Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Dr. Szilikát #31222 üzenetére

    Igen, vannak szabadonfutós motorok, viszont akkor valóban lőttek az e-féknek...:N Kompromisszumos mindkettő, tudom... Btw. messze nem tragikus a fékező hatás! Amennyiben brutál erős lenne, akkor nem lehetne lábbal hajtani ezeket... Márpedig lehetséges... annyira nem gurulnak szarul. Nyilván motor függő cogging torque stb. (Vezérlő függő is, ha állandóan megpróbál visszatölteni, lásd következő bekezdés.)

    pescara: eleve az, hogy tölt-e vissza vezérlő függő... Kisebb sebességnél szabadon gurulva a motor által generált feszültség nem éri el az akku feszültségét, azaz nem lehetséges az akkut tölteni ezzel. Ha és amennyiben a vezérlő felkonvertálja, akkor lehetséges a visszatöltés enyhe lejtőn való gurulásnál... Minden más esetben nem. (Tipikus probléma szokott lenni gagyibb rollereken, pl. Kugoo S1, hogy ha nagyobb meredekségű lejtőn meglódul, túllép a kritikus sebességen, onnan nem lehetséges elektromosan fékezni, mert a 36V akkunak 42V töltő feszültség a max., 45V az baj. Gyorsan le kell a motort választani...:K Az e-fék kifogyott, mechanikus nem is volt...)

    Kellemesebb lenne szerintem
    Hogy mi a kellemes, mi a kellemetlen az egyén függő. Motorkerékpároknál pl. nem szerencsés hirtelen "elcsukni a gázt", mondjuk kanyarban, hiszen a motorfék olyan mértékben képes megfogni a hátsó kereket, hogy akár meg is csúszhat emiatt...:(
    (Legalábbis nagyköbcentis motorokon alap, hogy kanyarban stabil gáz szükséges. Ugyanitt jegyezném meg, hogy a gázkar nem csak a sebességet befolyásolja, mert közvetlenül hat a hátsó keréken ébredő nyomatékra, azaz a ledöntésbe IS beleszól: kigyorsításnál természetes módon kiveszi a dőlésből a motort. Csökkentett gáznál ellenkezőleg, automatikusan jobban dönthető = hat a használható kanyarívre.:R)

    Mondhatjuk, hogy kellemetlen, ha így viselkedik? (Mennyivel jobb is a robogó, ami általában CVT hajtású, sokkal gyengébb motorfékkel rendelkezik = megbocsátóbb.
    Cserébe természetesen ott van a hajtás késlekedése, ha lenyelezed. Van akinek ez kellemetlen = nem szereti a CVT-t egyáltalán. Manuális váltónál tudsz kuplungolni, robogónál a röpsúlyos kuplung miatt erre sincs lehetőség... Bizonyos sebességnél természetesen leold, onnantól lehet "vitorlázva" gurulni, ill. gázfröccsel vissza lehet csatlakoztatni a hajtást, de maradjunk annyiban, hogy nem normál felhasználása.)

    Ui: nagybátyám csinálta anno a Wartburgban az érdi lejtőn, hogy kirakta üresbe, és "biciklizve" gurult lefelé: mivel a szakasz egyenes, és nem gyorsult a végtelenségig, tekintettel a Wartburg nem éppen optimális közegellenállására ez nem volt nagyon veszélyes mutatvány, de amúgy egy kanyargósabb lejtmenetben ilyet játszani gáz! (Vannak akik úgy gondolják, hogy az üzemi fék folyamatosan működtethető... Nos, ezeknek lesz meglepetés, amikor rájönnek, hogy nem: van szerepe a motorféknek.)

  • pescara

    aktív tag

    válasz Dr. Szilikát #31222 üzenetére

    Szerintem ez nem igy van teljesen. En egyszer teszteltem itthonrol indulva 90% ban enyhe lejtos uton az edzoterem fele, szinte vegig fekezes es gazadas nelkul gurultam. 68% volt az akksi a telefonos applikacio szerint indulaskor es 72% erkezeskor.(G30 2 max) Ez alapjan mukodik a visszatoltes olyankor is, ha nem fekezel.

Új hozzászólás Aktív témák