Hirdetés
- Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Mi történik egy netes csalás után?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
- Hiányzik a gamer érzés
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- Gurulunk, WAZE?!
Aktív témák
-
Jancsi
aktív tag
válasz picur220 #17247 üzenetére
A fékek között sincs különbség, mindegyik csak a féktárcsára nyomja a pofát
Leginkább a merevség szokott a különbség lenni, 1-2mm elmozdulást meg sem lát az ember a karon, de érzi hogy nyúlós a fékezés. A komolyabb fékkarokon jobb szokott lenni a fogás, jobban be lehet állítni.
Dunc ötlete sem rossz, bár én Shimano fék helyett ez az összeállítást venném [link] + [link] + [link] 10k-val olcsóbb mint a BB5, városban simán hozz a BB5 teljesítményét, talán télen gyengébb csak.Meme
Köszi a javítást. Kicsit megzavart a user manual, a BB5-nél csak azt írja hogy állítsam a tárcsa mellé a passzív pofát, a BB7-nél már 1/3 2/3-ot magyaráz, ráaádásul a passzív pofátol van távolabb a tárcsa.
-
Meme
aktív tag
válasz Jancsi #17251 üzenetére
és hogy ez az 1/3 2/3 mekkora hüjeség....vááá
nehogy már a fix oldal fele hajtogassa a fék a tárcsát fékezésnél...há belegondolni is rossz.
anno legelőször én is elolvastam, mondom ez debil, felraktam, megnéztem igy, aztán kb 2 mp után már állítottam át...Szevasztok bogyókák!
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #17253 üzenetére
Ariadne szólt valamelyik este, hogy látott egy Coachot a környéken, ezen kívül semmi, de őszintén szólva nemtom, ha meglenne akkor a biztosítási pénzel szívnék valószínűleg Morbid, de alapvetően így jól jártam, hogy ellopák, több volt a biztosítási pénz amit kaptam, van egy jobb bringám ráfizetés nélkül, és azóta a cégnél lett lent bringatároló, úgy látszik egy lopás elég volt nekik legalább, ha már az okos szó nem. Amúgy ha kíváncsi vagy a gépre, összefuthatunk valamikor, úgyse laksz messze, engem meg a Nokiád érdekelne, főleg hogy a GPS milyen rajta.
-
KaraDani
addikt
válasz ludsimon #17256 üzenetére
Nem én biztosítottam. Igazából a cégem biztosítója volt jófej , és fizetett úgy, hogy erre nem kellett volna nekik. Amúgy "biztosnsági szolgálat által őrzött" tárolóból vitték el, szerintem a biztonsági cégnek kéne fizetni inkább de azok természetesen beintettek. Hát remélem ma már nem esik, akkor még egész fel is száradna késő délutánra, én még szeretnék menni egy kört
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Ezt nektek is látnotok kell.
Autós topicba kelene betenni.
undefined
-
KaraDani
addikt
Egy ilyen Citadell láncos zár, már ellenáll legalább az erővágónak?
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
CyB0RG
csendes tag
Hali!
Egy kis segítség kellene:
Mikor megvettem az új kerómat, mindent beállítottam a nagykönyv szerint (ülés, kormány, stb...)
Viszont azt vettem észre, hogy 15-20 km után vállban a nyak melletti izmok a lapockák felett elkezdenek fájni. Szerintetek min kellene még állítani? Próbáltam más testhelyzetet felvenni de az annyira nem volt kényelmes.
A régi kerómon nem volt ilyen gond, bár ott alapból más a testtartás (monti vs. cross-trekking) -
Kickass
őstag
szerintetek meddig 'biztonságos' kihuzni a nyeregcsövet? egy 40cm-est például meddig lehet ugy kihuzni h minél kisebb leghyen az esélye h hajlik/törik?
-
-
CyB0RG
csendes tag
17"-os váz, 168cm és 71 kg.
A vázméret szerintem megfelelő, arra külön figyeltem a választásnál. Végigpróbáltam mindet az eladó nagy örömére.
A kormányom nem egyenes, hanem enyhén görbe, illetve a kormányszár egy ZOOM márkájú állítható (adjustable) fajta, amúgy a bringa egy 2009-es Kelly's Exquisite DSC.
Szóval az ülés-t próbáljam előbbre csúsztatni? -
Ariadne
őstag
válasz CyB0RG #17279 üzenetére
Ó, egy kolléga! 2006-osom van, igaz V-fékes.
Ugyanolyan vázméretű az enyém is (abban az évben 17-esből nem volt tárcsafékes, bár így utólag nem is érzem szükségét), 173 centi magasságnál már kicsit kicsinek érzem, ezért a vázméretnek biztos jónak kell lennie neked.A nyereg beállításával tényleg kellene még próbálkozni, pár hsz-szel feljebb volt szó erről, mi alapján. Lehet variálni egyrészt a magassággal, másrészt azzal, hogy mennyire van előre vagy hátra húzva, harmadrészt meg a vízszintességével is. De be kell vallanom, valamennyire nekem is fájt rajta a derekam, aztán valahogy már nem, szerintem megszoktam és elmúlt...
mod: És nem tudom, mennyire vagy tapasztalt kerékpáros, de esetleg előfordulhat az is, hogy túl erősen "kapaszkodsz" a kormányba. Bár ha volt bringád előtte is, és azon nem volt ilyen gond, akkor azért ez nem valószínű.
mod2: Hoppá, jut eszembe, azóta múlt el a derékfájásom, mióta hátrább húztam a nyerget.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CyB0RG
csendes tag
válasz Ariadne #17281 üzenetére
Hehe... Akkor ezek szerint a márkaválasztást nem rontottam el.
Ezzel a vázmérettel csak egyetlen bajom van, hogy beteszem a kulacsot meg egy kisebb váztáskát és el is fogyott a hely. De hát valamit valamiért, amúgy nagyon kellemes ez a méret.
A nyereggel az volt furcsa, hogy tökéletesen vízszintes, a régi kerókon mindig kicsit előre dőlt. Szokni kell. Mindenesetre megpróbálom a nyerget állítgatni, hátha javul a helyzet. Legalább behatároltátok kb. mi lehet rosszul beállítva.Amúgy átlagos bicajos vagyok, évi 1000-1500 km az áltag. Csak ez a 28" teljesen már életérzés mint az eddigi 26".
-
Hasaggymeg
veterán
válasz KaraDani #17264 üzenetére
Egy sodronyos zár jobban ellenáll az erővágónak mint e merev lánc.Meg kell próbálni elpattintani vagy elfűrészelni egy sodronyt,nem nagyon fog menni,míg egy 10 mm -es láncnak csak kell venni egy hozzá való csapszegvágót vagy vasfűrészt.Szerintem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dunc
nagyúr
válasz CyB0RG #17282 üzenetére
Hát igen aki kiprobálja a 28" cross bicót az nehezen szabadúl tölle,én soha nem cserélném le montira,mert ugyan terepen ügyesebb,viszont elveszti a dinamikáját. Számokba is kifejezhető a dolog montival országuton a 20 as tempó is kidögleszt,de egy cross bicoval a 30-32 es átlagsebesség se okozhat problémát,a terepen való használat nállam meg ritka és akkor is csak jól járható enyhe terep jöhet szóba. Magyarországon a monti nem fontos inkáb csak dívat ,és a cross bicokat még mindig nem ismerik eléggé,pedig pláne a városi közlekedésbe ,jóval kényelmesebb.
-
Ariadne
őstag
válasz CyB0RG #17282 üzenetére
A kis vázat vízileg egyszerűen kicseleztem egy egyliteres kulaccsal a decathlonból. Előre meg pont megy rá a kelly's kormánytáska, ha kell sok cucc valamiért, bár mi új tartót fabrikáltunk neki. Ha nagyon kellene, csomagtartóra hátsó táskát is lehet rá tenni. Ennél több montira sem fér. Más érzés, de tényleg ez a jó városba, mert nem kell küzdened a kátyúkkal, mint egy outival kellene, viszont nem is olyan lomha, mint egy monti, plusz én élvezem, hogy nem kell a nyakamat görbíteni felfelé (mint montin), hogy jól lássam a táblákat, lámpát az utcán.
És dunc írására meg buzgón, egyetértően bólogatok.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jancsi
aktív tag
Értem, azért gondotam hogy aktív mind a két oldal mivel ilyen arányok mellett csak akkor lenne rendes fékerő, de ezekszerint csak elírták a dolgot.
venember83
Centerlock-os, kónuszos, nehéz, Shimano. Ennyiért jóval komolyabb és könyebb kerekeket lehet fűzetni és ha profi fűzi akkor van olyan jó mint a gyárilag fűzött.
Kickass
Ha 25centinél többet kel hihúzni akkor mindenbizonnyal kicsi vázat vettél, min 10 inkább 15cm, de mindenképpen érjen le a felsőcső alá. Hajlani evileg nem kellene neki, hacsak nem vagy mázsa fölött vagy nem nagyon lapos a nyerevgázcsöved. Törni nem fog hacsak ne ugrálsz a biciklivel és huppansz rá a 20 centre kihúzott nyeregcsőre. Ha 18-20cm-nél több lóg ki a nyeregcsőböl érdemes 2-3 évente cserélni, onnan látod hogy eljött az ideje, ha "lobog" alattad a nyeregcső, megkérsz hogy valaki nézze miközben tekersz.
Hasaggymeg
A sodronyt, gyönörűen el lehet vágni akár egy bowdevágóval is. Az edzett láncot eleve nem tudod megofgni hogy elfűrészeld. A csapszeg anyaga pedig lényegeseb puhább mint az edzett acél, így azzal sem nagyon lehet boldogulni. Sodronylakat levágása [link] Gerinclakat [link] U-lakatot flex-el levágni is 20s, ha dolgoztál már flexel tudod hogy kb 50-szer gyorsabban vág mint ha fűrészelsz. [link]
dunc
A cross is igazábol egy divat, hosszú éveken át használtak az emberek egyebességes bringákat, merevvillával kb 30-40mm-es gumikkal. Most pedig minimum 24 sebesség, teleszkóp, 1,5-2"-os gumi. De végülis még mindig jobb mintha montival rohangászna mindenki.
Az igazi várrosi gép szerintem, merev villás, acél, egysebesség, hegylakóknak 3sebességes agyváltó, egy pár V fék. Aki egy ilyen géppel nem boldogul el városban arra ráférne még egy kis technikai térning. -
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #17283 üzenetére
A sodronyosat viszont elvágják erővágóval, nem? Részemről az Abus Bordóra esküszöm, elvégre 100k feletti bringáról van szó. Sőt, egy kicsi Abus U-lakat az első keréknek, plusz egy Bordó a váznak és a hátsónak. Vagy egy kis U előre, egy másik U a hátsóra, a vázháromszögön belül lakatolva, akkor a vázat sem tudják elvinni. De sodronyt vagy láncosat sosem vennék. Na jó kivéve a Kryptonite hiper láncos lakatát, amin egy kis U-lakat a lakat, de az már tényleg ordítóan drága.
mod: elkéstem.
mod2: Jancsi: A flex szerintem nem számít, mert azzal úgyis bármit el lehet vágni, és nem sűrűn van kéznél a lopósoknál (persze lehet, de azért feltételezem a többség nem ezzel jár).
Hát nem tudom, részemről egysebességeset sosem használnék, félteném a térdemet a megerőltetéstől, merevvillát ugyanilyen okból csak csuklóval. Egy telós, outis méretnél kényelmesen szélesebb kerekű cross nekem sokkal ésszerűbb választásnak tűnik, mint a klasszikus város bringa. De hát ízlések és pofonok...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
CyB0RG
csendes tag
Ezt én is teljes mértékben igazolom, mások a sebességdimenziók.
A választást is hasonló gondolatok előzték meg, mint amiket említettél: Felmértem hogy több évre visszamenőleg is 60-65% aszfalt és a maradék könnyű terep. Szóval a cross tűnt jó döntésnek és eddig nem bántam meg. -
CyB0RG
csendes tag
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #17287 üzenetére
Addig vagyunk biztonságban amíg nem lesz egy nagyobb akksu fleax akcio valamelyik barkácsáruházban
Jól kell eltalálni az áttételt az egysebsségesen, nekem a 42-16 jött be. Télen még 42-18-at használtam, akkor jobb volt kicsit pörögni és nem is nagyon votlam formában.
Ha a csuklódban érzed a döccenőket valamit nagyon rosszul csinálsz. A terhelés leginkább a lábadnak kell viselnie, karok kicsit behajlítva (felkar és alkar kb 140-150 fokot zárjon be), a csukló legyen egyenes. Sokan ott rontják el hogy a fékkar miatt megtörik a csuklójuk, abban nyerlődnek az az ütések és rezgések, nem a joval erősebb felkarban és felsőtestben.
Alapjába véve az emberi test elég hajlékony és erős, ha jól terhelik, nem megfelelően terhelve, már minimális terhelés is nagyon fájdalmas tud lenni.
Nem túl reprezentatív felmérésem alapján, a haveri körben akad pár merev városi egysebi, eddig senkinek sem volt problémája még térd vagy csulkófájással. Igaz a csapat 20-30 év között van, és mindenki tapasztalt montis.
Kor és erőnlét függő is a dolog, most még nagy a szám, fiatal vagyok, aránylag jó erőnlétben. Kíváncsi vagyok 10 évvel később esetleg 20kilóval nehezebben is ezen a véleményen leszek-e. -
Ariadne
őstag
válasz Jancsi #17290 üzenetére
Amíg a bringák többsége úgy van lekötve, ahogy manapság, remélem nem éri meg nekik a befektetés. Sajnos az utcán körülnézve a lopósoknak tényleg elég egy erővágó, és még válogathatnak is, milyen bringát szeretnének.
A csuklómmal nincs gond, egyszerűen tartok a merevvillától (mindig volt telóm), a térdemet meg így is sikerült megerőltetnem múltkor (bár hálistennek először történt ilyen) - de lehet, hogy én már öreg vagyok, azért van ez. Még éppenhogy alatta vagyok a 30-nak...
Meg lehet nem próbáltam még igazán jó outit/városi bicót.
mod: A karhajlítást azért megpróbálom majd szemrevételezni magamon.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Noddy
senior tag
Ráakarom magamat szánni sisak vételre. Mindegy hogy milyet vesz az ember? Ami olcsó az mitől olcsó és mi az ami megéri, de nem aranyárban mérik. Ha jól tudom 5 évente úgyis cserélni kell, mert elfárad az anyaga. Eddig csak messziről láttam sisakot, tehát el kell a segítség.
Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.
-
Jancsi
aktív tag
Az olcsó attol olcsó hogy nem olyan kényelmes és nem szellőzik annyira. A drágábak könyebbek, sellősebbek, kényelmesebbek, van bekkük ravarháló. 10-15k magassábban már kompromisszom mentes bukót lehet venni. De érdemes az olcsóbb modellek próbálgatásával kezdeni, azok között is lehet kényelmeset kifogni.
Nem tudom mennyire kell szigorúan venni azt az 5 évet. Eddig az simerősök többsége nem használta 2-3 évnél tovább a bukóját, vagy összetörte vagy vett egy másikat mert megtetszett neki. Az biztos hogy még az 5 éves bukó is jobb mintha semmi sincs az ember fején.Ariadne
Jahh hogy sosem volt merevvillád, így már értem miért óckodsz tőle. Elsőre elég durvának tünik, de meg kell tanulni együtt mozogni a bingáva.
Találtam a telefonomba önkioldót így meg tudom mutatni kb mire gondoltam, egyenes csukló alatt. [link] Uhh nem gondoltam volna hogy ennyire csöves kinézetem van -
Jancsi
aktív tag
válasz CyB0RG #17294 üzenetére
Elsősorban messziről hírdeti hogy nekem Manitou villám van, másodsorban semmi, talán annyi hogy kicsit kevesebb sár jut a becsúszóra. A márka védejegye a hátul lévő merevítő, gondolom nem forradalmi újítás, mert más nem nagyon alkalmazza.
Lazítsd meg a fékkar csavarját és tekerd addig amíg kényelmesen rajta tudod tartani a mutató és a középső ujjad, mindenbizonnyal túl közel van a vízszinteshez a fékkar.Mod.: Ha még két napig nem borotválkozok és elalszom a hajam is, eléggé hasonlítok Nem tudtam rendesen nyeregbe ülni, ha cipő van rajtam akkor annak éppen leér annyira a hegye, hogy stabilan megálljak, mezítláb csak úgy megy ha a nyereg legelején űlök. Nekem is nagyon tetszik ez a festés, gondban is vagyok hogy mi legyen helyette mert sajnos elég kicsi szegény.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Jancsi #17293 üzenetére
Mmm, vágom, köszönöm. Nem is csöves kinézet, és hálistennek az avatarodra sem hasonlítasz. Most hogy szóba került, figyelni fogom én is, hogy tartom, ezt jó tudni. No és meg kell hogy állapítsam, hogy neked is leér a lábad nyeregben ülve.
Jaj az a váz még mindig nagyon tetszik, azok a színes kockák irtó jók rajta. Láttam egyszer buszról itt a Puskin mozi előtt kikötve egyet, hát elhűlt a vér az ereimben, hogy képes volt valaki otthagyni... Kevés fantáziadús festésű váz van, ez olyan. A Kelly's-ben is szeretem ezt, hogy mindenféle csíkos meg színes a festés. Mármint korábbi években főleg, pl. a hmm 2006-os Wandal matt fekete alapon neon narancssárga és aranyszínű csíkokkal gyönyörű volt.
Noddy: Vegyél bukót, mindenképp, minél hamarabb, életet menthet! (sisakos smiley nincs sajnos...) Akár saját hibából esés, akár más (autós) hibájából baleset, akár valamelyik alkatrész megfáradása, sosem tudhatod, mikor van rá szükség.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kickass
őstag
-
Hasaggymeg
veterán
És itt a lassan már 10 éves drótszamaram.(Ha valakit érdekelne egyáltalán )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dunc
nagyúr
"dunc
A cross is igazábol egy divat, hosszú éveken át használtak az emberek egyebességes bringákat, merevvillával kb 30-40mm-es gumikkal. Most pedig minimum 24 sebesség, teleszkóp, 1,5-2"-os gumi. De végülis még mindig jobb mintha montival rohangászna mindenki.
Az igazi várrosi gép szerintem, merev villás, acél, egysebesség, hegylakóknak 3sebességes agyváltó, egy pár V fék. Aki egy ilyen géppel nem boldogul el városban arra ráférne még egy kis technikai térning.
"Részbe egyetértek,de a cross bicó elönye nem csak a városba rohangálás,és nem csak városi használat miatt nagyszerű,éppen abban rejlik az eönye,hogy sokrétű túl azon,hogy városba is kíváló,nem kinlodás vele egy domb,de használóját kicsábitja a természetbe egy jót túrázni azon kivül laza terepen is megállja a helyét,ahol egy általad emlitett fixi,vagy akár felépitise miatt egy pár sebességes agyváltós gép is elvérezne. Amiért én imádom a cross bringát ezek az előnyök,és épp ezért nem lehetne ráhuzni a divat szót,amugy bringaboltosok mondták még mindig kevesen ismerik ezt a kategoriát,és montira valamiért szívesebben adják ki a pénzt pedig egy cross vagy csak városi használatra akár egy fixi is jobban szolgálná igényeiket.
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest