Hirdetés

2024. június 12., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7451) lalamille35


lalamille35
csendes tag

Sziasztok.
Lenne egy kérdésem,mitől van az hogy reggeli első indításkor soká jön meg az olajnyomás?
kb 5-6 mp
15-40 es agip olajjal járok ,friss van benne.
Semmi rendellenes hang nincs csak lassan indul meg a mutató a lámpa viszont rögtön elalszik. :F

W123 240d "80"

(#7452) KillHates válasza lalamille35 (#7451) üzenetére


KillHates
nagyúr

Nekem is így csinálja. A gombám szutykos. (fúj :B)

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7453) lalamille35


lalamille35
csendes tag

És ha kicserélném v. kitakarítanám segítene?

W123 240d "80"

(#7454) KillHates válasza lalamille35 (#7453) üzenetére


KillHates
nagyúr

Én megvártam a következő olajcserét, akkor vettem ki és kimostam. Kb 2 hónapig működött, aztán megadta magát teljesen. Gyanítom, hogy a cserével majd jobban jársz.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7455) t.zsolti válasza KillHates (#7449) üzenetére


t.zsolti
tag

és nem lehetne esetleg bosch adagolót találni hozzá, vagy ha mást nem esetleg ha elfér akkor egy soros adagoló pár tíz ezerért ,
vagy esetleg egy korrekt adagolós biztos tud ajánlani mást rá ami tartósabb

MB 123 3.0d

(#7456) t.zsolti válasza lalamille35 (#7451) üzenetére


t.zsolti
tag

nekem 5-40 es van benne és változó mikor alakul ki de 2-3mp.
próbálj meg 10-40-et

MB 123 3.0d

(#7457) KillHates válasza t.zsolti (#7455) üzenetére


KillHates
nagyúr

Áhhh... ez a rom szerintem a vezérműláncon vagy valami hasonlón van, míg a soros adagolónak van fogastengely kihajtása.

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7458) dízelracer válasza KillHates (#7423) üzenetére


dízelracer
senior tag

"Szóval a mai dízel autók egy fosok, ezt mint dízel-buzi merem vállalni."

Ennyi. :R

[ Szerkesztve ]

(#7459) spurika válasza dízelracer (#7458) üzenetére


spurika
senior tag

Nemmondanám tisztelt kolléga mert a mai napon jártam meg egy 160 lovas power ducató maxival Miskolc Győr távolságot pályán 150-160 km/h val ami közel 850 km oda vissza egy tank gázolajból.Ami azért is nevetséges mert odafelé 1.7 tonnával voltam terhelve. :DD

[ Szerkesztve ]

Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26

(#7460) dízelracer válasza spurika (#7459) üzenetére


dízelracer
senior tag

Az egy dolog. És hosszú távon melyiket olcsóbb üzemeltetni? Egy sima kamrás dízelt vagy egy sokadik generációs common rail-t? Na ugye. :P

(#7461) spurika válasza dízelracer (#7460) üzenetére


spurika
senior tag

Ebben igazad van de mivel céges kit érdekel?Valamint egy kamrást szerinted hányszor kellett volna tankolnom?Valamint mennyivel több időből jártam volna meg?Amúgy ez a vita okaveszett már csak azért is mert mindannyian tudjuk a mai és nem csak dízelről beszélek és nemis német,olasz,jfranciáról hogy mennyi időre gyártanak autó?.Japánban példáúl minden 5 év feletti autókra dupla súly és környezetvédelmi adót akarnak kivetni.Kérdezem akkor pl. a vágott szeműek hány évre gyártanak autót?

[ Szerkesztve ]

Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26

(#7462) KillHates válasza spurika (#7459) üzenetére


KillHates
nagyúr

Ámen. 9.5-es fogyasztás a bakterházhoz nagyon jó. Csak 5-10 év múlva egy 50x50-es vaskocka lesz belőle, mert a HDI-PDTDI-CRDI-akármi szuper dízel a 10-15ccm/Le arányát nagyon gyorsan meg fogja bosszulni; magyarán nem a tartósság volt az irányadó a tervezésekor... Az nem mindegy!

Olvastam egy nagyon érdekes tanulmányt; kiszámolták, hogy egy Hummer H1-es dízeltemető vagy egy szuper takarékos Toyota Prius a környezetszennyezőbb? Vicc, hogy a Prius majdnem kétszer annyira mint guruló gyárkémény. Mivel a H1-es maximális élettartamát 40 évre becsülik (a gyári karbantartásokat betartva) míg a Toyota maximum 24 évet lehet üzemeltetni; (ezt is gyári specifikációk szerint karbantartva amiben benne van a kétszeri: 8 és 16 éves akkucsere) Ez idő alatt hiába pöfög ki a H1 többször annyi kormot, CO-t és egyéb mérget, ha a kis Prius egyszeri akkucseréje majd 10x akkora ökológiai lábnyomot hagy mint a péniszhosszabbító szörny :D

Az egyetemen egy prof az egyik gépészeti előadáson azt kérdezte, hogy melyik autó a leg-környezetkímélőbb? A válasza az volt, hogy amelyikkel másfél-millió kilométert mentek, mert az már megszolgálta azt amire előállították....

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7463) spurika válasza KillHates (#7462) üzenetére


spurika
senior tag

Ez :R is szent igaz viszont ki fog már 10 év múlva 30 éves konstrukcióhoz alkatrészt gyártani gyerekek?Félreértés ne essen imádom a klasszikus dizeleket de valjuk be őszintén nincs jövőjük mindazon dolgok mellett hogy ezeknek sincs.

Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26

(#7464) KillHates válasza dízelracer (#7460) üzenetére


KillHates
nagyúr

Az autó nem csak az üzemeltetési költségből áll. Ha egy új autó beszarik, azt már nem generálozgatják mint régen (nem is nagyon lehet, olyan fosomák anyagokból vannak) hanem másik kocsit kell az embernek vennie... Ez a környezetszennyezés rákfenéje; sok száz kilónyi hulladék és ami a lényeg; a maga a horror mennyiségű pénz (amiből a másik verdát veszed) megkeresésével járó szarakodás is rengeteg energiát emészt fel...

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7465) KillHates válasza spurika (#7463) üzenetére


KillHates
nagyúr

Vicc, de egy rendes autógyártó cég árul az összes gyártott modelljéhez bizbaszokat. Az olaszok sem kivételek; Maseratikhoz, Ferrarikhoz, Lambokhoz van minden, sajnos a kommersz márkák ott (is) hanyagolva vannak...

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7466) spurika válasza KillHates (#7465) üzenetére


spurika
senior tag

Ami már ősidők óta így van és így is marad. :) Ki nem szarja le egy középosztályú proli autóját. :DD. Ha nem tudsz megfizetni egy adott márkát nem is vagy jogosult arra hogy követeléseid legyenek. :((

[ Szerkesztve ]

Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26

(#7467) KillHates válasza spurika (#7466) üzenetére


KillHates
nagyúr

Ja, ez a buzi fogyasztói társadalom... :U Mi meg megyünk mint a birkák arra amerre mondják a reklámokban.
Csak azt nem értem, hogy a "ruppótlan" skandinávoknál miért járkálnak mindenhol 10-15 éves autókkal? (persze mind úgy néznek ki mint az újak) Lehet, hogy ők már tudnak valamit az ilyen jellegű környezetvédelemről?

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7468) spurika válasza KillHates (#7467) üzenetére


spurika
senior tag

Lehet nincs kizárva,vagy komolyabb vakítást kaptak nálunk is :D

Symbian For Ever topik:http://prohardver.hu/tema/symbian_for_ever_olvasd_el_az_elso_hozzaszolast/friss.html#msg26

(#7469) Batman2 válasza KillHates (#7462) üzenetére


Batman2
őstag

Igen, ebben nagy igazság van, mert ugye nem csekély energiát igényel a dolog alőállítása, ami borzasztóan sok használatból szennyezéssel enyeglő !!! :Y
Ezért valóban nagyon nem mindegy, hogy valamit mennyi időre gyártanak, illetve mennyi időt használja valaki (idő előtti szemétbe dobás) ! :(

Ugyanilyen a kompakt fénycsövek helyzete is !
Gyártják a sok gagyi, rövid élettartamú és a minőséginél evele többet fogyasztó "energia takarékos" kompakt fénycsöveket, mondván, hogy környezetkímélőbb, használja mindenki ezeket ennek érdekében a hagyományos izzók gyártását be is tiltják,
miközben az áram fogyasztásuk ugyan valannyivel valóban kevesebb, de az előállításuk többszöröse a hagyományos izzókénak és sok, környezetre és egészségre ártalmas anyagot használnak benne !!! :Y
Maga a műanyag burkolat anyaga baromira egészségtelen, ezen túl pl. valamiféle lakk van az elektronikán a panelen, a folytó és szűrő trafón, amik melegedére eszméletlen büdös szagot árasztanak, az hétszentség hogy mérgező, rákkeltő !
A fénycső higanytartalmáról és fényporáról már nem is beszélek.

Csak a 10-15 ezer órát működni képes, leg takarékosabb fajták kerülnek összességében kevesebbe és jelentenek kisebb környezeti terhelést !
Sajnos ez mind politika, rövidlátóság és hülyeség !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7470) Batman2 válasza KillHates (#7464) üzenetére


Batman2
őstag

Pontosan, rohangálnak az emberek az autóikkal, hogy meg keressék a pénzt, amiből majd a következő autót veszik meg, mivel az alattuk levőt közben leamortizálják !
És akkor hol vagyunk ??
Ott, ahonnan elindultunk !

Én sokkal kevesebbet autózom, igaz, nincsen hatalmas fizetésem, de nem is költök sokat és mivel ezen öreg járgányok karbantartása az öregségük ellenére, a jó alkatrész ellátás és áram miatt még mindíg sokkal olcsóbb, mint a maiaké, így összességében egészen biztosan sokkal kevesebbe is jövök ki !
És ez a járgány igazából addig fog tartani, amíg még gyártanak hozzá (megfizethető) alkatrészt, mert minden porcikája kavítható, sokszor felújítható !
Persze, tudom, a gyári állapotot már sosem fogja elérni, de azért még mindíg elvisz oda, ahová akarom, legfeljebb nem 160-nal, csak max. 110-el.
De 80-90-es tempóval hajtva kimegy a világból is ! :K

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7471) lalamille35 válasza t.zsolti (#7456) üzenetére


lalamille35
csendes tag

nem eszi meg az 5-40 et?
most hideg van igaz de túl híg,nem? :F

W123 240d "80"

(#7472) dízelracer válasza spurika (#7461) üzenetére


dízelracer
senior tag

Azért a cégnek sem mindegy ám, hogy a garanciába foglalt kilométerfutás után mennyibe kerül az autópark szervizelése. Az általad említett Ducato-ba mennyibe kerül a kettős tömegű lendkerék vagy egy magasnyomású szivattyú? A befecskendező rendszerről már nem is szólva. Kamrás motornál nincs ilyen technikai mambo-jumbo de még az adagolós közvetlen befecskendezésűeknél se. Azok egyszerű felépítésű szerkezetileg kiforrott cuccok. Rosszabb az emissziójuk lomhább többet fogyaszt. Hosszú távon mégis sokkal gazdaságosabb üzemeltetni. A mennyivel több időből jártad volna meg kérdés meg ott bukik el, hogy orbániában közúton sehol sem lehet legálisan 150-160km/h val száguldani. Ilyen erővel végig szabálytalanul közlekedtél. Irgum burgum. :D

(#7473) Alkalmas


Alkalmas
csendes tag

Sziasztok!

Keresek egy szakit aki a 250D-m motorját jól megszakértené. Hidegen csak 4 hengerrel indul, 1-2 perc után indul el az ötödik is. Elméletileg kompresszió jó benne, porlasztócsúcsok, izzitógyertyák tavaly lettek cserélve, de már akkor is csinálta. Kecskemét és környéke lenne a legjobb. De ha menni kell hát menni kell :).

Köszi

(#7474) KillHates válasza Alkalmas (#7473) üzenetére


KillHates
nagyúr

Izzítórelét nézted?

Csak azért mert a nejem 2.9-ese is így indult, gyertyacsere, kompressziómérés, csúcsok mókolása minden meg volt... Aztán egyszer akkor indította a kocsit mikor pont valami löttyöt öntöttem valahová, és halottam, hogy az izzítórelé, halkan kerreg, majd amikor kell old. Széttúrtam, és láttam, hogy az 5-ös henger érintkezői kokszosak. Persze az 5 hengeres, relé majd 2x annyi mint a 6 hengeresé; tehát a 6 hengeres lett belerakva. Igaz most folyamatosan ég a visszajelző lámpa, de ha összekokszol megint egy papucs, akkor csak átkötöm az üresre! ;]

[ Szerkesztve ]

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7475) Der Bosss válasza Alkalmas (#7473) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Nem vagyok benne biztos, de nem 4 hengeres a 250D? :F
Rosszul tudom, hogy a 300D volt csak 5 hengeres? :F :F :F

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#7476) !Overdose! válasza Der Bosss (#7475) üzenetére


!Overdose!
őstag

W123:

4 hengeres: 200D, 220D, 240D
5 hengeres: 300D

W124:

4 hengeres: 200D
5 hengeres: 250D
6 hengeres: 300D

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#7477) KillHates válasza !Overdose! (#7476) üzenetére


KillHates
nagyúr

Azaz! :K

A 190-esben volt nagy sláger az elnyűhetetlen 250-es 5 hengeres szívó.
Egy haveromnak van egy a postától leselejtezett zöld bakterháza ezzel a motorral. Szerintem lehet benne vagy egy milla. A mai napig pöc-röff, igaz, hogy nem megy 80-ál gyorsabban, de nem is érdemes forszírozni, mert nem kicsit hajlamos az imbolygásra, mint Jack Sparrow józanul :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7478) Der Bosss válasza !Overdose! (#7476) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Köszönöm! :R
Éreztem, hogy valami nem kerek... :U

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#7479) Alkalmas válasza Der Bosss (#7475) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Ez W124. Ebben is van vagy 700k :) Amúgy -20-ban is azonnal indul, de csak 4 hengerrel. Az a baj, hogy akik eddig látták azok is csak tippelgettek mitől lehet.

(#7480) Der Bosss válasza Alkalmas (#7479) üzenetére


Der Bosss
csendes tag

Ok, közben leesett!
Én méretnék kompressziót.

MB W123 300D 1981-ből!!!

(#7481) Batman2 válasza Alkalmas (#7479) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A kompresszió mérést én is javaslom, e mellett megnézetném a csúcsokat is, és multiméterrel lemérném mindegyik csúcsot közvetlen, hogy kap e áramot, és közel azonos e a feszültség, nem rendellenes e valamelyik értéke !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7482) Alkalmas válasza Batman2 (#7481) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Kompresszió volt mérve, kettes hengerben (ez nem indul el) 22, a többiben 26-28. A csúcsnál az izzítógyertyára gondolsz vagy a porlasztócsúcsra? Mert az izzítása jó, nagyjából egyformán izzít mindegyik.

(#7483) Batman2 válasza Alkalmas (#7482) üzenetére


Batman2
őstag

Porlasztócsúcsra gondoltam,
de ha ilyen nagy kompresszió eltérés van, akkor az is lehet akár az oka, mert hiába van izzítás, hiba jó minden, abban az egy beteg hengerben csak később jön létre a robbanáshoz megfelelő hömérséklet, míg a többiben hamarabb és ezért azok már hamarabb járnak.

Szelepek rendben vannak, mikor voltak állítva, nem támaszt e ki valamelyik (akkor is veszíthet kompressziót) ? :U

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7484) Alkalmas válasza Batman2 (#7483) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Szelepek elméletileg rendben vannak, a kettes hengerben kitámasztott az egyik, de meg lett csinálva. Hidrotőkék közül párnak már van hangja hidegen. Csúcsok tavaly lettek cserélve és beállítva, de vmi Superdiesel csodák lettek betéve tehát lehet megadták magukat :). Amúgy a beteg henger magától nem is indul el, csak ha felpörgeted a motort. Ha a kompresszió miatt van, akkor nem úszom meg a felújtást mert gyűrűzve volt már régebben.

(#7485) :MTC:kandur


:MTC:kandur
tag

Sziasztok!

Nekem egy E290TD-m van, 1997-es évjáratú. Imádom az autót, fantasztikus vele közlekedni. A motorja hangoska, de melyik 14 évesé nem? Nagyon kellemes utazóautó, bár a belvárosban nehézkes a parkolás, nem érzem a fenekét... :D
Nade a sok pozitívum között sajnos van hibája is. Ebben kérném segítségetek. Egyik napról a másikra felgyulladt az SRS lámpa a műszerfalon. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, menni megy, egy ideig nem néztem utána. Aztán elvittem egy "profi" aut.villamosságiba, 5000+áfa-ért kiolvasták, "nincs hibája az autónak", mondták ők. Csak idegesített, hát elgurultam a Mercedes képviselethez, kiolvasták, megcsinálták, 23000ft zsupsz. Nem baj, legalább ok minden, nem világít a lámpa. Azonban újra felvillant, és nem akar elaludni azóta sem(3hete). Ezzel egy időben jött egy olyan hiba is, hogy az utastér világítás nem alszik el, ha becsukom az ajtót, illetve nem lehet az autót bezárni. Azért ez már kellően bosszant, de sajnos nem tudok olyasvalakit, aki segítene, mert hiába olvastatom ki, nincs baja, Merciékhez nem akarom vinni(nincs rá 100000ftom). Lehet, hogy a megoldás olyan egyszerű, hogy otthon is el tudom végezni? Kérem ha valakinek van hasonló problémája amit sikeresen orvosolt, ossza meg velem.

Szép napot mindenkinek!

★★★★★

(#7486) Batman2 válasza Alkalmas (#7484) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A Superdiesel az elég gyenge márka, az nem egy év alatt, hanem pár nap alatt megadhatja magát, ha rendesen használod az autót, akár 200-300km is elég hozzá !
Szóval azokat erősen ajánlom, hogy nézetsd meg !!

A gyűrűzésre azt mondják, hogy dízeleknél nem elég, hamar elkopnak a gyűrűk, leromlik ismét a motor, csak a benzineseknél ad alfogadható eredményt.
Jó, azért nem ennyire fekete a helyzet, ennél árnyaltabb, mert attól is függ, hogy mennyire volt az a henger megkopva, ha még volt benne hónolásnak maradéka, akkor valszeg tovább bírják a gyűrűk, mondjuk gy 50ezer kilómétert, ha már tükör fényesre kopott a henger fala, akkor az elégtelen kenés miatt hamar beégnek, elkopnak, akár csak pár ezer kilómétert bír ki !
A kompresszió viszont lehet kevés lesz, bármelyik vrziót választjuk, mivel a henger fala nem csak körkörösen, hanem egyéb irányokba, eltrozulva is kopik (oválissá válik a furat), amibe hiába tesszük be az új gyűrűt, ami még szabályos körgyűrű, a henger egyik részén túlzottan fog feszülni a gyűrű (fokozott kopás és hő termelődés), a henger másik részén pedig nem fog tömíteni, ott meg el fogja ereszteni a levegőt és kompressziót veszít, tehát nehézkesen fog indulni, gyatrán fog menni, sokat fog fogyasztani és hamar tönkre fog menni.

Ezt nem ilyesztgetésnek szántam, csak számíts rá, hogy ha csak egyszerűen meg volt gyűrűzve, akkor lehet már itt lesz a baj, pláne ha indítózársa és alapjáratra már egyáltalán nem indul az egyik henger !

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7487) Alkalmas válasza Batman2 (#7486) üzenetére


Alkalmas
csendes tag

Hello!

A csúcsokban kb 30 ezer km van, nem 300. :) Gyanúsak nekem is, alkalomadtán kiszedjük és megnézzük őket. Sajnos érik a motorfelújítás, a gyűrűzés óta is elmentem vagy 20 ezer km-t. A gyűrűzés nem került sokba, de annyit is ért. Érezhetően nem lett tőle jobb a motor, de a kompresszió magasabb lett azért.
Mondjuk azt se tudom érdemes-e felújítattni a motort vagy rakjak bele egy bontottat (ami megint zsákbamacska). Majd szétnézek még árak tekintetében, a felújítást azt tudom kb. 150k (hüvelyek+dugók+gyűrűk+csapágyak+gépmunka+a sallang), a bontott motorról meg fogalmam sincs.
Amúgy milyen csúcsokat érdemes beletenni? A bosch jobb lenne? Mert azt tudok még olcsón szerezni az olasz csodán kívül :).

(#7488) KillHates válasza :MTC:kandur (#7485) üzenetére


KillHates
nagyúr

Szia! Mi is egy '96-es töklámpással boldogítjuk magunkat :W A kis fogyasztás és a rejtélyes hibák autója :D Az 5 hengeres eléggé szétráz benne mindent (az egész autó inkább benzinesre van méretezve) ezért nem kifizetődő elhanyagolni a motortartó bakok sűrű cseréjét.
A hangos motornak egyszerű az oka; a kományoszlop tengelyén a gumitömítés megadta magát a 14 év alatt és behallatszik a kereplés a bódéba; csere 5 ezer szerelés megfizethetetlen (cumi) De lehet, hogy a fent említett bakok leültek már.
Az SRS hibát és a nem elalvó világítást a be nem zárható ajtót egy hiba okozza; valamelyik oldallégzsákos ajtód (bal vagy jobb első) kábelátvezetése kikopott, vagy a csatlakozó kontaktos vagy rohadni kezdett. Mivel ennél a modellnél volt először a víz alapú festékes fényezés a Merciéknél ezért elképesztő helyeken képes rohadni. Érdemes a karosszéria apró üregeit is átnézni, mert elég bizarr helyeken tud megállni benne a víz.
Ha elektronika hibás (persze a vibráció miatt az is lehet) akkor a hátsó ülés alatt kell kotorásznod, illetve ha távírányítós modell ( infra vevő a visszapillantó tükörben) az halmozottan hátrányos, mert a fél elektronika a vezető oldali ajtóban van :W
Érdemes széttúrni és átnézni egy endoszkópos kamerával az egész autót, mert több helyen már komoly barlangi tavak lehetnek benne saját ökoszisztémával :DDD

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7489) :MTC:kandur válasza KillHates (#7488) üzenetére


:MTC:kandur
tag

Szia KillHates! Köszi a választ!
A nagy hang bent hál' isten nem olyan zavaró, inkább a kinti zaj az, de bent ülve meg nem hallom :N
A motortartó bakokat biztosan cserélni kell, nekem az jóideje tutifix, hogy nem volt. Olvastam olyat is, hogy a motor elején lévő remegéscsillapító teleszkópokat is cserélni kell, nyilván nem tudhatom mennyire vannak elhasználódva.
A bal első ajtóban már kicseréltem a vezérlőegységet, olyan hiba miatt, hogy időnként nem működött a bal első ablakemelő, de ha lekaptam a kárpitot, kihúztam a kábelt és visszadugtam, minden rendben volt vagy 3-4 napig. ollé. A csere óta az oké. Kb 1 hónapja szét lett kapva 3 kárpit, a bal hátsó ajtókárpit kivételével. Ezt egy karosszériás csinálta, nem tenném rá a nyakam, hogy pontosan értett hozzá, mármint az elektronikai részhez. Azóta csinálja ezeket a dolgokat. Tegnap voltam szervizben, azt mondták 100%, hogy a 2 hátsó ajtóban van hiba, nem érzékeli, hogy be van csukva, ezért nyit vissza. ezt mondjuk magamtól is megállapítottam, de legalább megerősített 5000HUF ellenében.(jó, azért nem csak ezt csinálta rajta ;) ) Rádobta egy Bosch kiolvasóra, mondta, hogy a kormány légzsákjában túl nagy az ellenállás. Mondtam neki, hogy akkor legyél oly kedves lecsökkenteni. Én abszolút nem értek ezekhez a dolgokhoz, de mivel 3-4 órát venne igénybe, így inkább nem vártam meg. Kiolvasta, kitörölte, most mindenki happy, mert a lámpa nem világít(egy ideig). Remélem a hétfői műszakiig kibírja, utána meg jöhet az alaposabb inspekció.
Sok zavaró apróság van, amire állandóan lehetne/kellene költeni, de amíg a motorja -20-ban is indul, addig mind csak részletkérdés.
Rohadás?? Nem igazán tudom a szó jelentését. Talán mert az egész autó egy nagy rozsdakupac. De komolyan, elképesztő(ahogy írtad is), hogy hol tud rohadni. Nekem a motortérben, a bal első sárvédő front részén van egy picike lukacska. Hát amikor megláttam, gondoltam adok neki nevet, annyira cuki. :O

★★★★★

(#7490) Batman2 válasza Alkalmas (#7487) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Akkor szerintem nagy szerencséd van, ha ennyire jól bírják azok a Superdiesel csúcsok, 30ezer kilóméter az szép teljesítmény !
Sajnos én és mások is azt tapasztaljuk, hogy pár ezer kilóméter megtétele után, az betételnél szépen porlasztó és megfelelő nyomsára beállított csúcsok porlasztás képe elromlik és redszerint a nyitó nyomása is csökken !
Hamar csúnyán jár a legtöbb csúccsal a motor és elkezd nőni a fogyasztás !

A Boschra azt mondanám, hogy jók, de sajna már azzal is jártam meg, két garniturával is !

Az egyiket befecskendezővel szereltem vettem, és 6-7000 kilóméter után4-ből 3 kuka volt, de a negyedik se volt már tökéltes (egyik 50bar-nál nyitott, pisilt és lehet, hogy vissza is engedett).
A másik garnitura pedig eleve gyárilag hibás lehetett, mert betéve a házba cserreget-csattogot és majd kiugrott egy fordulatszámig, csak a fölött ment vele jól a motor, ezeket vissza is cseréltettem.

De jó tapasztalatom is volt, régi (10 éves) Bosch csúcsok, igaz, hogy már nem a legszebben porlasztottak, de még mindíg egész jól ment velük a motor 20-25ezer kilóméter után.

A Densoval sem volt még eddig komoly bajom, bár lehet kicsit tényleg többet fogyaszt vele a járgány, mint Bosch csúcsokkal.
Bár a w124-es csúcsokkal keveset evett az motorom (csak az más okból nem passzolt hozzá).

Amúgy a felújítással nem lesz lényegesen erősebb a motor, mármint értem ez alatt, hogy nem megy tőle jobban, gyorsabban, sőt, nekem lomhább azóta, mint előtte, bár a nyomatéka, ereje valszeg kicsit több, és a legföbb különbség, hogy rendes felújítás után beindul hidegben is, előtte már lehet nem !
A kompresszió főképpen ahhoz kell.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7491) KillHates válasza :MTC:kandur (#7489) üzenetére


KillHates
nagyúr

A rezgéscsillapítót és a rugót egyszerű kipróbálni; ütközésig kitekered a kormányt finoman majd egy kicsit ráerőltetsz. Ha megnyikkan az ékszíj akkor a feszítőrugó kezd elgyengülni, ha a hangosodik a morgás és a vibráció, akkor a rugó húz, de a csillapító már lötyögős.
A bakok állapota az öthengereseknél elég fontos.Nagyon ki tudja csinálni a kocsit; olyan perverz dolgokat művelhet a vibráció, hogy csak nézel; százezreseknek induló hibákat okozhat egy kontaktos csatlakozó, egy kidörzsölődött kábel.
A motortér épségére is érdemes odafigyelni, főleg ezekben a szottyos időkben; nekünk a cumi volt, hogy a motortérben lévő biztosítéktábla alatt rohadt ki a kaszni és persze felverődött alulról sáros-sós lé. Tavaszra megbolondult minden a kocsiban. Elvittük mindenféle autószerelőhöz repkedtek a súlyos ezrek... Aztán elkeseredésemben elkezdtem szétszedni a kocsit, hátha találok valami hibát, ami meg is lett; nagyon masszívan szét volt rohadva a biztosítéktábla alja alatta az előbb említett "szellőző". 5 ezerért vettem a bontóba egy gyári állapotú biztosítéktáblát, a karosszériás haverom kijavította a krátert, egy napig forrasztgattam, de most patentül működik!

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7492) Batman2 válasza KillHates (#7491) üzenetére


Batman2
őstag

No ez az, sokszor sokkal olcsóbb, ha szánunk rá egy kis időt és magunk utánajárunk a hiábak és kijavítjuk, mint járni a szerelőket ! :K
Én is ezt teszem, ha csak lehet.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7493) KillHates válasza Batman2 (#7492) üzenetére


KillHates
nagyúr

És meg is van csinálva rendesen. Nekem még saját szerelésű dolog nem ment tönkre a kocsimon. (más persze a kopó dolgok)

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7494) :MTC:kandur válasza KillHates (#7493) üzenetére


:MTC:kandur
tag

Nekem nincsen eleg bátorságom nekiállni szétszedni, bár tudom, hogy vannak dolgok, amiket rászánva az időt magam is orvosolnék.

★★★★★

(#7495) t.zsolti válasza lalamille35 (#7471) üzenetére


t.zsolti
tag

10000-alatt kb 1 lityi, 10/40-ből nem fogyna semmi , jártam azzal is,
többfokozatú motorolajok
- de ne felejtsd le az 5/40-es olaj hidegben való "szivattyúzhatósága" kb 100 E fokkal jobb mint a 10/40-esé.
-valahogy a megfogalmazás úgy szól , hogy az olaj teljesíti 19,8 fokon az 5-ös olaj paramétereit , 98,9 fokon a 40-es olajét.
namost a 15 - ös olaj tán -5 fokon lenne haszálható
míg a 5-ös -30 nél még jó.
-mivel mind a kettő 40-es a meleget ugyanúgy tűrniük kell , a folyósságuk ( nem ez a legjobb szó ) 4-6 Engler fok mind a kettőnek melegen,
ezért járok 5-40-el, meg azért hozzátenném hogy csak 30000 km van a mociba és autópálya 130 -as tempó után esik meg az olajnyomás 1,2-re de azt is visszatornázza 1-2 perc alatt ahogy lehűl, 1,4-re, most télen igaz város rövideket megyek 10 km - után 2 bar , persze ez mind alapjáraton értendő ami 650

MB 123 3.0d

(#7496) t.zsolti válasza Alkalmas (#7487) üzenetére


t.zsolti
tag

sajna le kell hogy hervasszalak nekem már két garnitúra bosch van a polcon kifeküdveés az utóbbi csak 8000km ment és az addigi 7 lityi felkúszott 8 és 1/2-re , amúgy működött indult csak többet evett, ugyanott használom ,nem gyorsulok vele.
ha kifekszik a DTP akkor kipróbálom a gyárit 10000/db-ért az sem állapot hogy tavasszal ősszel csúcsere, holott 100000-km kellene menie ( a mercedes szervízben mondták )

MB 123 3.0d

(#7497) Batman2 válasza t.zsolti (#7496) üzenetére


Batman2
őstag

Sőt, 100ezer kilóméter után is még csak ellenőrizni, pucolni kellene, nem feltétlen cserélni !!
Ehhez képest a mai csúcsok ... :(

A gyári vajon milyen gyártmány, azt lehet tudni ? :U

Ha bevállna, akkor 10-ért még megérné !

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#7498) Bj Brooklyn


Bj Brooklyn
aktív tag

Üdv mindenkinek!

Lenne egy érdekes kérdésem: Kinézem magamnak egy régi típusú S320-ast és mikor utána érdeklődtem, kiderült, hogy a motor nem indul, csak " köszörül ", ahogy az eladó mondta! Egy soros hatosban mi romolhat el, ami ilyet produkál és mennyi lenne a javíttatása?
Válaszokat előre is köszönöm! :R

Bj

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

(#7499) KillHates válasza Bj Brooklyn (#7498) üzenetére


KillHates
nagyúr

Biztos, hogy egy kényes-macerás őskövület luxusautót akarsz magadnak? Mondjuk mire megunod, (szerintem nem lehet egy Mergát megunni) addigra atom profi autószerelő leszel! :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#7500) Bj Brooklyn válasza KillHates (#7499) üzenetére


Bj Brooklyn
aktív tag

Ha könnyű lenne akkor bele sem vágnák ( én ezt tartom művészetnek) :R

Ha a Google a barátod, akkor a Wiki a barátnőd :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.