Egy kis előszó a totyikhoz, amit jó ha mindenki elolvas:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Divinity:] Google Pay használata Magyarországon
- [Re:] [bitpork:] 2024 Phautós tali zaba táblázat
- [Re:] [PSti:] A fizetős víruskeresőknek leáldozott?
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/cretin5.gif)
bsh
őstag
ja csak azok nem bézikben voltak megírva
a c64 8 sprite-ot tudott kezelni maximum, ha ennél több kellett, akkor azt úgy lehetett megtrükközni (multiplexelni), hogy a sprite-okat fentről lefelé Y koordinátánként 8-as csoportokba kellett osztani, majd be kellett állítani egy megszakítást, amikor a képcsövön az elektronsugár egy bizonyos pontra elér: az adott 8-as csoport legalsó Y pontjához, és ekkor egy kurvagyors (tehát gépi kód csakis!) kóddal hirtelen átállítani a 8 sprite tartalmát (memóriacímét) ÉS Y koordinátáját, ami így már a sugárnyaláb ALÁ esett, így szegény gép megint kirajzolta a sprite-okat megint. ezt majdnem képsoronként is meglehetett csinálni, csak a leggyorsabb kód sem volt elég gyors, hogy soronként váltsa a sprite-ok helyét.
és basic meg alkalmatlan erre, hacsak nem poke-okkal beviszed ezt a kis gépi kódú programot ami a megszakítást kezeli.
kéremkacsojaki.
Téma tudnivalók
A topikban szabad hirdetni ezen szabályokkal.