Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz fjudors #18109 üzenetére
mert aztán ez roncsolásmentes módszer a javából, amit leírsz
ha ki lehet tolni akkor is nagy eséllyel deformálódik vagy csorbul a széle a lamelláknak
könyörgöm, most tényleg egy 400 ft-os egyszer használatos rögzítő cuccról vitatkozunk, ami ha el van cseszve, akkor jó nagy pofáraesés lehet belőle?
én nem kókányolnék vele, másrészt ha el akarja adni a korábbi villát, akkor ugyanolyan értékcsökkentő tényezőről van szó. Amennyit nyer a vámon, annyit veszt a réven
ha kuka a villa, akkor meg lehet barmolni, de nem javaslomMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz fjudors #24555 üzenetére
Neztem mar korabban, de a debreceniben meg nem hallottak rola
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-
TayRol
nagyúr
válasz fjudors #31163 üzenetére
nagyon köszi!
az mitől lehet, hogy a bal oldali hajtókar (tehát nem a lánckerék felől) ha 'rendesen', erővel tekerek egy ponton kattan (nem tudom, hogy a pedál vagy a tengely környéke), de ha nincs rajta terhelés, csak lazán tekerem, akkor csöndben van?
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz fjudors #34305 üzenetére
Szerintem ez a km/h különbség csak akkor állja meg a helyét, ha amúgy elég puha a cucc és van rendesen beülése.. Viszont, ha teljesen lockolva ütés éri a telót, az sokkal nagyobb valószínűséggel sérül, olyan, mintha lekoppanna. A megoldás inkább az, hogy jobban felfújod a cuccot, vagy eleve olyan, hogy kevesebbet bólogat tekerés közben, viszont a gyors mozgásokra ugyanolyan szépen reagál (a FOX-om ilyen). Nem azt mondom, hogy keményítésre nem használható a lock (Rock Shox Reba-m és U-Turn-ös Revelation-om volt sokáig, ez utóbbin volt lock+pop, ha jól emlékszem), de az összes ilyen feature (rugóhosszállítás stb.) csak gyengíti/nehezíti a konstrukciót.
#34307: Közben finomítottam kicsit a hsz-emen.
[ Szerkesztve ]
-
beleszólok
senior tag
válasz fjudors #34483 üzenetére
Nem teljesen lényegtelen, mert a videón csak az lát mindent egyértelműnek, akinek előítéletei, mondhatni szemellenzője van. Ha a kétséges részleteket úgy nézed, hogy láttad azokat a húzásait, amiket említettem, akkor látható, hogy elég felelőtlen módon tudott közlekedni.
És még mindig ott tartok, hogy a balesetet a biciklis is el tudta volna kerülni - legalábbis a súlyosabb sérüléseket mindenképp. Nem láttam, hogy tett volna ennek érdekében bármit.Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
beleszólok
senior tag
-
beleszólok
senior tag
válasz fjudors #34507 üzenetére
De, életszerű, ha élni akarsz, ezt már sokszor mondtam.
Miután a biciklis előtt összeszűkült az út, még abban sem vagyok biztos, hogy a busznak nem volt elsőbbsége, de ez kb az a kategória,mielőttnt hogy mikor alkalmatlan az úttest kerékpározásra.(mielőtt kikerülsz valamit, nem árt ellenőrizni, hogy nem kezdett-e valaki előzni)Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
beleszólok
senior tag
válasz fjudors #34518 üzenetére
Útszűkület, kikerülni való roller, bicikli, aknafedél, bármi... jelen esetben egy az utat alaposan leszűkítő járda.
(ezeket, ha ésszel megyek - előfordult már, hogy nem - mindig figyelembe veszem és nem várom el, hogy a mögöttem jövő megvárja, míg túljutok rajtuk)
Miután a képeknek annyira nem hittem, kimentem megnézni és tényleg elég alaposan beszűkül miatta a Thököly, gyakorlatilag a korábbi kerékpársáv teljes szélességét elvették az Erzsébet királyné útja sarkán.
Sajnos akkor már fel volt túrva az út, nem lehetett látni, hogy a terelő-/záróvonal pontosan merre is volt eredetileg[ Szerkesztve ]
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
beleszólok
senior tag
-
beleszólok
senior tag
válasz fjudors #34523 üzenetére
Halványan sejtem, de ebből már voltak vitáim, miután én gyerekkoromban tanultam a KRESZ-t, azóta csak felületesen figyelem a változásait.
(lásd: iskolás gyerekeket szállító buszt tilos kikerülni/előzni - nem tudom, melyik a kettőből -, ez számomra az újdonság erejével hatott minap)[ Szerkesztve ]
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
beleszólok
senior tag
válasz fjudors #34531 üzenetére
Mint mondtam, én még úgy emlékszem, hogy akár előzés, akár kikerülés, meg kell győződni róla, hogy nem kezdett-e valaki az előzésembe. Pont. Ha ez változott az elmúlt harminc évben, akkor így jártam, feleslegesen mondok le az elsőbbségemről ilyen esetekben.
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
chris-v
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38729 üzenetére
Alap hobbi montiknál általában schrader van, komolyabb montiknál meg presta. Nyilván egy alap hobbi montinál nem érdekel annyira a folyadék plusz súlya, de egy komolyabb montinál én biztos nem nehezíteném a kerekeket "defektgátló" folyadékkal. Szóval ez nálam nem szempont. Ráadásul jó pár slime-os kereket láttam már defektesen. Éppen ezért tuti megoldás nincs a defekt ellen, bármikor kaphatsz. Az egyetlen tuti megoldás ha van nálad új belső, gumileszedő, és kis pumpa. Illetve valami hegyes szerszám ha a tüskét vagy üvegszilánkot ki kell piszkálni a külsőből.
Ettől függetlenül ha mindenképpen ragaszkodsz a folyadékhoz, lehet kapni gyárilag töltött belsőket is. Én magam soha nem használtam, de a felhasználói visszajelzések alapján úgy látom, hogy a gyárilag töltött jobban bírja, mint az utólag töltött, pedig elvileg ugyan az, de ezek szerint nem teljesen.
Ha városi bringában gondolkodunk, akkor egy átlag trekkingnél még látom értelmét, de egy könnyű országútiba biztos nem töltenék folyadékot, plusz nehezéknek. -
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38738 üzenetére
Nyilván valamit segít a folyadék, de a defekt az abszolút kiszámíthatatlan. Én folyadék nélkül, durva terep használat mellett volt, hogy 1 évig se kaptam defektet. Volt olyan, hogy 1 hét alatt 3 szor.
Illetve sokszor szereltem már slime-al töltött kerekeket, utálom is, mert tiszta ragacs az egész.
Gyerek bicóba azt mondom okés, teljesen érthető, de azzal nagyon nem értek egyet, hogy hosszabb tekerésnél ne vigyünk magunkkal pótbelsőt, kispumpát, gumileszedőt, csak mert benne van a slájm a belsőbe.
Persze ha nem mész messzire akkor okés, de ha mondjuk 30km-re vagy az otthonodtól, vasárnap, amikor bringás boltot se találsz nyitva, vagy épp olyan helyen vagy ahol amúgy sincs bringás bolt, akkor 30km-t tolod inkább mert nem vittél magaddal egy 40 dekás csomagot? Azért ezt te se gondolhatod komolyan.A súly dologról még pár szó, sokan azt hiszik, hogy minek a könnyű bringa, inkább fogyok 5 kilót azt jól van. Vagy ha belepakolok 3 kilót a hátiszákba akkor hazavágom a könyű bringa nyújtotta előnyt. Nagy tévedés!
Nagyon nem mindegy, hogy a súlytöbblet hol van. Ha a bringa súlyát növeled, azzal a gyorsíthatóságát, mozgathatóságát rontod. A pilóta súlya ettől független. Ráadásul a kerék tipikusan az a pont, ahol 100-200g súlytöbbletet is nagyon meg lehet érzeni ha gyorsíthatóságról van szó. Tehát nagyon nem mindegy hogy egy 40 dekás csomag a hátizsákodban van, vagy van plusz 20-30 deka a kerekekben folyadék formájában. Persze egy 16kilós trekkingen épp nem oszt vagy szoroz, de egy pehely könnyű országútin vagy xc montin már bizony megérzed.inifini: Teljesen mindegy, hogy milyen ponyva, ha a kerékpárt hosszútávon a szabad ég alatt akarod tárolni, az gyors amortizációhoz vezet. A pára lecsapódik még egy nyári estén is és kikezdi a csapágyakat, elöregíti a műanyagokat, berohasztja a bovdenezést, berozsdásodik a hajtás stb. Ha nem akarod, hogy 1-2 év múlva egy rakás trágya legyen a kerékpárodból, akikor javaslom, hogy fűtött, száraz helyen tárold.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38738 üzenetére
Még valami, a felni felőli defekt adódhat abból is, hogy alacsony a gumi nyomás és kapsz egy felütéses defektet egy padkánál vagy kátyúnál. Illetve a felniszalag elcsúszhat és a felnifuratok vagy szimpla falúnál közvetlenül a küllőanyák kezdik ki a belsődet. Olyat is láttam már, hogy gyárilag túl hosszú küllő volt fűzve egy kerékbe és szimpla falú felninél még felniszalagon keresztül is defektet csinált, de a nem az adott felnihez való, túl széles felniszalag széle is csinálhat defektet.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fjudors #38801 üzenetére
"de szerintem montira nem érdemes teljesen sima gumit rakni, jobb a hibrid."
Ha csak asztfaltra szeretné használni, akkor jobban jár a simával. Sebességben, meg tapadásban is.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38801 üzenetére
Egy jó külső nyilván sokat számít és a folyadék is egy plusz, de én csak a külsőre adok, hogy jó minőségű legyen és cserélem is amikor itt az ideje, folyadékot kihagyom, nekem is igen ritkán van defektem. Én egy kisebb mérető kerékpáros hátizsák nélkül soha nem indulok el bringázni, így abban mindig van helye egy defekt elhárításához szükséges csomagnak. Ritkán kell, de ha használni kell akkor jól jön.
Rubena egy belépő kategória, nem a fantasztikus minőségéről híres.Külső témához még annyit szólnék, hogy szerintem nem az a lényeg, hogy montira rakod vagy trekkingre, hanem, hogy hol használod. Ha a montit kizárólag aszfalton, városban használod, akkor a legjobb teljesítményt egy sima felületű gumi adja, mert ennek lesz a legjobb tapadása és a gördülése. Bütykök akkor kellenek ha föld útra is mész, ha csak jó minőségű föld út, akkor elég egy olyan aminek csak a szélén van egy kis bütykös rész, hogy kanyarban fogjon valamit. Terep gumi értelemszerűen akkor kell ha terepezel vele.
Egyébként az sem mindegy, hogy bütykökről beszélünk vagy vízelvezető vájatokról. Mert a bütykök egy vizes aszfalton biztos, hogy nem fognak jobban, pláne kanyarban mint egy sima felületű gumi vízelvezető vájatokkal. A bütykök kisebb felületen fekszenek fel az aszfaltra mint egy sima felületű gumi. Persze a slick, mintázat nélkül valóban lehet csúszósabb. A bütyköknek föld úton van szerepük a kanyarokban.
És azért a gumiösszetétel is számít, a drágább gumik sokszor puhábbak, ezért nagyobb tapadást biztosítanak, de gyorsabban kopnak. Sokan ezt is összekeverik, hogy egy drága gumi biztos többet bír, nem, általában hamarabb kopnak mint egy olcsóbb, de nagyobb a tapadó teljesítményük.Napfénysüti: Nálam mindig van hátizsák, főleg jó időben amikor nem munkába, hanem szórakozásból tekerek. Eleve szükségem van folyadékra, ami nem egy kulacs, hanem 2-3 liter, ezért szeretem az ivó tasakot. Szeretem ha minden cuccom a hátizsákban van, a bringára fölösleges ballasztokat nem szeretek rakni.
Én is így gondolom, aki szereti a bringáját, az nem hagyja kint egy erkélyen vagy egyéb helyen, ahol ki van téve az időjárás viszontagságainak.FIREBLADE78: Szerintem ez elég gyenge kifogás, hogy hülyén néz ki a lakásban. Persze ha így látod megoldhatónak a tárolást a te dolgod, de mindenképpen számolhatsz a gyorsabb amortizációval. De azért nyugtass meg hogy a stereo nem ott lett volna, vagy lesz tárolva ha megveszed. Mert az kb olyan, mintha valaki vesz egy ritka, ponyvatetős cabrio sportautót, majd kint tárolja hóban fagyban esetleg még a galambok is leszarják .
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fjudors #38857 üzenetére
Igazából az a probléma a hátizsákkal, hogy a hátadon lévő ruhát mindenképp nekinyomja a hátadnak (ezen nem segít a hálós megoldás sem). Nem technikai öltözet esetén ez azt jelenti, hogy az adott ruhadarab szépen átvizesedik, és rátapad a hátadra, ami rontja a komfortérzetet. De technikai öltözet esetén is más érzés, mint ha szabadon lebegne a ruha.
Szóval valószínűleg ml-ben mérve nem izzad jobban a hátad, de a komfortérzet csökken.Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38857 üzenetére
Az sajnos tény, hogy egy táska alatt mindenképpen jobban beizzad az ember mint nélküle, hiába a hálós kialakítás, hiába van a hátánál szivacs púp ami elemeli a hátadtól. Viszont az izzadással én úgy vagyok, hogy nyáron pont nem érdekel, mert 30-35 fokban táska nélkül is szarrá izzadsz, de hamar meg is száradsz. Amikor hűvösebb van, akkor valóban zavaró lehet, hogy átvizesedik a pólód, ilyen esetre mindig van nálam váltópóló.
Amivel viszont nem értek egyet, hogy kibillenthet a táska az egyensúlyodból. Szerintem egy bringán elhelyezett csomag hátul, előbb fog kibillenteni az egyensúlyodból. Én szinte mindig felvettem a bringás hátizsákot amikor bringázni mentem, és mondhatni elég sportosan közlekedem az erdőben, 45-60km/h tempóval is lefelé, ahol nem zavarnak be a turisták. Szerintem elmondható, minden nagyképűség nélkül, hogy azért ez az átlagnál biztos, hogy gyorsabb. Soha nem billentem ki az egyensúlyból a táska miatt. Az is igaz, hogy a derekamnál is össze volt csatolva.Én is azt mondom, hogy kényelmesebb viselet ha nincs a hátadon, vagy egy csomagtartón van elhelyezve.
Viszont ez abszolút felhasználás függő. Egy városi közlekedőnek, aszfalton túrázónak a 15-16 kilós trekkingén érthető, hogy csomagtartón van elhelyezve a csomag, nem hátizsákot cipel. Ha ilyen bringát használnék, és annyi cuccot kéne magammal vinni én is inkább a csomagtartón rögzíteném, minthogy táskát vegyek fel.
Viszont egy hegyikerékpárosnak nem lehet alternatíva a csomagtartó. Mert az már ténylegesen rontja a menetdinamikát, egyensúlyt.
Az is megoldás lehet, hogy annyi cuccot viszek magammal amit a bringán el tudok még ésszerű keretek között helyezni, például kulacs, ha a váz engedi akár 2 kulacs, illetve nyeregtáska, váztáska.
Nálam ez az egész ott dől meg, hogy ha felmegyek az erdőbe tekerni sok folyadékra van szükségem, legalább 1,5 liter, ha melegebb van, nagyobb túrára megyek, akkor a 2-3 liter is jó ha nálam van.
Illetve mivel össztelós bringát használtam, a vázkialakítás miatt 2 kulacs felejtős, 7 decivel messzire nem megyek. Tehát mindenképpen kellett a táska már csak a folyadék miatt is. Voltam az alipinbike-al is szervezett túrán párszor, nyáron iszonyat mennyiségű folyadék kellett, 1200m körüli szintnél és kb 50-60km-es túrán kétszer töltöttem tele a 3 literes zsákot. 1 kulaccsal nem jutottam volna messzire.
És az erdőben nincs kút minden kanyarban, se kisbolt.
Akkor ehhez hozzájön a pótbelső, gumileszedő, kispumpa, marokszerszám, nálam még telópumpa is volt, váltópóló, egy széldzseki ha elromlana az idő. Egy kis kaja, pénztárca, telefon, zsebkendő. Ezt táska nélkül hova tettem volna? Nálam szerves részét képezi a táska a hegyi kerékpározásnak.[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
-
D.Orion
veterán
válasz fjudors #41099 üzenetére
Szerintem nyugodtan vegyél neki 26"-ost kis vázzal, áttételek eltolásával kompenzálható a számára még nagy kerék okozta nehezebb hajtás. Plusz így hozzá is szokik a nagy kerékhez és agresszívebb viselkedéshez mert mire felnő addigra már valszeg nem lesz 26"os dh gép, 27.5 vagy 29re kell majd váltania róla.
Bocs mobilról vagyok így nem keresgélek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #41459 üzenetére
Én nem vitatom, hogy a solar storm egy fényágyú, de mekkora már? Én ekkora batár lámpát max akkor tennék fel, ha valami éjszakai erdei túrára mennék, de amúgy az esetek 99%-ban fölösleges. Ráadásul ez is külön aksis, ahogy a képeket néztem róla. Na ebből 2 meg aztán tényleg túlzás. Az egész kormányt elfoglalja. Ráadásul még 2 aksit is felaggathatsz valahova.
Trelock lámpáktól nem vagyok elájulva, nem olyan rosszak a drágább modellek, de hatalmasak azok is.
Persze mint írtad nézőpont kérdése, nálam az igényes kivitelezés és kompakt méret nagyon fontos tényező. Az igaz, hogy ezek a lámpák drágábbak, de cserébe alig foglalnak helyet. -
ivana
Ármester
válasz fjudors #42446 üzenetére
Az a baj, hogy inkonzisztens, épp ezért semmi értelme, nem a collal van a baj, hanem, hogy teljesen random méretek vannak. Mert ugye van még 590 ami szintén 26", 630 ami teljesen értelmetlen módon 27", 635 ami meg szintén 28, de ezek ősrégi méretek. Meg, a 622 montiban 29", outiban pedig 28, végképp hülyeség.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz fjudors #42446 üzenetére
"a mértékegység meg nézőpont kérdése, de akkor se értem, hogy jön ide..a 29-es monti azért 29-es, mert ez a mérete"
Ugye az a gond, hogy:
Országúti / trekking esetén amikor 28"-osnak neveznek egy kereket, annak 622-es felnije van, és tipikusan 23-42mm vastag gumija
MTB esetén amikor 29"-osnak neveznek egy kereket, akkor 622-es felnije van, viszont előző kategóriánál ballonosabb gumija, ettől lesz 1 inch-el több.Szóval méretre egy 29erben meg egy trekkingben ugyanakkora felni van. Mégis más kerékméretnek nevezik.
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/, eladó SteelSeries Arctis Nova 7P: https://hardverapro.hu/apro/steelseries_arctis_nova_7p_4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #42434 üzenetére
Valóban sokat számít a geometria, de egy 29"-es vagy nevezzük 622-es felniméretet fogadó mtb váznak, mindenképpen teljesen más lesz a geometriája mint mondjuk egy 27,5" azaz 584mm-es kereket fogadó váznak. Variálhatsz a gumikkal, de az alapvetően nem változtatja meg a kerékpár menetdinamikáját.
Épp ezért én azt se kedvelem amikor valaki egy 26"-os 559-es kereket fogadó vázba belerakja a 27,5" azaz 584-es kereket. Nem arra van tervezve. Használni lehet, de nem az igazi.Amit én fentebb leírtam a kerékméretekről és rugóutakról az személyes tapasztalaton alapszik. Nyilván nem szentírás, mint írtam saját vélemény, de gyakorlati tapasztalaton alapszik, nem csak elmélkedésen!
Volt szerencsém rengeteg féle montihoz. Országútiban nincs túl nagy tapasztalatom, persze próbáltam, de ott nincs olyan sokrétű tapasztalatom a különböző outik sajátosságai terén, de montinál más a helyzet, rengeteg féle montim volt és igen régóta űzöm a sportot.
Ezért itt bátrabban adok tanácsot, és én úgy tapasztaltam, hogy a 29"-es bringák merevben és fully-ban 130mm-es rugóútig életképesek. Felette elvéreznek a túl nagy kerék miatt, ha megnézed a gyártókat, 130mm felett elég kevés 29"-es gép van. Mondjuk 140-ig bezárólag. Leszámítva pár típust, 140 felett 27,5" az uralkodó, ez is az én álláspontom igazolja, miszerint kerékméretet elsősorban nem testmagasság hanem bringázási stílus alapján érdemes választani. Hiába rakod a 29"-re a vékonyabb külsőt az attól még nem sok mindent változtat, annak köze nem lesz a 27,5" fordulékonyságához.A vázmérettel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy én pont azért szeretek a tényleges csőhosszal számolni mert az egy fix adat, ami nem változik. A méret táblázatok mindig csak ajánlások, a próba dönti el. Ha épp határon vagy, amikor mindkét méret jó lehet, akkor érdemes ráülni mindkét méretre mikor választasz.
(#42449) entropy: Ez a fel le ugrálás inkább rutin kérdése, sokféle bringával meg lehet csinálni.
Nem nagy dolog. Mi Bergamon-al foglalkozunk, ezek jó minőségű Német kerékpárok. Ezt nyugodt szívvel tudom ajánlani mert ismerem őket:
Bergamont Helix 4.0
Bergamont Revox 3.0
Bergamont Revox 4.0
Ezenkívül van még sok jó gyártó mint fentebb is írtam már, onnan is bátran válogathatsz.
Ha használtat akarsz az mindig lutri, mivel nem értesz hozzá ezért én nem javaslom. Lehet jó üzleteket kötni, de érteni kell hozzá. Az a Bulls elmegy kategória, bár nem tudom miért van tökig leengedve benne a levegős tag, abban se vagyok biztos, hogy az méretben a belevaló. Az ilyen kategóriájú fully mtb-ok csak kényelmes túrákra valók, nem csapatásra. Esetleg egy régebbi specialized epic-et vagy stumpjumpert ajánlanék, azok jó kis gépek, de át kell nézni nagyon. Használt fully montinál még inkább észnél kell lenni mert több a hibalehetőség. -
Zola007
veterán
válasz fjudors #44921 üzenetére
Pár órányi petróleum-fürdő után rápróbáltam este, végül megadta magát franciakulccsal egy 60 centis csővel megtoldva.
Az az érdekes, hogy belül tök fényes volt, semmi nyoma víznek és berohadásnak.Még a gyári volt a csésze mert a bringa színére volt fújva.
Úgy nézem zsír nélkül rakták össze a gyárban és jól ráhúztak, aztán a nyers fém ennyire megfeszült egymáson.Az a baj, hogy itt a panel hatodikon nincs semmi szerszámom
Ha a szülői házban merül fel a gond, akkor beteszem satuba a csészét és lecsavarom róla a vázat
Egyébként engem ez a barkácsolás, szerelés lehetőségének hiánya nagyon zavar mióta városba, lakásba költöztem.
Állandóan mennék valamit molyolni, szerelni, de itt nem lehet semmit[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen routert?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Android játékok topikja
- Steam topic
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Akciófigyelő: Ma indul a Steam őszi leárazása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest