Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Köszi mindkettőtöknek az infókat !

    Most már valóban nem érné meg a növényi olaj, személyautók számára, de anno, kb. 15-20 évvel ezelőtt még bőven a hagyományos rendszerek mentek, CR még nem volt, még csak a roto adagolóknál jártak.

    Valami ismeretterjesztő kisfilmben, vagy anno még éppen a Delta c. műsorban volt erről szó és természetesen mercedesszel szemléltették, ez akkor még egy w124-es volt.

    Az biztos, hogy a traktoroknak többségében soros adagolójuk van, bár manapság már lehet hogy azt is CR-rel csinálják, nem tudom, az viszont manapság elég jellemző, hogy turbós motorokkal szerelik.

    Etanolt én csak 4T trabantban póbáltam, az is rosszul indult és ment hidegen vele, ha már 50% vagy több volt benne az alkohol. Bemelegedve gyorsításokkor jobban le kellett nyomni a pedált, majd kicsit vissza, hogy megfelelően dús legyen a keverék, különben torpant, az alkoholnak más levegő arány kell, mint a benzinnek (asszem 14:1 a 9:1 helyett).
    Nagy kár, hogy megemelték az adóját, így már tényleg semmi értelme, mert a kutya nem tankolja, mivel még több is kell belőle, mint benzinből, azonos táv megtételéhez. Pedig az injektoros, tehát tipikusan mai autók gond nélkül kell menjenek vele, mert ott az elektronika az égés, illetve a kipufogógáz paraméterei alapján észleli a tüzelőanyag energiatartalmát és át áll az alkoholnak megfelelően, nem úgy mint egy karburátoros rendszer.

    A 2T-s tapasztalatod érdekes, de igazából reális, mert ha megadod a rendszernek azt a kb. 30% többlet üzemanyagot, ami kell a megfelelő keverékképzéshez, akkor viszont több energiát képes leadni, illetve gyorsabban és az alkohol, mint a benzin, lehet ezért is ment gyorsabban vele a simsonod !

    Üdv.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés