Hirdetés

2024. június 11., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11451) tailor13 válasza Batman2 (#11445) üzenetére


tailor13
csendes tag

Nem tudom, hogy csinálják, mert én is használttal tolom, de ülepítem, és kétszer szűröm utána, mert az alján annyi zacc van, mindenféle takonnyal, hogy borzasztó.

A kopást nem tudom, nem szedtem még szét tartósan étolajüzemű autó üzemanyagrendszerét, de hogy tisztít, az bizonyos. Amikor hosszabb tiszta gázolajos üzem után megkapja az első friss étolaj adagot, mindig előrehoz egy kis lerakódást a tankból, a szűrőbe.

'82 240D

(#11452) Batman2 válasza tailor13 (#11451) üzenetére


Batman2
őstag

A tisztító hatás érdekes !

Én zömében csak akkor használtam, mikor olcsóbb volt a boltban, mint a GO, és tisztán ment bele, használtam nincs.

Mondjuk visszatérve az növényi olaj vs. üzemanyag rendszer kérdésre, ha jól tudom, akkor Németországban vannak repceolaj kutak, melyeken tiszta repce olajat lehet tankolni.
Ha ártana töményen az üzemanyag rendszernek, akkor gondolom nem árusítanák, csak keverékként.

Mondjuk itthon Magyarországon, ha lett volna egy kis eszük, akkor már megoldották volna a növényi olaj, mint üzemanyag kérdését például úgy, hogy a legtöbb kúton meglévő, valamikori kétütemű keverék kút fej és a hozzá tartozó tartályból 50-50% előre kevert növényi-GO-t lehessen tankolni !
A normál adagolós dieselek biztosan tudnák használni, a modernebb common rail, nem tudom mit szól hozzá, de lehet, még az is elmenne vele.

Vagy legalább mindenhol árusítottak volna belőle bioetanolt, akkor is több értelme lett volna, mint így, hogy ott állnak, kihasználatlanul.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11453) molnarpeter válasza Batman2 (#11452) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Más márkáknál Lucas adagolók nem szeretik, csakk a Bosch bírja jobban.

(#11454) tailor13 válasza Batman2 (#11452) üzenetére


tailor13
csendes tag

Németországban mezőgazdasági gépek számára árulják főleg, ha információim nem csalnak, a traktor meg főleg soros adagolós :)

A növényi olajat nagyobb mennyiségben sem a CR dieselek, sem a köradagolós dieselek nem komálják, a köradagolónál az üzemanyag keni az adagoló belső részeit, a növényi olaj kenőképessége viszont elég gyenge.

Azért a pár soros adagolós Mercedesért pedig nem éri meg senkinek ilyen hálózatot telepíteni.

Az etanol is csak addig érte meg, míg nem emelték meg a jövedéki adóját, azóta már drágábban jön ki, és kevésbé megy vele az autó. Amikor olcsó volt, használtam Simsonba, de kellett bele 20-30% benzin, mert a tiszta etanolban nem oldódik a 2T olaj, hanem megy szörnyű, lemoshatatlan ragacs lesz belőle. Igazából elég rossz volt vele menni, mert amíg át nem melegedett a karburátor (nyáron 4-5 km legalább) borzasztó rossz volt a keverékképzése, durrogott, detonált, de ha meleg volt, 10 km/h-val jobban ment, mint benzinnel valaha :) (mostanság benzinnel, jobb karbival 82-85 körül tud, a gyárival olyan 80-82 körül ment, etanollal gyári karbival 92 volt a legjobb :) )

'82 240D

(#11455) Batman2


Batman2
őstag

Köszi mindkettőtöknek az infókat !

Most már valóban nem érné meg a növényi olaj, személyautók számára, de anno, kb. 15-20 évvel ezelőtt még bőven a hagyományos rendszerek mentek, CR még nem volt, még csak a roto adagolóknál jártak.

Valami ismeretterjesztő kisfilmben, vagy anno még éppen a Delta c. műsorban volt erről szó és természetesen mercedesszel szemléltették, ez akkor még egy w124-es volt.

Az biztos, hogy a traktoroknak többségében soros adagolójuk van, bár manapság már lehet hogy azt is CR-rel csinálják, nem tudom, az viszont manapság elég jellemző, hogy turbós motorokkal szerelik.

Etanolt én csak 4T trabantban póbáltam, az is rosszul indult és ment hidegen vele, ha már 50% vagy több volt benne az alkohol. Bemelegedve gyorsításokkor jobban le kellett nyomni a pedált, majd kicsit vissza, hogy megfelelően dús legyen a keverék, különben torpant, az alkoholnak más levegő arány kell, mint a benzinnek (asszem 14:1 a 9:1 helyett).
Nagy kár, hogy megemelték az adóját, így már tényleg semmi értelme, mert a kutya nem tankolja, mivel még több is kell belőle, mint benzinből, azonos táv megtételéhez. Pedig az injektoros, tehát tipikusan mai autók gond nélkül kell menjenek vele, mert ott az elektronika az égés, illetve a kipufogógáz paraméterei alapján észleli a tüzelőanyag energiatartalmát és át áll az alkoholnak megfelelően, nem úgy mint egy karburátoros rendszer.

A 2T-s tapasztalatod érdekes, de igazából reális, mert ha megadod a rendszernek azt a kb. 30% többlet üzemanyagot, ami kell a megfelelő keverékképzéshez, akkor viszont több energiát képes leadni, illetve gyorsabban és az alkohol, mint a benzin, lehet ezért is ment gyorsabban vele a simsonod !

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11456) MurdR


MurdR
veterán

Na ''feltuningoljuk'' egy kicsit a 124-esemet.

Amit kap: szép állapotú bőrbelső kárpittal együtt, memóriás fűthető ülésekkel, kap egy klímát, meg kap egy szép állapotú első lököst is. :D

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11457) Hyperion válasza MurdR (#11456) üzenetére


Hyperion
senior tag

Wow!

Üdv a projektelők között :D
Én is éppen klímabekötésben(nulláról) + utaslégkondi összerakásban vagyok :D

Kitartást hozzá! :R

(#11458) MurdR válasza Hyperion (#11457) üzenetére


MurdR
veterán

Hát lehet az idén már nem lesz meg, mert most kaptam egy 100ezres ajánlatot a beszereltetésre.
Tehát ezt a nyarat végigizzadom. :D

[ Szerkesztve ]

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11459) KillHates válasza MurdR (#11458) üzenetére


KillHates
nagyúr

Khm... :U
Biztos azért ennyi mert gyerekjáték...
És az ülések, kárpitok berakása sem lesz két fillér...

[ Szerkesztve ]

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11460) MurdR válasza KillHates (#11459) üzenetére


MurdR
veterán

Addig idegesítesz vele amíg meg nem csinálom magam :U ;]

A 124es talira ha az ülések bent lesznek, meg az első lőkös le lesz cserélve, én már boldog leszek. :)
A hátsó lőkösöm is elkezdte ledobni a fekete festéket (láttad asszem, elvileg piros az eredeti színe), de azt szerintem egy fényezéssel megúszom. :K

Attis, a légkonditól sem veszed el a kedvem, mert ha meg kell fizetni azt aki hozzáértő, akkor meg kell fizetni. Az én munkámat sem tudja megcsinálni akárki, a klímaszerelést sem, de ez így van rendjén.

Sokat beszélgettünk róla, hogy mi pénzek el fognak menni, megértettem, elfogadtam. Benne lesz egy olcsóbb 211es árában, de akkor tudom, hogy a világ végére el fog vinni oda meg vissza.

[ Szerkesztve ]

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11461) KillHates válasza MurdR (#11460) üzenetére


KillHates
nagyúr

Nem tudom honnét van ez az "elveszed a kedvem" paranoiád? :W :U
Egy szóval sem mondtam, hogy hagyd a fenébe az egészet, egy szóval sem mondtam, hogy ne csináld!
Csak arra világítok rá, hogy vannak munkák amiket nem a reggeli kávézás mellett kell félvállról megcsinálni.
Egyenlőre -ha a szerelőket nem vesszük- én foglalkoztam a kocsiddal a legtöbbet eddig, beleértve téged is! :K

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11462) Hyperion válasza MurdR (#11458) üzenetére


Hyperion
senior tag

Sajnos ez reális ár, feltöltéssel, beszereléssel sok-sok szívással...

Egyébként gyárilag kondis az autód?
Milyen klímát sikerült szerezned? BEHR,SIEMENS?
Minden megvan hozzá? :D

(#11463) Jim Tonic válasza MurdR (#11460) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Én úgy gondolom, hogy jobban járnál, ha eladnád, aztán vennél egy megfelelően felszereltet. Soha nem hozza vissza az árát,
A memóriás ülésekhez pl. az összes vezeték megvan?

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11464) batmanéhes


batmanéhes
tag

sziasztok. a régi 55A-es generátor mennyit kéne töltsön? mert nekem nem megy feljebb ~13,85-nél fogyasztó nélkül, utóizzítás után sok idővel se. ha lámpát bekapcsolom akkor ~13,65 körül van. fordulaton se megy feljebb. a bajom az, hogy mindkettő általam elérhető hasonlót mutat, azaz vagy mindkettő rossz, vagy nem tudom. a csatlakozások, kábelvégek látványra vállalhatók, most végigmentem az összes földponton is csiszolóval, nem sok változás van. a szíj feszes, új.

[ Szerkesztve ]

(#11465) KillHates válasza Jim Tonic (#11463) üzenetére


KillHates
nagyúr

Én is elkeztem neki mondani a litániát, hogy az mekkora szopás lesz beépíteni, erre kiderült, hogy csak fűthetőek (szerencsére) . Persze azt sem egyszerű berakni mert oda is kellenek extra kábelek, feltéve ha felmerül az ülésfűtés bekötésére az igény(esség) :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11466) Hyperion válasza Jim Tonic (#11463) üzenetére


Hyperion
senior tag

Sajnos ez a típus tipikus DIY autó.. Ha magad meg tudod ezeket a dolgokat csinálni istenkirály. De ha mindenhez szerelő kell, a gatyád rámegy...
Én imádom :B :DD

(#11467) Jim Tonic válasza batmanéhes (#11464) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

Az belefér még. Ha nincs panaszod, ne foglalkozz vele.

Hyperion: ja, kölyökként én is imádtam, ma már sajnálom rá az időt, és mindenért szerelőhöz viszem. Jó, pl. fejegység, műszerfal mögötti dolgok, vagy a nyest megette a napfény érzékelőm, ezeket magam megcsináltam. De amivel szívni kell, olajos, vagy nincs kijárt út a megoldáshoz, azt magam már nem.
Nincs is értelme. Beleölsz egy vödör pénzt, időt, és nem jön vissza. Ráadásul ilyen jellegű átalakításokkal veteránnak sem lesz igazán jó.

[ Szerkesztve ]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#11468) batmanéhes válasza Jim Tonic (#11467) üzenetére


batmanéhes
tag

arra lennék kíváncsi mennyi amikor jó.

(#11469) Batman2 válasza batmanéhes (#11464) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Szakkönyv beli ajánlás szerint asszem 13,4V-nál húzzák meg a határt, az alatt már elégtelen a töltés.

Amúgy feszültségszabályozón múlik, eleve lehet többfélét kapni, pl. van melyikre 14,2V-van írva, másikra 14,5V.
Terhelésen (tompított fényszórók) azért jó ha meg van a 13,6V, ilyenkor már azért jut valami az akkuba is.
Sajna, hogy manapság szinte mindig lámpával kell járni, így sosem töltődik fel teljesen az akku, mert hiába termel a generátor, ha nincs meg a megfelelő töltőfeszültség.
Én az öregre LEDes nappali menetfényt szereltem, így nappal csak azt égettem, nem a tompítottat, így fel is ment 14-14,1V-ra a fesz, mivel ezek csak 14W körül ettek, 110W helyett.
Ez különösen télen volt érezhető, mivel sokat jártam országúton, így rendesen töltött volt mindig az akku, könnyen indított a mínuszokban is, nem kellett külön tél előtt karbantartó töltésre tenni az akkut.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11470) whisky75


whisky75
tag

Üdv mindenkinek. Próblémám a következő, 50km től felfelé ha átmegyek egy bukkanón a kocsi hátulja kitér hirtelen mintha el akarna hirtelen menni jobbra vagy balra . Mi lehet az oka? w124 200D az autó. :F

(#11471) MurdR válasza Hyperion (#11462) üzenetére


MurdR
veterán

Megnézem majd neked, hirtelen nem tudom. :B
Elvileg minden megvan, de a Bosch szervíz azt mondta itt miklóson, hogy szánjak rá 1órát, vigyem be az összes cuccot, terítsük ki, és meglátjuk, hogy mi hiányzik még belőle. Azt mondta a srác, hogy 15éve szerel be bontott klímát, de még nem találkozott olyan ügyféllel, aki az összes biszb.szt elvitte hozzá, ami a beépítéshez kell.
Meglátjuk. Ha meggondolom magam, akkor max eladom amit lehet belőle és kész.

Jim: nem, nem klímás, tehát nem kis melóm lesz beszerelni... :D

Sokat gondolkodom rajta, hogy mi legyen vele, mert szeretnék értelmes kereteken belül maradni. Az a klíma még beleférne szerintem a kocsi költségvetésébe, és akkor lesz 700+kopóalkatrészek.

Van egy suzukink is, le akarjuk jövőre azt is cserélni valószínűleg egy kombi Passatra, vagy egy 210es kombira, és akkor az lesz a családi autó, a 124es pedig az én munkábajárós hobbiautóm. :)

Amúgy tegnap bekerültek az ülések és az ajtókárpitok, rettenetesen jól néz most ki a szekér. Ja, meg kicseréltük az első lököst is :D

Idén még megcsináljuk a csomagtérfedelet, meg a szárnyamat lefújjuk mert pattog róla a lakk, és csókolom, mert nyaralni is kell. Jövőre jön a jobb első küszöb és taposó, aztán maradnak a szükséges javítások.

[ Szerkesztve ]

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11472) barnam_ válasza MurdR (#11471) üzenetére


barnam_
nagyúr

Több képet, ha kérhetem :))

(#11473) Hyperion válasza MurdR (#11471) üzenetére


Hyperion
senior tag

Szép igényes belső tér!
Grat hozzá! :C

1-2 jótanács a kondival kapcsban.

Első sorban ellenőrízd, hogy milyen klímád is van.
Ha gyári Mercedes lógós BEHR vagy SIEMENS van írva a fűtésdobozra, kiváló.
Ha viszont DIAVIA, inkább add el ha tudod. Ez utóbbi utángyártott klíma rettentő rossz, és buta működéssel, alulméretezett hűtővel.

Ha gyárid van az alábbiakat tedd meg, mielőtt elviszed beszereltetni:

Szét kell darabokra bontani a fűtésdobozt.
Minden alkatrészét tisztára pucolni.
Nyomáspróbáztatni a hőcserélőket, ha lehet cseréld az O gyűrűket.
Nézd át az egész dobozt, ha találsz repedéseket hegesztesd meg! Otthon nem éri meg pacsmagolni, mert kell a tartás a doboznak.
Ventit még padon próbáld ki, hogy nyekereg e.
Érzékelőket mérd ki. Ha TEMPMATIK-os klímád van (3 gombos) 5db érzékelőnek kell lennie:
Jobb-Bal oldal, hőcserélő, külső levegő hőmérséklet (Pollenszűrő felett), belső levegő hőmérő (Tetőablak nyitó mellett)
Sima ellenállást kell mérni, infót találsz a neten. KB az összes hasonló érték lesz, kivéve a külső hőmérő.
Vegyél új, gyári tömítőszivacsot a fűtésdoboz és a tűzfal közé! kb 1.500Ft.

Ellenőrizd a kábelkorbácsot. Nincs e valahol repedés, törés. Tűzfal gumidugók épek-e.

Aminek a meglétét ellenőrizd a korbácson:

Bizti tábla mögött 2 db relé + foglalat megvan e rajta. Egy fém házas relé és egy fekete. Jobb oldalt, akksi mögött KickOFF relé megvan e. (Más a benzines, más a diesel) Külső hűtőventi előtét ellenállás jó állapotban van-e, mérd is ki!

Ellenőrízd a pneumatikus kört is!

Szivattyú: csapágyellenőrzés, tengelylógás, felfogatás stimmel e. Ventillátor: Ki kell alakítani a helyét a lökhárító nyúlványon. Vegyél hozzá gumibakokat is! (Gyári nem drága.) Minden O gyűrűt cserélj, valamint új szárító! Gombák álltalában jól bírják, de ha tutira akarsz menni, azt is kell cserélni. Én azt javaslom, hogy cseréld az összes tűzfalas gumit amivel dolgozol. Nem drága a gyári, de ha nem cseréled simán beázhatsz...

Ja és ha tudod, a műszerfalat Te szedd ki. Nem bonyolult dolog, de jó pénzt kérnek érte a szervízben.

Azthiszem ennyi.. Remélem segítettem valamit!

[ Szerkesztve ]

(#11474) Batman2 válasza whisky75 (#11470) üzenetére


Batman2
őstag

Mekkorát leng a háta bukkanónál ?
Guminyomás rendben ?

Ha nagyot, akkor tippelnék a lengéscsillapítóra, amúgy pedig stabilizátor probléma lehet, pl. szétment valamelyik szilent, szétugrott a rudazat.

Mindenképpen alá kell nézni, megnézni, hogy minden a helyén e, nem szakadt e ki valami, nem lóg e, vagy lötyög, amit persze az autó sulyával terhelt futóművön nem biztos, hogy észre veszel, csak ha fel van emelve, tehermentesítve.
Én mindenképpen durvább hibára gondolok, hamar menj a szervizbe !

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11475) bucihost


bucihost
senior tag

Sziasztok. Ismerősöm Mercedes c200, ában Lassan 1 éve volt fék tárcsa. Cserélve. De nyikorog fékezés nél azóta is. Mit nézzen rajta, nonstop melózik nem volt ideje még szerelőöz vinni.

(#11476) KillHates válasza Hyperion (#11473) üzenetére


KillHates
nagyúr

Jézusom! Nem szabad neki ilyesmit írni, mert aztán az lesz, hogy el akarod venni a kedvét az egésztől! :D :DDD

Egyébként korrekt leírás, bárcsak a szerelők értenének így hozzá! :K
Sajnos még a márkaszervizekben is sok a fakezű. :(

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11477) MurdR válasza Hyperion (#11473) üzenetére


MurdR
veterán

Ezeket a feladatokat rábízom a Bosch szervizesre, ő látott már párat, szerintem ''többet lát, mint én'' :D

Aggregátor: kirakarítom majd rendesen, és teszek fel pár képet. :)
A váltógombomat még mindig nem sikerült betenni, tehát nem a legszebb :/

[ Szerkesztve ]

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11478) aero. válasza bucihost (#11475) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Szar a tarcsa + betet parositas. Mit rakott bele?

(#11479) rudi77


rudi77
tag

Porlasztós cserés lett az autóm.
2010-es w212 250cdi-hez oe651 keresek porlasztót, újat esetleg felújított is szóba jöhet.
Valaki tud valami jó beszerzési forrást?

(#11480) bucihost válasza aero. (#11478) üzenetére


bucihost
senior tag

Na hát ez jó kérdés. A kedves volt párja cserélte ki neki. A srácnak egy c220 kombi, a csajszinak meg c200 sedan van. A srác akkor azt mondta neki, hogy be kell kopni azért nyikorog.... de azóta vagy 30.000-t ment vele a csaj, és ugyan úgy nyikorog... Bennem már az is megfordult, hogy a srác a sajátjába rakta bele az új szettet, az csajsziéba meg a sz*r-t.... Most kellene vinni a kocsit műszakira neki. Ezért átengedik még, vagy nem? :F Kedden műszaki, szerdán meg utaznia kellene ~400 km-t temetés miatt...

(#11481) aero. válasza bucihost (#11480) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Átengedik, vagyis emiatt nem kell problémázni. Ha jó a fékhatás és van elég anyag a tárcsán akkor oké. Sajna bizonyos tárcsa - betét kombinációk nem szeretik egymást, nem egyedi eset az övé.

(#11482) bucihost válasza aero. (#11481) üzenetére


bucihost
senior tag

Jónak jó, stabilan "fog", nincs vele baj. Csak a csikorgás kibacott idegesítő. Köszi az infót. :R

(#11483) KillHates válasza rudi77 (#11479) üzenetére


KillHates
nagyúr

Kellene a porlasztócsúcsról a szám, mert az a tuti.
A jószopáson hirdetnek 200ért 4 új csúcsot az újabb CDikbe való.
Ne vegyél bele felújított csúcsokat, hanem most vegyél egy új szettett ezt meg újíttasd fel és tedd félre .

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11484) Hyperion válasza MurdR (#11477) üzenetére


Hyperion
senior tag

Eddigi tapasztalataim alapján ezen feladatok nagy részét nem fogja megcsinálni. Szétszedni nem fogja, max nyomáspróbáztatni viszi el. Törést ha talál kinyomja szilóval, akár csak a tűzfal gumidugókat.
Általában a gyári állapotot nem állítják vissza az elektronika bekötése során. Egyszerűsítik a dolgokat és bedobnak 2 relét ami vezérli a ventit és pont. Kihagyják a kick off és egyéb kényelmi dolgokat...

Ha viszont nem így jár el, hanem gyári állapotra állítja vissza, ne töröld a számát a szerelőnek! :K :DD

(#11485) Batman2


Batman2
őstag

Sziasztok

A 23-asomon múltkor kétszer is tapasztaltam, hogy valamely fék befoghat hátul, mert egyik alkalommal az egyik majd legközelebb a másik kerék hevült fel és volt furcsa égett szaga. az amúgy gyenge motor meg alig bírja vinni a kasznit.
Az érdekes az, hogy amikor állt az autó és próbáltam, hogy gurul e szabadon, akkor úgy tűnt, hogy igen.
Tegnap megint próbálgattam, áttapostam többször az üzemi féket, aztán a kéziféket is, és úgy tűnt, gurul rendesen. Most viszont nem volt behúzva a kézifék, csak sebességbe téve parkoltam.

Egy dolog viszont most is zavar, hogyha be van húzva a kézifék, akkor is tudok pár centit ide-oda gurítani az autón. Tehát fetapad a fékpofa, de valahogy lötyög a szerkezet, ez feltételezem, nem normális ?? :U
Esetleg ebből fakadhat, hogy befog, felhevül a fék ?

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11486) tailor13 válasza bucihost (#11480) üzenetére


tailor13
csendes tag

Nekem is volt, hogy nyikorgott, de egy fél év (10-12 ezer km) után abbahagyta, és az valami ismeretlen fékbetét volt, tárcsát nem cseréltem.

Ha nyikorog, nem feltétlenül teljesen rossz, a modern autóknál a gyári szerelésű is tud nyikorogni, mert valami szabályozás miatt ilyen meg olyan anyagot nem tehetnek bele, ami meggátolná. Az utángyártókra nem vonatkozik ilyesmi....

De azért érdemes lenne levenni a féknyerget, rálesni a betétre, tárcsára, ennyi óvatosság szerintem nem árt...

'82 240D

(#11487) tailor13 válasza Batman2 (#11485) üzenetére


tailor13
csendes tag

Üdv!

A rögzítőfék egy végtelenül silány konstrukció, a két fékpofát az agyon csak az tartja, hogy a dob beütögeti középre forgás közben, semmiféle megvezetése nincs, két pici rugó húzza oda a féklaphoz (intergalaktikus copás kivenni, meg visszatenni), de azok nem adnak pozíciót, így aztán valamennyit mozog ez az egész hóbelevanc a helyén. Ehhez képest egy Simson (vagy Babetta) dobfék egy míves, szofisztikált szerkezet.

'82 240D

(#11488) KillHates válasza tailor13 (#11487) üzenetére


KillHates
nagyúr

Én is osztom a véleményed, ezt az ipari hulladékot még a W211-eben is megőrizték.
Amikor vittem a szerelőhöz a hátsó fékpofákat és meglátta nálam, úgy elszörnyedt, mintha egy levágott fejet mutattam volna neki. :D

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11489) psion2101


psion2101
tag

Sziasztok!egy olyan kérdésem lenne,hogy van nekem egy A 170-m.2002-és évjárat.mi lehet a gond azzal,hogy a ventilátor csak 5-ös fokozaton hajlandó levegőt befújni?

(#11490) MurdR válasza Hyperion (#11484) üzenetére


MurdR
veterán

A Hanácsekék híresen jó szerelők az országban, csak nem fog kókányolni. :K

De ezt idén már nem tudjuk meg, mert gumikat kell vennem, nem ártana a szilenteket sem kicserélnem, stb... fontossági sorrend :K

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11491) Templomegere válasza tailor13 (#11486) üzenetére


Templomegere
senior tag

sokszor , vagyis általában ha nyekeg , sípol , nyöszörög az a tárcsafék akkor ott inkább a beremegés adja a hangot , lehet is kapni külön a betétekhez rezgéscsillapítót , és sokszor a készlet része is a cucc . Ha ezt kihagyják akkor sokszor előfordul a nem kívánt hangképzés :D

De van amikor tényleg annyira szar a betét hogy maga az anyaga olyan ami hangot ad , vagy beszorult kavics ......

(#11492) Batman2


Batman2
őstag

Szóval akkor simán hozzáérhet a kézifék fékpofa menet közben a dob felületéhez?

Mindenképpen szétszedem, aztán remélem, látszik rajta, ha probléma van vele.
Még ha gyenge egy szerkezet, akkor is valahogy rendbe kell tenni.

Köszi az infókat mindkettőtöknen!

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11493) Batman2


Batman2
őstag

Régebben egx ferodol nevezetű anyag volt a fékpofa fő alkotóha, ezt állítólagos környezetszennyezősége miatt leváltották valami kompozit anyagra, ami sokkal gyorsabban kopik, olyat is láttam már, hogy teljesen kenődőképes anyaggá alakult, ha pedig enyhén befog a fék, hosszan súrlódik a pofa, felhevül, felkeményedik a felülete, üvegszerű lesz, akkor megint nem fog semmit, és még visító hangot is adhat fékezéskor.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11494) MurdR


MurdR
veterán

Srácok, a km órám csal egy picit.
Ha GPS szerint 50nel megyek akkor halál pontosan 50et mutat, ha 100-zal, akkor viszont 90-92 környékén járhat az óra. Ötlet?

Illetve ez befolyásolja km számlálót? Tehát akkor elvileg az is csalhat?

[ Szerkesztve ]

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11495) KillHates válasza MurdR (#11494) üzenetére


KillHates
nagyúr

A km órád mechanikus felépítésű, tehát egy korongot forgat meg amin van egy mágnes és ez lendíti ki a rugóval csillapított mutatót. Ez idővel és a használattól függően fel tud mágneseződni és mivel már jutott mindkettőből neki, ezért bátorkodom feltételezni, hogy meg is történt. Ergo ezért nem fog már pontosan mérni. De ha mégis valami módon kifogott a német technika az idő vasfogán, akkor bejátszhat még az, hogy a kerekeid egy picit kisebbek (kisebb kerület-nagyobb fordulatszám=azonos sebesség) mint a gyáriak és nagyobb sebességnél már szembeötlőbb a különbség.

DE! Minden még a GPS-es elektronikus jeladós kiskutyafaszás (pl az én fostalicskám) puccos sebességmérő is csal a nagyobb sebességtartományban. Nekem 100-nál olyan 8-al mutat többet 200-nál már 21-el!!! Ennek van valami pszichológiája, amolyan "adjuk meg a vezetőnek a tudatot, hogy jajdegyorsan megy"
Minden autógyártó ezt csinálja. A itten ki is tárgyalják aztat annak a rendje módja szerint!

[ Szerkesztve ]

Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...

(#11496) Batman2


Batman2
őstag

Én úgy tudom, hogy gyárilag eleve 5%-kal többet mutat a kilométeróra, ezt inkább tolerancia tartománynak szánják, az esetleges pontatlanságok miatt, hogy ha 50 a megengedett és mész 50-nel, akkor biztosan ne lépd azt túl.
Tudtommal a trafik is tolerancia százalékkal vannak beállítva, még további 5%-kal, így csak akkor kapsz büntetést, ha jelentősebben túlléped a megengedettet.

A céges autómnak néztem épp nemrég a kilométer óráját gps-sel összemérve, az pontosan hozta az 5%-ot.

Az Öregnek az óráját már javítani kellett, mert nem ment a számláló része, csak a kilométer, de a szétszedéshez a kilométer mutató előfeszítő rugó spirálját is le kellett venni, ami miatt elment annak beállítása is.
Találomra raktam vissza, először 60km/óránál 15-tel mutatott kevesebbet, túl feszíttetem, aztán meg 8-cal többet.
Most 50-nél pontosan 50-et mutatott a gps is, 90-nél viszont csak 85-86 körül. Ez nagyjából most jó is.

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#11497) MurdR válasza Batman2 (#11496) üzenetére


MurdR
veterán

Most 50-nél pontosan 50-et mutatott a gps is, 90-nél viszont csak 85-86 körül. Ez nagyjából most jó is.

Ez jó lenne nekem is, de sajnos fordítva van. Megyek 90-nel, és 82-t mutat a km óra. :(

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11498) MurdR válasza barnam_ (#11472) üzenetére


MurdR
veterán

Bőrápolás első fázis megvolt, holnap még kap egy adagot, mert eléggé ki volt száradva. Utána kiporszívózom, és nyomok pár képet. :)

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

(#11499) barnam_ válasza MurdR (#11498) üzenetére


barnam_
nagyúr

Király :)

Ma ki lett cserélve a féktárcsa meg betét elöl-hátul. Hát nem volt egyszerű kiműteni a régieket. Tudna nekem valaki linket adni W124-hez való első fékcsőhöz? Sajnos amit vettem a Kauffernél, hiába írják azt, hogy előre való, valójában hátsó.

szerk.: kéne az a bizbasz is, ami a fékcsövet tartja felül.

Ami fenn volt tárcsa elöl, az a kerékagynál lyuggatott, ez viszont teli (Zimmermann). Mennyit számít ez?

3 hét múlva megyek vissza, addig kell szereznem bal előre egy megfelelő színkódú rugót, s elöl mindenképpen cserélni kéne a lengéscsillapítókat is, mert már nagyon fossa az olajat :U Akkor már mehetne hátra is minőségi, de 84k lenne újonnan a Sportline-hoz való Sachs (előre-hátra), azt inkább kihagynám.

[ Szerkesztve ]

(#11500) MurdR válasza barnam_ (#11499) üzenetére


MurdR
veterán

A fékbetéteket a napokban cserélem én is. Meg vettem szervóolajat, mert a jelenlegi már nagyon csúnya színű (meg nem valami izmos a szervóm)

MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.