Egy komplett gyártót nem lehet megítélni egy konkrét típus alapján, főleg nem egy-két fancy, kisszériás típus alapján nem lehet következtetést levonni az alapmodellekre. Az alapszínű TTC nem számítanak túl jónak. Ugyanígy nem számít jónak az alapszintű Kailh sem, miközben a box clicky típusaik a legjobb MX stílusú clicky kapcsolóknak nevezhetőek.
És sokszor még egy konkrét típusra sem lehet általános véleményt mondani, mert annak minősége a megjelenést követően idővel változhat az öntőforma fokozatos elhasználódása miatt. Ha a gyártó elsődleges célja a minőség, akkor nem használja túl az öntőformákat, gyakran és folyamatosan újítja fel azokat, ha az alacsony költség, akkor könnyen lehet, hogy egy tömegesen gyártott kapcsoló a nagyon jóból az elkerülendő kategóriába kerül kevesebb mint egy év alatt (Cherry retool pár évvel ezelőtt például).
Az eredeti kérdésben pedig a jó és hangos is eléggé szubjektívnek számít. Más embernek más számít jónak még lineárisok között is (ahol a taktilitás típusa nem bonyolítja meg jobban a dolgokat), van, akinek a minél simábban járó kapcsoló az elsődleges, van, akinek csak a hang számít és csak akkor tart jónak egy kapcsolót, ha a kedvenc billentyűzetében hozza azt a hangszínt, amire vágyik, a legtöbben pedig ezen két véglet között vannak valahol. A hangosság fogalma is eléggé eltérhet két ember között, valamint egy billentyűzet hangosságának/halkságának úgy harmadáért felel maga a kapcsoló, a többit a körítés (plate, ház, kupakok) teszik hozzá (van olyan billentyűzetem, amit úgy mutattam meg valakinek, hogy jeleztem, ebben nem halkított kapcsoló van, mert nem egyértelmű).
A CM majd a CK552-nél ismét visszahozza a Gateron kapcsolókat, csak éppen a CK550 V2 árakból kiindulva valószínűleg 40e feletti árral, míg a CK550 V1 eléggé sokáig 20e felett volt egy kicsivel.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek