- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LordAthis: Ismét egy "Idióta" A.I. Projekt, hogy meglovagolja az aktuális trendeket...
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
Nekem más típusnál, egy javítás után a fékbowdent még nem akasztottam vissza, de már bekapcsoltam, a fékkar alaphelyzetét érzékelő mikrokapcsoló jelezte a hibát, ami miatt villogott a féklámpa.
Mindamellett a féklámpa villogása általános hibajelzője is lehet az elektromos rendszernek, több típusnál is. Például rosszul összedugott kormánycsatlakozó, vezetékszakadások, akku probléma stb.
A villogások száma, üteme hibakódot is közölhet.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
xandrush0831
#34121
üzenetére
Pedig az hiba volt szerintem, simán megtapadhat úgy a gumi, hogy erővel nem lehet rá hatni, de síkosítással igen.
Ebben közrejátszik a sajátos geometria (nagyobb járművekhez képest), ami miatt képes lehet úgy félresiklani, befeszülni, betapadni, hogy nem bírnak vele másképp.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
xandrush0831
#34119
üzenetére
Kenőanyaggal is próbálták? Ecsetelni szokták valami folyadékkal, de ahhoz visszább is kell nyomni a gumit, hogy rendesen alámenjen a kenés.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34099
üzenetére
De épp a "nyelvi modell" válaszol a te problémádra is:
https://iask.ai/q/js-g-r-i-st-lus-szellemes-torz-t-s-p-lda-Xiaomi-roller-nqb4ip8
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
xandrush0831
#34085
üzenetére
Szerviz segíthet, illetve szerelőpaszta vagy folyadék. Szokták ajánlani a szappanos vizet is, noha belül némi korróziót is kiválthat. Vazelin vagy hintőpor a peremhez nem javallott a források szerint.
Kényszerhelyzetben magam részéről gumibelsőt is tehetnék bele, ha úgy alakulna. Hintőporral szoktam alaposan megpakolni, hogy bírja a gyűrődést. Kb. 1 év / 1500 km után keletkezett gyanús kis tűszúrásnyi lyuk, amit okozhatott dörzshatás. Arra foltot raktam (mert nem volt kéznél tartalékbelső), azóta is jó.
Ehhez vegyük hozzá, hogy kényelmi és járműkímélő okból szoktam 1,9 -2,2 bar nyomásra fújni, ami puhának számít a kategóriában.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
xandrush0831
#34082
üzenetére
Pedig ez nagyon jól javítható házilag is, ha van hozzá készlet:
https://www.youtube.com/watch?v=fQWSzM5-Vwk
https://www.youtube.com/watch?v=0ZObKnAcINc
Autógumisoknak pedig rutinmunka, és mivel szét sem kell szedni, így elvileg mindegy is neki. Ahogy szokták mondani, futófelületen kell lenni a lyuknak, azt tudják vállalni. Oldala nem jó.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
.-..-.
#34055
üzenetére
240 V névleges értéket tüntetnek fel, mivel több országban lehetséges ennyi, ahol még nem teljes a 230 V-ra való szabványosodás, ami egy ilyen törekvés állítólag mindenhol.
De ha megnézünk TV-szervizkönyveket is például, akkor kiderül, hogy általában 260 V esetleg 250 V a tűréshatár (noha nem ez van a készülékre írva), hiszen nem lehet, vagy nem szabad annyira kiélezni a helyzetet, kell biztonsági tartalék.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#34050
üzenetére
Hifis konteós fantazmagóriás laikusok irreleváns a téma vonatkozásában, említésre sem méltó. Villamoson, metrón a hajtómotor elektromágneses tere lemágnesezhet egy floppy lemezt vagy magnószalagot, éppen nem zárható ki, de ez is irreleváns a tárgyalt problémára. (Merevlemez árnyékolt ilyen ellen.)
A roller beépített töltője lényegileg egy szokványos PWM-tápegység, csak CC/CV töltésre felkészítve (csak kicsit más a szabályzás, az áramot precízebben figyeli), ami általában 260-150 V input között működőképes, stabilizál, ez a lényege. De vannak PWM-tápegységek, ami 90-260 V között univerzális, így ugyanazt forgalmazhatják Amerikában is. Mint minden tápegység, néha elpukkanhatnak, egyéb okokból.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat
#33996
üzenetére
Mint múltkor is szóba került, ez egy gyakori megoldás, az egyik fékbetét nem mozog (ennek helyzetét lehet a csavarral állítani, képen jobbról), csak a másik oldalon mozgatja a bowden (sárga nyíl). Ezt a féktárcsa rugalmas hajlása teszi lehetővé.
De mint az előző videón is látható, nem feltétlenül kell a csavart állítgatni. Ha esetleg mégis súrolna, az is lehet egy trükk, hogy beteszünk egy papírlapot a fix oldalon, így húzzuk rá és rögzítjük a féknyerget. Így a lap kivétele után lesz egy jó kis légrés.

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
norrberth
#33993
üzenetére
Ez a kézi behúzós módszer, amit emlegettünk párszor, a fékbetétek kopása miatti utánállítására szükséges lehet kb. 1000 km után, vagy épp a gyári beállítás pontosítására. Ha nem fog rendesen a fék, azon nem nagyon változtat.
A bowdent kellene állítani, előbb a behúzókarnál, ha az kevés, akkor lent a rögzítőcsavarnál. De precízen vissza kell rögzíteni, hiszen senki nem szeretné, ha egy erősebb fékezésnél kicsúszna a bowden.
Ilyen szempontból mondjuk érdekesebb, amelyik járművön csak egy mechanikus fék van, másik csak motorfék.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
.-..-.
#33960
üzenetére
Olyan toldót rendeltem, ami a szeleptűt is vezérli, illetve átvezeti:
https://www.aliexpress.com/item/1005007066440252.html
Ahogy lepattintom a pumpa csatlakozóját:
https://www.aliexpress.com/item/1005005167037471.html
Azonnal zár a szeleptű is. A toldó utána kényelmesen letekerhető, nem ereszt. A rövid szisszenés jár ugyan minimális nyomáscsökkenéssel, de azt ki lehet tapasztalni, hogy annyival többet nyomok bele. 0,1 - 0,2 bar talán mindössze.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
zenit73
#33876
üzenetére
Lehet műanyag alkatrész pattogása, reccsenése. Nekem (más típus), volt ilyen gond a kormánycsapágy porvédő gyűrűjével, ami zavaró volt, ahogy gyorsulásnál vagy lassulásnál pattant egyet, de végül ártalmatlannak bizonyult és szét sem kellett szedni. Egy kis olaj segített rajta.
Hátul is pattan néha, ahogy rálépek és rugózik, de ez még nem egyértelmű, egyszer sikerült megszüntetni, később visszatért.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Emunem
#33792
üzenetére
Kisebb tömegű, gyengébb, illetve első meghajtású rollernél nem olyan vészes, jártam már így. Kipörög a kerék, de a kezemben marad, ebben nagyon hasznos a jól tapadó gumimarkolat.
Ami egyébként menet közben is fontos. Néha előfordult olyan bukkanó, rántás, látszólag "békés haladás" közben, kicsit elbambulva, lazán fogva, hogy hirtelen majdnem kiugrott a kezemből. De a gumi tapadása sokat segített a megfogásban. Ellenkező esetben nem úszom meg eldobás nélkül. Ilyen esetek persze tanulságosak is, oda kell figyelni mindig.
Mindamellett 1 év használat után utolért a Hall-szenzor időszakos hibája, amitől néha csak beadta a piros hibakódot, főleg hűvösből melegre kimenve. Ha ilyenkor lassan fordítom, eléri a megfelelő köszöbfeszültséget, a processzor már jónak érzékeli. Tehát ez is indikálja a Hall-szenzor hibáját, nem a csatlakozó van szétesve stb.
Ráadásul néha lerakás után magára hagyva, lecsukott kormánnyal megindult magának, úgy találtam rá felborulva. Mivel az automatikus kikapcsolást is csak ráhagytam, nem nyomtam ki. Tehát ilyenek ellen is jó lehet, ha tiltott a start.
Guide to Hall Sensor Throttle operation, testing, and modification.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#33570
üzenetére
Két töltőmet is szétpattintottam, eredetileg a konstrukció minőségének ellenőrzésére, illetve egyiknél csökkentettem a töltőáramot és a végfeszültséget is, hátha így jobban kíméli az akkut, illetve a töltő maga is kevésbé melegszik.
Viszont így a nyári melegben a tetőrész nélkül is tudom hűteni az alkatrészeket, akár ventilátorral is rásegítve. Persze, nagyobb teljesítményű töltőknél olyan is lehet, hogy hűtőlemez burkolja belül, onnan adja át a hőt a műanyagra. Meg értelemszerűen áramütés-veszélyes, de ezzel együtt tudok élni.
Ha vinni kellett a töltőt, csak visszaraktam a burkolatot. A gyári ragasztást úgy választottam szét, hogy két apró lyukat fúrtam a sarkoknál, amibe Seeger-fogóval belekapaszkodva szépen megreccsent.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
interstate76
#33482
üzenetére
Ami 600 km alatt reped, az talán NYLON köpeny, amit rá is írnak az oldalára, plusz alacsony nyomáson való járás is okozhatja. Ez újrahasznosított gumipor és nylon keveréke, az olcsóbb kerékpárgumiknál is gyakori. Amikor megvásároljuk, fényes fekete, szinte lakkozottnak tűnő felületéről ismerhető fel, ami persze hamar poros, szürke lesz. Míg a rendes gumi eleve matt, tapintása, szaga is más.
Ha ez nincs rajta feltüntetve, lehet rendes autógumi minőség, de annak nem szabadna így megrepedni, valószínűleg. Nekem kb. 1500 km-t ment a CST gumi, még kopás is alig látszik rajta.
Méretét is ellenőrizni kell, valószínűleg 6,1 collos a felni, esetedben, 9 collos köpennyel, ha jól látom.
Házilag a tömlős rendszerre álltam be, amit jól tudok szerelni, hintőporral védve a kidörzsölődés ellen. 1500 km után lett egy kis lyuk a belsőn. Ebben is van különbség, 10 collos nylon külső kézzel felpattan és lejön, míg a 8,5 collos CST gumi nagyon szoros volt elsőre. A defekt után már könnyebb volt, tágulhatott egy kicsit.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
phoenix1989
#33450
üzenetére
Mármint kihagytak egy rögzítőcsavart és helyettesítő megoldásról sem gondoskodtak? Az érdekes, akár veszélyes is lehetne. De látom a videóban is, ahogy kínlódik vele az ember. (Sajátomnál felszerelt állapotban is finoman hangolható, a kereket forgatva, súrlódást figyelve.)
Ha hirtelen nem tudnék keríteni jobb féknyerget, legalább menetrögzítővel ragasztanám a csavart. Mint említettem, a légrés beállításának nem kizárólagos feltétele, mert egy papírlap, vagy vékonyabb kartonlap segítségével is beállítható a kívánt rés, miközben kézzel behúzzuk a fékkart, majd lerögzítjük a nyerget.


Képek forrása:
https://escooterclinic.co.uk/en/products/brake-caliper-kugoo-m4-m4-pro-4726
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
heavygrip
#33451
üzenetére
Benzinkutakon gyakrabban elkopik ez a fajta csatlakozó, tömítőgumi tönkremegy, nekik ezt időnként cserélni kell. Vagy lehet próbálkozni tekerni rajta, hogy a menetbe kapaszkodva jobban ráhúzza magát.
Amíg nem kopott, addig jó, saját pumpámra is rendeltem ilyet. Másik megoldás a hordozható légtartály, ha olyan van a benzinkúton, de annak csatlakozója is tönkre tud menni.

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus
#33425
üzenetére
Ezért a magas lóról készült "hozzászólásért" még elfelejtettél elnézést kérni. Nem tudom, miért kell ennyire hülyének nézni másokat és már nem először teszed. Valahogy próbálj leszokni szerintem erről a nagyképű stílusról, irritáló.
Már gyerekként kerékpárt szereltem, később Trabant, Lada stb., sebváltót, hengerfejet, meg persze fékeket is és még több dolgot. Akinek voltak ilyen autói, az tudhatja, elég jó kiképzést biztosítanak.
Noha nem szakmám az autószerelés, mert amúgy TV-video-rádió-magnó stb. szervizt üzemeltettem évtizedekig, valamit talán értek a mechanikákhoz, hogy meg tudjam állapítani egy fék felépítését is.
Jó, hogy először nekem is új volt, autónál nem ehhez szoktam, hogy fixen áll az egyik pofa, és hajlik a féktárcsa, de ezeknél így normális. Van annyira rugalmas, egy kis hajlás nem okoz maradandó alakváltozást, így végül logikus, gazdaságos megoldás.
https://cyclingsavvy.org/2024/06/caring-for-bicycle-disc-brakes/
"However, brake adjustment by turning the barrel moves only the outer pad closer to the rotor with many mechanical brake calipers. Inner brake pads are also subject to wear. So, mechanical brake calipers have an inner-pad adjuster as well. The inner adjuster may require an Allen key or some other tool to adjust."

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pusszycat
#33427
üzenetére
Pedig nem árt gyakorolni a váratlan helyzetekre, legyen az kerékpáros vagy autós múlt, a roller egy másik világ. Újonnan érkezőknek szerintem hasznos videó, kezdőként én is tanultam belőle:
https://www.youtube.com/watch?v=A-tJUQwwKDE
Nekem elől csak motorfék van, hátul tárcsafék. Nem szoktam kímélni, de jelentéktelen a betét kopása 1500 km után, tárcsán sem látszik semmi. Gyakran úgy állok meg, hogy a lehető maximális lassulással, de azért ne csússzon meg a gumi. Nem a kormányt támasztva természetesen (ld. videó). De elég jó kopásálló, CST van most hátul (autós minőségű gumi).
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus
#33424
üzenetére
Most mit akarsz ebből kihozni, komolyan nem láttál még olyan egyszerű tárcsaféket, ahol a belső oldalon nem mozog a fékpofa, csak egy állandó légrést lehet beállítani?
A fékezés pedig úgy történik, hogy a külső pofa kicsit meghajlítja a féktárcsát, hogy benyomódjon a belsőhöz is, de a tárcsa rugalmassága folytán ez mit sem árt? Már amíg jól be van állítva.
Az sem igaz, hogy nagyon gyakran kellene utána állítani (a kopás miatt), nekem 1500 km után sem azért kellett szétszedni tisztításra.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945
#33409
üzenetére
Saját tapasztalatok a féktípussal (más jármű):
- Talán egy hónapos volt, amikor szétszedtem átnézésre. Tisztítás után egy kis zsírzásra szorultak a mozgó alkatrészek, persze módjával, hogy semmi ne kerüljön a fékpofákhoz. Beállításhoz alkalmaztam a kézi behúzós módszert, de utána az álló felén még finomítottam a beállítócsavarral, mivel túl közel került, tehát legyen egy kis légrés is, de minél kevesebb. Sajnos a keréknek is van egy kis oldalirányú mozgása a tengelyen, ezzel is kalkulálni kell, ha olyan. Van egy biztonsági rögzítő csavar, amit lazítani kell, utána finoman állítani a másikkal a légrést, majd ismét rögzítés.
- Egy másik módszer, amikor az álló felén papírlapot vagy valami alkalmas vastagságú lapot teszek be, kézzel behúzom, utána rögzítem a nyerget, így beáll a megfelelő légrés.
- Viszont mindez nem segített már 1 év / 1500 km után, mert a mozgó oldal időnként nem húzódott vissza rendesen. Itt megint szétszedés / tisztítás / kenés és kész. Nem egy bonyolult szerkezet. A bowden kötését nem kell piszkálni, bontani, így megmarad a beállítás.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
dzsidzsas
#31744
üzenetére
Ez is elég vicces megoldás, nekem az index bal-jobb gombja szerepel rajta, csak most ilyen másfajta képet találtam.
A gombok csak a gázkar alaphelyzetében tudnak működni, mivel csak akkor kerül fedésbe mozgó gumigomb és az alatta fix helyen lévő mikrokapcsoló. Tehát így gyakorlatilag nem lehet indexelni, ha nem tesszük alapra a gázkart, de ez sok esetben nem életszerű, mert közben még haladni is kellene, nem pedig túl hamar lassítani, miközben mondjuk autók is jönnek mögöttünk. Úgyhogy nem tudom, ezt hogyan gondolták.

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus
#31636
üzenetére
A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz. Meg úgyis lehet indulni, hogy bár nulláról aktív a motor, de azért igyekszünk betolással is segíteni. Vagy épp a gázkart is csak érzéssel adagolni. Mikor, milyen a helyzet. Nekem így kényelmesebb, bár néha előfordult, hogy akaratlanul megpöccintettem, ami szerencsétlen esetben problémával is járhatott volna.
Ha a biztonságot nézem, nem illene így használni, de ez ilyen emberi dolog, nekem így jobban tetszik, hogy folyamatosan aktív a motor. Akkora nagy ereje nincs, ebben a 350 W-os műfajban, hogy nagyon szétrángatna.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Kovy81
#31621
üzenetére
Legrosszabb esetben, ha tennél belső gumit, azzal felfújhatnád, de még úgyis hajlamos lehet félrecsúszott formában megtapadni a köpeny. Meg úgy elvesztenéd a tömlőmentes konstrukció lehetséges előnyeit, bár nem biztos, hogy feltűnő lenne. De ha már van benne géles defekttömítő, ahhoz nem illik a belső egyáltalán, tehát ez inkább úgy, hogy új köpeny + belső.
Amit én raktam fel CST köpenyt, szintén nagyon szoros illeszkedésű (tömlőmentes szerelésre is alkalmas, feltételezem), de belsővel csináltam és hintőporos síkosítással. Láttam, hogy kicsit kajlán áll, megtapadt, minden erőlködés dacára, ezt mutatja a pereménél egy jelzővonal. Próbáltam visszaengedni a nyomást, igazgatni, majd megjárattam úton is, hogy jobban a helyére menjen, utána fújtam fel rendesen.
Vagy szoktak használni mosószeres / szappanos vizet, illetve gumiszerelő zsír is létezik, de az inkább vállalkozóknak gazdaságos.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
3 km távolságra járok, ami gyalog 30 perc, vagy 25 perc tempósabban. Nagyon nem mindegy, amikor gyalog mentem, az elég unalmas időtöltés. Kerékpár is van, illetve autó, de megfelelő időjárásban a roller egy másik világ.
Mondhatjuk, kilométerenként 10 perc gyalog, ha nem siet valaki. Irritáló dolog.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
bsuli76
#31355
üzenetére
Head Bolt Folding Base Screw for Xiaomi Electric Scooter MI 3 /Pro2 Screws and Wrench Hex Hexagon Key Parts
https://www.aliexpress.com/item/1005004460551651.html
Nem mondom, hogy teljesen úgy néz ki, a fotó szerint, de ezt találtam most.
-
-
Dr. Szilikát
őstag
Ezzel érveltem én is fórumon, hogy nem igazságos, de amúgy senkit nem érdekel.
Elveszik a jogosítványt, mert a roller gépi hajtású járműnek, azaz gépjárműnek minősül, és az illetőt a gépjárművek vezetésétől tiltja el a bíró. Ez általános gyakorlat Németországban, Franciaországban, Belgiumban és gondolom, máshol is.
Ha jól tudom, a tiltás lejárta után sem adják vissza csak úgy, KRESZ órákat kell venni (pénz...) és valami pótvizsgát is letenni.
Ehhez képest, akinek eleve nincs jogosítványa, őt is eltiltják a gépjárművek vezetésétől, csak neki ez kicsit viccesebb.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#31221
üzenetére
Csak azért kellemetlen, mert a motor mágneseinek van a természetes fékező hatása, ami miatt kicsit jobban lassít a kelleténél. Ez a passzív motorfék akkor is jelen van, ha elektronikus fék (aktív motorfék) nem szól bele egyáltalán.
Kellemesebb lenne szerintem, hogy leveszem a gázt és akkor tényleg lendületből, szabadon fusson tovább. Energiatakarékosabb is lenne, mivel ez a passzív fékezés nem visszanyerő, csak feleslegesen lassít, utána ismét gyorsítunk, az akku erejét pazarolva.
Olyan is van, ha jól tudom, ahol áttételmű van a kerékbe építve, szabadonfutó mechanikával (emlékezetes az öreg Trabant 4. sebessége, ami ilyen megoldású volt, nem hatott rá motorfék).
De akkor viszont nem lehetséges elektronikusan sem lassítani, csak mechanikus fékkel, gondolom.
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#31060
üzenetére
Sokan nem gondolnák, hogy a motor szétszedése sem nagy kaland, viszont megkönnyíti a munkát, hogy nem akadályoz a vezeték, illetve a gyorskötöző is alkalmazható.
Van egy mágneses erő, amit le kell küzdeni (de nem vészes), illetve óvatosan rakni vissza, nehogy becsípje az ember ujját. Ennek módszere, hogy két lábbal állunk a kerék széleire és úgy engedjük vissza lassan a helyére. Az alumínium csapágyházak szerencsére nem fogták erősen a csapágyat, könnyen lecsúszott az is.
A körben lévő csavarokat menetrögzítővel ragasztották, de pontosan illeszkedő csillagcsavarhúzóval / T-kulccsal sikerül kipattintani, sérülés nélkül. Amikor meghúztam őket, pár nap után ismét ráhúzást igényelt, de menetrögzítőt nem raktam bele, azóta stabil.
Hasznos segédeszköznek bizonyult a fűrésszel levágott tömör / kamrás gumi is, arra fektetve lehetett feszegetni, kínozni, taposni. Ezek nem saját képek, valamelyik videóból vágtam ki korábban, de ugyanazt látni:


Ilyen lyukat kellett fúrnom a szelephez, mivel tömör gumis volt, amit megutáltam:

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#31058
üzenetére
Azt is bemutatja a videó, gyorskötözők nélkül nem tudtam volna megoldani a CST gumi felrakását:
https://www.youtube.com/watch?v=rGgldr95Ll8
Vagy valaki szorítófogókkal nyomja össze a külsőt, két oldalról.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
hentes555
#31054
üzenetére
Van könnyebb és van nehezebb eset. Ha a leeresztett gumit a nyíl irányában benyomod, megpróbálod letolni a fém belső peremről és azt tapasztalod, hogy már azzal is komoly nehézségbe ütközöl, akkor könnyen lehet belőle nagy kínlódás. Kell valami jó pajszer is hozzá, már ami direkt ilyen célra való. Ilyen típusú köpenyek fel vannak készítve a tömlő nélküli szerelésre is, valószínűleg azért kínos levenni és feltenni is.
De van barátságosabb külső is, ami lazább, tömlős megoldáshoz való, azzal lehet jól dolgozni.

A kép csak példa (nem roller).
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
front3r
#31013
üzenetére
Hogy egy példát mondjak, amikor Spanyolországban mobil próbapadon ellenőrizték a megállított rollereket, ilyenkor sajnos a roller képessége számít, hogy mennyivel tud menni.
Nálunk itt még nem tartanak, de baleset esetén lehet aggódni, hogy bevizsgálják. Meg egy brüsszeli videó rémlik, ahol a riportban nyilatkozó rolleres be volt pánikolva, hogy ő nem meri 30-ra állítani a rollert, mert ha elkapják, túl sokba kerülne.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#30968
üzenetére
Ezen már felesleges lenne okoskodni, talán annyit fűznék hozzá, hogy 350 W-on oda sem tudtam volna érni időben, hogy elüssem az autót. Így furcsa látni, hogy a kamera is már látja, de az ember mintha nem nagyon lassítana. A srácnak erősebb gépe volt gondolom, de a fékezési technikát nem nagyon gyakorolta.
Hogy valami haszna is legyen a beírásomnak, hátha valaki nem látta még a videót (a hatékony fékezésről):
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_28536-28536.html
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Ciccuka
#30839
üzenetére
Ez már extrém sport kategória, soha nem lesz a hétköznapok gyakorlata. Igaz, hogy láttak már autópályán őrült rollerest, de az eleve szabálytalan és nem is lesz engedélyezve.
Egyelőre ott tartunk, hogy Angliában például közúton teljesen betiltották, illetve Európában sok más helyen sújtják erős szigorítások az elektromos rollert.
Nálunk ugyebár a tervek szerint ez egy behajtani tilos tábla lesz a roller számára:

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
hentes555
#30616
üzenetére
Előbb meg kellene vizsgálni szerintem a Hall-szenzoros "gázkar" problémáit, mondjuk én inkább cserélném az olcsó szenzort, mint az egész szerkezetet. Szét lehet szedni, ha jól tudom és akkor nincs nagy költség, de hátha kiderül valami.
Továbbá ellenőrizni a vezérlőhöz menő csatlakozásokat, nincs-e valami egyszerű kontakthiba.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
fcbarca
#30593
üzenetére
Noha más típusnál, de itt például 30-ról 34-re nőtt a sebesség, amikor 8,5" helyett 10 collos külsőt raktam fel. Később egy ideig jártam úgy is, hogy hátra 8,5 collos CST került, elöl maradt a 10", csak így a sárvédő nem fért fel a bővítés miatt.
Stabilitás szempontjából semmi gond nem volt, csak maga a tudat, hogyha ilyen sebességgel elszáll az ember, az nem megnyugtató. Így ezt a sebességet inkább az autós utakon, de forgalmilag csendes időben tudtam kihasználni, illetve egyes helyeken már kitapasztaltam a lámpaváltásokat, hogy "ne zavarjanak".
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
DigitXT
#30572
üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, ha valakit a bíróság eltilt a vezetéstől, utána a rendőrség beállhat az illetőre, kifigyelhetik időnként, hogy betartja-e. Nem lehet megnyugtató érzés.
A mesterséges intelligencia szerint:
------------------
1. Mopedautók definíciója és jogi keretei
A mopedautók, más néven “voiturettes”, olyan kis járművek, amelyek általában 50 cm³-nél kisebb motorral rendelkeznek (vagy 4 kW max.), és a vezetésükhöz nem szükséges hagyományos autóvezetői jogosítvány Franciaországban. Ezeket a járműveket kifejezetten úgy tervezték, hogy könnyen kezelhetők legyenek, és lehetőséget biztosítsanak azok számára, akik nem rendelkeznek teljes körű jogosítvánnyal.
2. Szabálytalanságok és következmények
Bár a mopedautók vezetéséhez nem szükséges jogosítvány, a járművezetőknek be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Ha valaki súlyos szabálytalanságot követ el – például ittas vezetés, gyorshajtás vagy más veszélyes magatartás – akkor a bíróság eltilthatja őt a mopedautó vezetésétől is. Ez azért lehetséges, mert a közlekedési törvények célja a közlekedés biztonságának megőrzése, függetlenül attól, hogy az érintett személy rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem.
3. A bírósági eljárás menete
Ha egy mopedautó vezetője súlyos szabálytalanságot követ el, az ügyet általában rendőrségi jelentés alapján vizsgálják meg. A bíróság mérlegeli az eset körülményeit és az elkövetett cselekmény súlyosságát. Az eltiltás mértéke változó lehet; akár ideiglenes vagy végleges tilalom is kiszabható.
4. Eltiltás hatása
Az eltiltás következményeként az érintett személy nemcsak hogy nem vezetheti mopedautóját, hanem ez hatással lehet más járművek vezetésére is, ha például korábban már volt jogosítványa. Az ilyen típusú büntetések célja a közlekedési biztonság növelése és a szabályok betartatásának erősítése.
5. Összegzés
Összességében tehát Franciaországban bárki vezetheti a mopedautót jogosítvány nélkül, azonban súlyos szabálytalanság esetén bírósági úton el lehet tiltani őket e járművek használatától is.
-----------------------------------------
Valószínűség: 95% -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#30536
üzenetére
De akkor nem lett volna szabad ilyen esztelenséget leírni, ami a mérnökök hülyének nézése.
- Kezelési utasításban szerepel valami instrukció erre vonatkozóan?
- Videóban szerepel, hogy bevizsgáltuk mindkét ágon a teljesítményfelvételt, hogy ezáltal megismerjük a tervezett működést?Biztos lehetsz benne szerintem, hogy a tervezők gondoltak erre és megoldották úgy, hogy jó is legyen, védett is legyen a felhasználói hülyeség ellen. Lehet, hogy tényleg vesz fel áramot mindkettőből, de akkor az is tervezett.Vagy letiltják, amelyiket akarják, szakmailag gyerekjáték.
Ezt kellett volna megtudnunk végre egy szakértő videóból, valami épkézláb magyarázatot, nem ezt (én nem tudom bemérni, nincs ilyen a közelben):

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
pescara
#30507
üzenetére
Úgy igen, de ez a "thumb throttle" megoldás szerintem elsősorban digitális módra lett kitalálva, legalábbis egy 350 W-os motornak nincs akkora ereje, hogy ledobjon a gyorsulás.
Legtöbb esetben 0-max üzemmódban nyomogatom csak. Ritkábban a kettő között, olyankor jobban rá lehet markolni. Tempomat nekem nem olyan fontos, néha még zavaró is. Egy olyan szakasz van, ahol 1,5 km-ig lehetne tartani, de ott ritkábban járok és kibírható ujjtartással is.
Érdekes egyébként, ha 20 km/h-ra korlátozom a sebességet, máris megjelenik a kellemetlen rángatás előre-hátra, ahogy eléri a sebességet, lekapcsol a motor, viszont a mágneses erő belassít (nem az aktív motorfék, csak a motorban lévő mágnesek természetes fékező hatása), akkor megint rákapcsol és így tovább. Mindezt befolyásolja bukkanók hatása is.
Ha 30-as végsebességre van állítva, akkor ilyen nincs, mert gyakorlatilag folyamatosan dolgozik a motor (terhelést, légellenállást le kell küzdeni), a kart pedig vagy ütközésig nyomom, vagy leveszem, már ahol lehet haladni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
FingR86
#30470
üzenetére
Ezek eléggé egy kaptafára mennek, noha kisebb eltérés előfordulhat a karakterisztikában. Ha kipróbálunk egy működő rollert, előbb kicsit feljebb tekerem a "gázt", utána kapcsolom be, erre is hibát jelez, mert nem stimmel az indulófeszültség értéke, az elvárt szint felett van. Meg a bekötés is jó legyen természetesen.
Guide to Hall Sensor Throttle operation, testing, and modification.


-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#30460
üzenetére
Amikor egy 8,5 collos köpeny helyett felrakunk egy 10 collos külső átmérőt, és felpumpáljuk, a fizikai sajátosságok miatt könnyen kidomborodhatna oldalirányba, de ennél megoldották, hogy igyekszik tartani formáját, nem szélesedik ki különösebben.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Luck Dragon
#30455
üzenetére
Attól függ, egy 8,5 collos CST gumi, ami fel van készítve a belső nélküli szerelésre is, nagyon szűk, nem egyszerű házilag felkínozni, de azért én is meg tudtam csinálni. Kellemetlen az is, hogy az erős tapadás miatt nem egyszerű szépen eloszlatni, otthon nincs olyan jó kompresszorunk, ami hirtelen a helyére robbantaná.
Egy másik, ami 10 collos nylon köpeny (ez gumipor-nylon keverék egyébként és az olcsóbb kerékpárkülsők népszerű anyaga is), könnyen szerelhető, kézzel körbe lehet forgatni, amikor nincs felpumpálva.
Mellesleg mindezt azért tudtam gyakorolni, mert én is reménykedtem a tömör / kamrás gumiban, csak miután szétrázta a talpam, fűrésszel vágtam le és még lyukat is kellett fúrni a szelepnek.
Belsővel szereltem, hintőporral jól megpakoltam, hogy ne dörzsölődjön ki, nagyon jól tartja a nyomást, nem kell pumpálgatni, 6 hónap után sem. Én engedtem le 2 bar alá, mert így jobban tetszik, ahogy puhán szalad.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#30440
üzenetére
Az a szakmai cikk kicsit más kontextusban íródott, itt a mi esetünkben (akkuk és rollerek) megpróbálnám vázolni a lényeget.
Egy standard Li-ion cella töltési végfeszültsége 4,2 V és mondjuk 3,2 V-ig merítve még használható, akkor szemre is látszik, hogy ennek matematikai átlaga 3,7 V. Ezt nevezzük névleges feszültségnek.
Korábban voltak 3,6 V-os cellák, sőt ez manapság sem mindig egyértelmű, melyik gyártmánynak, pontosan mennyire jön ki az átlaga, némely esetben 3,6 V-tal számolnak.
13S konfigurációnál 13 x 3,7 = 48,1 V ezt simán mondhatják 48 V-osnak.
13 x 4,2 = 54,6 V végfeszültségre kell tölteni.
13 x 3,2 = 41,6 V lenne egy elméleti alsó határ, ilyen alapon mondhatnánk, hogy az üzemi feszültségtartomány 41,6 - 54,6 V között értendő.Amikor egy akku energiatárolási képességét (Wh) számítjuk az Ah-kapacitás alapján, mindig a névleges / közepes feszültséggel kell számolni, hiszen így jön ki korrekt eredmény. Ilyen egyszerű:
V x A x h = VAh = Wh
Wh mindig egyértelműbb, mert ahhoz nem kell tudnunk a feszültséget. Viszont nyilvánvalóan az energiamennyiség határozza meg számunkra a lényeget, mennyit tudunk a rollerrel pödörni stb. Hasonló, mint amikor "hány liter benzin van a tankban", nekünk ez a Wh energiánk.
Ah töltésmennyiség önmagában nem határoz meg energiamennyiséget, ha nem tudjuk hozzá a névleges feszültséget is. Jobb is lett volna, ha eleve a Wh szerepel mindig elsődleges fontosságúként, míg az Ah csak egy műszaki adat, amit szakemberek értékelnek esetleg, de laikus számára nem olyan lényeges, vagy épp félrevezető is lehet, csak megzavar.
Addig mérvadó az Ah, amíg egyforma feszültségű akkuk vannak (például egy telefonban*), de már egy laptopnál is félrevisz, hiszen lehet 3S / 4S konfiguráció például, ezért ott is egyértelműbb a Wh energia.
*Noha ebbe is beleköthetne valaki, miután 4,2 V fölé tölthető cellákat is kifejlesztettek mára.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Silentfrog
#30390
üzenetére
Múltkor én is kipróbáltam, nagyjából épp ilyenbe futottam bele és havazott közben. Nem akartam volna, de így alakult a helyzet.
8,5 collos CST gumi nagyon jól viselkedett, a vártnál jobb, sőt nagyon jó tapadást tapasztaltam. Egy vészes helyzet adódott, ahol a kerékpárúton hosszanti repedés volt az aszfaltban, ami a hótól nem látszott és ugyebár megvezeti a kereket. Pedig tudhattam volna, de azért csak rászaladtam.
Pillanatra megtántorodtam, de sikerült korrigálni, nem is mentem gyorsan szerencsére.
-
Dr. Szilikát
őstag
Keverednek a számok, ha megfigyeled, a végén már minden 48 V. De ilyen előfordul az eladóknál, hogy kavarnak. Sok esetben évekig él ugyanaz a link, amit időközben szerkesztgetnek, módosítgatnak, a pillanatnyi árukészletnek megfelelően.
Ez megfigyelhető néha a vásárlók visszajelzéseinél: olyanokra reagálnak, ami már rég nem is kapható például, sőt néha egy másfajta árucikkről beszél, ami nem is odatartozna, kategóriát tekintve.
Elvileg a 14S jelöléshez tartja magát az eladó, tehát olyat kellene küldenie, de az nem 48 V-os lesz, mivel az árucikket már bizonyára nem tudja összekeverni, rá lesz írva (lent fotó csak példa).
Két motorral 2x25 A a maximális terhelés, arra pont jó az 50 A-es BMS. Nem gond, ha az akku 100 A áramot is tud, hiszen a BMS ilyen tekintetben egy elektronikus "biztosíték", túláramvédelem.
Figyeli az áramot és védi az akkut is azzal, hogy 50 A-nál lekapcsol. Azt nem kell tudnia, hogy az 100-at is bírna, nem hátrány. Ugyanakkor védi a motort és kontrollert, hogy 50 A áramnál többet nem engedélyez, hiszen baj is lenne, ha nagyobb értéken határolna, megsüthetné az alkatrészeket, kábeleket, ha valami hiba keletkezne.
Bármilyen zárlat, illetve a kontroller túl sokat akarna felvenni, valami hiba folytán, a BMS 50 A áramnál többet nem engedhet, az adott esetben.


-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
enginev3.0
#30218
üzenetére
30-as rollert 34 km/h sebességre tudtam húzni egy gumicserével (8,5" helyett 10" külső átmérő). Később visszacsináltam 8,5 collra, mert a sárvédő nem fért fel (akkor már készültem a rosszabb időjárásra), illetve jobb tapadású CST külsők kerültek rá, ami nem nylon, hanem rendes gumi.
Tapasztalatom szerint 34 km/h is már eléggé félelemkeltő tud lenni egy rolleren állva, ez inkább autós utakon jön jól, így kevésbé akadályozzuk az autós forgalmat, viszont ahhoz képest meg kevés. Amellett legyen az út hibátlan, mert nem akarsz fejre állni, amikor előtted megy a busz és kijön alatta egy kátyú. Legjobb minimális forgalmi időszakban, amikor a tágas és sima úton jobb a biztonságérzet, de még akkor is benne van emberben, hogy elég veszélyes üzem.
Szokványos minőségű kerékpárúton nincs sok haszna, ahol elegendő a 30-as végsebesség is, már amikor nincs a környéken senki és lehet húzatni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Sirtaky
#30129
üzenetére
Megoldható sok minden, volt egy osztrák Youtube videó, rendőrök szedegették ki a kerékpárokat, amire az ott elterjedt felező volt hekkelve. Egyfajta jeladó, ami becsapja a rendszert és akkor 50-et lehet menni, de csak 25-öt mutat a kijelző, így addig megy a rásegítés is.
Kerékpár lefoglalása, műszaki vizsgálat, büntetés, forintban a milliót ütötte, ha jól emlékszem. Ott már nem volt természetes a mosoly.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#30115
üzenetére
Csak azért másolom be a gép válaszát, mert elég szépen megfogalmazza, szerintem:
Amikor egy járművezető élvezi a sebességet, de érzékeli a realitásokat is, a fizikai határokat nem lépi túl, az egy hibás mentalitás?
1. A sebesség élvezete és a realitások érzékelése
A járművezetés során sokan élvezik a sebességet, mivel az adrenalin növekedésével jár, és izgalmas élményt nyújt. Azonban fontos megérteni, hogy a sebesség élvezete nem feltétlenül jelenti azt, hogy a vezető figyelmen kívül hagyja a valóságot vagy a fizikai határokat. A felelős járművezetők képesek egyensúlyt találni az izgalom keresése és a biztonságos vezetési gyakorlatok között.
2. Fizikai határok és biztonság
A fizikai határok, mint például a jármű stabilitása, tapadása az úton és a közlekedési környezet (pl. időjárási viszonyok, forgalom) figyelembevételével fontos szerepet játszanak a biztonságos vezetésben. Ha egy járművezető tudatában van ezeknek a határoknak és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A tudatos döntéshozatal és az önkorlátozás kulcsfontosságú elemei annak, hogy valaki felelősségteljesen vezessen.
3. A hibás mentalitás fogalma
A “hibás mentalitás” kifejezés általában olyan gondolkodási mintákra utal, amelyek veszélyeztetik a biztonságot vagy figyelmen kívül hagyják a következményeket. Ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van azzal, hogy mikor kell lassítani vagy megállni – például bonyolult forgalmi helyzetekben vagy kedvezőtlen időjárási körülmények között –, akkor ez nem tekinthető hibás mentalitásnak. Ellenkezőleg, ez inkább felelősségteljes hozzáállást tükröz.
4. Összegzés
Összességében elmondható, hogy ha egy járművezető élvezi a sebességet, de tisztában van a fizikai határokkal és nem lépi túl őket, akkor ez nem feltétlenül hibás mentalitás. A felelősségteljes vezetés magában foglalja az izgalom keresését anélkül, hogy figyelmen kívül hagynánk a biztonsági szempontokat.
Valószínűség: 95%
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dr. Szilikát
#30096
üzenetére
Rossz helyre ment a szerkesztés, a főútvonalra akartam írni, ha ott felbukna az ember, kínos lehet, amikor pont jön utána a busz.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Quent1n
#30093
üzenetére
Jelenleg a magyar rendőrök azért is "tétovák", mert nem tudnak szabályra hivatkozni, talán csak belső utasítások vannak: "hagyjátok békén őket". De már most is lehetnek kínos helyzetek, ha egy rolleres baleset részesévé válik vagy pláne okozója például. Ott már ráfázhat, ilyen-olyan okból, ld. Dr. Herpy Youtube fejtegetései.
Ez a 25km/h egy vicc, ezt egy gyenge erőnlétű bringás is simán hozza.
Nem lehet sajnos összehasonlítani, mert rolleren kisebb sebesség is lehet veszélyesebb. Lehet logika abban, ha a kétféle járművet megkülönböztetik. Magam is azt mondom, sajnálom a németeket, mert 20 km/h nekem elég unalmas, nyugdíjas tempó. 25 km/h már valami, de jobban bejön, ha 30-ig is tudom húzatni, ha kell.
Logikája ilyen szabálynak talán annyi lehet, hogy egy roller könnyebben felbukhat egy úthibában, mint a kerékpár.
Pl. tervek szerint a "sárga négyszöges" főútvonalra roller nem mehetne be, holott a kerékpár igen. Pedig van ilyen útszakasz, amit én jól ki tudok használni, nem vészes a forgalom, illetve ki tudom számítani lámpaváltást is, hogy jól jöjjön ki.
25 fölött beküldeni a kocsik közé a rollereket az mindenkire nézve veszélyes.
Mégis vannak országok, ahol járdán tilos és ha nincs kerékpárút, az úton kötelező menni (vagy nem kötelező, de akkor nem tud menni sehol). Egyik országban 50-es úton, máshol csak 30-as korlátozott útra engedik, sokféle megoldás van, amit befolyásolhat az ország úthálózata, egyéb viszonyok. Elég képlékeny ez.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#30065
üzenetére
Például nekem is megfelelne, ha mindenhol csak sima út lenne. De azt a kamrás gumit már nem tudnám vállalni, mert túl kemény, ráadásul 8,5" helyett (amit át tudtam építeni pneumatikusra) az csak 8,1", ami talán nem is módosítható.
220 Wh ---> Sajátom elvileg 280 Wh, de "kínai szabvány", a valóság lehet kevesebb, nincs bemérve. Mivel rövid utakat megyek, célnak megfelelő.
16 kg tömeg --> nálam is hasonló, 15 kg és díjazom a könnyű mozgathatóságot.
Elől teleszkóp --> nálam hátul is, és már csak ilyet vennék, mert megszoktam.
Tehát végeredményben nem vásárolnám meg, az útviszonyok miatt. De lehet, valakinek megfelel.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Mustármag
#30031
üzenetére
Téli használathoz annyit hozzátennék, hogy én sem vagyok fázós, csak 25-30 km/h sebességnél már az ember arcára fagy a kifejezés, hacsak nem használ fullos sisakot.
Sebességet is lehet csökkenteni.Nem olyan, mint kerékpáron, ahol mondjuk előre dől az ember (és még úgy sem kellemes), itt viszont egyenesen szembe ver a hideg. 3 km távolságra szoktam járni, az még épp kibírható.
Másik dolog az útviszonyok, ami miatt most már elővettem a kerékpárt, mivel áztatni a rollert, vagy jégbordákon megcsúszni vele nem lett volna praktikus. Noha a CST 8,5" külső elég jól tapad, érezhetően rendes autógumiból készült, nem nylon keverék. Nyomást is csak 2 bar körül fújom, hogy ne rázzon nagyon.
Az utak szóróanyaga is kérdéses, mennyire tesz jót a "karosszériának". Amikor csak vizes volt az út, a roller alját kellett letörölni a felcsapott víztől, az nem nagy feladat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
rumos14
#29950
üzenetére
Azt nem tudom, de szóba került a topikban is, Madridban és Barcelonában volt tűzeset, ott már nem szabad rollert vinni a metróra.
Egyesült Királyság: Londonban már az állomásokra, buszvárókba is tilos bevinni, ha jók a forrásaim (AI).
Augsburg, Düsseldorf és Berlin óvatossági alapon, a spanyol esetek miatt. Németeknél azon megy az aggodalom, hogy lehetnek alacsony minőségű, illetve nem bevizsgált, így nem megbízható járművek, illetve azok akkuja. Ha még sokáig aggódnak és vitatkoznak a fejesek, országos tiltás is lehet belőle.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29873
üzenetére
Elképzelhető, hogy azért tiltják le némelyiknél, mert bármilyen jármű tempomat funkcióját megfelelő tanúsítvánnyal kellene alátámasztani a forgalmazáshoz, ezért inkább elengedik ezt a dolgot.
Biztonsági aggályokról a topikban volt korábban egy "csörte", amire én emlékeztem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
csababarca
#29871
üzenetére
Csak egyéb példaként írtam, azt konkrétan nem ismerem. Ennél alkalmazásból is aktiválható, vagy a főgomb 4x nyomogatásával.
De mint említették mások, vannak típusok, ahol EU szabályok korlátozhatják, mert nem tartják biztonságosnak. Bizonyos igazság lehet benne, de ez a felhasználón, gyakorlatán is múlik.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed
#29869
üzenetére
Hokedlire felteszed, úgy is beáll a tempomat. Nekem például a kézi szabályzó mozdulatlanságát figyeli, nem a pillanatnyi sebességet.
Pl., ha ütközésig tekerem, akkor is besípol, ha még nem érte el a max. sebességet, de arra fog "törekedni". De hokedlin mindegy, amúgy sincs ellenállás, ami lassítaná. Ha 50 %-ra tartok, akkor az lesz.
Csak egy érdekesség, van egy nagyon meredek part, de rövid szakasz, amikor arra járok, inkább feltolom, hogy ne kínlódjon. Múltkor az első kereket megemelve, rögzítettem a tempomatra a saját tolási sebességem. Így nem nekem kellett tolni, csak támogattam a rollert és ő támogatott engem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
GoodSpeed
#29827
üzenetére
Nem látok erre utalást, mindenesetre a túl nagy töltőáram értelemszerűen túlmelegedéssel is járhat, amitől egy ponton a BMS lekapcsol, majd kihűlés után vissza. A LED ilyenkor zöldre vált (ha ez is a szokásos szisztémát követi), mert megszűnt az áram, de még nincs befejezve a töltés.
A BMS amellett túláramot is figyel töltés és terhelés irányban, de ha emiatt tilt le töltés közben, akkor már nem kapcsol vissza elvileg, hanem le kell venni a töltést és ismét csatlakoztatni.
Meg az is valószínű, hogy építettek be védelmet arra az esetre, ha a gyártó nem akarja, hogy kettős töltést alkalmazz, így próbálkozni lehet éppen.
Más téma, ahogy látom: "Inflate tires to 32–37 psi" azaz 2,2-2,55 bar, ezt én is így figyeltem meg a tapasztalatok alapján 8,5 collon is, sőt kevéssel alá is szoktam menni, mert úgy jó kellemes a járása. Eddig még bírja a gyűrődést (hintőpor is van benne), ha pórul járok, majd kijavítom.
De tömlő nélküli guminál ajánlatos betartani az alsó határt, nehogy véletlenül leforduljon egy kanyarban a felniről, ha túl puha.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29821
üzenetére
Mert a hidegtől is kicsit nő az akku belső ellenállása, meg az elhasználódásnak is leggyakoribb következménye. De előbbi melegre visszajavul, utóbbi maradandó.
Viszont, ahogy nő belső ellenállás, egyre kevesebb töltés vehető ki, mert terhelésre túl hamar leesik a feszültség, így hiába benne van az akkuban az energia, a gép nem tud hozzáférni. Ráadásul nem is tud emiatt teljesen feltöltődni. Az ember azt hiszi, de az csak a kijelzés, ami az áramfelvétel csökkenésén alapul (a bizonyos zöld LED jelzése), valójában nem lett telített az akku, ilyen esetben.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
sh4d0w
#29786
üzenetére
Lehetnek rollerek, ami egyformán 120 kg terhelésre tervezett és 20 vagy 25 km/h sebességre képes, illetve arra korlátozták szoftveresen.
De nem mellékes a teljesítmény sem, amitől jobban gyorsul vagy könnyebben felvisz az emelkedőn 120 kilót is. Nagyobb teljesítményt kisebb áramterhelés mellett lehet elérni, ha nagyobb a feszültség, ami általában előnyös, ezért kezdik emelni inkább a feszültséget a tervezők, amikor már erősebb jármű a cél.
Hasonló megfigyelhető a kéziszerszámok világában is, ami laikusoknál néha keveredik, mivel a nagyobb feszültségű eszköz általában erősebb is, ezért a "voltnak" tulajdonítják, holott az nem a teljesítmény egysége. Néhány gyártó vissza is él ezzel, nem a névleges feszültséget adja meg, hanem marketing okból többet, közben ugyanannyi cella, csak kicsit "jobban hangzik".
-
Dr. Szilikát
őstag
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29719
üzenetére
a mágnesek/fémlapok egy része meghibásodott (nem a motor, a kerék!)
Érdekesen fogalmaz, mágnes a motor lényegi alkatrésze, ami itt a forgórészt képviseli, míg a tekercs az állórész. Az még hagyján, ha külön kapni lehetne, de komplett motort kell bizonyára venni, hacsak valaki nem fér hozzá olyan ponthegesztőhöz, amivel vissza lehetne rögzíteni és akkor olcsón jól jár. (Erősebb ponthegesztő kell hozzá, mint amit akkuépítéshez használnak.)
Vagy lenne valahol bontott motor, aminek leégett a tekercselése.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29661
üzenetére
Mellesleg ez egy bowdenes fék nélküli játékszer, ha jól látom, mivel a bowden nem szakad egykönnyen, azaz egyben tartaná és felbukunk benne, hasonló esetben. Hacsak nem sikerül kikerülni.
Az a típus, amin csak motorfék és hátsó taposófék szokott lenni, a kategória (pálcika) legalja.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
alphamooncam
#29650
üzenetére
Én csak megrendeltem eMagról, nem érzek vele ilyen problémát. A gombot beállítottam optimálisan, hogy szoros se legyen, túl laza sem. Ezt a lefordítást nem tudom most ellenőrizni.
Kényelmes, könnyű, semmit nem gátol a látómezőben, meg is lehet róla feledkezni, hogy bármi van a fejemen. Nyilván vannak ennél komolyabb eszközök, de az adott célra elmegy. Kitapasztalt úton járok, ismerem az úthibákat, szoktam figyelni azt is, hogy megadják-e nekem az elsőbbséget, mert anélkül ugyebár mit sem ér, ahogy régen is tanították. Váratlan vészhelyzetektől persze én is tartok, próbálok odafigyelni.
Igaz, hogy kedvelem a bűnös 30-as beállítást a rolleren, holott ebben a kategóriában 25 km/h lenne a max. Pedig ez a kis tartalék jól jön sokszor.
Itt van egy videón a kinézete, ha érdekel valakit:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29622
üzenetére
Itt van a felvétel hosszabb változata:
https://www.youtube.com/watch?v=_lYS1YNM-28
Ez meg egy short felvétel, amikor részben vagy egészben már törött volt, mutatja a szétesést:
https://www.youtube.com/watch?v=5Dh5sYEtwl0
Ordas hibát vétett a gyártó, két lyukkal kigyengítve a csövet egy kritikus helyen. Holott, ha hegesztéssel rápakol egy kis anyagot, majd visszacsiszolja, a szükséges elfordulásgátlás megoldható. Vagy még néhány más megoldással.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29612
üzenetére
Nem nagyon kell a tulajdonosnak hivatkozni, ez hasonló lehet, mint amikor villámkáros / árvizes TV vagy egyéb készülékekről megírom a szakvéleményt, hogy nem javítható, ilyen vagy olyan okból. Nyilván az igazat kell írni, mert utánam ellenőrizhetik is, másik szervizben, meg amúgy sem szórakozom ilyesmivel.
Utána jön az, hogy a tulajdonosnak felajánl a biztosító egy összeget, amit kikalkulálnak, hogy mennyit érhetett a hajdani használt tárgy. Némelyik kárszakértő mondjuk mintha fogalomzavarban élne, azt hiszik, hogy értékbecslő is vagyok, írjam rá azt is, de az ilyet hárítom, ez az ő szakmája, oldja meg.
Legtöbb esetben a tulajdonos választhat szervizt, noha lehetséges olyan eset, ahol a kárszakértő irányít valahová.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29598
üzenetére
Igazság szerint nem nagyon csökkenti, mert eltérő a karakterisztika. A kemény rázást, kis ütéseket ez a teleszkóp nem csillapítja, pl. a kockakövet, érdes utat sem és szerintem még az akkut sem védi. Abból sejtem, ahogy a talpam is verte, egyszerűen már utáltam ilyen helyeken használni. Sima út, az persze jó volt.
Tehát ilyen szempontból többet ér egy kellemes CST gumi, mint a teleszkóp. De jobb szerintem a kettő együtt.
A teleszkóp szerepe ott jön be, amikor nagyobb huppanókat kell kiegyenlíteni, áthidalni és én ezért is kedveltem meg. Nagyobb gépet nem akarok, C-futómű, ilyesmi, ránézésre sem szimpatikus, ezt egyszerűbb felkapni, mozgatni, amikor kell.
Motor és hátsó kerék is Xiaomi-kompatibilis, elektronika is pótolható mással, konkrétan teleszkóp is rendelhető, nem látom olyan vészesnek. 1000 km gond nélkül lement, de majd jelzem a tapasztalatokat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Laca1212
#29593
üzenetére
Lenne éppen pálcika és teleszkóp, de inkább csak az elmélet kedvéért említem, mivel 90-100 kg-ra nem feltétlenül tudnám ajánlani ezt a "könnyűszerkezetes" gépet (15 kg), vagy nem tudni, meddig bírná.
https://www.rcb-scooter.com/products/rcb-r17-electric-scooter
Eleve ott a rövidutas teleszkóp, ami erősebb ütésre felkoppan, majd visszakoppan lefelé. Noha én ezzel együtt elfogadom, szerintem jobb a semminél. Hátul valamivel jobb a helyzet és az is jó, hogy van.
Meg egyéb gondok, kemény gumit átszerelni pneumatikusra, lyukat fúrni a szelepnek, nem mindenki szórakozik ilyennel.


-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29561
üzenetére
Ennek egy része a brit szabvány szerinti villásdugóról szól, ami nálunk érdektelen. Ilyen tápokban / töltőkben szokott lenni egy biztosíték, vagy biztosíték-ellenállás, ami nagyon jól ellátja a védelmet, a szerviztapasztalatok szerint. Ez a hagyományos brit dugó annyira nem indokolt a mai valóságban, mi is jól elvagyunk nélküle.
Hogy a töltő belsejében, a galvanikus elválasztási szigetelés nem felel meg a brit szabványoknak, az már valami, bár a gyakorlatban akkora félelemre nem ad okot szerintem, vagy lehet vásárolni valami drágább töltőt, ha tényleg fél valaki. Esetleg kicsit óvatosabban használni az eredetit. Nem markolászni a csatlakozót, illetve járművet a nedves garázsban, nedves lábbeliben. (Markolni azért tilos, mert ha az áramtól az izom ráránt, többet nem engedi el az ember.) Száraz cipő pedig gyakorlatilag nem vezet a föld felé, az adott feszültséget tekintve, így arra nem tud záródni az áramkör.

-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Dwatti
#29543
üzenetére
...vasárnap este történt, István edzésből ért haza, vitte fel a rollert, amikor elesett...
...A balesetről azt mondta, vitte fel a rollert, de elesett, és pont rázuhant. Súlyos sérülései voltak, több bordája is eltört és a válla is komolyan roncsolódott.
Lépcsőn vitte fel?
...Azt nem tudom, hogy mi okozta a halálát, mert még nem volt boncolás. Mondják, hogy esetleg tüdőembólia, vagy a szervezete nem bírta el a sokkot, de én nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29535
üzenetére
Az rendben van, de például egy sör miatt (vagy nem tudom mennyi) miért kell eltiltani valakit az összes gépjármű vezetésétől (elkobozva a jogosítványt), miközben a másik rolleres, akinek nincs jogosítványa, de elkapták, megússza büntetéssel. (Őt is eltiltják a gépjárművektől, csak őt ez nem nagyon idegesíti, mert úgysem vezetett autót / motort). Roller helyett pedig kerékpározni is lehet /pedelec.
Tehát itt a társadalmi igazságosság sérül szerintem. Az egyenlő elbírálás elve.
Korábban ki lett mondva, hogy aki kerékpárral követ el bármit, jogosítványát nem kockáztatja, egyszerűen semmi köze a kettőnek egymáshoz.
Most itt a "gépi hajtás" görcsös jogi értelmezése behoz egy olyat, hogy az egyik rollerest jobban sújtják, mint a másikat, ugyanazért a cselekményért (alkoholszintért). Nyilvánvaló, hogy nem kell mattrészegen rollerezni, nem is azt mondom, csak itt valami sántít szerintem.
Ha valaki például vendégségben volt, barátnőnél vagy bárhol, meg mondjuk nagyrészt már fel is szívódott az anyag, de mégis kimutatható. Adott képességei birtokában, csökkentett sebességgel, óvatosan hazahúz, egy amúgy is kitapasztalt, biztonságos úton, azt miért kell terrorban tartani, hogy bukhatja a jogosítványt, míg a másik rolleres mondjuk közel sem kockáztat annyit.
-
Dr. Szilikát
őstag
Visszakanyarodva:
Egy 60V 2000W roller ugyanolyan “erős”, mint egy 72V 2000W roller?
Ha tényleg 2000 W mindkettő, akkor egyformán erős és elvileg csak a gyártó gazdaságossági döntése szerintem, ezt hogyan éri el:
- Nagyobb feszültségű akku, ami lehet kevésbé terhelhető, cserébe kisebb áramterhelésre lehet méretezni minden mást is: félvezetők (BMS / motorvezérlés), motortekercs vékonyabb réz / több menet.
- Kisebb feszültségű akku, de bírja jobban az áramot, jobban terhelhető alkatrészek, vezetékek, kicsit jobb hűtés, minden. Elvileg kicsit rosszabb hatásfok, annak is ára van, annyival tudjon többet tárolni az akku vagy kisebb lesz a hatótáv.Ebből kijön egy költségvetés és majd eldönti a főnök, melyik éri meg jobban. Technikailag megoldható, viszont választani célszerűbb a nagyobb feszültséget, mivel a nagyobb áramok általában több hibalehetőséget is generálnak. Ez szerviztapasztalat is, ha nem is roller, de általános dolog szerintem.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#29485
üzenetére
Tanulságos a "fékezési technika" is, tegnap lemaradt. Időrendben:



Ez így nem az igazi.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#29473
üzenetére
Lehet, hogy észlelte az autós, csak nem számított ekkora sebességre, illetve szemből nem is tudta rendesen megbecsülni, ezért nem adta meg az elsőbbséget a rolleresnek. Azt hihette, még áthúz a roller előtt.
Ez persze nem sokat segít rolleresen, ha nem tartotta be a helyi szabályokat SMKP, biztosítás, ilyesmi, plusz nem tudni, hogy ő mit veszített az állagából.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29458
üzenetére
De azzal nem dicsekszik senki, hogy megvette az olcsó rollert 100-120 kg saját tömege alá, rábiggyeszti magát precízen páros lábbal egymás mellett és mereven kapaszkodik a kormányba, erőből feszegetve azt, előre-hátra.
Vagy éppen mennyire igyekszik kerülni a bukkanókat, rossz utakat, vagy csak úgy mindent bele, hadd pusztuljon a mechanika, azért van. Ezt nem nagyon tudjuk meg az esetekből.
Meg olyanok, hogy elterjedt nézet szerint nyomjuk jó keményre a gumit, ami már szinte tömör gumival vetekedően rázza a gépet. Magam inkább levettem 2 bar alá, ami lehet túlzás, de így nagyon kellemes a járása és inkább kivárom, lesz-e ebből defekt, akkor majd elhárítom. Mindenesetre a belsőt jól megraktam hintőporral, hogy ne nyíródjon lehetőleg.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
adamos0606
#29420
üzenetére
Pedig ezt a fajta mechanizmust használják ebben a kategóriában, ami nekem bevált 1000 km alapján és napi szinten 1-2 nyitás-zárás, mivel az útvonal egyik végén általában össze kell csukni, másik a garázs, ott nem kell.
Van egy bordó színre eloxált biztosító retesz, ezt könnyen fel lehet húzni, utána lehajtható a kar. Az egész művelet nagyon gyors, praktikus oda-vissza.


A kiálló részt lehet állítani, ami meghatározza a feszítőerőt, illetve még le van biztosítva egy másik imbuszcsavarral is, hogy ne mozduljon el. De nekem már gyárilag tökéletesen állították be, azóta sem kellett variálni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29400
üzenetére
Túltöltés ellen kettős biztonság véd. Első maga a töltő, ha például 42 V-os, akkor annyi, ezt akkor is viselni kell az akkunak, ha nem húzzuk ki. Az áram a töltés végén egyre csökkenő, lassan kihűl minden. Ha meghibásodás miatt a töltő nagyobb feszültséget adna le, akkor a BMS 42,5 V-nál közbelép.
Töltés közbeni hőmegfutásos esetek nem emiatt vannak szerintem és jó állapotú akkunál nem is kell ettől tartani. Problémák ott kezdődnek, amikor egy cella elhasználódik, annak is csak bizonyos, ritkább esetei.
Legtöbb esetben ugyanis még ekkor sincs gond, mert ha megnő a belső ellenállás, bármelyik tagon 4,25 V fölé húz a feszültség, a BMS lekapcsol. Egy kellemetlen jelenséget tapasztaltam sajnos a Li-ion celláknál, amikor elkezdi önmagán határolni a feszültséget, méghozzá 4,2 V alatt, amivel a BMS nem tud mit kezdeni, hiszen normál szint. Ezt egyfajta Zener-hatásként lehetne elképzelni, ami egyébként a cellák önkiegyenlítő hatásában hasznos, de egy jó cellánál feljebb van ez a szint, tehát amit normál esetben soha nem érünk el.
Ugyanakkor a bevitt energiát elkezdni elfűteni, tehát ami normális esetben letárolódna az elektrokémiai reakcióban, inkább hővé alakul. Itt jönnek a gondok, a rettegett hőmegfutás formájában, amit "véletlenül" a BMS hőérzékelője sem detektál, mert kicsit távolabb van a kritikus cellától, így mire reagálna, már késő.
Mindezek ellen hasznos lehet szerintem a cellafeszültségek figyelése, így ha együttfutási hiba jelét látjuk, akkor még időben lehet intézkedni az elhárításra.
Az sem hátrány, ha a töltés relatív lassú, azaz nem túl nagy árammal történik, ami alacsonyabb hőfokot generálhat.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29396
üzenetére
Tudomásom szerint töltés közben szoktak előfordulni hőmegfutásos esetek, noha rémlik egy New York-i hír, utcai random esetről. De elvileg azt is valami kiváltotta (egy már korábban is betegeskedő cella túlmelegedése, esetleg belső zárlat, a rázkódás hatására), ezzel szemben a nyugalmi helyzetben pihenő gépnél erre kisebb az esély.
Kérdés, hogy az intézkedéseket milyen szakértői vélemények támasztják alá, vagy csak úgy "elefánt a porcelánboltban" elv alapján csaptak oda, erőből.
Személyesen annyira nem érint (ha nálunk lenne ilyen), de innen egy lépés, hogy nem vihetjük be még a Tesco előterébe sem, vagy hasonló helyekre, ha odáig fajul a helyzet.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
tau_ba
#29382
üzenetére
Xiaomi 4 Pro (2nd Gen)
400 W / 1000 W csúcs
468 Wh
9,75 Ah
48 V névleges, feltöltve 53,6 V (13S konfiguráció).F2 és F2 Plus: 400 W / 800 W csúcs
367 és 360 Wh
10,2 Ah és 10 Ah
36 V névleges, feltöltve 42 V (10S konfig).Mivel kb. 10 Ah kapacitás mindkét esetben, így hasonló az árammal való terhelhetőség is (A). Pl. 1C terhelést tartósan viselni illik, vagyis legyen mondjuk 10 A terhelés, névleges feszültségen:
36 V x 10 A = 360 W
48 V x 10 A = 480 WEnnek persze vannak gyakorlati árnyalatai / hangolhatósága, de nagy vonalakban már kiütközik az elméleti különbség.
Energiatároló képesség mindenesetre a Wh, ami lényeges paraméter, olyasmi mint autónál a benzin mennyisége (ilyen szempontból nem az Ah töltésmennyiség számít, ami legfeljebb azonos feszültség esetén vethető össze).
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
andrys83
#29372
üzenetére
Lehet éppen látni, csak nem nagyon lesz rá szükség. Ezek már ilyen kvázi szabvány kerekek:
Electric Scooter Front Wheel With Drum Brake 10 Inch
Fékpofákat is láttam Aliexpressen, bár pontosan nem emlékszem, de valószínűleg lenne belevaló.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29338
üzenetére
De ez csak ilyen köznyelvi szleng. Az aktuális szabály sem úgy szól, hogy akinek pálcika rollere van, annak nem kötelező a kötelező.
Ha lesz jogszabály, az sem pálcika alapú lesz. Ezt csak a hétköznapokban mondjuk a relatív pehelysúlyú darabokra, ami bizonyos hasonlóságot mutat a mára klasszikussá vált és sokat utánzott Xiaomi m365 szériával. (Főleg amelyeket gyanúsan hasonló alkatrészekből akár ugyanott is gyárthatnak, különböző nevekre márkázva).
Ninebot KickScooter Air T15E pehelysúly, mégis kilóg a sorból, pálcika design feltételt nem teljesíti.
Ninebot F a pálcikák fajának csak kicsit módosult változata, ezért a rokonságból nem tagadható ki.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29334
üzenetére
Nem arra gondoltam, a 100 éves benzinest csak érdekességből linkeltem.
Nemrég volt valamelyik fórumon kérdés, miszerint valaki még mindig használ olyan előző generációs rollert, amibe 12 V-os AGM SLA "téglák" valók (nem valami brutál tömegű akkut kell elképzelni), hogy ő ezt lítiumosítaná, mivel a végét járja. Viszont a rollert mai napig kedveli, nagyon bevált neki. Nem tudom pontosan idézni, de:
- Ezt még mindig többre tartom, mint a mostani pálcikákat, mert erős szerkezet stb...
De itt is a srác szerintem elég jól elmondja, nem kell ebbe túl sokat belegondolni:
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29327
üzenetére
Ez úgy kezdődött tudomásom szerint, hogy voltak a korábbi, robusztusabb rollerek, amiben még ólom-savas akku volt, típusát nem találom most.
Utána bejött ez a Xiaomi desing, amit a régi rolleresek csak pálcikának csúfoltak, hiszen a régihez képest úgy is néz ki.
Közben rátaláltam viszont ilyen 100 éve népszerű gyártmányra:

https://evmagazin.hu/az-elso-e-rollerek-egyike/ (Nem e-roller.)
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#29283
üzenetére
Vannak készülékek, ami az Amazon mobilos alkalmazását igényli (ebben a marketinges érdekek is benne vannak vastagon), például annak rendes működéséhez kell a régió, netes kapcsolat, IP-címet néz, ilyesmi. Ez is valami hasonló lehet, gondolom.
Vagy mobil nélkül is az Amazon-fiókhoz való csatlakozás, pontosan nem emlékszem már.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Mr.Wiking
#29277
üzenetére
Mivel nekem bevált egyik 8,5 collos rokona, így elfogult vagyok, megvenném akár tartaléknak is.
Ha jól látom az általad linkelt is ugyanolyan 6,1 collos felni, illetve motorra épül, csak a gumi átmérője növeli 10 collra. Hasonlót csináltam én is, amikor a 8,5 collos kamrás gumit levágtam (nem bírtam a keménységét) és ilyen 10 collos fújhatót raktam fel.
Csak nekem a teleszkópos első villa nem ehhez van méretezve, így a sárvédőt le kellett venni, mert akadályt képezett. Hátsót meg tudtam oldani, ha nem is tökéletesen, úgyhogy hátra inkább 8,5 collos jófajta CST-gumit raktam, elől ment a 10 collos, de sárvédő nélkül, egy ideig.
Van hátsó rugózása is, én kedvelem, így néz ki (nem saját képek, Youtube):



-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti
#29256
üzenetére
Hogyan oldották meg az erős működést.
Bizonyos határig megoldható, áramra jobban terhelhető félvezetőkkel, a tápkörben mindenhol kicsit vastagabb vezetékek, a motorban is vastagabb réz, kevesebb menetszám mellett. Az akku 6S konfiguráció, de kérdés, mennyi cella van párhuzamosan, azt is illene valamennyire megnövelni, hogy jobban bírja az áramot. BMS modul is nagyobb áramra legyen felkészítve, a kritikus szűrőkapacitások is valamivel nagyobbak.
Csak eljön egy pont, amikor már gazdaságosabb feszültséget emelni.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Thunderzolee
#29226
üzenetére
Csak egy példa, az alábbi rendelhető EU és UK változatban:
https://www.rcb-scooter.com/products/rcb-r17-electric-scooter
Sebesség 25 km/h alapból, de engedélyezhető rá 30 km/h is. Plusz egy megjegyzés:
This model is not applicable to German road laws, please purchase EV85F & EV10Z for German users, contact customer service to get 20-30$ discount
Motor és a hátsó kerék is 1:1 Xiaomi kompatibilis, a fék / fékbetét újabb fajta megoldásúnak tűnik, azaz nem rosszabb. Motorvezérlő ki van öntve átlátszó műgyantával, nem látok vele problémát.
Akku 7,8 Ah / 42V ami nekem bevált, mert egyszerre nem megyek annyit, sőt általában 50 % felett tudom tartani a szintet és még nem is töltöm 42 V-ra, csak 40-ig (de nem ott megszakítva, hanem azon tartva egy ideig, nem mindegy), hátha ez kímél valamit. 1,5 A-es töltő az akkut nem melegíti észrevehetően.
BMS-t meg kellene nézni egyszer közelebbről, a zsugorfóliát levágva, illetve előbb új fóliát rendelve hozzá.
Szerintem elég masszívnak tűnik, plusz a rugalmas felfüggesztés elől-hátul kíméli a szerkezetet és a talpamnak is kényelmes most már, a levegős CST gumik felrakása után.
Váztörésekkel van némi fenntartásom, azzal soha nem dicsekednek, hogy mekkora tömegű ember, hogyan tépkedte a kormányt előre-hátra, mert azt hitte, hogy kerékpár és a kormányba kapaszkodik kényszeresen, lehetőleg páros lábbal egymás mellett állva, ezt nem tudjuk meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PS 5 kontroller // Számla // Garancia //
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest


































