Hirdetés
Aktív témák
-
Cs1bu
tag
válasz sanyixXx #1500 üzenetére
Hát nem igazán tervezem a buherálását annál jobban féltem. Tán életem legjobb cangája van most a popsim alatt Csak kéne valami Hajtokar, mert elöl ugrik a láncom, hátul meg uj fogaskoszoru, meg lánc. szal kizárásos alapon az maradt szal valami használtas megoldást keresek hogy ne kerüljön sok pénzembe...
Szerk: Lehet bebuktam mert az enyém oldalára XC van irva nem Race
[Szerkesztve]''Hol a nemtudás üdvözít, ostobaság bölcsnek lenni''
-
Cs1bu
tag
válasz tr00p3r #1501 üzenetére
Hát nekem olyan Duke-om van amit linkeltél.... (annyira nem vagyok még benne ebbe bringás tipuskodokban meg nevekben hogy ismerjek mindent, sorry érte )
SZERK: őőő az enyém oldalán nem RACE van hanem XC.
[Szerkesztve]''Hol a nemtudás üdvözít, ostobaság bölcsnek lenni''
-
tr00p3r
addikt
válasz Integra #1503 üzenetére
ebben annyira nem vagyok otthon. az összes SID is levegős (Rugózás: Dual Air), és ha megnézed a Worldcup ajánlott kiskerárát Ajánlott kisker ár: 262790,- Ft Jorus a technikai szakember, ő biztos el tudja magyarázni nekünk a technikai különbséget.
a SID az ULTIMATE XC teló. a legdurvább WC is csak 1407g, carbon villanyak és nyakcső, titánium fékbakok. igazából maraton verseny villa. ott ahol számít a súly. mondjuk egy 10 kg körüli bringa elengedhetetlen tartozéka.
[Szerkesztve] -
Integra
titán
válasz tr00p3r #1507 üzenetére
most végig olvastam a paramétereket az rs oldalán, a team és a world cup külön kategóra
de mondjuk ha egy race sid-del vágnának meg, szerintem nem bőgnék
az ára meg egyenesen döbbenet, mert ennyiért már kapsz egy giant carbon/easton rugós cc vázat is.. de a konának is megvan már ennyiből a legjobb hátsó rugós cc scandium váza...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
tr00p3r
addikt
válasz Integra #1508 üzenetére
akkor mostmár tudod miért olyan király. nekem is elég lenne a Race, mert nincs szükségem lockout-ra, meg carbon nyakra. a Race a legkönnyebb. 1,3 kg.
hát azért egy jó Giant vagy Merida fullcarbon váz 250K körül van. a Giant XTC Composite a Neuzer nagykerlistája szerint: 204043 Ft + ÁFA [link]
Revelation:[link]
[Szerkesztve] -
Finwe
őstag
Hello!
Meg tudjátok mondani, h most akkor lakott területen kívűl csak sötétben vagy nappal is kell-e a láthatósági mellény? + hogy a sunyiba lehet erről infót találéni a gugliban akármit írtam be nem talált semmit
Thx, Finwe-{PoH}- Patriots of Hungary
-
Integra
titán
válasz tr00p3r #1515 üzenetére
eszemben sincsen levenni
lehet, én ezt el is fogadom, de mechanikai sérüléstől nem véd, mint amikor mondjuk nekidől valaminek és megkacolja a bescsúszó szárat, vagy épp megnyalod az anyafölded és akkor kap nagy ütést.. ezekre nagyon jó lenne továbbra is a gumiharang
szerintem
akinek meg nem tetszik, még mindig levághatja
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Cs1bu
tag
Egy ilyen bringát mennyiért lehetne eladni?
fek hayes, elol 203as, de a 160is megvan. agyak alivio, elol mavic 117, hatul 717, valto elol deore (van lx is), hatul xt, fogsor xt, valtokar deore, stucni truvativ, kormany kona, villa olajos exr pro
Váz kona Caldera képet emailba tudok küldeni.''Hol a nemtudás üdvözít, ostobaság bölcsnek lenni''
-
Yushchenko
őstag
ohhh yeah. sikerült ma tanyáznom egyet semmi komoly: agyrázkódás, kéztörés és 1000 seb vigyázzatok magatokra, és ne vödörrel biciklizzetek.
-
Integra
titán
válasz Yushchenko #1518 üzenetére
vizet vittél a kútról?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
válasz tr00p3r #1505 üzenetére
Nekem a fehér tetszik a world cup, de hát az ára kegyetlen, mondjuk igen nem érdemes a carbonért annyit adni mior a race 15 dekával könnyebb, és egy két extra opicón kívül ugyanazt tudja.
Mondjuk ilyne telós bicajjal járkálni már vétek inkább a falra dísznek
Nekem mindnekia recont ajánlja hogy írtó jó de szerintme drága, vagy szerinted megér 70et?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
válasz Yushchenko #1522 üzenetére
még jó hogy volt nálad mobil.
de hogy hogy tudtál egy nyamvadt vödörrel zakózni......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
válasz Yushchenko #1522 üzenetére
Ismerős szitu multkor én is poénból csináltam ilyet gondoltam egy kis vödör meg másfél kiló+ súlyt egyik oldalon elbíro mindne stabilitásvesztés nélkül, hát ki is bírtam, de hazafelé az átlagom eléggé leromlott, mert nem akartam eséssel hazaérni ....érdekes mennyit befolyásól ilyne ekvéske súly is mégha izomból is tartód a kormányt de ha valamin megkoccana kerék már azonnal érzed, mondjuk másik odlalra is kellett volna szednem 1.5et...és akkor már 2 irányba húzott volna a kormány.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Dirtyz
őstag
Nekem Duke SL-m van, nem U-turn-ös, 10 cm-t írnak rá, de csak 8,5 körül mozog, de azt nagyon szépen. 1650-1700 gr körül van, ( saját mérés, de nem emlékszem pontosan ). Tárcsafék nem tekeri, jó a csillapítása, lock-out-ja. Évenkénti olajcsere, tisztítás ajánlott.
Ameddig nem vág hozzám valaki egy Reba-t vagy egy Fox-ot, biztos, hogy nem cserélem le!
25-ért jó vétel volt.
[Szerkesztve]Védd a fákat, egyél hódot!
-
nagyúr
válasz sanyixXx #1500 üzenetére
Amire te gondolsz az az All-travel. Az U-Turn-nel fokozatmentesen tudod állítani a terló útját kívülről, a gyártó szerint anélkül, hogy előfeszítést adnál neki, de ez utóbbi csak részben igaz.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Yushchenko
őstag
válasz dragonfx #1525 üzenetére
ez üres vödör volt, vagy 10db-ra tört. de ammm 5kg eperrel simán el szoktam bírni, nincs is messze dehát nem vidéken vagyunk és ez nem csepel bicikli.
Integra: nem volt nálam, meg ugy 10 percig nem is voltam nagyon magamnál, aszem egy nő hívta a mentőket, aztán valahogy a fűre mentem az út közepéről, ott vártam hogy jöjjenek. a mentős mondta hogy 2 kocsi látja el egész csepelt, ami 80k fő, és még besegítenek erzsébetnek és miklósnak is. ammm tul. egy defibrilátoron meg kötőszeren kívül üres volt az autó. aszonta a másik jobban felszerelt. jah és a 7kerből jöttek, valami balaset volt előtte a 0son. már alig volt kötőszerük. -
Pinya007
aktív tag
Ha a Duke jobb mint a Tora a sorrendben, akkor hogyhogy csak 25k újonnan, mikor Tora 40k?
Jó teló lehet egyébként, abból kiindulva hogy súlyát leszámítva Tora-ról rosszat még nem hallottam.
tr00p3r: Néztem ma boltban R-7-eket, tényleg elég karcsúak, ránézésre nem mondanám merevnek, de még nem próbáltam, úgyhogy nem szóltam inkább!Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Pinya007
aktív tag
-
Pinya007
aktív tag
-
nagyúr
válasz Integra #1503 üzenetére
Légrugós vs. olajos? Meg kell különböztetnünk rugózási és csillapítás rendszereket.
A telóknak van egyszer egy rugózó elemük, és egy csillapító elemük. (A legaljáról most nem beszélek, amikor az 5k-s telóba betolnak egy rugót, és le van tudva, a gyerek meg had pattogjon, ha már megvette.)
Van ugye, hogy rugó van a telóban (acél vagy titán), a csillapítása lehet
- levegős (elvileg, de ez nem jellemző, értelme se lenne)
- súrlódásos (MCU, vagyis elasztomer, habosított műanyag - lassabban nyomódik össze, és lassabbannyeri vissza alakját, mint a rugó, ezért vmiféle csillapítást biztosít)
- olajcsillapításos rendszerek (számtalan megoldás létezik a HC-től kezdve az SPV-n át az Intrinsic-ig - ízlés dolga, kinek mi jön be, a legjobban a nyílt olajfürdős villák mozognak, szemben az olajpatronosokkal)
Van aztán ugye, hogy levegő biztosítja a telóban a rugózást, a csillapítása lehet:
- levegős (dupla légkamrás megoldás, nagyon könnyű, kevésbé érzékeny)
- olajos (a rugós telóknál felsorolt rendszerek bizonyos részét felhasználják levegős teleszkóokban is - kicsit nagyobb súly, jobb hatásfok, olcsóbb kivitel)
Felhasználási területtől függ, kinek mi a jó villa.
A könnyű, levegő rugózású villák előnyei:
- rendkyvül alacsony súly
- optimálisabb út és beépítési magasság
- könnyebb beállíthatóság (egy pumpa kell mindössze)
Hátrányai:
- gyengébb lábak, tehát hanyagolnunk kell a tárcsát
- nagyobb súlyú rider alá nehéz értelmesen belőni
- nagyobb súlyú rider alatt előbb-utóbb ereszteni fog
- érzéketlenebb mozgás, megindulás
Rugós villák előnyei:
- finomabb megindulás
- erősebb kivitel
- lineárisabb út (beállításfüggő persze)
Hátrányai:
- nagyobb súly
- radikálisabb változtatásokhoz elkerülhetetlen a rugócsere
Csillapítási rendszerek (a gyártók fantáziavilágába most nincs időm és kedvem belemenni, mert asszonkával menni kell vásárolni a Tescoba szal csak általánosságban) előnyei és hátrányai:
Levegős: előnye, hogy könnyen beállítható (pumpa), könyű karbantartani; hátránya, hogy drága, szűkebb határok között állítható a karakterisztika, és nem túl finom.
Elasztomeres: előnye, hogy olcsó, egyszerű karbantartani; hátránya, hogy igazából nem is csillapítási rendszer, ''állítani'' csak más összetételű MCU-k bepakolásával lehet rajta, valamint hidegben teljesen meg tud dermedni, és összességében nem igazán kielégítő a hatásfoka.
Olajos: előnye, hogy jól beállítható, tág határok között változtatható a csillapítás karakterisztikája; hátránya, hogy karbantartásigényes (olajcsere).
És persze akkor még nem ejtettünk szót a kis- és nagysebességű kompresszióról, az előfeszítésről, a lock-out rendszerekről, a geometriaváltozással járó útállítási lehetőségekről, az olajpatronos és a nyíltolajfürdős csillapítási rendszerek közötti különbségekről, előnyökről hátrányokról, hibrid megoldásokról, és az olajcsillapítási rendszereken belüli,gyártómként változó technológiákról, elnevezésekről, azok előnyeiről, hátrányairól.
[Szerkesztve]Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integra #1506 üzenetére
Könnyű, és kíválóak a szimmeringjei (még most sem rossz, hogy megvette az RS-t a Sram, de előtt télleg páratlan volt) - ezzel be is előzöt szinte minden egyéb vetélytársat.
CC-re bőven elég a 80 mm, a könnyű versenyvázak geometriáját is ien villákhoz tervezték, elcseszné őket a 100 mm-es villa beépítési magassága. (Mármint nem a vázat, a geometriát )Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
Jeannie
senior tag
Na hazaértem az eső előtt a géppel, minden ok, bár ez a simano első váltó nincs a toppon, de egy időre megteszi. Jól tele van feliratozva a váz mindenféle Kelly's meg crx feliratokkal, azt hittem lekaparható matrica, de nem Kaptam rá csengőt is meg fényvisszaverőt előre, hátra, oldalra, és rádöbbentem mennyi mindent kell majd még hozzá venni. Kösz mindenkinek a bukóhalmazokat, azt hiszem az lesz a legegyszerübb, ha keresek az emlitett márkákból valami fehéret és azt fogom venni
-
nagyúr
válasz Kephamos #1538 üzenetére
Annyit jelent, hogy patronos olajcsillapítás van a jobb szárban, és rugó, valamint a rugó belsejében elasztomerek a bal szárban. [link]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Jeannie
senior tag
válasz Bikeman #1540 üzenetére
Mindenképp visszamegyek egy pár (száz) km után, főleg hogy egy árva csavarhúzóm sincsen itthon amivel megigazgathatnám, de az a gyanum hogy ez a 051-es SYS nem a pontosságáról híres ... Későbbiekben úgyis tervben volt az átszerelése, legalább egy Acerára, azért ezt a gépet vettem mert szinte minimális ráköltéssel egész korrekt bicót lehet belőle kihozni - és addig is használható: a shimano fogaskoszorú és hajtás hibátlan, hátul az Acera cucc kifogástalanul szerepel, és ami meglepett, a korrekt ülés és a viszonylag jól teljesítő saját duplafalú felni - Rubena külső páros, esőben, ''nagy'' sebességnél is stabil és irányítható maradt. Mindent összevetve azt hiszem ezért az árért sehol nem kaptam volna ilyen felszereltségű és ennyire használható bicót, pl. a Magellán gépe TX-es váltókkal és egy alap RST telóval lett volna ilyen árért. Szóval mindent összevetve nagyon elégedett és boldog vagyok
-
nagyúr
Olyan rendszer, melyben a villa külső szára jól tele van öntve olajjal, és ebbe jön bele a becsúszószár, amin szelep(ek) van(nak), ezeken keresztül áramlik a becsúszószárba az olaj, és ki onnan. Ezzel persze az olaj folyamatosan keni a mozgó alkatrészeket.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
dragonfx
veterán
Fúú látom nagyon kened vágód a témát
Akkor a levegő rugózású, nyílt olajfürdős csillapítású villk a lejobbak???
Nekem olyan kellene hogyha oda van íva hogy 80mm akkor abból 70 menjen is a telónak ....és ne visszaugorjon hanem szépen jlassabban jöjjön vissza az eredeti állapotára miután a becsúszószár bement. Erre a célra melyik a legjbb választás?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Manitou
veterán
Megérkezett az U-lakatom
OnGuard Bulldog személyében [link]
Ez a ledes kulcs nagyon tetszik
[Szerkesztve] -
nagyúr
válasz dragonfx #1544 üzenetére
A legjobbak mire? Én nem használnék levegős villát a saját gépemben, ha ingyen adnák se. Én a titán rugó + nyílt olajfürdős csillapításra teszem a voksom. (nem csak azért, mert a sajátom ien. )
Elvileg minden normális teleszkóp meg kell, hogy feleljen az általad meghatározott kívánalmaknak. (Értsd: 40-50k fölötti olajos telók pl.)Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Poctar
senior tag
Nem tudom ide lehet-e írni ilyet.
ha nem, akkor sorry
Ha érdekel valakit egy Mtb kerékpár, akkor : [link]
[Szerkesztve] -
dragonfx
veterán
nekem rst van, de nem felele meg
mármint olajos csillapítású vagy olajós rugozású????
akkor rugó+nyílt olaja nyerő???
Ha jól ilyeneket a manitou gyárt nem???
50k-s kategória bngó igen akkörül gondolkodok, melyiket ajánlód ezzel a rugó+olaj kombissal?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
nagyúr
válasz dragonfx #1548 üzenetére
Olyan nincs, hogy olajos rugózás, mivel az olaj nem igazán rugalmas.
Rugó + nyílt olaj nyerőnek nyerő, de mire? Mindig a felhasználási területnek megfelelő alkatrészeket kell venni, CC-re nyilván egy levegős teló lenne a jobb választás. Manitou nyílt és zárt olajpatronos villákat gyárt SPV, TPC, TPC+, Intrinsic csillapítási rendszerekkel. A klasszikus nyílt olajfürdős rendszert leginkább Marzocchi, Fox telókban fogsz találni.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megérkezett Magyarországra a Xiaomi Smart Band 9 Pro
- Asszociációs játék. :)
- Mikrotik routerek
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Xiaomi Watch 2 - fast fashion
- Hiányzik a gamer érzés
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Linux Mint
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest