Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7901) t.zsolti válasza Batman2 (#7900) üzenetére


t.zsolti
tag

igazándiból a "Gabi " barátom írta , Ő a műszaki tanácsadó a WV Depó-n

MB 123 3.0d

(#7902) t.zsolti válasza lapa (#7897) üzenetére


t.zsolti
tag

van tapasztalatod , az 5-ös váltó mennyit spóról?

MB 123 3.0d

(#7903) lapa válasza t.zsolti (#7902) üzenetére


lapa
veterán

megmondom őszintén egyrészt nem volt 4-es váltóm, másrészt nekem semmi nem spórol, ha 70 km/h felett kell menni (a légellenállás miatt). azt tudom mondani, hogy a vége nekem óra szerint 125-130, persze mire eljutok odáig valszeg már odaértem a célba. többé-kevésbé folyamatos padlógáz (budapest-prága-budapest) alatt kb 13 liter volt az átlag. cserébe olyan szépen kiégett, hogy utána legalább +20 lóerő érzés volt. csak hát olaj nem ártott volna bele már akkor sem... amúgy meg nagyjából 10 liter, de mivel a km-számláló rossz nemigen vannak pontos adatok.

(#7904) Batman2 válasza t.zsolti (#7901) üzenetére


Batman2
őstag

No,
akkor meg is tudod kérdeni tőle, hogy mennyiben változott ez a bizonyos kenési probléma a mai üzemanyagokban alkalmazott 4-5%-nyi bioüzemanyag bekeverésével ? :U

Mivel azt mondják, hogy a bioüzemanyag nagyon jó kenő hatású.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7905) Batman2 válasza lapa (#7903) üzenetére


Batman2
őstag

Milyen autód is van Neked ? :U

üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7906) lapa válasza Batman2 (#7905) üzenetére


lapa
veterán

rövid w460 300gd.

(#7907) Batman2 válasza lapa (#7906) üzenetére


Batman2
őstag

Áhá, szóval ezért olyan szerény a végsebessége, hiába van benne 300-as motor és ezért mondtad az igen rossz légellenállást.
Elvileg az én 200-as, w123-asom tud 125-130-at, sőt gyárilag 135-öt kellene teljesíteni, de jelenleg csak 125 körülig bírja.

Tehát akkor Te 5. fokozatban pörgeted padlógázzal ? :U
Akkor nem a maximum fordulatszámon pörög a motor, mert egyébként azt mondják, hogy egy Bp-Bécs-Bp. padlógázas út alatt egy méretet is kophat a motor !! v :Y
De ez bizonyára akkor igaz, ha 4-es váltód va, és úgy mész padlógázzal, mert akkor még képes lehet a max. fordulatszám közelébe pörögni a motor.

4. fokozatban mennyit bír a járgányod ? :U
Többet, vagy csak ugyanennyit? :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7908) lapa válasza Batman2 (#7907) üzenetére


lapa
veterán

szerintem többet tuti nem, de még sose próbáltam. nekem a 4-es 110 körül már nagyon hangos.

a Prágát meg kellett csinálnom gyorsan, amúgy nyilván nem nyomom padlógázzal. de 110 körül elközlekedem.

(#7909) t.zsolti válasza lapa (#7903) üzenetére


t.zsolti
tag

azt hittem egy kategóriák az autóink, terepjáró olyan áramvonalas mint egy telefonfülke, és terepre készült.
egy barátomnak rövid mitsu pajero 2,5 td 9 alatt nem fogyaszt, és az sem megy jobban .ezt csak a viszonyítás miatt írtam.
nekem a 123-as 300d 165-170 körül megy 4-dikbe ( igaz ahhoz a sebességhez kell egy kis nekifutás ) , 130-körül 9 lityi

MB 123 3.0d

(#7910) #34633984


#34633984
törölt tag

Sziasztok!

Nem tud valaki valami tippet adni hogy mi lehet a baja a kocsinknak?
Elöljáróban annyit hogy W115-ös Merciről van szó Diesel és az indítása még Flipperes
Szóval...kb 1 hete kezdte el csinálni azt hogy amikor kihúzom a flippert és indítanám az autót csak kattan egyet az önindító és nem kezd el pörögni többszöri indítás után elkapta néhányszor. Megnéztünk már mindent de nem jöttünk rá a gondjára. Az önindítónak a bendix-ét már kicseréltük azzal az indokkal hogy lehet hogy az a baja. De nem nem az volt, kicseréltük a flippert is és semmi nem változott. most már ott járunk hogy nem indul az autó csak kattan egyet de lentről el lehet indítani. kábelekkel sincsen gond.

(#7911) qdak


qdak
addikt

hello nincs ez tullarazva, valoban ennyiert mennek itthon: http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/s_400/mercedes-benz_s_400_l_cdi_automata_s400_long_cdi_automata-2809858
meg ez:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/ml_400/mercedes-benz_ml_400-6178469

masreszt az erdekelne, mennyire vehetik ezeket a fajtakat?
foleg ha 500.000-1.000.000 FT al olcsobban tudnam adni?

bocs nem enged linkelni telorol...

ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#7912) Batman2 válasza #34633984 (#7910) üzenetére


Batman2
őstag

Mágneskapcsoló !

Kicseréled az indítómotoron és máris működik !
Elég benne egy idő utána a kontaktus a hatalmas áramoktól és már nem tud összezárni.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7913) Batman2


Batman2
őstag

Tegnap mentem egy uatat autópályán a járgánnyal, 110-120 közötti tempóval, párszor mentem röviden 120 felett is és padlógázzal, amíg elérte a végsebességét, ami jelenleg az óra szerint 130 volt, de valójában picivel kevesebb, mert egy picivel kisebb a gumi mérete a gyárinál.
Ilyen körülmények között bekpta a kb. 9,3 litert 100-on (200D-60ló) ! :U

Az biztos hogy ezt már nem szereti ez a motor, nem ennek van tervezve az autópálya, illetev mindenképpen kellene bele az 5. fokozat, mert szétpörgi, szétforgácsolja magát a motor és a tetemes fogyasztás is főképp ebből adódik, a sok, fölösleges veszteség, ami jóval kevesebb lenne és sokkal hatákonyabb lenne a működése, ha alacsonyabb fordulaton pöröghetne ugyanilyen tempó mellett.
Alap kellett volna legyen az 5-ös váltó a 200D-ben.
Vagy pedig jobban széthúzni a 3. és 4. fokozatot.
De akár 1-estől kezdve, mert abban meg éppen hogy csak megmozdul. :U

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7914) qdak válasza qdak (#7911) üzenetére


qdak
addikt

up
csak azert erdeklne mert akk hoznak be

ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#7915) !Overdose! válasza qdak (#7911) üzenetére


!Overdose!
őstag

Dehogy nincs túlárazva. Mindkét modellből az egyik legdrágábbat linkelted. Ennél lényegesen olcsóbban is kapni ilyeneket, még fiatalabban is. De ezt te is láthattad a huhu-n, így nem igazán értem a kérdést.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7916) qdak válasza !Overdose! (#7915) üzenetére


qdak
addikt

bocs, akk még telon neztem es csak ezeket hozta vmiert

ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#7917) !Overdose! válasza qdak (#7916) üzenetére


!Overdose!
őstag

Nincs gond, csak nem igazán értettem a dolgot. Ha első tulajos végig vezetett szervizkönyves autókat tudnál hozni jó áron annak esetleg lehet piaca.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7918) Batman2 válasza qdak (#7914) üzenetére


Batman2
őstag

Új árban 20 milla körül lehetett az SL, de szerintem a terepjáró is valami hasonló.
Ahhoz képest viszonylag baráti az 5 és 4 millió, igaz, 10-11 éves autókról van szó ! :U

Feltételezem, mindkét járgány ugyanazzal a motorral van felszerelve, legalábbis a paramétereik ugyanazok.
Mivel turbós és mivel Common Rail dízel, így mindkettőtől lehet félni, hogy 150ezer kilóméter után már bármelyik pillanatban megadhatják magukat ! :U
A piezo dízel befecskendezők max. élettartama olyan 300ezer kilóméter körül van, de nagyon érzékenyek a koszos gázolajra, szinte molekuláris tisztaságú üzemanyag kell nekik, amit 1-2mikronos szűrőkkel érnek el, már ha minden rendben van.
Viszont nem egyszer hallottam már, hogy 150-160ezer kilóméter után már cserélni kell valamelyik, vagy az összes befecskendezőt.
Ha ez nem áll fenn, de nem tökélteseke már, akkor még segíthet egy tisztító folyadékos átmosás, ami persze nem arra hivatott, hogy a rendszerből bele vigye a koszt a befecskendezőkbe, hanem hogy a befecskendező tűre rápörkölődött, a szórási képet rontó trutyit eltávolítsa.

Azon túl 10 év felett szerintem már akkor is előfordulhat rozsda, ha amúgy 30 évet ígértek, és a törés mentesség is kérdés.

Tégy belátásod szerint.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7919) qdak


qdak
addikt

igazabol,csak penzt lattam ben hirtelen (azota se tudoom miert csak ezeket hozta ki keresoje, de azonnal felcsillant a szemem) h ~5000 euro. kornyeken ezeket mar megkapo m, de ahogy neztem 1,6M kornyeken mar van olyan ranezesre rendbe, a behozott Magyaritva kb 1,4M es akk benne van a penzem, megveszike? ezert erdekel h mennyire porog a piacuk?
hat magam sem tom :/
koszi mindkettotoknek

[ Szerkesztve ]

ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html

(#7920) Rics22


Rics22
tag

Hali

skacok,w202-es merciknek milyen a 2.8 motorja,váltója? mennyire megbízható?
:R

BGA Rework állomás eladó Honton390,Chipek,bontott alkatrészek-X360,PS3/Privátra ha nem válaszolok,akkor rics22service@gmail.com

(#7921) MiAFak


MiAFak
tag

Ha esetleg valakit érdekelne egy 1938-as Mercedes - Benz 170 V autó csoda az írjon . :) :R Az állapota jelenleg eléggé leharcolt , de csak arra a személyre vár aki majd renoválja , hogy újra régi fényében ragyogjon . :)

Gondold meg 2x is , mielött írsz egy levelet. :)

(#7922) SzalaiG válasza MiAFak (#7921) üzenetére


SzalaiG
addikt

Tegyél fel képeket!

(#7923) jeppi


jeppi
csendes tag

Üdv!
Bajban vagyok,ki akartam venni az izzító gyertyát, és benne szakadt a gyújtógyertya vége, mivel volt egy izzítórelé zárlatom, és szerintem túl melegedhetett, és elolvadt a vége. Így csere közben bentszakadt a vége. Hogyan tudom megoldani hengerfejbontás nélkül?
mercedes w123 200D

(#7924) MiAFak válasza SzalaiG (#7922) üzenetére


MiAFak
tag

A hirdetésnél lehet találni képet is :D

Gondold meg 2x is , mielött írsz egy levelet. :)

(#7925) t.zsolti válasza jeppi (#7923) üzenetére


t.zsolti
tag

attól függ hol szakadt el , ha csak a menet után akkor a darabot belelököd az előkamrába és kamra kivesz, ha valahol a hatlap után az nehezebb .
és imádkozni, hogy darabok ne peregjenek az előkamrán keresztül a hengerbe.
és legközelebb nem árt ha használsz valami kenőanyagot és nem ég össze.
http://www.nicro.hu/keno-es-szereloanyagok/szereloanyagok/thermocup-1200-fembazisu-szerelopaszta

[ Szerkesztve ]

MB 123 3.0d

(#7926) Batman2 válasza jeppi (#7923) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Vagyis azt akarod mondani, hogy az izzító gyertya hurkából, vagyis a fűtőszálból hiányzik egy darab, nem magából a gyertyából ! :U :F
Mert soraidat olvasva, már formálódott bennem a kérdés, hogyan lehetett beleszakítani egy ízzító gyertyát a menetbe ! :U

De mekkora darab esett be ?? :F
Tegyél már fel fotót a kivett gyertyáról !

A duggatyúhoz és szelepekhez ugyan nem jut a darab, de lehet rontja kicsit az égést az előkamrában.
Esetleg még csöröghet is az előkamrában.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7927) jeppi


jeppi
csendes tag

Bocs, de elírtam, nem 200D, hanem 2.4.-es szívódiesel. Köszönöm a választ, de a menet után szakadt le az izzítógyertyám. Viszont amikor vettem ezt az autót, akkor már cseréltem izzítógyertyákat, és a III.-as hengernél ugyanezt tapasztaltam, hogy az izzítógyertyának a vége nem volt, meg, úgy mint most. Akkor azt gondoltam, hogy a gyertyák ilyen szar...k, de most rájöttem , hogy a relé volt a rossz , mivel sokszor lemerítette az akkumlátorom , és most is azt tapasztaltam , hogy elégett a vége, és kinyílott, mint a rózsa , és ezért szakadt bent. :F :(((

(#7928) Batman2 válasza jeppi (#7927) üzenetére


Batman2
őstag

Még mindíg nem tiszta, a pontosság kedvéért készítsél már egy fotót a kivett gyertáyról !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7929) t.zsolti válasza jeppi (#7927) üzenetére


t.zsolti
tag

előkamra kivesz és kiborít

MB 123 3.0d

(#7930) jeppi válasza t.zsolti (#7929) üzenetére


jeppi
csendes tag

Üdv. Ahogy néztem az előkamrát, csak úgy nem jön ki, ahhoz valami speciális kihúzató kel, ami nekem nincs, és itt a környékünkön sem. A bentszakadt gyertya maradványáról majd feltöltök képet. Írjátok le légyszíves, hogy az eredeti izzító relé hol található, és hogy néz ki, mert akkor ezt a házilag kókányolt vacakot már dobom is ki - ezzel vettem ugyanis az autót :(

[ Szerkesztve ]

(#7931) t.zsolti válasza jeppi (#7930) üzenetére


t.zsolti
tag

nekem van , jöhetsz Miskolcra, persze ha megy az autó.
vagy esztergályossal csináltatsz kihúzót, meg persze kamra leszorító csavarhoz is eszközt mert kézből 150Nm-rel nem lehet rendesen meghúzni mert kifordúl a horonyból.
A kérdés még mindíg az , az izzítógyertya vége beleesett a kamrába vagy egyrésze bennemaradt a hengerfejben, hurkos vagy egyenes izzítós, a kivett darabról is jó lenne kép
ha elégett lehet , hogy a régebbi soros ( hurkos ) gyertya volt eredetileg amihez 60-90mp az izzítás. a párhuzamos ( rúd ) gyertya 10-20mp izzításal működik. FELTÉTELEZÉS : 1 - előtted cseréltek hengerfejet és abba már az ujjabb gyertya való, de rellét nem cseréltek,, 2 - vagy csak gyertyékat cseréltek amik nem hurkosak ( sorosak 0,9V ) , hanem párhuzamosak (rúd, 11-11,5 V ) és ez gyorsabban izzad , de ha sokat tovább izzasztod elég.
nekem sincs kicserélve a rellé 5-15mp elég az indításhoz ( hőfokfüggő ) , de mivel régi a rellé 90mp után kapcsol le.

MB 123 3.0d

(#7932) jeppi válasza t.zsolti (#7931) üzenetére


jeppi
csendes tag

Üdv, az izzítógyertya egy része bent maradt az előkamrában, viszont már lebontottam a hengerfejet, és a dugattyú teteje kis pontokkal össze-vissza van verve, viszont a hengerfejben még mindig ott van az izzítógyertya vége , ja és az izzítógyertya egyenes.Képet küldük, csak a telefon adatkábelét nem találom. :F :W
Köszi

[ Szerkesztve ]

(#7933) t.zsolti válasza jeppi (#7932) üzenetére


t.zsolti
tag

akkor lökd be az előkamrába, és onnan a kamra fúratán keresztűl kiesik, ha minden jól megy, ha nem kamra ki és akkor már kifér az oldalán is ahol belemegy.
kamra kihúzót meg csináltatni kell esztergályossal , meg anya kulcsot, ha kell lefényképezem miről van szó és elküldöm, ide nem mert ha jól emlékszem 500kb os kép lehet

MB 123 3.0d

(#7934) t.zsolti válasza jeppi (#7932) üzenetére


t.zsolti
tag

szemetet találtál a dugattyú tetején?

MB 123 3.0d

(#7935) Batman2 válasza t.zsolti (#7933) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz Zsolti !

Ha neki rúd izzítója van, akkor szerintem nem jó ha belöki a maradékot az előkamrába, mert az már lehet nem fog elféni a kamrában található gömb mellett és bennmarad, hiába rázod fejjel lefelé !
Viszont ha szabadon van a gyertya furat és a befecskendező felől is a kamra, akkor a befecskendező nyílása felől egy keményebb, meghajlított drót darabbal vissza tudja tolni a furatban maradt darabot a kamra felől a furatba, majd tovább tolva ki is esik a hengerfejből és kész !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7936) Batman2 válasza jeppi (#7932) üzenetére


Batman2
őstag

Lsd.: előző hsz.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7937) Batman2


Batman2
őstag

Október végén nekiláttam már egy fűtéscsap tömítéseinek a cseréjéhez, mielőtt még beüt a nagy hideg, mert az állandó vízelfoláys miatt a nyárra kikötöttem a fűtést a jágányban.
A belső, tengelynél levő kicsi, szimmering jellegű gumigyűrű helyett egy vízcsap szerelési készletben talált kicsi, hengeres gumigyűrűt tettem bele, hátha jó lesz.

Eddig rendben van, semmi folyás, száraz minden ! :R
Ajánlom másnak is a megoldást.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7938) Batman2


Batman2
őstag

A 12 lapfejű hengerfej csavarokat csak spéci szerszámmal lehet kioldani és majdan visszacsavarni, vagy a normál, megfelelő méretű, 6 lapfejű imbusz kulcs is jó hozzá ?? :F

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7939) narancsnn


narancsnn
senior tag

Sziasztok!

Lenne egy krédésem.

Akarunk venni egy c200(2006-os) Mercit.

Ma ki is próbáltuk.
2 dolog zavart.

1., az ajtók mercihez képesz szokatlanul be kellett "csapni"-ez mennyire elfogadott?
2., a computer, azt írta: hogy esp defect, keressük fel a szervízt.

A kocsiban garantáltan 13.000km van.(egy öreg bácsi-jó ismerősé.)

Várom a segítségeteket.

(#7940) Batman2 válasza narancsnn (#7939) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Nincs ismeretem ezen újabb típusokról.
Viszont biztosan nem olyan minőségben gyártják, mint a régebbieket, nem if fognak messze addig tartani.
A futott kilóméter viszont igen kevés hozzá, hogy bármi baja is legyen, valami sántit ennél a járgánynál.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7941) Zo123 válasza narancsnn (#7939) üzenetére


Zo123
csendes tag

Szia!
A szerszámmal nagyon vigyázz!! Csak jó minőségű, hozzávaló geometriájú szerszámot használj.
Különben komoly kockázat van.
Azért a hengerfej csavarok eléggé meg vannak húzva, sok évvel ezelőtt.
Ha 12-es kell hozzá, ne kezdj 6-lapfejűvel....

Nekem lett egy olyan 615-ös motorom, amely hengerfejébe bele volt törve az egyik lefogó csavar (a vez.műtengely egyik csapágyház lefogó). Nagy gond nem volt, mert a motor fel lett gépműhelyben újítva, és ott kiszedték a beletört csavart.... De képzelhető, ha csak emiatt kéne a motorodat odaadni.
Üdv, sok sikert:

(#7942) Zo123


Zo123
csendes tag

Sziasztok!
Csak egy rövidet szeretnék kérdezni.
Mahle dugattyúkon vannak "+"-jelölések.
Mit jelent az egy-két-három +-os jelölés?
Ezek utalnak a standard, túlméret méretekre?
Pl.az egy + jel a standard, vagy az már az első túlméret?
Mi a +++?
Üdv!

(#7943) Rez_Grof válasza narancsnn (#7939) üzenetére


Rez_Grof
őstag

Egyrészt: http://nepitelet.hu/autok/mercedes-benz/c_2000/

Másrészt:
A kilométer nagyon kevés, de nem elképzelhetetlen alaposan utánna kell járni.
Szerelők szerint a 2000 utánni széria elégge hajlamos a rohadásra, hallotam nem kevés komplett elemcseréről 3-4 éves korban.

ESP: szervizben meg kell nézetni bármitől lehet, ha sokba kerülni árból le kell alakudni, de inkább te csináltasd meg, minthogy jól "megoldják" neked.

Ajtok: ha csak egyet kell becsapni akkor lehet ott törött volt kicsit > festék vastagság ellenőrzés
Másrész tényleg egy kicsit jobban be kell őket csapni.

Szervizkönyv, számlák stb jó ha meg van.

A bus station is where a bus stops. A train station where a train stops. On my desk, I have a work station....

(#7944) pitysez25


pitysez25
újonc

sziasztok!! segítségre lenne szükségem!!nekem a w124 300td van,és hideginditáskor elég furcsán ketyeg,és szürkésen füstül,de ha bemelegszik,akkor megszűnik minden probléma! a porlasztók tökéletesek,minden jó,de még sem...... ilyenkor szerintetek mi lehet a probléma????

(#7945) Mintcar válasza Batman2 (#7913) üzenetére


Mintcar
tag

Szia!

Szerintem ez a fogyasztás nem gáz. A gyári adatok szerint 120km/h-s sebesség mellé 10,2l fogyasztás párosul a 200d-nél. Városi viszonyok között mennyit fogyaszt a szekér?
Már több helyről is hallottam, hogy problémás és költséges az 5 sebességesre való átalakítás. Ha jól tudom kapásból más a kulissza, kuplung szerkezet és a tárcsa, a régi kardántengely is mehet a méhbe. És az 5-ös váltóknak megkérik az árát keményen. Azért kipróbálnék én is egy 200d-t 5 sebességgel. Nem tudom egyáltalán szerelték a 200d-ket 5 gangal? A 280 benzinest és a 300 Turbo Dieselt alapból 5 sebességű váltóval szerelték.
Az álom 135km/h-s sebességhez gyári méretű gumik is szükségesek: 175/80 R14

Szerintem, ha magasabb fordulaton a motor szétforgácsolná magát, hát biztosan nem engedtek volna ekkora maximális fordulatot. Azért a diesel 123-k jó része bőven 500K felett futott. Szerinted nem taposták ki a belüket vagy ezerszer? Különösen igaz a 200D-re :) . A motornak legyen hűtése, és mindig fasza minőségű olaja, szerintem fogja bírni a strapát.

[ Szerkesztve ]

w123 200D 1.1millió km+

(#7946) dojcsáklaci válasza pitysez25 (#7944) üzenetére


dojcsáklaci
csendes tag

Valószínűleg valamelyik hidrotőke kitámaszt.Legegyszerűbb,ha az összeset kiszeditek,megpucoljátok gázolajban,és visszarakjátok.

(#7947) Batman2 válasza pitysez25 (#7944) üzenetére


Batman2
őstag

Hasonló a probléma nálam is, csak w123-asnál.
Hidegen füstől, elég rendesen, de bemelegedve semmi, csak szürke gyorsításkor és jól fut.

Nálam is minden cserélve volt már, adagoló, befecskednezők, gyertyák, azok jók is,
nálam is csak a szelep probléma maradt !

Ugyan szelephézagot is állítottunk már többszőr, ami után a futása még jobb lett, de az indulása az nem.

Azért én a gyertyákat is megnézném a helyedben, pláne ha párhuzamos izzítású, mivel ott természetes jelenség, hogy egy-egy gyertya nem megy, de a többi igen, és ilyenkor ugyan indul a motor, de zötykölődve, egyenetlenül és természetesen füstől, mivel egy (vagy több) hengere nem megy rendesen !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7948) Batman2 válasza Mintcar (#7945) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Biztosan van igazad, sokat kibírnak így is, nem forgácsolják szét azonnal magukat, de azért nem véletlen, hogy a 200D motor a legrövidebb életű, mivel - az említettek miatt is - az van a legnagyobb terhelésnek kitéve !
A fogyasztás viszont a fordulattal többszörösére nő az előkamrás motorok esetében, exponenciális jellegűen (nem úgy mint a közvetlenek) , ezért is lenne jó, alacsonyabb fodulaton tartani a motort.
Kb. 3200 fölött pörgetve már nagyon érződik a többlet fogyasztás és az erőlködés, mégha ki is bír így is sok kilómétert.
Az tény, hogy még a mai dízel motorok között is meglepően magas fordulatig engedélyezett.

Tudom sajnos, hogy a az 5-ös váltóhoz kardánt is cserélni kell, elég nagy mecera lehet a csere.
Azt is tudom, hogy míg egy 4-eset 20 körül adnak, addig egy 5-öst 80-100körül.
És arról is olvastam sajnos, hogy az 5-ös váltók jóval gyengébb konstrukciók a w123-as esetében. mint a 4-esek, még nem volt kiforrott az 5-ös váltó felépítése.
Ha tennék is bele, akkor inkább egy w124-es 5-ös váltót szereznék, azt építeném be, csak kis mértékben kell átalakítani a felfogatását hozzá.

De szerencsémre ritkán járok autópályán, normál úton meg megyek 95-100-al, azt még teljesen rendben bírja és a fogyasztása is viselhető (7,5 körül).

Városban olyan 8-8,5 kürül fogyaszt, intenzív gyorsítások mellett.
És érdekes, jobban viselkedik, szebben jár a motor, ha intenzíven gyorsítgatok, mint ha nagyon kímélem, és szép óvatosan nyomom neki.

De mi van Veled, hogyan muzsikál a Te járgányod ? :)

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7949) Mintcar válasza Batman2 (#7948) üzenetére


Mintcar
tag

Szia!

Nekem is városi fogyasztás 7,5-és 8,5 között mozog. Jól muzsikál a járgány, mostanában csak a generátor adta meg magát csúnyán. Sajna teljes felújítás lett a vége. Motor szépen muzsikál, T.egér faszán megcsinálta a ketyegőjét. Lekopogom, többnyire probléma mentesen működik minden, bár lassan érik egy difi csere.

w123 200D 1.1millió km+

(#7950) Batman2 válasza Mintcar (#7949) üzenetére


Batman2
őstag

Apropo diffi !

Nem tudod véletlen, hogy a diffi htásó felfogatásánál milyen gumi szilent van, hol lehetne beszerezni ? :U

El kellene már vinnem a hengerfejemet megvizsgáltatni, mert ott gyanítom a hibát, viszont ahhoz nekem kellene levenni, mivel van egy jó gépmühely, de ott csak a bontott fejet, vagy blokkot fogadják, ők nem szerelnek szét, sem össze.

Magamnak kéne megcsinálni a le-, felszerelést, de kicsit tartok tőle, még nem mertem neki futni,
azontúl szerszámom sincsen megfelelő hozzá ! :U
Így jegelem a dolgot tavaszig, majd márciusban újra gondolom, hogy nekifussak e magam.

Generátorral nekem is volt tavaly gondom, az első csapágy rohadt be, kezdett megszorulni, már visított menet közben. Azt ki tudtam cserélni, a hátsót csak kimosni és újra kenni tudtam. Egyéb baja nem volt, de azért kitakarítottam, ha már szét volt szerelve.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.