Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    válasz Dr. Szilikát #31666 üzenetére

    De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.

    Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
    Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
    Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
    Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.

    Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.

    Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.

Új hozzászólás Aktív témák