- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Celeron aranykor
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz
Zoli1222 #10298 üzenetére
1. a 300ezer kilométer az már a CDI porlasztók életideje, tehát igencsak csere érettek, ha csak nem voltak már korábban cserélve
2. maga a motor is jó eséllyel már kopott 300ezer kilométer után (a mértéke sok mindentől függ)
3. úgy tudom, hogy elég érdekes helyeken tudnak rohadni, nem túl jók ilyen szempontbólkérdés az ára, de sokat nem adnék érte az biztos !
Üdv.
-
Zoli1222
őstag
Illetve mire kell odafigyelni egy 300000km-t futott, automata példányra 270cdi. Milyen sűrűn van ezeknél az olajcsere, szerviz meg ilyesmi? A válaszokat előre is köszi!
-
Zoli1222
őstag
Sziasztok!
A w211-es kaszni mennyire hajlamos a rohadásra?
-
Mintcar
tag
válasz
Batman2 #10295 üzenetére
Ott van ahova még anno T.Egér állította, azóta nem lett hozzányúlva az előtőltéshez. Meg semmihez sem. Csak a szemét porlasztókkal szívtam folyamatosan. Egyszer az egyik annyira megszorul hogy a kocsi elkezdet 3 hengerezni, akkor döntöttem erre megkeresem a megoldást.
-
Batman2
őstag
válasz
Mintcar #10231 üzenetére
Te állítattad az adagolódat az új porlasztók előtt, vagy ugyanazon előtöltéssel megy most is, mint korábban, amikor mindíg tönkre mentek a csúcsok ?
Az én motorom most elég lágyan jár, de feltételezem, hogy nem lenne jobb, ha kicsit kopogós, kemény lenne,
Ha az előtöltés túl kevés, feltételezném, hogy kevesebbet árt a csúcsnak, mintha túl sok, bár igaz, hogy kevés esetén kormol a motor, ami mondjuk nem tesz jót a csúcsnak.
Üdv.: Pali
-
Batman2
őstag
Megjöttek a vadi új porlasztók !
A csúcs és környékén valami viaszos szerű anyag van, ezt le kell áztatni előbb GOban, vagy mehet azonnal be a helyére ?Kíváncsi lennék megnézni őke teszt padon, hogy valóban szépen porlasztanak e, de mi hamarabb be kéne tenni a motorba, hogy ne rontsák tovább a jelenlegiek.
Üdv.
-
Buster17
addikt
Ki tud a W168 mercire gyári felnit?
-
Batman2
őstag
Ki tudja, a porlasztókat mekkora nyomatékkal kell meghúzni ?
Üdv.
-
#48613632
törölt tag
Ma ki akartam pucolni a motorházat egy kicsit, miközben száradt a festék a hátsó féknyergen
Hát gyerekek, öreg autónak ne álljatok neki pucolgatniIndulóra eltörtem egy vákuumcsövet, ami az EGR szelepet vezérli. Olyan öreg volt a cső, hogy gyakorlatilag úgy tört, mint a nyers spagetti
Miután szépen végigmentem rajta, eljutottam a solenoidig, amiről kiderült, hogy be sem volt kötve a vákumtartályba, így az EGR-em nem is működött eddig sem
Remélem, ha megcsinálom, ezzel is nyerek pár decit vissza a fogyasztásbólAztán ...
A common rail cső, ahol belemegy az injektorokba, van egy fém rögzítő kapocs, angolul retainer clip, aminek az oldalán van egy vágat, és ebbe a vágatba kell belemennie az injektor adagolófeje alatt lévő peremnek.
Ezek a peremek úgy el vannak görbülve, hogy gyakorlatilag lehetetlen visszapattintani őket.
Eddig nem tudom, hogy hogyan volt rögzítve, de nekem nem sikerült normálisan.Ja, sikerült eltörnöm a szelepfedél tetején lévő jeladó csatlakozójának a rögzítőpeckét is, el van öregedve az összes műanyag, a gégecsövek is, amik a vezetékeket burkolják. Morzsolódik szét az ujjaim között. Ideje lesz silicon csövekbe is befektetni - kisebb vagyon.
Összességében több kárt csináltam, mint hasznot, mert a takarítgatást is hagytam a fenébe, és idegességemben inkább gyorsan megittam két doboz sört
Tudja valaki, hogy hányas kulcs kell a hátsó kerékagyat levenni? A tengely végén ami van. Vettem e-bayen, azt írta Merci, W203, és nagy rá. 36-os. Szerintem 30 vagy 32 lesz az ...
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #10285 üzenetére
Ok, majd megnézetem.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
!Overdose! #10283 üzenetére
Mondjuk az igaz, hogy van a futóműben egy kis torzulás, mert a jobb oldali szilent a lengőkarban enyhén el van nyomódva !
Lehet romlott az állapota, mióta láttam.
Megvan már az új szilent, csak idő, (meg időjárás) kellene ahhoz hogy kicseréljük.
Így nem teljesen egy irányba fut a két első kerék.Köszi a tippet !
Üdv.
-
Batman2
őstag
Mostanában felfigyeltem, hogy mikor 90 feletti tempóról kell intenzívebben fékeznem, elkezd enyhén remegni a kormány !
A fékezés végén, megállás előtt pedig érződik hogy ütemesen hol erősebben, hol gyengébben fog a fék.
A féktárcsa esetleges ütése tenné ezt a viselkedést ?110-es és a fölötti tempónál is nagy a remegés és erős morgó hang is kíséri.
Üdv.
-
DJ.MOLE
újonc
Köszönöm,örülök,hogy tetszik!
-
DJ.MOLE
újonc
Sok szeretettel megosztok Veletek egy hírt: mindenféle autóról tudok rajzot készíteni,a képeslap mérettől,a plakát nagyságig!Ha valakit érdekel,akkor érdeklődjün az elérhetőségeimen!Azért felraok néhány képet kedvcsinálónak.
Virgil ARTAUTO - Egyedi autórajzok készítése.
E-mail: virgil72@freemail.hu
-
Batman2
őstag
válasz
tailor13 #10267 üzenetére
Ez rendben van, a két házfél egymásra felfekvő, letömítő felületeit fel lehet polírozni, sőt, nagyjából síkba is lehet csiszolni, ha kisebb problémák vannak vele, így tömíteni fog, de ez még nem oldja meg azt a problémát, ami miatt nem tart sokáig benne az új csúcs !
Ezt mi meg is tettük anno, és belül is megtakarítottuk a házakat, amennyire lehetett.Az a baj, hogy a nem megfelelő szerelés, túlhúzás, esetleg satuval, egyébbel való túlzott összeszorítás a szerelésekkor torzulásokat, vetemedéseket okoz a házon, ami miatt már nem áll benne pontosan a csúcs, félre nyomja azt, hiába a csúcsnak saját teste van, amivel együtt adják, de még így is félre nyomhatja és már alapból sok esetben nem porlaszt rendesen, működés közben pedig hamar félre kopik ettől az erőhatástól, ez lehet a probléma a használtaknál.
Üdv.
-
#48613632
törölt tag
Na, sikerült lelégtelenítenem végre, semmi buborék, semmi puhulás.
A lényeg, jó ez az egy emberes módszer, de ha ki akarod cserélni teljesen a folyadékot, rá kell pumpálni ugyanúgy, mintha ezt a módszert alkalmaznád.
Nálam is ez volt a gond, a munkahengerekben bent maradt a régi mutyi, olyan fekete szutyok jött ki belőlük, mikor megtapostam a pedált, hogy öröm volt nézni -
#48613632
törölt tag
válasz
!Overdose! #10258 üzenetére
Gondolkozom ezen, amit írtál, és igazad lehet.
Azonban a Meisterteile valamelyik nagy nevű gyártó, valószínűleg minősített olaja. Ebben az esetben csak azt kellene tudni, hogy ki a Meisterteile beszállítója.
Szerintem a MT minősítéseit ebben az esetben is, külön-külön, tipusonként, meg kellene csináltatni. (Jogi problémák) Bár azt furcsállom, hogy pont MB minősítések nincsenek.
-
#48613632
törölt tag
válasz
Batman2 #10266 üzenetére
Utoljára az autógumis, nagynyomású módszerrel öblítettem át az egész rendszert, egyúttal fékfolyadékot is cseréltem.
A kérdés persze jogos, vajon ezzel a módszerrel le lehet légteleníteni a fékmunkahengert, és a rásegítőt is?
Valamint mi a helyzet az ABS/ESP modullal?Leírom a lényeget, mert amúgy egy nagyon ötletes módszer, és nagyon jó, pl. fékfolyadék cseréhez.
EGY EMBERES LÉGTELENÍTÉS NAGY NYOMÁSÚ LEVEGŐ, AUTÓGUMI SEGÍTSÉGÉVEL
Ehhez kell egy szett, de csinálhatsz magadnak is, pl szódásüvegből. A gyári (az olcsóbb) kb így néz ki.
Ez pont egy Sealey, de van Gunson is, nekem pl az van. A szett ára kb 15-20 font között van, a Sealey kicsit olcsóbb, a Gunson drágább pár fonttal. (Pedig a Sealey-n van még egy extra szelep is, a Gunsonon nincs!)
Van még a pisztolyos megoldás, de az felejtős.
Az autógumi 2 bar körül van, és két szelepen keresztül is csak szivárog a folyadék. Ráadásul maga a rendszer 1.2bar-ra van maximálva, szóval csak óvatosan a nyomásokkal ...
Aztán vannak kompresszoros, meg ennél nagyobb nyomású rendszerek is, valamint vannak vákuum rendszerek is, de ezek már komoly pénzek, jól felszerelt műhelyekben is ilyeneket használnak.
A rendszer működése:
A képen látható fekete cső nagy nyomású levegőt szállít a palackba, az átlátszó cső pedig egy nívócső, pont úgy, mint egy szódásüvegben, leér az aljára.
A végén van egy kupak (a nívócsőnek) amit a fékfolyadék tartályodra kell rátekerni.
Természetesen, ha más a méret, arra is van benne még 3-4 más, és más méretű kupak.Tehát, miután a rendszert hermetikusan összekötöttük, a fekete csövet az autógumira húzzuk, ez által nyomást pumpálunk a tartályba, amiből - a szódásballon elv alapján - a levegő elkezdi átnyomni a fékfolyadékot a rendszerbe.
Természetesen, ehhez előbb a légtelenítő csavarokat (vagy csak egy csavart) ki kell nyitni.
Igen, érdemes előtte egy benzincsövet rádugni, nekem a két hátsó volt nyitva, mindkettőn volt cső, és alatta befőttesüveg. De azért még így, két nyitott szeleppel is, elég lassan szivárog, pedig 2 bar tolja!
Ezért mondom, hogy a kézi pumpás elég vacak lehet, gyakorlatilag semmit nem ér. -
tailor13
csendes tag
Porlasztócsúcs:
A 240D-ben a gyáriak vannak, 30 évesek, közel a 200 ezerhez, hibátlanok, a 200D sem ette a felújított Boschokat. Pár éve egy-két ezerért lehetett kapni Monarkot, 5ért Boscht...
A házakat meg fel lehet polírozni, nem kell eldobni egyből.
Olaj: A Castrolt jó helyen kell venni, és nem hamisított, Magnatec Diesel 10W40-nel megtettünk modern CR diesellel 200k-t, hibátlanul, két különböző helyen vettük eddig az olajakat, 15 ezrenként cserélve. Nem mind hamis.
-
Batman2
őstag
válasz
#48613632 #10263 üzenetére
A légtelenító csavarra húztál e csövet és bele lógattad e a végét egy edénybe, amiben már van fékfolyadék ?
Minden lereket így kell végig légteleníteni.
Ha ezek után sem jó, akkor lehet, valahol nem tőmít a rendszer, pl. nincsen valami megfelelően meghúzva, vagy szétment a főfékhengered és elengedi a fékfolyadékot a dugattyú tőmítése !Üdv.
-
#48613632
törölt tag
Sziasztok
Azt tudjátok, hogy mi az istenért nem tudom a fékrendszeremet lelégteleníteni?
Már próbáltam a két emberes, pumpálós módszert, lecseréltem az egész folyadékot Dot5.1-re, a gumis módszerrel, de egyszerűen puha a fékem, illetve nagyon lent fog ... Pedig szépen végigment a folyadék, és lecserélődött, mert az előző kék volt, ez meg sárga ... ötlet?szerk:
Meisterteile ügyben javaslom, hogy ezt a számot hívjátok fel, és keressétek Beke Pétert.
06 30 700 5960Ő a Unix Auto Kft. kenőanyag-részleg vezetője, szerintem adni fog tájékoztatást
-
Vaze
őstag
Hát most már ez van,legközelebb inkább Castrol lesz
Köszi mindenkinek -
Ivan15
senior tag
Tönkremenni nem fog töle, különben telelenne a net erröl szolo kommentekkel!
Az is OK, hogy Mo-n veszel magyar olajat magyar forgalmazotol 5 litert kb ugyanannyiert, mint amibe a pl Mobil es a Liqui Moly kerülne külföldön: (kb 60€ 5 Liter) -meg sztem ha szerelönel csereltetnel olajat sokszor vmi nagyonpancsolt kerülne bele ez meg annal biztos jobb lesz- -
Vaze
őstag
válasz
!Overdose! #10258 üzenetére
Köszönöm Szépen a kimerítő hozzászólásod!
Csak nem lehet annyira szar hogy ha már elkérnek érte közel 20 ezret!!
Ha meg szar akor így jártam! -
!Overdose!
őstag
válasz
#48613632 #10257 üzenetére
Persze teljesítheti. Ha jól tudom elég drága minősíttetni egy olajat, ezért nem minden esetben teszik meg. ACEA vagy API minősítés viszont semmit nem jelent arra vonatkozóan, hogy a Mercedes saját minősítésének megfelel-e. Kár is átfedéseket keresni. A viszkozitás sajnos hiába stimmel, olajválasztásnál mindig a minősítés az elsődleges és a viszkozitás kérdése csak ez után jöhet. Alapból viszkozitás tekintetében sokkal megengedőbb a gyártó (a gépkönyvben általában több viszkozitási szintet is engedélyez), az olajminősítéstől viszont nem szabad eltérni. Nem mondom, hogy egy olajcsere is tönkreteszi a motort, de hosszú távon nem ajánlom a nem minősített olajat.
Összegezve szerintem hiba volt ez a Meisterteile.
-
#48613632
törölt tag
válasz
!Overdose! #10254 üzenetére
Szia, szerintem csak nincs minősítve MB-re, de amúgy teljesítheti.
Ilyen esetben meg lehet nézni az Acea minősítést, ami a nemzetközi autóforgalmazók szövetsége.
Ebből a kategóriából, pl A3/B3/B4, pedig megnézed az egyik flakont, ami viszont minősítve van MB-re, legyen mondjuk a Mobil, és ott láthatod, hogy az az olaj MB-re milyen minősítést kapottAztán van API minősítés is, és itt is lehet átfedéseket keresni.
De amúgy, szerintem, ha a viszkozitás stimmel, akkor nagy gond nem lehet...
Meisterteile motorolajok fajtái, minősítések.
Ivan15
Azért nem tüntetik fel a gyártót, mivel onnan az üzlet szabadalmi és egyéb jogi problémákba ütközhetne. És igen, az Unix kft forgalmazza, mondhatni, a saját márkája.
Annyit tudok, hogy sokan kaptak, és használják, megelégedéssel. Akik hisztiznek, azok többnyire még nem rakták a motorjukba. Legtöbbször a megbízhatatlanság, és a névtelenség miatt nem teszik. -
Ivan15
senior tag
válasz
Ivan15 #10255 üzenetére
az olaj egyedüli es kizarolagos forgalmazoja az Unix Auto Kft ami Mo-n forgalmaz -pl. ezert nem lehet ezt az olajat Nemeto-ban egyatalan seholsem kapni. Az A.Z.Meister a gyarto, ahol szarmazaskent csak "Europe" szerepel...
Ezt a mondatot pl nem ertem: "Az A.Z. Meisterteile olajok és kenőanyagok Európa egyik legkorszerűbb finomítójával rendelkező, európai léptékkel nézve is meghatározó olajvállalatának terméke." (ha olyan jo, miert nem lehet leirni, honnan van)
-
Ivan15
senior tag
Hat nem tudom, a Meisterteile mint marknev nemet ugyan es van a dobozon nemet zaszlo is, de Nemeto-ban autosboltokban aruhazakban egyatalan nincs ilyen olaj, nem lehet kapni meg interneten sem -, pl. ha nemet oldalakon keresel nincs eredmeny. A gyarto szerintem romaniabol valo. Nezd meg legyszi a dobozan, hogy ki gyartja es ird mar ide-
-
#48613632
törölt tag
-
Batman2
őstag
A hét elején megint vettem egy flakon tisztító folyadékot és bele öntöttem 30L üzemanyaghoz.
Megint határozottan szebben, jár a motor, bár most is kicsit változó, de gyakran szinte teljesen nyugodt alapjáraton, nem rángatja a kasznit.Szóval valami miatt ezek szerint állandóan beköpődnek a csúcsok.
A porlasztót azt mondhatom, hogy szakszerűen raktuk össze, abban nem lehet hiba. A lehető legjobbra játszottuk be a porlasztási képüket, bár nem sikerült tökéletesre.
Az adagoló beállításét én végeztem, egyrészt fokra, másrészt utána a motor viselkedését figyelve a lehető legjobbra (csendes, nem kopogós, és erős, jól húzó, nem füstölő).Szervízben minden esetben ennél csak rosszabbra állították.
Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- 3D nyomtatás
- Android szakmai topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Google Pixel topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- BMW topik
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- Kugoo Kirin G1
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest