Hirdetés
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- No Voice in the Galaxy
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Babszivacs #8649 üzenetére
Üdv mindenkinek !
Keresek hibátlan W123-as első szélvédőt és klímát.
Ajánlatokat privátban várok.
-
Babszivacs
csendes tag
Ha sárga ködlámpás fényszóró üveget szeretnék,van rá esély? az amcsiknál volt divat,vagy a 85ös kupékban?
-
Batman2
őstag
válasz
Babszivacs #8647 üzenetére
Igen, sajnos drága, ebbe már belefutottam én is.
Mondjuk ha a 60ezer forintos új lámpa árára gondolunk, akkor a 12ezer forint még megéri.
Tökéleteset biztos, hogy nem fogsz találni bontóban, mindegyiknek mattult már a felülete a kosz és a hő miatt. Ha le van menve a forcsorod, akkor annál még találsz jobbat bontóban.
De ha tökéletes, szép csillogót akarsz, mint az új, akkor muszály újra foncsoroztatnod.
Döntsd el.Üdv.
-
Babszivacs
csendes tag
Megkérdeztem,3e/db.Dupla kereklámpánál,12e összesen.Lehet megérné bontóból venni 2 fényszórót?
-
Babszivacs
csendes tag
hogy ez eddig nem jutott eszembe...és itt van a szomszédban,ha valakinek kellene rajtam kívül
http://www.gtreflect.hu/magyar.html -
Batman2 - nálam a gyári szűrő elé be van építve egy DAF kamionnak a szűrője ami kb 1-1,5 literes .
-
válasz
Babszivacs #8642 üzenetére
Babszivacs - szerintem a régit elég jól újra tudják foncsorozni
-
Babszivacs
csendes tag
Üdv srácok!
Újítanék egy 23as kereklámpát.Szükségem lenne jó állapotú foncsorokra.
Tudtok segíteni? -
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #8617 üzenetére
Egy szimpla fémkarikán nem múlik semmi, midegy hogy noname, vagy csillag van beleütve, ha rendes a kiképzése és felfekszik a csúcsra, meg a kamra felületére, mikor betekerjük a polrasztókat, ez nem lehet ok.
Egyébként minden egyes alkalommal új tűzkarikát teszünk bele, nem kókányolunk, ez sem lehet gond.
A csúcsokat mikroszkóp alatt megnézve, de akár csak szabad szemmel is, látható, hogy nincsen elégve, a tű, nincsen beégve a csúcs, mindősszesen az ülésével illeszkedő felületen hosszanti bemaródások léthatóak, amik már szépen elvezetik a gázolaj sugarat, illetve elrontják a zárást.
Ez pedig gyenge anyagra vall, semmi másra !
Ebbe az adagoló ugyan hogy szólna bele, hacsak nem forgácsolja saját magát, aminek a darabjai marják ki a csúcsokat, ami nem valószínű, mert már régen nem menne.Nem azt mondom, hogy nem megy már a motor ezerkkel a csúcsokkal, csak ugye már nem indul hibátlanul, nem húz teljesen egyenletesen, kicsit már kormolgat, kicsit már csörrenget, stb.
De ez nekem már nem jó, valszeg sok ember még észre sem venné !
10 évvel ezelőtt még én sem vettem észre semmi ilyet, csak ahogy visszaemlékezem, hogy mennyire csörgős, kopogós volt a motor és mennyivel gyengébben húzott, de még én is türelmesebb voltam és bizony a forgalom is jóval lassabb, toleránsabb volt, most meg nyomni kell, hogy ne legyek forgalmi akadály.
Így természetesen minden apró hiba is jobban érződik.Az üzemanyag szűrésre is lehetne gyanakodni csúcshiba esetén, de egyrészt nem a legolcsóbb szűrőt szktam használni (nem is e legdrágábbat), és ha ez lenne a hiba, akkor az adagoló elemek is bedöglöttek volna már.
Nekem ez a véleményem.Üdv.
-
Batman2
őstag
A hátsó lengőkar külső végén levő szilentet csak úgy lehet cserélni, hogyx az egész futóművet, diffivel együtt le kell szedni hozzá ??
Tegnap voltam szervízbe és erre jutottak a szerelők, mert a szilentnél levő átmenő csavart, vagy rudat nem tudják másképp kivenni, ami rögzíti a szilentet, pedig úgy egyszerű és lkogikus lenne csak ott kioldani !?
Az utángyártott vezérműláncok mit bírnak, mennyi kilómétert ?
Üdv.
-
Üdv mindenkinek !
Nincs valakinek elfekvőben egy rövid kardán-tengelye ? (5-ös váltóhoz)
Köszönöm
-
t.zsolti
tag
válasz
Templomegere #8632 üzenetére
azért kettőnk között kategória eltérés van , ha jól tudom TE ebből élsz, én meg az ujjat nem tudom megfizetni és ha már öreg autóm van akkor legalább legyen normális állapotban ( a belső kárpiton lenne még javítani való , meg lassan ajtót is kellene beszerezni )
nézegettem a szakirodalmat és igen még a magasnyomású csövet is garnitúrában kellene cserélni.ebből a típusból már nem lehet megélni, de régebben sem lehetett mert nagyon sokat elmegy javítás nélkül, de akkor már csak a bontó marad ha annyira lelakják.
A házat 80-al szoktam összehúzni és kifelé nem ereszt, az anya és a csúcs közé már inkább.
nemrég csináltam batman csúcsait , hozott bontóból egy garn csúcsot, ujj bosch-ok voltak benne ( max 1000km ) de 1m-es erőkar kellett a szétszedéshez.kösz a pozitív véleményt, de sokat felejtek sajna, ezért könyvből dolgozom ami nincs a fejemben.
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
Nem tudjátok hogy hol tudnék szerezni új kilométerspirált? Mert néztem a neten a bárdinál és az unixnál is de ott csak az a vékony végű spirál van mármint az a része ami bemegy a váltóba az kis vékony négyzet formájú, nem pedig az a szélesebb téglalap alakú. Vagy esetleg nem tudjátok hogy milyen típusú mercibe volt még olyan kilométerspirál?
Mercedes W123 300D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz
t.zsolti #8620 üzenetére
én ezeken a dolgokon 5-6 éve estem át , szóval nekem ez már régi történet . Tény az hogy mindenből lehet hibásat , rosszat , szart kapni . Ezzel szerintem mindenki egyet ért . Anno én is úgy vettem a csúcsokat , mint más télen zsebkendőt . Kellett hozzá a sok sok tapasztalat hogy rájöjjünk a lényegre . De ahogyan nézem te is rájöttél . Amit magadnak csinálsz (feltételezvén azt hogy ért is hozzá az ember) na az meg van csinálva . Nagyon sok múlik a porlasztó házon a tűzkarikán , az előkamrán , az előtöltésen , az adagolón . Sőt még a magas nyomású csöveken is . Lehet nézni bambán , igen azokon is ....
Szóval elég sok mindennek passzolnia kell hogy jó is legyen . A magyar W123 , w115 diesel motorok porlasztói 95%-ban szét vannak baszva , a házak szarrá húzva , ész nélküli munka eredménye mind. Tűzkarika mindegy milyen az sem baj ha 20 éves használt csak legyen benne , stb stb stb .
Szóval ha nyúlik az a vezérmű lánc , akkor igen elmegy az előtöltés is de elmegy a szelepvezérlés is vele együtt , úgy pedig már az egész kicsikét másképpen fest . Bele bonyolódhatunk , de szerintem érted te ezt .
most mennem kell , majd folyt !!
-
-
t.zsolti
tag
az egy ntc,
ellenállást lehet mérni rajta ,
mérésnél a tüske és az érzékelő házához mérj, és mérj a blokkhoz is ,esetleg kontakthiba van az érzékelő és a blokk között.
http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0007_09-Jarmumechatronika/4_lecke_jrm_fegysgek_jeladi_i.html -
lapa - ha küldesz egy cikkszámot az érzékelőről akkor utána tudok nézni
t.zsolti - Küldtek egy emailt hogy folyamatban van az új képviselet kiépítése. Azt írták hogy amíg ez nem működik stabilan addig forduljak a Wiseco-Austria-hoz.
Én erre azt válaszoltam hogy köszönöm a "tájékoztatást" de ha nekik nem piac Magyarország akkor köszönöm de nem tartok igényt a szolgálataikra és ezentúl a JE-Pistons és a Mahle-hoz fogok fordulni mert a Wiseco egyáltalán nem ügyfélcentrikus. Természetesen másoknak is ezt fogom javasolni !
-
t.zsolti
tag
nem vállalják, elvileg a bosch szervízeknek ezt prezentálni kellene mert árulják is .
sok a pöcsölés ezzel a csúcsal, hogy jó legyen ( bár ha jó a csúcs akkor megy az hamar 1/2-1óra / db )))))))))))))))))))
ezért lett az , hogy megcsinálom és nincs vita.válaszolt már a gyár? ( wiseco ?)
-
lapa
veterán
én leginkább kétségbe esek. eddig a balatonra volt hordva, de már oda se lesz. de ott be lett lőve rendesen, legalábbis amennyire a mindenféle információkból meg tudom ítélni.
kérdés: a vízhőfokmérő nem megy feljebb a fehér és a fekete határánál (nemtom ez 50 vagy hány fok). eddig annyit tettem, hogy megcsiszoltam a blokkon lévő bigyóka érintkezőjét, persze ettől nem lett jobb.
van egy másik ilyen hőmérőm egy másik mocin, de nem tudom ki lehet-e egyszerűen cserélni megnézni.
személy szerint arra gyanakodnék, hogy a hűtő vastag gumicsövébe beépített elektromos melegítő miatt elbarmolták a termosztátot, de lehet totál rosszul gondolom. van valakinek tippje? takarjam le a hűtőt és menjek úgy egy darabig, hogy javul-e?
-
Üdv mindenkinek.
Olvasom a tapasztalataitokat és csodálkozom
Csak én vagyok egyedül aki egy W123 300D-vel 180.000 km-t ment ugyanazokkal a porlasztócsúcsokkal problémamentesen ?Abban viszont van igazság hogy olyan komoly szakembert aki rendesen beállítaná a porlasztókat és az adagolót nehéz (vagy lehetetlen) találni .
Ti kihez szoktatok fordulni ha ilyen jellegű problémátok van ?
-
Hikvision
senior tag
Ha esetleg valaki épp felni vásárlás előtt áll, nekem most kerültek eladó sorba: (erős idegzetűeknek)
-
t.zsolti
tag
válasz
Templomegere #8617 üzenetére
én sem szórakozásból veszem a csúcsokat ,lehet előtöltés miatt is ,aláírom., de amikor elvittem a szakszervízbe az UJ 5 csúcsot ,átvezetőt, nyomócsapot,rúgót, és mondtam ,hogy Titeket ajánlott a bosch műszaki osztály ,akkor elsőre a csúcshibát ráfogták a házra, ( azért volt bennük annyi , hogy beleraktak egy régen polcon állót és az jó volt a házban ) aztán " kijelentették" , hogy mind hibás, ( 1 hónap után ) aztán lelátogatott a bosch üzletágvezető ( nem írom ide a nevét mert akinek van kapcsolata velük az tudja ki az ) és onnantól jó volt a csúcs. Ez volt az 5.ik hét végén, aztán visszaküldték a csúcsokat ,hogy beszerelhető/beállítva, ehhez képest 1-et kézzel szét lehetett csavarni a többit meg úgy rakták össze ahogy oda vittem , a nyomás nem volt beállítva ( 90-110 között minden volt ).
És amikor ujjonnan szar a porlasztási kép ( még autóba nem volt ) ?????????????? 5-5
Ezért csináltam magamnak .
És most ott tart , hogy csak a dtp-vel mentem 20000km és olyam mint amikor beleraktam,
Lehet valamit az előtöltésre is fogni de amikor uj a csúcs és szar azt nem, és azt sem hiszem , hogy a láncnyúlás nem befolyásolja az előtöltést , tehát elmegy ,kevés felhasználó ellenőrizteti 20000-ként , akkor meg megváltozik és a csúcsnak tönkre kell mennie ??? -
lapa
veterán
válasz
Templomegere #8617 üzenetére
mondjuk nekem volt már elég szép méretes forgács indiai készre szerelt porlasztóban (a házban), innentől sok mindenen nem csodálkoznék akármilyen faszára belőtt adagolóval se. hozzáteszem még azzal is hazavitt amikor beállt tőle a csúcs, de nagyon fájdalmas hangja volt azon a 10 km-en.
volt valami infómorzsám, hogy az om617-be a bosch rendszere valami 240-es jelű csúcsot ír, de igazából 220/ vagy milyen kell bele. erről tudtok valamit mondani?
-
válasz
Templomegere #8617 üzenetére
Templomegere - ha rendelsz akkor rendelj 10 db-ot OM617.952 motorhoz is (300 Torbodiesel)
-
Templomegere
senior tag
válasz
Batman2 #8616 üzenetére
és szépen eszegeti vele az autó a porlasztókat
jó kis adagolók , frankón belőve , előtöltés meg még jobban.
Régen én is ráfogtam az indiai , meg török bosch -ra a dolgokat , de rá kellett jönnöm hogy ez nem lehet a hiba . Egyszerűen nagyon érzékeny az előtöltésre és a tűzkarikára . Ha itt hibázik valami az eszi a csúcsokat .
Érdekes hogy a w210-es 300TD-be indiai bosch-ok vannak ismerősömnek évek és km tízezrek óta , és semmi bajuk , nekem denso csúcsok vannak a w123-ban kb azóta amióta te elvitted a bosch-okat , és köszönik szépen jól érzik magukat . Az én w210 300TD -ben most 317e km-nél jött el az idó hogy 2 v 3 db csúcsot megnézzek , mert alapjáraton koporásznak . és indiai bosch fog kerülni bele .
és tuti hogy jó lesz ! gyári tűzkarikákkal .
-
Batman2
őstag
válasz
Templomegere #8614 üzenetére
Szevasz
Sonak próbálkozunk már jó ideje porlasztó csúcsokkal, a beállításnál időt nem kimélve !
Hiába állítjuk be a lehető legjobban, akkor sem tart 10-20ezer kimlóméternél sokkal tovább, mert annyira gyenge anayagból készítik ezeket, hogy pillanatok alatt elkopnak !!
Amit Tőled vettem anno 4 Bosch felújított komplett poralsztót szintén ugyanilyen volt, pár szárz kilóméter bejáródás után nagyon szépen muzsiikált, de nem bírta sokáig, kb. 7000km-t mentem vele és egy kivételével teljesen készen voltak, de az az egy is sántitott már, egyszerűen elkoptak !!
Azóta is próbálkoztunk már sok csúccsal, nálam eddig a Monark hozta a legtöbb km-t és a legjobb állapotot, telekes Zsolti barátomnál pedig a DTP.
Denso, Bosch, mind ugyanúgy gyenge anyag, a többi meg már alapból sem jó, nem porlaszt jól.
Egyébként nekem is 15ezer forintos kukázott adagoló van fenn, meg lenna pincében még kettő, és eégzs jól működik vele a motor, még ha nem is gyári minőségben, de megbízható, jól használható, sok ezer kilómétert tekertem már vele.
Üdv.
-
-
Templomegere
senior tag
válasz
geri0920 #8613 üzenetére
Adagolóhoz még annyit fűznék , hogy szerintem életed végéig sem fogsz rájönni , megtanulni hogyan is kell beállítani . Én sem állok neki , eszembe nem jutna , mert tudom hogy pad nélkül zsákutca . A röpsúlyos adagoló még okés a mai adagoló javító műhelyeknek , de azt sem nagyon szeretik már fabrikálni , a régebbi vákumos vezérlésűre pedig megkérdezik mi is az ..... Én csak olyan adagolóshoz vinném a merci adagolóját aki legalább 50-60 éves . adagolót beállítani pad kell , jó pad , nem szar . Pad nélkül pedig akár a macskádat , kutyádat is megkérheted hogy tekerjen már valamit rajta .
Egyszerű motorok ezek , átgondolt felépítéssel , és bazi nagy túlméretezéssel , de tudnak meglepetést okozni még tapasztalt merci guruknak is .
Porlasztó vizsgálatról is tudnék neked mesélni , órákat , az sem olyan egyszerű . Nekem aki azért csináltam már jó pártat , nekem is egy porlasztó rendberakása , beállítása hogy az jó is legyen (nem csak az első 5 km-re) akár 3-4 óra is lehet , EGY db!
Mondhat bárki bármit , (meg kell tanulni helyén kezelni a dolgokat ) te itt ebben az országban , nem fogsz venni 10e forintokért jól , helyesen , sokáig működő porlasztókat . Ez tény . De ugye ebben is létezik a szerencse, vagy inkább csoda faktor
.
Nem véletlenül adnám a beállított porlasztóknak darabját 15-50e ft-ért és egy rendesen belőtt adagolót 20-50-100-150e ft-ért .
adagoló gyári bosch felújító készlet 120e ft volt 6 évvel ezelőtt .... egy felújított porlasztó komplett ha leadod a rosszat került anno 28e ft-ba . és az csak felújított , az új az arany + néhány swarovski kristály ...
Értem én hogy abba az autóba nem éri meg bele ölni százezreket , de akkor viszont tudomásul kell venni hogy ennyiért ennyit kapsz .
És még valami , ha megveszed a legdrágább porlasztót a motorba , az sem biztos hogy sokáig fog jól működni , tűzkarika kérdése , beszerelés kérdése , előkamra kérdése , előtöltés kérdése . Szóval csak okosan
-
geri0920
csendes tag
válasz
Templomegere #8611 üzenetére
Teljesen igazad van! Kezdő vagyok még, de valahonnan el kell hogy induljak.. könyveket átolvasni, jobban tájékozódni stb. Cseréltem már bakkot és nem vettem ki a motort, csak ha kint van akkor jobban hozzáférek és az apróbb tömítetlenségeket kijavítani s ezzel is hozzájáruljak a szivárgások, olajfolyások megelőzéséhez. Folyamatosan olvasom a fórumot és a megoldások alapján csinálom a kocsit. Adagoló terén van még mit fejlődjek. A probléma az hogy kicsit messze vagy, én itt vagyok Békes Megye határán
. Köszi a segítséget!
-
válasz
Templomegere #8611 üzenetére
-
Templomegere
senior tag
válasz
geri0920 #8609 üzenetére
Én mondtam hogy csak szívni fogsz , a másik pedig az hogy nem értsz hozzá , és olyan dolgokat csinálsz rajta ami egy mostani autószerelőnek is tud meglepetést okozni . Ezeken a motorokon is 2 módon lehet előtöltést állítani , és a kettőt nem illik összekeverni , főleg nem a megadott értékek miatt ..... statikus és dinamikus állítás . A statikus állításra több leírás is létezik ezekhez a mercedes motorokhoz , és ezek 90% baromság . Dinamikus állításhoz pedig 3 azaz három műszer van hitelesítve ezen motorokhoz , szóval olyat ami jó is hozzá és pontos adatot kapsz , na olyat nem nagyon fogsz találni
Lehet itt kínlódni , szenvedni , jó nem lesz . 1 - nem értesz hozzá , 2 fogalmad sincs mit hová állítasz , 3 megadott értékeket sem tudod mik azok . stb stb stb , de van egy szerencse faktor is amit mindenképpen figyelembe kell venni , szóval akár még szerencséd is lehet és összejön
fogadni nem mernék rá
Annyit tudok segíteni ha erre jársz felém , megmutatom neked hogyan kell belőni .A motor bak cseréhez ki ne vedd azt a motort , meg a mosáshoz se , minek ? bent a helyén is csodálatosan fémtisztára le lehet mosni , csak eszköz és szer kérdése .
-
geri0920
csendes tag
-
geri0920
csendes tag
Üdv!
Na megvettem az adagolót a múlt héten. Felraktam és nagyjából belőttem a 24'-ot (addig állítottam amíg a 24'-nál kezdett el megindulni a gázolaj az egyes henger kivezetésénél az adagolón.) Szóval szerintem jóvolt. Összeraktam, be is indult. Azt vettem észre hogy még alapjáraton is fekete a füstje, nem csak akkor amikor megyek. Meg az is hogy alacsony fordulaton erőtlen(eddig nem volt baja). Csúcsok újjak, Monark van bennük. Alapjárata még alacsonyabb lett. Szerintem az előtöltéssel lehet gond, mivel ezzel az adagolóval már 1x belőttem és jó volt, csak az alapjárata volt alacsony és mondtak hogy állítsam újra az előtöltést. Hát újraállítottam. Még a lánc nyúlását nézem majd meg. Szerintetek ha most ezt csinálja a kocsi akkor az előtöltés kevés vagy sok? Ja meg most elkezdett kopogni ezzel az újraállítással.
Köszi! -
Egy ismerősöm lemérte a 240D lendkerék súlyát és 11,3 kg volt .
Létezik hogy 10 kg-al könnyebb mint a 300D lendkereke ?
-
válasz
t.zsolti #8604 üzenetére
t.zsolti - Mondhatnám hogy a pénz nem számít de nem volna reális
Igen , sokba lesz de ha kész lesz akkor egy nagyon egyedi és kizárólag Mercedes alkatrészekből összerakott autó lesz a lehető legtartósabb és legerősebb összeállításban.
Nem minden esetben kell kuplungharangot cserélni. Nekem azért kellett mert az ami rajta volt az bal indítómotoros és értelemszerűen nekem jobb indítómotoros kell. Szerencsére már beszereztem a kuplungharangot.
A lendkerékkel kapcsolatban új fejlemények vannak.
A 300D OM617 blokkon 22,5 kg a lendkerék
Most egy 240D motorral szerelt kisbusz vagy platós tgk lendkerekére pályázok mert az elvileg könnyebb mint a 300D motoré és nem kell külön foglalkoznom a könnyítéssel. Szerencsére a 300D tgk erősített kuplung-szerkezete passzol a 240-es lendkerékre.Már csak a 240-es lendkerék súlyát kellene megtudnom
-
t.zsolti
tag
nem kevésbe lesz , úgy is mondhatnám , hogy sokba lesz az alakítása a kocsinak.
Ez az öntöttvas házas váltó tartósabb mint a másik ( gondolom mivel teherautóé ) , mindegyiken kell kuplungharangot cserélni? a többi cucc is megvan hozzá?
A nyelestengely bordázata/hossza/ is megegyezik? -
válasz
t.zsolti #8602 üzenetére
t.zsolti Igen , lecserélem és úgy néz ki hogy már meg is van az új harang.
Már csak egy olyan "közdarab" kell amin van fordulatszám-szenzor. Most pont olyat keresek. (pár hozzászólással ezelőtt itt a fórumban is kerestem)Találtam bontóban 309-es lendkereket de 20000 Ft-ot kérnek érte
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- iPad topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Külpolitika
- Tőzsde és gazdaság
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Pontosabb, erősebb zajszűrést hoz a Sony kényelmesebb formában
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Horgász topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 12 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Z Fold5 / 512 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- Fotó állvány eladó
- Xiaomi 13T Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest