig nem lesz könnyebb a fújás és halkan hallani a tankban a levegő bugyogását, ha a tankszűrő eldugult, ez egy kicsit, egy ideig javít a helyzeten !

Az előtöltés csak úgy magától, pláne az állásban nem szokott elállítódni, így azt nem bántanám.

Viszont még levegős is lehet az üzemanyag rendszer, illetve folyamatosan szívhat be levegőt az üzemanyag szivattyú előtt, ha valamelyik csőkötés nem stimmel, vagy repedés van a csövön, ami szintén csökkentheti a teljesítményt, mivel hol levegőt, hol üzemanyagot kap a motor !

Cserebere, fújás, összerakás után egy alapos kézipumpás áthajtást, majd egy hoszabb út megtételét valaslom, hogy a levegő buborékok garantáltan eltünjenek az üzemanyag rendszerből !
A termosztátot is előtte javaslom cserélni, így legalább egyszerre tesztelheted mindkét dolgot ! :K

Sok sikert !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7682) Batman2 válasza Balazs831 (#7680) üzenetére


Batman2
őstag

No, látom, már megint hiába koptattam az újjaimat !! :D
A lényeg, hogy megoldódott a probléma !

De mi a helyzet a vízhőmérséklettel ?? :U
Az is megjavult ? :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7683) Balazs831 válasza Batman2 (#7681) üzenetére


Balazs831
csendes tag

Hali! A vízhőfok probléma még nem oldódott meg. Az új termosztátot már beszereztem, hamarosan csere következik. Közben a jobb hátsó kerékagy csapágy is megadta magát, úgyhogy a szerelő ismerősömmel nem fogunk unatkozni! :O Egyúttal a tankot is kikapjuk akkor. Ahogy a fórumon olvastam, nem kis szívás lesz! :))

(#7684) Haliltomi52


Haliltomi52
újonc

Szervusztok!
Kérdésem lenne, kérlek segítsetek ki.
W124 300 TD (kombi) :Y . Ha a kuplungot benyomom, és pl. tolatok, vagy kiállok a parkolóból, azaz kissé tovább kell nyomva tartani a pedált, akkor felkeményedik, és elindul magától, illetve sebességből sem lehet kivenni.
Ugye ez hidraulikai hiba?
Vajon mi a szokottabb?
A főhenger, vagy a munkahenger?
Esetleg mindkettő cseréje?
És mekkora szívás egy ilyen?
A főhenger a pedáloknál van?
Előre is köszönöm a segítséget!
További szép napot!

(#7685) WunderKinder válasza Haliltomi52 (#7684) üzenetére


WunderKinder
tag

Szia!

Valószínűleg hidraulika hiba. Főhenger csere szívás az a pedálbaknál van, a munkahengeré egyszerű.

(#7686) Batman2 válasza Haliltomi52 (#7684) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Az biztos, hogy valahol elvész a hidraulika nyomás a kuplung rendszerből és azért kapcsol magától össze, valahol szivárog a rendszer, vagy valamelyik dugattyú átereszt !
Nézdd meg a műszarfal alatt az adóhengert, ha az nem taknyos, akor az alsót is meg kell nézned a váltó oldalában !
Gondolom, fékfolyadékod van elég a tartályban, azt is ellenőrizd, de ha az nem fogy, akkor valoszeg valamelyik dugattyú a ludas !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7687) t.zsolti válasza Balazs831 (#7683) üzenetére


t.zsolti
tag

a hátsókerék csapágy cseréhez kellene körmös kulcs , amúgy szerintem csak barmolás, és valami jó féle csapágyzsírral rakd össze

MB 123 3.0d

(#7688) WunderKinder válasza t.zsolti (#7687) üzenetére


WunderKinder
tag

Mi a kerékcsavarokkal húzattuk/nyomattuk le. Mondjuk az egyik csavar el is görbült rendesen. Ment a kókányolás ezerrel :DD

(#7689) WunderKinder


WunderKinder
tag

Tudja valaki, hogy a W124 250D-nél ('88) hol van a fordulatszámmérő jeladója? Generátornál vagy a motoron?

(#7690) Batman2 válasza WunderKinder (#7689) üzenetére


Batman2
őstag

A fötengely foktárcsa környékét nézted már ?

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7691) WunderKinder válasza Batman2 (#7690) üzenetére


WunderKinder
tag

Az én autómban szerintem nincs benne a jeladó és nincs a környéken egy se amin megnézhetném.
Szerk.: Bár FHP jeladó van benne, de nem tudom minek.

[ Szerkesztve ]

(#7692) t.zsolti válasza WunderKinder (#7688) üzenetére


t.zsolti
tag

és akkor távtartót is cseréltél?

MB 123 3.0d

(#7693) WunderKinder válasza t.zsolti (#7692) üzenetére


WunderKinder
tag

Nem hinném, emlékeim szerint csak a kerékcsapágyat meg a féltengely csavarjait cseréltük. De 2 éve volt, nem vagyok benne biztos. Arra emlékszem, hogy sokat bénáztunk vele. Egyszerűbben is meg lehetett volna oldani, de nem bírtuk levenni a fék porvédőjét és attól nem fért oda a csapágylehúzó. Mikor raktuk össze akkor meg leesett magától :DD Csak a kosz meg a rozsda fogta össze.

(#7694) t.zsolti válasza WunderKinder (#7693) üzenetére


t.zsolti
tag

és akkor jön a kérdés, mihez kellett a csapágylehúzó????

MB 123 3.0d

(#7695) WunderKinder válasza t.zsolti (#7694) üzenetére


WunderKinder
tag

Csapágyat lehúzni? :DDD
Emlékeim szerint az agyból kiszedni a csapágyat. De nem emlékszem percről percre a munkafolyamatra így két év távlatából. Tehát megelőzöm a következő kérdést, nem emlékszem milyen alsógatya volt rajtam és arra sem hogy milyen sorrendbe tekertem ki a csavarokat. Viszont pár hét múlva be tudok róla számolni mert a bal oldalon kell cserélnem csapágyat meg pár dolgot. Jó pénzért videót is csinálok róla, bár nem lesz szép látvány :DDD

Szerk:: Ja és még mindig W124 kombiról beszélek.

[ Szerkesztve ]

(#7696) Batman2


Batman2
őstag

Úgy tűnik, megvan a hűtővíz fogyásom oka és helye !

A fűtéscsap enged mindkét oldalon a szabályozó tengely mellett.
Van itthon másik, kicserélem, hogy aztán az hol fog folyni, azt még nem tudom.

A hűtősapkára gyanakodtam sokáig, mert előfordult, hogy tapasztaltam ott is nedvességet, ezért betettem egy PET palackot a hűtő mellé és abba vezettem bele a túlfolyó csövét, de abban azóta semmi folyadék.
A sapkát előtte kicsit adjusztáltam, szűkebbre hajtottam a két rögzítő karmát, hogy szorosabban zárjon rá a hűtőre és illesztgettem kicsit a gumi korongot is, hogy pontosabban fedjen.

Persze, ha a csap jó lesz, és üzemi nyomás lesz a rendszerben, lehet megint előjön a sapka problémája és ott fog ereszteni.
De legalább a palack felfogja és nem folyik el a drgága glikolos lé, hanem egyszerűen visszatöltöm időnként a hűtőbe.
A téli fagyásomat is az okozta, hogy folyamatosan vizet vesztett a rendszer, amit tiszta ioncserélt vizzel pótoltam, aztán mire bejött a kemény hideg, addigra annyira felhígult a hűtőfolyadék, hogy simán belefagyott a rendszerbe. :(

Ennyiben előnyösebb a kiegyenlítő tartályos rendszer, ott van hová mennie a folyadéknak, majd vissza is tud folyni, ha lecsökkent a nyomás, persze ezért ennek is kell működnie, mégha picit nagyobb veszteségekkel is, nem teljesen használhatatlan rendszer nyilván ez sem.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7697) Balazs831


Balazs831
csendes tag

Üdv mindenkinek!
A mai napon 123 - as diesel járgányom egyszer csak fogta magát, és menet közben leállt. Fellevegősödött a rendszer valamiért. 5 l körül még volt benne üzemanyag. A vákuumszivattyút pumpálva nem akart légteleníteni, 10 l gázolaj tankba töltése után viszont sikerült a dolog. Igen ám, de a gép csak nem akart indulni. Úgy sikerült életet lehelni bele, hogy az adagoló vákuumszelepéről lehúztam a vákuumcsövet, és a vastag műanyagcsőről /ami a főfékmunkahenger felől jön/ húztam le a vákuumcsövet, és dugtam rá az adagolóra. Szerintetek mi lehetett a gond? Kevesellte az 5l gázolajat, vagy a szelep szarakodott? A válaszokat előre is köszönöm, jó hosszú hétvégét nektek!

Hali!

(#7698) Batman2 válasza Balazs831 (#7697) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Itt valami nem stimmel !! :U :(

Az adagoló tetején (esetleg hátsó oldalán) van egy leállító szelep, azon keresztül lehet leállítani az adagolót, úgymond "elzárni" az üzemanyagot, ott noncsen semmiféle gázolaj, és annak teljesen mindegy, hogy a tankban mennyi a gázolja ! :U
A vákumszelep oldalán van egy kis fül, rendszerint STOP felirattal, ha az le van csapva, akkor zárt állapotban van, akkor áll le a motor, ha fel van engedveb (ez az alap állapot vékum nélkül, egy rugó húzza ebbe az állapotba), akkor adagol, ha megforgatjuk a motort !
A gyújtáskapcsoló kulcs által szabályozott vákumcsapja erre a szelepre adja rá, vagy szünteti meg a vákumot.
Ha netán eldugul a vákumcső, vagy elromlik a csap és nem zár, akkor folyamatos vákum lehet a leállító szelepn, ami kikapcsolt "0" állásban tartja az adagolót, és akkor hiába forgatjuk a motort, nincs befecskendezés !
Meg kell fújni a csövet szájjal, vagy benzinkúti kompresszorral egy pillanatra és az kimozdíthatja az esetleges dugót !

A vákum szivattyúnak szintén semmi köze a gázoljaszinthez, ott ritkított levegő, vagyis enhye vákum van, az a lényege, ezáltal működteti a különféle vákumszelepeket !

Az adagoló oldalán viszont van egy ÜZEMANYAG KÉZI PUMPA, no AZT kell pumpálni, ha kifogyott a tanból a gázolaj és újra töltöttük, vagy bármi egyéb okból (pl. szerelés) leürül, belevegősödik a gázolaj rendszer !!!
Az eredeti kézi pumpa csavaros tetejű, a csavart ki kell tekerni, ezéltal szabadon, fel-le mozgathatóvá válik a dugattyú, ekkor kell pumpálni, határozott lenyomásokkal !

Ha valahol levegőt szív az üzemanyag rendszer, akkor is bajok lehetnek a motor működésével !
Levegőt szívhat repedt cső miatt, rossz bilincs rögzítés miatt, illetve akkor is, ha a tankban levő tankszűrő el van dugulva !! :Y
A tankszűrőt kompresszorral a csövet az üzemanyag folyási irányával megfúvatva ideiglenesen meg lehet pucolni !

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7699) t.zsolti válasza Balazs831 (#7697) üzenetére


t.zsolti
tag

-ellenőrizd a vákumszelepet az adagolón,
-vagy szétcsúszott valahol a rendszer, nekem el van repedve a főfékhenger felé tartó csőcsatlakozás az elosztónál , de bárhol máshol lehet probléma,
- ellenőrizd először van e megfelelő vákum,

MB 123 3.0d

(#7700) Batman2 válasza t.zsolti (#7699) üzenetére


Batman2
őstag

Node neki éppenhogy magátol megáll, ha pedig nincs vákum, mert elrepedt a cső, akkor pont leállítani nem lehet !! :U
Lehúzott vákumcső mellett járnia kell a motornak, csak leállítani nem lehet.

Szóval valami más problémája lehet, vagy pont az, hogy akkor is jut az adagolóra vákum, mikor nem kelene, vagy pedig valami üzemanyag ellátás probléma !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.