Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Notebookok  »  HP notebook topic (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#47851) #64905664


#64905664
törölt tag

Sziasztok.
Két napja vásároltunk egy Hp laptopot a szomszédasszonynak és én a tapasztaltabb próbáltam rá Linux Mintet telepíteni. Az anyagiak miatt esett erre a választás, már ez is sok volt neki.

[link]

Tizenegy éve Linuxozom mellette soha Windows, csak előtte 3 év Xp. Kezdtem a 6....valahanyas ubuntu verzióval, most a 18.2-es Sonya Mint, cinnamon van az én asztali Pc-men. Az asszonykának elenyésző dolgokra kellett a laptop. A Linux verziókat mindig egyedül telepítettem, soha nem volt hiba. De azért amatőr vagyok.

Tegnap este elkezdtem a 18.2-es Mint XFCE-vel a telepítést és semmi váratlanra nem gondoltam. Kb a háromnegyedénél lefagyott, semmi sem működött csak erőszakos módon lehetett leállítani. Ezt mégegyszer eljátszotta, majd próbálkoztam a 18-2-es Mint cinnamonnal is amely az asztali gépemre hibátlanul települt és működik azóta is. Most ez is az előbbi módon járt el, ugyanott lefagyott minden. Jelzem, UEFI módban telepítettem hozzá sem nyúltam csak a biosban elindítottam a helyes boot módot. Az én gépem 2.5 éves és az is mindig UEFI módban telepít, hiba nélkül.

Tehát ezzel is lefagyott és ugyanazt írta ki nem tudok angolul de a Grub 2-vel volt baja, a Supportot is írta sajnos nem írtam ki a teljes sort. Minden lefagyásnál ezt játszotta el. Tehát 11 éve soha így nem jártam egyetlen Linux vállfajával sem.

A gépemen OEM Pro win 10 van jogos. Teljesen elkeserített a kudarc ezért fogtuk ezt a telepítő lemezt és elindítottuk vele a telepítést, mégpedig a Home változatát kinyerve. Simán, hiba nélkül lefutott azóta is működik természetesen kulcs nincs hozzá, kint a vízjel a szokásos....Éppen emiatt akartam a Linuxot, hogy ott semmi baj, az asszonykának meg alig kell valami a laptop gondoltam teljesen megfelel majd neki.