Szevasz
Akkor szerintem nagy szerencséd van, ha ennyire jól bírják azok a Superdiesel csúcsok, 30ezer kilóméter az szép teljesítmény !
Sajnos én és mások is azt tapasztaljuk, hogy pár ezer kilóméter megtétele után, az betételnél szépen porlasztó és megfelelő nyomsára beállított csúcsok porlasztás képe elromlik és redszerint a nyitó nyomása is csökken !
Hamar csúnyán jár a legtöbb csúccsal a motor és elkezd nőni a fogyasztás !
A Boschra azt mondanám, hogy jók, de sajna már azzal is jártam meg, két garniturával is !
Az egyiket befecskendezővel szereltem vettem, és 6-7000 kilóméter után4-ből 3 kuka volt, de a negyedik se volt már tökéltes (egyik 50bar-nál nyitott, pisilt és lehet, hogy vissza is engedett).
A másik garnitura pedig eleve gyárilag hibás lehetett, mert betéve a házba cserreget-csattogot és majd kiugrott egy fordulatszámig, csak a fölött ment vele jól a motor, ezeket vissza is cseréltettem.
De jó tapasztalatom is volt, régi (10 éves) Bosch csúcsok, igaz, hogy már nem a legszebben porlasztottak, de még mindíg egész jól ment velük a motor 20-25ezer kilóméter után.
A Densoval sem volt még eddig komoly bajom, bár lehet kicsit tényleg többet fogyaszt vele a járgány, mint Bosch csúcsokkal.
Bár a w124-es csúcsokkal keveset evett az motorom (csak az más okból nem passzolt hozzá).
Amúgy a felújítással nem lesz lényegesen erősebb a motor, mármint értem ez alatt, hogy nem megy tőle jobban, gyorsabban, sőt, nekem lomhább azóta, mint előtte, bár a nyomatéka, ereje valszeg kicsit több, és a legföbb különbség, hogy rendes felújítás után beindul hidegben is, előtte már lehet nem !
A kompresszió főképpen ahhoz kell.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979