Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
t.zsolti
tag
válasz cyber75 #9046 üzenetére
próbáld meg az index-es fórumon ( http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9015614 )
a csabais vagy a Smafu.w126 urakat , ŐK ha jól tudom hívatalosan is szerelnek, de , hogy csúcsbeállítással foglalkoznak -e azt tőlük, és nem köpködik őket.csodálom , hogy még nem akadtál velük össze
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
cyber75
tag
Na a fejlemény a következő tisztelt uraim.
Tegnap vissza vittem,és újra ki a csúcsokat. Majd ellenőrizz. A koma nem 115-re állította be,hanem 110-re. Érvelése a következő volt. Ez a bevált szokás,hogy a régi merciket 110-re kell be lőni.Mert úgy selymes a járása. Megkérdeztem tőle: Akkor mi a picsának van rajta hogy 115?? Most vissza állította 120-ra a csúcsokat. Kopogás javult sokat. De nem tökéletes. Pénteken megyek vissza és addig basztatom őket,amíg nem jó. Vagy adják vissza a pénzemet. A szerelő csóka,olyan faszán össze rakta a kocsit, hogy 2km-után kiakadt a gáz kanyarodás közben. Fasza nézem,az okos tojás,úgy rakta vissza a porlasztó csöveit. Hogy a gázkar telója elakadt benne. Most komolyan egy Bosch-ba sem lehet megbízni??? Szeretnék végre egy olyan embert,aki normálisan hozzá értéssel belövi nekem a csúcsokat meg mindent. Már bánom hogy bevittem a kocsit oda, mert efektíve nem volt baja. Csak mint rendes tulaj,ellenőriztetni szerettem volna a csúcsok állapotát. Nem kellet volna tudom. Valaki esetleg aki érti a dolgát,és nem a vesémet kéri ezért??! Nagyon hálás volnék érte. Zsolti sajna nagyon messze van Miskolc a világ másik fele. Kymera vagy valaki. Budapesten vagy a közelében??
Előre is köszi srácok a segítséget.
üdv: Attila
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
őstag
Üdv nektek.
Egy holland ügyfelemnek újítok fel egy ZF ötös váltót és találtam egy tűgörgős csapágyat a 3.-ik sebesség egyik fogaskerekében amit nem "ismer" sem az SKF sem a FAG
Úgy értem hogy nincs ilyen szabványú tűgörgős csapágy egyik konszernnél sem. Írtam a ZF-nek de eddig nem válaszoltak.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
oncsi
őstag
válasz Batman2 #9041 üzenetére
Haldokló aksinál a gyujtás ráadásakor lehet olyan terhelés éri ami már sok neki.
Pl. Üzemanyagpumpa, féklámpa (ha automata, vagy csak szokás nyomni inditás közben a féket), még a belső villágitás is lehet gond. Mindezek egy jó aksinál nem okoznak gondot.
Meg hol mértedvaz aksifeszt? Akkun közvetlenűl, vagy pl. sarun, esetleg kocsiszekrény testjéhez képest?
Mert lehet, hogy csak kontakthibás a saru, vagy a testkábel.Kinek csak kalapácsa van, mindent szögnek vél
-
Batman2
őstag
Egy autó elektronikai kérdés !
Feleségemék autója (2009-es Fiát Panda) a múlthéten csinált egy kis meglepetést !
Elment vele az apja, aztán mikor visszajött és beállt a garázs elé, leállította a motort, mikor indítani akarta már nem volt hajlandó indítózni !!Megnéztem multiméterrel, üresen meg volt az akku 12V-ja, de mihelyst rátette a gyújtást, a feszültség leesett 1,7V-ra, majd kb. 1 másodperc múlva visszament 8V-ra, pedig semmi sem volt bekapcsolva.
Rátettem az én öreg autóm 95Ah-ás akkuját, ami ugyan már 8 éves, de még mindig indít, azzal 8V-ra esett vissza egy pillanatra, majd vissza 12V-ra és azzal indított is.
Azt tudom, hogy a mai autók önindítójában van egy elektronika ami védi azt túlterhelés ellen és lekapcsolja túl alacsony feszültség esetén is, eddig rendben van, nyilván ezért nem indítózott.Viszont azt nem tudom, hogy mi az, ami a gyújtás ráadásakor egy pillanatra nagyon megterheli az akkut ?
Netán valami sönt ellenállást tesz rá, amivel megterheli az akkut és megnézi, hogy megfelelő e még az állapota az autó működtetéséhez, és tilt, ha egy értéke felé növekszik a feszültségesés ??De ha ennyire "okos" az elektronikája, akkor miért nem jelzi ki, hogy "akku kuka, cseréld ki" !
Az is érdekes, hogy pont a hidegindításhoz még jó volt az akku, de mikor vment az autó és töltése is volt az akkunak, akkor meg már nem volt elég a szufla ??
Hogy van ez ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #9037 üzenetére
Tudtommal is 115bar a gyári érték a 24'-esnél is, hiába az örvénykamrás, ami szintén az előkamra egyik típusa.
Csak a csúcs porlasztási képe más, mert az abba való csúcsok sokkal jobban széttartóan porlasztanak, mivel ott nincs golyó, a csúcs és az örvénylő levegő gondoskodik a megfelelő üzemanyag porlasztásról, keverésről.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz cyber75 #9038 üzenetére
Örülj neki, hogy az adagolóhoz nem nyúltak, mert akkor most még azzal is baj lenne !
Sajna a mai szerelő tanoncok, fiatal szerelők már csak a CRDI-t ismerik, a régiekhez gőzük sincsen, hiába esetleg egyszerűbb.
Legfeljebb azok konyítanak hozzá, akiket érdekel a régi technika, vagy jó a műszaki érzékük (ami még nem jár azzal együtt, hogy szerelőnek tanultak).Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
t.zsolti
tag
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #9034 üzenetére
Ma vissza vittem a kocsit a Bosch-hoz. Megmondtam nekik,innen ez a kocsi addig nem megy sehova. Amíg az eredeti állapotot minimum nem állítják vissza. Kiderült hogy a csúcsok 120 Bar-ra voltak beállítva,amikor én oda vittem. A szerelő meg le állította 110Bar-ra. Azzal a dumával hogy így selymesebben jár majd. Most vissza tették 120-ra és nagyon minimálisan kopog csak. Lehet már nem is kopog csak én hallom annak. Most péntekig tesztelem,és utána vissza hozzájuk,hogy egyeztessünk az anyagi dolgokkal kapcsolatban. Mert természetesen jár vissza pénz,és azt nem náluk fogom hagyni. Hogy oda SOHA TÖBBÉ a büdös életbe nem viszem. Sőt mindenkit lebeszélek róla. Hiába a BOSCH név, ha kontárok dolgoznak ott.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
A levegő, mégha külön nem is légtelenítenek, szerintem igen hamar kilökődik, nem attól fog keményen járni.
Magának a befecskendezőnek kell valahogy össze állnia, beállnia, bekopnia a bolygatás tán, ez szokott tapasztalatom szerint 200-250km lenni.Sajna az én csúcsaim is már egyre gyatrábbak, csúnyán csörögnek, kopognak, füstöl is hidegen a járgány velük, de ezek sajna új korukban már eleve vacakok voltak.
Azóta mentek kb 8-9ezer kilométer és kész.
Hiába tettem én a GO-hoz égés javító adalékot, hiába állandóan hosszú utat járok, nem városban kerengek, eleve el sem kellene kokszosodjanak, mégis borzasztóak.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz cyber75 #9032 üzenetére
ez a levegős szöveg nagyon érdekes.!!
amikor mérem a nyitónyomást , és ugye ilyenkor a nyomásmérő mér, és persze a benne lévő levegő tud rúgózni szebben porlaszt mint amikor már csak a porlasztási képet akarom megnézni, mivel ha nincs óra akkor úgy viselkedik mint amikor az adagoló nyomja .
Tehát ha benne van a levegő még szebben kellene járnia,persze ilyenkor a levegő miatt megváltozik az előtőltés értéke is amíg ki nem meg.
Mennyi lehet a csúcsban?[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #9029 üzenetére
Szia Zsolti.
Én sem szeretnék 5-10 ezrenként csúcsokat cserélni. Ezek is még az eredetiek a kocsiban. Nem tudom ez is miért volt 120-ra állítva, amikor a gyári 115. Nem is volt vele baj,csak ki kellet takarítani. Erre szét szedték,kitakarították, hézagolták. Be állították 120-ra össze szerelték. Majd indít és kopog. Ekkor a csúcsok tetején légtelenítették őket. Továbbra is kopog. Újra kiszed újra mér,minden rendben,vissza. Persze ekkor már nem raktak új tűz karikákat.Ezt 4-szer csinálta meg a jó ember 4-óra alatt. Ekkor mondta azt: levegős a rendszer autózz 200km-majd abba hagyja. Az adagolóhoz nem nyúltak,pedig lehet megkellet volna nézni az előtöltést is. Igaz nem értek hozzá csak ugatom a témát sajna
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
Batman2
őstag
válasz cyber75 #9023 üzenetére
Szevasz
Csúcs cserekor új csúcsok esetén gyakran így van !
Olyan 200-250km szokott lenni mire beáll és az eleinte szörnyen kemények, kopogósan járó csúcsok lecsendesednek.
Lehet hasonló lesz, ha a régieket macerálják, pláne nyomást állítanak.
Szóval nem feltétlen mondtak hülyeséget, feltéve, hogy mindent jól csináltak.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz cyber75 #9025 üzenetére
én "muszájból" megtanultam , mert amivel az elején próbálkoztam csúcsok rendre megadták magukat 5-10e km alatt, és nem vagyok krőzus , hogy mindig fizessem azt ,holott 100e km után " csak " ellenőrizni kellene ( ezt a mercedes szalonba mondták amikor panaszkodtam a csúcsok miatt, persze addig nem náluk vettem)
amúgy nekem most is 120-ra van állítva , de mind.
mérni kellene előtöltést, összenézni a főtengely és a vezérműtengely jeleit, és sajna a tapasztalat az , hogy már nem szívesen foglalkoznak ezekkel a típusú csúcsokkal ,mivel macerás beállítani, tehát nekem az a véleményem, hogy kipucolták és mivel nem értesz hozzá összerakták ujjra, és ha minden jó akkor marad a csúcshiba, de ha elhozod vagy jársz erre megnyomon , és mutatok jó porlasztási képet is és összehasonlíthatod azzal amit láttálMB 123 3.0d
-
oncsi
őstag
Sziasztok.
Pár éve (pár évtizede) Merci fan vagyok.
Most egy w202-est hajtok Bp. -en. Nem tud valaki egy olyan szerviz, vagy méginkább hobbystát, ahol olcson volna hely beállni, és kissé rendbetenni a gépet, mert panelban lakunk, és erre a parkoló nem igazán alkalmas.
Pár apróság volna, főleg elektromos hibák.Köszönöm.
Kinek csak kalapácsa van, mindent szögnek vél
-
őstag
Üdv márkatársaim
kisbrekes100 - Nyíregy , Rozsrétszőlő [link]
Babszivacs - Hidd el , nem annyira elavult az a '80-as évekbeli merci-technika. Én imádom mert egyszerűen hihetetlen hogy mennyire megbízható.
Most van nálunk egy Audi A8-as (2007-es , benzines) . Nem törött csak valaki összekuszálta benne a kábelezést és ezért kb 300 m kábelt és csatlakozót kellett cserélni (meg 7 szenzort és egy vezérlőegységet) . Eddig van benne úgy 130 munkaóra ....
Eddig 780.000 Ft a cech (!!!) ...t.zsolti - Ha az acélt (vagy öntvényt) felhevíted és lassan hűl ki akkor puhul. Ha gyorsan hűl ki akkor keményedik. Egy mérnökkel beszéltem aki elég komoly munkákat csinál már kb 15 éve.
Ő is az öntvényt ajánlotta (bár nem mindegy hogy milyet) mert az az ideális tömeggyártás esetén. Ha viszont "ínyenc" vagy akkor egy wolfram vagy egy edzhetetlen inox ötvözet is "megteszi"cyber75 Beszéltünk telefonon.Most szabin vagyok sajnos. Szerintem próbáljátok meg visszaállítani 120-ra az értéket és ha lehet , ellenőrizzétek az előbefecskendezést. Ez mind csak akkor érvényes ha valóban jó a porlasztási kép
Kellemes hétvégét mindenkinek !
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
cyber75
tag
válasz t.zsolti #9024 üzenetére
Ott voltam a szerelő mellett amikor kiszedte és mérte. Én nem értek hozzá Zsolti Ők mérték én csak néztem. Azt mondta jó a csúcs csak hézagolni kell. Ezt megtette, és 115-re állította, mert 120-on volt. Ezt most tudtam meg. Mindent kitakarított beállítottak,össze szereltek. Új tűz karikák, az adagolót nem bántották. Még is kopog és szerintem nem húz úgy a kocsi. Én teljesen hülye vagyok hozzá, ezért kértem itt segítséget.
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
t.zsolti
tag
válasz cyber75 #9023 üzenetére
kivettem a csúcsokat, enyhén széthordtak, beleraktam az ujj csúcsokat és rögtön csend lett ( igaz nem olcsó cucc ebben a szegmensben ) , ha jók a csúcsok akkor nem kopog akár levegős akár nem , beindul , jár 20-mp-et , kinyomta a levegőt és tolhatod neki.
ha nem értesz hozzá honnan tudod mikor jó és mikor nem a porlasztási kép?
[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
cyber75
tag
Szép napot uraim.
Volna egy szakmai kérdésem ha lehet.
Adott egy W124 300D. 1990-es. Tegnap elvittem egy Bosch műhelybe porlasztó csúcs ellenőrzésre.
Amit végeztek:
1: Csúcsok takarítása és bemérése. ( Mind jó volt, csak magas volt a porlasztási nyomás asszem. )
2: Hézagolás és alacsonyabbra állították a nyomást.
3: Tűz karikák cseréje.
Eredmény: Kopog a motor gáz adáskor, és alapjáraton. Csúcsokat újra kiszedték,újra nézték és jók.
Azt mondták, autókázzak jó 200 km-ert. Majd megszűnik mert levegős a rendszer. Kérdezem én, ez így van?? Mert sajna ehhez nem értek. Valaki valami ötlet??Itt voltam:http://www.hungarodiesel.hu/index.php?page=contact
Köszöntem előre is.
[ Szerkesztve ]
Az Úr nekem feladatot adott, mikor erre a világra küldött. De olyan kurvára le vagyok maradva, hogy valszeg örökké fogok élni.
-
kisbrekes100
tag
Sziasztok!
Merci vito 98-as td-hez nincs valakinek turbója? Vagy esetleg nem tudjatok hol tudnek olcson szerezni? -
-
őstag
Üdv mindenkinek.
Rég jártam erre
Babszivacs - Gratt a vashoz
t.zsolti - igen , az öntvény megfelelő volna de a sima szürkeöntvény nem jó erre a célra.A gyári lendkerék anyagában van valami komponens amitől nem puhul hőterhelés hatására.
kistrojak - Nekem sem teljesen világos a dolog de én arra következtetek hogy valamelyik kerékcsapágy.Ha egyhelyben áll akkor is morog ? Mert akkor lehet: generátorcsapágy,klímakompresszor-csapágy vagy akár kuplung-kinyomó csapágy
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
válasz kistrojak #9014 üzenetére
Most akkor valami nem világos !
Álló helyzetben és menet közben is fenn áll a jelenség, kivéve a rugózáskor, vagy csak menet közben ?Ha álló helyzetben is, mikor jár a motor, akkor a bak mellett ezért lehet még motor lengéscsillapító és kipufogó probléma is !
Amúgy ezeknek a morajlásoknak a legnehezebb a nyomára akadni.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
kistrojak
csendes tag
Sziasztok
Nagy problémába ütköztem, az autóm (w220) alapjáraton és menet közben is morog, körülbelül 3 hónapja kb. 10 ezer km, se erősebb se gyengébb nem lett a morgás. Motortartó bakok, kardánkereszt, kardánfelfüggesztés már cserélve lett. A jelenség az hogyha sima úton megyek akkor a morgó hang folyamatosan jelen van, zúg az utastér, de ha hepe-hupás úton haladok akkor rövid időkre megszűnik a hang, ahogy észrevettem amikor súlytalan az autó. Elképzelésem szerint egy csapágy valahol amire egy nagyobb tömeg van felfüggesztve. Lehet a váltóban van valami gond... Bogarásztam de nem találtam hasonló problémával hozzászólást, vagy csak elsiklottam felette. Remélem gyakran előforduló hiba. Az autóban 250 ezer van, óra szerint. Belső-külső szép, talán csak egy 100-ast tekertek vissza
...
-
Batman2
őstag
Valaki tudja, hogy az első kerékcsapágyon van e valami jelzés, ami alapján csapágyboltban tudnak nekem olyat adni ?
(sajna nem lelem a régi csapágyamat, amit elvihetnék mintadarabnak)Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #9010 üzenetére
mennyi fehér autó van????
akkor nem csak az enyém az-)))))))MB 123 3.0d
-
-
t.zsolti
tag
válasz Babszivacs #9008 üzenetére
rá van "préselve"
ha szépen akarod leszedni azért nem szabad hajlítani felfelé mert könnyen görbül.
mid lessz/van eladó?MB 123 3.0d
-
Babszivacs
csendes tag
üdv!
szedánról tetősínt szedtetek már le?
/a króm,gumi borítással/
bontom az öreget,azért kérdezem.köszönöm
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #8998 üzenetére
Megfigyeltem jobban a dolgot.
A poén az, hogy nem remeg lényegesen jobban fékezésre sem.Valahogy megemelt állapotban kellene a kereket megpörgetni, hogy mit csiálhat menet közben, persze ugye elsőt kicsit nehéz.
A láncfeszítő hidraulika elemet mennyire byonyolult csrélni, van valami buktató ?
Csak kioldom a csavarokat, kiveszem, majd beteszem az újat, rögzítem és kész ?
(persze a termosztátház leszedése után)Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Babszivacs
csendes tag
Üdv!
Díszlécek cseréje végett,a régiek eladóak!
Nem rossz állapotban.
Négy ajtó alján és a bal első elöl.
Középsők közül a két első.
Ha valakit érdekel töltök fel képet róluk. -
őstag
válasz t.zsolti #9000 üzenetére
t.zsolti - Elnézést
Egy 310 mm átmérőjű és 120 mm vastag "korong" kellene.
Valami Wolfram ötvözet kellene a hőállóság / szívósság miatt és egyéb olyan összetevő ami kellően keménnyé és edzhetetlenné teszi. (hő hatására ne keményedjen vagy puhuljon)1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Irodai forgó szék - Kékeszöld Delight (Beliani) Eladó!
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Hecht GG 950 aggregátorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest